Brynäs
+65
Sunderbyare
Kneten
JuniorX
JohanO
Hedanders
trallgöken
Jokerman ll
Sundance Kid
Björnpappa
keevvs
rasbiologen
Jonken
RSD555
Lasse Proppmätt
Jokerman
Blinders
GustenA
Lehto
kokostrollet
Norrlandstoken
LHF96
Hankburger
Dustin
Donowitz
Kapten Haddock
Sportchefen #2
icemask
Ferros
Pajala
Qirren
Bamsefar
Tigerman
Puckad
Mange
Ivanhoe
Kagen
KaptenBlodskelett
amarule
hokkzorz
Mr Bister
Old Brooklyn
Micke80
Norlin
BodenSwe
Rönken
NallePhu
Chris Hendrix
FruktHamster
Tony Moore
Myrman
Zeb Macahan
Rayko
Huselius1
tibet
Slapshot
Snikne Ville
Beast.
Johan__
Redbear
Salle
LulefanGBG
CKa
Urken
MickkeJ
69 posters
Sida 3 av 8
Sida 3 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Brynäs
Jag reagerar tvärtemot. Jag blir glad när vi kan exportera coacher också. Då har vi lättare sedan att få tag bra bra 'egna coacher'. Bulan och Petter kommer lära sig massor av detta, ingen av dem har varit huvudtränare på den här nivån tidigare. Luleå spelade Rönnkenhockey och det var Rönnken som gjort sig ett namn i Almtuna medn Bulan mest gjort sig känd för ett par solglasögon under sin tid som juniortränare.
Vänd på det hela, säg att Tommy Jonsson och Ove Molin skulle ta över Luleå, hur kul skulle det kännas..?
Vänd på det hela, säg att Tommy Jonsson och Ove Molin skulle ta över Luleå, hur kul skulle det kännas..?
Kagen- Antal inlägg : 1776
He, he, Bulan har inte heller glömt. Vidrigt var namnet.
http://www.nsd.se/sport/sa-ska-lulealegendarenradda-krislaget-kvar-i-shl-9018567.aspx
http://www.nsd.se/sport/sa-ska-lulealegendarenradda-krislaget-kvar-i-shl-9018567.aspx
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Förutsätter att Bulan och Petter givetvis har en färdig plan för att få bort Brynäs från Shl. Vilken härlig säsong detta blir..
tibet- Antal inlägg : 1298
Tommy Jonsson ryktas bli andretränare i Färjestad.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Hur åmnga gånger har Pölsan värvat från oss senaste säsongerna? Känns ju i det närmaste absurdt faktiskt.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Sant, men hur många av spelarna hade vi jättegärna velat ha kvar?LulefanGBG skrev:Hur åmnga gånger har Pölsan värvat från oss senaste säsongerna? Känns ju i det närmaste absurdt faktiskt.
MickkeJ- Antal inlägg : 2824
Inte många utom Harju senast han lämnade. Fast absolut ingen bitterhet i min kommentar. Tycker bara att det är lustigt.MickkeJ skrev:Sant, men hur många av spelarna hade vi jättegärna velat ha kvar?LulefanGBG skrev:Hur åmnga gånger har Pölsan värvat från oss senaste säsongerna? Känns ju i det närmaste absurdt faktiskt.
Enterfeldt är en spelare jag mer än gärna hade haft kvar i laget. Där snackar vi grym inställning, match efter match!MickkeJ skrev:Sant, men hur många av spelarna hade vi jättegärna velat ha kvar?LulefanGBG skrev:Hur åmnga gånger har Pölsan värvat från oss senaste säsongerna? Känns ju i det närmaste absurdt faktiskt.
Sant! Var surt när han lämnade och honom ville man ju ha kvar då, men hans kvalitéer känns som vi täckt upp för rätt bra i laget som det är nu med.Urken skrev:Enterfeldt är en spelare jag mer än gärna hade haft kvar i laget. Där snackar vi grym inställning, match efter match!MickkeJ skrev:Sant, men hur många av spelarna hade vi jättegärna velat ha kvar?LulefanGBG skrev:Hur åmnga gånger har Pölsan värvat från oss senaste säsongerna? Känns ju i det närmaste absurdt faktiskt.
LulefanGBG skrev:Sant! Var surt när han lämnade och honom ville man ju ha kvar då, men hans kvalitéer känns som vi täckt upp för rätt bra i laget som det är nu med.Urken skrev:Enterfeldt är en spelare jag mer än gärna hade haft kvar i laget. Där snackar vi grym inställning, match efter match!MickkeJ skrev:Sant, men hur många av spelarna hade vi jättegärna velat ha kvar?LulefanGBG skrev:Hur åmnga gånger har Pölsan värvat från oss senaste säsongerna? Känns ju i det närmaste absurdt faktiskt.
Centerfeldt är mer än gärna välkommen tillbaka i mitt tycke. Oavsett antalet centrar.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Gratulerar Bulan till hans första seger som kommer nu på Lördag mot Frölunda, 4-1.
tibet skrev:Gratulerar Bulan till hans första seger som kommer nu på Lördag mot Frölunda, 4-1.
4-2 vart det.. Men ändå ganska säkert tippat får man säga..
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Ivanhoe skrev:tibet skrev:Gratulerar Bulan till hans första seger som kommer nu på Lördag mot Frölunda, 4-1.
Inom felmarginalen
Rönken skrev:Ivanhoe skrev:tibet skrev:Gratulerar Bulan till hans första seger som kommer nu på Lördag mot Frölunda, 4-1.
Inom felmarginalen
Så länge jag inte spelar om pengar så tippar jag hyfsat faktisk. Direkt man satsar nån krona så slår karman till med full kraft!
"Berglund, som har varit i ropet de senaste veckorna för sin kritik mot domarkåren, skickar nu en passning till sin förra klubb Luleå.
– Även utanför ishockeyn har vi mött mycket positivt så det känns verkligen att hockeyn betyder mycket för Gävleborna. Det har jag inte mött tidigare. Det finns ett starkt engagemang även i Luleå, men inte alls på samma sätt som här, säger han."
– Även utanför ishockeyn har vi mött mycket positivt så det känns verkligen att hockeyn betyder mycket för Gävleborna. Det har jag inte mött tidigare. Det finns ett starkt engagemang även i Luleå, men inte alls på samma sätt som här, säger han."
Mange- Antal inlägg : 6611
Må han aldrig få sin tröja hissad.Mange skrev:"Berglund, som har varit i ropet de senaste veckorna för sin kritik mot domarkåren, skickar nu en passning till sin förra klubb Luleå.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
KaptenBlodskelett skrev:Må han aldrig få sin tröja hissad.Mange skrev:"Berglund, som har varit i ropet de senaste veckorna för sin kritik mot domarkåren, skickar nu en passning till sin förra klubb Luleå.
Känns bara så jävla onödigt. Om han nu tycker så varför ska han ens nämna det i media? speciellt när vi inom Luleå Hockey verkligen uppskattat honom under hela sin tid i klubben. Totalt hjärndött
Mange skrev:KaptenBlodskelett skrev:Må han aldrig få sin tröja hissad.Mange skrev:"Berglund, som har varit i ropet de senaste veckorna för sin kritik mot domarkåren, skickar nu en passning till sin förra klubb Luleå.
Känns bara så jävla onödigt. Om han nu tycker så varför ska han ens nämna det i media? speciellt när vi inom Luleå Hockey verkligen uppskattat honom under hela sin tid i klubben. Totalt hjärndött
Lite underlig kommentar ja, vet inte om jag fått sånt intryck av hockeyfrossa i Gävle direkt heller. Kanske att han var lite klumpig? Det är min förhoppning åtminstone. Eller var det något groll, i och med att han tackade nej till att träna Luleå inför säsongen för att sedan hoppa in i Pölsan under säsongen.
Känns som en övertolkning.Mange skrev:"Berglund, som har varit i ropet de senaste veckorna för sin kritik mot domarkåren, skickar nu en passning till sin förra klubb Luleå.
Det han möter är ju reaktioner därför att han kommit som frälsare och räddat dem ur en knepig situation.
Klart det inte går att jämföra med sista året i sessionen hos oss.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Rönken skrev:Mange skrev:KaptenBlodskelett skrev:Må han aldrig få sin tröja hissad.Mange skrev:"Berglund, som har varit i ropet de senaste veckorna för sin kritik mot domarkåren, skickar nu en passning till sin förra klubb Luleå.
Lite underlig kommentar ja, vet inte om jag fått sånt intryck av hockeyfrossa i Gävle direkt heller. Kanske att han var lite klumpig? Det är min förhoppning åtminstone. Eller var det något groll, i och med att han tackade nej till att träna Luleå inför säsongen för att sedan hoppa in i Pölsan under säsongen.
I min mening är det mer eller mindre dött kring BIF just nu. Många fans är oerhört irriterade på klubbledningens beslut angående ombyggnationer et.c. Vet inte vilka han talat med, men om Bulan skulle tala sanning, lär det vara stendött uppe i Luleå. Vilket jag har svårt att tro.
Det är förmodligen som Puckad skriver. Folk är villiga att hylla honom nu när han äntligen fått fart på Brynässpelarna, till skillnad från hur loja de såg ut under TJs sista år. Självfallet känner han ett större stöd i den situationen.
Inget att reta upp sig över, kan jag tycka.
Det där står i Expressen. Han kan lika gärna ha pratat om vädret, eller att han hittade någon ny kul pryl på Teknikmagasinet.Urken skrev:Rönken skrev:Mange skrev:KaptenBlodskelett skrev:Må han aldrig få sin tröja hissad.Mange skrev:"Berglund, som har varit i ropet de senaste veckorna för sin kritik mot domarkåren, skickar nu en passning till sin förra klubb Luleå.
I min mening är det mer eller mindre dött kring BIF just nu. Många fans är oerhört irriterade på klubbledningens beslut angående ombyggnationer et.c. Vet inte vilka han talat med, men om Bulan skulle tala sanning, lär det vara stendött uppe i Luleå. Vilket jag har svårt att tro.
Det är förmodligen som Puckad skriver. Folk är villiga att hylla honom nu när han äntligen fått fart på Brynässpelarna, till skillnad från hur loja de såg ut under TJs sista år. Självfallet känner han ett större stöd i den situationen.
Inget att reta upp sig över, kan jag tycka.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
hela skiten är ju tolkat av en nödig reporter som kallar det "en passning till Luleå", tror knappast "Bulan" avser ngt annat än att det varit mer turbulens kring Brynäs säsong. Sen att de s k "journalisterna" hela tiden ska överdriva och leta efter konflikter är knappast Berglunds fel eller ansvar.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/enterfeldts-bakslag--riskerar-missa-starten/ - något är ruttet i Pölsan
Rödin skadad på träning, eventuellt knä. Brynäsförbannelsen lever.
Tungt, tungt för Bulan.
Tungt, tungt för Bulan.
Alltså vad i glödheta... Är ju galet vad skador man har i Pölsan. Måste vara vattnet, är det Skutskärs-fabriken som förpestar hela orten eller @Urken
Tydligen är halva knäsenan av på Rödda. Blir att gråta sig till sömns för Bulan ikväll.
Snikne Ville skrev:Tydligen är halva knäsenan av på Rödda. Blir att gråta sig till sömns för Bulan ikväll.
Jävlar, lät inte bra, inte alls.
Qirren skrev:Säsongen i fara då?
Ja, senor i allmänhet brukar innebära långvarig frånvaro. Brynäs får vara glad om han finns med i eventuellt slutspel. Om alls.
Norlin- Antal inlägg : 4515
http://www.gd.se/ishockey/shl/chocken-rodin-opererad-riskerar-missa-resten-av-sasongen
Ingen belastning på 1,5 mån...trist slut på sässen.
Snikne Ville skrev:http://www.gd.se/ishockey/shl/chocken-rodin-opererad-riskerar-missa-resten-av-sasongen
Där har du fel! 6 veckor står det!!
Faktiskt har båda rätt. Eftersom han går skadad i februari blir 6 veckor = 1 mars från och med idag. Eller en hel månad + 14 dagar. Och 14 dagar i februari är ju just en halv månad (eller 0,48 eftersom det är skottår, men avrundat blir det rätt ändå). Alltså totalt 1,5 mån...tibet skrev:Snikne Ville skrev:http://www.gd.se/ishockey/shl/chocken-rodin-opererad-riskerar-missa-resten-av-sasongen
Tigerman skrev:Faktiskt har båda rätt. Eftersom han går skadad i februari blir 6 veckor = 1 mars från och med idag. Eller en hel månad + 14 dagar. Och 14 dagar i februari är ju just en halv månad (eller 0,48 eftersom det är skottår, men avrundat blir det rätt ändå). Alltså totalt 1,5 mån...tibet skrev:Snikne Ville skrev:http://www.gd.se/ishockey/shl/chocken-rodin-opererad-riskerar-missa-resten-av-sasongen
Tvivlar på att han kommer att gå skadad överhuvudtaget, helst i början
Humor !!!tibet skrev:Tigerman skrev:Faktiskt har båda rätt. Eftersom han går skadad i februari blir 6 veckor = 1 mars från och med idag. Eller en hel månad + 14 dagar. Och 14 dagar i februari är ju just en halv månad (eller 0,48 eftersom det är skottår, men avrundat blir det rätt ändå). Alltså totalt 1,5 mån...tibet skrev:Snikne Ville skrev:http://www.gd.se/ishockey/shl/chocken-rodin-opererad-riskerar-missa-resten-av-sasongen
Puckad- Antal inlägg : 11372
Gå kan han nog göra ändå, fast det lär ju bli med kryckortibet skrev:Tigerman skrev:Faktiskt har båda rätt. Eftersom han går skadad i februari blir 6 veckor = 1 mars från och med idag. Eller en hel månad + 14 dagar. Och 14 dagar i februari är ju just en halv månad (eller 0,48 eftersom det är skottår, men avrundat blir det rätt ändå). Alltså totalt 1,5 mån...tibet skrev:Snikne Ville skrev:http://www.gd.se/ishockey/shl/chocken-rodin-opererad-riskerar-missa-resten-av-sasongen
Seriöst dock, j-kligt trist för Brynäs, kan komma att märkas i tabellen. Vi har f.ö. ett back-to-back mot dem snart (29-30/1 var det väl), kommer ju rätt lägligt om man får vara egoistisk...
C More studion tycker Bulan är årets coach än så länge.
Fan kan man inte ha både Fagervall och Bulan som som huvudtränare på något sett till nästa säsong. Saknar verkligen att ha Bulan i båset. Så kan han passa på o plocka med sig lite guldklimpar till oss från Pölsan
Fan kan man inte ha både Fagervall och Bulan som som huvudtränare på något sett till nästa säsong. Saknar verkligen att ha Bulan i båset. Så kan han passa på o plocka med sig lite guldklimpar till oss från Pölsan
http://www.gd.se/ishockey/shl/ekonomisk-stjarnsmall-for-brynas-if#Ishockey
Jag ser ingen annan lösning, Brynäs måste dra tillbaka sitt bud till Granström. Det går inte att göra på något annat sätt. Tyvärr.
Jag ser ingen annan lösning, Brynäs måste dra tillbaka sitt bud till Granström. Det går inte att göra på något annat sätt. Tyvärr.
KaptenBlodskelett skrev:http://www.gd.se/ishockey/shl/ekonomisk-stjarnsmall-for-brynas-if#Ishockey
-8 mille blev bokslutet, tror faktiskt brynäs går mot en mörk framtid, fast dom säger att spelarbudgeten inte påverkas så tror jag deras förvärv kommer att vara mediokra minst sagt.
Man anar redan en oro på brynäs forum.
Hoppas grana verkligen tänker igenom sin framtid, välj rätt, välj Luleå
Pajala- Antal inlägg : 18747
Två själar, en tanke!Pajala skrev:KaptenBlodskelett skrev:http://www.gd.se/ishockey/shl/ekonomisk-stjarnsmall-for-brynas-if#Ishockey
-8 mille blev bokslutet, tror faktiskt brynäs går mot en mörk framtid, fast dom säger att spelarbudgeten inte påverkas så tror jag deras förvärv kommer att vara mediokra minst sagt.
Man anar redan en oro på brynäs forum.
Hoppas grana verkligen tänker igenom sin framtid, välj rätt, välj Luleå
Rönken skrev:Varför ska Bulan stanna kvar där, fy
envisare butterbottning får man väl leta efter
Brynäs blir riktigt vassa nästa säsong. Kevin Clark nästa nyförvärv in i laget..
Slapshot- Antal inlägg : 3294
fan, Brynäs går verkligen all in trots -8 miljoner, tror Brynäs kan gå långt i slutspelet.
Pajala- Antal inlägg : 18747
Gunderson - Clark
— Måns Karlsson (@Manskarlssonyao) 3 september 2016
Johnson-Granström-Zaborsky. Där har ni Brynäs PP-uppställning. Kan bli en jäkla massa mål där, känns det som.
Det skriver jag under på.
Tiden får utvisa. De flesta lag har "imponerande" namn i sitt första pp känner jag.Urken skrev:Gunderson - Clark
Johnson-Granström-Zaborsky. Där har ni Brynäs PP-uppställning. Kan bli en jäkla massa mål där, känns det som.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Qirren skrev:Tiden får utvisa. De flesta lag har "imponerande" namn i sitt första pp känner jag.Urken skrev:Gunderson - Clark
Brynäs har nog ändå det bästa PP:t i SHL, på pappret.
Gunderson kan mycket väl vara den bästa PP-backen på den här sidan av Atlanten.
Johnson är en av SHLs absolut bästa målskyttar och vann såväl skytteligan som PP-mål-ligan förra året.
Granström är en av SHLs bästa på att stå framför mål.
Zaborsky har varit en av Liigas bästa spelare i flera år och OS-spelare för Slolvakien så sent som för två år sedan.
Sen är väl Clark den som på förhand får ses som den svagaste länken men han har ändå dominerat DEL poängmässigt och gjorde en fin säsong i Schweiz föra året. Så potentialen finns där med.
Ferros- Antal inlägg : 2354
PP-uppställning. 1
Malkin, Crosby , Kessel, Hörnqvist, Letang.
Hyfsad uppställning och en medioker insats. Poängen är att enbart namn gör inga mål.
Malkin, Crosby , Kessel, Hörnqvist, Letang.
Hyfsad uppställning och en medioker insats. Poängen är att enbart namn gör inga mål.
Har inte Granström och Johnson lite samma position? Vill jag minnas korrekt så gör Johnson sina flesta mål i pp just framför kassen. Duktig att göra sig fri där och få instick.Ferros skrev:Qirren skrev:Tiden får utvisa. De flesta lag har "imponerande" namn i sitt första pp känner jag.Urken skrev:Gunderson - Clark
Brynäs har nog ändå det bästa PP:t i SHL, på pappret.
Gunderson kan mycket väl vara den bästa PP-backen på den här sidan av Atlanten.
Johnson är en av SHLs absolut bästa målskyttar och vann såväl skytteligan som PP-mål-ligan förra året.
Granström är en av SHLs bästa på att stå framför mål.
Zaborsky har varit en av Liigas bästa spelare i flera år och OS-spelare för Slolvakien så sent som för två år sedan.
Sen är väl Clark den som på förhand får ses som den svagaste länken men han har ändå dominerat DEL poängmässigt och gjorde en fin säsong i Schweiz föra året. Så potentialen finns där med.
Qirren- Antal inlägg : 1369
Sida 3 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» 2012-12-13, ET-Kvartsfinal, Luleå - Brynäs
» 2016-01-29, SHL-omgång 38, Brynäs - Luleå
» 2019-01-31, SHL-match 38, Luleå - Brynäs
» 2022-12-28, SHL-match 28, Brynäs - Luleå
» 2012-12-30, Elitserieomgång 35, Brynäs - Luleå
» 2016-01-29, SHL-omgång 38, Brynäs - Luleå
» 2019-01-31, SHL-match 38, Luleå - Brynäs
» 2022-12-28, SHL-match 28, Brynäs - Luleå
» 2012-12-30, Elitserieomgång 35, Brynäs - Luleå