Biljetter till en sjunde avgörande i Luleå
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Biljetter till en sjunde avgörande i Luleå
Blinders88 skrev:HahaUrken skrev:Blinders88 skrev:Fungerade jättebra för mig iallafall. Fick mailet från Stefan Enbom 14.04, gick in direkt på länken och valde platser. Det fanns ganska mycket biljetter när jag köpte.
Nu gjorde du bort dig. Blottade halsen för en grupp hungriga björnar. Fick du biljetter sa du?
Kompispris?
Zorken1- Antal inlägg : 8
Zorken1 skrev:Tydligen ska länken ha läckt ut mycket tidigare än 14.00, elever som ska ha visat för sin lärare osv. Massa som kunnat köpa innan 14 som inte ens är medlemmar… kul för dom, jävligt trist för oss andra..
Så förbannat jävla dåligt skött. Det är rent pinsamt faktiskt.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Lulefan skrev:Zorken1 skrev:Tydligen ska länken ha läckt ut mycket tidigare än 14.00, elever som ska ha visat för sin lärare osv. Massa som kunnat köpa innan 14 som inte ens är medlemmar… kul för dom, jävligt trist för oss andra..
Så förbannat jävla dåligt skött. Det är rent pinsamt faktiskt.
Jag tycker att alla biljetter som sålts före 14.00 bör makuleras. Allt annat är ovärdigt. Har det inte sålts före, då är allt bra, men om.. många som säger det nu.
Lulefan and Zorken1 like this post
Som det gjordes nu kan ju en person roffa åt sig en hel drös biljetter innan andra ens sett länken. Utan krav på att vara medlem dessutom. Har de ingen som har lite koll på IT?
Det är också så att ett begränsat antal biljetter såldes före utskick av länkar till medlemmar. Det är dock mindre är 100 biljetter. Vi kommer under morgondagen utreda dessa köp och säkra att det är korrekt. Det är dock den gigantiska efterfrågan som är utmaningen
— stefan enbom (@EnbomStefan) May 10, 2022
Blinders- Antal inlägg : 5245
Våra system för utskick av länkar är inte helt perfekt. Vi måste skicka ut i 8 stycken grupper till våra medlemmar. Det innebar att utskick skedde mellan ca 14:00 och 14:15. Så klart inte helt optimalt.
— stefan enbom (@EnbomStefan) May 10, 2022
Urban Vesterberg 12:04
@dixiedeean
·
6h
Replying to
@LuleaHockey
Sägs finnas någon länk redan nu där det köps biljetter av icke medlemmar för fullt..
Senast ändrad av Lulefan den tis 10 maj 2022, 18:19, ändrad totalt 2 gånger
Urken skrev:Nå. Vi får se det såhär: de ska se över det hela och det är ett enormt tryck efter biljetterna. Skoj.
Definitivt. Får hoppas de löser det snyggt. Enligt mig vore bästa makulera samtliga som såldes innan mailet gick ut och göra kontroll vid köp att man faktiskt är medlem, torde inte vara särskilt svårt. Hade väl inte skadat tillåta max 2 köp per medlem med.
Urken likes this post
Absolut. Men vi ska göra en ordentlig undersökning och se om det är görbart.
— BC Luleå (@BcLulea) May 10, 2022
Förhoppningsvis!
Näfan, nu blir jag bitter. Enbom och Hedlund verkar prata om att det kan vara ett fåtal felköp av 100 köp innan 14. Verkar inte så troligt när få verkar fått tag i biljett vid 14.
Urken likes this post
Vi har fått tummen upp från restaurangchef Chris.
— BC Luleå (@BcLulea) May 10, 2022
Nu behöver vi söka tillstånd och lösa det praktiska. https://t.co/cR9bo2NNVL
Lulefan skrev:
Näfan, nu blir jag bitter. Enbom och Hedlund verkar prata om att det kan vara ett fåtal felköp av 100 köp innan 14. Verkar inte så troligt när få verkar fått tag i biljett vid 14.
För enkelhetens skull:
— Robert Hedlund (@Robert_Hedlund) May 10, 2022
- 3000 biljetter
- 3000 medlemmar
Varje medlem köper 4 biljetter vardera. Då kommer 75% av medlemmarna bli utan biljett.
Och det är dom som kommer ventilera sin besvikelse och känslan blir att INGEN kunnat köpa.
Blinders88 skrev:Lulefan skrev:
Näfan, nu blir jag bitter. Enbom och Hedlund verkar prata om att det kan vara ett fåtal felköp av 100 köp innan 14. Verkar inte så troligt när få verkar fått tag i biljett vid 14.För enkelhetens skull:
— Robert Hedlund (@Robert_Hedlund) May 10, 2022
- 3000 biljetter
- 3000 medlemmar
Varje medlem köper 4 biljetter vardera. Då kommer 75% av medlemmarna bli utan biljett.
Och det är dom som kommer ventilera sin besvikelse och känslan blir att INGEN kunnat köpa.
Fast om vi gör enkel matematik. Flera här(och på Twitter) klickade på länken vid 14.04, tidigaste jag hört att någon fått länk. Det finns 3000 medlemmar, 3000 biljetter.
Mailen gick ut över en 15-minutersperiod. Så maximalt(troligtvis färre) hade ca 800 medlemmar fått mailet och länken vid 14.04. Har svårt att se att 750 av dessa var så pass vaksamma på när mailet kom OCH alla köpte på sig 4 biljetter var.
Det fanns inte några 3000 biljetter vid 14, tror jag inte en sekund på.
Björnpappa and Zorken1 like this post
Några år sedan var det ju vanligt med runt 3500-4000 på hemmamatcherna i november.Urken skrev:Tänk om det alltid var sånt här tryck efter biljetter
Men nu när det går bra så vill alla gå.
Blinders88 skrev:Några år sedan var det ju vanligt med runt 3500-4000 på hemmamatcherna i november.Urken skrev:Tänk om det alltid var sånt här tryck efter biljetter
Men nu när det går bra så vill alla gå.
Skönt med lite medflyt, både sportsligt och ekonomiskt, vilket det här ändå är. Lär bli ett bra plusresultat i år.
Därtill bör det inför sådana här matcher inte bara medlemslåsas, utan även lojalitetssäkras. En medlem som gått 10-15 matcher under en säsong bör ha förtur före en person som gått på noll matcher.
— Martin Söderek (@Superklinga) May 10, 2022
Blinders88 skrev:Håller med.Därtill bör det inför sådana här matcher inte bara medlemslåsas, utan även lojalitetssäkras. En medlem som gått 10-15 matcher under en säsong bör ha förtur före en person som gått på noll matcher.
— Martin Söderek (@Superklinga) May 10, 2022
Håller med om första inlägget, inte lika mycket om andra. För vi som bor söderut vill naturligtvis kunna gå på sådana här matcher. Många av oss har ändå halvt växt upp i delfinen och gått på sanslösa mängder matcher innan flytt söderut.
Bamsefar and Puckad like this post
Vad är detta för idiot? En HV supporter som köpt på sig biljetter för att sedan sälja vidare?
Zorken1- Antal inlägg : 8
icemask- Antal inlägg : 4174
Jokerman ll- Antal inlägg : 1466
Blitzwagen- Antal inlägg : 138
snugge- Antal inlägg : 17
Puckad- Antal inlägg : 11372
Puckad skrev:https://twitter.com/Gnuggare/status/1524349084290760705?t=T8wmKc3F-g182vOTnTr_yw&s=19
Fasen. Kollat hemsidan flera gånger idag men inte haft turen med mig
Tråkigt att inte få gå, men när det är det här trycket får man försöka se det positiva istället.
Hoppas på sjukt bra drag i morgon oavsett hur det står i matchen, vårat gäng har gjort det vra i år
Micke80- Antal inlägg : 3038
Zorken1 likes this post
Gäst- Gäst
Ny skrev:Jag måste skratta åt dom enstaka som har köpt biljetter som blir värdelösa när ett x antal har makulerats pga att dom har sålts vidare för en dyr peng (Säljer man för inköpspris är det ju en annan sak)
Vet inte vad det är att skratta åt. Scalpern har fått pengarna och köparen mister både biljett och pengar.
Urken skrev:Ny skrev:Jag måste skratta åt dom enstaka som har köpt biljetter som blir värdelösa när ett x antal har makulerats pga att dom har sålts vidare för en dyr peng (Säljer man för inköpspris är det ju en annan sak)
Vet inte vad det är att skratta åt. Scalpern har fått pengarna och köparen mister både biljett och pengar.
Såg något sådant inlägg på Twitter, minns inte vad scalpern fått betalt för biljetterna, men har för mig att det var över 20k. Sedan fått pengar tillbaka från LHF när biljetterna makulerats. Bara hoppas scalpers i fall som dessa åker dit för bedrägeri.
Ändå ok med att inte ha fått tag i biljett, får skylla mig själv som flyttat söderut.
Lulefan skrev:Urken skrev:Ny skrev:Jag måste skratta åt dom enstaka som har köpt biljetter som blir värdelösa när ett x antal har makulerats pga att dom har sålts vidare för en dyr peng (Säljer man för inköpspris är det ju en annan sak)
Såg något sådant inlägg på Twitter, minns inte vad scalpern fått betalt för biljetterna, men har för mig att det var över 20k. Sedan fått pengar tillbaka från LHF när biljetterna makulerats. Bara hoppas scalpers i fall som dessa åker dit för bedrägeri.
Ändå ok med att inte ha fått tag i biljett, får skylla mig själv som flyttat söderut.
Ja, men bara för att LHF klantar sig och säljer till allt och alla - även före 14.00, så ska väl inte privatpersoner bli drabbade som köpt i andrahand? Är äckligt i min mening. Scalpers och annat löst folk kommer alltid att utnyttja systemen för att sko sig. Det är upp till de som säljer att säkerställa att det går rätt till. Inte straffa folk helt godtyckligt i efterhand.
^ inget jag ifrågasätter dig för, utan bara utvecklar mina tankar kring det.
Urken skrev:Lulefan skrev:Urken skrev:Ny skrev:Jag måste skratta åt dom enstaka som har köpt biljetter som blir värdelösa när ett x antal har makulerats pga att dom har sålts vidare för en dyr peng (Säljer man för inköpspris är det ju en annan sak)
Ja, men bara för att LHF klantar sig och säljer till allt och alla - även före 14.00, så ska väl inte privatpersoner bli drabbade som köpt i andrahand? Är äckligt i min mening. Scalpers och annat löst folk kommer alltid att utnyttja systemen för att sko sig. Det är upp till de som säljer att säkerställa att det går rätt till. Inte straffa folk helt godtyckligt i efterhand.
^ inget jag ifrågasätter dig för, utan bara utvecklar mina tankar kring det.
Jo jag håller med, vet dock inte riktigt hur de skulle lösa det när en scalper köpt en biljett och sedan sålt vidare, det är ju synd att de som köpt i andrahand drabbas. Man hade behövt ett bättre system, personliga biljetter kanske?
Men själva försäljningen av biljetter till denna match är helt bedrövligt skött, hade inte förvånat mig om vi får se en del tomma stolar bara för att scalpers köpt på sig biljetter och sedan inte fått sålt alla för sina ockerpriser.
Urken likes this post
Sida 2 av 2 • 1, 2
» Luleå Basket
» Jag vill till Luleå, hjälp önskas
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Övriga SHL-matcher 2023/2024