Radek Muzik
Sida 1 av 2 • 1, 2
Radek Muzik
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Sv: Radek Muzik
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
LHF får ändra på hemsidan så numret är rätt.
52 - tillhör ju nu den ständigt unge Fabricius
LHF
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Muzik gör mycket rätt redan nu, han är ofta riktigt bra i närkampsspelet, bra defensivt och han kommer mer och mer offensivt också. Jag är optimistisk och hoppas och tror han kommer ta ytterligare steg den här säsongen.
Forza Radek!!!
Jonken- Antal inlägg : 7057
1:51 in i klippet -första målet kom mot Brynäs borta! Bara den sån sak!
Firma Muzik-Lysell-Mattsson levererar när vi som bäst behövde det!
Lehto skrev:Fick han med sig pucken är frågan?
Ja, han ska ge den till sin farfar.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Vilken glädje! Radek Muzik med karriärens första SHL-mål! @LuleaHockey pic.twitter.com/y7EJUr4is1
— C More Sport (@cmoresport) February 3, 2021
Muzik salig efter målet: "Ska ge pucken till farfar"
Efter 28 mållösa SHL-matcher hittade Radek Muzik äntligen nätet. På Daniel Sondells backskott kunde tjecken styra och se pucken segla förbi Samuel Ersson. ”Har längtat länge efter den stunden”, säger han.
LULEÅ 3 FEBRUARI 2021 22:16
För första gången i karriären noterades forwarden Radek Muzik som målskytt i ett SHL-protokoll. Kedjan med just Muzik, Fabian Lysell och Carl Mattsson har splittrats i några matcher – men fick återigen chansen. Då kom också det efterlängtade målet.
– Jag måste säga att jag hade en del tur. Jag var framför mål när Sondell sköt och försökte styra. Det gick bra den här gången, säger Radek Muzik.
Du såg väldigt glad ut när du såg pucken i mål?
– Såklart. Det är mitt första mål i SHL. Jag har haft riktigt många lägen och äntligen gör jag mål. Jag tycker jag fick till en bra målgest också. Jag har längtat efter den stunden länge.
Sparade du pucken?
– Absolut. Kapten Gustafsson gav mig pucken, så jag ska ge den till min farfar.
Kedjan, som står uppskriven som fjärde, får trots det stort förtroende av ”Bulan” – dessutom har den lyfts fram av många fans som en favorit. Även Muzik trivs i miljön med Mattsson och Lysell.
– Vi spelar bra. Vi gör en bra match i tre perioder och äntligen vinner vi igen. Vi har haft några tuffa matcher. Jag hoppas att vi är tillbaka, ”back in business”, säger Muzik och fortsätter:
– Jag har haft hur många chanser som helst och det var underbart att målet äntligen kom. Nu är det bara jobba för ännu fler. Men vår formation tycker jag gör ett riktigt bra jobb. Efter JVM har jag fått chansen med dem och det känns riktigt, riktigt bra.
Formationen låg också bakom 4–1 målet. Då fick centern Carl Mattsson lägga in returen på sitt eget friläge.
Assisterande tränare Henrik Stridh hyllar fjärdekedjan.
– De bidrar med en härlig energi och tar ett bra ansvar både i spelet med och utan puck. De har en del långa anfall på Brynäs. Jobbar bra, spelar med klubban i isen utan puck och tar bort mycket ytor. Brynäs får svårt att spela sig ur. Där jobbar de här killarna hårt.
https://kuriren.nu/nyheter/artikel/muzik-salig-efter-malet-ska-ge-pucken-till-farfar/ly1m5k9l
Dundernisse- Antal inlägg : 2890
Soloprestation av Muzik! Luleå vinner! #twittpuck #shl pic.twitter.com/xer0HTt334
— C More Sport (@cmoresport) February 16, 2021
Hedanders- Antal inlägg : 2092
Gott! (Vore ju tjänstefel av LHF annars.)Hedanders skrev:Enligt NSD är han påväg att skriva nytt kontrakt.
En till säsong, antar att det inte blev längre pga corona.
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Wolfhunter likes this post
Blinders- Antal inlägg : 5245
Hellcop- Antal inlägg : 590
Jonken, kokostrollet, Puckad, Wolfhunter and Dundernisse like this post
Skulle älska om han blev en ny Anton Hedman för Luleå hockey.Hellcop skrev:Radek ska Luleå hålla hårt i.
ABSOLUT! Radek Muzik är en väldigt tuff och orädd spelare. Representerar Luleå Hockey med ett stort hjärta och pondus. ÄLSKAR och se denna 20 åring ta för sig på isen! Han backar inte undan en enda tum där ute. Är hela tiden bredd att stå upp för sig själv -och sina lagkamrater. -Imponerande.Hellcop skrev:Radek ska Luleå hålla hårt i.
-Denna 20-åriga kille från Klatovy är verkligen värd all respekt.
kokostrollet and Wolfhunter like this post
Jonken skrev:ABSOLUT! Radek Muzik är en väldigt tuff och orädd spelare. Representerar Luleå Hockey med ett stort hjärta och pondus. ÄLSKAR och se denna 20 åring ta för sig på isen! Han backar inte undan en enda tum där ute. Är hela tiden bredd att stå upp för sig själv -och sina lagkamrater. -Imponerande.Hellcop skrev:Radek ska Luleå hålla hårt i.
-Denna 20-åriga kille från Klatovy är verkligen värd all respekt.
Var väl han som tog sig an Petter Granberg i slutet av förra matchen. Kul att se! Gillar verkligen Muzik på så många plan, kul med våra young guns som bara kommer bli bättre nästa säsong.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Jepp. Men det var inte enda gången. Radek är alltid där och markerar när det hettar till. Det räcker att peta på honom för att han skall tvärställa båda skenorna. Inte många 20-taggare som besitter den karisman.kokostrollet skrev:
Var väl han som tog sig an Petter Granberg i slutet av förra matchen. Kul att se! Gillar verkligen Muzik på så många plan, kul med våra young guns som bara kommer bli bättre nästa säsong.
Det så synd och se alla inlägg -där man packat in förslag på nya, äldre namn i toppkedjorna -samtidigt som en eller flera av våra young guns är uppsatta som extra spelare.
Muzik hade inte ens fått i närheten av samma istid om både Petter och Ilomäki hade varit i laget. Då hade Mattson varit trettonde forward och Muzik på läktaren.Hellcop skrev:Också ganska tydligt vilka som vet vad som är bäst för laget när man väljer Radek och Calle före överhypade Gunler, Stridh och Bulan är kungar.
Men Muzik är grym, perfekt spelare i fjärdelinan nästa säsong med Mattsson och Lysell .
kokostrollet, Wolfhunter, keevvs and Dundernisse like this post
Så är det. För många är det väldigt enkelt och 'hoppa över' -vad Radek Muzik faktiskt levererar under denna extra istid. På någe konstigt vänster; att folk får felaktigt för sig att: -Ja; Radek har varit bra; men det blir nog inte bättre än så här... Detta är ren BS för mig. Muzik är inte klar på långa vägar ännu här. Jag tror att han har betydligt mer kvar i lådan -än vad fler väljer och credda honom för. Han växer för varje jävla minut han är därute.Blinders88 skrev:Muzik hade inte ens fått i närheten av samma istid om både Petter och Ilomäki hade varit i laget.
-Att en ung spelare växer i samma takt som Radek Muzik gör i en tuffare slutspelsmiljö; tillhör definitivt 'far' över vanligheterna.
Angående Gunler så har han 12p i Brynäs tröjan och spelade 12 minuter i det som var säsongens viktigaste match.
Så flytten blev bra för honom också.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Blinders likes this post
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Puckad likes this post
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
rasbiologen skrev:Skicka Muzik på sommarläger med Tyrväinen.
Han verkade njuta lagom av vinterbadet med Tyrre tidigare på säsongen.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Lehto- Antal inlägg : 783
Han har väl spelat de två han blev utlånad för i första hand?Lehto skrev:Funka visst inge bra i Vita Hästen, är tillbaka i Luleå nu efter 1 match.
Hoppas oavsett att han hittar "det" och växlar upp. En spelare jag tror på för framtiden som ger en massa energi till laget när han är i form. Vi behöver en muzik i form till slutspel. Haan kommer göra vad som heelst som Tyrre talar om för honom
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Känns som dåligt pannben att inte härda ut och göra det bästa han kan av en utlåning och inte som nu bara ge upp och dra hem för Zabel inte gav han tillräckligt med speltid, Dags ungdom till spelare ska ha det uppdukat som fan och går det minsta emot tjuras det och bryter en utlåning stället för bit i hop visa du förtjänar speltid!
NallePhu- Antal inlägg : 18664
NallePhu skrev:En gåta antingen så klarar han inte av att bita i hop och visa han förtjänar tid då han är utlånad, För i Luleå finns nu Nikkupetteri före han och det kommer han göra efter JVM också..
Känns som dåligt pannben att inte härda ut och göra det bästa han kan av en utlåning och inte som nu bara ge upp och dra hem för Zabel inte gav han tillräckligt med speltid, Dags ungdom till spelare ska ha det uppdukat som fan och går det minsta emot tjuras det och bryter en utlåning stället för bit i hop visa du förtjänar speltid!
Härda ut? Tittade på första matchen och han var långt ifrån sämst i laget. Varför ska han gnugga fjärde i ett lag med bristande struktur och grundspel? Lär utvecklas mer av att vara inom Luleås organisation speciellt under JVM.
Njae han var utlånad 5 matcher mig veterligen. Och fick spela 1 varav bänkad i 3e perioden läste jag på NSDWolfhunter skrev:Han har väl spelat de två han blev utlånad för i första hand?Lehto skrev:Funka visst inge bra i Vita Hästen, är tillbaka i Luleå nu efter 1 match.
Hoppas oavsett att han hittar "det" och växlar upp. En spelare jag tror på för framtiden som ger en massa energi till laget när han är i form. Vi behöver en muzik i form till slutspel. Haan kommer göra vad som heelst som Tyrre talar om för honom
Lehto- Antal inlägg : 783
icemask- Antal inlägg : 4174
För att de hade kommit fram till en överenskommelse med Vita Hästen?icemask skrev:Skuggan tycker han skulle varit kvar till jul och spelat de matcher de kommit överens om, man undrar vad för nytta det gör om han är med på matcherna men är bänkad?
Jepp Luleå & Vita Hästen hade kommit fram till det men Muzik tjura väl i hop då inte Zabel spelade han så mycket som han trodde sig få, Allt handlar om att Muzik måste visa Zabel att han ska få speltid och inte tjura för han inte får speltid!Blinders88 skrev:För att de hade kommit fram till en överenskommelse med Vita Hästen?icemask skrev:Skuggan tycker han skulle varit kvar till jul och spelat de matcher de kommit överens om, man undrar vad för nytta det gör om han är med på matcherna men är bänkad?
NallePhu- Antal inlägg : 18664
Läs om läs rätt, vad är nyttan med att vara i vita hästen och sitta på bänken i x antal matcher istället för att träna med LHF?, ett avtal är inget värt om han inte får spela, då hade man lika gärna kunnat låna honom till Piteå om det är matcher han ska ha !NallePhu skrev:Jepp Luleå & Vita Hästen hade kommit fram till det men Muzik tjura väl i hop då inte Zabel spelade han så mycket som han trodde sig få, Allt handlar om att Muzik måste visa Zabel att han ska få speltid och inte tjura för han inte får speltid!Blinders88 skrev:För att de hade kommit fram till en överenskommelse med Vita Hästen?icemask skrev:Skuggan tycker han skulle varit kvar till jul och spelat de matcher de kommit överens om, man undrar vad för nytta det gör om han är med på matcherna men är bänkad?
icemask- Antal inlägg : 4174
Han fick speltid 11:25 i matchen mot Kristianstad och sen 12:17 i matchen mot Västervik. Så inge bänknötande. Radek ville nog bara hem till Luleå helt enkelt. Jobbigt att åka dit från Linköping med bara kläder för dagen.icemask skrev:Läs om läs rätt, vad är nyttan med att vara i vita hästen och sitta på bänken i x antal matcher istället för att träna med LHF?, ett avtal är inget värt om han inte får spela, då hade man lika gärna kunnat låna honom till Piteå om det är matcher han ska ha !NallePhu skrev:Jepp Luleå & Vita Hästen hade kommit fram till det men Muzik tjura väl i hop då inte Zabel spelade han så mycket som han trodde sig få, Allt handlar om att Muzik måste visa Zabel att han ska få speltid och inte tjura för han inte får speltid!Blinders88 skrev:För att de hade kommit fram till en överenskommelse med Vita Hästen?icemask skrev:Skuggan tycker han skulle varit kvar till jul och spelat de matcher de kommit överens om, man undrar vad för nytta det gör om han är med på matcherna men är bänkad?
icemask skrev:Läs om läs rätt, vad är nyttan med att vara i vita hästen och sitta på bänken i x antal matcher istället för att träna med LHF?, ett avtal är inget värt om han inte får spela, då hade man lika gärna kunnat låna honom till Piteå om det är matcher han ska ha !NallePhu skrev:Jepp Luleå & Vita Hästen hade kommit fram till det men Muzik tjura väl i hop då inte Zabel spelade han så mycket som han trodde sig få, Allt handlar om att Muzik måste visa Zabel att han ska få speltid och inte tjura för han inte får speltid!Blinders88 skrev:För att de hade kommit fram till en överenskommelse med Vita Hästen?icemask skrev:Skuggan tycker han skulle varit kvar till jul och spelat de matcher de kommit överens om, man undrar vad för nytta det gör om han är med på matcherna men är bänkad?
Radek fick ju ändå hyfsad med speltid i VH. Ett snitt på just över 11 minuter är ju fyra mer än han snittat i Luleå.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Pajala- Antal inlägg : 18747
Han känns så genuint lycklig att få vara här och han bara kör.
pingu and LulefanGBG like this post
Hellcop skrev:Säger det igen, Radek ska vi hålla hårt i.
Han känns så genuint lycklig att få vara här och han bara kör.
Absolut, han är ju fortfarande ung och det finns tonvis med utvecklingspotential. Han spelar med mycket känslor och är i sitt esse inför en full hemmaarena. Nu behöver han ta med sig det spelet till när vi matcher som till exempel Malmö, sena november i en ekande tom arena.
Typisk spelare som växer i slutspel också, jag ser gärna att man skriver fast honom 3-4 år till en förmånlig peng redan nu.
LHF96- Antal inlägg : 3530
Bamsefar, pingu, LulefanGBG, Pajala and Meyhem like this post
https://nsd.se/sport/artikel/tyrvainens-stod-betydde-mycket-for-muzik-jag-uppskattar-verkligen-det-han-gjorde--hoppas-pa-ett-nytt-kontrakt/lzkvp0zl
GrodanBoll- Antal inlägg : 172
ski3r- Antal inlägg : 1992
pingu, Jonken, Donowitz, Dundernisse and Blitzwagen like this post
Donowitz- Antal inlägg : 4312
pingu, Hjalmar_Vuopio, Blitzwagen and Burskydd like this post
Pajala- Antal inlägg : 18747
pingu, Wolfhunter and Blitzwagen like this post
Sida 1 av 2 • 1, 2