2019-10-10, SHL-match 9, Luleå - Brynäs
+20
Polyfemos
kokostrollet
Trocadero
Norrlandstoken
Lajon
Hankburger
Puckad
Bamsefar
GustenA
Donowitz
Blinders
Redbear
Lehto
Lasse Proppmätt
Pajala
Jokerman
Dustin
Rikky
Urken
Admin
24 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Datum: | Torsdag 10:e Oktober |
Tid: | 19.00 |
Var: | Coop Arena |
Inbördes möten:
Inga möten hittills denna säsong. |
Inför matchen:
- Spoiler:
- Tabellen inför dagens matcher:
Nr: Lag: GP: GD: P: 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14Rögle
Frölunda
Djurgården
HV71
Skellefteå
Färjestad
Örebro
Malmö
Luleå
Oskarshamn
Leksand
Brynäs
Växjö
Linköping8
8
8
9
8
8
8
7
8
8
8
7
8
910
10
6
3
0
10
5
5
1
-12
-2
-10
-10
-1619
15
15
15
14
13
13
12
12
11
10
7
6
6
Läs mer:
https://www.shl.se/gamecenter/qWX-342r164v7/articles/pre
https://www.luleahockey.se/artikel/qncxak1km-30c4d/spelar-bra-nar-forecheck-fungerar
https://www.luleahockey.se/artikel/a0bhak1j6-30c4d/forsoka-skapa-mycket-trafik
https://www.brynas.se/artikel/p1hyak1kp-1ekad/forsta-matchen-pa-bortaturnen-sa-staller-vi-upp-mot-lulea
https://www.brynas.se/artikel/x1jwak1k9-1ekad/infor-bortaturnen-matchsnacket-med-kilas-har-inte-varit-bra-alls
Under matchen:
- Spoiler:
- https://www.shl.se/gamecenter/qWX-342r164v7/events
Efter matchen:
- Spoiler:
- Resultat:
Luleå - Brynäs: 4-0 (1-0, 1-0, 2-0)
Första perioden:
1-0 Jonas Berglund (Erik Gustafsson, Jesper Sellgren).
Andra perioden:
2-0 Oscar Engsund (Pontus Själin, Niklas Olausson).
Tredje perioden:
3-0 Karl Fabricius (Niklas Olausson),
4-0 Jesper Sellgren (Isac Brännström, Arttu Ilomäki).
Skott: 34-19 (8-3, 13-6, 13-10).
Utvisningar: Luleå 2 minuter. Brynäs 6 minuter.
Domare: Sören Persson och Tobias Björk.
Publik: 4.356.
Tabellen efter dagens matcher:Nr: Lag: GP: GD: P: 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14Rögle
Frölunda
Skellefteå
Färjestad
Örebro
Djurgården
Luleå
HV 71
Malmö
Oskarshamn
Leksand
Brynäs
Växjö
Linköping9
9
9
9
9
9
9
9
8
9
9
8
9
911
12
4
12
8
5
5
3
1
-14
-4
-14
-13
-1621
18
17
16
16
16
15
15
12
11
10
7
6
6
Läs mer:
https://www.shl.se/gamecenter/qWX-342r164v7/articles/post
https://www.shl.se/play/video/Lulea_Hockey_Brynas_IF-56570043?provider=ttvideo&autoplay=1
https://www.shl.se/play/video/LHF_Live_Lulea_Brynas_1010-56583518?provider=ttvideo&autoplay=1
https://www.luleahockey.se/artikel/lrtrak1l4-30c4d/alla-gor-en-jakligt-bra-match
https://www.luleahockey.se/artikel/geawak1l3-30c4d/lulea-hockey-nollade-brynas
https://www.brynas.se/artikel/uyw0ak1l3-1ekad/blytung-forlust-nar-brynas-foll-mot-lulea
https://sportbloggare.com/dragskott/lhfbif1019
Dags för match mot Pölsa igen. Pölsa är Pölsa och brukar för oss vara en jobbig uppgift, om än mer på bortaplan. Denna gång ska vi dock trycka till det Gävligaste av lag. Nog analyserat - nu är det bestämt. Tre poäng!
Vidare:
Då Luleå Hockey gick ut med ett kanonerbjudande för biljetter till den avslutande omgången i CHL, kommande vecka, har jag valt att köpa på mig ett gäng biljetter. Dessa ska såklart lottas ut i denna tråd.
Är det så att du är sugen på att se på hockey, tisdag den 15/10, och fira seriesegern i CHL så är du varmt välkommen att göra följande:
Skriv ihop en liten text med ditt käraste hockeyminne (oavsett om det skedde live eller hemma i TV-soffan). Ett par vinnare kommer att få ta del avtvå fyra biljetter till matchen mot Belfast Giants den 15/10. Enväldig jury: Urken. Biljetterna levereras via email. Cheerios!
Vidare:
Då Luleå Hockey gick ut med ett kanonerbjudande för biljetter till den avslutande omgången i CHL, kommande vecka, har jag valt att köpa på mig ett gäng biljetter. Dessa ska såklart lottas ut i denna tråd.
Är det så att du är sugen på att se på hockey, tisdag den 15/10, och fira seriesegern i CHL så är du varmt välkommen att göra följande:
Skriv ihop en liten text med ditt käraste hockeyminne (oavsett om det skedde live eller hemma i TV-soffan). Ett par vinnare kommer att få ta del av
Senast ändrad av Urken den tor 10 okt 2019, 11:53, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Fyra biljetter istället för två! Dubbelt så bra!)
Sv: 2019-10-10, SHL-match 9, Luleå - Brynäs
Många hockeyminnen har jag. Tänkte på käraste och det måste bli vinsten av SM-guld 1996 och den sista matchen mot Frölunda borta. Tänkte vara snabb och skriva om det här, misstänker att många andra (som är tillräckligt gamla alltså) har liknande minnen. Men det finns många andra minnen som är tänkbara på en topplista även för mig.
Speciellt live i delfinen, matchen 1996 såg jag på tvn hemma.
Speciellt live i delfinen, matchen 1996 såg jag på tvn hemma.
Rikky- Antal inlägg : 1944
2003 hemma mot Timrå. Många minnesvärda bilder från den matchen.
Sjögren tacklar Bulan fult och får smaka på Fredrik Svenssons nävar, Luleå ligger under med 0-3 och Timrå får en straff. Straffen räddar Hento och sen vänder vi matchen till 6-3. Johan Tellström gör minst ett mål den matchen. Det mest minnesvärda är dock den fulla bänkgrannen som jublar vid 5-3 och träffar en stackars tjejs näsa med armen, hon börjar blöda näsblod och lämnar läktaren.
Sjögren tacklar Bulan fult och får smaka på Fredrik Svenssons nävar, Luleå ligger under med 0-3 och Timrå får en straff. Straffen räddar Hento och sen vänder vi matchen till 6-3. Johan Tellström gör minst ett mål den matchen. Det mest minnesvärda är dock den fulla bänkgrannen som jublar vid 5-3 och träffar en stackars tjejs näsa med armen, hon börjar blöda näsblod och lämnar läktaren.
Dustin- Antal inlägg : 7191
24 februari 1985.
Tomtebloss.
Eye of the tiger.
Ruisma som han brukade vara
GUD
Blicken, puckkontrollen, eleganta och coola åkstilen (bara glider, små, små rörelser)
titta! titta! titta! nu händer det! nu händer det!
Vänta in rätt läge. Vänta, vänta, vänta..en liten vickning...
titta! titta! titta! nu händer det! nu händer det!
Total dominans av en världsspelare.
När pucken lämnade bladet på Ruisma magiska klubba och letade sig fram -
Övernaturligt
Ååhhhh
- till antingen Niemis eller Mikkos blad......kort inandning och... sen exploderade det
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Efteråt: hur gick det där till?!?!
Fem assist
Ruismas sista match
Den standing ovation Ruisma fick efter matchen glömmer nog ingen som var där.
Tårar
Vi älskar Matti
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Brynäs har liksom Luleå inte övertygat alls i SHL ändå tror jag Brynäs vinner, ständigt denna pölsa
Pajala- Antal inlägg : 18817
Oj 2-2 matchen mot Modo
Bortamtchen året därpå i "matchserien om om vem som skulle ES platsen" mot Bajen på hovet utspelade i början vänder och vinner då fattade man att ES skulle bli verklighet Bajen hade Råttan så man var ändå lite skeptisk.
Första matchen i ES Scaniarinken utspelade i 2 perioder kom tillbaka i tredje och lyckades nästan kvittera till 4-4.
Nåja SSK som sen skulle vinna guld drog sig säkert tillbaka en aning i tredje.
Dom hade t.o.m satt upp blad på stolarna med lagbild på den matchen där det stod SSK tar guld i år eller nåt liknande
Bortamatchen i Karlstad några veckor senare då vi vann med 8-3 eller nåt liknande.
Vinsten på hovet ännu lite senare 4-0 mot gnaget.
Och vändningen mot Dif på hovet efter jul 5-2 i baken blev 7-6 till oss
Och på tal om pölsa samma år blev vi förnedrade i Gävle 7-1 eller nåt liknande blev det.
Första slutspelsmatchen var mot FBK borta om jag minns rätt? vi vann men förlora sen den semin i sista matchen på övertid rätta mig om jag har fel.
(det vara bara 4 lag som gick till slutspel på den tiden)
Sen såklart minns man ju första finalmatchen extra mycket
Bara känslan att få krossa fisklunda i första matchen med 7-2 eller vad det nu blev? gjorde att det kom en liten tår i ögat även om final serien sen blev mycket jämnare så tror jag den matchen satte tonen
Vi skulle bara vinna guldet och det till varje pris.
Bortamtchen året därpå i "matchserien om om vem som skulle ES platsen" mot Bajen på hovet utspelade i början vänder och vinner då fattade man att ES skulle bli verklighet Bajen hade Råttan så man var ändå lite skeptisk.
Första matchen i ES Scaniarinken utspelade i 2 perioder kom tillbaka i tredje och lyckades nästan kvittera till 4-4.
Nåja SSK som sen skulle vinna guld drog sig säkert tillbaka en aning i tredje.
Dom hade t.o.m satt upp blad på stolarna med lagbild på den matchen där det stod SSK tar guld i år eller nåt liknande
Bortamatchen i Karlstad några veckor senare då vi vann med 8-3 eller nåt liknande.
Vinsten på hovet ännu lite senare 4-0 mot gnaget.
Och vändningen mot Dif på hovet efter jul 5-2 i baken blev 7-6 till oss
Och på tal om pölsa samma år blev vi förnedrade i Gävle 7-1 eller nåt liknande blev det.
Första slutspelsmatchen var mot FBK borta om jag minns rätt? vi vann men förlora sen den semin i sista matchen på övertid rätta mig om jag har fel.
(det vara bara 4 lag som gick till slutspel på den tiden)
Sen såklart minns man ju första finalmatchen extra mycket
Bara känslan att få krossa fisklunda i första matchen med 7-2 eller vad det nu blev? gjorde att det kom en liten tår i ögat även om final serien sen blev mycket jämnare så tror jag den matchen satte tonen
Vi skulle bara vinna guldet och det till varje pris.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Nååå.. @Jokerman blir vår första vinnare. Nu blev det ett paket med fyra biljetter - istället för två paket med två biljetter, som tänkt. Men inga problem! Vi ordnade ett till paket, som även det består av fyra biljetter. Så fyll på med historier så drar vi en till vinnare under dagen!
Till vinnaren: skicka din epost till mig i ett privat meddelande så skickar jag biljetterna så snart jag kan.
Till vinnaren: skicka din epost till mig i ett privat meddelande så skickar jag biljetterna så snart jag kan.
Helt "plötsligt" förlorar vi mot Rögle som vi brukar vinna mot, och djurgården hemma vilket vi inte gjort på flera år. Så kanske är allt tvärtom för Luleå i år att vi spöar Brynäs vilket vi aldrig brukar göra!
Lehto- Antal inlägg : 783
"Niklas Olausson, Erik Gustafsson, Daniel Sondell och Joel Lassinantti finns med i kväll, säger Henrik Stridh"
Senast ändrad av Redbear den tor 10 okt 2019, 15:43, ändrad totalt 1 gång
Redbear- Antal inlägg : 6781
Som många önskat
"När Luleå Hockey ska möta Brynäs kliver nyförvärvet Arttu Ilomäki in och spelar på sin naturliga position som center för första gången i SHL. En position där han sprutat in poäng på i CHL denna säsong"
"När Luleå Hockey ska möta Brynäs kliver nyförvärvet Arttu Ilomäki in och spelar på sin naturliga position som center för första gången i SHL. En position där han sprutat in poäng på i CHL denna säsong"
Ska bli spännande att se. Finns kvällens laguppställning att läsa någonstans?Redbear skrev:Som många önskat
Rikky skrev:Ska bli spännande att se. Finns kvällens laguppställning att läsa någonstans?Redbear skrev:Som många önskat
Brukar komma strax efter 17.00 på Luleås FB.
Blinders- Antal inlägg : 5258
Frånsett centeruppställningen och första formation är jag väldigt fundersam kring denna lineup. Gissar för övrigt på Fabricius i andra med Olausson och Kovacs. Nåväl, hoppas detta faller väl ut!
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Jo numren är ju korrekt så Mattson är murbräckan i fjärde. Antar Berglund är i tredje för defensiven. Med Gunler in där är det en riktigt bra line-up om den linan kan hålla defensiven.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Fabbe dubblerar i andra o fjärde ?
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Laguppställningen enligt Kuriren. Inte riktigt samma som vad LHF säger men mer trolig.
Målvakt: Joel Lassinantti (David Rautio)
Backpar:
Erik Gustafsson-Nils Lundkvist
Jesper Sellgren-Daniel Sondell
Oscar Engsund-Pontus Själin
Joonas Jalvanti
Kedjor:
Austin Farley-Jack Connolly-Petter Emanuelsson
Robin Kovacs-Niklas Olausson-Karl Fabricius
Isac Brännström-Arttu Ilomäki-Jonas Berglund
Carl Mattsson-Juhani Tyrväinen-Einar Emanuelsson
Noel Gunler
Målvakt: Joel Lassinantti (David Rautio)
Backpar:
Erik Gustafsson-Nils Lundkvist
Jesper Sellgren-Daniel Sondell
Oscar Engsund-Pontus Själin
Joonas Jalvanti
Kedjor:
Austin Farley-Jack Connolly-Petter Emanuelsson
Robin Kovacs-Niklas Olausson-Karl Fabricius
Isac Brännström-Arttu Ilomäki-Jonas Berglund
Carl Mattsson-Juhani Tyrväinen-Einar Emanuelsson
Noel Gunler
Bästa minne ?
kanske att vara i USA med en Göteborgare de sista matcherna -96.
Men 2-2 matchen mot Modo, då vi inte gick upp, är nog det som fått mig fast i detta.
Fantastiskt kul att gå upp, men pärsen och lidandet när vi inte lyckades skapade starka minnen, tillsammans med hur publiken verkligen var med på noterna och lyfte laget framåt under hela matchen.
Grattis @Jokerman !
kanske att vara i USA med en Göteborgare de sista matcherna -96.
Men 2-2 matchen mot Modo, då vi inte gick upp, är nog det som fått mig fast i detta.
Fantastiskt kul att gå upp, men pärsen och lidandet när vi inte lyckades skapade starka minnen, tillsammans med hur publiken verkligen var med på noterna och lyfte laget framåt under hela matchen.
Grattis @Jokerman !
Puckad- Antal inlägg : 11374
Stålman!Bamsefar skrev:Fabbe dubblerar i andra o fjärde ?
En fråga, spelar Ilomäki i en T-shirt ???
JAAAAA
Berglund, svårare än så är det inte
Berglund, svårare än så är det inte
Härligt med 1-0! Berglund styr in den snyggt.
billig utvisning ... Tack.
Ilomäki har sett mycket bättre ut. Han ser riktigt taggad ut. Annars har LHF bra koll, alltid tredjegubben med sig hem, Brynäs skapar ingenting men 1-1 är ju bara ett BP för Luleå bort...
Ingen sprakade tillställning. Började bra men dog ut efter halva perioden.
GustenA skrev:Ingen sprakade tillställning. Började bra men dog ut efter halva perioden.
Den sista tredjedelen var ganska hafsig. Dåliga pass från båda hållen och mottagningar av tillsynes enkla pass var väldigt dåliga. Förhoppningsvis så skärper sig Luleå sitt passningsspel till nästa period. Däremot är man fortfarande bättre än Brynäs som stundtals har problem med Luleås höga press.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Ja inte ett skott på mål andra halvan av period... känns så där...
Lajon- Antal inlägg : 4397
Nej, det är det inte så jag håller med, positivt är ju att vi gjort mål och leder matchen. Brynäs har svårigheter att skapa riktigt heta chanser så det är också bra.GustenA skrev:Ingen sprakade tillställning. Började bra men dog ut efter halva perioden.
Pissiga passningar och klumpigt spel utan riktiga linjer eller tanke med vad man ska göra med pucken i offensiv zon. Blir mycket dumpa och kriga runt sargerna.. back.. back.. skott.. Ingen på rätt adress vid returer eller när pucken dimper ner. Allt i vanlig ordning d.v.s.
Einar verkar sakna Isak. Han har verkligen gått tillbaka i utvecklingen. Erik är inte i sin Prime ännu. Illomäki tar sig mer och mer men blir uppenbart ngt stressad med pucken. Verkar som att hela laget åker runt och försöker med allt vad man förmår att driva spelet och att behärska spelsystemet. Nästan som att man glömmer bort att man ska göra mål däremellan. Brynäs suger purjolök än så länge. För många åt höger och Luleå tvärt om. Kanske slutar lika detta.
Einar verkar sakna Isak. Han har verkligen gått tillbaka i utvecklingen. Erik är inte i sin Prime ännu. Illomäki tar sig mer och mer men blir uppenbart ngt stressad med pucken. Verkar som att hela laget åker runt och försöker med allt vad man förmår att driva spelet och att behärska spelsystemet. Nästan som att man glömmer bort att man ska göra mål däremellan. Brynäs suger purjolök än så länge. För många åt höger och Luleå tvärt om. Kanske slutar lika detta.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Powerplay. Sätt 2-0 nu.
Eller skjut i alla fall ...Rikky skrev:Powerplay. Sätt 2-0 nu.
Nu spelar vi rätt bra.
Nä vårt PP var inte så bra men inledningen av andra ändå helt OK, bättre än i 1a perioden.
Trocadero- Antal inlägg : 426
Jaaaaaaaaaaaaaaaa! Nu blev det bättre.
Trocadero- Antal inlägg : 426
Jaaa!! Välförtjänt!!
Sondell sätter 2-0, nice. Sorry, Engsund var tydligen..
Senast ändrad av Rikky den tor 10 okt 2019, 20:03, ändrad totalt 1 gång
En mycket bra sekvens av Luleå som avslutas kliniskt , mycket roligt att se.
Riktigt bra spel och härligt att vi får utdelning!
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Norrlandstoken skrev:Pissiga passningar och klumpigt spel utan riktiga linjer eller tanke med vad man ska göra med pucken i offensiv zon. Blir mycket dumpa och kriga runt sargerna.. back.. back.. skott.. Ingen på rätt adress vid returer eller när pucken dimper ner. Allt i vanlig ordning d.v.s.
Tycker inte Ilomäki verkar speciellt stressad, snarare tvärtom, lite för lugn emellanåt där han tror han har mer tid än han har.
Mål till 3-0? Ska granskas.
Det räcker med en som inte ser att pucken är inne...
Edit: det såg faktiskt inte ut som om pucken släppte från linjen.
Fasen Farley , den kunde du kanske tryckt in!!
Edit: det såg faktiskt inte ut som om pucken släppte från linjen.
Fasen Farley , den kunde du kanske tryckt in!!
Senast ändrad av Puckad den tor 10 okt 2019, 20:08, ändrad totalt 1 gång
Bestulna igen
...och en skottäckning
Domarn får en assist på den
Senast ändrad av Polyfemos den tor 10 okt 2019, 20:08, ändrad totalt 1 gång
Polyfemos- Antal inlägg : 1768
Nähä, domarna såg det där bäst. Inget mål
När pucken ligger bakom Erssons skridsko är den inne , trist igen.
Vårt pp gråter
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 2019-01-31, SHL-match 38, Luleå - Brynäs
» 2019-02-12, SHL-match 40, Brynäs - Luleå
» 2019-11-21, SHL-match 19, Luleå - Brynäs
» 2021-11-25, SHL-match 20, Luleå - Brynäs
» 2017-12-07, SHL-match 25, Luleå - Brynäs
» 2019-02-12, SHL-match 40, Brynäs - Luleå