2021-04-20, SM-kvartsfinal 7, Skellefteå - Luleå
+36
JohanO
Sir Prozac
Witchfinder77
Polyfemos
tibet
kenyalover
Pontaking
Dustin
Mr Bister
Lars158
Micke80
Lulefan
Donten_
Mange
LulefanGBG
Björnpappa
Bamsefar
Tony Moore
Blinders
Pajala
Samson06
GustenA
Puckad
Donowitz
Norlin
NallePhu
Urken
delphi
Helge
Hedanders
Dundernisse
Tigerman
Redbear
LHF96
rasbiologen
Admin
40 posters
Sida 3 av 6
Sida 3 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2021-04-20, SM-kvartsfinal 7, Skellefteå - Luleå
Det får Enbom, Skuggan och Engman ta på sig.Urken skrev:Norlin skrev:Tycker hela laget känns trötta. Likaså igår. Orken tryter och det märks, man orkar inte det där lilla extra som avgör.
Jobbigt när man tvingas spela Bulanhockey med tre kedjor.
Blinders- Antal inlägg : 5258
Vem vill du ha då?Mange skrev:9NallePhu skrev:Som sagt..
Silly Season startar snart om man nu kan ens kalla det för silly season!
Hoppas på en ny tränarstab!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Urken skrev:Norlin skrev:Tycker hela laget känns trötta. Likaså igår. Orken tryter och det märks, man orkar inte det där lilla extra som avgör.
Bulanhockey känns så fruktansvärt ineffektiv (energimässigt). Jaga ihjäl motståndare, vinna pucken för att sedan dumpa ner puck i offensiv zon och sen förlora pucken, repeat...
Mange- Antal inlägg : 6625
Det är helt klart att vi har för tunt lag, vi hade behövt 3 forwards tillBlinders88 skrev:Det får Enbom, Skuggan och Engman ta på sig.Urken skrev:Norlin skrev:Tycker hela laget känns trötta. Likaså igår. Orken tryter och det märks, man orkar inte det där lilla extra som avgör.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Blinders88 skrev:Det får Enbom, Skuggan och Engman ta på sig.Urken skrev:Norlin skrev:Tycker hela laget känns trötta. Likaså igår. Orken tryter och det märks, man orkar inte det där lilla extra som avgör.
Laget är slutkört en bit in i kvartsfinalen, en utopi att de hade orkat prestera i en semi och final också.
Senast ändrad av Donten_ den tis 20 apr 2021, 19:41, ändrad totalt 1 gång
Donten_- Antal inlägg : 2586
Blinders88 skrev:Det får Enbom, Skuggan och Engman ta på sig.Urken skrev:Norlin skrev:Tycker hela laget känns trötta. Likaså igår. Orken tryter och det märks, man orkar inte det där lilla extra som avgör.
Allt är relativt. Är grymt förbannad nu, precis som förr, för att vi inte värvade något. Alltid är det någon ursäkt hit eller dit. Aldrig får vi vara glada.
Men sen kommer man ihåg att vi verkar klara oss bra ekonomiskt, men nog fan ska ni se att det dyker upp något sjukt i stil med "staten täcker upp klubbarnas minusresultat för att säkra upp idrottsrörelsen". Precis i denna nivå är det att hålla på Luleå.
LulefanGBG skrev:Vem vill du ha då?Mange skrev:9NallePhu skrev:Som sagt..
Silly Season startar snart om man nu kan ens kalla det för silly season!
Hoppas på en ny tränarstab!
Hade man fått välja och drömma lite så hade man ju valt Sam Hallam
Bajsränder i kalsongerna som vanligt. Så jävla less. Men får väl trösta oss med att det var ett billigt slutspel. Ja, jag har en losermentalitet men det har smittat av sig under de sista 20 åren.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Määk skrev:Bajsränder i kalsongerna som vanligt. Så jävla less. Men får väl trösta oss med att det var ett billigt slutspel. Ja, jag har en losermentalitet men det har smittat av sig under de sista 20 åren.
25 års jubileum i misslyckade slutspel i år.
Pajala- Antal inlägg : 18817
Pajala skrev:Määk skrev:Bajsränder i kalsongerna som vanligt. Så jävla less. Men får väl trösta oss med att det var ett billigt slutspel. Ja, jag har en losermentalitet men det har smittat av sig under de sista 20 åren.
25 jävla slutspel utan att ta ett guld, måste ju vara något slags rekord, helt otroligt! vad är det som är fel?
Mange skrev:Pajala skrev:Määk skrev:Bajsränder i kalsongerna som vanligt. Så jävla less. Men får väl trösta oss med att det var ett billigt slutspel. Ja, jag har en losermentalitet men det har smittat av sig under de sista 20 åren.
25 jävla slutspel utan att ta ett guld, måste ju vara något slags rekord, helt otroligt! vad är det som är fel?
Ja om någon skulle veta det, men fakta är svårt att inte låtsas om, vi är sämst när det gäller.
Dwt är nog här skon klämmer snarare en vem som står i båset. Jag skulle nog hellre säga att det är dem i båset som lyckats få ut det bästa av laget trots att det är ett ekonomiskt och antalsmädsigt bantad trupp.Mr Bister skrev:Det är helt klart att vi har för tunt lag, vi hade behövt 3 forwards tillBlinders88 skrev:Det får Enbom, Skuggan och Engman ta på sig.Urken skrev:Norlin skrev:Tycker hela laget känns trötta. Likaså igår. Orken tryter och det märks, man orkar inte det där lilla extra som avgör.
Samma tränare vann serien ÖVERLÄGSET i fjol men att spelare som Sellgren, Komarek m.fl. intw skulle saknas trodde väl ingen?
Snarare har Luleås ledbing gjort det wnda rätta. Räddat ekonomin och tänkt långsintigt. I år får bli ett mella år men när krisen är över finns en tydlig målsättning att komma starka ur den med en stavil 3mekonomi i grunden. Hur många andra lag har t.rx gått ut redan nu och annonserat ökad spelarbudget nästa säsong?
Är det slut ikväll så är jag stolt över hur styrelse, ledare och spekare rott den här säsongen i hamn. Inte minst med ta ke på att många gjort uppoffringar med lönesänkningar etc.
Bamsefar and Tony Moore like this post
Mange skrev:Pajala skrev:Määk skrev:Bajsränder i kalsongerna som vanligt. Så jävla less. Men får väl trösta oss med att det var ett billigt slutspel. Ja, jag har en losermentalitet men det har smittat av sig under de sista 20 åren.
Högre makter. När vi för en gångs skull har riktigt bra chans så droppar en pandemi.
LHF96- Antal inlägg : 3532
LulefanGBG skrev:Dwt är nog här skon klämmer snarare en vem som står i båset. Jag skulle nog hellre säga att det är dem i båset som lyckats få ut det bästa av laget trots att det är ett ekonomiskt och antalsmädsigt bantad trupp.Mr Bister skrev:Det är helt klart att vi har för tunt lag, vi hade behövt 3 forwards tillBlinders88 skrev:Det får Enbom, Skuggan och Engman ta på sig.Urken skrev:Norlin skrev:Tycker hela laget känns trötta. Likaså igår. Orken tryter och det märks, man orkar inte det där lilla extra som avgör.
Samma tränare vann serien ÖVERLÄGSET i fjol men att spelare som Sellgren, Komarek m.fl. intw skulle saknas trodde väl ingen?
Snarare har Luleås ledbing gjort det wnda rätta. Räddat ekonomin och tänkt långsintigt. I år får bli ett mella år men när krisen är över finns en tydlig målsättning att komma starka ur den med en stavil 3mekonomi i grunden. Hur många andra lag har t.rx gått ut redan nu och annonserat ökad spelarbudget nästa säsong?
Är det slut ikväll så är jag stolt över hur styrelse, ledare och spekare rott den här säsongen i hamn. Inte minst med ta ke på att många gjort uppoffringar med lönesänkningar etc.
Är inte varje år ett mellanår för Luleå Hockey? nästa år då jävlar! eller nej näst nästa!
Dra åt helvete idiotjävelPajala skrev:Määk skrev:Bajsränder i kalsongerna som vanligt. Så jävla less. Men får väl trösta oss med att det var ett billigt slutspel. Ja, jag har en losermentalitet men det har smittat av sig under de sista 20 åren.
Björnpappa- Antal inlägg : 284
Hänger på allt från ledningen till tränare samt man går in samma jäkla spår hela tiden!Mange skrev:Pajala skrev:Määk skrev:Bajsränder i kalsongerna som vanligt. Så jävla less. Men får väl trösta oss med att det var ett billigt slutspel. Ja, jag har en losermentalitet men det har smittat av sig under de sista 20 åren.
Problemet tex Bulan han är förenvis tex som nu ingen plan B nej vi gnuggar på med samma system i tron motståndarna har inte alls läst av oss, Det är mer eller mindre dags flytta upp Bulan in på kansliet och få en en tränare som kan få spelarna tro på ngt då det blir ett slutspel samt får fram en offensiv till det system Bulan präntat in!
Gissar tex Roger Rönnberg kan vara av intresse flyta hem då Frölunda måste göra en hel renovering av laget efter 4-0 debaclet mot Rögle, Någonstans måste man hitta en tränare som KAN gjuta mod och energi till truppen då ett slutspel ska bli och inte som nu maler slut på laget direkt!
NallePhu- Antal inlägg : 18683
LHF96 skrev:Mange skrev:Pajala skrev:Määk skrev:Bajsränder i kalsongerna som vanligt. Så jävla less. Men får väl trösta oss med att det var ett billigt slutspel. Ja, jag har en losermentalitet men det har smittat av sig under de sista 20 åren.
Högre makter. När vi för en gångs skull har riktigt bra chans så droppar en pandemi.
Fast hade förra säsongen fått sitt slutspel hade vi ändå vikt ner oss, bulan hade blivit sönderlöst då också. Karln blir ju handlingsförlamad när det börjar att gå emot...
Senast ändrad av Mange den tis 20 apr 2021, 19:49, ändrad totalt 1 gång
Nej inte förra året.Mange skrev:LulefanGBG skrev:LiMr Bister skrev:Det är helt klart att vi har för tunt lag, vi hade behövt 3 forwards tillBlinders88 skrev:Det får Enbom, Skuggan och Engman ta på sig.Urken skrev:Norlin skrev:Tycker hela laget känns trötta. Likaså igår. Orken tryter och det märks, man orkar inte det där lilla extra som avgör.
Dwt är nog här skon klämmer snarare en vem som står i båset. Jag skulle nog hellre säga att det är dem i båset som lyckats få ut det bästa av laget trots att det är ett ekonomiskt och antalsmädsigt bantad trupp.
Är inte varje år ett mellanår för Luleå Hockey? nästa år då jävlar! eller nej näst nästa!
Tagga ner. Försök hålla en ok nivå trots den misär vi lever med.
Tony Moore and Puckad like this post
Men för helvete. Det är svintrist att ligga under i en match 7 men på riktigt, det är mer bittert här inne än i HVs forum. Vad hade ni för orealistiska förväntningar på slutspelet?
Norlin- Antal inlägg : 4518
Puckad likes this post
Ärligt talat inga förhoppningar alls hade man då man visste kvarten sedan game over liksomNorlin skrev:Men för helvete. Det är svintrist att ligga under i en match 7 men på riktigt, det är mer bittert här inne än i HVs forum. Vad hade ni för orealistiska förväntningar på slutspelet?
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Bestäm er vad ni ska klaga på. Antingen är tränartrojkan dålig eller så har vi ett mediokert spelarmaterial. Vi har just nu 3-3 i matcher mot Sveriges formstarkaste lag. Så vem är det som gör det bra? Tränarna med mediokra spelare eller spelarna med mediokra tränare?
Björnpappa- Antal inlägg : 284
Tony Moore, LulefanGBG and Puckad like this post
Björnpappa skrev:Dra åt helvete idiotjävelPajala skrev:Määk skrev:Bajsränder i kalsongerna som vanligt. Så jävla less. Men får väl trösta oss med att det var ett billigt slutspel. Ja, jag har en losermentalitet men det har smittat av sig under de sista 20 åren.
Ta och borsta din mun
Det känns som att varje år ska vi vänta tills nästa år dåååå, sen händer ingenting
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Pajala likes this post
Det hade aldrig börjat gå emot förra året, vi var alldeles för överlägsna för det. Du kan få låna min glaskula om du vill, den verkare roligare att kika i än din...Mange skrev:LHF96 skrev:Mange skrev:Pajala skrev:Määk skrev:Bajsränder i kalsongerna som vanligt. Så jävla less. Men får väl trösta oss med att det var ett billigt slutspel. Ja, jag har en losermentalitet men det har smittat av sig under de sista 20 åren.
Fast hade förra säsongen fått sitt slutspel hade vi ändå vikt ner oss, bulan hade blivit sönderlöst då också. Karln blir ju handlingsförlamad när det börjar att gå emot...
NallePhu skrev:Ärligt talat inga förhoppningar alls hade man då man visste kvarten sedan game over liksomNorlin skrev:Men för helvete. Det är svintrist att ligga under i en match 7 men på riktigt, det är mer bittert här inne än i HVs forum. Vad hade ni för orealistiska förväntningar på slutspelet?
Förhoppningarna kan förändras över tid, speciellt då vi lyckades vinna tre matcher mot Skellefteå.
Ganska naturligt att det blir "hårda tongångar" då det är samma visa år, efter år, efter år. Allt sådant bygger på. Så är det bara. Dessutom uttrycker alla sina känslor olika.
Vi saknar energi, vi saknar spets, vi saknar den där jävlar anamma som gör att ett lag vinner matcher, just nu ser det ut som en seriematch och då leker Skellefteå med oss.
Skellefteå vände ett tvåmålsunderläge så sent som igår. Så det går, men men..
LulefanGBG likes this post
Björnpappa skrev:Bestäm er vad ni ska klaga på. Antingen är tränartrojkan dålig eller så har vi ett mediokert spelarmaterial. Vi har just nu 3-3 i matcher mot Sveriges formstarkaste lag. Så vem är det som gör det bra? Tränarna med mediokra spelare eller spelarna med mediokra tränare?
Är ju lite det som grejen, varför ska vi alltid vara nöjda med att spela jämt mot andra lag? Även om de på pappret är bättre. Detta är ju förlorarmentaliteten i sitt esse. Spelar väl ingen roll om det är Mordor eller Tampa bay som motståndare. Det är ju långt ifrån alla gånger som favoriten tar hem det men vi lyckas aldrig, oavsett om vi är favorit eller underdog.
Urken likes this post
Snart 3-0 till Skellefteå. Total hönsgård i vårt spel, stirrar puck och räknar inte in spelare. Skellefteå får skott efter skott i slottet.
Luleå spenderar 30 sekunder i sarghörnet medan SAIK skapar en chans på 2 sekunder 3 mot 4.
Dundernisse- Antal inlägg : 2900
Fan jag vet jag gnäller också i motgång ibland och det måste man såklart få göra men ibland undrar man om spelare och ledare är inne här och läser? Det hade verkligen förklarat vart man fått loosermentaliteten ifrån. Tänk om vi är problemet!
Vi är ju värre
Vi är ju värre
ja, snart 3-0 .... vi har gett upp redan.
LulefanGBG skrev:Fan jag vet jag gnäller också i motgång ibland och det måste man såklart få göra men ibland undrar man om spelare och ledare är inne här och läser? Det hade verkligen förklarat vart man fått loosermentaliteten ifrån. Tänk om vi är problemet!
Vi är ju värre
Greppa är Pajala.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Hoppas vi får ett flaxmål då kan allt hända.
Tony Moore likes this post
LulefanGBG skrev:Fan jag vet jag gnäller också i motgång ibland och det måste man såklart få göra men ibland undrar man om spelare och ledare är inne här och läser? Det hade verkligen förklarat vart man fått loosermentaliteten ifrån. Tänk om vi är problemet!
Vi är ju värre
ha ha ha, skyller du förlorar mentaliteten på oss? nädå, det är Luleå som själva förlorar, år efter år.
Dom lyckas förlora helt på egen hand.
Norlin skrev:LulefanGBG skrev:Fan jag vet jag gnäller också i motgång ibland och det måste man såklart få göra men ibland undrar man om spelare och ledare är inne här och läser? Det hade verkligen förklarat vart man fått loosermentaliteten ifrån. Tänk om vi är problemet!
Vi är ju värre
Greppa är Pajala.
Nu har du tappat "greppet"
Kom igen Pajala... du är synad. Visa kortenNorlin skrev:LulefanGBG skrev:Fan jag vet jag gnäller också i motgång ibland och det måste man såklart få göra men ibland undrar man om spelare och ledare är inne här och läser? Det hade verkligen förklarat vart man fått loosermentaliteten ifrån. Tänk om vi är problemet!
Vi är ju värre
Greppa är Pajala.
Dundernisse skrev:Hoppas vi får ett flaxmål då kan allt hända.
Jo, få lite energi och känna att vi har häng.
Spelarna lär vara helt sopslut. Återigen stirrar man bara puck, noll inräkning. Just nu ser det så enkelt ut för Skellefteå medan våra spelare mest ramlar och famlar..
Här ska det vara mål, annars är det kört.
Pajala likes this post
Jag skojade på vår bekostnad.Pajala skrev:LulefanGBG skrev:Fan jag vet jag gnäller också i motgång ibland och det måste man såklart få göra men ibland undrar man om spelare och ledare är inne här och läser? Det hade verkligen förklarat vart man fått loosermentaliteten ifrån. Tänk om vi är problemet!
Vi är ju värre
ha ha ha, skyller du förlorar mentaliteten på oss? nädå, det är Luleå som själva förlorar, år efter år.
Blir ju lite komiskt när vi sitter här och gnäller om förlorarmentalitet när det räcker att vi spelsr dåligt i två byten flr att allt är skit....
LulefanGBG skrev:Jag skojade på vår bekostnad.Pajala skrev:LulefanGBG skrev:Fan jag vet jag gnäller också i motgång ibland och det måste man såklart få göra men ibland undrar man om spelare och ledare är inne här och läser? Det hade verkligen förklarat vart man fått loosermentaliteten ifrån. Tänk om vi är problemet!
Vi är ju värre
Blir ju lite komiskt när vi sitter här och gnäller om förlorarmentalitet när det räcker att vi spelsr dåligt i två byten flr att allt är skit....
Va nöjd du med att vi blir avklädda av våran värsta rival
Senast ändrad av Mange den tis 20 apr 2021, 20:05, ändrad totalt 1 gång
Pajala likes this post
Suck, vårt pp är så dåligt nu.
Hoppas vi får låna pucken snart.
Nä. Nu skiter jag i det här. Sorgligt att man inte ens orkar se klart den sista matchen för säsongen. Skellefteå åker sönder oss i vårt eget pp. Allt medan vi fipplar runt i mörkret.
Försök att hålla god ton framöver. God natt.
Blir jävligt tydligt att vi måste ersätta Connolly med en tvåvägscenter som kan dominera i båda zonerna. Kosta vad det kostar vill.
Urken skrev:Nä. Nu skiter jag i det här. Sorgligt att man inte ens orkar se klart den sista matchen för säsongen. Skellefteå åker sönder oss i vårt eget pp. Allt medan vi fipplar runt i mörkret.
Tar rygg, ska fortsätta bära hinkar med betong upp för en trapp i samband med källarrenovering. Bringar mer nöje än detta
Sida 3 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2021-04-19, SM-kvartsfinal 6, Luleå - Skellefteå
» 2021-04-11, SM-kvartsfinal 1, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-12, SM-kvartsfinal 2, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-14, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Skellefteå
» 2021-04-15, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Skellefteå
» 2021-04-11, SM-kvartsfinal 1, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-12, SM-kvartsfinal 2, Skellefteå - Luleå
» 2021-04-14, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Skellefteå
» 2021-04-15, SM-kvartsfinal 4, Luleå - Skellefteå