2021-04-14, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Skellefteå
+31
Sportchefen #2
Polyfemos
Sir Prozac
Witchfinder77
ezz
Mange
LulefanGBG
rasbiologen
Hedanders
Donten_
Old Brooklyn
Norlin
Pajala
Kagen
Redbear
Dundernisse
Urken
Wolfhunter
chiII
GustenA
Donowitz
Dustin
Qirren
Tony Moore
Puckad
Hankburger
Bamsefar
NallePhu
Jonken
Blinders
Admin
35 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2021-04-14, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Skellefteå
När västerbottningarna sedan på sekunden blivit fulltaligt drog Daniel Sondell i väg ett skott från blå – rakt in i nät.
– Det målet rankar jag högt, säger Sondell.
Målet kom med drygt fem minuter kvar, och det blev matchens enda. Luleå tar därmed ledningen i matchserien med 2–1.
– Vi vinner välförtjänt. Vi sätter bra press på dem och sedan är Lassinantti en mur där bak, fortsätter Sondell.
https://hockeynews.se/articles/19674/
– Det målet rankar jag högt, säger Sondell.
Målet kom med drygt fem minuter kvar, och det blev matchens enda. Luleå tar därmed ledningen i matchserien med 2–1.
– Vi vinner välförtjänt. Vi sätter bra press på dem och sedan är Lassinantti en mur där bak, fortsätter Sondell.
https://hockeynews.se/articles/19674/
Här är matchens stjärnor från Luleå - Skellefteå! pic.twitter.com/5ETCl3p9wh
— C More Sport (@cmoresport) April 14, 2021
Donten_ likes this post
Det finns inget vackrare än såna här segrar. Jag har redan ramat in matchen och hängt den på en av björkarna i minnenas allé.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Bamsefar, Tony Moore, PM, Donten_ and Redbear like this post
Det är alltså wo som gäller om vi får in smittan i laget. Lik förväntat står Sondell o matchsponsorn och kladdar på varandra efter matchen och sen skakar han han med Kronwall efter intervjun. Förbannat oproffessionelt Luleå!
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Dundernisse likes this post
I C Mores sändning. (-Tyvärr...)Urken skrev:Var såg du det?
Jonken- Antal inlägg : 7062
Snikne Ville skrev:Det är alltså wo som gäller om vi får in smittan i laget. Lik förväntat står Sondell o matchsponsorn och kladdar på varandra efter matchen och sen skakar han han med Kronwall efter intervjun. Förbannat oproffessionelt Luleå!
Jag reagerade också på det, blev riktigt oroad när han började kram-fotas med matchsponsorn. Hur tänker man här?
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Som sagt, i C mores sändning i samband med utdelning av pris till matchens spelare samt efter intervju. Med tanke på insatsen är det fullständigt oacceptabelt, även om Sondell själv skulle ha antikroppar.Urken skrev:Var såg du det?
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10157537713095793&id=54502490792&anchor_composer=false
Om inte annat finns bilder här. Suck ..
Om inte annat finns bilder här. Suck ..
Snikne Ville skrev:Det är alltså wo som gäller om vi får in smittan i laget. Lik förväntat står Sondell o matchsponsorn och kladdar på varandra efter matchen och sen skakar han han med Kronwall efter intervjun. Förbannat oproffessionelt Luleå!
De har såklart blivit testade allihopa, men ändå inte OK.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Matchsponsorn?Redbear skrev:Snikne Ville skrev:Det är alltså wo som gäller om vi får in smittan i laget. Lik förväntat står Sondell o matchsponsorn och kladdar på varandra efter matchen och sen skakar han han med Kronwall efter intervjun. Förbannat oproffessionelt Luleå!
De har såklart blivit testade allihopa, men ändå inte OK.
Sondell skakade inte hand med kronwall efter intervjun, körde den vanliga nocken med knogarna!
jessen- Antal inlägg : 11
Lehto likes this post
Egentligen så lär ju inte tre-fyra pers göra så stor skillnad,
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
"Tråkhockey" var det ja.. Nej "jag är inte bitter".
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/qA411g/skelleftea-nollade--efter-lassinanttis-storspel
Om Luleå spelar tråkhockey. Vad spelar då SAIK i omgångar?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/qA411g/skelleftea-nollade--efter-lassinanttis-storspel
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Va skaka han hand med matchsponsorn det missade jag jag såg dock intervjun med Kronwall efteråt och dom hade ju varsin mick i.a.f?Snikne Ville skrev:Det är alltså wo som gäller om vi får in smittan i laget. Lik förväntat står Sondell o matchsponsorn och kladdar på varandra efter matchen och sen skakar han han med Kronwall efter intervjun. Förbannat oproffessionelt Luleå!
Och jag håller med dom står dessutom ganska nära varandra i intervjun.
Och INGEN har munskydd så oproffisionellt av matchsponsorn Cmore OCH Sondell.
Men matchsponsorerna har ju lagt ut bild på LHF's FB sida (När tjejerna spelade) när dom står med den spelaren dom tycker varit bäst i matchen
Och även med kaptenen före matchen under Björngapet
LHF är väl chanslösa mot matchsponsorn annars hotar dom väl med att dra tillbaka sin sponsring it's all bout the money tyvärr!!
Det var bättre förr när sponsorerna fick nöja sig med ett plakat på väggen sittplats i ishallen inga loger inga foton etc etc.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Ja det var ju knappast oväntat synd att vi inte fick möta dom förra året så vi hade fått täppa till truten på dom gällande den saken ocksåHankburger skrev:"Tråkhockey" var det ja.. Nej "jag är inte bitter".
Men bästa sättet att täppa till truten på dom är ju att reta upp dom på isen
Typ vid varje tekning fråga har du kul? är det tråkigt? jag tycker det är kul som fan för vi är bättre vi kommer skicka er på semester och spela semi men ni kan ha kul på golfbanan.
Sen kan man väl ta det i nån intervju också dom tycker vi spelar tråkigt men vi har förbannat kul i.a.f för vi tänker spela länge dom måste väl drömma om golfsäsongen antar jag med en vass liten pik som dom inte kan missa!!
Jag tycker inte deras hockey är speciellt kul att titta på jag ser Rögle alla dagar i veckan föra Skaik
Rögle påminner ju om OSS men med mycket mer spets i laget.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Hankburger skrev:
https://www.skellefteaaik.se/artikel/ca1xaknfz-5n5bi1/skelleftea-aik-ske
Bandy sett till hur de grinar över minsta tackling
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Hankburger skrev:"Tråkhockey" var det ja.. Nej "jag är inte bitter".
Det bästa med det där uttalandet är ju hans ålder. Han är väll bara 20 år så vad som skedde för 10 år sen har han ingen koll på. Snacka om att gå på myten utan att reflektera och utgå från sig själv.
Tycker det ser otroligt frustrerat ut bland saikarna och många av dem har ett antal lulespelare under skinnet. Fasen, vissa vågade ju inte hålla i eller leverera pucken när tyrre var på isen. Man slängde bara bort den illa kvickt.
Kan och orkar vi fortsätta så här bådar det gått, men tyvärr tror jag bensinen tar slut före hos oss.
Micke80- Antal inlägg : 3038
rasbiologen skrev:Hankburger skrev:
https://www.skellefteaaik.se/artikel/ca1xaknfz-5n5bi1/skelleftea-aik-ske
Bandy sett till hur de grinar över minsta tackling
De glömde Mordor
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Blinders- Antal inlägg : 5253
Norlin likes this post
Micke80 skrev:Hankburger skrev:"Tråkhockey" var det ja.. Nej "jag är inte bitter".
Det bästa med det där uttalandet är ju hans ålder. Han är väll bara 20 år så vad som skedde för 10 år sen har han ingen koll på. Snacka om att gå på myten utan att reflektera och utgå från sig själv.
Tycker det ser otroligt frustrerat ut bland saikarna och många av dem har ett antal lulespelare under skinnet. Fasen, vissa vågade ju inte hålla i eller leverera pucken när tyrre var på isen. Man slängde bara bort den illa kvickt.
Kan och orkar vi fortsätta så här bådar det gått, men tyvärr tror jag bensinen tar slut före hos oss.
Och de som faktiskt hängde med när denna myt började sin spridning vet ju att 99% av alla som påstår att Luleå spelar tråkigt gör det enbart för att en hobbyexpert på Aftonbladet påstod att Luleå spelade tråkigt.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Under Bulans tid i Luleå så har vi släppt till minst målchanser varje säsong men man har också legat på nedre delen i skapta målchanser framåt varje säsong. Lägger man i hop det så förstår jag varför våra matcher kan upplevas som tråkiga då det skapas mindre målchanser i våra matcher jämfört med andra lag.Hankburger skrev:Micke80 skrev:Hankburger skrev:"Tråkhockey" var det ja.. Nej "jag är inte bitter".
Och de som faktiskt hängde med när denna myt började sin spridning vet ju att 99% av alla som påstår att Luleå spelar tråkigt gör det enbart för att en hobbyexpert på Aftonbladet påstod att Luleå spelade tråkigt.
Blinders- Antal inlägg : 5253
Tråkstämpeln kom väl när vi var på väg o slå ut cmores älsklingar, Skansen. Innan dess var de väldigt imponerade av vad rönnken o bulan åstadkommit.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Bulan sa ju i en intervju:
"Det ska vara tråkigt att komma hit!"
'Nuff said.
"Det ska vara tråkigt att komma hit!"
'Nuff said.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2021-04-19, SM-kvartsfinal 6, Luleå - Skellefteå
» 2021-04-20, SM-kvartsfinal 7, Skellefteå - Luleå