2020-02-29, SHL-match 47, Luleå - Frölunda
+23
Hankburger
kokostrollet
Donowitz
Trocadero
kenyalover
NallePhu
MickkeJ
Xerzocx
Blinders
Bamsefar
Mange
RSD555
Pontaking
amarule
GustenA
rasbiologen
Tony Moore
Jokerman
Jonken
Rikky
Puckad
Urken
Admin
27 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: 2020-02-29, SHL-match 47, Luleå - Frölunda
Haha! Röde Roger är arg. Man ska aldrig säga något om hans lag, då går han igång. Detta utnyttjade Bulan skoningslöst.
Som vanligt, RR tål inte kritik eller dagens sanning, trist uppträdande av en Lulebo..
Den här matchen ville bägge vinna. Men bara ett lag förmådde det!
Och fiskrenset förlorade när de verkligen ville vinna!
- De har både något att fundera på och något att reda ut.
Två treor till så är segern klar!
Och fiskrenset förlorade när de verkligen ville vinna!
- De har både något att fundera på och något att reda ut.
Två treor till så är segern klar!
Puckad- Antal inlägg : 11372
Det var längesen Röde Roger var en Lulebo, men man kan inte ta bort Lulebon i Roger. Jag tycker det är så himla färgglatt att han är så jävla enögd. Däremot är det konstigt hur det kan flyta fiskrensarblod i hans ådror efter mindre än 10 år i västkustrräsket.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Nu är väl seriesegern i hamn. 13p ned till FBK med 15p att spela om.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Hankburger skrev:Nu är väl seriesegern i hamn. 13p ned till FBK med 15p att spela om.
Vi ska inte ropa hej förrän vi är där! Vidare så är det nog Skellefteå som är serietvåa efter kvällens omgång.
"- Vi måste tro på oss själva och hitta tillbaka till vad indianen på bröstet står för, sa Johan Sundström till Cmore efter 4–1-förlusten mot Luleå."
citatet är från artikeln:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/xPEonQ/tionde-raka-for-lulea-kris-i-frolunda
Rolig kommentar från Sundström tycker jag. Man undrar är det någon som någonsin vetat vad indianen står för och vad den har att göra med Frölunda?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/xPEonQ/tionde-raka-for-lulea-kris-i-frolunda
Rolig kommentar från Sundström tycker jag. Man undrar är det någon som någonsin vetat vad indianen står för och vad den har att göra med Frölunda?
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Sundance Kid skrev:"- Vi måste tro på oss själva och hitta tillbaka till vad indianen på bröstet står för, sa Johan Sundström till Cmore efter 4–1-förlusten mot Luleå."
huvudspelet?
Senast ändrad av kokostrollet den lör 29 feb 2020, 19:25, ändrad totalt 1 gång
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Bulan går all in, skiter i allt vad jinx och tändvätska till motståndarna heter och har inte en tanke på att be RR om ursäkt, trots att han står där med gråten i halsen.
Jag älskar det. Det här blir roligt!
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Bulan serverar världens macka till Frölunda att ta energi ifrån, istället stöper Roger om laget till Bottenlaget för all framtid
Diktatorn- Antal inlägg : 721
Det är så kaxigt! Vi ger all tändvätska och ändå piskar vi dom!Sportchefen #2 skrev:Bulan går all in, skiter i allt vad jinx och tändvätska till motståndarna heter och har inte en tanke på att be RR om ursäkt, trots att han står där med gråten i halsen.
De kan dom grubbla över på hemresan.
"En av de viktigaste värderingarna jag lever efter är att vara ödmjuk". Priset till årets hycklare är härmed utdelat trots att 10 månader återstår. Grattis Roger!
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
De sex poängen vi behöver ska vi ha innan mordor besöker oss i sista omgången.Urken skrev:Vi ska inte ropa hej förrän vi är där! Vidare så är det nog Skellefteå som är serietvåa efter kvällens omgång.Hankburger skrev:Nu är väl seriesegern i hamn. 13p ned till FBK med 15p att spela om.
Puckad skrev:De sex poängen vi behöver ska vi ha innan mordor besöker oss i sista omgången.Urken skrev:Vi ska inte ropa hej förrän vi är där! Vidare så är det nog Skellefteå som är serietvåa efter kvällens omgång.Hankburger skrev:Nu är väl seriesegern i hamn. 13p ned till FBK med 15p att spela om.
Taget från Aftonbladet.
Rönnberg ville att ”Bulan” skulle be om ursäkt, men någon sådan kom inte.
– Frölunda har stora resurser och ska ligga högst upp i tabellen. De har ett jättebra lag. Men nu ligger de inte där. Det är ju sanningen.
Den uteblivna ursäkten fick Rönnberg att tända till rejält:
– Jag gav dig chansen. Ska det vara så jävla svårt?
”Bulan” tittade inte ens mot Rönnberg utan gick bara därifrån.
Rönnberg ville att ”Bulan” skulle be om ursäkt, men någon sådan kom inte.
– Frölunda har stora resurser och ska ligga högst upp i tabellen. De har ett jättebra lag. Men nu ligger de inte där. Det är ju sanningen.
Den uteblivna ursäkten fick Rönnberg att tända till rejält:
– Jag gav dig chansen. Ska det vara så jävla svårt?
”Bulan” tittade inte ens mot Rönnberg utan gick bara därifrån.
Trashtalk av Bulan.
Jag tror fan han hällde tändvätska på hela laget och tränarstaben för våran 1:a perioden är kaaa-nooon!!!
Forza Lule!!
Jag tror fan han hällde tändvätska på hela laget och tränarstaben för våran 1:a perioden är kaaa-nooon!!!
Forza Lule!!
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Bra markering av Bulan. Man är ju så jäkla less på all skit vi fått utstå från Roger Rönnberg genom åren! Sedan att Röde hövdingen "tar åt sig" så där hårt; gör ju bara detta ännu effektivare & vackrare.
Rönnberg personifierar verkligen en riktigt dålig politiker för mig. HELT FEL snubbe att snacka om ödmjukhet! Inte en dag för tidigt att fler folk besitter lite mer karisma att syna honom lite oftare. Tydligt att fler och fler är less på det där falska hån-flinet -där man så gärna vill framstå -som väldigt mycket mer än vad man någonsin kommer att vara...
Dock ändå respekt till RR -för hur han utmanövrerade LHF i CHL. Det känns dock som att hela Luleå Hockey verkligen lärt sig läxan nu. RR har inte längre något jävla frikort på att komma hit upp och RÅ-'löka" längre.
Skillnaden mellan dessa två tränare ifråga är; att den ena är ödmjuk och falsk -och den andra är less och ärlig.
Rönnberg personifierar verkligen en riktigt dålig politiker för mig. HELT FEL snubbe att snacka om ödmjukhet! Inte en dag för tidigt att fler folk besitter lite mer karisma att syna honom lite oftare. Tydligt att fler och fler är less på det där falska hån-flinet -där man så gärna vill framstå -som väldigt mycket mer än vad man någonsin kommer att vara...
Dock ändå respekt till RR -för hur han utmanövrerade LHF i CHL. Det känns dock som att hela Luleå Hockey verkligen lärt sig läxan nu. RR har inte längre något jävla frikort på att komma hit upp och RÅ-'löka" längre.
Skillnaden mellan dessa två tränare ifråga är; att den ena är ödmjuk och falsk -och den andra är less och ärlig.
Jonken- Antal inlägg : 7062
För att klargöra klasskillnaden här:
Finns nog inte många ishockeyföreningar oavsett seriesystem i Sverige eller utlands -som skulle anställa Roger Rönnberg -före Thomas Berglund. (Undantaget Göteborgslaget då....)
-NOT!
Finns nog inte många ishockeyföreningar oavsett seriesystem i Sverige eller utlands -som skulle anställa Roger Rönnberg -före Thomas Berglund. (Undantaget Göteborgslaget då....)
-NOT!
Kollade reprisen av matchen och första perioden är av klass "take-nio-prisoner" , spelar ingen roll att vi mötte ett "bottenlag" (go Bulan ) , tror alla lag i SHL hade fått samma problem som fiskrenset.
Härligt se alla i laget ge precis allt i en kompromisslös Bulanhockey uppvisning men vill ändå tippa på hatten lite mer för Oscar Engsund som är formidabel
Härligt se alla i laget ge precis allt i en kompromisslös Bulanhockey uppvisning men vill ändå tippa på hatten lite mer för Oscar Engsund som är formidabel
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Hela föreningen var bra denna kväll. Man ÄLSKAR ju när hela ens hjärteförening tar av sig handskarna och markerar. "Tyrre" var inte direkt värdelös heller; när han matchade ner Joel i VF.
KUNG!Bamsefar skrev:vill ändå tippa på hatten lite mer för Oscar Engsund som är formidabel
Bara en till..
Bulan vs Roger.#rlgifs #textat pic.twitter.com/jXfZ2A4SAv
— RoadLaker (@RoadLaker) March 2, 2020
Skitskoj
Frölunda - ett bottenlag!? Wikegård ger sin syn på Bulans diss. #twittpuck #SHL @wikegard pic.twitter.com/PeHJXI8iPg
— C More Sport (@cmoresport) March 2, 2020
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 2020-10-24, SHL-match 10, Frölunda - Luleå
» 2020-11-10, SHL-match 11, Luleå - Frölunda
» 2020-01-07, CHL-Semifinal 1, Frölunda - Luleå
» 2020-01-14, CHL-Semifinal 2, Luleå - Frölunda
» 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå
» 2020-11-10, SHL-match 11, Luleå - Frölunda
» 2020-01-07, CHL-Semifinal 1, Frölunda - Luleå
» 2020-01-14, CHL-Semifinal 2, Luleå - Frölunda
» 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå