2019-02-21, SHL-match 43, Skellefteå - Luleå
+38
Lasse Proppmätt
Micke80
Jokerman
Diktatorn
Sir Prozac
Popup
hokkzorz
Norrlandstoken
Myrman
Donten_
Hedanders
kamelbullen
Old Brooklyn
ski3r
Dustin
Hankburger
Urken
Kagen
Tony Moore
MickkeJ
PM
Kapten Haddock
Donowitz
Bamsefar
GustenA
NallePhu
kokostrollet
Jonken
Mange
Tigerman
amarule
Pajala
Blinders
rasbiologen
Lulefan
Rikky
Redbear
Admin
42 posters
Sida 6 av 6
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2019-02-21, SHL-match 43, Skellefteå - Luleå
Jag har flera goda vänner i Skellefteå. Även om vi är på varandra SOM FAN i Hockeyn; har vi alltid haft järn koll på vart gränsen går. Personligen tycker jag att det endast färgar tillvaron iaf mellan oss; när vi kör med lite nedvärderande namn och kommentarer etc. Det låter inte respektfullt för fem öre; men respekten mellan oss alla (som personer) har ALLTID funnits där. Det är precis sak här. Under många år är det vi Luleå killar i gänget -som fått äta rejäla mängder skit. Nu blåser det lite medvind för oss: Och givetvis är det bara naturligt att ge igen lite.Krobbe skrev:
Jag har än inte sett/läst någon kommentar från AIK-supportrar som anklagat Jalvanti för Jimmies skada. Möjligen för läkarens kommentar i AB, beroende på hur man tolkar den. Men på Norran och Fejsboken har inga såna arguments synts. Ännu i vart fall.
Nu läser jag nästan aldrig på NP:s forum längre (trots att jag är medlem) pga att jag ogillar vissa av deras ur NP:s ledning sätt att vara "besserwissriga" mot andra kommenterare. På samma sätt som jag ogillar några av era egna här.
Det är väl över 40 år sedan klubbar och supportergrupper inom hockeyn drev på att få bort de värsta avarterna inom supporterkulturen, där det skanderades "bär ut liket" "sopa upp resterna" och dylikt.
Lite mer respekt kan man begära, även mot värsta konkurrenter inom idrott.
Men det är kanske så att vissa av lulefansen i sina jordhålor, inte nåtts av den moderna teknikens budskap ännu. Någon här kanske kan upplysa den skaran om detta. För övrigt hoppas jag att den inte är så stor som den låter.
Nu är detta inlägg skrivet i samma anda som man rätt ofta kan läsa här, om Mordor, sexfingers och diverse annat.
Rivalitet ja, men med respekt. Finns säkert några ur våra led som beter sig likadant, dom försvarar jag inte.
Respekt är att applådera en idrottsman som skadad tar sig från en arena, med eller utan hjälp.
Och att håna densamme i efterhand, anser jag vara än värre.
För att dessutom kommentera matchen, så vann Luleå rättvist. Våra spelare återföll i gamla synder från hösten och spelade mer bakom mål än mot mål i anfallen. Att lira i anfallszon med att slänga iväg puck runt sarghörnen, fram och tillbaka, det är vi nog svenska mästare på. Om sådan tävling funnits.
När vi går ut och äter är det ALLTID race om vem som ska betala maten/notan. Och i efterhand är det alltid typ: -Jag bjuder om Ni säger att nalle verkstan är ett gäng pissråttor. Eller rekylen: -Jag bjuder på efterrätten om Ni säger att det var piss & saliv på glaset i kopiatorn -när SAIK klonade av Solnas hockey logga. Men ALLT DETTA är alltid sagt med glimten i ögat. Vi delar i princip alla övriga värderingar om SHL, domare, övriga SHL-lag.
Precis som du säger: Det finns rötägg i varje läger. Min kommentar hade snarare adress till dessa. För handen på hjärtat: Det brukar faktiskt inte dröja länge efter matchen innan "knaset" sätter igång -på sociala medier... Det som dock var förvånande och överraskande; var att denna gång var det självaste Erkki V -som lyfte på benet och svansade av först: Inte skateboard gängen... Ur SAIK lägret; hade annars mina pengar legat tveklöst på Bert.
Jonken- Antal inlägg : 7091
icemask skrev:Pendeln slår åt båda håll, då borde northpower göra samma sak eftersom de skrek det åt Gustafsson i en situation då skadan var mer uppenbar än när Jimmy föll efter tacklingen !farre skrev:Riktigt lågt gjort av klacken igår. Tycker LHF ska skicka blommor till Jimmie och be om ursäkt för fansens beteende.
Förstår att i stridens hetta så vräker man ur sig dumheter men det här var ett lågvattenmärke av sällan skådat slag.
Låt udda vara jämt och gå vidare !
Jag uppfattade inte att de skrek filmare till Gustafsson när han låg nere eller hjälptes av isen. Självklart är det lika jävla illa, därför borde det varit ännu mer uppenbart att vi inte ska sjunka lika lågt.
farre- Antal inlägg : 2143
Äh, att ropa filmare till någon som har "lite" ont i benet är väl inte hela världen. Någon jämförde det med Sundhs situation och han låg medvetslös i kramper, viss skillnad tycker jag. Sen att han inte filmade just i den situationen må ju vara men han har väl jobbat ihop till det kan jag tycka.
Tråkigt för Jimmie att säsongen och säkert karriären är över men han har spelat SHL-hockey till 39 års ålder(nästan iaf, han fyller faktiskt 39 idag). Det hade kunnat sluta tidigare och värre än en hälsena så min ömkan väljer jag att lägga på annat. Han reder sig nog.
Tråkigt för Jimmie att säsongen och säkert karriären är över men han har spelat SHL-hockey till 39 års ålder(nästan iaf, han fyller faktiskt 39 idag). Det hade kunnat sluta tidigare och värre än en hälsena så min ömkan väljer jag att lägga på annat. Han reder sig nog.
Dustin- Antal inlägg : 7191
Lätt att säga att man inte ska sjunka till samma låga nivå men svårare att efterleva när masspsykosen slår till då ger man igen med samma mynt utan eftertanke, kompisen bredvid ropar ju och dessutom skrek deras klack samma sak så då blir det som det blir !farre skrev:icemask skrev:Pendeln slår åt båda håll, då borde northpower göra samma sak eftersom de skrek det åt Gustafsson i en situation då skadan var mer uppenbar än när Jimmy föll efter tacklingen !farre skrev:Riktigt lågt gjort av klacken igår. Tycker LHF ska skicka blommor till Jimmie och be om ursäkt för fansens beteende.
Förstår att i stridens hetta så vräker man ur sig dumheter men det här var ett lågvattenmärke av sällan skådat slag.
Jag uppfattade inte att de skrek filmare till Gustafsson när han låg nere eller hjälptes av isen. Självklart är det lika jävla illa, därför borde det varit ännu mer uppenbart att vi inte ska sjunka lika lågt.
Synd att det bara är Lulefans som hängs ut när alla är lika goda kålsupare !
icemask- Antal inlägg : 4174
Visst var vi i klacken framröstade som bästa klacken men var det mindre hata eller rumsrenare ramsor då, nää det var precis lika om inte värre, hur tror du det skulle tas emot idag om klacken skrek i kör "visa pattarna" när det var konståkningsuppvisning i pausen som vi gjorde då ?Lasse Proppmätt skrev:Ang Jimmies skada och klackens skanderande så tycker jag det är åt h-vete att dom höll på i klacken tyvärr har LHF klacken blivit Sthlm influerad det hände nån gång på 90 talets början (Då red tags bildades) då man tyckte 80 tals klacken som sjöng oavbrutet och sällan häcklade motståndare som man gör idag var för töntiga.
På 80 talets slut var LHF klacken framröstad som bästa hemmaklack 3 år i rad av dom andra lagen i ligan det lär aldrig inträffa igen.
Men vänder man på myntet lite grann så har han och ett par andra spelare (Hitte-Joel t.e.x) byggt upp till detta beteende genom sitt agerande på isen och div uttalande i media som att det är OK att filma om det hjälper laget.
Precis som en del (hmm de allra flesta faktiskt) LHF spelare varit avskydda av andra supportrar
Vi kallas ju Fuleå i övriga Sverige och till viss del har vi oss själva att skylla för det ryktet.
Precis som en brottsling eller alkis som försöker tvätta bort sitt rykte efter att ha sluta vara kriminell eller slutat dricka i allmänhetens ögon är dom kriminella eller alkisar oftast resten av livet.
Nog om det
Gällande matchen så var det en krigarinsats men vafan ska vi alltid spela hem matcherna när vi leder med ett eller två mål?
Visst vi har seriens bästa försvar men det var bara en hårsmån från att det gick åt skogen den här gången precis som det gjort otaliga ggr förr när vi försökt försvara en uddamålsledning.
Skärpning tack.
Och PP???
Vi måste göra nåt med vårt PP för det ser likadant ut varje gång och har sett likadant ut hela säsongen försök hitta på nåt nytt.
icemask- Antal inlägg : 4174
Tar ca 6 månader för en hälsena att läka ihop, under den tiden ska man inte belasta den särskilt mycket. Lagom till slutet av augusti kanske han kan börja träna för fullt igen. Missar i princip all sommarträning med andra ord, knappast positivt när man är 39 år gammal hockeyspelare. Inte helt omöjligt att karriären är över om det blir svårt få till formen till nästa säsong, men det går ju bara spekulera om
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Jag måste då få tillägga att förutom det nyss påtalade, så var stämningen under matchen hög och bra inom bägge klackarna. Bra inramning till matchen, vilken var rätt spännande också.
Jag tror för övrigt Luleå kan gå riktigt långt i år.
(var tufft att få ur sig, men.....i alla fall )
Jag tror för övrigt Luleå kan gå riktigt långt i år.
(var tufft att få ur sig, men.....i alla fall )
Krobbe- Antal inlägg : 73
Håller med däremot bua dom när han rörde pucken i början på tredje periodenfarre skrev:icemask skrev:Pendeln slår åt båda håll, då borde northpower göra samma sak eftersom de skrek det åt Gustafsson i en situation då skadan var mer uppenbar än när Jimmy föll efter tacklingen !farre skrev:Riktigt lågt gjort av klacken igår. Tycker LHF ska skicka blommor till Jimmie och be om ursäkt för fansens beteende.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
icemask skrev:Visst var vi i klacken framröstade som bästa klacken men var det mindre hata eller rumsrenare ramsor då, nää det var precis lika om inte värre, hur tror du det skulle tas emot idag om klacken skrek i kör "visa pattarna" när det var konståkningsuppvisning i pausen som vi gjorde då ?Lasse Proppmätt skrev:Ang Jimmies skada och klackens skanderande så tycker jag det är åt h-vete att dom höll på i klacken tyvärr har LHF klacken blivit Sthlm influerad det hände nån gång på 90 talets början (Då red tags bildades) då man tyckte 80 tals klacken som sjöng oavbrutet och sällan häcklade motståndare som man gör idag var för töntiga.
På 80 talets slut var LHF klacken framröstad som bästa hemmaklack 3 år i rad av dom andra lagen i ligan det lär aldrig inträffa igen.
Men vänder man på myntet lite grann så har han och ett par andra spelare (Hitte-Joel t.e.x) byggt upp till detta beteende genom sitt agerande på isen och div uttalande i media som att det är OK att filma om det hjälper laget.
Precis som en del (hmm de allra flesta faktiskt) LHF spelare varit avskydda av andra supportrar
Vi kallas ju Fuleå i övriga Sverige och till viss del har vi oss själva att skylla för det ryktet.
Precis som en brottsling eller alkis som försöker tvätta bort sitt rykte efter att ha sluta vara kriminell eller slutat dricka i allmänhetens ögon är dom kriminella eller alkisar oftast resten av livet.
Nog om det
Gällande matchen så var det en krigarinsats men vafan ska vi alltid spela hem matcherna när vi leder med ett eller två mål?
Visst vi har seriens bästa försvar men det var bara en hårsmån från att det gick åt skogen den här gången precis som det gjort otaliga ggr förr när vi försökt försvara en uddamålsledning.
Skärpning tack.
Och PP???
Vi måste göra nåt med vårt PP för det ser likadant ut varje gång och har sett likadant ut hela säsongen försök hitta på nåt nytt.
Jo du har rätt det är samhället som förändrats men jag tycker på nåt sätt att det var mer "glimten i ögat" på den tiden typ visa flinten Södergren då tyckte man ju att Sthlm klackarna var "för mycket" och där har det ju inte ändrats så mycket överhuvudtaget.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Underligt, men intressant.. jag tyckte vi hade flyt som vann matchen.
måste ändå säga att det känns konstigt med alla undanflykter, "men dom då" och dom gjorde..... stå för vad man själv gjort, jag ser inget fel att man skriker filmare och så men då man sedan ser att han är skadad så skall man inte fortsätta skrika det, och då spelar det ingen roll vem det är.
Nej tyvärr så tycker jag fokus ligger ibland alldeles för mycket på sjunga och skrika om andra laget eller domaren istället för att sjunga om hur vi älskar Luleå, mindre hat mera kärlek
för ni skall komma ihåg att era barn ser vad ni gör nu och eftersom en del av er tycker det är ok så kommer dom göra samma sak, vilket kanske leder till värre grejer ute i livet.
Älska livet, Älska Luleå och respektera alla oavsett vem det är.
Nej tyvärr så tycker jag fokus ligger ibland alldeles för mycket på sjunga och skrika om andra laget eller domaren istället för att sjunga om hur vi älskar Luleå, mindre hat mera kärlek
för ni skall komma ihåg att era barn ser vad ni gör nu och eftersom en del av er tycker det är ok så kommer dom göra samma sak, vilket kanske leder till värre grejer ute i livet.
Älska livet, Älska Luleå och respektera alla oavsett vem det är.
snugge- Antal inlägg : 17
Har inte läst alla tidigare kommentarer men jag tycker inte det var konstigt att LHF fansen på plats ropade filmare åt JE precis när situationen hände. Ingen synbar skada, JE föll på eget grepp, tacklingen var nästan ojuste, lyfte inte skridskorna på JE vid kontakt tillfället? Allt med tanke på hur JE gjort sej känd under sin långa karriär, hade man vetat vad som hände hade väl ingen ropat filmare. Det är min personliga tanke, såg det bara på tv men blev jätte förvånad när det blev känt att det hälsenan blev avskuren. När det händer en sådan allvarlig skada blir vi ju alla medmänniskor och beklagar detta djupt, den fantastiska sporten ishockey kommer då långt i bakgrunden och jag önskar verkligen Jimmie all lycka till i den kommande rehaben.
Trist för Jimmie. Visst, det kan vara en skada som avslutar hans karriär, men det är ju i så fall en karriär som har max två månader kvar att leva. Inte heller är det en skada som kommer ge honom men i livet efter hockeyn. Det här är en typ av skada som inträffar då och då utan att någon lyfter ögonbrynen allt för högt, speciellt när personen är till åren kommen och har en kroppshydda som en kaskelottval.
Som sagt, tråkigt för Jimmie att avsluta så här - men nog fan hade han samlat ihop till lite smädelser vid den här situationen. Inget att hetsa upp sig för på något sätt.
Som sagt, tråkigt för Jimmie att avsluta så här - men nog fan hade han samlat ihop till lite smädelser vid den här situationen. Inget att hetsa upp sig för på något sätt.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Om det nu intresserar någon här och inte redan läst, (finns som plusartikel i Kuriren) så sa Jimmie Ericsson följande i en intervju i Norran;
”Jag trodde att de ville vara schyssta och ropade "vinnare" för det är så jag vill uppfattas, säger han med ett stort flin innan han fortsätter:
– Det är ingenting som jag tar personligt. Jag lägger ingen värdering i det. De håller stenhårt på sitt lag och gillar inte vårt lag. De gör det som de tror är bäst för sitt lag och det har jag respekt för."
”Jag trodde att de ville vara schyssta och ropade "vinnare" för det är så jag vill uppfattas, säger han med ett stort flin innan han fortsätter:
– Det är ingenting som jag tar personligt. Jag lägger ingen värdering i det. De håller stenhårt på sitt lag och gillar inte vårt lag. De gör det som de tror är bäst för sitt lag och det har jag respekt för."
Krobbe- Antal inlägg : 73
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2019-12-17, SHL-match 25, Luleå - Skellefteå
» 2019-10-22, SHL-match 13, Skellefteå - Luleå
» 2019-01-24, SHL-match 35, Luleå - Skellefteå
» 2019-08-22, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2020-02-11, SHL-match 39, Skellefteå - Luleå
» 2019-10-22, SHL-match 13, Skellefteå - Luleå
» 2019-01-24, SHL-match 35, Luleå - Skellefteå
» 2019-08-22, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2020-02-11, SHL-match 39, Skellefteå - Luleå