2020-10-10, SHL-match 6, Luleå - Brynäs

+21
Sportchefen #2
Lehto
pingu
farre
Lajon
kokostrollet
chiII
icemask
NallePhu
Trocadero
Tony Moore
Norrlandstoken
Redbear
CKa
Old Brooklyn
GustenA
Pajala
Donten_
Urken
Puckad
MickkeJ
25 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

2020-10-10, SHL-match 6, Luleå - Brynäs - Sida 4 Empty Sv: 2020-10-10, SHL-match 6, Luleå - Brynäs

Inlägg av farre lör 10 okt 2020, 17:53

Tycker att det borde tränas på tekningarna.
Vi är alldeles för svaga där och det håller inte att jaga efter varenda tekning.

Plus i kanten för Wallstedt. Chanslös på alla målen han släppt in i år. Det kan man inte säga om Rautio direkt.
farre
farre

Antal inlägg : 2143

Till överst på sidan Gå ner

2020-10-10, SHL-match 6, Luleå - Brynäs - Sida 4 Empty Sv: 2020-10-10, SHL-match 6, Luleå - Brynäs

Inlägg av Puckad lör 10 okt 2020, 17:55

farre skrev:Tycker att det borde tränas på tekningarna.
Vi är alldeles för svaga där och det håller inte att jaga efter varenda tekning.

Plus i kanten för Wallstedt. Chanslös på alla målen han släppt in i år. Det kan man inte säga om Rautio direkt.
Medhåll!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Tony Moore lör 10 okt 2020, 18:25

Generelllt: Hoppas/kräver att domarna fortsätter och ta för hakning/slashing mm spelförstörande HELA säsongen inkl slutspelet. Har aldrig sett detta tidigare..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 8038

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av pingu lör 10 okt 2020, 18:37

GustenA skrev:
Pajala skrev:Förlust igen, vi har enorma problem i laget

Jo vi och experterna har ju glömt att medan LHF DIF pausade i Mars har de flesta övriga lag förstärkt. Det känns som att LHF är lite väl tunna, främst på målvakt och forwards, vingar då.

Håller med, tror vi skulle må bra av få in minst en till hyffsad forward som passar in i Bulan-hockeyn. Addera mer fart och intensitet med rätt tyngd till våra yttrar tror jag skulle underlätta för att hålla spelet uppe i en hel match.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2418

Inlägg av Tony Moore lör 10 okt 2020, 18:54

Tror vi når långt med att återgå till Einar-tyrre-Isac
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av GustenA lör 10 okt 2020, 19:04

Så här 5 matcher in så är jag inte orolig än men lite mindre lugn är för ett par veckor sen.

Målvaktsspelet har inte varit 100% bortsett av Wallsteds första match. Backspelet har också varit slarvigt och det känns som att inställningen inte finns där frånsett ett par perioder i dom första matcherna. Dessutom känns vi inte speciellt tunga i forcheckingen.

Det finns mycket att förbättra. Främst försvarsspelet över hela banan.

Jag tror att årets säsong kommer bli dunderjämn och jag tror inte att LHF kommer att vara ett topplag tyvärr. Ett par skador på ledande skador skulle göra läget väldigt prekärt.

Denna säsong bör man som supporter fokusera på överlevnad och jag tror det är allt som föreningen har som målsättning.

GustenA

Antal inlägg : 3114

Inlägg av Tony Moore lör 10 okt 2020, 19:08

52 omgångar innan det bränner till (förhoppningsvis..)
Tony Moore
Tony Moore

Inlägg av Old Brooklyn lör 10 okt 2020, 21:05

Två riktigt dåliga matcher i rad. Trots det så ramlar det så tar vi poäng i båda. Är de andra lagen nöjda med sitt spel så känner jag mig inte orolig då jag tar för givet att vi kan höja oss väsentligt.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633

Inlägg av Urken lör 10 okt 2020, 21:08

Tony Moore skrev:52 omgångar innan det bränner till (förhoppningsvis..)

Nå. Jag är grinig för jag är tämligen säker på att denna säsong kommer ställas in, varför jag vill se vinst i alla matcher redan från start. Det här är mitt slutspel.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Lehto lör 10 okt 2020, 23:27

Urken skrev:
Puckad skrev:Wallstedt i mål, Hållander och J Berglund tillbaka.
Styrman uttagen. Eddie borta.

https://www.instagram.com/p/CGKTUlWgoRe/?hl=sv

Tyckte inte att Eddie var riktigt med i senaste matchen. Han stod väldigt mycket still och sinnesnärvaron kändes .. inte där. Som bytet när han åker på två tacklingar efter varandra, bakom eget mål.
Eddie Larsson hjärnskakning enl Bulan på presskonferensen

Lehto

Antal inlägg : 783

Inlägg av Urken sön 11 okt 2020, 00:25

Lehto skrev:
Urken skrev:

Tyckte inte att Eddie var riktigt med i senaste matchen. Han stod väldigt mycket still och sinnesnärvaron kändes .. inte där. Som bytet när han åker på två tacklingar efter varandra, bakom eget mål.

Vet man när han fick sig en smäll? För det var Haga som satte in propparna - kommer inte ihåg vilken, men en av dem såg ut att ta halvilla. Vidare så fick samme Haga matchstraff under lördagens match mot IKO, för just en huvudtackling.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Inlägg av Lehto sön 11 okt 2020, 02:09

Urken skrev:
Lehto skrev:
Urken skrev:

Vet man när han fick sig en smäll? För det var Haga som satte in propparna - kommer inte ihåg vilken, men en av dem såg ut att ta halvilla. Vidare så fick samme Haga matchstraff under lördagens match mot IKO, för just en huvudtackling.
Inget som Bulan uttalade sig om, bara bekräftade att Eddie var borta pga hjärnskakning.

Lehto

Inlägg av Sportchefen #2 sön 11 okt 2020, 09:01

Nästan skönt att se att allting inte kuggar i redan nu, så Bulan & co har lite att jobba med fram till slutspelet. Det gick inte på räls i början förra säsongen heller.

Tycker båda finländarna har potential att höja sig 3-4 snäpp offensivt, vilket jag tror de kommer göra. Den argare av dem två bör sluta filma omgående, det där kommer domarna syna av jävligt snabbt.

Skönt att se att det lilla frågetecken som fanns innan start, målvaktssidan, ser stabil ut. Wallstedt har redan hunnit visa att han sannolikt är förstekeeper innan jul.
Och ännu bättre att det brinner till mellan Klasen och Ola när det inte funkar på isen. Motsatsen hade däremot gjort mig sämre till mods.
Nu vill jag bara kunna gå på hockey igen!

Sportchefen #2

Antal inlägg : 940

Inlägg av Donowitz sön 11 okt 2020, 11:20

Missade tyvärr det mesta av gårdagens match. Det verkar som att forumet här ser det som en skitmatch medan spelarna i tidningen verkar tycka prestationen var bra och att vi med normal utdelning skulle ha gjort betydligt fler mål. Ser att man var nöjd med power play (så även en krönikör på NSD) trots endast ett mål på sju (?) försök. Hur såg allt egentligen ut?

Donowitz

Antal inlägg : 4312

Inlägg av Pajala sön 11 okt 2020, 11:57

bearjew skrev:Missade tyvärr det mesta av gårdagens match. Det verkar som att forumet här ser det som en skitmatch medan spelarna i tidningen verkar tycka prestationen var bra och att vi med normal utdelning skulle ha gjort betydligt fler mål. Ser att man var nöjd med power play (så även en krönikör på NSD) trots endast ett mål på sju (?) försök. Hur såg allt egentligen ut?

Luleå dominerade under PP och spelade stundtals mycket bra men tyvärr fick vi problem med just målskyttet, i spelet 5 mot 5 så var Brynäs klart bättre, dom stressade våra backar hårt och våra uppspel blev usla.

Det största problemet var faktiskt att vi inte jobbade lika hårt som Brynäs.

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18748

Inlägg av Puckad sön 11 okt 2020, 12:18

Pajala skrev:
bearjew skrev:Missade tyvärr det mesta av gårdagens match. Det verkar som att forumet här ser det som en skitmatch medan spelarna i tidningen verkar tycka prestationen var bra och att vi med normal utdelning skulle ha gjort betydligt fler mål. Ser att man var nöjd med power play (så även en krönikör på NSD) trots endast ett mål på sju (?) försök. Hur såg allt egentligen ut?
Luleå dominerade under PP och spelade stundtals mycket bra men tyvärr fick vi problem med just målskyttet, i spelet 5 mot 5 så var Brynäs klart bättre, dom stressade våra backar hårt och våra uppspel blev usla.
Det största problemet var faktiskt att vi inte jobbade lika hårt som Brynäs.
ag tycker den bilden stämmer för första 10 minuterna. Men inte efter det.
Anledning att vi fick så många utvisningar med oss i andra var att vi åkte ifrån dom.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Lehto sön 11 okt 2020, 12:28

Håller med dig Puckad, vi spelade ut dom i 2a å därför fick vi också med oss mycket utvisningar.
Utdelningen uteblev dock, personligen tyckte jag det var en väldigt underhållande match, inte alls sömnig som DIF vs LHF, den här matchen var det rejäl fart i från båda lagen.

Däremot tyckte jag det såg ut som att Brynäs hade scoutat oss bra, dom visste PRECIS hur dom skulle sätta stopp för oss i uppspels fasen från egen zon. Efter att ha sett denna match känns de nästan lite oroligt.
Luleå går alltid på burskydd och rundar sedan målet för att skaka av sig en forecheckande spelare och sedan komma ut i mitten och ha spel möjligheter.
Men här hade Brynäs läst av oss rejält och forecheckade oss bakom målburen och vi som vanligt gled runt den och kom ut i mitten framför vår egen bur och precis då kommer Brynäs andra gubbe och sätter stop på oss där. Detta skedde vid flertalet tillfällen och Brynäs lyckades vinna puck i våran zon.

Om Brynäs lyckas hålla i detta spelet så kommer dom hamna högt i tabellen, men jag tror att i många lag kanske spelarna går på 105% iom att de är Luleå man möter.
Dom kommer upp och ska minsann tvåla dit fjolårssegraren, guldkandidaten & serieledaren. Tror sånt kan väcka lite jädra anamma i motståndarspelare.

Lehto

Inlägg av GustenA sön 11 okt 2020, 13:51

Lehto skrev:Håller med dig Puckad, vi spelade ut dom i 2a å därför fick vi också med oss mycket utvisningar.
Utdelningen uteblev dock, personligen tyckte jag det var en väldigt underhållande match, inte alls sömnig som DIF vs LHF, den här matchen var det rejäl fart i från båda lagen.

Däremot tyckte jag det såg ut som att Brynäs hade scoutat oss bra, dom visste PRECIS hur dom skulle sätta stopp för oss i uppspels fasen från egen zon. Efter att ha sett denna match känns de nästan lite oroligt.
Luleå går alltid på burskydd och rundar sedan målet för att skaka av sig en forecheckande spelare och sedan komma ut i mitten och ha spel möjligheter.
Men här hade Brynäs läst av oss rejält och forecheckade oss bakom målburen och vi som vanligt gled runt den och kom ut i mitten framför vår egen bur och precis då kommer Brynäs andra gubbe och sätter stop på oss där. Detta skedde vid flertalet tillfällen och Brynäs lyckades vinna puck i våran zon.

Om Brynäs lyckas hålla i detta spelet så kommer dom hamna högt i tabellen, men jag tror att i många lag kanske spelarna går på 105% iom att de är Luleå man möter.
Dom kommer upp och ska minsann tvåla dit fjolårssegraren, guldkandidaten & serieledaren. Tror sånt kan väcka lite jädra anamma i motståndarspelare.

Yes jag håller med om att Brynäs gjorde ett bra jobb. Problemet med att pressa så är ju ju att om motståndaren lyckas spela sig ur blir det satans farligt. Men LHF passningsspel i gårdagens match var ju under all kritik. Passningar på skridskor osv. Dom gångerna man lyckades kom man ju förbi hela forwardsdelen av Brynäs. Jag tror att detta kommer att lösa sig ju längre in på säsongen man kommer. Luleås backar är ju förhoppningsvis grymt spelskickliga.

GustenA

Antal inlägg : 3114

Inlägg av Blinders sön 11 okt 2020, 16:46

Det var stundtals som mot Frölunda i semifinalen 2019.

Blinders

Antal inlägg : 5246

Inlägg av Micke80 mån 12 okt 2020, 13:06

Så här långt måste jag säga att Tyrväinen inte går att känna igen. Han kä,par och sliter som vanligt, men ligger ofta för långt borta i banan och han smäller inte på när lägen ges.
Är det kedjekompisarna som gör att han spelar mer safe, eller är det nått som hämmar honom.

Förövrigt var den här matchen Klasens bästa sen återkomsten.

Micke80

Antal inlägg : 3038

Inlägg av icemask mån 12 okt 2020, 16:33

Micke80 skrev:Så här långt måste jag säga att Tyrväinen inte går att känna igen. Han kä,par och sliter som vanligt, men ligger ofta för långt borta  i banan och han smäller inte på när lägen ges.
Är det kedjekompisarna som gör att han spelar mer safe, eller är det nått som hämmar honom.

Förövrigt var den här matchen Klasens bästa sen återkomsten.
Tyrväinen är längst bak o hämtar puck sen är han högst upp o checkar och sen först hem, Klasen driver puck passar och skjuter men var fan är Olle i spelet 5 mot 5?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4174

Inlägg av Jonken ons 14 okt 2020, 09:59

Matchtråd: Plastpack - Luleå Hockey please... (Om någon skulle vara så vänlig.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 7058

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet