2012-08-19, European Trophy, Luleå - Salzburg
+18
LubosC
kralle
Pickadoll
Old Brooklyn
BodenSwe
Myrman
Salle
Donten_
LulefanGBG
Wirbelwind
Beast.
Lars158
Redbear
Urken
Johan__
Jonken
DonP
Slapshot
22 posters
Sida 1 av 3
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
2012-08-19, European Trophy, Luleå - Salzburg
Match i eftermiddag och det vore kul om Klasen börjar komma igång snart också...!!
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Sv: 2012-08-19, European Trophy, Luleå - Salzburg
Funderara på om man skulle sätta sig i bilen till Luleå i eftermiddag, vad än slutresultatet blir törs jag nog tippa att vi tyvärr får se mål av antingen Komarek eller Raffl, släkten är som bekant värst.
Slutresultat 4-2 är mitt tips.
Slutresultat 4-2 är mitt tips.
DonP- Antal inlägg : 173
Alla nya spelarna i laget är alltid lite mer "off" i början -eftersom de är tvugna att börja från "noll" med att sätta grundspelet. Spelarna som har en säsong Rönken hockey -eller fler under bältet; har mycket gratis i början.
Men ju mer man spelar = Ju mer börjar det att sitta i rygg märgen.
I detta tidiga stadium under säsongen måste Luleå Hockey lägga krutet på att sätta grundspelet i första hand. Och givetvis speglades ju avsaknaden av rejälare PP-träning av ineffektiviteten i powerplay mot Mountfield senast. Men det kommer också att komma efter att grundspelet börjar sitta för alla spelare -och man kan börja lägga lite mer tid på PP-träningen.
Tycker inte heller att LHF riktigt fått bekänna ordentlig färg ännu i BP-spelet. Och det är det här som jag personligen är mest orolig för -nu när KUNG Jaakola inte längre är kvar i laget + att LHF's centerbesättning bör vara mindre defensivtskickliga jämfört med bla förra säsongen.
Utöver detta tenderar iaf jag hittills överlag; att se för mycket "fin-lir" offensivt -och för lite rejäl "killer instinkt" riktigt nära motståndarmålet. Det är ju på den här punkten LHF har satsat mycket på i år. Jag skulle definitivt önska att LHF skulle få trycka in några riktiga gris-mål nära kassen; där man bulldoozrar in pucken Ex efter returer. Om detta skall gå måste spelarna lära sig att kapa tiden med "puck-bakande" -medan man funderar & letar pass osv. Alla kan inte hålla i pucken; trots att man är en kreativ spelare. Det är bättre att hitta lägena/få motståndarna oroganiserade/tappa positioner -med högre passningstempo i offensivzon. Men alla måste vara överens om att man passar pucken snabbare ifall; man inte har någe konkret färdigt i skallen innan man får pucken. Men som sagt: Detta är ju sådant som LHF ej hunnit träna tok mycket på ännu. Därför är det extra viktigt för SAMTLIGA SPELARE att verkligen "släppa kycklingen" -och GÅ IN FRAMFÖR KASSEN!!!
Om jag vore Rönken; skulle jag beordra den killen som sitter och bakar puck i onödan offensivt; när en medspelare står framför motståndarmålet & skymmer + tar stryk: Att själv ställa sig framför målet i PP nästa byte. Tror inte det finns ett bättre sätt att lära sig att sluta baka puck i trygghet kring kanterna i onödan... Respekt för sina medspelare är en dörr som svänger åt BÅDA HÅLL! För om alla spelarna VET att det ALLTID GER NÅGOT att gå in på kassen + att medspelarna HAR VETT och anpassa spelet efter bragden: Då blir det också helt plötsligt jävligt motiverande att gå in där för laget.
Blir säkert en bra match mot Österrikarna idag!
Hoppas att publiken bjuder någe trevligt åt Konstantin Komarek.
Men ju mer man spelar = Ju mer börjar det att sitta i rygg märgen.
I detta tidiga stadium under säsongen måste Luleå Hockey lägga krutet på att sätta grundspelet i första hand. Och givetvis speglades ju avsaknaden av rejälare PP-träning av ineffektiviteten i powerplay mot Mountfield senast. Men det kommer också att komma efter att grundspelet börjar sitta för alla spelare -och man kan börja lägga lite mer tid på PP-träningen.
Tycker inte heller att LHF riktigt fått bekänna ordentlig färg ännu i BP-spelet. Och det är det här som jag personligen är mest orolig för -nu när KUNG Jaakola inte längre är kvar i laget + att LHF's centerbesättning bör vara mindre defensivtskickliga jämfört med bla förra säsongen.
Utöver detta tenderar iaf jag hittills överlag; att se för mycket "fin-lir" offensivt -och för lite rejäl "killer instinkt" riktigt nära motståndarmålet. Det är ju på den här punkten LHF har satsat mycket på i år. Jag skulle definitivt önska att LHF skulle få trycka in några riktiga gris-mål nära kassen; där man bulldoozrar in pucken Ex efter returer. Om detta skall gå måste spelarna lära sig att kapa tiden med "puck-bakande" -medan man funderar & letar pass osv. Alla kan inte hålla i pucken; trots att man är en kreativ spelare. Det är bättre att hitta lägena/få motståndarna oroganiserade/tappa positioner -med högre passningstempo i offensivzon. Men alla måste vara överens om att man passar pucken snabbare ifall; man inte har någe konkret färdigt i skallen innan man får pucken. Men som sagt: Detta är ju sådant som LHF ej hunnit träna tok mycket på ännu. Därför är det extra viktigt för SAMTLIGA SPELARE att verkligen "släppa kycklingen" -och GÅ IN FRAMFÖR KASSEN!!!
Om jag vore Rönken; skulle jag beordra den killen som sitter och bakar puck i onödan offensivt; när en medspelare står framför motståndarmålet & skymmer + tar stryk: Att själv ställa sig framför målet i PP nästa byte. Tror inte det finns ett bättre sätt att lära sig att sluta baka puck i trygghet kring kanterna i onödan... Respekt för sina medspelare är en dörr som svänger åt BÅDA HÅLL! För om alla spelarna VET att det ALLTID GER NÅGOT att gå in på kassen + att medspelarna HAR VETT och anpassa spelet efter bragden: Då blir det också helt plötsligt jävligt motiverande att gå in där för laget.
Blir säkert en bra match mot Österrikarna idag!
Hoppas att publiken bjuder någe trevligt åt Konstantin Komarek.
Jonken- Antal inlägg : 7062
Ingen Persson idag, men han verkar okej. Skönt.
Johan__- Antal inlägg : 941
Finns det någon livestream? Snääälla säg att det finns!
Urken skrev:Finns det någon livestream? Snääälla säg att det finns!
Nej, tyvärr. Om man inte är på plats så är det bästa alternativet att följa matchen via Kuriren.
Redbear- Antal inlägg : 6780
Målvakt: David Rautio (Johan Gustafsson).
Förstafemman: Daniel Gunnarsson, Jan Sandström - Toni Koivisto, Niklas Olausson, Jens Jakobs.
Andrafemman: Lukas Kilström, Fredrik Svensson - Linus Klasen, Kim Hirschovits, Karl Fabricius.
Tredjefemman: Johan Fransson, Pavel Skrbek - Cam Abbott, Chris Abbott, Anton Hedman.
Fjärdekedja: Joonas Vihko, Niklas Fogström, Jonas Berglund.
Extra spelare: Daniel Mannberg.
Förstafemman: Daniel Gunnarsson, Jan Sandström - Toni Koivisto, Niklas Olausson, Jens Jakobs.
Andrafemman: Lukas Kilström, Fredrik Svensson - Linus Klasen, Kim Hirschovits, Karl Fabricius.
Tredjefemman: Johan Fransson, Pavel Skrbek - Cam Abbott, Chris Abbott, Anton Hedman.
Fjärdekedja: Joonas Vihko, Niklas Fogström, Jonas Berglund.
Extra spelare: Daniel Mannberg.
Lars158- Antal inlägg : 9805
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6517078
I artikeln står det 7 backar men det står ju bara 6st
I artikeln står det 7 backar men det står ju bara 6st
Bör bli en tuffare match än mot tjeckerna senast. Synd att radion inte ens sänder dessa matcherna. Hur ska intresset för ET öka när det inte går att följa matcherna på ett vettigt sätt? Helt sjukt faktiskt...
Beast.- Antal inlägg : 2040
Beast. skrev:Bör bli en tuffare match än mot tjeckerna senast. Synd att radion inte ens sänder dessa matcherna. Hur ska intresset för ET öka när det inte går att följa matcherna på ett vettigt sätt? Helt sjukt faktiskt...
Ja tillgång att se alla matcher måste till om ET ska bli en riktigt seriös turnering. Nu har ju Viasat rättigheterna men dom matcher dom då inte tar in och visar borde ET eller klubben själva i egen regi få sända.
Lars158 skrev:Beast. skrev:Bör bli en tuffare match än mot tjeckerna senast. Synd att radion inte ens sänder dessa matcherna. Hur ska intresset för ET öka när det inte går att följa matcherna på ett vettigt sätt? Helt sjukt faktiskt...
Ja tillgång att se alla matcher måste till om ET ska bli en riktigt seriös turnering. Nu har ju Viasat rättigheterna men dom matcher dom då inte tar in och visar borde ET eller klubben själva i egen regi få sända.
Håller med. Om de som har rättigheterna, i detta fall Viasat, i varje fall inte ska sända matchen, vad spelar det då för roll om någon annan gör det? T.ex. om Luleå Hockey själva livestreamar sina matcher.
De har liksom köpt upp rättigheterna bara för att hålla dessa paxade? Verkar så dumt i mina ögon. Har man rättigheterna, så sänd! Om inte på TV, så ha de på någon playversion på nätet! Jag vill ha hockey, nu!
Nu ser ju avtalet ut så att det är så och Viasat betalar ju för det. Men som sagt ska turneringen bli stor så krävs att alla matcher ska kunna ses. Antingen kräver man för att få rättigheterna ska alla svenska lags matcher sändas av Viasat. Eller så gör man avtal så att Klubbarna får streama dom matcher Viasat väljer att inte sända.
Utan sändning i nån form av alla matcher blir ET inte vad det kan bli.
Utan sändning i nån form av alla matcher blir ET inte vad det kan bli.
Kan de vara så att Saltzburg livestreamar? Har försökt att hitta någon länk men utan framgång. De är ju ändå värdlaget i turneringen så de borde ju visa matchen på något sätt tycker man.
Wirbelwind- Antal inlägg : 74
Wirbelwind skrev:Kan de vara så att Saltzburg livestreamar? Har försökt att hitta någon länk men utan framgång. De är ju ändå värdlaget i turneringen så de borde ju visa matchen på något sätt tycker man.
Jag tror inte det. Skulle det ha gjorts skulle dom köpt signal Viasat på samma sätt som Viasat ska köpa signal av Tjeckerna för att Visa LHF borta matchen i Tjeckien. Och Viasat kommer ju inte ha nånting med den här matchen så det är nog kört.
Köper signal= att du inte har eget film team på plats
Det är ju rätt mycket med hela European Trophy som är mycket oseriöst. Inga matcher på tv, dålig promotion för turnerningen, de lag som betalar mest pengar är också direktkvalificerade till slutspelet etc.
Ska man få till en "Hockeyns Champions League" så bör det ju vara lika villkor för alla lagen samt att det är t ex de 4-5 bästa lagen från varje liga som spelar varje år och inte lag från Allsvenskan eller andra länders andraligor...
Ska man få till en "Hockeyns Champions League" så bör det ju vara lika villkor för alla lagen samt att det är t ex de 4-5 bästa lagen från varje liga som spelar varje år och inte lag från Allsvenskan eller andra länders andraligor...
Småkollar förövrigt lite på LHC-Vienna Capitals och ser att de kör med en hel Luleåkedja i Arlbrandt-Almtorp-Hjalmarsson. Calle Söderberg fick matchstraff för en mycket tveksam situation direkt i början av matchen
Blir nog tufft idag, fysiskt där ute med många transatlanter på isen, men vi har två glödheta kanadensare själva och våra tilltänkta muskler, (Svensson, Hedman, Jacobsson) längtar nog efter att få spänna sig lite så jag tror och hoppas att ni på plats får se en tuff men schysst match och tror faktiskt att vi vinner.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
5 mot 3, hoppas tvåan kommer nu!
Donten_- Antal inlägg : 2585
Underbart att Hedman fick näta, assist på Chris och Cam också. Den kedjan är het just nu!
2-0 kom inte i 5mot3. Men kul att Mannberg fick måla.
Kul för Mannberg.
2 - 0 Mannberg, tydligen en rätt spektakulär prestation...
Mannberg 2-0. Härligt, tror den killen kan bli riktigt bra, lite skotträning så kan vi ha oss en sniper.
DonP- Antal inlägg : 173
2 - 1
Verkar vara en kul match i vart fall.
Verkar vara en kul match i vart fall.
3-1. Straff. Flyter på bra för Cam.
3 -1 Cam Abbott på straff! UNDERBART! Hur het är killen egentligen?
Synd att jag ständigt är efter någon annan haha!
Cam 3 mål på lite drygt en match. Hoppas han är lika het när serien drar igång.
Är det inte ofta så när man kommer tillbaka från en längre frånvaro att första matcherna är man stekhet, sen kommer man i en svacka. 3 mål framåt och en period är inte ens spelad. Kan inte ha hänt så många gånger förra säsongen?
3 - 2. Vårt boxplay måste bli bättre
Jäklar vad det ramlar in mål åt båda håll. Undrar vad Rönken tycker om det? Hehe.
Kul för oss som tittar i alla fall. Man vinner ju hellre med 5-3 än 2-0, om man ser till underhållningsvärdet haha.
Kul för oss som tittar i alla fall. Man vinner ju hellre med 5-3 än 2-0, om man ser till underhållningsvärdet haha.
Salle- Antal inlägg : 3370
Jösses. Vad händer?
4 - 2 Koivisto!
Där rök mitt tips redan i första haha! Men bara kul om vi öser in mål!
Målglatt var det här. Kul.
18-10 i skott.
Tydligen bra forechecking, sånt gillar vi också. Så det ska vara.
18-10 i skott.
Tydligen bra forechecking, sånt gillar vi också. Så det ska vara.
Senast ändrad av Johan__ den sön 19 aug 2012, 17:51, ändrad totalt 1 gång
Hur var det med? "tråkiga lule, ja ni är tråååkiiiiiga luuuuule.. ja ni är trååkiga luuuule.. tråkiga lule!"
Kärpet leder mot Mountfield med 2 - 1, Hamburg leder mot Plzen med 3 - 2 och Berlin leder mot KOmeta Brno med 5 - 0 i vår grupp.
Blir nog gruppfinal mot Berlin i Oktober mitt under elitseriesäsongen vad det verkar! Kul att den matchen troligen kommer "betyda något" Då det gäller att komma först för att säkra slutspelsplatsen. Tvåa kan gå, beroende på andra grupper och hur det går för "köptslutspelsplatsredan-lagen"
Linköping-Vienna är en rätt medioker historia. Nästan parodi på hockey ibland. Segt och slarvigt mest hela tiden. Annat måste det vara med Luleå-Salzburg!
Myrman- Antal inlägg : 4663
Med risk för att verka tjatig.. VILL_SE_MATCHEN! Speciellt när det verkar som en rolig, målglad tillställning. Mannberg, vad gjorde han..? Något spektakulärt, ja, men låt mig seeee! Cam?! Saknar att se honom spela hockey mer än jag saknar mitt fruntimmer!
Salzburg hade en i ribban direkt i inledningen av 2a perioden. Verkar vara en otroligt händelserik match. FAN att man man inte kan se den!
Powerplay för Luleå nu. KOM IGEN!
Spelar Klasen något ? Hans facit hittils är väl 2 assist på 2 matcher om jag inte minns fel ?
Wirbelwind- Antal inlägg : 74
Klasen spelar inte, var med på uppvärmingen och det ska tydligen inte vara något allvarligt enligt kurrensnubben..
Undrar hur Komarek sköter sig förresten? Ingen kommentar om honom än på kurrenrapporten..
Min TV10 eller vad den nu heter, , har visst brutit ihop fullständigt. Ingen större sorg över det. Det var ändå inget bra.
Myrman- Antal inlägg : 4663
6 - 0 till Berlin
...och 3 - 1 till Kärpet
...och 3 - 1 till Kärpet
Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 2013-08-25, European Trophy, RedBull Salzburg - Luleå
» 2012-08-30, European Trophy, Kärpät - Luleå
» 2012-08-26, European Trophy, Plzen - Luleå
» 2012-08-21, European Trophy, Luleå - Kärpät