Silly Season och Namedropping 2019/2020
+73
Calle
ezz
Hostak straffar
Helge
MrA
Diktatorn
Snikne Ville
Högljudd
VanDamme
LulefanGBG
Jokerman
NilsOskar
Jonsey78
Redbear
Zeth
Wolfhunter
makkanmakkan
Dentos
pingu
PM
Lajon
Sir Prozac
keevvs
Mr Bister
Lehto
Hellcop
Ferros
Rakapuckar
delphi
MttG
tibet
Qirren
Björnkäften
Sportchefen #2
Pajala
NeedforX
Rönken
kamelbullen
Popup
Dilox
Kapten Haddock
Urken
icemask
Jonken
Old Brooklyn
Kagen
oggskar
Tony Moore
Sundance Kid
kokostrollet
farre
GustenA
Bamsefar
Puckad
Mange
Blinders
CKa
Lulefan
Tigerman
Hankburger
hokkzorz
Micke80
RSD555
rasbiologen
ski3r
Donowitz
Norrlandstoken
Dustin
KaptenBlodskelett
Hedanders
NallePhu
Rikky
77 posters
Sida 18 av 19
Sida 18 av 19 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19
Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020
Dom kör samma sak som vi försökte: En Real/rejäl Örebro. Dom har klubbat igenom en budget nu som skall köpa dem ett SM-tecken nästa säsong.Norrlandstoken skrev:Ps. Hur Jävla mkt sponsorpengar sitter Örebro och ruvar på egentligen? Äts det så SATANS mycket kött i Närke eller?
Jonken- Antal inlägg : 7057
Fortfarande Fahlander som är involverad?Jonken skrev:Dom kör samma sak som vi försökte: En Real/rejäl Örebro. Dom har klubbat igenom en budget nu som skall köpa dem ett SM-tecken nästa säsong.Norrlandstoken skrev:Ps. Hur Jävla mkt sponsorpengar sitter Örebro och ruvar på egentligen? Äts det så SATANS mycket kött i Närke eller?
Tigerman- Antal inlägg : 3431
-Jepp + några till....Tigerman skrev:
Fortfarande Fahlander som är involverad?
Jonken skrev:-Jepp + några till....Tigerman skrev:
Har han fortfarande möjlighet att sponsra Örebro?
https://www.di.se/live/fastighetsmannen-mikael-fahlander-i-personlig-konkurs/
Eller fifflar han och går runt lagar på något sätt för att kunna sponsra? Skulle i och för sig inte förvåna när det gäller en så smutsig klubb som Örebro.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Jonken skrev:-Jepp + några till....Tigerman skrev:
Fahlander gick väl i personlig konkurs för något år sen
Mange- Antal inlägg : 6611
Eller hur? Roliga konkurser. Pengarna är bara,,,,, borta.... ?Mange skrev:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/dOBRBA/abrahamsson-elefanten-i-rummet-ar-borta
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Norrlandstoken skrev:Ps. Hur Jävla mkt sponsorpengar sitter Örebro och ruvar på egentligen? Äts det så SATANS mycket kött i Närke eller?
Skulle inte förvåna mig om Örebro kommun gått in och sponsrat dem med hiskeliga pengar trots att kommunen själv går på knäna.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Det finns andra ligor än SHL -om prio är att **** mer pengar...
Tycker att Luleå spelar bättre offensivt nu de två/tre senaste matcherna. Kan Kovacs ha varit cancerbölden? Zlatanfenomenet? Osv. Jobbigt nu om Larsson blir Njursvikten i laget
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
In med Klasen nu också så blir det lekstuga i offensiv zon
Jonken skrev:Dom kör samma sak som vi försökte: En Real/rejäl Örebro. Dom har klubbat igenom en budget nu som skall köpa dem ett SM-tecken nästa säsong.Norrlandstoken skrev:Ps. Hur Jävla mkt sponsorpengar sitter Örebro och ruvar på egentligen? Äts det så SATANS mycket kött i Närke eller?
Du menar budgeterar med ett SM-guld? Det är en aning riskabelt.. inte för att jag skulle gråta om Örebro åkte ur eller gick i KK.
Jonken skrev:Eller hur? Roliga konkurser. Pengarna är bara,,,,, borta.... ?Mange skrev:
Enkelt. Alla pengar till Örebro = Örebro betalar honom lön = Win - Win.
Öret gjorde en nyemission vid senaste årsmötet för att spänna bågen.
Puckad- Antal inlägg : 11372
It will backfire.
Går kanske att köpa en serieseger men ett SM-guld är något helt annat
Går kanske att köpa en serieseger men ett SM-guld är något helt annat
Stridh antyder på twitter att det är agenten Michael Rosell som är läckan.
https://twitter.com/Stridh69/status/1218604503156633600?s=20
Gissar att Luleå Hockey inte är särskilt intresserade av att jobba med honom fortsättningsvis.
Gissar att Luleå Hockey inte är särskilt intresserade av att jobba med honom fortsättningsvis.
Dustin- Antal inlägg : 7169
Määk skrev:Stridh antyder på twitter att det är agenten Michael Rosell som är läckan.
Intressant att tweeten ser ut att vara borttagen nu.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Det är agenten som läckt först ang Kovacs och nu om Emil!
NallePhu- Antal inlägg : 18665
Tweeten konfirmerade ju också att Larsson är klar för Örebro, så jag förstår om den försvann.Sportchefen #2 skrev:Intressant att tweeten ser ut att vara borttagen nu.Määk skrev:Stridh antyder på twitter att det är agenten Michael Rosell som är läckan.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Någon som gjorde en screenshot?Puckad skrev:Tweeten konfirmerade ju också att Larsson är klar för Örebro, så jag förstår om den försvann.Sportchefen #2 skrev:Intressant att tweeten ser ut att vara borttagen nu.Määk skrev:Stridh antyder på twitter att det är agenten Michael Rosell som är läckan.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Då gör LHF följande bara för att ge agenten/agenter en käftsmäll, bänka Larsson resten av säsongen och låt Emil veta att det är agentens fel att han inte får spela eller träna med laget pga man är rädd att han sackar som Kovacs gjorde !
Då jävlar i min låda ska ni få se på en dumpad agent
icemask- Antal inlägg : 4174
icemask skrev:Då gör LHF följande bara för att ge agenten/agenter en käftsmäll, bänka Larsson resten av säsongen och låt Emil veta att det är agentens fel att han inte får spela eller träna med laget pga man är rädd att han sackar som Kovacs gjorde !
Japp. Men det vågar föreningen aldrig.
Ska vi hålla på att bänka alla toppspelare som ryktas till konkurrenter så lär vi nog få svårt att vinna SM-guld. Ser hellre att vi går för guldet än håller på och markerar mot enskilda spelare genom att ställa dom utanför laget. Tror inte vi blir så attraktiva som arbetsgivare heller då inför framtida värvningar.
Så länge Larsson kommer upp i den nivå man förväntar sig tycker jag han ska spela. Däremot om han börjar vara bekväm och inte ger 100 % kan man gott sätta han på bänken och se om han tar det på rätt sätt.
Tycker också att dom spelare som är på väg till SHL-konkurrenter kan synas lite hårdare och ställas hårdare krav på från fansen. Det är något man ska kunna ta om man väljer att skriva kontrakt med ny klubb mitt under säsongen. Sen om två spelare håller likvärdig kvalité och den ena av dom vill stanna i laget och den andra signat för ny SHL-klubb ska man givetvis prioritera speltid för den som vill stanna.
Så länge Larsson kommer upp i den nivå man förväntar sig tycker jag han ska spela. Däremot om han börjar vara bekväm och inte ger 100 % kan man gott sätta han på bänken och se om han tar det på rätt sätt.
Tycker också att dom spelare som är på väg till SHL-konkurrenter kan synas lite hårdare och ställas hårdare krav på från fansen. Det är något man ska kunna ta om man väljer att skriva kontrakt med ny klubb mitt under säsongen. Sen om två spelare håller likvärdig kvalité och den ena av dom vill stanna i laget och den andra signat för ny SHL-klubb ska man givetvis prioritera speltid för den som vill stanna.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Sun skillnaden är att jag inte ser Emil som en toppspelare.
Emil hade en genomusel fjolårssäsong.
Finns ju chans att vi kommer spela mot Örebro i ett slutspel.
Jag tycker man genom detta hellre skall matcha Gunler.
Jag ser det heller inte som ett rykte, utan som ett faktum att Emil spelar i Örebro nästa säsong.
Emil hade en genomusel fjolårssäsong.
Finns ju chans att vi kommer spela mot Örebro i ett slutspel.
Jag tycker man genom detta hellre skall matcha Gunler.
Jag ser det heller inte som ett rykte, utan som ett faktum att Emil spelar i Örebro nästa säsong.
Lars158- Antal inlägg : 9805
Johan Svensson(expressen) har hört att Luleå blivit erbjudna Joonas Rask i utbyte mot Kovacs men ska ha tackat nej. Tyrväinens gamla vapendragare i HIFK. Från podden Sanny & Svensson.
Määk skrev:Johan Svensson(expressen) har hört att Luleå blivit erbjudna Joonas Rask i utbyte mot Kovacs men ska ha tackat nej. Tyrväinens gamla vapendragare i HIFK. Från podden Sanny & Svensson.
Hade väl varit ett bra byte ändå... Undrar om det är sant.
Hedanders- Antal inlägg : 2092
Tror nog man anser att Komarek var ett bättre alternativ och hade även ett stort behov att förstärka pp.
Jonsey78- Antal inlägg : 103
Klar enligt NSD, antar att det blir J20 först.
Grym talang som sin pappa, hoppas han har vett att göra nåt bättre av den bara.
https://www.eliteprospects.com/player/487147/oscar-tellstrom
Verkar ha varit ett ganska stor intresse för den här killen. Inte klar för luleå men "nära" enligt tidningen.Snikne Ville skrev:Klar enligt NSD, antar att det blir J20 först.
Enligt uppgifter ska också klubbar Frölunda, Skellefteå, Björklöven och Modo ha försökt värva honom under säsongen.
Men alla ska ha fått nobben av Oscar Tellström, som ska ha bestämt sig för att skriva på för Luleå Hockey, klubben som hans pappa, Johan Tellström, representerade under tre säsonger i början av 2000-talet.
Nu ska bara klubbarna komma överens.
Agenten Claes Elefalk vill varken bekräfta eller dementera uppgifterna.
– Men han har haft en spännande utveckling det senaste året och det är flera klubbar i allsvenskan och SHL som har varit efter honom, säger han, utan att vilja gå in på vilka klubbar det rör sig om, och fortsätter:
– Han har också uttryckt ett önskemål om att få ta nästa steg, men han har ett kontrakt med Vännäs Hockey, och det är upp till dem.
Är det aktuellt med en övergång redan den här säsongen?
– Det skulle det skulle kunna ske redan den här säsongen, men det är som sagt upp till dem.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Är han lika allround som pappan? Johan spelade ju typ center, vinge och back. Skulle inte förvåna mig om han var målvakt, materialare, ljudtekniker och krängde burgare i kiosken också.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Old Brooklyn skrev:Är han lika allround som pappan? Johan spelade ju typ center, vinge och back. Skulle inte förvåna mig om han var målvakt, materialare, ljudtekniker och krängde burgare i kiosken också.
Han körde väl zambonin i pauserna med
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Vore riktigt kul om det blir klart med oss. Många fina minnen från Johan Tellström. Helt klart en mångkonstnär som hockeyspelare i vår dress. Otroligt nyttig när det begav sig.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Old Brooklyn skrev:Är han lika allround som pappan? Johan spelade ju typ center, vinge och back. Skulle inte förvåna mig om han var målvakt, materialare, ljudtekniker och krängde burgare i kiosken också.
Han var säkert sportchef mellan träningarna också.
Tellström JR verkar vara ett superlöfte. Och det är lite förvånande att han inte spelat i juniorlandslagen i huvud taget med tanke på hans statistik.
Snikne Ville skrev:Klar enligt NSD, antar att det blir J20 först.
Luleå Hockey presenterade just Maria Omberg. Men hon är inte den enda spelaren som är klar för klubben. Det är även Oscar Tellström.
— David Olsson Jiglund (@Davidjiglund) January 21, 2020
Så med han + Per Kenttä så har man en komplett Allsvensk klubbOld Brooklyn skrev:Är han lika allround som pappan? Johan spelade ju typ center, vinge och back. Skulle inte förvåna mig om han var målvakt, materialare, ljudtekniker och krängde burgare i kiosken också.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Kul att läsa om Oscars tankar kring LHF. Känns som ett riktigt spännande förvärv och hoppas vi får se honom snart i A-laget med.
https://hockeynews.se/articles/12639/
https://hockeynews.se/articles/12639/
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Tror nog att turbulensen i Oskarshamn har fått bägaren att tippa över för flertalet av lagets spelare. Jag tror inte heller att Perra Jonsson är någon bra lösning för IKO. Tvärtom faktiskt. Kan hända att broder Filiph mycket väl kan tänka sig en flytt norrut...
Jonken skrev:Tror nog att turbulensen i Oskarshamn har fått bägaren att tippa över för flertalet av lagets spelare. Jag tror inte heller att Perra Jonsson är någon bra lösning för IKO. Tvärtom faktiskt. Kan hända att broder Filiph mycket väl kan tänka sig en flytt norrut...
Perra skulle säkert täppa igen hålen och jag tror att han skulle kunna vara nyttig för IKO. Mestadels pga. att han är en bra tränare att hålla lagen kvar men betydligt sämre på att utveckla lagen.
perra är en lagbyggare och får en grupp hålla i hop det spretar inte så mycket, Rätt läge för han och få in lite positivism i truppen det har stormat lite förmycket....Hankburger skrev:Jonken skrev:Tror nog att turbulensen i Oskarshamn har fått bägaren att tippa över för flertalet av lagets spelare. Jag tror inte heller att Perra Jonsson är någon bra lösning för IKO. Tvärtom faktiskt. Kan hända att broder Filiph mycket väl kan tänka sig en flytt norrut...
Perra skulle säkert täppa igen hålen och jag tror att han skulle kunna vara nyttig för IKO. Mestadels pga. att han är en bra tränare att hålla lagen kvar men betydligt sämre på att utveckla lagen.
NallePhu skrev:perra är en lagbyggare och får en grupp hålla i hop det spretar inte så mycket, Rätt läge för han och få in lite positivism i truppen det har stormat lite förmycket....Hankburger skrev:Jonken skrev:Tror nog att turbulensen i Oskarshamn har fått bägaren att tippa över för flertalet av lagets spelare. Jag tror inte heller att Perra Jonsson är någon bra lösning för IKO. Tvärtom faktiskt. Kan hända att broder Filiph mycket väl kan tänka sig en flytt norrut...
Korrekt. Han är den som får laget att hålla ihop men han är ingen tränare för ett lag som satsar på guld. Han passar alltså bättre i ett lag som IKO än t.ex. ett Färjestad eller ett Luleå.
Jesper Wallstedt lånas ut till Södertälje enligt MrMadhawk.
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2020/02/05/supertalangen-till-sodertalje/
Bra gjort av Luleå.
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2020/02/05/supertalangen-till-sodertalje/
Bra gjort av Luleå.
Blinders- Antal inlägg : 5245
Låna ut Walldedt är ett bra drag av Luleå kan jag lova alla, Då får han speltid i AS och utveckla still spel hoppas att han lyckas med detta
Adam Tambellini i Modo känns jävligt spännande. Hade gärna sett han i Luleå. Bra size, bra framåt och bakåt.
Jesper Wallstedt kallas hem. Helt rätt, ingen ide om han skall vara trea.
https://www.nsd.se/sport/wallstedt-kallas-hem-av-lulea-hockey-nm5308690.aspx
https://www.nsd.se/sport/wallstedt-kallas-hem-av-lulea-hockey-nm5308690.aspx
Eddie Larsson är visst klar. Bra ersättare till Jalvanti om det är tanken.
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2020/03/14/eddie-larsson-overens-med-lulea/
https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/blogg/mrmadhawk/2020/03/14/eddie-larsson-overens-med-lulea/
Tror han kan fungera bra. Tror även vi får ut mer av honom offensivt än jalvantti, en bra ersättare.
Pajala- Antal inlägg : 18747
Om man kan utveckla Sondell (som är 7 år äldre) så ska man nog kunna utveckla Eddie Larsson.
Blinders- Antal inlägg : 5245
Pajala skrev:Tror han kan fungera bra. Tror även vi får ut mer av honom offensivt än jalvantti, en bra ersättare.
Larsson är givetvis värvad för top 6 i utgångspunkt.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
bearjew skrev:Pajala skrev:Tror han kan fungera bra. Tror även vi får ut mer av honom offensivt än jalvantti, en bra ersättare.
Det är han absolut. Med Larsson i laget så får Luleå en lite mer balanserad backsida. Han går nog in i andrafemman bredvid Sondell skulle jag tro. Berglund in bredvid El Capitan i första och Själin - Engsund som tredje backpar.
Hankburger skrev:bearjew skrev:Pajala skrev:Tror han kan fungera bra. Tror även vi får ut mer av honom offensivt än jalvantti, en bra ersättare.
Det är han absolut. Med Larsson i laget så får Luleå en lite mer balanserad backsida. Han går nog in i andrafemman bredvid Sondell skulle jag tro. Berglund in bredvid El Capitan i första och Själin - Engsund som tredje backpar.
Jag tror snarare på: Gustafsson - Berglund, Sondell - Larsson och Engsund - Själin.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
bearjew skrev:Hankburger skrev:bearjew skrev:Pajala skrev:Tror han kan fungera bra. Tror även vi får ut mer av honom offensivt än jalvantti, en bra ersättare.
Jag tror snarare på: Gustafsson - Berglund, Sondell - Larsson och Engsund - Själin.
Bokstavligen vad jag skrev.
Sida 18 av 19 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3