OS i Peking
Sida 1 av 2 • 1, 2
OS i Peking
Känns som den här turneringen kommer att bli ett stort fiasko...
Rent vansinne att genomföra den. Fint att Sveriges trupp hamnade på samma plan som Lettlands och Finlands trupper....
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Sv: OS i Peking
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
LulefanGBG and Lehto like this post
Dundernisse- Antal inlägg : 2890
Lajon- Antal inlägg : 4397
Riktigt fiasko. Men Sverige är ju allt som oftast dåliga på hög höjd.Lajon skrev:Urk… som befarat så har både längd- och skidskyttelandslaget toppat formen i november….
Blinders- Antal inlägg : 5245
Hjalmar_Vuopio- Antal inlägg : 207
Dundernisse likes this post
Walter Wallberg tar OS-guld i puckelpist!!
— discovery+ sport (@dplus_sportSE) February 5, 2022
Se ALLT från Olympiska Spelen på https://t.co/U8GJcAsMFu pic.twitter.com/bvlnxlvBFn
Redbear likes this post
Nils Van Der Poel tar Sveriges andra OS-guld i Peking pic.twitter.com/G5JUJcjNBK
— discovery+ sport (@dplus_sportSE) February 6, 2022
NILS VAN DER POEL VINNER OLYMPISKT GULD I SKRIDSKOR!
— discovery+ sport (@dplus_sportSE) February 6, 2022
Se ALLT från Olympiska Spelen på https://t.co/U8GJcAsMFu pic.twitter.com/n9hTQYdxJr
Bamsefar and Jokerman ll like this post
En avslutning värdig en olympisk mästare pic.twitter.com/RBzILDlPcK
— Sportbladet (@sportbladet) February 6, 2022
Jokerman ll likes this post
LulefanGBG likes this post
Lehto likes this post
Varför vägrar man är väl rätt intressant? Politik? Eller är det på någon sportslig grund?Bamsefar skrev:Kanada vägrar alltså att gå ut till match mot ryskorna , som får vänta i över en timme på isen. Det är väl bara Kanada som kommer undan med det, alla andra lag hade väl blivit diskvalificerade
Edit: De vägrar alltså en pga av att man i te fått ta a del av ett flertal av de ryska spelarnas Covid -testresultat.
Då utgör jag ifrån att samtliga lag eller tävlande i för varje match skall kunna presentera negativa testresultat inför sina motståndare. Det ryska laget har tydligen haft flera positiva spelare.
Med det som grund kan jag förstå Kanadas vägran lite grann. Dvs alltså OM ryska laget inte kan eller ville visa negativa resultat.
Samtidigt får man väl anta att det lag som står på isen är testade o klara för spel, eller är det ngt som vi får se i övriga idrotter också, Norge vägrar köra stafett förän samtliga övriga team presenterat testresultat o s v , lär dra ut på tävlingarna om samtliga deltagare skall visa testresultat för samtliga övriga deltagande.LulefanGBG skrev:Varför vägrar man är väl rätt intressant? Politik? Eller är det på någon sportslig grund?Bamsefar skrev:Kanada vägrar alltså att gå ut till match mot ryskorna , som får vänta i över en timme på isen. Det är väl bara Kanada som kommer undan med det, alla andra lag hade väl blivit diskvalificerade
Edit: De vägrar alltså en pga av att man i te fått ta a del av ett flertal av de ryska spelarnas Covid -testresultat.
Då utgör jag ifrån att samtliga lag eller tävlande i för varje match skall kunna presentera negativa testresultat inför sina motståndare. Det ryska laget har tydligen haft flera positiva spelare.
Med det som grund kan jag förstå Kanadas vägran lite grann. Dvs alltså OM ryska laget inte kan eller ville visa negativa resultat.
icemask- Antal inlägg : 4174
Lehto- Antal inlägg : 783
Bamsefar skrev:Jahapp, tre kronor räddas av klockan lite grann, en bra första period, sen hade man lite svackor i andra o sen blev det lätt krampaktigt i tredje . Fungerade mot Lettland, kommer inte att fungera mot Finland så garpenlöv får väl fortsätta med det han är bra på, floskler o klyschor i media så kanske laget kan reda ut läget i ett felbalanserat team
hmmm jag tycker mig känna igen det scenariot från kanske 30 matcher jag redan sett denna säsong...
Hjalmar_Vuopio- Antal inlägg : 207
LulefanGBG and Lehto like this post
Hjalmar_Vuopio skrev:Bamsefar skrev:Jahapp, tre kronor räddas av klockan lite grann, en bra första period, sen hade man lite svackor i andra o sen blev det lätt krampaktigt i tredje . Fungerade mot Lettland, kommer inte att fungera mot Finland så garpenlöv får väl fortsätta med det han är bra på, floskler o klyschor i media så kanske laget kan reda ut läget i ett felbalanserat team
hmmm jag tycker mig känna igen det scenariot från kanske 30 matcher jag redan sett denna säsong...
Lite skillnad på spelarmaterialet kan man ju tycka..
Hankburger- Antal inlägg : 7433
, Nåja, vi reder ju allt som oftast upp det .Hjalmar_Vuopio skrev:Bamsefar skrev:Jahapp, tre kronor räddas av klockan lite grann, en bra första period, sen hade man lite svackor i andra o sen blev det lätt krampaktigt i tredje . Fungerade mot Lettland, kommer inte att fungera mot Finland så garpenlöv får väl fortsätta med det han är bra på, floskler o klyschor i media så kanske laget kan reda ut läget i ett felbalanserat team
icemask- Antal inlägg : 4174
Tony Moore likes this post
Kanellängd- Antal inlägg : 871
Tony Moore likes this post
NallePhu- Antal inlägg : 18664
NILS VAN DER POEL SLÅR VÄRLDSREKORD I PEKING!
— discovery+ sport (@dplus_sportSE) February 11, 2022
Se ALLT från Olympiska Spelen på https://t.co/U8GJcAtkv2 pic.twitter.com/wdNoJyXpqX
Höjdpunkter från Nils van der Poels 10 000 m lopp.
Se ALLT från Olympiska Spelen på https://t.co/U8GJcAsMFu pic.twitter.com/pFiUX34Uwf
ELVIRA ÖBERG TAR OS-SILVER PÅ 7,5 KM SPRINT!
Se ALLT från Olympiska Spelen på https://t.co/U8GJcAsMFu pic.twitter.com/NABIXbNhph
OS-silver till Elvira Öberg pic.twitter.com/8jmUAXZYq1
Svettig upphämtning av Jonna
JONNA SUNDLING FIXAR BRONS TILL SVERIGE! pic.twitter.com/pUySU5AHGh
— discovery+ sport (@dplus_sportSE) February 12, 2022
Bamsefar likes this post
Per Svartvadet och Magnus Wahlman på sportradion är överlägset bäst på att kommentera OS-hockey och dessutom inge reklam!
Forza Sverige!
Jokerman ll- Antal inlägg : 1466
NallePhu- Antal inlägg : 18664
Pajala- Antal inlägg : 18747
Ja, märklig straff. I övrigt femplus för Wallmark detta OS. Hoppas vi får se honom i den finaste av tröjor någon gång igen!Pajala skrev:Wallmark fick ett litet frispel och sköt ett slagskott typ som Pettersson gjorde .... missade tyvärr.
Kanellängd- Antal inlägg : 871
Pajala likes this post
För att eller är det på grund av att " de bästa inte är med" , för i så fall tittar man väl inte på SHL heller, utan bara på NHL och rent objektivt borde man väl bara se på tampas matcher då de är de bästa, fast inte när kuch är skadad då eftersom han är bäst ,NallePhu skrev:Mja hockeyn i OS är lika intressant som se målarfärgen torka skulle jag säga....
Bamsefar skrev:För att eller är det på grund av att " de bästa inte är med" , för i så fall tittar man väl inte på SHL heller, utan bara på NHL och rent objektivt borde man väl bara se på tampas matcher då de är de bästa, fast inte när kuch är skadad då eftersom han är bäst ,NallePhu skrev:Mja hockeyn i OS är lika intressant som se målarfärgen torka skulle jag säga....
Även om de bästa spelarna finns i NHL följt av KHL. Så följer jag ingen av lihorna. KHL tycker jag generellt har ett grymt tråkigt spel och KHL och dess små isar blir jäkligt "slafsigt". Set generellt inte njutningen i att se NHL hockey, ävenkom det så klart finns ljusglimtar och dr individuella prestationerna ibland jan vara fantastiska.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Sida 1 av 2 • 1, 2