2012-08-30, European Trophy, Kärpät - Luleå
+18
Donten_
kralle
Stromoren
Man of Steel
Jonken
Urken
Jovi
JahNT
Beast.
Rikky
Mange
LulefanGBG
Wirbelwind
Salle
Turbooo
Zeb Macahan
Redbear
22 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: 2012-08-30, European Trophy, Kärpät - Luleå
Salle skrev:
Osten beskådar matchen.. Ser rätt nöjd ut med lagbygget Med all rätt.. Hento också! Den tredje vet jag inte riktigt vem det är!
Thomas Bäckström?
#96- Antal inlägg : 2192
Snälla gör 4-2 i öppen kasse nu för f...
Mange- Antal inlägg : 6617
Nervöst nu...
Stromoren- Antal inlägg : 7
Matchen är säkert över nu i och med att rapporteringen är osynkad
#96 skrev:Salle skrev:
Osten beskådar matchen.. Ser rätt nöjd ut med lagbygget Med all rätt.. Hento också! Den tredje vet jag inte riktigt vem det är!
Thomas Bäckström?
Det har du nog rätt i! Tyckte det var nåågot bekant. Även om jag aldrig hade kunnat placera honom.
Salle- Antal inlägg : 3370
JAAAAAAAAAAA! Gunnarsson!
Så otroligt gott! 6 raka vinster för fan!!
Så otroligt gott! 6 raka vinster för fan!!
Senast ändrad av Mange den 2012-08-30, 19:37, ändrad totalt 1 gång
Jaaa! Gunnarsson!
Rikky- Antal inlägg : 1944
Gunnarsson!
Man of Steel- Antal inlägg : 54
Redbear- Antal inlägg : 6780
Nu måste det ju va slut!!!
Donten_- Antal inlägg : 2585
Vi går som tåget! Härligt med 6:e raka.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Där måste väl ändå slutspelsplatsen har säkrats?? Borde inte gå att missa med 18 poäng även om man förlorar dem sista matcherna.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
BodenSwe skrev:Där måste väl ändå slutspelsplatsen har säkrats?? Borde inte gå att missa med 18 poäng även om man förlorar dem sista matcherna.
De vet man aldrig, se bara på Luleå förra året i ET :p
Senast ändrad av Mange den 2012-08-30, 19:41, ändrad totalt 1 gång
BodenSwe skrev:Där måste väl ändå slutspelsplatsen har säkrats?? Borde inte gå att missa med 18 poäng även om man förlorar dem sista matcherna.
Det ser ju ONEKLIGEN bra ut, som vem här på forumet skulle uttryckt sig?
Men det är ju inte helt klart.. Pga det där med att det redan finns klara värdlag till slutspelet..
Men vinner vi inte gruppen så borde vi ju rimligtvis kunna bli bland dom bättre tvåorna med alla dess pinnar
ställer mig upp och
kralle- Antal inlägg : 164
Tony Moore skrev:Man blir glad!
Man blir ruskigt glad även fast de är ET
The shots on goal went to Kärpät 14 - 12, but the saves to Luleå 6 - 8.
haha va?
haha va?
Nu tycker jag att vi tvålar dit Eisbären Berlin & Hamburg Freezers!
Om man kollar på dem andra grupperna och säger att bara dem två bästa 2:orna går vidare.
Luleå har 18 poäng och det är bara Frölunda och HC CSOB som kan nå en 2:a plats på 18 poäng. Krävs att dem vinner sina resterande 3 matcher.
Isåfall blir det väl en målskillnadshistoria.
En situation där man nästan kan använda orden "Det är i praktiken klart".
Men men, man ska sikta på en 1:a plats i gruppen
Luleå har 18 poäng och det är bara Frölunda och HC CSOB som kan nå en 2:a plats på 18 poäng. Krävs att dem vinner sina resterande 3 matcher.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Jepp, gruppseger ger 25000 Euro.BodenSwe skrev:Om man kollar på dem andra grupperna och säger att bara dem två bästa 2:orna går vidare.
Rikky- Antal inlägg : 1944
BodenSwe skrev:Om man kollar på dem andra grupperna och säger att bara dem två bästa 2:orna går vidare.
Tänk även på att Eisbären Berlin - Hamburg Freezers möts 2 gånger
1 stjärna CAM
2 Stjärnor nån i Kärpät
3 stjärnor CHRIS
2 Stjärnor nån i Kärpät
3 stjärnor CHRIS
Lars158- Antal inlägg : 9806
Eh, Koivisto med TRE ASS kanske borde få iaf en stjärna...
Beast.- Antal inlägg : 2040
Så fick jag att stjärnorna fördelats av ZEB. Han kommenterade också det med:
"inget fel i den bedömningen utan att dom dominerade på nåt sätt"
Jag såg inte att varken Kuriren eller ET live hade tänkt på att skriva matchens stjärn fördelning. Så SMS till Zeb och fråga.
"inget fel i den bedömningen utan att dom dominerade på nåt sätt"
Jag såg inte att varken Kuriren eller ET live hade tänkt på att skriva matchens stjärn fördelning. Så SMS till Zeb och fråga.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Nyss hemkommer från Kemi, trevlig match igår med ett mycket trevligt resultat. En i mitt tycke jämn match där Luleå var lite lite bättre totalt sett.
Från start var det bara Kärpät iom att vi drog på oss utvisningar, Hirschovits x 2, Rautio hade en del att göra då och gjorde det kanonbra. Efter ca 10 minuter så tog Luleå över perioden helt men kanske inte hittade de där jätteheta chanserna, Chris närmast med ett skott i ribban.
Andra perren såg lite liknande ut faktiskt, Kärpät var bättre när det bjöds på pp och gjorde då 1-0 efter en sargretur som kom ut på andra sidan målet, Rautio hann inte över ordentligt, Frallan satt utvisad.
Vår nya måltjuv Fabbe kvitterade kort därefter från nära håll. I slutet lyckades Chris (såg först ut som Cam?) göra 1-2 efter ett riktigt fint anfall med klappklapp lir. Jämn period.
Linus P lyckades från blå göra 1-3 ganska snabbt i 3:e, viktigt mål men säg den glädje som varar för Kärpät gör 2-3 bara sekunder senare i en snabb spelvändning. Resten av matchen var mest ställningskrig, Kärpät tog time-out med ca 2 minuter kvar men plockade inte målisen då utan lite senare, detta utnyttjade Gunnarsson som i höjd med eget bås lyckades pricka rätt.
Stort jubel bland oss ca 25 Luleå-supportrarna och "segern är vår" ekade i den jävligt kalla hallen!
Rautio bäst i Luleå, spelade lugnt å säkert, målen var inte mycket att göra på tycker jag även om vår plats på läktaren var långt ifrån optimal vad gäller att se bra... I övrigt så tycker jag att det var ganska jämnt skägg, ingen utmärkte sig sådär hemskt mycket rent spelmässigt, twinsen bra och fick ju även "stjärnor" för det. Koivisto tycker jag inte att man såg så mycket av men lik förbannat fick han ihop tre assists..
Vårt pp var inte alls bra, där finns mycket att jobba på.
Läste igenom denna tråd och såg Osten på nån bild, stämmer att det var ett VIP-kafé men där var mycket "vanligt" folk också, dock hade inte vi Lulisar tillträde dit utan fanns ett öl- och makkaratält utanför ladan, gjorde inget för det var skönt att gå ut å värma sig...
För övrigt kan nämnas att det fanns ett sällskap på ca 10 japaner, åtminstone tror jag att det var japaner för dom var inlindade i plädar upp till öronen haha! Bra med folk i hallen men inte fullsatt för de flesta av finnarna satt faktiskt på träbänkarna förutom de som stod högst upp mot väggen på den svindlande höga läktaren ala Asplövens, alltså 3-4 rader...
Detta var min syn på matchen från en taskig plats.
Från start var det bara Kärpät iom att vi drog på oss utvisningar, Hirschovits x 2, Rautio hade en del att göra då och gjorde det kanonbra. Efter ca 10 minuter så tog Luleå över perioden helt men kanske inte hittade de där jätteheta chanserna, Chris närmast med ett skott i ribban.
Andra perren såg lite liknande ut faktiskt, Kärpät var bättre när det bjöds på pp och gjorde då 1-0 efter en sargretur som kom ut på andra sidan målet, Rautio hann inte över ordentligt, Frallan satt utvisad.
Vår nya måltjuv Fabbe kvitterade kort därefter från nära håll. I slutet lyckades Chris (såg först ut som Cam?) göra 1-2 efter ett riktigt fint anfall med klappklapp lir. Jämn period.
Linus P lyckades från blå göra 1-3 ganska snabbt i 3:e, viktigt mål men säg den glädje som varar för Kärpät gör 2-3 bara sekunder senare i en snabb spelvändning. Resten av matchen var mest ställningskrig, Kärpät tog time-out med ca 2 minuter kvar men plockade inte målisen då utan lite senare, detta utnyttjade Gunnarsson som i höjd med eget bås lyckades pricka rätt.
Stort jubel bland oss ca 25 Luleå-supportrarna och "segern är vår" ekade i den jävligt kalla hallen!
Rautio bäst i Luleå, spelade lugnt å säkert, målen var inte mycket att göra på tycker jag även om vår plats på läktaren var långt ifrån optimal vad gäller att se bra... I övrigt så tycker jag att det var ganska jämnt skägg, ingen utmärkte sig sådär hemskt mycket rent spelmässigt, twinsen bra och fick ju även "stjärnor" för det. Koivisto tycker jag inte att man såg så mycket av men lik förbannat fick han ihop tre assists..
Vårt pp var inte alls bra, där finns mycket att jobba på.
Läste igenom denna tråd och såg Osten på nån bild, stämmer att det var ett VIP-kafé men där var mycket "vanligt" folk också, dock hade inte vi Lulisar tillträde dit utan fanns ett öl- och makkaratält utanför ladan, gjorde inget för det var skönt att gå ut å värma sig...
För övrigt kan nämnas att det fanns ett sällskap på ca 10 japaner, åtminstone tror jag att det var japaner för dom var inlindade i plädar upp till öronen haha! Bra med folk i hallen men inte fullsatt för de flesta av finnarna satt faktiskt på träbänkarna förutom de som stod högst upp mot väggen på den svindlande höga läktaren ala Asplövens, alltså 3-4 rader...
Detta var min syn på matchen från en taskig plats.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Pratade med Åkerström innan matchen, sa till honom att jävlar vad det är kallt i den ladan, han höll med och var uppriktigt orolig hur han skulle överleva i kavaj, han hade dock laddat med lite tröjor där under. Vidare så var kaffet nyckeln till överlevnad - i massor..
Sa också att jag tyckte att Luleå hade lite flyt senast mot Kärpät, hade inte protesterat nämnvärt om dom vunnit, vår tredje perre ok dock. Han höll med och tyckte att Luleå gjort en dålig match totalt sett.
Han (och även jag) tyckte att just Kärpät är det bästa LAGET som Luleå mött hittills, strukturerat med ett snabbt passningsspel dessutom.
Vidare så gillade jag de där tjejerna i åldern typ 16-17 med gula västar som var säkerhetsvakter (!) under matchen! Hallen i sig inte mycket att skriva hem om, träläktare på ena långsidan samt en kortsida och kall så ini helvete, glykol är att rekommendera.
MEN detta var en riktigt kul match att titta på just för lantishallen och det bra trycket från Luleåsupportrarna samt vinsten givetvis! Hockeyn i sig var försäsong, ganska hafsigt men med ganska fysiskt spel.
Mannberg och Hedman turades om med twinsen, vart fall i sista perren.
Sa också att jag tyckte att Luleå hade lite flyt senast mot Kärpät, hade inte protesterat nämnvärt om dom vunnit, vår tredje perre ok dock. Han höll med och tyckte att Luleå gjort en dålig match totalt sett.
Han (och även jag) tyckte att just Kärpät är det bästa LAGET som Luleå mött hittills, strukturerat med ett snabbt passningsspel dessutom.
Vidare så gillade jag de där tjejerna i åldern typ 16-17 med gula västar som var säkerhetsvakter (!) under matchen! Hallen i sig inte mycket att skriva hem om, träläktare på ena långsidan samt en kortsida och kall så ini helvete, glykol är att rekommendera.
MEN detta var en riktigt kul match att titta på just för lantishallen och det bra trycket från Luleåsupportrarna samt vinsten givetvis! Hockeyn i sig var försäsong, ganska hafsigt men med ganska fysiskt spel.
Mannberg och Hedman turades om med twinsen, vart fall i sista perren.
http://www.expressen.se/sport/hockey/eklund-illa-skadad---tvingas-till-operation/
Så kan det gå..
Så kan det gå..
Urken skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/eklund-illa-skadad---tvingas-till-operation/
Så kan det gå..
Just när han blev skadad så ropade begåvningsreserven i klacken (där jag faktiskt stod..) en massa skit, tog illa vid mig, gillar inte alls sånt.;(
Urken skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/eklund-illa-skadad---tvingas-till-operation/
Så kan det gå..
Rätt komiskt att de också var en före detta Djurgårdare
Nja, Frölunda och Pardubice har fyra matcher kvar att spela, inte tre (gruppspelet har ju åtta omgångar, inte sju).BodenSwe skrev:Luleå har 18 poäng och det är bara Frölunda och HC CSOB som kan nå en 2:a plats på 18 poäng. Krävs att dem vinner sina resterande 3 matcher.
De kan alltså komma upp i 21 poäng.
Och det finns även andra lag som kan komma upp i 18 poäng eller mer.
Faktum är att det i teorin finns en liten, liten mikroskopisk risk att Luleå t.o.m. slutar trea i norra divisionen.
Om Hamburg vinner sina återstående matcher (två mot Berlin, en mot Kärpät och en mot Luleå) och Berlin vinner sina två sista matcher (mot Kärpät och Luleå) så får vi tre lag på 18 poäng i norra divisionen.
Då blir det målskillnad som avgör.
Just nu:
Luleå +19
Berlin +11
Hamburg +2
Att Hamburg skulle ta in 17 mål på Luleå på fyra matcher känns ganska orimligt, och OM de mot förmodan skulle lyckas, så innebär det med största sannolikhet att de samtidigt försämrar Berlins målskillnad.
Slutsats, den mikroskopiska risken att Luleå slutar trea i gruppen är alldeles för mikroskopisk!
Det sämsta möjliga scenariot är nog ändå att Luleå slutar tvåa på 18 poäng med typ +13 i målskillnad.
* I östra divisionen kan Tappara komma upp i 22 poäng och Pardubice i 21 poäng.
De har redan mötts och kan inte ta poäng av varandra.
Alltså, inte helt omöjligt att tvåan i den här divisionen går förbi Luleå i poängställningen.
* I södra divisionen är det bara HV71 och Wien som kan komma upp i 18 poäng eller mer.
Men eftersom Wien redan är direktkvalificerade så är deras poäng ganska oväsentlig för Luleås del.
Om de nu inte skulle gå så bra att de petar ned HV71 i tabellen och kvalificerar sig som gruppetta.
I så fall ligger tvåan i gruppen väldigt risigt till och riskerar att mista sin slutspelsplats till direktkvalificerade Bratislava.
Rent teoretiskt kan även Prag eller Chomutov vinna gruppen, och då kniper Wien eller Bratislava definitivt den ena slutspelsplatsen.
Kort sagt, från det här gruppen kommer högst ett icke-direktkvalificerat lag att gå vidare.
* I västra divisonen finns flera lag som kan komma upp i 18 poäng eller mer:
Frölunda (max 21 poäng), Zug (max 20), Färjestad (max 19), Jokerit (max 19), Ingolstadt (max 18).
Lagen har en del inbördes möten som gör att de kommer att sno poäng av varandra.
Men helt omöjligt är det inte att tvåan i den här divisionen går förbi Luleå.
Men Luleås slutspelsplats kan säkras definitivt redan ikväll.
Att Jokerit ligger under mot HIFK är ju ett steg på vägen.
Andra förlorare vi vill se ikväll är Pardubice, Färjestad, och Zug (om nu Omark tillåter det).
Ingolstadt får också gärna tappa en poäng, så att de är helt borta, även om de knappast kan hota Luleå ändå med tanke på målskillnaden.
Man of Steel- Antal inlägg : 54
Man of Steel skrev:Nja, Frölunda och Pardubice har fyra matcher kvar att spela, inte tre (gruppspelet har ju åtta omgångar, inte sju).BodenSwe skrev:Luleå har 18 poäng och det är bara Frölunda och HC CSOB som kan nå en 2:a plats på 18 poäng. Krävs att dem vinner sina resterande 3 matcher.
De kan alltså komma upp i 21 poäng.
Och det finns även andra lag som kan komma upp i 18 poäng eller mer.
Faktum är att det i teorin finns en liten, liten mikroskopisk risk att Luleå t.o.m. slutar trea i norra divisionen.
Om Hamburg vinner sina återstående matcher (två mot Berlin, en mot Kärpät och en mot Luleå) och Berlin vinner sina två sista matcher (mot Kärpät och Luleå) så får vi tre lag på 18 poäng i norra divisionen.
Då blir det målskillnad som avgör.
Just nu:
Luleå +19
Berlin +11
Hamburg +2
Att Hamburg skulle ta in 17 mål på Luleå på fyra matcher känns ganska orimligt, och OM de mot förmodan skulle lyckas, så innebär det med största sannolikhet att de samtidigt försämrar Berlins målskillnad.
Slutsats, den mikroskopiska risken att Luleå slutar trea i gruppen är alldeles för mikroskopisk!
Det sämsta möjliga scenariot är nog ändå att Luleå slutar tvåa på 18 poäng med typ +13 i målskillnad.
* I östra divisionen kan Tappara komma upp i 22 poäng och Pardubice i 21 poäng.
De har redan mötts och kan inte ta poäng av varandra.
Alltså, inte helt omöjligt att tvåan i den här divisionen går förbi Luleå i poängställningen.
* I södra divisionen är det bara HV71 och Wien som kan komma upp i 18 poäng eller mer.
Men eftersom Wien redan är direktkvalificerade så är deras poäng ganska oväsentlig för Luleås del.
Om de nu inte skulle gå så bra att de petar ned HV71 i tabellen och kvalificerar sig som gruppetta.
I så fall ligger tvåan i gruppen väldigt risigt till och riskerar att mista sin slutspelsplats till direktkvalificerade Bratislava.
Rent teoretiskt kan även Prag eller Chomutov vinna gruppen, och då kniper Wien eller Bratislava definitivt den ena slutspelsplatsen.
Kort sagt, från det här gruppen kommer högst ett icke-direktkvalificerat lag att gå vidare.
* I västra divisonen finns flera lag som kan komma upp i 18 poäng eller mer:
Frölunda (max 21 poäng), Zug (max 20), Färjestad (max 19), Jokerit (max 19), Ingolstadt (max 18).
Lagen har en del inbördes möten som gör att de kommer att sno poäng av varandra.
Men helt omöjligt är det inte att tvåan i den här divisionen går förbi Luleå.
Men Luleås slutspelsplats kan säkras definitivt redan ikväll.
Att Jokerit ligger under mot HIFK är ju ett steg på vägen.
Andra förlorare vi vill se ikväll är Pardubice, Färjestad, och Zug (om nu Omark tillåter det).
Ingolstadt får också gärna tappa en poäng, så att de är helt borta, även om de knappast kan hota Luleå ändå med tanke på målskillnaden.
Som sagt ser man på förra säsongens ET när Luleå Hockey gick vidare till slutspel var ju i princip ett mirakel. Så inget är ju absolut klart om man säger så. Men visst kan de inte ha startat bättre
Det är bara föjävla dålig stil att håna en skadad spelare.Zeb Macahan skrev:Urken skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/eklund-illa-skadad---tvingas-till-operation/
Så kan det gå..
Just när han blev skadad så ropade begåvningsreserven i klacken (där jag faktiskt stod..) en massa skit, tog illa vid mig, gillar inte alls sånt.;(
Snikne Ville- Antal inlägg : 6528
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 2012-08-21, European Trophy, Luleå - Kärpät
» 2013-09-06, European Trophy, Oulun Kärpät - Luleå
» 2013-09-08, European Trophy, Luleå - Oulun Kärpät
» 2012-08-26, European Trophy, Plzen - Luleå
» 2012-08-17, European Trophy, Luleå - Mountfield
» 2013-09-06, European Trophy, Oulun Kärpät - Luleå
» 2013-09-08, European Trophy, Luleå - Oulun Kärpät
» 2012-08-26, European Trophy, Plzen - Luleå
» 2012-08-17, European Trophy, Luleå - Mountfield