Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1
+61
Redbear
NilsOskar
DonP
M32012
raalfie
Oddjob
Allan West
Sir Prozac
Lajon
delphi
stormvägen
pingu
Sundance Kid
belliz
HerrFontanell__
Jonken
Johan__
Dustin
Trötto
Rikky
PM
makkanmakkan
Old Brooklyn
FruktHamster
Loop
LubosC
Bearcat
Mange
Chris Hendrix
Ulfstrk
tibet
Mr Bister
amarule
Pickadoll
mrlule
Salle
storraggarn
Zeb Macahan
Slapshot
Rayko
NallePhu
Högljudd
MrA
MickkeJ
ezz
farre
Urken
BodenSwe
JayDee
Tigerman
Tony Moore
Snikne Ville
Beast.
Sven Savage
Black Prince
Bamsefar
Dave Rock
tvåplustvå
Admin
65 posters
Sida 13 av 20
Sida 13 av 20 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1
Målvakts- och backsidan är väl redan nu spikade då.
Har sett alldeles för lite av Jacobsson för att ha någon speciell åsikt om det, men hade helst sett att man fått in någon PP back av rang.
På forwards sidan är det ju mer öppet, räknar med att Cam kommer vara spelklar till hösten och därmed få nytt kontrakt.
Drömmen vore ju om bröderna fick svenskt pass och att vi kunnat värva in två kanadensiska målskyttar.
Sedan hade jag gärna sett att man värvar lite mer tyngd till en checking line. Det finns spelare med mer tyngd som fortfarande kan åka skridskor bra.
Har lite svårt att se varför Berglund fick 2 nya år. Då hade jag isåfall hellre sett Meijer som jag anser har större potential.
Mannberg var dock en klockren förlängning även om det gick tungt för honom i slutspelet.
Har sett alldeles för lite av Jacobsson för att ha någon speciell åsikt om det, men hade helst sett att man fått in någon PP back av rang.
På forwards sidan är det ju mer öppet, räknar med att Cam kommer vara spelklar till hösten och därmed få nytt kontrakt.
Drömmen vore ju om bröderna fick svenskt pass och att vi kunnat värva in två kanadensiska målskyttar.
Sedan hade jag gärna sett att man värvar lite mer tyngd till en checking line. Det finns spelare med mer tyngd som fortfarande kan åka skridskor bra.
Har lite svårt att se varför Berglund fick 2 nya år. Då hade jag isåfall hellre sett Meijer som jag anser har större potential.
Mannberg var dock en klockren förlängning även om det gick tungt för honom i slutspelet.
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Beast. skrev:Jag tycker absolut INTE vi ska ändra på Rönkens spelidé. Det är ett vinnande koncept som vi förbättrat och förfinat sedan ifjol. Men däremot måste vi ha fler spelare som klarar av närkampsspelet, det är där vi förlorar matcherna mot AIK. Att vi skulle vara sönderlästa är ju bara tramsigt att säga eftersom Luleå är det mest lättlästa laget i hela serien
Och JA det finns tunga spelare som fortfarande är vassa skridskoåkare. Alla som väger 85-90 pannor är inte lika taskiga på grillorna på Harju t ex.
Exempel: Daniel Bång i AIK. Hade älskat att se honom i Luleå. Tung, stark som satan, bra skott och en jävel på att åka skridskor. Bättre och snabbare på grillorna än många i Luleå faktiskt och killen är över 190cm och väger 90kg
Så det är bara börja leta Osten!
Ne vi ska ju definitivt inte ändra på spelsystemet. Vad Rönken däremot måste göra till nästa säsong är att fokusera lite mer på den offensiva delen av systemet.
Det var väl egentligen ganska självklart att vi inte skulle gå hela vägen med tanke på att vi haft ett ruskigt dåligt PP samt dåligt målskytte överlag.
Det fick vi också betala för när defensiven inte höll i slutändan.
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Word!Dave Rock skrev:
Fart och tyngd är inte det lättaste men det finns. Laine som spelade i Hv förra säsongen var ju riktigt jävla bra och hade behövts i Luleå denna säsong.
Men kommer Cam tillbaka denna säsong så är han ju som ett nyförvärv- vilket i sig är positivt. Men då har vi några spelare till som skall in. Jens Jacobs verkar ju ha haft en del poängstarka säsonger bakom sig i Mora, kan bli bra. Då har vi 2-3 spelare kvar. Vilka blir det?
Men kommer Cam tillbaka denna säsong så är han ju som ett nyförvärv- vilket i sig är positivt. Men då har vi några spelare till som skall in. Jens Jacobs verkar ju ha haft en del poängstarka säsonger bakom sig i Mora, kan bli bra. Då har vi 2-3 spelare kvar. Vilka blir det?
Oddjob- Antal inlägg : 8
Dock ska det ju sägas att det finns spelare som funkar utmärkt i Luleås spelsystem utan att vara någon fartfantom, t ex Sami Sandell
Så det är väl snarare att försöka hitta en balans mellan fart och tyngd och inte bara värva tunga spelare för sakens skull. Dock funkar det inte heller att endast värva spelare som är bra på rören men väger 70 pannor
Det verkar ju även som att Osten insett detta
Så det är väl snarare att försöka hitta en balans mellan fart och tyngd och inte bara värva tunga spelare för sakens skull. Dock funkar det inte heller att endast värva spelare som är bra på rören men väger 70 pannor
Det verkar ju även som att Osten insett detta
Beast.- Antal inlägg : 2040
Tänk om vi hade 8 wings av sandelltyp..
okej defensiv, okej skridskoåkning, okej tyngd, okej målsinne, okej teknik, okej kämpe.
Jävligt bra helt enkelt.
okej defensiv, okej skridskoåkning, okej tyngd, okej målsinne, okej teknik, okej kämpe.
Jävligt bra helt enkelt.
Salle- Antal inlägg : 3370
Nu verkar ju Osten vara nöjd med backsidan redan, vilket jag tycker är oroväckande, framförallt när det gäller PP.
Vi hade ju långa perioder i serien där vi knappt lyckades få skott på mål i våra PP, det var nästan så att vi tappade trycket framåt i matcherna och motståndarna kunde vila när vi fick ett PP.
En back av Niniima-typ är något jag skulle vilja se, men sådana finns det ju inte gått om förstås, inte till ett pris som vi ha råd med iallafall.
Vi hade ju långa perioder i serien där vi knappt lyckades få skott på mål i våra PP, det var nästan så att vi tappade trycket framåt i matcherna och motståndarna kunde vila när vi fick ett PP.
En back av Niniima-typ är något jag skulle vilja se, men sådana finns det ju inte gått om förstås, inte till ett pris som vi ha råd med iallafall.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Jag hade gärna sett att Fagerudd får mycket förtroende i pp nästa säsong. Han kan nog bli riktigt bra.
raalfie- Antal inlägg : 31
Lajon skrev:Nu verkar ju Osten vara nöjd med backsidan redan, vilket jag tycker är oroväckande, framförallt när det gäller PP.
Vi behöver en Niinimaa typ, helt klart! Det var det som saknades i år. Vårat powerplay var uselt i år!
Rayko- Antal inlägg : 740
Ja vafan, vi fick ju en mille som seriesegrare. Dags att investera pengarna i något riktigt mustigt
Varför inte
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7426
Varför inte
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=7426
Jag tror ju att Modo dragit en vinstlott avseende offensiv back när dom värvat Richie Regehr.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Mitt första inlägg här.
På målvaktssidan blir det nog oförändrat. Jag måste säga att jag hellre hade sett Oskar Ahlsenfelt istället för Rautio. Men det är som det är.
Jag vill att Marcus Fagerudd ersätter Fälth rakt av då båda är rightare. Vi kan inte låta rekordmannen med skyhög potential stå och vänta. Jag hoppas att Jacobsson är tänkt som Sandströms ersättare och inte Fälths. Daniel Gunnarsson går in i laget som andra R.
På forwardssidan vill jag ha in tre spelare (Jakobs inräknad) på top 9 och två starka checking line-spelare. Självklart har jag tänkt på att få in lite tyngd och råstyrka i laget men samtidigt fart och spelskicklighet.
Slutprodukten:
Johan Gustafsson 188/92
Johan Fransson 185/85 - Robin Jacobsson 187/102
Marcus Fagerudd 179/80 - Topi Jaakola 188/90
Daniel Gunnarsson 194/84 - Niclas Wallin 190/100
Cam Abbott 181/90 - Chris Abbott 179/87 - Joonas Vihko 176/80
Toni Koivisto 182/90 - Niklas Olausson 184/85 - Mike Iggulden 191/98
Sami Sandell 185/82 - Liam Reddox 178/82 - Jens Jakobs 175/80
Alexander Johansson 186/90 - Robin Lindqvist 187/91 - Daniel Mannberg 177/80
Hitta en klubb åt Viitaluoma. Vihko vill jag egentligen ha i en checking-line eftersom han inte producerar som förväntat. Men han har funkat helt ok med bröderna, men vem gör inte det liksom? Annars tycker jag att det ser bra ut
På målvaktssidan blir det nog oförändrat. Jag måste säga att jag hellre hade sett Oskar Ahlsenfelt istället för Rautio. Men det är som det är.
Jag vill att Marcus Fagerudd ersätter Fälth rakt av då båda är rightare. Vi kan inte låta rekordmannen med skyhög potential stå och vänta. Jag hoppas att Jacobsson är tänkt som Sandströms ersättare och inte Fälths. Daniel Gunnarsson går in i laget som andra R.
På forwardssidan vill jag ha in tre spelare (Jakobs inräknad) på top 9 och två starka checking line-spelare. Självklart har jag tänkt på att få in lite tyngd och råstyrka i laget men samtidigt fart och spelskicklighet.
Slutprodukten:
Johan Gustafsson 188/92
Johan Fransson 185/85 - Robin Jacobsson 187/102
Marcus Fagerudd 179/80 - Topi Jaakola 188/90
Daniel Gunnarsson 194/84 - Niclas Wallin 190/100
Cam Abbott 181/90 - Chris Abbott 179/87 - Joonas Vihko 176/80
Toni Koivisto 182/90 - Niklas Olausson 184/85 - Mike Iggulden 191/98
Sami Sandell 185/82 - Liam Reddox 178/82 - Jens Jakobs 175/80
Alexander Johansson 186/90 - Robin Lindqvist 187/91 - Daniel Mannberg 177/80
Hitta en klubb åt Viitaluoma. Vihko vill jag egentligen ha i en checking-line eftersom han inte producerar som förväntat. Men han har funkat helt ok med bröderna, men vem gör inte det liksom? Annars tycker jag att det ser bra ut
M32012- Antal inlägg : 172
Janne Sandströms ersättare? Han har två år kvar på sitt kontrakt...
Och Robin Jonsson, han har du inte ens med i dina femmor?
Läser i NSD om att Luleå ska försöka göra bröderna Abbott till svenska medborgare och att dem uppfyller "vissa kriterier".
Men så vitt jag vet ska man uppfylla alla kriterier.
Och sen känns det ju som att dem redan nu borde veta om det går eller inte. Så himla svåra är inte reglerna. Borde gå snabbt att kolla upp.
Tvivlar på att det kommer gå dock.
Men så vitt jag vet ska man uppfylla alla kriterier.
Och sen känns det ju som att dem redan nu borde veta om det går eller inte. Så himla svåra är inte reglerna. Borde gå snabbt att kolla upp.
Tvivlar på att det kommer gå dock.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Janne kan vara reserv, -5 duger inte i slutspelet när hans enda uppgift är att hålla rent. Robin Jonsson är ingen favorit heller.Beast. skrev:Janne Sandströms ersättare? Han har två år kvar på sitt kontrakt...
Jag skulle gärna se att Luleå hörde sig för med Liam Reddox faktiskt. Dels tror jag han skulle passa in i spelstilen. Dels har jag svårt att se honom bada i kontraktförslag efter en ganska ljummen säsong i Växjö och slutligen verkar han och Omark vara väldigt goda vänner... Long shot, visst, men om spelaren nu ändå passar i övrigt så...
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
För några dagar sen satt jag och tittade på NY Islanders laguppställning, då var jag säker på att Anders Nilsson skulle får bra mycket mer speltid då 2 ordinarie målvakter hade utgående kontrakt.
Idag ser jag att Nabokov förlänger med Islanders.
Då är frågan, drar detta ner Nilssons chanser till mera speltid? kunde en utlåning till nästa säsong vara aktuellt? Ja, vet att vi har 2 målvakter men vi skulle väl knappast tacka nej till Anders Nilsson på lån? och låna ut Rautio till Allsvenskan?
Idag ser jag att Nabokov förlänger med Islanders.
Då är frågan, drar detta ner Nilssons chanser till mera speltid? kunde en utlåning till nästa säsong vara aktuellt? Ja, vet att vi har 2 målvakter men vi skulle väl knappast tacka nej till Anders Nilsson på lån? och låna ut Rautio till Allsvenskan?
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Klart vi skulle tacka ja till Grizzly men jag tror nog Nilsson kommer fortsätta i AHL. Han är ju Islanders framtida stormålvakt och det vet dom om. Även om han gjort ett par fina matcher så är han inte redo att kliva in i NHL på allvar riktigt ännu
Det är ju ganska få målvakter som tar en ordinarie plats i NHL innan dom är 24-25 år gamla utan de flesta harvar ju ett par år. Men nuförtiden åker ju alla över på tok för tidigt egentligen. Se på Jacob Markström, Robin Lehner etc. Dom är också väldigt duktiga och skulle hålla bra klass i ES men får stå på tillväxt på farmen tills de är helt redo att axla ansvaret i NHL. Henke Lundqvist var väl 23-24 när han åkte över och var ju mycket mer redo än dagens målvakter är
Det är ju ganska få målvakter som tar en ordinarie plats i NHL innan dom är 24-25 år gamla utan de flesta harvar ju ett par år. Men nuförtiden åker ju alla över på tok för tidigt egentligen. Se på Jacob Markström, Robin Lehner etc. Dom är också väldigt duktiga och skulle hålla bra klass i ES men får stå på tillväxt på farmen tills de är helt redo att axla ansvaret i NHL. Henke Lundqvist var väl 23-24 när han åkte över och var ju mycket mer redo än dagens målvakter är
Enligt kuriren så ska Cam få förlängt och Fabbe verkar kanske bli ett nyförvärv till nästa säsong.
Ja och Meijer kommer ej få förlängt för att Osten vill ha in lite mer styrka och skicklighet i laget. Vilket är helt rätt väg att gå
Luleå räknar med Cam nästa säsong
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6358331
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6358331
Alla ville ha förlängt med Meijer i slutet av grundserien, innan dess var han bara usel. Sen kom slutspelet och Meijer blev lika dålig som han var i 1 och en halv säsong. Självklart rätt att inte förlänga.
Fabbe då? Lule rötter o allt. Trampar mest omkring och har svårt att göra mål, men en bra pådrivare är han säkert vilket saknades i slutspelet. Kan ta Meijers plats.
Fabbe då? Lule rötter o allt. Trampar mest omkring och har svårt att göra mål, men en bra pådrivare är han säkert vilket saknades i slutspelet. Kan ta Meijers plats.
Fabbe blir nog bra. Sist var han värvad för att producera och det lär inte vara fallet i år. Han kommer kriga i en checking-line och få sin lön därefter. Han blir nyttig med sin krigarinstinkt och rutin.
Cam Abbott - Chris Abbott - Joonas Vihko
Toni Koivisto - Niklas Olausson - Mike Iggulden
Sami Sandell - Liam Reddox - Jens Jakobs
Karl Fabricius - Robin Lindqvist - Daniel Mannberg
Skulle inte klaga om det såg ut så här i höst.
Cam Abbott - Chris Abbott - Joonas Vihko
Toni Koivisto - Niklas Olausson - Mike Iggulden
Sami Sandell - Liam Reddox - Jens Jakobs
Karl Fabricius - Robin Lindqvist - Daniel Mannberg
Skulle inte klaga om det såg ut så här i höst.
Tror att Luleå skulle må bra av en prestigevärvning som Mike Iggulden. Det blir snack och bra PR. Då visar man också HockeySverige och sponsorer att man menar allvar nästa säsong.
Intressant text i kuriren:
Luleå Hockeys sportchef berättar att klubben
jobbar hårt för att fylla sina forwardsplatser. Tio finns
i truppen - men ytterligare fem ska in.
- Vi tittar väl ganska brett och tycker själva att vi har bra koll på svenska elitserien, allsvenskan och den finska marknaden. Där har vi ganska bra scouting och grepp, säger "Osten".
- Det kan hända att vi har signat någon som inte har kunnat presenteras på grund att den spelar. Sånt måste man respektera just nu.
Fem ytterligare forwards får vi alltså se kontrakteras tydligen..
Synd att Osten är lite väl insnöad på Sverige o Finland.. Men man får väl anta att det blir ändring på det om den här medborgarskapskuppen går hem.. Då vill vi ha ett par Kanadensare med vinnarmentalitet i 25års-åldern som vill hitta en ny väg in i nhl
Luleå Hockeys sportchef berättar att klubben
jobbar hårt för att fylla sina forwardsplatser. Tio finns
i truppen - men ytterligare fem ska in.
- Vi tittar väl ganska brett och tycker själva att vi har bra koll på svenska elitserien, allsvenskan och den finska marknaden. Där har vi ganska bra scouting och grepp, säger "Osten".
- Det kan hända att vi har signat någon som inte har kunnat presenteras på grund att den spelar. Sånt måste man respektera just nu.
Fem ytterligare forwards får vi alltså se kontrakteras tydligen..
Synd att Osten är lite väl insnöad på Sverige o Finland.. Men man får väl anta att det blir ändring på det om den här medborgarskapskuppen går hem.. Då vill vi ha ett par Kanadensare med vinnarmentalitet i 25års-åldern som vill hitta en ny väg in i nhl
Ja, AHL bör nog Luleå börja hålla ett lite bättre öga på
Se på värvningar som Krog och Holloway. Skulle gärna se en sådan klasslirare i Luleå
Se på värvningar som Krog och Holloway. Skulle gärna se en sådan klasslirare i Luleå
Jaha.. Nu kommer ett namedroppinginlägg utan dess like..
Spelare som är i "rätt" ålder, har utgående kontrakt nu i vår och som många av dom nosar/har nosat på Nhl dom senaste åren, men som skulle behöva en ny väg in.. Rätt bra med tyngd också på dom jag droppar.. Vissa vet jag är rätt bra på rören.. och vissa andra har det beskrivet i sin ep-profil att de är bra skridskoåkare o aggressiva.. Sedan finns det säkert en jävla massa klappträn vad gäller skridskoåkning i listan också.. Men det får det ju scoutas fram o höras för över.. Om det nu skulle bli aktuellt med dubbelpass för Abbotts.
http://eliteprospects.com/player.php?player=9375 - Ryan Stoa
http://eliteprospects.com/player.php?player=12063 - Parick Maroon
http://eliteprospects.com/player.php?player=11637 - Nick Drazenovic
http://eliteprospects.com/player.php?player=41101 - Victor Oreskovich
http://eliteprospects.com/player.php?player=18619 - Brandon Mashinter
http://eliteprospects.com/player.php?player=6670 - Alexandre Picard
http://eliteprospects.com/player.php?player=14459 - Adam Cracknell
http://eliteprospects.com/player.php?player=9472 - Alexander Bolduc
http://eliteprospects.com/player.php?player=14501 - Frazer McLaren
http://eliteprospects.com/player.php?player=11108 - Brett MacLean
http://eliteprospects.com/player.php?player=11769 - Ryan Hamilton
http://eliteprospects.com/player.php?player=31218 - Christian Hanson
http://eliteprospects.com/player.php?player=9467 - Jamie Tardif
http://eliteprospects.com/player.php?player=9489 - Dane Byars
Mest bara för att exemplifiera vilken jävla marknad som öppnas för Ost om man lyckas med Abbotts medborgarskap..
Det här är ju bara ett liiitet urval..
Om än, enligt mig, jävligt vasst urval
Spelare som är i "rätt" ålder, har utgående kontrakt nu i vår och som många av dom nosar/har nosat på Nhl dom senaste åren, men som skulle behöva en ny väg in.. Rätt bra med tyngd också på dom jag droppar.. Vissa vet jag är rätt bra på rören.. och vissa andra har det beskrivet i sin ep-profil att de är bra skridskoåkare o aggressiva.. Sedan finns det säkert en jävla massa klappträn vad gäller skridskoåkning i listan också.. Men det får det ju scoutas fram o höras för över.. Om det nu skulle bli aktuellt med dubbelpass för Abbotts.
http://eliteprospects.com/player.php?player=9375 - Ryan Stoa
http://eliteprospects.com/player.php?player=12063 - Parick Maroon
http://eliteprospects.com/player.php?player=11637 - Nick Drazenovic
http://eliteprospects.com/player.php?player=41101 - Victor Oreskovich
http://eliteprospects.com/player.php?player=18619 - Brandon Mashinter
http://eliteprospects.com/player.php?player=6670 - Alexandre Picard
http://eliteprospects.com/player.php?player=14459 - Adam Cracknell
http://eliteprospects.com/player.php?player=9472 - Alexander Bolduc
http://eliteprospects.com/player.php?player=14501 - Frazer McLaren
http://eliteprospects.com/player.php?player=11108 - Brett MacLean
http://eliteprospects.com/player.php?player=11769 - Ryan Hamilton
http://eliteprospects.com/player.php?player=31218 - Christian Hanson
http://eliteprospects.com/player.php?player=9467 - Jamie Tardif
http://eliteprospects.com/player.php?player=9489 - Dane Byars
Mest bara för att exemplifiera vilken jävla marknad som öppnas för Ost om man lyckas med Abbotts medborgarskap..
Det här är ju bara ett liiitet urval..
Om än, enligt mig, jävligt vasst urval
Detta är en spelare som ryktats till Europa flera säsonger i rad. Skulle gärna se honom i Luleå. 1 pinne per match i snitt i AHL men har aldrig lyckats etablera sig i NHL. Lite samma öde som för just Jason Krog. Dessutom en spelare med mycket slutspelsrutin
Alexandre Giroux - http://eliteprospects.com/player.php?player=7963
Alexandre Giroux - http://eliteprospects.com/player.php?player=7963
Osten hintade att Luleå ev. gjort klart med en spelare som fortfarande spelar och därför inte kan presentera honom än.
Kuriren tror att det är Jared Aulin. Vad tror ni om den värvningen isåfall?
Jag har ju så klart spanat in Aulin lite extra eftersom jag ser en del Örebromatcher live.. Är lite kluven.. Jag tycker han blir "bortplockad" rätt lätt av tyngre spelare.. och med ett högre tempo och tyngre motstånd i ES så kanske han kan få svårt att briljera. För briljerar är något han stundtals gör i AS. Ett stort plus tycker jag är att han alltid söker sig MOT mål och hela tiden känns som ett hot när han är i anfallszon, med antingen ett rappt skott, en hastig dragning eller ett öppnande pass.. Tror det skulle vara en bra värvning trots allt! Frågan är väl vart han ska in? Vi har ju Olausson, Chris, Viitalouma som våra tre första centrar o Berglund som fjärde.. Han ska ju spela med producerande sällskap om vi ska värva han.. men han kanske kan användas som ytter också, vad vet jag.. Eller så är Viitalouma på väg bort, trots allt..?
Dick Axelsson lämnar Modo. Skulle man vilja se honom i Luleå? Njaa...eller?
Hmm, förra året i FBK var han ju hur bra som helst. I år har han varit lite till och från. Kan man få han att trivas i Luleå så är han en grym förstärkning som kan göra det lilla extra.
Tror inte det finns en chans att osten o rönken ens funderar på Dicken.. Så långt från laget före jaget tänket man kan komma.. Men han är kul att se på, så hoppas att han blir kvar i elitserien.
Problemet med Dick är ju att han är en så sjukt ojämn spelare. Ibland är han briljant och både kämpar som fan och öser in mål för att sedan bli loj och helt ointresserad
Vad det beror på är ju svårt att säga. Dock tror jag inte han är så sugen på Luleå själv eftersom Luleå tränar väldigt hårt och ställer höga krav på att jobba hårt i alla lägen. Men vem vet, det är kanske precis den miljön han skulle behöva hamna i?
Vad det beror på är ju svårt att säga. Dock tror jag inte han är så sugen på Luleå själv eftersom Luleå tränar väldigt hårt och ställer höga krav på att jobba hårt i alla lägen. Men vem vet, det är kanske precis den miljön han skulle behöva hamna i?
Har Aulin dubbla pass? Står inte så på eliteprospects.
Tror inte att Osten gör klart med Aulin och sen hoppas att någon av Abbotts ska få svenskt pass. Det ska nog vara klart att någon av dom får svenskt pass innan han erbjuder kontrakt till en icke-eu spelare.
Det lär vara en eu-spelare som är klar som inte har spelat färdigt säsongen än.
Tror inte att Osten gör klart med Aulin och sen hoppas att någon av Abbotts ska få svenskt pass. Det ska nog vara klart att någon av dom får svenskt pass innan han erbjuder kontrakt till en icke-eu spelare.
Det lär vara en eu-spelare som är klar som inte har spelat färdigt säsongen än.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Har nämnt Jared Aulin tidigare och jag har gillat det jag sett. Men det där med dubbla pass var inget jag tänkt på, om han har det eller inte.
Mycket bra lirare, tycker jag. Han kommer lira i Elitserien nästa år hursomhelst.
Mycket bra lirare, tycker jag. Han kommer lira i Elitserien nästa år hursomhelst.
Johan__- Antal inlägg : 941
Nej han har bara vanligt pass.. Så det är nog som Sundance Kid skriver.. Att den osten verkar ha klar, är nog någon annan.. Eller så har man kommit längre i passarbetet än vad vi fått höra, om det nu är Aulin
Tror nog Osten vill ha båda Abbott:s med dubblapass, Då öppnar sig en marknad abnormal...
Iggulden skulle passa Luleå bra speed tynd + rutin!
Aulin vete fan det är mer en agent hype!
Iggulden skulle passa Luleå bra speed tynd + rutin!
Aulin vete fan det är mer en agent hype!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Beast. skrev:Osten hintade att Luleå ev. gjort klart med en spelare som fortfarande spelar och därför inte kan presentera honom än.
Robin Lindqvist spelar väl fortfarande:?: , nåja, inte helt fel i så fall. Lite "homeforce" a`la Burra skadar inte.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Viktor Lindgren kanske? Han spelar ju än
Hur kan ni hoppas på Viktor och Robin 2 spelare som inte platsade på långa vägar förr och knappast blivit bättre, ska vi kunna gå längre än kvartsfinal måste det in spelare med klass.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Hoppas och hoppas, det får väl stå som en rekation på tidigare ryktespridning avd: "Det bidde en tummetott". För er yngre,"Cervenka".Det börjar bra med klassnamn men slutar med en ny assistent till Greppa. , Sen tycker jag att en Robin Lindqvist vore bra, inte som ngn slags "frälsare" men som en hårt arbetande defensiv spelare kan han faktiskt tillföra ngt även till dagens Luleå.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Vi behöver inga fler def.spelare som inte klarar av att slå pucken i tomt mål, vi behöver spelare som är off.starka
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
OK, om det är SM-guld i minsta lönebudget vi tävlar om så vore det ett väldigt bra drag.pingu skrev:Byt Viitaluoma mot Lindkvist!
49 matcher. 4 assist. 7-26 = -19
I rest my case!
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:OK, om det är SM-guld i minsta lönebudget vi tävlar om så vore det ett väldigt bra drag.pingu skrev:Byt Viitaluoma mot Lindkvist!
49 matcher. 4 assist. 7-26 = -19
I rest my case!
+1
JESSE JUENSO, kosta vad det kostar vill, knäck HV genom att sno deras bästa spelare, tusan vilken lirare, har inte sett någon lika dominant sedan Nieminens tid. Perfekt i Luleå, snabb med hög arbetskapacitet, dessutom magisk tacklare och tung, något vi inte har nog av.
Tyvärr vet jag ju naturligtvis att han inte är aktuell, men drömma får man väl!?
Tyvärr vet jag ju naturligtvis att han inte är aktuell, men drömma får man väl!?
DonP- Antal inlägg : 173
Visst är det bra med spelare med klass, men vem skall bana vägen för dom på isen om inte "Robin Lindkvist / Lavander typen" av spelare.
Lajon- Antal inlägg : 4397
DonP skrev:JESSE JUENSO, kosta vad det kostar vill, knäck HV genom att sno deras bästa spelare, tusan vilken lirare, har inte sett någon lika dominant sedan Nieminens tid. Perfekt i Luleå, snabb med hög arbetskapacitet, dessutom magisk tacklare och tung, något vi inte har nog av.
Vore onekligen en prestigevärvning.. Så, drömma kan vi väl få
Tänk han ihop med Abbotts.
Allt medan HV betalar medelmåttan Ledin hutlösa månadslöner.
Sida 13 av 20 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2011/2012
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2011/2012
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1