Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5
Sida 16 av 20 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20
Mange- Antal inlägg : 6617
Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5
Om det får oss att vinna med 1-0 så röstar jag för.Mange skrev:Blixtinkalla rönken nu! krisen är ett faktum
ski3r- Antal inlägg : 1992
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Lulejoe likes this post
farre- Antal inlägg : 2143
pingu likes this post
Dustin- Antal inlägg : 7176
pingu, Lulejoe, Bros! and Serkan122 like this post
Det behövs en ny röst dvs ny tränare som kan ta spelarna på ett annat sätt än Bulan, Just nu han spelsystem är så krävande och han klarar inte av vända detta då måste något ske!farre skrev:Helt fel väg att gå. Vi behöver ett offensivare tänk i spelet.
Men det är en önskedröm tyvärr!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
pingu likes this post
Det här laget är byggt för att vinna med 1-0, att spela som att vi vore ett offensivt och kreativt lag skulle bara vara en snabbare väg ner i avgrunden.farre skrev:Helt fel väg att gå. Vi behöver ett offensivare tänk i spelet.
Alternativt värva kreativa spelare, men det lär ju inte hända.
ski3r- Antal inlägg : 1992
Braun likes this post
In med Palmu och Johan Sundström så man får lite nytt blod, vet att Sundström sitter på 300 i månaden redan och att HV varit där och nosat.
Björnkäften- Antal inlägg : 564
Björnkäften skrev:Rask eller Shinni ut samt låna ut nikupetteri.
In med Palmu och Johan Sundström så man får lite nytt blod, vet att Sundström sitter på 300 i månaden redan och att HV varit där och nosat.
Aldrig Johan Sundström. En som hellre drar in pengar än att spela är det SISTA vi behöver
Pontaking- Antal inlägg : 1342
Puckad likes this post
Björnkäften skrev:Rask eller Shinni ut samt låna ut nikupetteri.
Sundström som inte har spelat en match sen i våras!? Palmu som inte har spelat i Örebro... Kanonvärvningar...
#96- Antal inlägg : 2192
Puckad likes this post
Braun- Antal inlägg : 1095
Jag förstår inte varför så många vill skicka Shinnimin, topp-6 i poängligan, ett mål efter Brännis, och ligger på plus i +/- statistiken. Och har tagit bort olaterna.
Komarek gör ingen glad, Pyrochta är -5 trots att han knappt spelar.
Fröberg har en del kvar att bevisa.
Radek med -8 trots att hans snittade under 4 minuter har vi redan löst.
Puckad- Antal inlägg : 11372
pingu, Redbear, LulefanGBG, Kneten and Serkan122 like this post
Ungefär som inför säsongen med andra ord. En backgeneral, en playmaker och en skarpskytt.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
LulefanGBG skrev:Sundström nej tack. Vi behöver pigga, fräscha KLASS-spelare som direkt kan gå in och styra upp försvar, PP och målskyttet.
Ungefär som inför säsongen med andra ord. En backgeneral, en playmaker och en skarpskytt.
Hmm, det luktar som att någon vill ersätta Lepistö, Omark och Andreasson rakt av här.
Ta en Sallinnen så går det över.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Nej klart som fan att jag inte heller hade plockat in palmu och Sundström om det fanns en sjö att plocka NHL mässiga lirare ifrån, men man får väl påpeka det för 1000 gången att marknaden är död, klassen finns ej, frågan nu är vad man kan göra med minsta möjliga verktygslåda, bryta något kontrakt? Plocka in en spelare som hamnat på glid i ett annat SHL lag? Köpa loss spelare från HA? Leta fram något halvdant från Liiga? Ta in ytterligare någon tränare?
pingu likes this post
Blitzwagen- Antal inlägg : 138
Menar du komarov?Blitzwagen skrev:Vad är det igentligen som hänt med komarek?!
SatanicPanic- Antal inlägg : 794
pingu likes this post
Vettefan om han egentligen är så mycket bättre än så här?Blitzwagen skrev:Vad är det igentligen som hänt med komarek?!
Fem mot fem är och har alltid varit hans svaghet.
Däremot PP är hans specialitet och där har han inte levererat tillräckligt bra med tanke på den skicklighet han har i den spelformen, i alla fall historiskt.
Blinders- Antal inlägg : 5253
pingu and Serkan122 like this post
ski3r skrev:Det här laget är byggt för att vinna med 1-0, att spela som att vi vore ett offensivt och kreativt lag skulle bara vara en snabbare väg ner i avgrunden.farre skrev:Helt fel väg att gå. Vi behöver ett offensivare tänk i spelet.
Alternativt värva kreativa spelare, men det lär ju inte hända.
Du har nog rätt. Hoppas att man kan hålla sig kvar och slå in på ett offensivare tänk i framtiden.
farre- Antal inlägg : 2143
Björnkäften skrev:Komarek tror jag många i SHL kan vara halvsugna på, visst han har ej lyckats hos oss men att få till ett byta med annan SHL klubb mot något bra som har stannat av likt Komarek gjort hos oss skulle jag byta bort han alla dagar i veckan.
Varför inte höra med Brynäs? Palve mot Komarek. Eller Palve mot Komarov.
Blitzwagen likes this post
Björnkäften skrev:Björnkäften skrev:Komarek tror jag många i SHL kan vara halvsugna på, visst han har ej lyckats hos oss men att få till ett byta med annan SHL klubb mot något bra som har stannat av likt Komarek gjort hos oss skulle jag byta bort han alla dagar i veckan.
Varför inte höra med Brynäs? Palve mot Komarek. Eller Palve mot Komarov.
Det tar ju emot men Palve > Komarov känns inte som den sämsta utväxlingen man kan göra.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Den 20 oktober, en bit efter NHL's försäsong (som uttalat var en av de "deadlines" man hade för spetsvärvningarna) låg man på näst bäst snittpoäng i serien, efter ett par riktigt bra insatser där puckarna också studsade med oss.
Om LHF visste med sig redan då att plan B var att plocka spelare som Kempe och Sallinen (vilket de gjorde av ryktena att döma), så var tiden att göra det där och då. Nya spelare gör bäst nytta när de kan komma in i en fungerande trupp (vilket är en av anledningarna att Växjö så ofta lyckas med sina sena värvningar, de är redan bra när de förstärker).
Jag vet att det är lätt att vara eftersmart, men här hade det behövts en bättre plan och fingertoppskänsla. Jag förstår att man ville vänta ut bättre spets, men vid någon punkt måste man utnyttja situationen också, likt den som presenterade sig i oktober. Nu påminner det hela lite mer om en sumpad aktieinvestering, där man hade chans att sälja till duglig vinst i oktober, men tänkte att "det går ju ändå bra nu, så vi väntar lite mer" mitt under en inflation. Vipps så tvingas man till beslut p.g.a. desperation istället.
Sen tycker jag som många andra att sportchefernas kommunikation utåt har varit bedrövlig under säsongen, speciellt mot slutet. Oavsett vad man tolkar mellan raderna eller vad som kan och inte kan sägas så känns det inte som en sportslig ledning som riktigt verkar förstå allvaret överhuvudtaget.
JohanO- Antal inlägg : 814
pingu, PM, Donten_, LulefanGBG, Lars158, Pajala, Dundernisse and Serkan122 like this post
PRECIS det jag känner.JohanO skrev:Man tog in Kempe och Sallinen för sent. De skulle ha anlänt i slutet av oktober som senast.
Den 20 oktober, en bit efter NHL's försäsong (som uttalat var en av de "deadlines" man hade för spetsvärvningarna) låg man på näst bäst snittpoäng i serien, efter ett par riktigt bra insatser där puckarna också studsade med oss.
Om LHF visste med sig redan då att plan B var att plocka spelare som Kempe och Sallinen (vilket de gjorde av ryktena att döma), så var tiden att göra det där och då. Nya spelare gör bäst nytta när de kan komma in i en fungerande trupp (vilket är en av anledningarna att Växjö så ofta lyckas med sina sena värvningar, de är redan bra när de förstärker).
Jag vet att det är lätt att vara eftersmart, men här hade det behövts en bättre plan och fingertoppskänsla. Jag förstår att man ville vänta ut bättre spets, men vid någon punkt måste man utnyttja situationen också, likt den som presenterade sig i oktober. Nu påminner det hela lite mer om en sumpad aktieinvestering, där man hade chans att sälja till duglig vinst i oktober, men tänkte att "det går ju ändå bra nu, så vi väntar lite mer" mitt under en inflation. Vipps så tvingas man till beslut p.g.a. desperation istället.
Sen tycker jag som många andra att sportchefernas kommunikation utåt har varit bedrövlig under säsongen, speciellt mot slutet. Oavsett vad man tolkar mellan raderna eller vad som kan och inte kan sägas så känns det inte som en sportslig ledning som riktigt verkar förstå allvaret överhuvudtaget.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Förra året gjorde Lassi 31 starter på hela säsongen, i år är han på 22 efter bara 24 matcher, ej inräknat CHL dessutom. Jag tror Lassi kommer gå sönder om vi fortsätter matcha honom som vi har gjort. Vi behöver en stabil målvaktsduo.
Hedanders, Puckad, Lehto, Blitzwagen and Serkan122 like this post
Vi har varit enormt bortskämda med att ha Wallstedt som andremålvakt, en världsmålvakt i sin årsgång.JohanO skrev:Sen håller jag med @Dustin om målvaktspositionen. Den är stark när Lassi är hel, men han kan inte rädda puckar från läktaren och vi kan inte spela inte en ung Ward när vi ligger sist i serien sett till de senaste 14 matcherna (väldigt cherry-pickad statistik, jag vet).
Förra året gjorde Lassi 31 starter på hela säsongen, i år är han på 22 efter bara 24 matcher, ej inräknat CHL dessutom. Jag tror Lassi kommer gå sönder om vi fortsätter matcha honom som vi har gjort. Vi behöver en stabil målvaktsduo.
Blinders- Antal inlägg : 5253
Hedanders, Dundernisse and Serkan122 like this post
De har spelat 5(!) olika målvakter denna säsong...
Hedanders- Antal inlägg : 2093
JohanO skrev:Sen håller jag med @Dustin om målvaktspositionen. Den är stark när Lassi är hel, men han kan inte rädda puckar från läktaren och vi kan inte spela inte en ung Ward när vi ligger sist i serien sett till de senaste 14 matcherna (väldigt cherry-pickad statistik, jag vet).
Sen fick ju inte Lassi vila under förra landslagsuppehållet. då stod han i Tre Kronor... Jag är också rädd att han kommer gå sönder. DÅ har vi extrema problem!
https://www.eliteprospects.com/player/20065/marcus-sorensen
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Hankburger skrev:Spelare som antagligen blir "överflödig" vilken dag som helst.
Där har vi en spelare jag inte hade sagt nej till, trots att han är djurgårdare.
Saha skrev:Hankburger skrev:Spelare som antagligen blir "överflödig" vilken dag som helst.
Där har vi en spelare jag inte hade sagt nej till, trots att han är djurgårdare.
Loj attityd, hatad av DIFs fans när dom åkte ur SHL, att han inte brann för uppgiften och såg håglös ut
i sista matcherna, låter inte som en spelare för Luleå.
Pajala- Antal inlägg : 18788
mikulix- Antal inlägg : 18
Pajala skrev:Saha skrev:Hankburger skrev:Spelare som antagligen blir "överflödig" vilken dag som helst.
Loj attityd, hatad av DIFs fans när dom åkte ur SHL, att han inte brann för uppgiften och såg håglös ut
Folk ser det de vill se i sådana situationer. Den poängskörden i ett urkasst Djurgården som åkte ur är riktigt bra.
Klart som fan vi borde värva Sörensen om vi får chansen.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
pingu likes this post
Lulefan skrev:Pajala skrev:Saha skrev:Hankburger skrev:Spelare som antagligen blir "överflödig" vilken dag som helst.
Folk ser det de vill se i sådana situationer. Den poängskörden i ett urkasst Djurgården som åkte ur är riktigt bra.
Klart som fan vi borde värva Sörensen om vi får chansen.
Fast det är just i dessa lägen spelaren ska lyfta, det gjorde han inte och sprang ut med svansen mellan benen, intervjuerna i cmore blev pinsamma.
Pajala- Antal inlägg : 18788
Braun likes this post
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Dustin, Pajala and Braun like this post
https://www.eliteprospects.com/player/262145/filip-westerlund
Ung, utvecklingsbar högerskytt som har potential att bli en skicklig SHL-back.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
pingu- Antal inlägg : 2418
I min bok är Sörensen en spelare man vill ha i ett slutspel och inte i ett negativt kval. Han hade varit en supervärvning i februari för ett högpresterande lag som är så gott som klara för slutspel och vill slåss om guldet. Men det är lite svårare att se att han skulle komma till sin rätt här och nu i den process som LHF befinner sig i.
Bamsefar, Dustin, kokostrollet, Puckad and Braun like this post
Dundernisse- Antal inlägg : 2897
Pajala skrev:Saha skrev:Hankburger skrev:Spelare som antagligen blir "överflödig" vilken dag som helst.
Låter precis som hur man såg på Olausson innan han värvades. Är det något Bulan är bra på så är det att få alla att göra jobbet oavsett namn på ryggen. Sörensen har spetskvaliteter som skulle passa perfekt med det hårda jobbet. Att han kände det tungt i ett värdelöst djurgården är inte konstigt med tanke på hur katastrofala hans medspelare var. Utan Sörensen hade det varit ännu sämre än det var.
Lehto likes this post
Tyvärr delas kaptensbindeln ofta ut som en del av lönepaketet, lite som när Hajen var kapten för oss.JohanO skrev:Sörensen skulle aldrig haft kaptensansvaret förra året.
I min bok är Sörensen en spelare man vill ha i ett slutspel och inte i ett negativt kval. Han hade varit en supervärvning i februari för ett högpresterande lag som är så gott som klara för slutspel och vill slåss om guldet. Men det är lite svårare att se att han skulle komma till sin rätt här och nu i den process som LHF befinner sig i.
Puckad- Antal inlägg : 11372
BulanFanClub- Antal inlägg : 646
BulanFanClub skrev:Tror ni dom kommer släppa Ward? Isåfall tänker jag lite som @Björnkäften 1 forward, 1 målvakt & 1 till back.
Tycker vi kan byta Ward mot JG med Västerås.
Puckad likes this post
Dustin skrev:BulanFanClub skrev:Tror ni dom kommer släppa Ward? Isåfall tänker jag lite som @Björnkäften 1 forward, 1 målvakt & 1 till back.
Det målvaktsparet hade varit lite mer tryggt och rutinerat...
Braun likes this post
Det paret hade fungerat JG har varit i klubben vet kraven så why not!Hedanders skrev:Dustin skrev:BulanFanClub skrev:Tror ni dom kommer släppa Ward? Isåfall tänker jag lite som @Björnkäften 1 forward, 1 målvakt & 1 till back.
Det målvaktsparet hade varit lite mer tryggt och rutinerat...
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Var det inte honom vi var och försökte värva i somras ?
Synd vi inte kunna få loss han lite tidigare.
Niinimaa- Antal inlägg : 233
Sida 16 av 20 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20
» Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6
» Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2