Silly Season och Namedropping 2019/2020
Sida 12 av 19 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 15 ... 19
Sv: Silly Season och Namedropping 2019/2020
Absolut. Tror dock att om de lessnar på att harva där borta; kommer nog båda söka sig till de fetare stålarna i KHL.Blinders88 skrev:Ser att Cehlarik och Jaros har utgående kontrakt, hmm snacka om drömspelare .
Jonken- Antal inlägg : 7062
Förstå snälla du som jag sagt varför han inte valde Luleå utan HV var pga han relation med Skellefteå som klubb och fans där av gick han till HV, SÅ jag tvivlar ytterst att något ändrat i den frågan vad gäller Holmström och den situationen är svår så nej han kommer inte komma till Luleå!Jonken skrev:Det är smartare att investera långsiktigt -än kortsidigt för Luleå Hockey. Skulle detta inte gällt en bra, fortfarande utvecklingsbar spelare i rätt ålder -med rötter i Norrbotten; hade ju en center värvning i nuläget varit smått vansinnigt.
Vi har ju alla sett; att det inte är lätt att värva svenska kvalla centrar till Norrbotten. Inför säsongen var Luleå Hockey väldigt offensiv -i sin jakt på Axel Holmströms autograf. Bara att eventuellt nu få en till chans; bör ju ses som ren bonus för vår förening.
Vi är nog alla överens om att en kvalitativ och solid centerlinje är en av nycklarna för sportslig framgång för Luleå Hockey. Man måste från föreningens håll försöka att kvalitetssäkra längre in i framtiden. Dvs se till att man har en stabil stomme i pipe 3, 4 år framåt i tiden.
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Mange- Antal inlägg : 6617
Så här är det min vän:NallePhu skrev:
Förstå snälla du som jag sagt varför han inte valde Luleå utan HV var pga han relation med Skellefteå som klubb och fans där av gick han till HV, SÅ jag tvivlar ytterst att något ändrat i den frågan vad gäller Holmström och den situationen är svår så nej han kommer inte komma till Luleå!
Hade Axel velat göra SAIK-fansen glada: Hade han 100% garanterat valt att rita sin kråka på det pappret som det stod "Skellefteå AIK" på. Han valde penningarna i HV71 istället. Luleå erbjöd mer; men han valde ändå Jönköping. Och enligt han själv berodde detta på att inte stöta sig med SAIK-fansen. Är det klubbhjärta -att välja stålarna i en annan klubb i samma liga -sett än den man säger att man har hjärta för...?
Någonstans måste även du förstå att vara ishockeyspelare idag är också ett jobb. Inte så jäkla kul i längden att köra "en politiker": Dra ut maffiga löner/arvoden -utan att uträtta ett endaste piss bra för folket man representerar. Sånt "tär" på vettigare människor i längden. Men givetvis: Denna dörr svänger även åt andra hållet: Det finns folk som inte har vidare mycket själ i sig. De skiter i vad folk tycker om dem; så länge dom bara får "skratta hela vägen till banken".
Nu har Axel TOTALT kört fast i HV. Hur länge vill HV försätta att pynta ut en topplön till Axel -som knappat platsar i laget? Hur länge vill Axel själv ta ut denna lön -så länge det han tillför sin arbetsgivare -INTE ENS NÄSTAN motsvarar pengen...?
Jag tror att "foket" hos de flesta ishockeyspelare i ett sånt här läge borde ligga på att försöka att bli en bättre spelare. Att man i prestation kan motsvara sin lön. Just nu försöker Axel att bli en bättre ishockeyspelare i Jönköping. Han kommer inte att bli en bättre ishockey spelare i Jönköping. Inom en snart framtid kommer både klubben och Axel komma fram till att detta inte håller. Om HV71 har högre sportsliga ambitioner i år; kommer de att behöva använda iaf delar av Axels lön till annat. Händer inget kommer det ju att bli "hus i helvete" på HV-fansen. Vill Axel stöta sig med dom...?
Kommer denna dag; måste ju Axel ställa sig frågan till sig själv: Var finns det bästa alternativet för honom i SHL -att bli en bättre ishockeyspelare? I Jönköping, i Skellefteå, i Luleå -eller någon annanstans i Sverige? Fortsätter det på detta sätt för Axel i Jönköping; kan vi nog även börja räkna in topp lag i AS här snart...
Blinders- Antal inlägg : 5253
Jonken skrev:Så här är det min vän:NallePhu skrev:
Förstå snälla du som jag sagt varför han inte valde Luleå utan HV var pga han relation med Skellefteå som klubb och fans där av gick han till HV, SÅ jag tvivlar ytterst att något ändrat i den frågan vad gäller Holmström och den situationen är svår så nej han kommer inte komma till Luleå!
Hade Axel velat göra SAIK-fansen glada: Hade han 100% garanterat valt att rita sin kråka på det pappret som det stod "Skellefteå AIK" på. Han valde penningarna i HV71 istället. Luleå erbjöd mer; men han valde ändå Jönköping. Och enligt han själv berodde detta på att inte stöta sig med SAIK-fansen. Är det klubbhjärta -att välja stålarna i en annan klubb i samma liga -sett än den man säger att man har hjärta för...?
Någonstans måste även du förstå att vara ishockeyspelare idag är också ett jobb. Inte så jäkla kul i längden att köra "en politiker": Dra ut maffiga löner/arvoden -utan att uträtta ett endaste piss bra för folket man representerar. Sånt "tär" på vettigare människor i längden. Men givetvis: Denna dörr svänger även åt andra hållet: Det finns folk som inte har vidare mycket själ i sig. De skiter i vad folk tycker om dem; så länge dom bara får "skratta hela vägen till banken".
Nu har Axel TOTALT kört fast i HV. Hur länge vill HV försätta att pynta ut en topplön till Axel -som knappat platsar i laget? Hur länge vill Axel själv ta ut denna lön -så länge det han tillför sin arbetsgivare -INTE ENS NÄSTAN motsvarar pengen...?
Jag tror att "foket" hos de flesta ishockeyspelare i ett sånt här läge borde ligga på att försöka att bli en bättre spelare. Att man i prestation kan motsvara sin lön. Just nu försöker Axel att bli en bättre ishockeyspelare i Jönköping. Han kommer inte att bli en bättre ishockey spelare i Jönköping. Inom en snart framtid kommer både klubben och Axel komma fram till att detta inte håller. Om HV71 har högre sportsliga ambitioner i år; kommer de att behöva använda iaf delar av Axels lön till annat. Händer inget kommer det ju att bli "hus i helvete" på HV-fansen. Vill Axel stöta sig med dom...?
Kommer denna dag; måste ju Axel ställa sig frågan till sig själv: Var finns det bästa alternativet för honom i SHL -att bli en bättre ishockeyspelare? I Jönköping, i Skellefteå, i Luleå -eller någon annanstans i Sverige? Fortsätter det på detta sätt för Axel i Jönköping; kan vi nog även börja räkna in topp lag i AS här snart...
Det KAN också vara som så att man övervärderat AH som spelare, för att passa in i dagens skridskostarka SHL-hockey på stor rink. Oavsett känner jag ingen empati för varken honom eller HV71. Han valde bort oss ganska klart och tydligt och dyker upp otränad till HV71, en konkurrent till oss, som man knappast heller mår dåligt av att göra en felrekrytering. Känner snarare tacksamhet och vilken tur att vi inte gick på denna minan. Är också riktigt nöjd över att det blev Tyrväinen som spelar i vår dress.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Härlig förlängning om det stämmerBlinders88 skrev:Oscar Engsund
Wolfhunter- Antal inlägg : 1285
Qirren- Antal inlägg : 1369
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Ville Leskinen
Kanske dags att ge upp nu med Jalles skada -och satsa på att få in någonting som verkligen kan boosta upp vårt hackande PP?
Senast ändrad av Jonken den mån 21 okt 2019, 10:59, ändrad totalt 1 gång
Leskinen är forward, dessutom har han en väldigt hög lön. Färjestad vann budgivning mot KHL-klubbar i somras med pengar från tappade spelare till NHL och KHL.Jonken skrev:-Hmm. Uleåborgs sonen Ville Leskinen verkar inte trivas -och vara på väg bort från Färjestad. Vi snackar om en rightfattad PP-back -som gjorde 29 mål och 28 assist för Kärpät förra säsongen. Plus 7 mål och 8 assist i slutspelet för Uleåborgsklubben.
Kanske dags att ge upp nu med Jalles skada -och satsa på att få in någonting som verkligen kan boosta upp vårt hackande PP?
Målvakter:
Joel Lassinantti
Backar:
Joonas Jalvanti
Fredrik Styrman
Forwards:
Jonas Berglund
Karl Fabricius
Austin Farley
Robin Kovács
Emil Larsson
Vilka tycker ni att vi ska förlänga med och vilka ska vi släppa?
Jag tycker att vi ska gå all in på Lassinantti.
Jalvanti ska vi inte förlänga med, finns bättre backar.
Styrman håller inte SHL-klass, dock laglojal. behåll inte.
Berglund ska vi förlänga med, utvecklats i år, bra i boxplay och lojal mot laget.
Fabricius ska vi inte förlänga med, vi har spelare som Carl Mattsson som kan ersätta Fabbes hårda jobb.
Farley, nej.
Kovács ska vi förlänga med om inte prislappen far iväg.
Samma med Larsson.
Målvakter:
Joel Lassinantti Lär testa lyckan i KHL men annars förläng
Backar:
Joonas Jalvanti Släpp finns bättre
Fredrik Styrman Släpp finns bättre
Forwards:
Jonas Berglund Förläng bra städgumma på isen
Karl Fabricius Kulturbärare givet förläng till vettig lön
Austin Farley Förläng till rätt pris
Robin Kovacs Förläng tvivlar han kommer röra på sig från Luleå!
Emil Larsson Förläng sak samma som Kovacs lär nog inte röra på sig!
Styrman platsar inte i topp 6, men en 7eback som pushar andra i fysen är kanske värt något?
Beror såklart också på vilka spelare som kommer underifrån, men är inte jättetaggad på att ta in en ny 7eback som är "liten förbättring" utifrån.
Diktatorn- Antal inlägg : 719
Bl a bröderna Emanuelsson kör extremt hårt i gymmet. Har för mig att man fick ge Einar gymförbud sin debutsäsong när han rehabbade efter smällen i CHL.Diktatorn skrev:Det jag hela tiden tänker om Styrman är att alla rapporter menar att han kör hårdast i gymmet. Vem ska ta den rollen, speciellt om fabbe försvinner? Det är väl kanske Tyrväinen isf.
Styrman platsar inte i topp 6, men en 7eback som pushar andra i fysen är kanske värt något?
Beror såklart också på vilka spelare som kommer underifrån, men är inte jättetaggad på att ta in en ny 7eback som är "liten förbättring" utifrån.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Blinders88 skrev:Spelare i Luleå med utgående kontrakt:
Målvakter:
Joel Lassinantti
Backar:
Joonas Jalvanti
Fredrik Styrman
Forwards:
Jonas Berglund
Karl Fabricius
Austin Farley
Robin Kovács
Emil Larsson
Vilka tycker ni att vi ska förlänga med och vilka ska vi släppa?
Jag tycker att vi ska gå all in på Lassinantti.
Jalvanti ska vi inte förlänga med, finns bättre backar.
Styrman håller inte SHL-klass, dock laglojal. behåll inte.
Berglund ska vi förlänga med, utvecklats i år, bra i boxplay och lojal mot laget.
Fabricius ska vi inte förlänga med, vi har spelare som Carl Mattsson som kan ersätta Fabbes hårda jobb.
Farley, nej.
Kovács ska vi förlänga med om inte prislappen far iväg.
Samma med Larsson.
Kovacs, Larsson och Lassi vore prio ett. Berglund tror jag man vet var man har honom så han kan man vänta lite med. Farley och Jalvanti borde man släppa. Styrman är jag kluven om. Visst han är inte den mest glamorösa spelaren att titta på men samtidigt är han billig och faktiskt trappat upp efter en halvkass förstasäsong. Synd bara att han är borta resten av säsongen. Fabbe tror jag faktiskt lägger av.
Senast ändrad av Hankburger den mån 21 okt 2019, 18:17, ändrad totalt 1 gång
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Vad gör han nu?Blinders88 skrev:Viskas om att Luleå har pratat med Elias Fälth.
GustenA- Antal inlägg : 3114
GustenA skrev:Vad gör han nu?Blinders88 skrev:Viskas om att Luleå har pratat med Elias Fälth.
Enligt EP är han kontraktslös efter en säsong med Tappara. Är dock kluven med tanke på hur han lämnade Luleå på ett betydligt mindre smickrande sätt. Dessutom 38 år. Till rätt pris.. kanske och Luleå behöver backar MEN håller han fortfarande SHL måttet?
Hankburger skrev:GustenA skrev:Vad gör han nu?Blinders88 skrev:Viskas om att Luleå har pratat med Elias Fälth.
Enligt EP är han kontraktslös efter en säsong med Tappara. Är dock kluven med tanke på hur han lämnade Luleå på ett betydligt mindre smickrande sätt. Dessutom 38 år. Till rätt pris.. kanske och Luleå behöver backar MEN håller han fortfarande SHL måttet?
Då EP-scoutar jag hellre utanför vår budget ram:
https://www.eliteprospects.com/player/15032/paul-postma
Puckad- Antal inlägg : 11372
Puckad skrev:Hankburger skrev:GustenA skrev:Vad gör han nu?Blinders88 skrev:Viskas om att Luleå har pratat med Elias Fälth.
Hade inte sagt nej men jag tror Luleå varken har budgeten eller dragningskraften för att locka till sig en back som ändå levererade så sent som förra säsongen. Tror nog något KHL lag slukar upp honom igen.
Kan dock se skyltarna redan nu om det skulle hända. Paul PostmaLONE.
DÅ EP scoutar jhjag inom landets gränser:Puckad skrev:Hankburger skrev:GustenA skrev:Vad gör han nu?Blinders88 skrev:Viskas om att Luleå har pratat med Elias Fälth.
https://www.eliteprospects.com/player/37441/jerome-leduc
Ska man vara småärlig tror jag mer man kollar på en forward och ingen back iom Hållander & Larsson är skadade ännu!
Denna skulle nog Ilomäki inte säga nej till:
https://www.eliteprospects.com/player/10311/janne-keranen
kamelbullen- Antal inlägg : 272
https://www.eliteprospects.com/player/10667/dustin-byfuglien
#96- Antal inlägg : 2192
#96 skrev:o jag scoutar i NHL
Nu börjar vi prata. Sedan kan han punktmarkera Lindström.
#96 skrev:o jag scoutar i NHL
Kanske är bitter på Winnipeg pga. sin avstängning att han ger dem fingret och skriver på för Luleå för typ tre korvar och en öl bara för att "visa dem"? :<
69 utvisningsminuter förra säsongen måste väl ses som en mellansäsong?Urken skrev:Nu börjar vi prata. Sedan kan han punktmarkera Lindström.#96 skrev:o jag scoutar i NHL
Puckad- Antal inlägg : 11372
Jag tror precis tvärtom: Luleå Hockey vet måste få in en högerfattad back. Kanske i första hand inte en renodlad PP-back; men en passningssäker två vägsback med högerfattning. Med en decimerad Jalvanti, Styrman borta resten av säsongen + ett powerplay som lämnar en hel del mer att önska: Vet Luleå Hockey att det är detta som man behöver få in.NallePhu skrev:
Ska man vara småärlig tror jag mer man kollar på en forward och ingen back iom Hållander & Larsson är skadade ännu!
Men jag tror att Luleå Hockey vill vara riktigt säkra -att man får in precis rätt spelare. Man sitter ändå rätt lugn i båten ännu -samtidigt håller ett vakande öga på spelarmarknaden. Dock dyker rätt tillfälle upp; är man garanterat bredd att agera väldigt snabbt.
Att man skulle ta in en någon forward på kort krita -finns nog inte ens på kartan. Enda skulle väl i så fall vara ett längre kontrakt för framtiden på en "hemvändare" redan nu. Men även detta känns läng sökt; med tanke på vilket bredd man har på både center -som forwardssidan just nu. Man har Larsson och Hållander också som förhoppningsvis skall in i lir framöver.
Det är ännu tidigt på säsongen. Man har fortfarande "råd" att överbelasta några av sina backar med fler minuter. Men detta kommer inte att hålla i längden. För då blir det soppatorsk (som gångna säsongen) när det verkligen gäller. Utöver detta har man CHL-liret; som belastarspelare extra i år.
Att LHF nätade n gång i PP mot FBK; innebär ingalunda att man kan släppa det oket från axlarna. PP kommer att fortsätta hacka -tills man kan få upp passningstempot i spelformen. (Vilket är väldigt svårt med för många felvinklade klubb blad i numerärt överläge.)
Gillar vanligtvis inte värvningar av fossiler; men kan nog göra ett undantag där!#96 skrev:o jag scoutar i NHL
Cap hit vet vi ju int ens va de är här i EU....
Knappast att Jokerit skulle släppa honom; men...
Alex Grant
Jonken skrev:Får man drömma "någelunda" realistiskt; så Alex Grant från Jokerit i KHL. Passningssäker PP-back; som har en RIKTIGT TUNG haubitser till direktbössa -likt Niinimaa och Hersley. En RIKTIG slägga -som man ogärna som motståndare vill lägga sig framför och täcka. Inte bara begränsad som skytt i PP -utan även passningssäker. Ni som sett Jokerit lira i KHL har ju säkert noterat detta.
Knappast att Jokerit skulle släppa honom; men...
Alex Grant
Luleås jokerit värvningar har ju inte varit så lyckade genom tiderna
#96- Antal inlägg : 2192
Håller med till 100%. Skillnaden här är väl att det inte handlar om någon skadad -eller helt underpresterande spelare. 13 + 23 på 52 matcher under sin första sässe utanför nordamerika: I världens näst bästa Hockeyliga är ju inte helt under isen. Däremot gick Alex 0+0 och minus 5 i KHL slutspelet samma säsong. I år har det hittils varit lite högre prioritet på hans defensiva spel.#96 skrev:Luleås jokerit värvningar har ju inte varit så lyckade genom tiderna
Det man eventuellt kikar på är varken forward eller PP back.
Vi behöver en defensiv klippa som kan hålla rent och städa undan runt och framför egen kasse.
Styrman och Jalvanti är båda defensivt-klassade backar och då vi för närvarande inte har så stor nytta av Jalvanti då han är rätt vilsen och Styrman borta resten av säsongen har vi egentligen ingen renodlad backbjässe/tuffing som käkar BP minuter och man stänger matcherna med.
Men ni kan ju alltid drömma er bort som sagt
PS Själin är ingen defensiv klippa som man kan lita på. Tyvärr så han har likt Jalvanti tappat sjukt mycket kvalitet efter förra säsongens hjärnskakning.
farre- Antal inlägg : 2143
GustenA- Antal inlägg : 3114
Enligt varandra oberoende källor så har Elias Fälth har varit i möte med Luleås gm Skuggan Nilsson.
— Bosse (@Bosse43788622) October 21, 2019
Det är snart i hamn och han väntas presenteras för Luleå för resten av denna säsong. @Rosenrasande @NKuriren #shl #mrmadhawk #cmore
Den enes bröd den andres... Daniel Mannberg misstrivs i Gävle. Brynäs ville göra sig av med han redan under sommaren men ingen ville ta över kontraktet. I och med Molins intåg hänger nu Mannberg löst igen. Vad blir det här näst? Örebro?Luleå?#shl#brynäsif #mannberg @Rosenrasande
Luleå har sett över möjligheterna att lösa ut Jalvanti från sitt kontrakt. Men blir en dyr historia och med Styrman på skadelistan kanske han blir kvar trots allt. Rykten går om en återkomst till Finland. #hifk #tappara #oulunkärpät
— Bosse (@Bosse43788622) October 22, 2019
Jonas Berglund blir näste man att förlänga med Luleå Hockey.
Nytt avtal ska vara påkritat och klart.#luleåhockey #lulefans #shl @kurirensporten
Blinders88 skrev:Från twitter:Enligt varandra oberoende källor så har Elias Fälth har varit i möte med Luleås gm Skuggan Nilsson.
Det är snart i hamn och han väntas presenteras för Luleå för resten av denna säsong. @Rosenrasande @NKuriren #shl #mrmadhawk #cmoreDen enes bröd den andres... Daniel Mannberg misstrivs i Gävle. Brynäs ville göra sig av med han redan under sommaren men ingen ville ta över kontraktet. I och med Molins intåg hänger nu Mannberg löst igen. Vad blir det här näst? Örebro?Luleå?#shl#brynäsif #mannberg @Rosenrasande
— Bosse (@Bosse43788622) October 21, 2019Luleå har sett över möjligheterna att lösa ut Jalvanti från sitt kontrakt. Men blir en dyr historia och med Styrman på skadelistan kanske han blir kvar trots allt. Rykten går om en återkomst till Finland. #hifk #tappara #oulunkärpät
— Bosse (@Bosse43788622) October 22, 2019Jonas Berglund blir näste man att förlänga med Luleå Hockey.
Nytt avtal ska vara påkritat och klart.#luleåhockey #lulefans #shl @kurirensporten
Jag har noterat att det cirkulerar en del rykten. Bland annat om Jonas Berglund, Joonas Jalvanti och Elias Fälth. Inget av det stämmer enligt mina källor.
— David Olsson Jiglund (@Davidjiglund) October 22, 2019
Blinders88 skrev:Från twitter:Enligt varandra oberoende källor så har Elias Fälth har varit i möte med Luleås gm Skuggan Nilsson.
Det är snart i hamn och han väntas presenteras för Luleå för resten av denna säsong. @Rosenrasande @NKuriren #shl #mrmadhawk #cmoreDen enes bröd den andres... Daniel Mannberg misstrivs i Gävle. Brynäs ville göra sig av med han redan under sommaren men ingen ville ta över kontraktet. I och med Molins intåg hänger nu Mannberg löst igen. Vad blir det här näst? Örebro?Luleå?#shl#brynäsif #mannberg @Rosenrasande
— Bosse (@Bosse43788622) October 21, 2019Luleå har sett över möjligheterna att lösa ut Jalvanti från sitt kontrakt. Men blir en dyr historia och med Styrman på skadelistan kanske han blir kvar trots allt. Rykten går om en återkomst till Finland. #hifk #tappara #oulunkärpät
— Bosse (@Bosse43788622) October 22, 2019Jonas Berglund blir näste man att förlänga med Luleå Hockey.
Troll-konto, där man använt sig av Roger Dicklunds bild (gammal NHL-scout).
https://twitter.com/Dicklund1
https://www.eliteprospects.com/player/142252/gustav-bouramman
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
GustenA skrev:Hur klassar du Engsund? Och Gustafsson har mer i sitt register men är förmodligen en av dom bästa defensiva backarna i ligan..
Engsund absolut men han är för snäll och ensam.
Jag eftersöker en Skrebek, en Rahimi i sina fornstora dar, en Sevc, en Tollefsen och där är varken Engsund eller Gustafsson.
Det är där vi ska lägga all krut för att bli framgångsrika i år. Samt att bulan inser att vi har en kraftig övervikt för kreativa och offensivt lagda spelare och vågar gå ifrån gnethockeyn.
farre- Antal inlägg : 2143
Snikne Ville skrev:Bouramman som jag nämnt tidigare kanske kan vara lite varmare nu iom Styrmans bortfall, skrev ju korttidskontrakt (6 veckor) med FBK. Varit under Skuggans vingar tidigare.
https://www.eliteprospects.com/player/142252/gustav-bouramman
Jag tänkte också på honom, har väl inte spelat ngt, men är väl typ 4 veckor kvar på kontraktet?
MrA- Antal inlägg : 401
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Sida 12 av 19 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 15 ... 19
» Silly Season och Namedropping 2020/2021, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2