2019-03-26, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2019-03-26, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Känns uppgivet i Köpsjö
Mange- Antal inlägg : 6617
NallePhu skrev:Jasså Samhall ni hade otur bara nje dags att inse ni möter ett betydligt bättre lag än det du fogar över!
Våra mål var tydligen "enkla" mål enligt Hallam
Avdelning, kasta sten i glashus.Mange skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/lAw4kM/vaxjoprofilen-ar-en-skam-for-idrotten
Känns uppgivet i Köpsjö
en del kallar det tråkigt men jag älskar det
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Urken skrev:Många spelare ska ha beröm, men de jag framför allt vill lyfta fram är:
Erik Gustafsson
Jeaper Sellgren
Joel Lassinantti
Isac Lundeström
Robin Kovacs
Utan inbördes ordning.
Alla dom plus några till ska ha mycket beröm!
Olle har gjort 6 poäng på 3 matcher. De får då mig att bli imponerad så de räcker.
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Inläggav Primeau » tis mar 26, 2019 8:40 pm
Kul för Olausson att han efter alla år äntligen får göra ett mål på Växjö...
Har väl gjort typ 25 poäng på 31 matcher mot just Växjö
Urken skrev:Avdelning, kasta sten i glashus.Mange skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/lAw4kM/vaxjoprofilen-ar-en-skam-for-idrotten
Känns uppgivet i Köpsjö
Haha, klagar på "dåliga vinnare", har han hört talas om dåliga förlorare?
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Mange skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/lAw4kM/vaxjoprofilen-ar-en-skam-for-idrotten
Känns uppgivet i Köpsjö
Oj vad det kändes
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Japp. Fabbe imponerar på mig som aldrig förr. Finns fler, men de jag listade ville jag verkligen lyfta fram.Kapten Haddock skrev:Urken skrev:Många spelare ska ha beröm, men de jag framför allt vill lyfta fram är:
Erik Gustafsson
Jeaper Sellgren
Joel Lassinantti
Isac Lundeström
Robin Kovacs
Utan inbördes ordning.
Alla dom plus några till ska ha mycket beröm!
Olle har gjort 6 poäng på 3 matcher. De får då mig att bli imponerad så de räcker.
Att vi har Erik på ett fyraårskontrakt är bara sjukt.
Han är inte van att höra en klack, för allt man hör i Vida Arena är klapp klapp klapp!Norrlandstoken skrev:Vad är det Anders Öman / Växjö, exakt refererar till, gällande Luleå klacken
Allt man hör är PLAST - PLAST - PLAST!Urken skrev:Han är inte van att höra en klack, för allt man hör i Vida Arena är klapp klapp klapp!Norrlandstoken skrev:Vad är det Anders Öman / Växjö, exakt refererar till, gällande Luleå klacken
NallePhu skrev:Allt man hör är PLAST - PLAST - PLAST!Urken skrev:Han är inte van att höra en klack, för allt man hör i Vida Arena är klapp klapp klapp!Norrlandstoken skrev:Vad är det Anders Öman / Växjö, exakt refererar till, gällande Luleå klacken
Chicken-Shinnimin!
Mange skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/lAw4kM/vaxjoprofilen-ar-en-skam-for-idrotten
Känns uppgivet i Köpsjö
Ska vi översätta Redoxx peptalk åt honom?
Kagen- Antal inlägg : 1776
Dustin- Antal inlägg : 7176
Japp!Määk skrev:Erik Gustafsson är den bästa back som spelat i Luleå sen jag började följa laget. Obsut, Niinimaa och Janne (förlåt) i all ära. Men Erik är NHL-klass. For real.
Urken skrev:Japp!Määk skrev:Erik Gustafsson är den bästa back som spelat i Luleå sen jag började följa laget. Obsut, Niinimaa och Janne (förlåt) i all ära. Men Erik är NHL-klass. For real.
Ja det är sanslöst egentligen. Man känner sig optimistisk för en gångs skull.
...men det kommer ändå gå åt helve på ett sätt eller annat till slut
Popup- Antal inlägg : 49
Ja; herre jessus.... Att offentligt sträcka sig efter den tomma dasspappersrullen så här klumpigt....? Detta kan ta-mig-fasen vara Guinness rekord i konkelbär mellan tänderna! Den här snubben personifierar ju "water closet".....Mange skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/lAw4kM/vaxjoprofilen-ar-en-skam-for-idrotten
Känns uppgivet i Köpsjö
Jonken- Antal inlägg : 7062
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/lAw4kM/vaxjoprofilen-ar-en-skam-for-idrotten
Maken till omogen och patetisk kommentar av en bitter människa har jag sällan skådat. SHL skriker att de vill ha mer känslor och inlevelse och så fort en publik ger dem just det så ska motståndarlagets pamp bli fullständigt kränkt.
Pajala skrev:Det är inte så längesedan vi tappade en 3-0 ledning i matcher mot Frölunda, så allt kan hända.
Luleå har bara tappat en 3-0 ledning vid två tillfällen. Detta var mot Modo 2001 och DIF 2011. Båda gångerna vann Luleå sista matchen och gick vidare.
Senast ändrad av Hankburger den tis 26 mar 2019, 22:37, ändrad totalt 1 gång
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Han kom för nära med sina prinskorvar och skrev vad han tänkt och ngn unge flippa ut det lär väl ursäkten bli hos dumstrutens ägare....Jonken skrev:Ja; herre jessus.... Att offentligt sträcka sig efter den tomma dasspappersrullen så här klumpigt....? Detta kan ta-mig-fasen vara Guinness rekord i konkelbär mellan tänderna! Den här snubben personifierar ju "water closet".....Mange skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/lAw4kM/vaxjoprofilen-ar-en-skam-for-idrotten
Känns uppgivet i Köpsjö
Mange skrev:Saxat från Läjkers forumInläggav Primeau » tis mar 26, 2019 8:40 pm
Bevisar väl bara att många av Växjös fans började följa Växjö efter deras första guld. Olausson brukar snitta ett mål per match mot Växjö
Norrlandstoken skrev:Vad är det Anders Öman / Växjö, exakt refererar till, gällande Luleå klacken
Samma sak som Hallam hänvisade till efter sista seriematchen skulle jag tro. Att man häcklar Shinnimin (som enligt mig förtjänar all skit han kan få) alltså.
Lyssnade på PK:n som var inspelad där tog Hallam avstånd från det klåfingrige prinskorvmannen skrev på Twitter, In och lyssna var rätt intressant det han sade på reporterns fråga!Hankburger skrev:Mange skrev:Saxat från Läjkers forumInläggav Primeau » tis mar 26, 2019 8:40 pm
Bevisar väl bara att många av Växjös fans började följa Växjö efter deras första guld. Olausson brukar snitta ett mål per match mot VäxjöNorrlandstoken skrev:Vad är det Anders Öman / Växjö, exakt refererar till, gällande Luleå klacken
Samma sak som Hallam hänvisade till efter sista seriematchen skulle jag tro. Att man häcklar Shinnimin (som enligt mig förtjänar all skit han kan få) alltså.
GustenA- Antal inlägg : 3114
1:15 in
Snygg känga åt ledin också
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
I samband med PP-målet på Shinnimins utvisning (var det nog), körde man växelvis BRENDAN - SHINNIMIN och även sittplats hängde på, det var synnerligen effektfullt.Urken skrev:NallePhu skrev:Allt man hör är PLAST - PLAST - PLAST!Urken skrev:Han är inte van att höra en klack, för allt man hör i Vida Arena är klapp klapp klapp!Norrlandstoken skrev:Vad är det Anders Öman / Växjö, exakt refererar till, gällande Luleå klacken
Chicken-Shinnimin!
Lite kul f.ö. att Shinnimin den här gången behöll handskarna på och vinkade till publiken efter matchen. Han har ju lite humor ändå, den mannen. Betydligt mer så än Öman
För övrigt tycker jag Öman kunde bege sig till Hovet någon gång när LHF spelar och Foppa är på isen. Då får höra hur äkta slödder låter. Lite perspektiv på tillvaron kan vara på sin plats.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:I samband med PP-målet på Shinnimins utvisning (var det nog), körde man växelvis BRENDAN - SHINNIMIN och även sittplats hängde på, det var synnerligen effektfullt.Urken skrev:NallePhu skrev:Allt man hör är PLAST - PLAST - PLAST!Urken skrev:Han är inte van att höra en klack, för allt man hör i Vida Arena är klapp klapp klapp!Norrlandstoken skrev:Vad är det Anders Öman / Växjö, exakt refererar till, gällande Luleå klacken
Chicken-Shinnimin!
Lite kul f.ö. att Shinnimin den här gången behöll handskarna på och vinkade till publiken efter matchen. Han har ju lite humor ändå, den mannen. Betydligt mer så än Öman
För övrigt tycker jag Öman kunde bege sig till Hovet någon gång när LHF spelar och Foppa är på isen. Då får höra hur äkta slödder låter. Lite perspektiv på tillvaron kan vara på sin plats.
Hovet? Bara att gå in i slumpmässigt DIF forum där anonyma DIF idioter sitter och hoppas att Forsberg ska bli mördad. Får ju Luleåklackens häcklande av Shinnimin att se ut som rena rama kärleksramsan..
med det ska jag syna sängen med ett leende på läpparna somnar man i afton
Puckad skrev:Vad är "Interference" ...?Kagen skrev:Samtidigt.. FBK och HV har en riktigt grinig tillställning.. som HV leder.
34:59 2 min HV71 12. Thuresson, Andreas Interference
(34:59 - 36:59)
34:08 2 min FBK 59. Johansson, Linus Boarding
[...]
Vad tror du att det heter?
CKa- Antal inlägg : 1359
Fruktansvärt komiskt av Öman att nyttja ord som "slödder" och "idioter" när han försöker påpeka hur dåligt klackens språkbruk är
Bjoern- Antal inlägg : 64
Skämmes ta mej faan på allvar..Urken skrev:NallePhu skrev:Allt man hör är PLAST - PLAST - PLAST!Urken skrev:Han är inte van att höra en klack, för allt man hör i Vida Arena är klapp klapp klapp!Norrlandstoken skrev:Vad är det Anders Öman / Växjö, exakt refererar till, gällande Luleå klacken
Chicken-Shinnimin!
Hej @Anders63Oman! Hur tycker du att ditt häcklande mot den journalist som granskat varför ni inte kan betala skulder till kommunen skiljer sig mot att en klack ropar namnet på en spelare? https://t.co/g5jgtQl1Rg
— Daniel Moritz (@moritzdaniel) 26 mars 2019
Klacken skanderar Brendan Shiinnimin efter LHFs pp mål under Brendans utvisningNorrlandstoken skrev:Vad är det Anders Öman / Växjö, exakt refererar till, gällande Luleå klacken
Är det detta som vissa Växjöfans och Anders Öhman blev så upprörda över och kallade mobbning? pic.twitter.com/M0Mx6mevFq
— Anton Johansson (@antonj85) 26 mars 2019
Så hemskt.Tony Moore skrev:Kan ju tillägga att H-läktaren skanderade "Vi hatar Växjö" några gånger precis vid matchstart..
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Niklas Olaussons 1-0 mål, framspelad av Erik Gustafsson. #LHF pic.twitter.com/rj2R8U9mrq
Erik Gustafsson -> Jesper Sellgren -> Isac Lundeström #LHF #TakeWarning #LetsGoDucks pic.twitter.com/FKiOZjPbIm
Jesper Sellgrens 3-0 mål för Luleå, framspelad av Isac Lundeström. #LHF #TakeWarning #LetsGoDucks pic.twitter.com/ODMisNQ0jd
Carl Mattsson gör sitt första slutspelsmål för Luleå. #LHF pic.twitter.com/zgT7y7ou3q
Senast ändrad av Tony Moore den ons 27 mar 2019, 00:12, ändrad totalt 1 gång
Interference är ju regelbrottet som ingen dömer för längre.CKa skrev:Puckad skrev:Vad är "Interference" ...?Kagen skrev:Samtidigt.. FBK och HV har en riktigt grinig tillställning.. som HV leder.
34:59 2 min HV71 12. Thuresson, Andreas Interference
(34:59 - 36:59)
34:08 2 min FBK 59. Johansson, Linus Boarding
[...]
Vad tror du att det heter?
Puckad- Antal inlägg : 11372
Pinsamt att ett lag i slutspel låter en person som inte förstår sig på någonting uttala sig om (ja vadå..? rent nonsense). Tom. Hallam verkar ju tycka att det var lågvatten deluxe. Jaja dom är en riktig plastförening..
Rikky- Antal inlägg : 1944
Oscar Engsund kolliderar med Daniel Rahimi. #LHF pic.twitter.com/HgDwcqdejz
Fel INGET lag har tappat en 3-0 ledning någonsin i SHLHankburger skrev:Nu måste vi sluta mobba Shinnimin här. För herr Clown... jag menar Öman tycker att Luleås klack är en samling drägg och patrask. :S
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/lAw4kM/vaxjoprofilen-ar-en-skam-for-idrotten
Maken till omogen och patetisk kommentar av en bitter människa har jag sällan skådat. SHL skriker att de vill ha mer känslor och inlevelse och så fort en publik ger dem just det så ska motståndarlagets pamp bli fullständigt kränkt.Pajala skrev:Det är inte så längesedan vi tappade en 3-0 ledning i matcher mot Frölunda, så allt kan hända.
Luleå har bara tappat en 3-0 ledning vid två tillfällen. Detta var mot Modo 2001 och DIF 2011. Båda gångerna vann Luleå sista matchen och gick vidare.
Det var 2-0 vi tappade då spelade man bäst av 5 matcher
I NHL har det hänt 2-3 ggr tror jag och där har man spelat bäst av 7 i evigheter
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Är en konstig feeling om nåt stort i detta laget jag inte riktigt kan sätta fingret på.
Storhet!
Måste klippa in ett citat från Läjkers forum som avslutning på en fantastisk afton:
Re: 26 mars 2019 Kvartsfinal 3:7 Luleå-Växjö
Inläggav Wolin » ons mar 27, 2019 12:18 am
Vi blir totalt förödmjukade av Luleå både hela föreningen och laget, när Olausson passar deras yngste spelare för att han skall få göra ett mål, känns det mer som en träningsmatch för Luleå, en förberedelse inför semifinal spelet, snarare än en riktig kvartsfinal match, om man skall se riktiga kvartsfinal matcher får man vända över kanal...
Avd. Inatt sover man gott
PM- Antal inlägg : 1947
Tappat = från 3-0 till 3-3 i matcher. Detta har hänt Luleå två gånger.Lasse Proppmätt skrev:Fel INGET lag har tappat en 3-0 ledning någonsin i SHLHankburger skrev:Nu måste vi sluta mobba Shinnimin här. För herr Clown... jag menar Öman tycker att Luleås klack är en samling drägg och patrask. :S
Maken till omogen och patetisk kommentar av en bitter människa har jag sällan skådat. SHL skriker att de vill ha mer känslor och inlevelse och så fort en publik ger dem just det så ska motståndarlagets pamp bli fullständigt kränkt.Pajala skrev:Det är inte så längesedan vi tappade en 3-0 ledning i matcher mot Frölunda, så allt kan hända.
I NHL har det hänt 2-3 ggr tror jag och där har man spelat bäst av 7 i evigheter
Norrlandstoken skrev:Jag har också för mig att Luleå tappat en 3-0 ledning mot Frölunda för bara två/tre år sedan och att vi torskade i sjunde. Eller ledde vi med 3-1 ????
2015 ledde vi med 3-1, förlorade med 4-3.
2011 ledde vi med 3-0, vann med 4-3. Robin Jonsson avgjorde i Sudden.
2001 ledde vi mot Modo, vi vann med 4-3.
Inget lag har någonsin hänt 3-0 i matcher i SHL. I NHLs långa historia av bäst av 7 möten har det hänt ynka 2 gånger. Jaja, någon ska väl bli den första i SHL och då blir det väl mot oss.
Dustin- Antal inlägg : 7176
Han är ironisk, skriver det efter varje mål som Olausson gör.Hankburger skrev:Mange skrev:Saxat från Läjkers forumInläggav Primeau » tis mar 26, 2019 8:40 pm
Bevisar väl bara att många av Växjös fans började följa Växjö efter deras första guld. Olausson brukar snitta ett mål per match mot Växjö
ski3r- Antal inlägg : 1992
Sorry skulle skrivit VÄNT 3-0 i matcherHankburger skrev:Tappat = från 3-0 till 3-3 i matcher. Detta har hänt Luleå två gånger.Lasse Proppmätt skrev:Fel INGET lag har tappat en 3-0 ledning någonsin i SHLHankburger skrev:Nu måste vi sluta mobba Shinnimin här. För herr Clown... jag menar Öman tycker att Luleås klack är en samling drägg och patrask. :S
Japp så var det minnet börjar svikta på äldre dagarMääk skrev:Norrlandstoken skrev:Jag har också för mig att Luleå tappat en 3-0 ledning mot Frölunda för bara två/tre år sedan och att vi torskade i sjunde. Eller ledde vi med 3-1 ????
2015 ledde vi med 3-1, förlorade med 4-3.
2011 ledde vi med 3-0, vann med 4-3. Robin Jonsson avgjorde i Sudden.
2001 ledde vi mot Modo, vi vann med 4-3.
Inget lag har någonsin hänt 3-0 i matcher i SHL. I NHLs långa historia av bäst av 7 möten har det hänt ynka 2 gånger. Jaja, någon ska väl bli den första i SHL och då blir det väl mot oss.
Men är det inte 3 ggr i NHL det var 2 ggr fram tills för några år sen då LA Kings gjorde det?
Och det skulle inte förvåna mig om det blir vi som är första laget som förlorar en 3-0 ledning i matcher.
Å andras sidan vet jag inte vad Växjö ska göra för att vända det här det liknar ju inte direkt Dif 2011 Dif:arna var stöddigare än Växjö minns ju att Dif,s materialare lämnade bortaställen kvar i Delfinen för han var bergsäker på att dom skulle komma tillbaka.
Och vi var "räddare" då än vad vi är idag jag tror få lag rubbar den här maskinens självförtroende
Tony Moore skrev:Det här var rena njutningen, nästan fuktigt "någonstansch" i kroppenOscar Engsund kolliderar med Daniel Rahimi. #LHF pic.twitter.com/HgDwcqdejz
Som jag ser det talar Engsund om för fakers att vill de ta matchen till hårdare fysiskt spel så fixar Luleå det med, utan problem.
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
» 2019-03-30, SM-kvartsfinal 5, Luleå - Växjö
» 2019-03-22, SM-kvartsfinal 1, Luleå - Växjö
» 2019-03-24, SM-kvartsfinal 2, Växjö - Luleå
» 2023-03-26, SM-kvartsfinal 6, Luleå - Växjö