2021-01-23, SHL-match 34, Rögle - Luleå
+24
Hedanders
Hankburger
Norlin
MickkeJ
LHF96
Lasse Proppmätt
GustenA
Donowitz
Blinders
Bamsefar
Dundernisse
kokostrollet
LulefanGBG
NallePhu
Tony Moore
Urken
keevvs
Pajala
Snikne Ville
rasbiologen
Norrlandstoken
Jonken
Puckad
Admin
28 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2021-01-23, SHL-match 34, Rögle - Luleå
Puckad skrev:Alla smarta tränare tränar ner sig inför en 4-match vecka!Norlin skrev:Vi är nedtränade. Tajmat och klart in i minsta detalj av Bulan inför slutspelet.
Pissa i motvind är norrbottens nationalsport.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Puckad likes this post
Som bulan sa efter match, "just nu grinar det emot oss, ribbskott som kunde gett oss 3p".
Matchstraffet på DeSousa tycker jag var helt fel av domarna. Kan inte tänka mig att Chris får mer påföljder av den. (Däremot borde han få en rejäl ursäkt av domarna.)
Jonken- Antal inlägg : 7091
Tony Moore likes this post
Jonken skrev:Matchstraffet på DeSousa tycker jag var helt fel av domarna. Kan inte tänka mig att Chris får mer påföljder av den. (Däremot borde han få en rejäl ursäkt av domarna.)
Det hade varit trevligt om domarna blev konfronterade i CMORE. Typ: Här på bilderna ser man att ni inte ser situationen. Vad tog ni matchstraffet för?
GustenA- Antal inlägg : 3114
Tony Moore likes this post
Vi passerade Frölunda i tabellen i alla fall....
Och -LHC - HV senare blir intressant, kan ju bli de som möts senare i kvalet
Lajon- Antal inlägg : 4397
Pajala likes this post
Tänk om HV eller LHC åker ur ???
Tur dock att det inte handlade om DIF och FBK... då hade man redan stängt för nedflyttning vid det här laget.
Tur dock att det inte handlade om DIF och FBK... då hade man redan stängt för nedflyttning vid det här laget.
Lajon skrev:Vi passerade Frölunda i tabellen i alla fall....
Enkelt att gå förbi ett bottenlag fast vi inte vinner
Skellefteå och Brynäs börjar spela bättre och bättre, tror Saik går för sjätte raka vinsten idag.
Pajala- Antal inlägg : 18817
Luleå 15 av 33 skott i skottsektorn.
Rögle 18 av 26 skott i skottsektorn.
Vi har fortfarande problem att komma in i skottsektorn. I alla fall procentuellt av skotten.
Rögle 18 av 26 skott i skottsektorn.
Vi har fortfarande problem att komma in i skottsektorn. I alla fall procentuellt av skotten.
Blinders- Antal inlägg : 5258
Det bästa vore om HV och Oskarshamn möttes i kval, då garanteras vi att ett Smålands lag åker ur och ersätts av Löven eller Timrå. Vore ett bra byte
Om nu Oskarshamn ligger i Småland... sak samma
Om nu Oskarshamn ligger i Småland... sak samma
Tror Frölunda kommer sjunka i tabellen
Pajala likes this post
Var finns statistik på antal skott från skottsektorn?
chiII- Antal inlägg : 1038
https://www.shl.se/statistik/lag/shotsforward?season=2020&gameType=regular&count=25&sortKey=SS&invert=falsechiII skrev:Var finns statistik på antal skott från skottsektorn?
Sån stats kan vara intressant över tid men inte i en enskild match... ribba in i stället för ut 16 minuter in u tredje och vi hade vunnit... med samma antal skott u skottsektorn. Ibland är det tur och otur som gör skillnaden... i en enskild match.
Luleå är i botten i andel av sina skott i skottsektorn över hela säsongen.Lajon skrev:Sån stats kan vara intressant över tid men inte i en enskild match... ribba in i stället för ut 16 minuter in u tredje och vi hade vunnit... med samma antal skott u skottsektorn. Ibland är det tur och otur som gör skillnaden... i en enskild match.
Blinders88 skrev:Luleå är i botten i andel av sina skott i skottsektorn över hela säsongen.Lajon skrev:Sån stats kan vara intressant över tid men inte i en enskild match... ribba in i stället för ut 16 minuter in u tredje och vi hade vunnit... med samma antal skott u skottsektorn. Ibland är det tur och otur som gör skillnaden... i en enskild match.
Ändå är vi ett topplag?
För att vi har ett bra försvar och bra special teams.Lajon skrev:Blinders88 skrev:Luleå är i botten i andel av sina skott i skottsektorn över hela säsongen.Lajon skrev:Sån stats kan vara intressant över tid men inte i en enskild match... ribba in i stället för ut 16 minuter in u tredje och vi hade vunnit... med samma antal skott u skottsektorn. Ibland är det tur och otur som gör skillnaden... i en enskild match.
Ändå är vi ett topplag?
Luleå har tidigare år varit i toppen i andel av skott i skottsektorn.
Andelen skott i skottsektorn?
Om Luleå skjuter 40 skott varav 20 är i skottsektorn och motståndarna skjuter 20, varav 15 i skottsektorn då är väl oddsen i vår fördel ändå.
Kvalitet är bättre än kvantitet.Lajon skrev:
Om Luleå skjuter 40 skott varav 20 är i skottsektorn och motståndarna skjuter 20, varav 15 i skottsektorn då är väl oddsen i vår fördel ändå.
Blinders88 skrev:För att vi har ett bra försvar och bra special teams.Lajon skrev:Blinders88 skrev:Luleå är i botten i andel av sina skott i skottsektorn över hela säsongen.Lajon skrev:Sån stats kan vara intressant över tid men inte i en enskild match... ribba in i stället för ut 16 minuter in u tredje och vi hade vunnit... med samma antal skott u skottsektorn. Ibland är det tur och otur som gör skillnaden... i en enskild match.
Ändå är vi ett topplag?
Luleå har tidigare år varit i toppen i andel av skott i skottsektorn.
Jamen om vi har ett bra försvars borde ju vi släppa till mindre skott i skottsektorn?
Tror snare att det handlar om att motståndarna, även topplag som Rögle har sådan respekt för oss att dom offrar offensiven till fördel för egen defensiv.. där av lite skott i skottsektorn för oss...
Blinders88 skrev:Kvalitet är bättre än kvantitet.Lajon skrev:
Ja i mitt exempel är vi bättre u båda fallen
Jag tycker ändå med den puckkontroll vi har i de flesta matcherna att vi bör komma in i de heta områdena på ett bättre sätt. Vi är oftast ganska lättlästa då vi för det mesta skickar längs med sargen upp till back. Tidigare säsonger tycker jag vi har haft bättre attack mot mål. Men hoppas det vänder för Luleå till slutspelet.Lajon skrev:Blinders88 skrev:Kvalitet är bättre än kvantitet.Lajon skrev:
Vill bara mena att andelen inte säger mycket, mer då antalet.
Ibland kan ju skott utanför skottsektorn vara bra.. för styrningar, returer, tekning i anfallszon och att behålla trycket i anfallszon.
Inga skott alls är ju sämre...
Ibland kan ju skott utanför skottsektorn vara bra.. för styrningar, returer, tekning i anfallszon och att behålla trycket i anfallszon.
Så är det, men det är större chans att göra mål i skottsektorn. Jag vill gärna att Luleå har lite mer variation i offensiv zon.Lajon skrev:Vill bara mena att andelen inte säger mycket, mer då antalet.
Blinders88 skrev:Jag tycker ändå med den puckkontroll vi har i de flesta matcherna att vi bör komma in i de heta områdena på ett bättre sätt. Vi är oftast ganska lättlästa då vi för det mesta skickar längs med sargen upp till back. Tidigare säsonger tycker jag vi har haft bättre attack mot mål. Men hoppas det vänder för Luleå till slutspelet.Lajon skrev:Blinders88 skrev:Kvalitet är bättre än kvantitet.Lajon skrev:
Ja det får vi hoppas... men som sagt så beror mycket på hur motståndarna väljer att ställa upp mot, och i veckans tre matcher så har det ju varit väldigt tydligt att deras fokus varit på att inte släppa till något och ligga och vänta ut våra misstag, framförallt SAIK och Växjö, men även Rögle tvingades till under delar av matchen... vilket jag tycker är ett styrkebesked.
Jag kanske är gammalmodig men jag tycker fortfarande skott på mål (framförallt när det är stor skillnad) säger en del om vilket lag kontroller och styr matchen, sen kan man ju parkera bussen och ändå vinna, men 9 av 10 gånger vinner just det lag som agerar och inte reagerar.
Blinders likes this post
Vi hade svårt att få till presspelet idag, det var bättre förra matchen (Ilomöki var ju kung i presspelet då).
Idag fick deras ”flashiga” backar glida omkring ostört alldeles för mycket. När vi för en gångs skull ger dem lite kroppskontakt så faller de ihop.
Och den här pajasen som flyttade målburen och som sen kastade sig i en duell med Nisse? (och det var ju ingen liten filmning heller. Solklar 2:a)
Abbottarna måste ju skämmas inombords.
När det gäller just presspelet så tycker jag ungdomskedjan gått i bräschen tidigare då de ofta lyckats bra med det. Obegripligt att bulan splittat på formationen!
Nästa match vill jag se ungdomskedjan igen!!
För helvete!
Idag fick deras ”flashiga” backar glida omkring ostört alldeles för mycket. När vi för en gångs skull ger dem lite kroppskontakt så faller de ihop.
Och den här pajasen som flyttade målburen och som sen kastade sig i en duell med Nisse? (och det var ju ingen liten filmning heller. Solklar 2:a)
Abbottarna måste ju skämmas inombords.
När det gäller just presspelet så tycker jag ungdomskedjan gått i bräschen tidigare då de ofta lyckats bra med det. Obegripligt att bulan splittat på formationen!
Nästa match vill jag se ungdomskedjan igen!!
För helvete!
Jokerman- Antal inlägg : 1984
...Lördag; och ingen bragd-brygd blev det ikväll heller...
Men rätt ska va rätt: Man måste kunna ta smällar för sitt lag...
-Nästa gång vi vinner; ska jag FASEN blöta på bubbelt!!!
Men rätt ska va rätt: Man måste kunna ta smällar för sitt lag...
-Nästa gång vi vinner; ska jag FASEN blöta på bubbelt!!!
Armbåge i huvet på Brännström sett bilder på detPajala skrev:Jonken skrev:Är det inte interference på Brännström där...? RBK-spelaren bultar ju omkull en absolut icke puckförande spelare där...Hankburger skrev:Och där går Luleå bort sig fullständigt. Brännström skall lastas för det där målet. Först faller han i offensiv zon. Sedan gör han ett värdelöst ingripande när han kom tillbaka.
Såg ut som en interference faktiskt.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Noterar för övrigt att man begraver sjöqvistens insats senast då DeSousa inte anmäls till Disciplinnämnden, är inte det standard för " knätackling"?
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Noterade också det. Lite synd att låta någonting sådant i princip avgöra en ishockey match.Lasse Proppmätt skrev:Armbåge i huvet på Brännström sett bilder på det
-Nä; det här var definitivt inte Sjökvist & Bjällkanders bästa insatser i SHL....
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2021-12-09, SHL-match 26, Luleå - Rögle
» 2021-02-06, SHL-match 40, Luleå - Rögle
» 2021-01-05, SHL-match 27, Rögle - Luleå
» 2021-10-23, SHL-match 11, Rögle - Luleå
» 2022-11-26, SHL-match 20, Rögle - Luleå
» 2021-02-06, SHL-match 40, Luleå - Rögle
» 2021-01-05, SHL-match 27, Rögle - Luleå
» 2021-10-23, SHL-match 11, Rögle - Luleå
» 2022-11-26, SHL-match 20, Rögle - Luleå