2020-02-20, SHL-match 43, Linköping - Luleå
+29
icemask
Jokerman
Björnpappa
Mr Bister
Lajon
Högljudd
Kato
Donowitz
Tigerman
kamelbullen
Lars158
Tony Moore
Donten_
Norlin
Bamsefar
Norrlandstoken
GustenA
Mange
Rikky
Blinders
Myrman
chiII
Jonken
Puckad
Dustin
Pajala
Redbear
Urken
Admin
33 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: 2020-02-20, SHL-match 43, Linköping - Luleå
tack för kaffet, dom var bättre oss och vann rättvist.
Pajala- Antal inlägg : 18788
Inte Little men det gick åt pipan ändå.
Myrman- Antal inlägg : 4663
F-n. Två bortkastade poäng helt i onödan.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Häpp. En poäng med hem. Gonatt.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Lassi tar ingenting längre tyvärr
Mange- Antal inlägg : 6617
Högljudd skrev:Jävla gnäll här som vanligt.
Se det från den ljusa sidan istället, livet blir så mycket lättare surkukar.
Vi tar poäng på bortaplan och leder fortfarande serien.
Är man nöjd med 1 pinne - så visst.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
bearjew skrev:Högljudd skrev:Jävla gnäll här som vanligt.
Kan inte vinna varje match.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Hoppas Bulan skickar ner Larsson som 13e forward nu.
Mange- Antal inlägg : 6617
Om man ska se framåt så har vi en avslutning med 6 hemma och 3 bortamatcher. Vinner vi mot FBK på lördag (vilket iofs kräver att vi lyfter en smula och städar till BP rejält) ska det mycket till innan vi tappar seriesegern.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Redbear skrev:bearjew skrev:Högljudd skrev:Jävla gnäll här som vanligt.
Kan inte vinna varje match.
Jo, varenda match skall vinnas, helst tvåsiffrigt annars är Luleå det sämsta laget som existerat.
Det är ett så gudabenådat gnölande på detta forum så man förstår att sådana som Pajala o norrlandstoken trivs som fisken i vattnet.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Jag tycker att man får vara nöjd med 1 pinne, vi har 2 spelare som jag inte tycker platsar längre.
Nicklas Olausson: tyvärr har tiden sprungit ifrån honom, han hinner inte med och måste haka och hålla fast motspelarna
Noel Gunler : egentligen ska det vara en poängspelare men numera en 4:e gnuggare och det kan t.ex. Calle Mattsson göra bättre när han kommer tillbaka
Nicklas Olausson: tyvärr har tiden sprungit ifrån honom, han hinner inte med och måste haka och hålla fast motspelarna
Noel Gunler : egentligen ska det vara en poängspelare men numera en 4:e gnuggare och det kan t.ex. Calle Mattsson göra bättre när han kommer tillbaka
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Gunler behöver mkt tid. Han kommer om han har det i sig.
Däremot saknas spetsen lite i och med att Kovacs försvann. Man behöver ibland en spelare som han som träffar målet när det verkligen behövs. Som Jocke Lindgren m.fl.
Däremot saknas spetsen lite i och med att Kovacs försvann. Man behöver ibland en spelare som han som träffar målet när det verkligen behövs. Som Jocke Lindgren m.fl.
Norrlandstoken skrev:Jävla Sosseförening detta.
Nå.. jag är också grymt besviken, och då med betoning på grymt. Men du får gärna utveckla vad du menar här. Är inte säker att jag förstår var du vill komma, trots att jag ofta använder liknande uttryck för att betona något negativt.
- Man viker ner sig både fysiskt och mentalt
- Går helst inte till jobbet
- Får kompiskontrakt lite hipp som happ m.m. m.m.
- Går helst inte till jobbet
- Får kompiskontrakt lite hipp som happ m.m. m.m.
Det trista är inte att vi förlorar matcherna egentligen, det trista är hur vi genomför matcherna, det är så mycket som fallerar i nästan allt nu, vårt grymma BP fungerar inte, målvakterna får problem när försvaret havererar, vårt pp är ju som vanligt uselt men nu när spelet fem mot fem inte heller klickar så låser sig allt.
Visst kan man vara glad över en poäng borta mot ett uselt lhc men det är hur man genomför matcherna som oroar.
Det börjar också tas onödiga utvisningar när vi inte hänger med, både gunler och Olle gjorde detta pga. Dom inte hänger med i tempot.
Vi kommer inte att vinna serien om vi fortsätter denna kräftgång, finns inte en chans.
Många lag verkar lyfta sig nu mot slutet, vår resa går åt fel håll och just nu är det stor risk att vi åker ur slutspelet direkt oavsett vilket lag vi möter.
Visst kan man vara glad över en poäng borta mot ett uselt lhc men det är hur man genomför matcherna som oroar.
Det börjar också tas onödiga utvisningar när vi inte hänger med, både gunler och Olle gjorde detta pga. Dom inte hänger med i tempot.
Vi kommer inte att vinna serien om vi fortsätter denna kräftgång, finns inte en chans.
Många lag verkar lyfta sig nu mot slutet, vår resa går åt fel håll och just nu är det stor risk att vi åker ur slutspelet direkt oavsett vilket lag vi möter.
Bara en liten fundering, om Luleå hade vunnit i förlängningen hade er totalsyn på matchen förändrats? Vid en förlängning och ev straffar är det trots allt mycket slumpmässigt vem som tar bonuspoängen. Om nu Luleå hade gjort ett slumpmål i förlängningen hade allt varit frid och fröjd?
Björnpappa- Antal inlägg : 283
Tycker spelet var rätt OK från vår sida, det är mest poängtappet jag är sur över så svaret på den frågan blir absolut ett "Ja" från mig. Två pinnar är alltid bättre än en.Björnpappa skrev:Bara en liten fundering, om Luleå hade vunnit i förlängningen hade er totalsyn på matchen förändrats? Vid en förlängning och ev straffar är det trots allt mycket slumpmässigt vem som tar bonuspoängen. Om nu Luleå hade gjort ett slumpmål i förlängningen hade allt varit frid och fröjd?
Björnpappa skrev:Bara en liten fundering, om Luleå hade vunnit i förlängningen hade er totalsyn på matchen förändrats? Vid en förlängning och ev straffar är det trots allt mycket slumpmässigt vem som tar bonuspoängen. Om nu Luleå hade gjort ett slumpmål i förlängningen hade allt varit frid och fröjd?
nej nej nej, det är det jag försökte förklara, spelet fungerar inte, att vi tar en extrapoäng mot ett lag som kanske inte ens klarar sig till ett slutspel är helt oväsentligt, det är mycket som fallerar i vår trupp just nu.
Tycker Kapten Gustafsson summerade det hela ganska bra i nyheterna i P4 norrbotten.
"Det hackar lite i spelet, vi får inte ihop alla delar, på det stora hela tar vi med oss 40 bra minuter.....det finns positiva saker som vårt PP.... så vi får inte vara så missnöjda".
För övrigt tycker jag just Gustafsson gjorde en väldigt stark match igår, det känns gött inför det som komma skall.
"Det hackar lite i spelet, vi får inte ihop alla delar, på det stora hela tar vi med oss 40 bra minuter.....det finns positiva saker som vårt PP.... så vi får inte vara så missnöjda".
För övrigt tycker jag just Gustafsson gjorde en väldigt stark match igår, det känns gött inför det som komma skall.
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Gustafsson är den enda i laget som är bra match efter match. Problemet är att han är en av få som är det. För nu är det för många i laget som är bra typ var tredje match, var femte match .
Blinders- Antal inlägg : 5253
Till originalfrågan, tonen hade varit annorlunda i tråden i kommentarerna efter matchen.Pajala skrev:nej nej nej, det är det jag försökte förklara, spelet fungerar inte, att vi tar en extrapoäng mot ett lag som kanske inte ens klarar sig till ett slutspel är helt oväsentligt, det är mycket som fallerar i vår trupp just nu.Björnpappa skrev:Bara en liten fundering, om Luleå hade vunnit i förlängningen hade er totalsyn på matchen förändrats? Vid en förlängning och ev straffar är det trots allt mycket slumpmässigt vem som tar bonuspoängen. Om nu Luleå hade gjort ett slumpmål i förlängningen hade allt varit frid och fröjd?
Överlag så gör vi en OK match i fem mot fem, vi styr det mesta av spelet och det mesta av spelet var i anfallszon.
Men vi drar på oss onödiga utvisningar.
Det stör rytmen i 5-5 spelet och dessutom så håller inte BP den kvalité vi är vana med.
LHC's första mål studsade dock på halva Linköpings befolkning innan den gick in.
Andra målet kastade sig Engsund ned och stötte in med armarna.
Sen är det lite gungor och karuseller, vi stod med rånarluvan i ena handen efter matchen mot Malmö.
Blinders88 skrev:Gustafsson är den enda i laget som är bra match efter match. Problemet är att han är en av få som är det. För nu är det för många i laget som är bra typ var tredje match, var femte match .
Gustafsson är en spelare från en högre division känns det som, helt ofattbart att vi har en sådan spelare i vårt lag, jobbar alltid järnet, vi skulle behöva några till som kan lyfta hela laget.
Men det är värt att reflektera över att EG behöver spela 27 minuter mot ett lag som troligen inte kommer till slutspel.Pajala skrev:Blinders88 skrev:Gustafsson är den enda i laget som är bra match efter match. Problemet är att han är en av få som är det. För nu är det för många i laget som är bra typ var tredje match, var femte match .
Gustafsson är en spelare från en högre division känns det som, helt ofattbart att vi har en sådan spelare i vårt lag, jobbar alltid järnet, vi skulle behöva några till som kan lyfta hela laget.
Puckad skrev:Till originalfrågan, tonen hade varit annorlunda i tråden i kommentarerna efter matchen.Pajala skrev:nej nej nej, det är det jag försökte förklara, spelet fungerar inte, att vi tar en extrapoäng mot ett lag som kanske inte ens klarar sig till ett slutspel är helt oväsentligt, det är mycket som fallerar i vår trupp just nu.Björnpappa skrev:Bara en liten fundering, om Luleå hade vunnit i förlängningen hade er totalsyn på matchen förändrats? Vid en förlängning och ev straffar är det trots allt mycket slumpmässigt vem som tar bonuspoängen. Om nu Luleå hade gjort ett slumpmål i förlängningen hade allt varit frid och fröjd?
Överlag så gör vi en OK match i fem mot fem, vi styr det mesta av spelet och det mesta av spelet var i anfallszon.
Men vi drar på oss onödiga utvisningar.
Det stör rytmen i 5-5 spelet och dessutom så håller inte BP den kvalité vi är vana med.
LHC's första mål studsade dock på halva Linköpings befolkning innan den gick in.
Andra målet kastade sig Engsund ned och stötte in med armarna.
Sen är det lite gungor och karuseller, vi stod med rånarluvan i ena handen efter matchen mot Malmö.
Pucken som Engund försöker rädda är på väg in mot mål ändå, han har igen chans att rädda den., men det känns som att Luleås lag inte synkar numera, eller så är det så enkelt att andra lag har börjat steppa upp rejält och vi är på väg att bli akterseglade, det är det sistnämnda som oroar mig lite, vi får se hur Luleå agerar i matchen mot FBK, kan vi studsa tillbaka? är väldigt tveksam till det.
Sondell var borta och Luleå verkar gett upp med att spela in Auvitu plus mycket boxplay och powerplay.Puckad skrev:Men det är värt att reflektera över att EG behöver spela 27 minuter mot ett lag som troligen inte kommer till slutspel.Pajala skrev:Blinders88 skrev:Gustafsson är den enda i laget som är bra match efter match. Problemet är att han är en av få som är det. För nu är det för många i laget som är bra typ var tredje match, var femte match .
Blinders- Antal inlägg : 5253
Både LHF och Olle bör ta sig en funderare ang nästa år
Olle håller inte längre hans kropp verkar ge upp, se när komarek slår genomskäraren till Einar, han rör på fötterna och får luckan, Olle försöker samma men står stilla och misslyckas
Olle håller inte längre hans kropp verkar ge upp, se när komarek slår genomskäraren till Einar, han rör på fötterna och får luckan, Olle försöker samma men står stilla och misslyckas
icemask- Antal inlägg : 4174
Håller med att vårt spel, eller brist på vårt spel oroar en del, tycker däremot inte att de andra lagen har steppat upp något speciellt utan det är vi som underpresterar just nu
Jag tror också det (och det var inte menat som kritik mot Engsunds agerande),Pajala skrev:Pucken som Engund försöker rädda är på väg in mot mål ändå, han har igen chans att rädda den.
jag ville bara belysa att inget av deras PP-mål var snygga klapp-klapp spel med ett direktskott från Ovechkin läge, utan lite av skitmål.
Men störande att Little gör dessa mål: - Till slut är det inte bara tur.
Det känns som om Stridh och jag såg samma match.
Norrlandstoken skrev:Det blir bortkastade pengar på lördag kan jag säga.
Oj vad klubben kommer att sakna dig på läktaren...
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Tror han menade Mordor - rögleHankburger skrev:Norrlandstoken skrev:Det blir bortkastade pengar på lördag kan jag säga.
Bamsefar skrev:Tror han menade Mordor - rögleHankburger skrev:Norrlandstoken skrev:Det blir bortkastade pengar på lördag kan jag säga.
Att se Skellefteå spela är verkligen slöseri med pengar. Det håller jag med om men jag tvivlar att det är vad han menar..
Hankburger skrev:Norrlandstoken skrev:Det blir bortkastade pengar på lördag kan jag säga.
Färjestads bollklubb kommer sakna han som ropar att Lule är dom sämsta
RSD555- Antal inlägg : 721
Han får ropa vad han vill så länge han köper en biljett och gärna en hamburgare och en öl i pausen. Det ger pengar i kassan.RSD555 skrev:Hankburger skrev:Norrlandstoken skrev:Det blir bortkastade pengar på lördag kan jag säga.
Puckad skrev:Han får ropa vad han vill så länge han köper en biljett och gärna en hamburgare och en öl i pausen. Det ger pengar i kassan.RSD555 skrev:Hankburger skrev:Norrlandstoken skrev:Det blir bortkastade pengar på lördag kan jag säga.
Jag köper gärna en extra hamburgare på hans vägnar.
Hankburger skrev:Puckad skrev:Han får ropa vad han vill så länge han köper en biljett och gärna en hamburgare och en öl i pausen. Det ger pengar i kassan.RSD555 skrev:Hankburger skrev:Norrlandstoken skrev:Det blir bortkastade pengar på lördag kan jag säga.
Jag köper gärna en extra hamburgare på hans vägnar.
Nu förväntar jag mig att du köper minst två burgare. En till dig själv och en symbolisk sådan.
Mysko med sådana inlägg från en "s.k.a luleå supporter"
Mr Cheese- Antal inlägg : 12
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Mr Cheese skrev:Mysko med sådana inlägg från en "s.k.a luleå supporter"
Blir vanligare och vanligare. Det är nästan som folk förväntar sig att Luleå ska vinna 52 av 52 matcher per säsong och göra i snitt 10-15 mål per match medan de snittar under 1 mål insläppta per match. Sedan ska vi inte glömma att man måste ha över 90% i PP och minst 99% i BP. För annars kan man ju lika gärna åka ut.
Sedan finns det ju nivåer av gnäll också. Vissa verkar bara gnälla för att gnälla.
Hankburger skrev:Mr Cheese skrev:Mysko med sådana inlägg från en "s.k.a luleå supporter"
Blir vanligare och vanligare. Det är nästan som folk förväntar sig att Luleå ska vinna 52 av 52 matcher per säsong och göra i snitt 10-15 mål per match medan de snittar under 1 mål insläppta per match. Sedan ska vi inte glömma att man måste ha över 90% i PP och minst 99% i BP. För annars kan man ju lika gärna åka ut.
Sedan finns det ju nivåer av gnäll också. Vissa verkar bara gnälla för att gnälla.
Sedan finns det ju de som är precis tvärtom och hyllar allt och alla i laget och föreningen.
Dustin- Antal inlägg : 7176
Määk skrev:Hankburger skrev:Mr Cheese skrev:Mysko med sådana inlägg från en "s.k.a luleå supporter"
Sedan finns det ju de som är precis tvärtom och hyllar allt och alla i laget och föreningen.
Ser då hellre folk som är överpositiva än folk som är hypernegativa. Sprider bättre stämning i hela forumet.
Määk skrev:Hankburger skrev:Mr Cheese skrev:Mysko med sådana inlägg från en "s.k.a luleå supporter"
Känns inte som ett problem på det här forumet
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» 2020-01-04, SHL-match 30, Luleå - Linköping
» 2020-11-21, SHL-match 14, Linköping - Luleå
» 2019-03-09, SHL-match 50, Luleå - Linköping
» 2019-09-26, SHL-match 5, Luleå - Linköping
» 2023-12-09, SHL-match 25, Linköping - Luleå
» 2020-11-21, SHL-match 14, Linköping - Luleå
» 2019-03-09, SHL-match 50, Luleå - Linköping
» 2019-09-26, SHL-match 5, Luleå - Linköping