2021-03-24, SHL-match 50, Luleå - Malmö
+21
ezz
Jokerman
Kanellängd
amarule
Puckad
Jonken
icemask
Norlin
Sir Prozac
Myrman
Bamsefar
kokostrollet
Pajala
Donowitz
Tigerman
Dundernisse
Mr Bister
Urken
Lajon
Blinders
Admin
25 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: 2021-03-24, SHL-match 50, Luleå - Malmö
Lite så, det kändes aldrig som att det blev panik.icemask skrev:Stabilt, skolboksexempel på hur man spelar av en match !
Puckad- Antal inlägg : 11374
Fan så glad man blir! Underbart!
Kanellängd- Antal inlägg : 873
Stabilt backspel idag, kanske de steppar upp när man inte kan gömma sig bakom Erik, och dessutom får lite mer istid per automatik. Nu såg det ut lite mer som man är van vid med Bulans gäng. Idag slapp vi dessutom billiga mål i baken, då blir vi svåra att knäppa på näsan.
Hoppas de stärks av segern nu och kan mata på de två sista matcherna också, så kanske man kan återfå lite hopp inför slutspelet. Nog för att vi säkert åker ut i kvarten ändå, men man får kanske åtminstone spela om det.
Hoppas de stärks av segern nu och kan mata på de två sista matcherna också, så kanske man kan återfå lite hopp inför slutspelet. Nog för att vi säkert åker ut i kvarten ändå, men man får kanske åtminstone spela om det.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Fan va sköööönt
Bra jobbat ALLA!
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Håller med. Solitt hemåt; precis som vi ska vara. Tycker även att du har en bra poäng med EG. Jag tror att Luleå Hockey i slutändan vinner på att fördela en del av kaptenens minuter till övriga backar. Jag tror att man på detta sätt får ut mer prestation ur både EG -och de övriga backarna i laget.Tigerman skrev:Stabilt backspel idag, kanske de steppar upp när man inte kan gömma sig bakom Erik, och dessutom får lite mer istid per automatik. Nu såg det ut lite mer som man är van vid med Bulans gäng. Idag slapp vi dessutom billiga mål i baken, då blir vi svåra att knäppa på näsan.
Den här segern sitter verkligen som ett skönt, varmt täcke över axlarna idag. KUNG Engsund som målskytt och Lassi murade igen: Så jäla vackert! Smuttar på min andra öl -med ett så nöjt leende läpparna...
Jonken- Antal inlägg : 7091
K Fab var grym ikväll!
En stålman som fan är given som vår captain nu när Gus är borta!
Jokerman skrev:K Fab var grym ikväll!
Säger bara, Assistet på första målet!!
ezz- Antal inlägg : 366
Såg på riktigt väldigt lovande ut ikväll. Skööööönt för klubben. Har man släppt på handbromsen nu kanske?
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
När ska Isac Brännström vakna till liv?
Började säsongen bra och har sedan blivit sämre och sämre (Var redan ganska dålig innan skadan).
Började säsongen bra och har sedan blivit sämre och sämre (Var redan ganska dålig innan skadan).
Blinders- Antal inlägg : 5258
Jag vågar inte hoppas på något ännu, men måste vara oerhört skönt för vårat gäng att vinn och dessutom göra en bra match.
Oerhört skönt att få den negativa trenden och det negativa rekordet att stanna på 8 matcher.
Oerhört skönt att få den negativa trenden och det negativa rekordet att stanna på 8 matcher.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12328
Tyre anmäld för filmning, kan inte vara många anmälningar på filmning denna säsong
icemask- Antal inlägg : 4174
Vilket flin av Tyrre efteråt
https://www.shl.se/artikel/x07wakmoi-403dd/anmalan-till-disciplinnamnden-juhani-tyrvainen
https://www.shl.se/artikel/x07wakmoi-403dd/anmalan-till-disciplinnamnden-juhani-tyrvainen
Pajala- Antal inlägg : 18817
Inte direkt sådant man vill att folk förknippar med Luleå Hockey. Låt växjö hålla på med det istället.
Dundernisse- Antal inlägg : 2900
Dumheter, en crosschecking är en crosschecking och det är ju extra märkligt att situationsrummet anser att utvisningen var felaktig , ska man tolka det som att det är fritt fram att använda klubban i brösthöjd ?
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Nej såklart inte okej, men ge fan i att slänga dig i marken som ett offer! Speciellt Om du heter Tyrväinen och ska vara en av dom "tuffare" spelarna.Bamsefar skrev:Dumheter, en crosschecking är en crosschecking och det är ju extra märkligt att situationsrummet anser att utvisningen var felaktig , ska man tolka det som att det är fritt fram att använda klubban i brösthöjd ?
Lehto- Antal inlägg : 783
Dundernisse likes this post
Helt rätt att han fälldes för detta. Var en solklar filmning och tyvärr inte den första.Bamsefar skrev:Dumheter, en crosschecking är en crosschecking och det är ju extra märkligt att situationsrummet anser att utvisningen var felaktig , ska man tolka det som att det är fritt fram att använda klubban i brösthöjd ?
Hoppas han tar det rätt och kör än hårdare men står upp
Micke80- Antal inlägg : 3038
Jag tycker att Tyrre gjorde helt rätt i att förstärka situationen, sylvegård hade redan innan situationen fulat sig och sen åka fram o tjafsa ytterligare , vilket ger energi till det egna laget o plockar densamma från oss utan att domare bryr sig är inte okej, nu kommer det o finnas en eftertanke före, att man kan skada sitt eget lag genom o ta en idiotisk utvisning. Helt rätt.
När Shinnimin ligger och simmar är det skandal men när Tyrväinen gör detsamma är det bra. Ska man hålla på att slänga sig och förstärka som Tyrväinen har en tendens att göra kan man övergå till fotboll.Bamsefar skrev:Jag tycker att Tyrre gjorde helt rätt i att förstärka situationen, sylvegård hade redan innan situationen fulat sig och sen åka fram o tjafsa ytterligare , vilket ger energi till det egna laget o plockar densamma från oss utan att domare bryr sig är inte okej, nu kommer det o finnas en eftertanke före, att man kan skada sitt eget lag genom o ta en idiotisk utvisning. Helt rätt.
Pajala and Lehto like this post
Intressant balansgång här, Tyrre ser att en crosschecking/knuff kommer , och väljer att lyfta en skridsko.Dundernisse skrev:När Shinnimin ligger och simmar är det skandal men när Tyrväinen gör detsamma är det bra. Ska man hålla på att slänga sig och förstärka som Tyrväinen har en tendens att göra kan man övergå till fotboll.Bamsefar skrev:Jag tycker att Tyrre gjorde helt rätt i att förstärka situationen, sylvegård hade redan innan situationen fulat sig och sen åka fram o tjafsa ytterligare , vilket ger energi till det egna laget o plockar densamma från oss utan att domare bryr sig är inte okej, nu kommer det o finnas en eftertanke före, att man kan skada sitt eget lag genom o ta en idiotisk utvisning. Helt rätt.
När knuffen kommer tappar han balansen, eftersom han står ostadigt.
Men han kastar sig inte.
Är han verkligen skyldig att stå upp till varje tänkbart pris?
Puckad- Antal inlägg : 11374
Puckad skrev:Intressant balansgång här, Tyrre ser att en crosschecking/knuff kommer , och väljer att lyfta en skridsko.Dundernisse skrev:När Shinnimin ligger och simmar är det skandal men när Tyrväinen gör detsamma är det bra. Ska man hålla på att slänga sig och förstärka som Tyrväinen har en tendens att göra kan man övergå till fotboll.Bamsefar skrev:Jag tycker att Tyrre gjorde helt rätt i att förstärka situationen, sylvegård hade redan innan situationen fulat sig och sen åka fram o tjafsa ytterligare , vilket ger energi till det egna laget o plockar densamma från oss utan att domare bryr sig är inte okej, nu kommer det o finnas en eftertanke före, att man kan skada sitt eget lag genom o ta en idiotisk utvisning. Helt rätt.
När knuffen kommer tappar han balansen, eftersom han står ostadigt.
Men han kastar sig inte.
Är han verkligen skyldig att stå upp till varje tänkbart pris?
Tydligen då han bötfälldes för sin aktion. Sedan är "varje tänkbart pris" en överdrift utan dess like.
Kan inte Jenni Hiirikoski bara läxa upp Tyrre rejält så han fattar! ”Raka ryggar och svettiga tröjor”. Det här är inte första gången heller. Tar det till nya nivåer också genom att sitta och flina i båset sen som en jävla pajas.
I Luleå Hockey står vi upp.
Dundernisse likes this post
Jokerman skrev:Kan inte Jenni Hiirikoski bara läxa upp Tyrre rejält så han fattar! ”Raka ryggar och svettiga tröjor”. Det här är inte första gången heller. Tar det till nya nivåer också genom att sitta och flina i båset sen som en jävla pajas.
Jag börjar undra om inte Tyrre flinade åt utvisningen i sig, hur löjlig den var och att domaren inte såg att det var en solklar filmning, därav hans feta smile
Pajala- Antal inlägg : 18817
Jag har redan fördömt Tyrre i ett tidigare inlägg, men tänkte bara säga att jag tror inte han flinar i båset. Han håller på med lite konstiga grimaser till å från efter byten. Det är inte ett flin skulle jag säga.Jokerman skrev:Kan inte Jenni Hiirikoski bara läxa upp Tyrre rejält så han fattar! ”Raka ryggar och svettiga tröjor”. Det här är inte första gången heller. Tar det till nya nivåer också genom att sitta och flina i båset sen som en jävla pajas.
Lehto- Antal inlägg : 783
Ja han kanske gjorde det. Hursom, nu kommer domarna plocka Tyrre på en skitutvisning bara de får chansen.Lehto skrev:Jag har redan fördömt Tyrre i ett tidigare inlägg, men tänkte bara säga att jag tror inte han flinar i båset. Han håller på med lite konstiga grimaser till å från efter byten. Det är inte ett flin skulle jag säga.Jokerman skrev:Kan inte Jenni Hiirikoski bara läxa upp Tyrre rejält så han fattar! ”Raka ryggar och svettiga tröjor”. Det här är inte första gången heller. Tar det till nya nivåer också genom att sitta och flina i båset sen som en jävla pajas.
Jokerman skrev:Ja han kanske gjorde det. Hursom, nu kommer domarna plocka Tyrre på en skitutvisning bara de får chansen.Lehto skrev:Jag har redan fördömt Tyrre i ett tidigare inlägg, men tänkte bara säga att jag tror inte han flinar i båset. Han håller på med lite konstiga grimaser till å från efter byten. Det är inte ett flin skulle jag säga.Jokerman skrev:Kan inte Jenni Hiirikoski bara läxa upp Tyrre rejält så han fattar! ”Raka ryggar och svettiga tröjor”. Det här är inte första gången heller. Tar det till nya nivåer också genom att sitta och flina i båset sen som en jävla pajas.
Och det ska vara Tyrres fel att domarna inte kan vara objektiva och börja om på ny kula inför varje match?
Jokerman skrev:Ja han kanske gjorde det. Hursom, nu kommer domarna plocka Tyrre på en skitutvisning bara de får chansen.Lehto skrev:Jag har redan fördömt Tyrre i ett tidigare inlägg, men tänkte bara säga att jag tror inte han flinar i båset. Han håller på med lite konstiga grimaser till å från efter byten. Det är inte ett flin skulle jag säga.Jokerman skrev:Kan inte Jenni Hiirikoski bara läxa upp Tyrre rejält så han fattar! ”Raka ryggar och svettiga tröjor”. Det här är inte första gången heller. Tar det till nya nivåer också genom att sitta och flina i båset sen som en jävla pajas.
Som om de inte gjort det tidigare
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 2021-10-07, SHL-match 6, Malmö - Luleå
» 2021-11-27, SHL-match 21, Luleå - Malmö
» 2021-12-11, SHL-match 27, Malmö - Luleå
» 2021-02-28, SHL-match 46, Malmö - Luleå
» 2018-10-20, SHL-match 11, Luleå - Malmö
» 2021-11-27, SHL-match 21, Luleå - Malmö
» 2021-12-11, SHL-match 27, Malmö - Luleå