Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1
+61
Redbear
NilsOskar
DonP
M32012
raalfie
Oddjob
Allan West
Sir Prozac
Lajon
delphi
stormvägen
pingu
Sundance Kid
belliz
HerrFontanell__
Jonken
Johan__
Dustin
Trötto
Rikky
PM
makkanmakkan
Old Brooklyn
FruktHamster
Loop
LubosC
Bearcat
Mange
Chris Hendrix
Ulfstrk
tibet
Mr Bister
amarule
Pickadoll
mrlule
Salle
storraggarn
Zeb Macahan
Slapshot
Rayko
NallePhu
Högljudd
MrA
MickkeJ
ezz
farre
Urken
BodenSwe
JayDee
Tigerman
Tony Moore
Snikne Ville
Beast.
Sven Savage
Black Prince
Bamsefar
Dave Rock
tvåplustvå
Admin
65 posters
Sida 11 av 20
Sida 11 av 20 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1
Abbott - Abbott - Iggulden
Koivisto - Olausson - Jakobs
Koivisto - Olausson - Jakobs
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
Koivisto - Olausson - Sandell
Den kedjan är ju given även nästa år
Beast.- Antal inlägg : 2040
makkanmakkan skrev:Rayko skrev:Bra eller dåligt?
Jag har sett han spela 1 match, imponerad eller inte, måste säga att jag gillade vad jag såg.
Energisk spelare, han var överallt.
Varför inte?!
låter lovande.
Rayko- Antal inlägg : 740
Beast. skrev:Koivisto - Olausson - Sandell
Amen.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Inte sett han ett dugg, bra stats. "Osten" vet vad han gör
Johan__- Antal inlägg : 941
Detta är en spelare jag skulle kunna tänka mig som ersättare för Enterfeldt. Vad tror ni?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2308
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2308
Jens Jakobs, 27 klar för Luleå Hockey enligt sportbladet
Mange- Antal inlägg : 6625
Ja det är klart, Sandell ska spela med Koivisto och Olausson.
All heder åt Jens Jacobs och eventuellt Linus Persson, duktiga hockey spelare som inte gör bort sig i Elitserien.
Och ja, Osten vet om någon vad han håller på med.
Men detta sänder ut lite fel signaler när det gäller ambitioner.
Jag tror inte det fungerar i längden att man "missbrukar" allsvenska spelare.
1-2 st per säsong,ok. Låt oss säga att Luleå bara värvar Jacobsson. Jacobs och L.Persson. Visst att det är billigt, men det låter som gambling.
Elias Fälth - Robin Jacobsson
Simon Hjalmarsson - Jens Jacobs
Sebastian Enterfeldt - Linus Persson
All heder åt Jens Jacobs och eventuellt Linus Persson, duktiga hockey spelare som inte gör bort sig i Elitserien.
Och ja, Osten vet om någon vad han håller på med.
Men detta sänder ut lite fel signaler när det gäller ambitioner.
Jag tror inte det fungerar i längden att man "missbrukar" allsvenska spelare.
1-2 st per säsong,ok. Låt oss säga att Luleå bara värvar Jacobsson. Jacobs och L.Persson. Visst att det är billigt, men det låter som gambling.
Elias Fälth - Robin Jacobsson
Simon Hjalmarsson - Jens Jacobs
Mange skrev:Jens Jakobs, 27 klar för Luleå Hockey enligt sportbladet
Jag skrev ju det för några inlägg sedan, hehe
Jens Jakobs beskrivs som en ettrig spelartyp med stor arbetskapacitet. Också bra teknik och kreativitet med puck. Hyfsad målkänsla.
Det låter väl bra. Men ärligt talat, vi vann serien och då vill jag se toppnamn från allsvenskan som Broc Little och Jared Aulin. Spelare som gör skillnad.
Fattar inte att vissa vill ha Harju kvar för att han har gjort 1,5 bra match i slutspelet. Killen var ju för fan bänkad under serielunken med en lön på ca 250k. Det är svårt att hitta en sämre spelare för de pengarna. Han har inte passat in i nån femma.
Vi måste börja sätta tonen som seriesegrare och värva Mike Iggulden. Visst han kostar men han kommer ju garanterat prestera. Bra spets och grym framför mål i powerplay. Olausson - Iggulden vore mumma!
Tror inte Jakobs är Hjalles ersättare. Hjalle har väl för det mesta spelat LW medan Jakobs är RW.
Cam Abbott - Chris Abbott - Ryan Lasch
Toni Koivisto - Niklas Olausson - Mike Iggulden
Sami Sandell - Ville Viitaluoma - Joonas Vihko
Mattias Persson - Linus Persson - Jens Jakobs
Johan Harju - Mike Iggulden
Simon Hjalmarsson - Ryan Lasch
Jens Jakobs
Det låter väl bra. Men ärligt talat, vi vann serien och då vill jag se toppnamn från allsvenskan som Broc Little och Jared Aulin. Spelare som gör skillnad.
Fattar inte att vissa vill ha Harju kvar för att han har gjort 1,5 bra match i slutspelet. Killen var ju för fan bänkad under serielunken med en lön på ca 250k. Det är svårt att hitta en sämre spelare för de pengarna. Han har inte passat in i nån femma.
Vi måste börja sätta tonen som seriesegrare och värva Mike Iggulden. Visst han kostar men han kommer ju garanterat prestera. Bra spets och grym framför mål i powerplay. Olausson - Iggulden vore mumma!
Tror inte Jakobs är Hjalles ersättare. Hjalle har väl för det mesta spelat LW medan Jakobs är RW.
Cam Abbott - Chris Abbott - Ryan Lasch
Toni Koivisto - Niklas Olausson - Mike Iggulden
Sami Sandell - Ville Viitaluoma - Joonas Vihko
Mattias Persson - Linus Persson - Jens Jakobs
Johan Harju - Mike Iggulden
Simon Hjalmarsson - Ryan Lasch
Jens Jakobs
Black Prince- Antal inlägg : 121
Värva nu inte bara dvärgar till nästa säsong som inte kan tacklas och lätt blir bortflyttade under ett tuffare slutspel.
Är Rönken-hockeyn så jävla bra? Visst vi vinner i serielunken men sen när det börjar på riktigt så är vi ett lätt byte.
Är Rönken-hockeyn så jävla bra? Visst vi vinner i serielunken men sen när det börjar på riktigt så är vi ett lätt byte.
pingu- Antal inlägg : 2418
Nåt lag borde testa att värva endast spelare som väger mellan 100-110 kg och lira en säsong.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Chris Hendrix skrev:Nåt lag borde testa att värva endast spelare som väger mellan 100-110 kg och lira en säsong.
Luleå-96, snittade backarna 100+, gt skrev att vi värvade backar efter vikt
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Vi klara ju oss rätt bra förra året tills vi fick en massa skador på flera spelare i semin.
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Ja men samtidigt så hade vi en världsspelare på blå då, Vi var på väg ut ur kvarten då också men Niinimaa och Chris tog tag i spelet och redde upp det.MickkeJ skrev:Vi klara ju oss rätt bra förra året tills vi fick en massa skador på flera spelare i semin.
Wallin är visserligen han också en världsspelare, men han är inte den spelaren som ska ta tag i spelet nu, nu hade vi behövt någon likt Niinimaa i fjol.
Dave Rock- Antal inlägg : 2042
Det är lugnt. Hittills har jag haft rätt i allt egentligen. Jag besitter nog större hockeykunskaper än de flesta härinne och det är väl det som stör dem. Jag nöjer mig inte med "lagom".Urken skrev:Någon/några som inte gillar något som Black Prince skriver, hehe. (Off-Topic)
Jag gick emot strömmen och sa t.ex att Färjestad skulle floppa inledningsvis i serien och skulle ligga i botten med Timrå. Sen skulle de börja panikvärva. Vi alla vet hur det gick
Sa också att Luleå inte kommer klara sig i slutspelet utan Cam. Sen när Chris blev avstängd sa jag att Luleå kommer bli utspelade i de kommande matcherna, hemma som borta, och det blev man.
Ett ordinarie Luleå är seriens bästa lag. Ett Luleå utan Abbottarna är ett kvalserielag.
Wallin är ingen världsspelare. Han är som Robin Jonsson (medelmåtta) fast med en 7 gånger högre lön.Dave Rock skrev:Wallin är visserligen han också en världsspelare, men han är inte den spelaren som ska ta tag i spelet nu, nu hade vi behövt någon likt Niinimaa i fjol.
Det är också anledningen till att vi åker ut nu. Vad är vitsen med att vinna serien om man ska ha flera nyckelspelare borta när det gäller och vara ett kvalserielag på papperet.MickkeJ skrev:Vi klara ju oss rätt bra förra året tills vi fick en massa skador på flera spelare i semin.
Vad surrar du nu om? Jag ser inga överdrivna hockeykunskaper och helt ärligt tycker jag inte du haft många rätt hittills. Vaddå förutspådde att Färjestad skulle floppa inledningsvis? Forumet startades i januari så det måste varit nån helt annanstans du skrev det, du kan ju länka?Black Prince skrev:Det är lugnt. Hittills har jag haft rätt i allt egentligen. Jag besitter nog större hockeykunskaper än de flesta härinne och det är väl det som stör dem. Jag nöjer mig inte med "lagom".Urken skrev:Någon/några som inte gillar något som Black Prince skriver, hehe. (Off-Topic)
Jag gick emot strömmen och sa t.ex att Färjestad skulle floppa inledningsvis i serien och skulle ligga i botten med Timrå. Sen skulle de börja panikvärva. Vi alla vet hur det gick
Sa också att Luleå inte kommer klara sig i slutspelet utan Cam. Sen när Chris blev avstängd sa jag att Luleå kommer bli utspelade i de kommande matcherna, hemma som borta, och det blev man.
Ett ordinarie Luleå är seriens bästa lag. Ett Luleå utan Abbottarna är ett kvalserielag.
Jag tvivlar på att du sagt att Luleå inte skulle klara slutspelet utan Cam, möjligen att du sagt att de inte klarar serien/säsongen utan han men då hade du ju helt fel. Vi är inte dåliga i slutspelet på grund av avsaknaden av Cam som vi lyckades vinna serien utan.
Så bra. Men kanske du borde ringa Jidström och säga att du tar över Sportcheftjänsten i så fall, istället för att slösa bort dina kunskaper helt i onödan på att leka internettroll.Black Prince skrev:Det är lugnt. Hittills har jag haft rätt i allt egentligen. Jag besitter nog större hockeykunskaper än de flesta härinne och det är väl det som stör dem. Jag nöjer mig inte med "lagom".Urken skrev:Någon/några som inte gillar något som Black Prince skriver, hehe. (Off-Topic)
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Black Prince skrev:Wallin är ingen världsspelare. Han är som Robin Jonsson (medelmåtta) fast med en 7 gånger högre lön.Dave Rock skrev:Wallin är visserligen han också en världsspelare, men han är inte den spelaren som ska ta tag i spelet nu, nu hade vi behövt någon likt Niinimaa i fjol.
Framförallt är Wallin ingen mästarkapten. Blek i det slutspel som skulle ta oss till SM-guld.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
RIKTIGT BLEK, precis som hela jävla laget.
Simon ger efterslängar varje match, Enterfeldt likaså. Näe, nu är jag faktiskt inte så ledsen över att tappa Enter och Simon, sämst i laget när det gäller.
Simon ger efterslängar varje match, Enterfeldt likaså. Näe, nu är jag faktiskt inte så ledsen över att tappa Enter och Simon, sämst i laget när det gäller.
Just den där mening visar att du nog inte har "större hockeykunskaper än dom flesta här".Black Prince skrev:Wallin är ingen världsspelare. Han är som Robin Jonsson (medelmåtta) fast med en 7 gånger högre lön.Dave Rock skrev:Wallin är visserligen han också en världsspelare, men han är inte den spelaren som ska ta tag i spelet nu, nu hade vi behövt någon likt Niinimaa i fjol.
Sedan är det så att den som måste berätta för andra att man har stora kunskaper, har ofta inte det.
Forwards som jag inte tycker borde vara kvar nästa säsong är Ville och Harju!
Jag skrev det på flashback innan serien drog igång. Jag blev lite av helgonförklarad där. förstod inte varför folk tippade Färjestad så högt upp och jag menade att de skulle ligga i botten med Timrå innan de börjar panikvärva. Det var exakt det som hände!MickkeJ skrev:Vad surrar du nu om? Jag ser inga överdrivna hockeykunskaper och helt ärligt tycker jag inte du haft många rätt hittills. Vaddå förutspådde att Färjestad skulle floppa inledningsvis? Forumet startades i januari så det måste varit nån helt annanstans du skrev det, du kan ju länka?Black Prince skrev:Det är lugnt. Hittills har jag haft rätt i allt egentligen. Jag besitter nog större hockeykunskaper än de flesta härinne och det är väl det som stör dem. Jag nöjer mig inte med "lagom".Urken skrev:Någon/några som inte gillar något som Black Prince skriver, hehe. (Off-Topic)
Jag tvivlar på att du sagt att Luleå inte skulle klara slutspelet utan Cam, möjligen att du sagt att de inte klarar serien/säsongen utan han men då hade du ju helt fel. Vi är inte dåliga i slutspelet på grund av avsaknaden av Cam som vi lyckades vinna serien utan.
På svenskafans forum sa jag att det inte håller i längden att Cam står utanför laget. Jag trodde inte att vi skulle vinna serien men jag sa klart och tydligt att vi kommer åka ut i slutspelet och att vi kan göra det mot alla lag egentligen.
Att du tycker att Wallin är världsback något av det sjukaste jag hört. Han är 5:e back i laget med en månadslön på över 200k. Det jag minns honom för är hans passiva och ofysiska spel samt att han ofta är rundningsmärke. Att han är noll hot offensivt gör inte saken bättre.Dave Rock skrev:Just den där mening visar att du nog inte har "större hockeykunskaper än dom flesta här".Black Prince skrev:Wallin är ingen världsspelare. Han är som Robin Jonsson (medelmåtta) fast med en 7 gånger högre lön.Dave Rock skrev:Wallin är visserligen han också en världsspelare, men han är inte den spelaren som ska ta tag i spelet nu, nu hade vi behövt någon likt Niinimaa i fjol.
Sedan är det så att den som måste berätta för andra att man har stora kunskaper, har ofta inte det.
Jag var emot värvningen i somras. Man ska inte värva defensiva backar med noll offensiv för stora summor. Det är lätt att hitta den typen av backar för en billig peng. Däremot hade jag gladeligen lagt över 200k på Heikkinen, Bartley typen av backar.
Han är ju en defensiv back, han är inte den spelaren som ska skjuta 10 mål från blå.Black Prince skrev:Att du tycker att Wallin är världsback något av det sjukaste jag hört. Han är 5:e back i laget med en månadslön på över 200k. Det jag minns honom för är hans passiva och ofysiska spel samt att han ofta är rundningsmärke. Att han är noll hot offensivt gör inte saken bättre.Dave Rock skrev:Just den där mening visar att du nog inte har "större hockeykunskaper än dom flesta här".Black Prince skrev:Wallin är ingen världsspelare. Han är som Robin Jonsson (medelmåtta) fast med en 7 gånger högre lön.Dave Rock skrev:Wallin är visserligen han också en världsspelare, men han är inte den spelaren som ska ta tag i spelet nu, nu hade vi behövt någon likt Niinimaa i fjol.
Jag var emot värvningen i somras. Man ska inte värva defensiva backar med noll offensiv för stora summor. Det är lätt att hitta den typen av backar för en billig peng. Däremot hade jag gladeligen lagt över 200k på Heikkinen, Bartley typen av backar.
Den typen av backar behövs för att man ska gå långt i ett slutspel.
Hade han velat hade han spelat i NHL den här säsongen.
Han är en medelmåttig defensiv back. Långt ifrån den "klippa" som du verkar tycka. Han är inte ens fysisk vilket är ett stort skämt i sig. Vi hade klarat oss lika bra utan honom och lagt 200k på en offensiv PP-back istället.
Senast ändrad av Black Prince den lör 17 mar 2012, 13:52, ändrad totalt 1 gång
Linus Persson (Bofors) är klar för Växjö. Skönt det för vi behöver inga fler okända allsvenska spelare från bottenlag. I så fall ska det vara Broc Little eller Jared Aulin klass.
Mange skrev:Alexander Johansson
http://eliteprospects.com/player.php?player=7697
Helt klart en intressant tvåvägscenter spelare som förövrigt gjort 2 mål mot Djurgården ikväll.
Ser just repris av matchen, Alexander Johansson leker med DIF...
Tror också att Alexander kan vara något att satsa på!
Finns de någon gräns på hur många kontrakt man får riva inför en ny säsong?
Viitaluoma, Berglund, Mattias Persson tycker jag absolut man ska riva kontrakten med. Tycker Vihko bör stanna för tänk nästa säsong när vi kan spela Vihko med Cam och Chris.
Även Rautio bör man dumpa tills nästa säsong och försöka hitta en ny målvakt som verkligen kan utmana JG och som kan hantera ett SM-slutspel...
Viitaluoma, Berglund, Mattias Persson tycker jag absolut man ska riva kontrakten med. Tycker Vihko bör stanna för tänk nästa säsong när vi kan spela Vihko med Cam och Chris.
Även Rautio bör man dumpa tills nästa säsong och försöka hitta en ny målvakt som verkligen kan utmana JG och som kan hantera ett SM-slutspel...
Nope, ingen gräns men det kostar fläsk oftast.Mange skrev:Finns de någon gräns på hur många kontrakt man får riva inför en ny säsong?
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Mike Iggulden(Vihko) / Chris Abbott / Cam Abbott
Toni Koivisto / Olausson / Sami Sandell
Jens Jakobs / Ersättare till Enterfeldt / Konstantin Komarek
Marcus Sandström(Johan Porsberger) / Henri Snäll / Mannberg
Daniel Sondell / Topi Jaakola
Johan Fransson / Jan Sandström
Robin Jacobsson / Robin Jonsson
Daniel Gunnarsson / Niclas Wallin
Något liknande hade sätt bra ut tills nästa säsong.
Toni Koivisto / Olausson / Sami Sandell
Jens Jakobs / Ersättare till Enterfeldt / Konstantin Komarek
Marcus Sandström(Johan Porsberger) / Henri Snäll / Mannberg
Daniel Sondell / Topi Jaakola
Johan Fransson / Jan Sandström
Robin Jacobsson / Robin Jonsson
Daniel Gunnarsson / Niclas Wallin
Något liknande hade sätt bra ut tills nästa säsong.
Är det någon som tänkt att Jacobsson kanske är tänkt som ersättare för Wallin?
Wallin kanske känner att han inte orkar, eller så bryter man kontraktet med honom då han helt ärligt inte rosat marknaden iår.
Wallin kanske känner att han inte orkar, eller så bryter man kontraktet med honom då han helt ärligt inte rosat marknaden iår.
farre- Antal inlägg : 2143
Black Prince skrev:Han är en medelmåttig defensiv back. Långt ifrån den "klippa" som du verkar tycka. Han är inte ens fysisk vilket är ett stort skämt i sig. Vi hade klarat oss lika bra utan honom och lagt 200k på en offensiv PP-back istället.
Eftersom du då vet allt om hockey så är du säkert medveten om att Wallin på de 25 första matcherna (dvs innan skadan) var inne på totalt 5 baklängesmål. Hej clown!
Sen förstår jag mig inte på er som lipar på Sebbe, han Olle och Koivisto är i mina ögon de forwards som ändå varit OK.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Robin Jacobsson helt klar nu
http://www.luleahockey.se/Nyheter/Back-for-nasta-sasong-presenterad/
http://www.luleahockey.se/Nyheter/Back-for-nasta-sasong-presenterad/
Bryt kontraktet/förläng ej med..
KIM KARLSSON
MATTIAS PERSSON
JONAS BERGLUND
VILLE VIITALOUMA
SEBASTIAN MEIJER
Kanske även Kilström?
Hejdå också till enter/hjalmar/fälth
Enda man riktigt kommer sakna av dom är Enterfedlt, som snäppat upp sig i slutspelet
KIM KARLSSON
MATTIAS PERSSON
JONAS BERGLUND
VILLE VIITALOUMA
SEBASTIAN MEIJER
Kanske även Kilström?
Hejdå också till enter/hjalmar/fälth
Enda man riktigt kommer sakna av dom är Enterfedlt, som snäppat upp sig i slutspelet
Salle- Antal inlägg : 3370
Ett par POWERFORWARDS osten, hur skulle det vara att få in?
Skridskostarka kanadensare på runt 95-100 kg.. Dom finns.. Snäppet under NHL.. Som vill ta in en ny väg in dit.
Om nu Abbott's fixar dubbelpass.
Kan inte bara ha en massa meijers... som flyger som vantar..
Skridskostarka kanadensare på runt 95-100 kg.. Dom finns.. Snäppet under NHL.. Som vill ta in en ny väg in dit.
Om nu Abbott's fixar dubbelpass.
Kan inte bara ha en massa meijers... som flyger som vantar..
Håller med Salle. Men det lär tyvärr inte hända.
Ska bli skönt att bli av med Fälth och Hjalmarsson som tänkte på annat i hela slutspelet. Sebbe kommer undan, men det är hans utvisning som avgör idag. Tycker även att man ska riva kontrakt som Salle säger.
Abbotts x2 och Sandell är ju våra tre starkaste och fysiska spelare. Hade nog gjort skillnad att ha med dom i denna kvarten
Rätt sjukt att vi kunde vinna serien med tanke på alla de skador vi hade på nyckelspelare HELA tiden. Plus det faktum att så många spelare underpresterade.
Varje jävla år är vi sämst i slutspelet i det fysiska spelet och sen ser våra tränare ut som frågetecken!!
Osten ! Värva lite tyngd och aggressivitet till nästa säsong eller så gör vi samma misstag återigen.
Osten ! Värva lite tyngd och aggressivitet till nästa säsong eller så gör vi samma misstag återigen.
Fälth och Hjalle ska bli skönt att bli av med.
Ja, Hjalmarsson har inte gjort någon nytta alls i slutspelet. Ungefär som Arlbrandt ifjol, dvs helt osynlig
Tänk vad Fälth har missat kassen under slutspelet.. Sprider ju skotten som en jävla bevattningsspruta!
Förstår inte att man förlänger med Jonas Berglund och Daniel Mannberg alldeles för veka och totalt ofarliga för motståndarna, det värsta till sist Kim Karlsson ett år till på kontraktet skicka honom till Kalix ungdom där orkar han möjligen med motståndarna.
Nu krävs det lite kilo på nyförvärven, annars blir det likadant nästa år i slutspelet när nivån höjs vi plockas bort hur lätt som helst och kommer aldrig framför mål
Nu krävs det lite kilo på nyförvärven, annars blir det likadant nästa år i slutspelet när nivån höjs vi plockas bort hur lätt som helst och kommer aldrig framför mål
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Mr Bister skrev:Förstår inte att man förlänger med Jonas Berglund och Daniel Mannberg alldeles för veka och totalt ofarliga för motståndarna, det värsta till sist Kim Karlsson ett år till på kontraktet skicka honom till Kalix ungdom där orkar han möjligen med motståndarna.
Det är billigt! Sedan är dom unga nog att foga sig i systemet.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Räknar kallt med att Osten Skickar iväg Berglund,Mannberg,Karlsson till nån klubb som vill låna dom...Meijer inget kontrak,Vitaloumas kontrakt river man! Perssons likaså...Vihko är jag oxå tveksam till, han åker o åker men han producerar alldels för dåligt!
#96- Antal inlägg : 2192
Sida 11 av 20 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2011/2012
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2011/2012
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2