2020-02-22, SHL-match 44, Luleå - Färjestad
+28
Jokerman
Högljudd
Kanellängd
Kagen
kamelbullen
rasbiologen
kokostrollet
MickkeJ
Myrman
Bamsefar
Puckad
Donten_
GustenA
Tony Moore
Donowitz
Old Brooklyn
Lulefan
Jonken
Dustin
RSD555
Rikky
Hankburger
Blinders
Pajala
Lehto
Urken
Snikne Ville
Admin
32 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: 2020-02-22, SHL-match 44, Luleå - Färjestad
Kan inte tänka mig att SHL är så flata att de delar ut ett guld utan att spela slutspel. Ett guld ingen i föreningen eller laget ändå vill ha. Bittert hur denna säsong sluta men det är ju så här det är att hålla på Luleå Hockey.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Puckad skrev:Ett guld är ett guld, postumt eller inte.Pajala skrev:Håller med om att Luleå var bästa laget i år, men spelar vi inte om guldet så har vi heller inte vunnit det, att få ett pris "postumt" över en bedrift som vi inte har gjort skulle bara bli fel.
Vi får komma tillbaka igen nästa år, att vara Luleåsupporter är fanimig inte lätt
Ingen kommer ihåg om någon fallit lätt och fått en avgörande utvisning.
Tvärtom, skulle SHL (dvs lagen) tilldela det så är det ett erkännande jag tar vilken dag som helst.
Tycker jag alltså!
Håller med, jag skulle glädja mig över ett guld baserat på seriesegern (vilken är svårare än ett slutspel att vinna, tycker jag), hellre det än att ingen vinner guldet, vem vinner på det, jo ingen.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Har nog ändrat mig där, det borde delas ut ett SM till seriesegraren ifall man inte kan slutföra ett slutspel för skulle man nu lägga ner slutspelet och därmed också kvalspelet så blir det som att säsongen 19-20 aldrig spelats , all energi, möda , blod svett o tårar för absolut ingenting.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Och nu blev det bekräftat, inget slutspel, säsongen är över.
Pajala- Antal inlägg : 18817
Jaha, beslut från förbundet under Söndag, imorgon alltså. Blir det nått guld för det överlägsna laget i serien kan man ju undra..? Men det sägs det inget om.Pajala skrev:Och nu blev det bekräftat, inget slutspel, säsongen är över.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Utan mästare blir det. Helt rätt. Vem fan vill ha ett guld utan att spela om det, utan att se det bärgas och utan att kunna fira det. Ett SM-Guld är glädje, det här hade inte varit någon glädje öht. Förstår inte hur vissa kan vilja att Luleå utses till mästare. Hade varit pinsamt.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Määk skrev:Utan mästare blir det. Helt rätt. Vem fan vill ha ett guld utan att spela om det, utan att se det bärgas och utan att kunna fira det. Ett SM-Guld är glädje, det här hade inte varit någon glädje öht. Förstår inte hur vissa kan vilja att Luleå utses till mästare. Hade varit pinsamt.
Många är så desperata efter ett guld att dom vill att vi ska få det "gratis" jag skulle skämmas som fan om vi blev tilldelade guldet utan att ha spelat en enda slutspelsplats.
Skulle Luleå bli tilldelade guldet så ska dom tacka nej och visa att antingen vill dom spela om det eller så blir det inget guld, det skulle skicka fina signaler om Luleå som klubb till hela hockeysverige.
Pajala- Antal inlägg : 18817
Nu har Coronaviruset tydligen skapat så pass mycket kaos i samhället att här diskuteras SM-slutspelsreglemente i en snart 1 månad gammal matchtråd
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Att norrbottningar har det svårt får vi höra hela tiden, och säger rätt ofta. Men varför i h-vete gör vi det så svårt för oss själva?Pajala skrev:Määk skrev:Utan mästare blir det. Helt rätt. Vem fan vill ha ett guld utan att spela om det, utan att se det bärgas och utan att kunna fira det. Ett SM-Guld är glädje, det här hade inte varit någon glädje öht. Förstår inte hur vissa kan vilja att Luleå utses till mästare. Hade varit pinsamt.
Många är så desperata efter ett guld att dom vill att vi ska få det "gratis" jag skulle skämmas som fan om vi blev tilldelade guldet utan att ha spelat en enda slutspelsplats.
Skulle Luleå bli tilldelade guldet så ska dom tacka nej och visa att antingen vill dom spela om det eller så blir det inget guld, det skulle skicka fina signaler om Luleå som klubb till hela hockeysverige.
Självklart kommer det inte att vara så vi vill ha det, men det är är som det är.
Helt ärligt tycker jag att det är mer rättvist än de guld som delats ut under lockout säsongerna.
Och jag tycker absolut inte vi behöver skämmas för det , vi har visat på alla sätt vi kan att vi är en contender och var beredda och förberedda att ta kampen om det på allvar.
Det skulle kännas värre om man startade slutspelet med tre veckors försening och tog i från oss alla de fördelar vi skapat för oss under säsongen, i form av att kunna förbereda sig på bästa sätt.
Puckad- Antal inlägg : 11374
Ett Le Mat guld skulle bara få effekten att vi hånas.
Utan LeMat kan vi skryta om hur bra vi var den här säsongen och alla måste hålla med.
T ex: ”Vi var så bra att vi åkte på en skridsko och vilade nyckelspelarna i slutet men drog ändå ifrån ännu mer”.
Utan LeMat kan vi skryta om hur bra vi var den här säsongen och alla måste hålla med.
T ex: ”Vi var så bra att vi åkte på en skridsko och vilade nyckelspelarna i slutet men drog ändå ifrån ännu mer”.
RSD555- Antal inlägg : 725
Rönnbergs försvar: Ok, vi har varit dåliga senaste tiden men bara Luleå är en maskin!!
RSD555- Antal inlägg : 725
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» 2020-11-22, SHL-match 15, Färjestad - Luleå
» 2020-09-19, SHL-match 1, Luleå - Färjestad
» 2020-01-18, SHL-match 34, Luleå - HV71
» 2020-12-28, SHL-match 24, Luleå - Leksand
» 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå
» 2020-09-19, SHL-match 1, Luleå - Färjestad
» 2020-01-18, SHL-match 34, Luleå - HV71
» 2020-12-28, SHL-match 24, Luleå - Leksand
» 2020-01-23, SHL-match 35, Örebro - Luleå