2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö
SKÅÅÅÅÅÅL!Tony Moore skrev:Hemma från Delfinen, satt i bilen då plötsligt Earth Hour slog till hos Luleå Kommun och allt blev verkligen kolsvart kl 20:30.. MEN som tur fanns ljuset där i form av dom vackraste tröjorna hos Vårat gäng att lysa upp tillvaron
Matchen, ja den var ganska lugn till vår fördel när björnkungen satte 1-0 faktiskt. Även om jag är luttrad supporter som sett större ledningar bli nästan uppätna innan 60 min tickat ut i Delfinen. Nåväl, grabbarna gör en gedigen insats och får en välbehövlig vila att läka skavanker och träna bra tills nästa helg.
Skål ta mej faan alla forumvänner Faan va vi är bra!
Jonken- Antal inlägg : 7062
NallePhu- Antal inlägg : 18671
NallePhu- Antal inlägg : 18671
”Här va det livat, här va det glatt. Här va det blommor i morsans hatt ...” @LuleaHockey är klart för semifinal i SM-slutspelet 2019! #twittpuck #norrbottenvinner pic.twitter.com/rbhw60k7VL
— Olov Abrahamsson (@OlovAbrahamsson) 30 mars 2019
Om jag tänker alls tänker jag på dig @LuleaHockey https://t.co/BD6w7svdq3
— Stefan Baudin (@StefanBaudin) 30 mars 2019
NallePhu skrev:Tror inte det vart ngn PK efter match Hedlund media ansvarig fick ngt akut och var tvungen dra som jag förstod det hela!
Hur såg första perioden ut? Fick hastigt smita till akuten med yngsta sonen (som mår relativt bra) efter krock cykel-bil.
— Robert Hedlund (@Robert_Hedlund) 30 mars 2019
Sam Hallam (tränare i växjö) gillar inte Luleås sätt att spela hockey i alla fall.Tony Moore skrev:Jajja, sammanfattning av SHL om vår match https://www.shl.se/play/video/49950492
Jag tycker han överdriver och svamlar lite. Att publiken i coop arena trackade hans dyra stjärna så pass att han tappade konceptet sved tydligen hårt. Jaja kämpa på Växsjö.Luleå har ett strikt spel som man följer och gör väldigt bra, som varit framgångsrikt under grundserien. Bitvis är det målarfärg som torkar. Det är väl därför publiken här uppe är så engagerade i Brendan Shinnimin. Det är kul för fansen här att det äntligen händer något när de tittar på Luleå som spelar hockey.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Jag var möjligen lite bekymrad över hur vår fjärdelina skulle kunna stå emot en eventuell Växjöoffensiv, men de skötte ju det hela hur bra som helst! Grym insats av Mattsson, Berglund och Edström.
Hallam måste nog mest vara lite besviken över sitt eget lags insats men kan inte riktigt smälta det och drar därför upp Tråk-kortet. Jag tror inte Växjö hade mer än max 3-4 riktigt vettiga chanser på hela matchen, och det är klart det är trist för en Växjöcoach att se... Men Luleå spelar inte tråkigt för fem öre, däremot gör de det otroligt svårt för motståndarna att skapa något vettigt i anfallszon. Och visst, är man motståndarfan eller om man vill se en match som böljar fram och åter så blir det förstås tråkigare så här där det ena laget får stånga sig blodiga mot sarghörnen, men Hawaiihockey brukar heller inte vara så roligt att titta på åtminstone för ett någorlunda tränat hockeyöga.
Apropå Hallam så fattar jag inte varför han inte drog målvakten vid 3-0 när det var 5-6 minuter kvar. Det hade varit deras enda reella chans att vända på matchen, att få in ett mål då. Närmast tjänstefel att ge upp en slutspelsserie med så mycket tid kvar att spela om, även om spelet sett ut som skit fram tills dess.
Ett par ord även om LuleFans Tifo: Fantastiskt snyggt!
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tony Moore skrev:”Här va det livat, här va det glatt. Här va det blommor i morsans hatt ...” @LuleaHockey är klart för semifinal i SM-slutspelet 2019! #twittpuck #norrbottenvinner pic.twitter.com/rbhw60k7VL
— Olov Abrahamsson (@OlovAbrahamsson) 30 mars 2019https://youtu.be/ Om jag tänker alls tänker jag på dig @LuleaHockey https://t.co/BD6w7svdq3
Vad hade det där att göra med hockey egentligen? Förstår inte kopplingen.
Verkar ganska värdelöst med tifo där man snor dåliga lyrics från dåliga låtar.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Rikky skrev:Sam Hallam (tränare i växjö) gillar inte Luleås sätt att spela hockey i alla fall.Tony Moore skrev:Jajja, sammanfattning av SHL om vår match https://www.shl.se/play/video/49950492Jag tycker han överdriver och svamlar lite. Att publiken i coop arena trackade hans dyra stjärna så pass att han tappade konceptet sved tydligen hårt. Jaja kämpa på Växsjö.Luleå har ett strikt spel som man följer och gör väldigt bra, som varit framgångsrikt under grundserien. Bitvis är det målarfärg som torkar. Det är väl därför publiken här uppe är så engagerade i Brendan Shinnimin. Det är kul för fansen här att det äntligen händer något när de tittar på Luleå som spelar hockey.
Brynäs finalår spelade de på samma sätt som Luleå gör nu och det var ingen som anklagade dem för att vara tråkiga. Sitter väl kvar sedan Rönken åren då vi faktiskt var rätt tråkiga stundtals. Sen är det väl frustrerarnde för en motståndartränare att de knappt skapar en målchans på 60min.
Dustin- Antal inlägg : 7176
Qirren- Antal inlägg : 1369
Intervjun direkt efter att de åkt ut tycker jag visar det.
Det är är inte många, och definitivt inte många här inne, som skulle orka att vara så analyserande och objektiv i den situationen.
Trots att alla frågorna andades "Du har misslyckats" och "fiasko".
Men tråkigt ska han ha, varje gång!
Puckad- Antal inlägg : 11372
Håller helt med, Baudin verkar älska Hurula, han tjatade om det i podden också, men det har ingenting med Luleå Hockey att göra.Lulefan skrev:Tony Moore skrev:”Här va det livat, här va det glatt. Här va det blommor i morsans hatt ...” @LuleaHockey är klart för semifinal i SM-slutspelet 2019! #twittpuck #norrbottenvinner pic.twitter.com/rbhw60k7VL
— Olov Abrahamsson (@OlovAbrahamsson) 30 mars 2019https://youtu.be/ Om jag tänker alls tänker jag på dig @LuleaHockey https://t.co/BD6w7svdq3
ski3r- Antal inlägg : 1992
Kan förstå om ni inte gillar låten, det gör jag. Men hurula som är från Luleå vilket jag tror har väl ändå en klar koppling.ski3r skrev:Håller helt med, Baudin verkar älska Hurula, han tjatade om det i podden också, men det har ingenting med Luleå Hockey att göra.Lulefan skrev:Tony Moore skrev:”Här va det livat, här va det glatt. Här va det blommor i morsans hatt ...” @LuleaHockey är klart för semifinal i SM-slutspelet 2019! #twittpuck #norrbottenvinner pic.twitter.com/rbhw60k7VL
Rikky skrev:
Kan förstå om ni inte gillar låten, det gör jag. Men hurula som är från Luleå vilket jag tror har väl ändå en klar koppling.
Finns massvis med band från Luleå. Känns väl underligt ha tifo för diverse band på en hockeymatch? Kan ju tänkas att fokus borde ligga på hockeyn.
Känns bara så larvigt.
Tanken är -skulle jag tro- nog att få lite drag kring hockeyn med musik som spelas. Det tyckte jag var rätt coolt när man var yngre, då funderade man inte om Bon Scott var från luleå eller inte.Lulefan skrev:Rikky skrev:
Kan förstå om ni inte gillar låten, det gör jag. Men hurula som är från Luleå vilket jag tror har väl ändå en klar koppling.
Finns massvis med band från Luleå. Känns väl underligt ha tifo för diverse band på en hockeymatch? Kan ju tänkas att fokus borde ligga på hockeyn.
Känns bara så larvigt.
Men jag håller med om att fokus ska vara på hockeyn.
Lulefan skrev:Rikky skrev:
Känns bara så larvigt.
Jag tycker inte att det är speciellt märkligt att kärlekshylla hemmalaget med lyrik av en poet från staden. På samma sätt tycker jag inte att det är märkligt att ha med stadsvapnet eller bergnäsbron trots sina högst vaga kopplingar till hockeyn.
Ett tifo jag skulle vilja se i semifinalen mot Frölunda är en stålman som ryter till mot en stackars fiskrensare. Men jag är inte inblandad i supporterkulturen på plats utan ser på och tycker det är fantastiskt med det engagemang som läggs ned på tifo.
GustenA- Antal inlägg : 3114
GustenA skrev:Lulefan skrev:Rikky skrev:
Känns bara så larvigt.
Jag tycker inte att det är speciellt märkligt att kärlekshylla hemmalaget med lyrik av en poet från staden. På samma sätt tycker jag inte att det är märkligt att ha med stadsvapnet eller bergnäsbron trots sina högst vaga kopplingar till hockeyn.
Ett tifo jag skulle vilja se i semifinalen mot Frölunda är en stålman som ryter till mot en stackars fiskrensare. Men jag är inte inblandad i supporterkulturen på plats utan ser på och tycker det är fantastiskt med det engagemang som läggs ned på tifo.
Kan väl vara bra om denna "poet" har lite förankring hos folk om man ska göra så eller har någon slags koppling till Luleå Hockey.
Stadsvapnet, bergnäsbron, kranen osv är väl förankrade hos alla Luleåbor och symboler för Luleå som stad, en random sångare som ingen känner till är inte det.
Nu har jag lyssnat på låten och tycker den lät bra, men som sagt, kopplingen till Luleå Hockey kan jag inte se. Väldigt snyggt med havet av flaggor dock!
Bjoern- Antal inlägg : 64
Ursäkta mig men jag är 50 år, jag trodde det var ett svar på "idioter och slödder" dvs om vi ens kan tänka själva, att det enda vi tänker på är LHFRikky skrev:Tanken är -skulle jag tro- nog att få lite drag kring hockeyn med musik som spelas. Det tyckte jag var rätt coolt när man var yngre, då funderade man inte om Bon Scott var från luleå eller inte.Lulefan skrev:Rikky skrev:
Känns bara så larvigt.
Men jag håller med om att fokus ska vara på hockeyn.
Vem fan är Hurula och poet, nä släpp sargen och kom in i matchen !
icemask- Antal inlägg : 4174
LuleåFans gör en hel del saker bra, men de borde verkligen lära sig att ta kritik. Har många gånger sett dem avfärda kritik från folk bara för att den som framförde kritiken inte står på H varje match. Man klagar ofta på att sittplats inte "hjälper" till, men om man nu verkligen vill att hela hallen ska leva så får man väl för fan köra ramsor och budskap som hela publiken kan sluta upp bakom. Det känns som att de snarare väljer budskap som passar den inre kretsen i LuleåFans istället för den bredare skaran som följer Luleå Hockey.
Den här mentaliteten också att kritik inte räknas om den kommer från sittplats eller från tv-soffan är direkt skadlig för relationen mellan ståplats och övriga, varför ska det bråkas om vilka som är riktiga supportrar och inte? Löjligt.
Ett bra exempel är en ramsa som kördes under matchen igår, "Guldet ska hem" där de även slänger in "Vi hatar Skellefte" mitt i ramsan. Det är pinsamt höra, blir löjligt när vi inte ens spelar mot Skellefteå. Har svårt se att övrig publik vill haka på.
Ja, havet med flaggor var snyggt, håller med om det. Syns bra i hallen och ger stämning på ett förhållandevis enkelt/billigt sätt.Bjoern skrev:
Nu har jag lyssnat på låten och tycker den lät bra, men som sagt, kopplingen till Luleå Hockey kan jag inte se. Väldigt snyggt med havet av flaggor dock!
DIF center klar för VL
Man kan säga att Växjö nu prioriterar det som Luleå Hockey har gjort till denna säsong: Centersidan. För vår del: Det är ENORMT VIKTIGT att Nilsson/Engman kan leverera kvalitet; när det gäller Isac Lundeströms ersättare inför kommande säsong. Gör inte sportcheferna detta; kommer inte LHF att kunna vara där de är i år.
Jonken- Antal inlägg : 7062
Helt otroligt hur många som inte fixar kopplingen: dig = Luleå Hockey.
— Jonas Hermansson (@Hermansson123) 2 april 2019
Eller som inte för en sekund kan begripa att man gör en referens till en låt från en känd artist från staden som dessutom är omåttligt populär i supporterkretsar.
farre- Antal inlägg : 2143
Ingen stor deal iaf, snyggt tifo och bra jobbat tifo gruppen.
Nu fokus på nästa match!
Synd att det ska bli såhär, när de lägger en massa jobb på tifon. Men solklart var det då inte.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Tony Moore skrev:Själv tror jag det är en generationsfråga, Hurula är stor i yngre åldrar, inget konstigt med det då tifo grupperna består av yngre engagerade personer. Så här skriver förre ordföranden i LuleåFans på twitterHelt otroligt hur många som inte fixar kopplingen: dig = Luleå Hockey.
— Jonas Hermansson (@Hermansson123) 2 april 2019
Eller som inte för en sekund kan begripa att man gör en referens till en låt från en känd artist från staden som dessutom är omåttligt populär i supporterkretsar.
De kommer aldrig ta åt sig så länge de blir uppmuntrade av Robert Hedlund:
Luletrög (originalet)
— Robert Hedlund (@Robert_Hedlund) April 2, 2019
Övriga svar på Hermanssons tweet tyder ju också på att de inte kan förstå att det finns supportrar som inte har samma musikintresse som de har.
Hurula är inte känd. Hurula må vara omåttligt populär, bland de supportrar han känner, vilket är en liten klick av alla.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Popup- Antal inlägg : 49
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
» 2019-03-24, SM-kvartsfinal 2, Växjö - Luleå
» 2019-03-26, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö
» 2019-03-28, SM-kvartsfinal 4, Växjö - Luleå
» 2014-03-18, SM-Kvartsfinal 2, Luleå - Växjö