2020-12-05, SHL-match 19, Leksand - Luleå

+22
farre
MrA
Lajon
Högljudd
icemask
ezz
kokostrollet
LHF96
amarule
tibet
Dustin
Sundance Kid
Pajala
Blinders
NallePhu
Mange
Puckad
GustenA
Urken
Tony Moore
Redbear
Admin
26 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

2020-12-05, SHL-match 19, Leksand - Luleå - Sida 3 Empty Sv: 2020-12-05, SHL-match 19, Leksand - Luleå

Inlägg av Urken lör 05 dec 2020, 20:35

Lajon skrev:Ja börjar bli då förbannat less på Illomäki, här har man säkert pratat innan matchen att inte ta onödiga utvisningar... å vad gör fanskapet det första han gör, tar en helt onödig charging så vi hamnar i ett underläge för resten av matchen. Fan... det är 2020... inte 1996. Sluta med det den för dödfödda ”tuffa hårda” spelet. Det funkar inte längre.
Nå. Ilomäki har inte glänst på sistone, så han skall ha kritik för sitt spel. Meeeen, hans utvisning idag.. det kan vi nog inte lasta honom för.

Skall någon enskild spelare lyftas fram som hackkyckling så är det Sondell. Inte bara hans baklängesmål: det var nära på att bli mer tok bakåt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2020-12-05, SHL-match 19, Leksand - Luleå - Sida 3 Empty Sv: 2020-12-05, SHL-match 19, Leksand - Luleå

Inlägg av farre lör 05 dec 2020, 20:40

Känns som jag tjatat om att R2 inte håller måttet hur länge som helst.
Skönt att fler börjat inse att han är det svagaste länken i kedjan

Byt bort honom NU!
farre
farre

Antal inlägg : 2143

Donowitz likes this post

Inlägg av NallePhu lör 05 dec 2020, 21:02

Sondell gör skäl för sitt namn Sondräll tyvärr han är mer farlig åt fel hål tyvärr. Gissar Bulan har en hel del problem med den killen hur dem ska få bort misstagen!

Men annars så hade man detta lite på känn tyvärr efter Malmö matchen vi var inte riktigt där heller men van turligt i öppen kasse, Synd att inte kulorna finns att värva in ny energi laget känslan är att man borde addera in ngt som en injektion!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18683

Inlägg av Tony Moore lör 05 dec 2020, 21:14

Nu grinar vi..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8056

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av Puckad lör 05 dec 2020, 21:23

NallePhu skrev:Sondell gör skäl för sitt namn Sondräll tyvärr han är mer farlig åt fel hål tyvärr. Gissar Bulan har en hel del problem med den killen hur dem ska få bort misstagen!
...
Idag var ingen bra match.
Men det där mantrat köper jag inte, det har repeterats ad nauseam.
möjligen var det tendenser åt det hållet första säsongen,
men förra säsongen var han inne på 16 baklängesmål, totalt. Bara Jalvanti, Auvitu och Styrman hade färre, De spelade mindre per match och färre matcher.
Och 43 framåt. Med samma +/- som EG.

Om misstagen inte dök upp under hela förra året kan det vara läge att se det.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11374

Inlägg av Sportchefen #2 lör 05 dec 2020, 21:50

Otroligt frustrerande att titta på.
Trots ett par varv runt kvarteret är det det enda vettiga jag kan få ur mig just nu.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 940

Inlägg av Tigerman lör 05 dec 2020, 23:52

Känns som att det var vi som förlorade matchen snarare än att Leksand vann. 2-1 blev på sätt och vis matchavgörande, därefter fick vi jaga och hamnade i trubbel. Men man får ge dem att de var hypereffektiva när de fick kontringslägen. Och ett betydligt bättre lag i år än i fjol.

Tigerman

Antal inlägg : 3431

Inlägg av Blinders lör 05 dec 2020, 23:56

Luleå är verkligen förutsägbara i offensiv zon i år jämfört med förra säsongen. I år är det upp till back sen back back direktskott. Förra året höll vi i pucken lite mer och tröttade ut motståndarna och på så sätt skapade vassa målchanser. Luleå måste få till en bättre mix och inte ge iväg pucken genom dåliga skott från blå. Just nu så ser motståndarna det och är väldigt aggressiva mot våra backar och redo för kontring.

Blinders

Antal inlägg : 5258

Puckad likes this post

Inlägg av Micke80 sön 06 dec 2020, 04:25

Den enda aktören som var sämre än domarna i går var Sondell. Dörutöver jan konstateras att 5 av 6 leksaksbil var slarv, dräll och personliga misstag av utespelare. Slutligen gällande gnäll så har vi Wallstedt en stor utvecklingspotential när det kommer till 1-1 lägena. Man har sett det i tidigare matcher och man såg det denna.
Så till resten och lämna gnället därhän. Spelmässigt var vi minst en klass bättre än Leksand men för ineffektiva, slarviga och de vann målvaktskampen.

Gällande publiken då är det väl Leksand, brynös och Växjö som vakt att försöka gå runt reglerna för att kräva ut lite ner pengar. I Gävle vill jag minnas byggde man vill till och med upp extra bord på läktarna så man kunde ta in fler. I Leksand ser det halvlångt ut i restaurangen.
Det som blir knepigt är ju att man stelnat upp restaurangbranschen ännu mer sen polismyndigheten tillät detta och man har skärpt reglerna för musik mm på restaurangerna än mer dör underhållningen inte går vara orsaken till besöket utan bara en bonus (lite som hissmusik). Jag har svårt att se alla dessa resrauranghöster ha maten som sitt primära och hockeyn som bonus såna här gånger.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av LHF96 sön 06 dec 2020, 09:50

LHF96 skrev:Nu kommer det stå i söderblaskorna att Leksand krossade Luleå

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/leksand-vinner-efter-lagkaptenens-kritik/

"Vann stort", "Tennissiffror" Facepalm
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3532

Inlägg av Puckad sön 06 dec 2020, 11:53

Micke80 skrev:Den enda aktören som var sämre än domarna i går var Sondell. Därutöver jan konstateras att 5 av 6 leksaksbil var slarv, dräll och personliga misstag av utespelare. Slutligen gällande gnäll så har vi Wallstedt  en stor utvecklingspotential när det kommer till 1-1 lägena. Man har sett det i tidigare matcher och man såg det denna.
Så till resten och lämna gnället därhän. Spelmässigt var vi minst en klass bättre än Leksand men för ineffektiva, slarviga och de vann målvaktskampen.

Gällande publiken då är det väl Leksand, brynös och Växjö som vakt att försöka gå runt reglerna för att kräva ut lite ner pengar. I Gävle vill jag minnas byggde man vill till och med upp extra bord på läktarna så man kunde ta in fler. I Leksand ser det halvlångt ut  i restaurangen.
Det som blir knepigt är ju att man stelnat upp restaurangbranschen ännu mer sen polismyndigheten tillät detta och man har skärpt reglerna för musik mm på restaurangerna än mer dör underhållningen inte går vara orsaken till besöket utan bara en bonus (lite som hissmusik). Jag har svårt att se alla dessa resrauranghöster ha maten som sitt primära och hockeyn som bonus såna här gånger.
Micke Nord o Sondell hade en jobbig kväll, men vi vet att båda kan bättre, så det löser sig.
Mmm, Wallstedt behöver jobba på 1-1 lägen. Det har kostat oss fler mål än andra målvaktsbrister i år.
Vi var bättre än Leksand spelmässigt, men precis som mot HV så så var vi en ganska slö kniv; desperationen att göra det lilla sista fanns inte.
Jag förstår Luleås val att inte ha publik alls. Surt för fans, men ekonomiskt klokt.

Hoppas innerligt att Rautio frisknar till snart, ingen bra läge att få sjukdom på målvaktssidan.
Puckad
Puckad

Inlägg av Urken sön 06 dec 2020, 12:54

Riktig fadäs, men nu går vi vidare.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Sundance Kid sön 06 dec 2020, 14:38

farre skrev:Känns som jag tjatat om att R2 inte håller måttet hur länge som helst.

Byt bort honom NU!

Näst bäst +/- i laget har Ilomäki sen i corsistatistiken ligger han på delad 8-9e plats i laget med exakt samma procent som Tyrväinen.

Sundance Kid

Antal inlägg : 812

Högljudd likes this post

Inlägg av farre sön 06 dec 2020, 15:37

Sundance Kid skrev:
farre skrev:Känns som jag tjatat om att R2 inte håller måttet hur länge som helst.

Byt bort honom NU!

Näst bäst +/- i laget har Ilomäki sen i corsistatistiken ligger han på delad 8-9e plats i laget med exakt samma procent som Tyrväinen.

Statistik är inte allt. Jag ser vad som händer på isen. Förlorar alldeles för många viktiga defensiva tekningar, tar dumma utvisningar, tar massvis med korkade beslut, håller i pucken alldeles för länge i många lägen, tappar puck på fel ställen, spelar för nätt, har för dåliga avslut, är en katastrof i PP, vill du att jag ska fortsätta?
farre
farre

Inlägg av NallePhu sön 06 dec 2020, 16:31

farre skrev:
Sundance Kid skrev:

Byt bort honom NU!

Statistik är inte allt. Jag ser vad som händer på isen. Förlorar alldeles för många viktiga defensiva tekningar, tar dumma utvisningar, tar massvis med korkade beslut, håller i pucken alldeles för länge i många lägen, tappar puck på fel ställen, spelar för nätt, har för dåliga avslut, är en katastrof i PP, vill du att jag ska fortsätta?
Nåja korkade utvisningar kanske läge börja kolla hur domarna har sina nivåer och hur svårt det är från match till match veta vad dem tar och inte tar, Tror du skapar en ursäkt bara för du vill ha Komie i laget före Arttu ser hur det börjar gå i tugget igen......
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18683

Inlägg av Puckad sön 06 dec 2020, 17:29

farre skrev:Statistik är inte allt. Jag ser vad som händer på isen. Förlorar alldeles för många viktiga defensiva tekningar, tar dumma utvisningar, tar massvis med korkade beslut, håller i pucken alldeles för länge i många lägen, tappar puck på fel ställen, spelar för nätt, har för dåliga avslut, är en katastrof i PP, vill du att jag ska fortsätta?
Bra att du ser det som händer, då ser du säkert att Ilomäki:
Är vår bästa tekare i offensiv zon.
Näst bäste tekare i defensiv zon.
Har totalt sett bäst FO% i laget.
3.e bästa +/- vid EQ.
Vår 4.e bästa poängskapare i EQ.
Defensivt bäste forward i BP, bara Engsund/Själin har färre mål per spelad minut.
Bara Tyrre spelar mer bland forwards vid EQ.
Dock har 6 offensiva utvisningsminuter , där många andra har 4.

F-rbannat trist att statistik inte räknas, annars hade han varit grym.
Puckad
Puckad

Redbear, Jonken, kokostrollet, Lasse Proppmätt and Blinders like this post

Inlägg av farre sön 06 dec 2020, 21:16

Som sagt, statistik säger inte allt.
Vänligen kika på nästa match och håll koll ett extra öga på R2 så kanske du ändrar uppfattning. Eller ännu bättre om du kikar på de senaste matcherna i lugn och ro.
Om du då ser samma sak som statistiken visar så pudlar jag. Annars så kommer jag inte att ändra min uppfattning tyvärr.
farre
farre

Inlägg av Blinders mån 07 dec 2020, 12:14

farre skrev:Som sagt, statistik säger inte allt.
Vänligen kika på nästa match och håll koll ett extra öga på R2 så kanske du ändrar uppfattning. Eller ännu bättre om du kikar på de senaste matcherna i lugn och ro.
Om du då ser samma sak som statistiken visar så pudlar jag. Annars så kommer jag inte att ändra min uppfattning tyvärr.
Finlands förbundskapten verkar i alla fall tro på Ilomäki. Går före ex. Tyrväinen.
https://hockeysverige.se/2020/12/07/sju-shl-spelare-uttagna-till-finska-landslagstruppen

Blinders

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 07 dec 2020, 12:15

Uppenbarligen ser finska förbundskaptenen nåt då han är uttagen i landslaget men t.e.x Tyrre är det inte
https://hockeynews.se/articles/17318/

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2144

Inlägg av Blinders mån 07 dec 2020, 12:36

Blinders88 skrev:
Finlands förbundskapten verkar i alla fall tro på Ilomäki. Går före ex. Tyrväinen.
https://hockeysverige.se/2020/12/07/sju-shl-spelare-uttagna-till-finska-landslagstruppen
Lasse Proppmätt skrev:
Uppenbarligen ser finska förbundskaptenen nåt då han är uttagen i landslaget men t.e.x Tyrre är det inte
2020-12-05, SHL-match 19, Leksand - Luleå - Sida 3 C-658v10

Blinders

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 07 dec 2020, 16:11

Blinders88 skrev:
Blinders88 skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
2020-12-05, SHL-match 19, Leksand - Luleå - Sida 3 C-658v10

Hehe din hade inte kommit upp när jag posta min sen såg jag din när jag skickades till sidan igen lite dåligt att man inte kan ta bort inlägg

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2144

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet