Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021
+44
Mr Bister
BodenSwe
Holma
Diktatorn
Wolfhunter
Gpa
pingu
Björnpappa
Sportchefen #2
LulefanGBG
Lajon
Dundernisse
Kagen
Tigerman
RSD555
zamboni
ezz
Sundance Kid
tibet
NallePhu
LHF96
Lehto
Lasse Proppmätt
Tony Moore
icemask
GustenA
Donowitz
Old Brooklyn
Jonken
Puckad
Norlin
Jokerman
Norrlandstoken
Dustin
Hankburger
Pajala
Urken
Blinders
Micke80
Snikne Ville
Mange
Bamsefar
kokostrollet
Redbear
48 posters
Sida 10 av 16
Sida 10 av 16 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 16
Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021
Bra, rent ekonomiskt, att få möta Skellefteå. Vore så extremt skönt om vi kunde spöa storebror någon gång.
Det har jag väldigt svårt och tro. Men samtidigt hoppas jag att det är så.kokostrollet skrev:Tror SAIK mycket hellre tar oss och då inte för bussresornas skull.
Jonken- Antal inlägg : 7091
Fördelen mot saik är, det låter löjligt men mindre förlust i kronor oavsett vi vinner eller torskar jmf lif..
Jag ÄR glad!kokostrollet skrev:
Kul att du är glad.
Du tror alltså på fullt allvar att vi har en chans att vinna kvarten mot Mordor?
Roligt att du i så fall ser ngt i kristallkulan som jag inte ser. För det enda jag ser där är att vi blir utslagna och mest troligt rövkn***ade i 4 raka.
Jag är ÖVERTYGAD om att vi kan ta kvarten mot SAIK.
kokostrollet and Puckad like this post
Det ENDA som är TRÅKIGT i detta -är att vi inte har möjlighet att vara på plats och heja fram vårt kära Luleå Hockey...
Tony Moore likes this post
Jonken skrev:Jag ÄR glad!kokostrollet skrev:
Kul att du är glad.
Du tror alltså på fullt allvar att vi har en chans att vinna kvarten mot Mordor?
Roligt att du i så fall ser ngt i kristallkulan som jag inte ser. För det enda jag ser där är att vi blir utslagna och mest troligt rövkn***ade i 4 raka.
Då är du en av få och
Jag hoppas att du har rätt men känner mig ytterligt tveksam till att det blir så.
det skulle vara kul o veta vad du baserar det på, för det kan ju knappast vara spelet o matcherna som Luleå presterat
Bamsefar- Antal inlägg : 12244
kokostrollet likes this post
Bamsefar skrev:Jonken skrev:Jag ÄR glad!kokostrollet skrev:
Kul att du är glad.
Då är du en av få och
Jag hoppas att du har rätt men känner mig ytterligt tveksam till att det blir så.
det skulle vara kul o veta vad du baserar det på, för det kan ju knappast vara spelet o matcherna som Luleå presterat
Vet inte vad denna negativitet kommer ifrån. I tre av fyra matcher denna säsong har det varit jämnt eller en liten fördel Luleå sett till spelet. Problemet har varit att föra över spel till mål men det har ju varit ett problem stundtals hela säsongen så där är det inget nytt. Så jag tror nog detta är vad som ligger till grund för dennes påstående.
Att däremot något pekar på att Luleå skulle bli överkörda i fyra raka är inget annat än ren negativism grundat på noll. Så överlägsen har inte SAIK varit och så dåliga har Luleå inte varit.
Om vi skall även se det ur ett perspektiv i år så gagnas ju Luleå av att man spelar färre hemmamatcher mot just SAIK eftersom Luleå har spelat bättre på bortaplan än hemma mot SAIK (för någon anledning) där man tagit poäng i båda matcherna. Först en 4-0 vinst och sedan en förlust på straffar. Båda matcherna förtjänade man att vinna.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Har du gjort en egen Gallup?Bamsefar skrev:Jonken skrev:Jag ÄR glad!kokostrollet skrev:
Kul att du är glad.
Då är du en av få och
Självklart har vi en hyfsad chans. Matcherna emot dem har varit jämna och pucken är cylindrisk. SAIK är knappa favoriter men jag tror matchserien går till 4-2 eller 4-3 åt något håll. En promenadseger blir det då inte.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Frågan är väl om vi får ihop fullt lag
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
I år har vi grundat inför slutspelet på rätt sätt. Nästan så att vi fick lite bakslag för det. Men är 'där' nu! Många här inne väljer att se på Luleå Hockeys sviktande poäng form i slutet lite för mycket i svart -eller vitt. Men vad laget trots allt uträttat i många av dessa uddamålsförluster; berättar någonting annat.Bamsefar skrev:
Då är du en av få och
Jag är SÅ LESS och se LHF gå som tåget hela serien. Gå in som favorit i ett slutspel; bara för att få 'soppa-torsk'. Att bena går som trumpinnar i våra spelare; till väldigt lite nytta. Detta för att motståndare fysiskt utmanövrerar oss i vårt eget system. Detta samtidigt som vi är HELT taffatta på att sätta käppar i hjulen i deras system. Vi bågar ifrån och behåller farten; istället för att störa dem. Jag har länge tjatat och gnällt om att man måste 'lära om' -och offra whatever som krävs för att höja sin nivå till ett slutspel!!! Visst är det nice att vinna hem millen -som vi gjorde gångna säsongen. Men jag tar alla gånger hellre ett toppat, oömt gäng; som snabbt kan bygga upp läderhud i en tuffare miljö. Om lagledningen inte lyckas att addera på det fysiska spelet i vårt spel utan puck; utan fortsätter bara att rita sina fina bågar med bibehållen fart: Kommer vi falla igenom igen. Detta ÄR TYVÄRR sanningen. Men i år tror jag att man både byggt en trupp som kan fixa leverera både fysiskt och fränt. Och jag tror också att vi i år har ett powerplay -som kan göra skillnad. Det är nu när skiten blir på allvar; som riktiga hjältar föds. Och jag tror att vi denna gång har någonting mer som ligger och 'pyr' under ytan.
Fråga Er gärna detta: Trots att Luleå Hockey kört klubbrekord med åtta raka torsk: är det inte en individ inom Luleå Hockey som sett märkbart orolig ut. Det finns förståss en orsak till detta. I slutet vann man det man behövde (inte mer) -för att positionera sig till något man tidigare än någonsin börjat förbereda sig för.
Perfekt med Skellefteå, det borde spara klubben runt en halvmiljon eller mer i resekostnader om serien går långt. Men det tror jag då inte. Sett över sista tredjedelen av serien är Luleå inte ett slutspelslag. Hur bra Saik är vet jag då inte men dom kan ju inte komma med sämre form än Luleå.
Detta är ju till och med bättre än att hamna i play-in eller ingenmansland rent ekonomiskt.
Sen kommer nog LHFs något smala lag inte orka spela bulanhockey varannan dag så hoppas dom tränat på styrspelet under uppehållet nu.
Detta är ju till och med bättre än att hamna i play-in eller ingenmansland rent ekonomiskt.
Sen kommer nog LHFs något smala lag inte orka spela bulanhockey varannan dag så hoppas dom tränat på styrspelet under uppehållet nu.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Spelschema Luleå - Skellefteå.
https://www.shl.se/spelschema/SHL_2020_playoff
Det blir två bortamatcher den 11 och 12 april sen två hemmamatcher den 14 och 15 april. Efter det som vanligt alltså varannan dag hemma borta.
https://www.shl.se/spelschema/SHL_2020_playoff
Det blir två bortamatcher den 11 och 12 april sen två hemmamatcher den 14 och 15 april. Efter det som vanligt alltså varannan dag hemma borta.
Blinders- Antal inlägg : 5258
Klart som fan att vi kan slå SAIK, det har varit jämt i alla matcher mot dom denna säsongen, tycker att vi har varit bättre många gånger. Nu har vi ju inte mött dom på ett tag och det är ju under den perioden som dom har varit som bäst.
Det jag är rädd för är att vi har ett psykologiskt underläge mot dom ... att det kan blir 0-4 i matcher, men att av dessa fyra så går två till sudden och två sluta är 1-2 eller 2-3...
Vi behöver ta en av dom två första borta matcherna... då har vi en chans
Det jag är rädd för är att vi har ett psykologiskt underläge mot dom ... att det kan blir 0-4 i matcher, men att av dessa fyra så går två till sudden och två sluta är 1-2 eller 2-3...
Lajon- Antal inlägg : 4397
Men att säga ”perfekt” för att vi sparar pengar på resor är ju bara dumt...då kan vi ju lämna WO direkt så sparar vi ju ändå mera pengar.... har ni missat att vi spelar utan publik... varenda seger från nu och framåt betyder minus i bokslutet
Trots att vi nu kommer ryka efter max fem matcher är nog det här det bästa i längden för Luleå som förening. Men ser inte att vi har en chans att ens rubba Skellefteå, promenadseger för Saik.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Örebro är ju lätt nya hatlaget, fyfan vad jag hoppas de åker på däng mot Leksand
LHF96- Antal inlägg : 3532
Hittills har Luleå och Skaik två segrar var och två oavgjorda. I mitt tycke känns det som en öppen matchserie. Om vi nu inte inför spel tre mot tre, då har Skaik pluspoäng.
Björnpappa- Antal inlägg : 284
+1! Klart som fan att vi kan slå SAIK! (Lajon skrev:Klart som fan att vi kan slå SAIK, det har varit jämt i alla matcher mot dom denna säsongen, tycker att vi har varit bättre många gånger. Nu har vi ju inte mött dom på ett tag och det är ju under den perioden som dom har varit som bäst.
Jag säger:
Fortsätt gärna med ett bra press spel utan puck. MEN lägg inte alla påskägg i denna korg -utan variera detta; och ge centrar och backar chansen i motståndarnas uppspel också. Studera och bena ut hur de gillar att komma -och ligg rätt för att proppa motståndarspelaren som de gillar att spela pucken till: Och: PANG! Det är inte nyttigt att varje gång pressa tokdjupt med för mycket folk -och offra chansen till att plocka ur luften ur motståndarnas nyckelspelare högre upp i banan. Det skall vara SOLITT hemåt; med bästa möjliga marginaler för våra spelare att gå i bräschen med fysiskt spel. När vi varierar vår check -eller spelet utan puck på detta sätt; gör oss bättre. Vi måste skapa ett spelklimat där våra mer fysiska spelare kan spela ut hela sitt register -istället för att bara båga ut varje gång. Att trycka till i kortplanket i checken -eller i den egna zonen skall inte vara prio. Däremot att göra det med back up på andra ställen i ringen bör styras upp. Detta förebygger samtidigt soppatorsk i längden vår killar -där våra toppforwards inte behöver åka bena av sig varje gång i fulla 60 meter efter sin check. Det skall planeras för en lång och HÅRD serie!
Senast ändrad av Jonken den lör 03 apr 2021, 19:03, ändrad totalt 1 gång
Puckad and Hankburger like this post
Määk skrev:Trots att vi nu kommer ryka efter max fem matcher är nog det här det bästa i längden för Luleå som förening. Men ser inte att vi har en chans att ens rubba Skellefteå, promenadseger för Saik.
Varför får dessa typer av kommentarer mig att snabbt tänka på kvartsfinalserien mot Växjö för två säsonger sedan? Då skulle Växjö enkelt gå vidare.. eftersom de hade vunnit matcherna mot Luleå under grundserien. Då liksom nu satt folk här inne och hade helt räknat ut Luleå som lag. Slutade med att Luleå faktiskt slog ut Växjö och folk låtsades som det regnat..
Hankburger skrev:Määk skrev:Trots att vi nu kommer ryka efter max fem matcher är nog det här det bästa i längden för Luleå som förening. Men ser inte att vi har en chans att ens rubba Skellefteå, promenadseger för Saik.
Varför får dessa typer av kommentarer mig att snabbt tänka på kvartsfinalserien mot Växjö för två säsonger sedan? Då skulle Växjö enkelt gå vidare.. eftersom de hade vunnit matcherna mot Luleå under grundserien. Då liksom nu satt folk här inne och hade helt räknat ut Luleå som lag. Slutade med att Luleå faktiskt slog ut Växjö och folk låtsades som det regnat..
Saik är något annat. Här har vi inget att hämta.
Då är det väl slöseri med ork att ens åka dit och försöka. WO?Urken skrev:Saik är något annat. Här har vi inget att hämta.
Jonken skrev:Då är det väl slöseri med ork att ens åka dit och försöka. WO?Urken skrev:Saik är något annat. Här har vi inget att hämta.
Nästan så..
Hankburger skrev:Määk skrev:Trots att vi nu kommer ryka efter max fem matcher är nog det här det bästa i längden för Luleå som förening. Men ser inte att vi har en chans att ens rubba Skellefteå, promenadseger för Saik.
Vi ser ju på nån vecka. Men som sagt, i längden är det nog det bästa.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Urken skrev:Hankburger skrev:Määk skrev:Trots att vi nu kommer ryka efter max fem matcher är nog det här det bästa i längden för Luleå som förening. Men ser inte att vi har en chans att ens rubba Skellefteå, promenadseger för Saik.
Attityden är densamma och det är min poäng. Att vara skeptisk är en sak men denna attityd börjar närma sig ohälsosamma nivåer.
Det jobbiga är att:
- Bli utslagen i kvarten är jävligt jobbigt
- att bli utslagen av SAIK är dubbelt så jävlas jobbigt
... men
- Att vinna i kvarten är helt jävla underbart
- att vinna mot SAIK är trippelt så jävla underbart
- Bli utslagen i kvarten är jävligt jobbigt
- att bli utslagen av SAIK är dubbelt så jävlas jobbigt
... men
- Att vinna i kvarten är helt jävla underbart
- att vinna mot SAIK är trippelt så jävla underbart
Redbear likes this post
Hankburger skrev:Urken skrev:Hankburger skrev:Määk skrev:Trots att vi nu kommer ryka efter max fem matcher är nog det här det bästa i längden för Luleå som förening. Men ser inte att vi har en chans att ens rubba Skellefteå, promenadseger för Saik.
Attityden är densamma och det är min poäng. Att vara skeptisk är en sak men denna attityd börjar närma sig ohälsosamma nivåer.
Det är bara ett sätt att skydda sig själv mot besvikelse...
Lajon skrev:Hankburger skrev:Urken skrev:Hankburger skrev:Määk skrev:Trots att vi nu kommer ryka efter max fem matcher är nog det här det bästa i längden för Luleå som förening. Men ser inte att vi har en chans att ens rubba Skellefteå, promenadseger för Saik.
Det är bara ett sätt att skydda sig själv mot besvikelse...
Bra formulerat. Sedan är det baserat på historik. Vi vet hur det brukar vara, så att säga..
Ni kan ta eran historik och stoppa upp den i .... Nya matcher och med ett Luleå dom på förhand har ett minst lika bra lag som Skaik. Men ni negativa kan titta på Luleås historiska förlustsvit och dra era slutsatser. Jag påstår att Luleå vinner tills någon bevisar motsatsen. Än så länge har ingen bevisat motsatsen. Men negga om det känns bättre.
Björnpappa- Antal inlägg : 284
Tigerman and Puckad like this post
Jag väljer att se det Jonken sett. Ett lag som förberett sig för större uppgifter.
Stridh sa det i en intervju för någon match sedan:
"Det blev lite många förluster och vi kanske skulle ha tagit tag i det tidigare."
Det är så nära klartext det kan bli.
Vi förbereder oss för slutspel!
Jag är inte övertygad om att skaik är i samma läge.
(Däremot oroar det mig lite att de kanske har bensin för en kvartsfinalserie innan de får soppatorsk och att vi inte hinner komma upp i varv.)
Frölunda är i samma läge och kommer att gå längre än många tror och önskar.
Men jag tror vi har en rejäl chans mot skaik.
Stridh sa det i en intervju för någon match sedan:
"Det blev lite många förluster och vi kanske skulle ha tagit tag i det tidigare."
Det är så nära klartext det kan bli.
Vi förbereder oss för slutspel!
Jag är inte övertygad om att skaik är i samma läge.
(Däremot oroar det mig lite att de kanske har bensin för en kvartsfinalserie innan de får soppatorsk och att vi inte hinner komma upp i varv.)
Frölunda är i samma läge och kommer att gå längre än många tror och önskar.
Men jag tror vi har en rejäl chans mot skaik.
Senast ändrad av Puckad den sön 04 apr 2021, 07:23, ändrad totalt 1 gång
Puckad- Antal inlägg : 11374
keevvs likes this post
Tack för tipset, efter att ha läst din kommentar så insåg jag med att detta skulle bli enkla pengar. Så trillade in en slant på kontot idagTigerman skrev:Ca 3 gånger pengarna på FBK-vinst på lördag är ett bra odds om man vill vinna en slant. Jag tror nämligen inte ett ögonblick på att ÖHK kommer att gå för fullt i den matchen, de vill nog mycket hellre ha Leksand i kvarten. Vilket innebär att vi får SAIK.
Lehto- Antal inlägg : 783
Tigerman likes this post
Lehto skrev:Tack för tipset, efter att ha läst din kommentar så insåg jag med att detta skulle bli enkla pengar. Så trillade in en slant på kontot idagTigerman skrev:Ca 3 gånger pengarna på FBK-vinst på lördag är ett bra odds om man vill vinna en slant. Jag tror nämligen inte ett ögonblick på att ÖHK kommer att gå för fullt i den matchen, de vill nog mycket hellre ha Leksand i kvarten. Vilket innebär att vi får SAIK.
Samma här, satte hela spelkontot på FBK. Det enda som kunde sätta käppar i hjulet var om Örebro kryssade och sen la sig i förlängningen istället men de vågade inte riskera det. Hade dock hellre förlorat pengarna och tagit Leksand i kvarten.
LHF96- Antal inlägg : 3532
Vilken totalsoppa i Brynäs. Trodde ju de skulle ta HV rätt klart över 7 matcher, nu börjar jag tvivla. Ledningen i den klubben känns ju totalt division ett -mässig...
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Känner väl också att HV borde vara favoriter i kvalet, men ... Brynäs brukar har en förmåga att ta sig ur kniviga situationer.
Brynäs har väl kvalat förut men alltid klarat sig kvar, men att HV, som väl gick upp till högsta ligan säsongen efter oss skulle åka ur känns otroligt främmande, den såg man inte komma.
Brynäs har väl kvalat förut men alltid klarat sig kvar, men att HV, som väl gick upp till högsta ligan säsongen efter oss skulle åka ur känns otroligt främmande, den såg man inte komma.
Spännande kvalomgång som startar ikväll.
Varför börjar matchen 19:30? Jag trodde den nya starttiden var 18:00?
LulefanGBG- Antal inlägg : 12330
LulefanGBG skrev:Spännande kvalomgång som startar ikväll.
Starttiderna var bara ändrade för grundserien om jag inte missminner mig.
Dundernisse- Antal inlägg : 2900
LulefanGBG skrev:Spännande kvalomgång som startar ikväll.
Tror det bara gällde grundserien. I övrigt verkar 19.00 gälla, förutom denna match då.
Redbear- Antal inlägg : 6781
Redbear skrev:LulefanGBG skrev:Spännande kvalomgång som startar ikväll.
Tror det bara gällde grundserien. I övrigt verkar 19.00 gälla, förutom denna match då.
Blir det som BIK - Löven med 5+ perioder blir det sent...
Ah ok kokostrollet. Tack för svaret.
Håller alla tummar jag kan för pölsan. Inte för att jag unnar dem någon som helst framgång men jag vill ju se bra hockey 2 gånger om året i Gävle också.
Den här matchserien känns för övrigt som det mest spännande hela denna säsongen har att bjuda på, undantaget om vi hamnar i final såklart.
Den här matchserien känns för övrigt som det mest spännande hela denna säsongen har att bjuda på, undantaget om vi hamnar i final såklart.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Vilken ångest att vara supporter för HV eller Brynäs nu. Glad att vi inte är där. Det blir en spännande matchserie!
Redbear- Antal inlägg : 6781
Givetvis håller man tummarna så gott man kan för Brynäs. Hoppas att Gävle laget överraskar.
Inget skönspel från någon av lagen. Märks att det vart turbulent kring bägge lagen denna säsong och att tron i spelet försvunnit. HV något bättre dock.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Brynäs rånad på ett mål av Nord. Avblåst pga utvisning i HV utan att någon hv-spelare tog i pucken.
Brynäs sumpade 2st 5 mot 3 och ytterligare ~2 min i 5 mot 4. Det bakas olle-style av hela högen.
Emil Molin är rätt het! 2 puckar i mål varav ett bortdömt och nu en grym aktion med innerstolpe och ut!
Känns redan nu som om att det kommer gå till 7 matcher....
Med det målet kan Ilomäki vara en väl värd värvning för HV.
LulefanGBG skrev:Känns redan nu som om att det kommer gå till 7 matcher....
Får HV bara ordning på disciplinen tror jag det kommer lossna för dem. De spelar ju stundtals ut Brynäs, men så fort de börjar få flyt i spelet och tryck tar de någon idiotutvisning. Brynäs känns klart trubbigare även om det finns mer hjärta och längre bänk att ta av. Kan känna att det är skönt att inte ha en spelare som Palve i Luleå. Mitt hjärta hade nog inte klarat det.
LulefanGBG likes this post
Ungefär samma analys som mig, samtidigt känns Brynäs farliga när de sticker upp. Spets finns ju liaget, frågan är bara hur motiverade de är?
Skulle Brynäs helt plötsligt få ordning på PP så är det lite jämnare.
Skulle Brynäs helt plötsligt få ordning på PP så är det lite jämnare.
HV71 är lite av en sämre version av Luleå. Bra i PP och BP och ganska dåliga i 5 mot 5.
Blinders- Antal inlägg : 5258
Sida 10 av 16 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 16
Liknande ämnen
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2019/2020
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2021/2022
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2017/2018
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2014/2015
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2021/2022
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2017/2018
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2014/2015
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2014/2015