2022-11-19, SHL-match 18, Luleå - Oskarshamn
+19
Bamsefar
JuniorX
Kanellängd
Burskydd
trallgöken
Dundernisse
Witchfinder77
Blinders
Donowitz
chiII
Platermos
Hankburger
Jonken
Donten_
NallePhu
Tony Moore
Serkan122
Lars158
Admin
23 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: 2022-11-19, SHL-match 18, Luleå - Oskarshamn
Dundernisse skrev:Jag kollar på en match där Oskarshamn hade tryck i tio minuter utan egentlig anledning. Vad du tittar på kan jag inte svara på.Hankburger skrev:Dundernisse skrev:Nu darrar vi. Varför ska vi låta Oskarshamn ha pucken så jävla mycket nu i tredje? Spela som vi gjorde i första istället.
Tittar vi på samma match? Visst IKO får ha en del puck men samtidigt... vad skapar de?
Som sagt. Vet inte vilken match du tittar på. IKO skapar ingenting utanför sina slumpmässiga PP. Luleå spelar av matchen i sann Bulan-manér och skapar ändå de klara målchanserna i och med ett gediget kontringsspel.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Diktatorn likes this post
Frejdig förstaperiod (det är vi inte bortskämda med) bäddar för en trygg seger. Visst att Oskars i efterhand höjde sig och tryckte på en del, men särskilt oroligt kändes det aldrig i och med det försprång vi roffade åt oss i första. Gott så, skål!
Kanellängd- Antal inlägg : 871
Bamsefar, Redbear, Jonken, Puckad, Hankburger, Dundernisse and Danneja like this post
Egentligen såg väl den här matchen ut som de flesta matcherna den här säsongen. Skillnaden är att vi får ett snabbt mål och att det sen trillar in 2 till. Resten av matchen ser väl också ut som det gjort de flesta gångerna den här säsongen med skillnad av att vi då har legat under och jagat mål men aldrig riktigt presterat chanser.
Isac glider omkring på en egen nivå tycker jag. Det är en gåva att få se honom i den här klassen och det är bara att njuta så länge det går. Från Karjala så tycker jag att man såg hur han kan utnyttja sina kvaliteter ännu bättre på liten is och det borgar för succe i NHL om han hamnar där.
Trots 2 assist så tycker jag att det var Einars bästa defensiva match. Men det är ju lite att lägga krut på fel saker. I övrigt var Jonte bäste back idag, både defensivt och offensivt. Trots Eriks två mål. Erik som jag för övrigt tycker gör en bättre säsong än de senaste. Pyrre också ett plustecken, bra vikarie.
Isac glider omkring på en egen nivå tycker jag. Det är en gåva att få se honom i den här klassen och det är bara att njuta så länge det går. Från Karjala så tycker jag att man såg hur han kan utnyttja sina kvaliteter ännu bättre på liten is och det borgar för succe i NHL om han hamnar där.
Trots 2 assist så tycker jag att det var Einars bästa defensiva match. Men det är ju lite att lägga krut på fel saker. I övrigt var Jonte bäste back idag, både defensivt och offensivt. Trots Eriks två mål. Erik som jag för övrigt tycker gör en bättre säsong än de senaste. Pyrre också ett plustecken, bra vikarie.
JuniorX- Antal inlägg : 4185
Kollat matchen nu i efterhand, en bra seger som lovar mer.
Tycker att sen shinnimin hade sitt " bot o bättrings" uttalande så har han verkligen höjt sitt spel.
Tycker att sen shinnimin hade sitt " bot o bättrings" uttalande så har han verkligen höjt sitt spel.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Danneja and Serkan122 like this post
En bra match där första perioden var helt magisk, sen tappade vi lite och i tredje tog iko över spelet, men en bra match iaf
Pajala- Antal inlägg : 18747
Dundernisse likes this post
Pajala skrev:En bra match där första perioden var helt magisk, sen tappade vi lite och i tredje tog iko över spelet, men en bra match iaf
Håller med.
Känns som att IKO är det laget vi hanterar bäst i SHL, vi hade bud på 4-5 mål i första perioden. Kul att EG fick göra två mål, där har vi ett enormt sparkapital och känns som att han kan växa in i säsongen. Nöjd över mångas insats ikväll och är ändå nöjd att vi stänger till efter första periodens ”ketchup”. De kommer aldrig nära.
Shinnimin växer i mina ögon efter säsongsstartens bedrövelser. Man ska kunna glömma och förlåta.
Dustin- Antal inlägg : 7169
Kul att många var bra igår och att vi verkar ha gjort en gedigen insats. Känns ändå stabilt nu. Kan vi fortsätta såhär så hamnar vi topp 6 vilket är mycket bra prestation av laget i sådant fall.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Puckad likes this post
Här snackar vi klass, var en njutning att se live igår:
Vilken framspelning! 🤯@LuleaHockey-kaptenen Erik Gustafsson förvaltar Isac Brännströms förarbete på bästa sätt #LHFIKO #SHL #twittpuck #ishockey #svsshl pic.twitter.com/9ObfSCz38s
— SHL.se (@SHLse) November 19, 2022
SatanicPanic likes this post
Såg ut som en lättare lårkaka från läktaren.
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/ny-skada-i-lulea-hockey-de-missar-returen-mot-wolfsburg/jd1w4x0j
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/ny-skada-i-lulea-hockey-de-missar-returen-mot-wolfsburg/jd1w4x0j
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» 2022-03-05, SHL-match 45, Oskarshamn - Luleå
» 2022-10-15, SHL-match 9, Oskarshamn - Luleå
» 2022-01-25, SHL-match 36, Luleå - Oskarshamn
» 2021-01-09, SHL-match 29, Luleå - Oskarshamn
» 2019-09-28, SHL-match 6, Oskarshamn - Luleå
» 2022-10-15, SHL-match 9, Oskarshamn - Luleå
» 2022-01-25, SHL-match 36, Luleå - Oskarshamn
» 2021-01-09, SHL-match 29, Luleå - Oskarshamn
» 2019-09-28, SHL-match 6, Oskarshamn - Luleå