Linn Peterson
4 posters
Sida 1 av 1
Linn Peterson
Klassmål!
Linn Peterson styr in 1-3 på skott av Petra Nieminen. Linköping - Luleå #SDHL #SDHLgifs #twittpuck pic.twitter.com/vTpYyOeRq1
— Petter Nilsson (@bodennilsson) March 17, 2019
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Sv: Linn Peterson
David Olsson Norrbottens Media:
Pappans bortgång fick henne att sluta med ishockeyn. Men efter att ha läkt själsligt lyfte Linn Peterson telefonen och ringde sin gamla tränare Fredrik Glader och frågade om han hade en plats över till henne i sitt lag. På fredagen blev hon svensk mästare för första gången. "Det här var för honom", säger hon.
Det var mycket känslor efteråt.
– Jag ska gå in till omklädningsrummet och ringa mamma om en stund, säger Linn Peterson och fortsätter:
– Jag önskar att jag kunde ringa pappa också, men jag vet att han är jävligt stolt.
Hon torkar tårarna ur ögonen.
– Jag vet att han satt någonstans där uppe och kollade på matchen, tillägger hon sedan.
Hon var en av de som klev fram när laget som mest behövde det.
– Det här är det bästa jag någonsin varit med om, säger Linn Peterson och fortsätter:
– Men jag hade aldrig klarat det här utan stödet från de andra i laget.
Pappans bortgång fick henne att sluta med ishockeyn. Men efter att ha läkt själsligt lyfte Linn Peterson telefonen och ringde sin gamla tränare Fredrik Glader och frågade om han hade en plats över till henne i sitt lag. På fredagen blev hon svensk mästare för första gången. "Det här var för honom", säger hon.
Det var mycket känslor efteråt.
– Jag ska gå in till omklädningsrummet och ringa mamma om en stund, säger Linn Peterson och fortsätter:
– Jag önskar att jag kunde ringa pappa också, men jag vet att han är jävligt stolt.
Hon torkar tårarna ur ögonen.
– Jag vet att han satt någonstans där uppe och kollade på matchen, tillägger hon sedan.
Hon var en av de som klev fram när laget som mest behövde det.
– Det här är det bästa jag någonsin varit med om, säger Linn Peterson och fortsätter:
– Men jag hade aldrig klarat det här utan stödet från de andra i laget.
Linn Peterson gör 3-0 assisterad av Petra Nieminen. Luleå - Linköping #SDHL #SDHLgifs #twittpuck pic.twitter.com/cX3EgzocWf
— Petter Nilsson (@bodennilsson) March 21, 2019
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Ärligt talat hur faaaaan kan Shinnimin åka där?
Jag köper filmningen tidigare men det är ta mig fan skandal att han åker ut där.
Jag köper filmningen tidigare men det är ta mig fan skandal att han åker ut där.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Ärligt talat hur faaaaan kan Shinnimin åka där?
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Fråga Linn?
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Pajala likes this post
Guldhjälten lägger skridskorna på hyllan
Vårat Gängs Podd
Linn Peterson om sin tid i Luleå Hockey/MSSK
Får ståpäls när man tänker tillbaka på den avgörande Finalmatchen i Gävle inför 8000 åskådare.
Tack för ALLT & Lycka till i Framtiden!!!
Vårat Gängs Podd
Linn Peterson om sin tid i Luleå Hockey/MSSK
Får ståpäls när man tänker tillbaka på den avgörande Finalmatchen i Gävle inför 8000 åskådare.
Tack för ALLT & Lycka till i Framtiden!!!
Jokerman ll- Antal inlägg : 1466
Bengtfredlund78 likes this post
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet