Isac Brännström
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Isac Brännström
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Rent generellt att innan säsongen är en månad gammal att en spelare är kontrakterad för ett annat lag i samma liga. Jag inte kommunist på något sett och har nånsin hållit med om att spelare inte skall få kontaktas under säsong eller annat som det funnits dom som propagerat för. Men innan en månad av säsongen gått att vara kontrakterad av annat lag i samma liga. I den här situationen anser jag att LHF och Isac skall gå åt var sitt håll redan nu.JohanO skrev:Vad exakt är ohållbart? Vad betyder ens det ordet i sammanhanget Brännis och LHF? Det handlar väl bara om huruvida LHF är ett bättre eller sämre lag med Brännis på isen, och om svaret är att laget blir bättre med honom så ska han ju otvivelaktigt stanna.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Lars158 skrev:
Rent generellt att innan säsongen är en månad gammal att en spelare är kontrakterad för ett annat lag i samma liga. Jag inte kommunist på något sett och har nånsin hållit med om att spelare inte skall få kontaktas under säsong eller annat som det funnits dom som propagerat för. Men innan en månad av säsongen gått att vara kontrakterad av annat lag i samma liga. I den här situationen anser jag att LHF och Isac skall gå åt var sitt håll redan nu.
Ah ok, men då handlar det inte om att det är ohållbart, utan om principen? För återigen, om det inte finns något argument för att produkten på isen påverkas av att Brännis stannar, men påverkas negativt av att han lämnar, så säger väl all rim och reson att det är bäst om han stannar?
JohanO- Antal inlägg : 814
Absolut och fair points. Ohållbart ur principiell synvinkel. Ja. Så jag anser det vara ohållbart att inte Isac och LHF går skiljda vägar, ja.JohanO skrev:Lars158 skrev:
Rent generellt att innan säsongen är en månad gammal att en spelare är kontrakterad för ett annat lag i samma liga. Jag inte kommunist på något sett och har nånsin hållit med om att spelare inte skall få kontaktas under säsong eller annat som det funnits dom som propagerat för. Men innan en månad av säsongen gått att vara kontrakterad av annat lag i samma liga. I den här situationen anser jag att LHF och Isac skall gå åt var sitt håll redan nu.
Ah ok, men då handlar det inte om att det är ohållbart, utan om principen? För återigen, om det inte finns något argument för att produkten på isen påverkas av att Brännis stannar, men påverkas negativt av att han lämnar, så säger väl all rim och reson att det är bäst om han stannar?
Ohållbart som ord använder jag personligen bara i principiella sammanhang. Vare det är i jobbet eller en politisk diskussion. Det är för mycket brott, UE kommer inte gör sitt på jobbet, klimatutsläpp.. osv. Konsekvensen kanske inte blir omedelbar och supertydlig men det är "ohållbart".
Produkten på isen är ju det man har sina tron om. Jag tror situationen kommer ha negativ påverkan för lagets resultat.
Sen är det ju svårt ta fram ett facit för. Varken för framtid, nutid eller att ens veta i efterhand.
Laget och Isac går super bra och vinner 10 matcher i följd, är det att laget kommit samman och får energi från situationen, har det lite med det att göra, har det inget med saken att göra.
Laget och Isac går skit och tar 3 poäng på dom 10 kommande matcherna. Är det att Isacs kontraktssituation är "ohållbar", har det lite med det att göra, har det inget med saken att göra.
Isac går bra men laget går skit, Är det att Isacs kontraktssituation är "ohållbar", har det lite med det att göra, har det inget med saken att göra.
Laget går bra men Isac går skit, Är det att Isacs kontraktssituation är "ohållbar", har det lite med det att göra, har det inget med saken att göra.
Jag kan bara besvara din fråga med att jag tror att det är negativt för lagets resultat, och att jag anser situationen vara ohållbar (principiellt)
Lars158- Antal inlägg : 9806
LULEÅ Det var många supportrar som reagerade på det hot som Isac Brännström och hans flickvän tog emot tidigare i veckan.
Totalt deltog 212 personer i en insamling för att visa sitt stöd.
– Det är sjukt mycket pengar. Grymt! Vad snälla de är, säger en överraskad Luleåspelare.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/O88pwO/luleafansen-startade-insamling-till-isac-brannstrom-efter-hoten?jwsource=cl
Jonken, Hedanders, Metheuz and Blitzwagen like this post
Mange- Antal inlägg : 6625
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Moo3nm/thomas-berglund-hyllar-isac-brannstrom
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Bamsefar, Tony Moore, Redbear, Jonken, Sundance Kid and Blitzwagen like this post
This!
Puckad- Antal inlägg : 11374
Hedanders likes this post
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/foljs-av-nhl-scouter-efter-fina-starten-kontrakteras-brannstrom-far-lulea-hockey-miljonbelopp/jn768p4l
Tony Moore, Puckad and Serkan122 like this post
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Mr Bister skrev:Men det blir ännu längre till hjälpande släktingar vilket var orsaken till att han lämnar Luleå, så mycket för den orsaken
Tror nog att familjen kan tänka sig ett NHL-äventyr trots att de hamnar längre från släktingar... Går inte riktigt att jämföra Luleå mot NHL.
Hedanders- Antal inlägg : 2093
För 7-8 miljoner så tar de nog den smällen, bara att gratulera till honom och till Luleå som hjälp honom på resan.Mr Bister skrev:Men det blir ännu längre till hjälpande släktingar vilket var orsaken till att han lämnar Luleå, så mycket för den orsaken
Puckad- Antal inlägg : 11374
Tony Moore and Serkan122 like this post
Matchens delikatess
Brännström-ramsan efteråt var grym
Jokerman ll- Antal inlägg : 1468
Dags att räcka upp handen och erkänna att man hade fel.
Otroligt fin kille och spelare. Värd en NHL-chans.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
LulefanGBG, Puckad and Lehto like this post
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Redbear, Puckad and Serkan122 like this post
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Hoppas för hans skull att han får en chans att slå sig in i NHL. Väl värd det!
Hedanders skrev:Tror inte på att Isac skulle missa en chans i Nordamerika för att han är för liten. Han är fruktansvärt stark i kroppen och vinner sina sargdueller mot de som är nästan två decimeter längre.
Hur ska han kunna åka över pölen nu när han fått barn? kunde ju inte stanna kvar hos oss pga det
Mange- Antal inlägg : 6625
Mange skrev:Hedanders skrev:Tror inte på att Isac skulle missa en chans i Nordamerika för att han är för liten. Han är fruktansvärt stark i kroppen och vinner sina sargdueller mot de som är nästan två decimeter längre.
Hur ska han kunna åka över pölen nu när han fått barn? kunde ju inte stanna kvar hos oss pga det
Visst, han flyttar väl till Småland för att det blir lättare att få hjälp av ungens far- och morföräldrar.
Men tror du verkligen inte att Isac vill testa på att slå sig in i världens bästa liga, alla hockeyspelares dröm, när han väl får chansen? Om man tjänar 700.000 dollar så har man nog råd att ta in en barnflicka eller liknande som avlastning.
Puckad and Lehto like this post
LHF96 likes this post
LHF96- Antal inlägg : 3532
Lehto likes this post
Dustin- Antal inlägg : 7191
Tony Moore likes this post
Jag har klippt en del av artikel hos Norr Media AB: https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/forwarden-har-tystat-de-som-upprordes-av-hans-beslut-har-forsokt-att-pressa-mig-sjalv/r2z7mkpr
"Isac Brännström har tystat de som upprördes när det kom ut att han hade skrivit på för HV71. "Jag har försökt pressa mig själv", säger den 24-årige forwarden – som redan nu är nära att slå ett personligt rekord – och hoppas kunna övertyga någon NHL-klubb om att han är en spelare de bör satsa på.
Det var många av Luleå Hockeys supportrar som upprördes när hans och HV71:s uppgörelse den 11 oktober blev allmänt känd.
– Det där blev stort, men jag har försökt att fokusera på hockeyn, och tycker jag har lyckats, säger han.
– Jag har snarare motiverats att försöka visa alla att det går att prestera bra ändå, tillägger han.
Vi har tidigare kunnat avslöja att han följs av bland annat St Louis.
– Det är många matcher kvar att spela, och jag vet att jag måste fortsätta göra bra ifrån mig, men jag hoppas att det fortfarande finns ett intresse, säger han.
– För det är att få chansen där borta jag hoppas på, tillägger han.
Han tillägger sedan:
– Att vi ska ha minst två lag bakom oss i tabellen när den här säsongen är slut är det enda jag bryr mig om just nu."
Jonken, LulefanGBG, Hedanders, Kneten, Kanellängd and Serkan122 like this post
Tony Moore skrev:Hatten av (igen) för proffset Isac, hoppas han får leva sin dröm i NHL eller NL. Håller alla tummar och tår att han spelar oss till slutspel och får sitt drömkontrakt på andra sidan pölen.
Jag har klippt en del av artikel hos Norr Media AB: https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/forwarden-har-tystat-de-som-upprordes-av-hans-beslut-har-forsokt-att-pressa-mig-sjalv/r2z7mkpr
"Isac Brännström har tystat de som upprördes när det kom ut att han hade skrivit på för HV71. "Jag har försökt pressa mig själv", säger den 24-årige forwarden – som redan nu är nära att slå ett personligt rekord – och hoppas kunna övertyga någon NHL-klubb om att han är en spelare de bör satsa på.
Det var många av Luleå Hockeys supportrar som upprördes när hans och HV71:s uppgörelse den 11 oktober blev allmänt känd.
– Det där blev stort, men jag har försökt att fokusera på hockeyn, och tycker jag har lyckats, säger han.
– Jag har snarare motiverats att försöka visa alla att det går att prestera bra ändå, tillägger han.
Vi har tidigare kunnat avslöja att han följs av bland annat St Louis.
– Det är många matcher kvar att spela, och jag vet att jag måste fortsätta göra bra ifrån mig, men jag hoppas att det fortfarande finns ett intresse, säger han.
– För det är att få chansen där borta jag hoppas på, tillägger han.
Han tillägger sedan:
– Att vi ska ha minst två lag bakom oss i tabellen när den här säsongen är slut är det enda jag bryr mig om just nu."
Jag har alltid gillat Isac. Visst blev jag arg när det kom fram att han var klar för HV, det ska erkännas. Men han är ju ett riktigt proffs! Han har skött det grymt bra!
Håller med. Isak är en GRYM spelare -samt en FANTASTISK människa = ENBART Respekt!Hedanders skrev:Jag har alltid gillat Isac. Visst blev jag arg när det kom fram att han var klar för HV, det ska erkännas. Men han är ju ett riktigt proffs! Han har skött det grymt bra!
Jonken- Antal inlägg : 7091
Tony Moore, LulefanGBG and Puckad like this post
Jonken, LulefanGBG, Lehto and Serkan122 like this post
De 5 matcherna dessförinnan producerade han 3 mål och 1 assist och hade -5 i plus/minus.
Av de senaste 5 matcherna har han spelat 1 med Kempe och de 4 övriga med Rask. Luleå har spelat ihop 13 poäng på de matcherna.
De 5 matcherna dessförinnan spelade han med Kempe eller Sallinen. Luleå fick ihop 5 poäng på de matcherna.
Så laget har börjat vinna på slutet samtidigt som kedjan med Isac har tappat produktion. Och han själv har avstannat helt och hållet. Det känns hyggligt uppenbart att den kedjan är felkonstruerad i dagsläget. Och kanske hade vi spelat ihop 15 poäng de senaste 5 matcherna om kedjan med Isac hade sett annorlunda ut?
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Varit under is senaste 10 matcherna men är ändå en av våra viktigaste spelare som kan skapa målchanser från noll och ingenting. Mycket viktigt att han är tillbaka fort.
Allt enl NSD. Tror tyvärr inte han spelar.
farre- Antal inlägg : 2143
Puckad likes this post
Tackleberry- Antal inlägg : 61
Lehto likes this post
Inget nytt att Brännström är sämre på våren, så har det varit varje säsong i Luleå.Tackleberry skrev:Har någon informerat Isak att det är slutspel? Byt ut han mot en junior, kommer bara bli bättre.
Blinders- Antal inlägg : 5258
Blinders skrev:Inget nytt att Brännström är sämre på våren, så har det varit varje säsong i Luleå.Tackleberry skrev:Har någon informerat Isak att det är slutspel? Byt ut han mot en junior, kommer bara bli bättre.
Vilket är lite underligt med tanke på att han värvades in baserad på hans prestation i HV71 under slutspelet.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Blinders likes this post
Ja, precis var ju jättebra mot FBK 2018.Hankburger skrev:Blinders skrev:Inget nytt att Brännström är sämre på våren, så har det varit varje säsong i Luleå.Tackleberry skrev:Har någon informerat Isak att det är slutspel? Byt ut han mot en junior, kommer bara bli bättre.
Vilket är lite underligt med tanke på att han värvades in baserad på hans prestation i HV71 under slutspelet.
Blinders- Antal inlägg : 5258
Vi tackar Isac Brännström för fyra fina säsonger i Norrbotten och önskar honom lycka till med framtiden.
— Luleå Hockey (@LuleaHockey) March 31, 2023
På sina 254 matcher i SHL och SM-slutspelet blev det 59 mål och 63 assist för Isac i Vårat Gäng. pic.twitter.com/f2moyiCyAZ
https://www.hv71.se/article/gwwlalg22-3iaijd/view
Serkan122- Antal inlägg : 3230
Serkan122- Antal inlägg : 3230
Serkan122 skrev:Ingen jättebra start för Brännström, ligger på -10 i +- statistiken och endast 2+4 på 16 matcher. Igår spelade han också endast 11 minuter (snittade 19:23 i Luleå förra säsongen).
Någonstans innerst inne saknar nog både Engsund och Brännström Luleå Hockey.
Bros! likes this post
Knappast.Dustin skrev:Serkan122 skrev:Ingen jättebra start för Brännström, ligger på -10 i +- statistiken och endast 2+4 på 16 matcher. Igår spelade han också endast 11 minuter (snittade 19:23 i Luleå förra säsongen).
Någonstans innerst inne saknar nog både Engsund och Brännström Luleå Hockey.
Jokerman ll- Antal inlägg : 1468
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4