Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3
+63
Sir Prozac
Tackleberry
oggskar
amarule
keevvs
ezz
Högljudd
kamelbullen
Mange
Lasse Proppmätt
tibet
vanten90
Vexet
NilsOskar
MickkeJ
Popup
Diktatorn
Micke80
Pajala
Björnkäften
Tony Moore
Rikky
LHF96
makkanmakkan
CKa
delpiero
rasbiologen
MrA
Cambbott24
farre
Redbear
Hellcop
Tigerman
pingu
Pontaking
Qirren
Urken
Bamsefar
Sundance Kid
GustenA
Mr Bister
Kapten Haddock
Ferros
Hedanders
icemask
Jonken
Dilox
Puckad
Blinders
Dustin
Lehto
Sportchefen #2
Old Brooklyn
Lulefan
Norrlandstoken
NallePhu
Hankburger
ski3r
MrScout
Donowitz
RSD555
kokostrollet
67 posters
Sida 7 av 13
Sida 7 av 13 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13
Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 3
Hankburger skrev:icemask skrev:Luleå hockey har hittills med råge gjort det de satte upp som mål före säsongen, ekonomiskt, publikt och sportsligt !
Varför litar ni inte på att de vet vad de gör framöver, värvning eller inte ?
Deras plan sträcker sig nog över en längre horisont än drygt 2 månader till, man bygger stabilitet långsiktigt och noggrant !
Håller helt med. Man har nått målet när det kommer till snittpublik och sportsligt så har man än så länge överglänst sina mål som man satt inför säsongen. Med andra ord.. Det finns nästan ingen orsak att värva. Framförallt inte på korttidskontrakt som kostar skjortan.
Problemet är att det alltid låter så: "vi följer vår plan", men när kommer guldet? Svara på det istället för att alltid ta föreningens sida, blint.
Jag säger inte att de gör fel denna gång. Kanske är det annorlunda nu när vi har Bulan i båset och Skuggan/Engman som sportchefer, kanske inte. Vem vet? Endast tiden får utvisa detta.
Vad jag menar är: vi fans ska bara stötta klubben helt blint och aldrig önska något mer än det vi får. Känns lite.. trist.
Angående när guldet kommer, det kommer ju inte genom att panikvärva spelare i slutet av säsongen, det kommer genom att bygga upp en slagkraftigt lag över tid. Det är större chans på guld om man slåss i toppen många säsonger än om man bränner alla mynt på en säsong.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Lulefan skrev:Angående när guldet kommer, det kommer ju inte genom att panikvärva spelare i slutet av säsongen, det kommer genom att bygga upp en slagkraftigt lag över tid. Det är större chans på guld om man slåss i toppen många säsonger än om man bränner alla mynt på en säsong.
Vet inte om jag skulle kalla det panikvärva, men jag förstår vad du menar. Men guldet kommer inte om man inte har några ambitioner heller. Visar det sig att vi går till slutspel och får ett par, tre spelare skadade.. Lämna w/o på en gång.
Nej, det har inte alls låtit så alltid. Man har aldrig tidigare på samma sätt som nu tagit ett helhetsgrepp om hela föreningen, inklusive juniorer, damsatsning, kommunikation och marknad, brandig osv. och dessutom tydligt och klart stakat ut en långsiktig plan för hur man ska kunna hålla sig i toppen. Precis som Lulefan nämner ovan, kan man bygga något hållbart över tid så ökar chanserna till guld, jämfört med att sätta allt på ett kort så som vi gjorde under Guldvägg-säsongen.Urken skrev:Hankburger skrev:icemask skrev:Luleå hockey har hittills med råge gjort det de satte upp som mål före säsongen, ekonomiskt, publikt och sportsligt !
Deras plan sträcker sig nog över en längre horisont än drygt 2 månader till, man bygger stabilitet långsiktigt och noggrant !
Håller helt med. Man har nått målet när det kommer till snittpublik och sportsligt så har man än så länge överglänst sina mål som man satt inför säsongen. Med andra ord.. Det finns nästan ingen orsak att värva. Framförallt inte på korttidskontrakt som kostar skjortan.
Problemet är att det alltid låter så: "vi följer vår plan", men när kommer guldet? Svara på det istället för att alltid ta föreningens sida, blint.
Jag säger inte att de gör fel denna gång. Kanske är det annorlunda nu när vi har Bulan i båset och Skuggan/Engman som sportchefer, kanske inte. Vem vet? Endast tiden får utvisa detta.
Vad jag menar är: vi fans ska bara stötta klubben helt blint och aldrig önska något mer än det vi får. Känns lite.. trist.
Visst vore det trevligt om vi skulle värva något pulver, men det får inte ske på bekostnad av den långsiktiga inriktningen, då har man tappat det. Om det kostar säg 1-2 MSEK att ta in en Versteeg under 3 månader, då kan det antingen gå bra och han är skillnaden mellan en semi och en final. Eller så har man bränt 1-2 MSEK som kunde ha använts kommande år istället på att bygga något som ger nytta över flera säsonger. Enligt min mening är vi inte i den situationen just nu att vi behöver hugga på första bästa byte, vi måste först bli hyfsat stabila inte minst ekonomiskt.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Nej, det har inte alls låtit så alltid. Man har aldrig tidigare på samma sätt som nu tagit ett helhetsgrepp om hela föreningen, inklusive juniorer, damsatsning, kommunikation och marknad, brandig osv. och dessutom tydligt och klart stakat ut en långsiktig plan för hur man ska kunna hålla sig i toppen. Precis som Lulefan nämner ovan, kan man bygga något hållbart över tid så ökar chanserna till guld, jämfört med att sätta allt på ett kort så som vi gjorde under Guldvägg-säsongen.Urken skrev:Hankburger skrev:icemask skrev:Luleå hockey har hittills med råge gjort det de satte upp som mål före säsongen, ekonomiskt, publikt och sportsligt !
Visst vore det trevligt om vi skulle värva något pulver, men det får inte ske på bekostnad av den långsiktiga inriktningen, då har man tappat det. Om det kostar säg 1-2 MSEK att ta in en Versteeg under 3 månader, då kan det antingen gå bra och han är skillnaden mellan en semi och en final. Eller så har man bränt 1-2 MSEK som kunde ha använts kommande år istället på att bygga något som ger nytta över flera säsonger. Enligt min mening är vi inte i den situationen just nu att vi behöver hugga på första bästa byte, vi måste först bli hyfsat stabila inte minst ekonomiskt.
Ärligt talat förstår jag inte vad damsatsningen har med det hela att göra, men i varje fall.
Jag upplever att vi hört detta förr. Att juniorerna skulle börja spela likadant som seniorerna. Detta basunerades ut redan då Fagervall var hos oss.
Vidare: vad är det för långsiktig plan vi har nu? Ifall någon sitter på någon djupgående intervju där detta klarläggs, hade jag mer än gärna tagit del av den. Tack på förhand.
Urken skrev:Hankburger skrev:icemask skrev:Luleå hockey har hittills med råge gjort det de satte upp som mål före säsongen, ekonomiskt, publikt och sportsligt !
När allt klickar. Man måste vara medveten om att det handlar om en balans. Och med det lag man har idag så tror jag inte att det är möjligt att vinna ett SM-guld även om man skulle värva in en stjärnspelare. Därför anser jag att man måste tänka längre än bara denna säsong. Framförallt när man sitter i Luleås situation de senaste åren. Sedan blint? Tycker det är lite väl infantilt att påstå i detta sammanhang faktiskt. Försök se saker ur en logisk och ekonomisk synpunkt istället med hjärtat.
Observera att jag är inte emot att man värvar.. så länge man hittar den perfekta spelaren MEN jag är inte heller så desperat att jag börjar ifrågasätta ett lags ambitioner för att man inte just värvar nu i februari.
Urken skrev:Tigerman skrev:Nej, det har inte alls låtit så alltid. Man har aldrig tidigare på samma sätt som nu tagit ett helhetsgrepp om hela föreningen, inklusive juniorer, damsatsning, kommunikation och marknad, brandig osv. och dessutom tydligt och klart stakat ut en långsiktig plan för hur man ska kunna hålla sig i toppen. Precis som Lulefan nämner ovan, kan man bygga något hållbart över tid så ökar chanserna till guld, jämfört med att sätta allt på ett kort så som vi gjorde under Guldvägg-säsongen.Urken skrev:Hankburger skrev:icemask skrev:Luleå hockey har hittills med råge gjort det de satte upp som mål före säsongen, ekonomiskt, publikt och sportsligt !
Ärligt talat förstår jag inte vad damsatsningen har med det hela att göra, men i varje fall.
Jag upplever att vi hört detta förr. Att juniorerna skulle börja spela likadant som seniorerna. Detta basunerades ut redan då Fagervall var hos oss.
Vidare: vad är det för långsiktig plan vi har nu? Ifall någon sitter på någon djupgående intervju där detta klarläggs, hade jag mer än gärna tagit del av den. Tack på förhand.
Den långsiktiga planen är att återgå till det koncept som gjorde Luleå framgångsrika under Rönken. Alltså att satsa på folk från länet kryddat med spelare från egna led, HA och en och en annan stjärna. Att aldrig hamna i den situation som man hamnade under Osten där man gick all in för ett SM-guld 2016. Skuggan personligen har sagt (vid flera tillfällen) att ekonomin kommer i ruta ett. Därför är målet i år att nå en kvartsfinal, ha ett snitt på kring 5300 personer på läktarna och gå plus ekonomiskt. SM-guldet är ett mål som är något år bort fortfarande. Det är Luleås hockeys ambitioner och långsiktiga plan.
Källor:
https://www.luleahockey.se/artikel/oc1raj1er-30c4d/blogg-utvecklingskraft-och-identitet
https://www.luleahockey.se/artikel/blcyajhvo-30c4d/miljonvinst-for-lulea-hockey
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/lulea-hockeys-jatteokning-efter-miljonsatsningen-nm4947461.aspx
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Damsatsningen: Den är ett led i att bygga varumärket och öka intresset för sporten generellt, inte minst lokalt i stan och i länet men även nationellt. Stefan Enbom har sagt vid ett flertal tillfällen att föreningen inte bara kan rikta in sig på halva befolkningen. Med fler som engagerar sig ökar resurserna och intresset även för A-laget, alltså en ren win-win. Det är bara att gå på en herrmatch nuförtiden så ser man att där finns betydligt fler unga flickor bland publiken än tidigare, då var det mest en pojkgrej. I och med att du inte bor i stan så kan jag dock förstå om du inte hör "surret på stan". Men damlaget är på riktigt och det lyfter föreningen på ett väldigt konkret sätt bland allmänheten. Det underlättar även betydligt när det gäller samverkan med politiken.Urken skrev:Ärligt talat förstår jag inte vad damsatsningen har med det hela att göra, men i varje fall.
Långsiktig plan: Om du är medlem så får du information löpande, Enbom inte minst är väldigt duktig på att skicka ut information. Om du inte är det så rekommenderar jag att gå med, det kostar bara ett par hundra
Men det har ju även framgått i diverse mediareportage också: Att man satsar på hållbar utveckling över tid, och inte att vinna kortsiktiga segrar. Bulan har fått flera år på sig att bygga laget, han sitter säkert. Ekonomin ska stabiliseras, detta bland annat klart uttalat genom att inte plocka in legoknektar till utan stommen ska vara lokal och helst komma från det egna juniorledet, därav en rejäl höjning av fokus på J16-J20, inte minst genom en utbyggd ledarsida. Och om inte spelare kommer därifrån så från Norrbotten i andra hand (man supportar länets Div 1-lag mer än tidigare och följer dem kontinuerligt) och Sverige i tredje. Utländska spelare ska tillföra någon specifik egenskap som annars saknas. Det är väl huvuddragen i stort gällande A-laget.
Denne herre är ledig. Varför inte göra en Modo och skrämma slag på motståndarna med en sån här värvning. Kanske det skulle bli mindre yxhugg och höga armbågar.
https://www.eliteprospects.com/player/8635/yevgeni-artyukhin
tibet- Antal inlägg : 1298
tibet skrev:Denne herre är ledig. Varför inte göra en Modo och skrämma slag på motståndarna med en sån här värvning. Kanske det skulle bli mindre yxhugg och höga armbågar.
Ett snitt på närmare 3 min per match. Skulle värma utvisningsbänken i värsta fall.
Läxar upp självaste Zdeno Chara..
https://www.youtube.com/watch?v=IdVKNsePOso
https://www.youtube.com/watch?v=IdVKNsePOso
Hankburger skrev:tibet skrev:Denne herre är ledig. Varför inte göra en Modo och skrämma slag på motståndarna med en sån här värvning. Kanske det skulle bli mindre yxhugg och höga armbågar.
Ett snitt på närmare 3 min per match. Skulle värma utvisningsbänken i värsta fall.
Han behöver bara 3 minuter. Lite som Chuck Norris!
Även om vi inte spetsar till laget något mer så tror jag ändå att det finns en liten chans på guld i år. Men tycker det är märkligt att man inte väljer att ersätta Cehlin som inför säsongen sågs som våran bästa forward. Han har väl varit sjukskriven sen september så den löneposten bör inte kosta något mer.
Visst det är bra att ha en långsiktig plan och inte spränga spelarbudgetar. Men vi har högre publiksnitt i år än förväntat och vi bör ju rimligtvis ligga en bit under budgeten med tanke på att Cehlin ej spelat alls och Lundeström varit i Nordamerika mer än halva säsongen. Så det är underligt om man inte ens väljer att gå upp i den på förhand satta budgeten för denna säsong. Speciellt nu när vi har ett ganska bra utgångsläge där många spelare presterat över förväntan.
Det är inte säkert att vi kommer ha ett lika bra utgångsläge nästa år. Kan komma skador på nyckelspelare, importer som floppar, eller att något annat lag får ett superlag till nästa säsong.
Så om man har satt som mål inför denna säsong att gå till kvartsfinal så tycker jag att det är fel om man inte höjer målsättningen och spenderar den spelarbudget man har på att göra laget så starkt som möjligt. Det blir lite fel om man sitter och är nöjda med kvartsfinal och tänker att "det är först om några år vi ska vinna guld" när det nu öppnat upp möjligheter att gå betydligt längre.
Men det betyder inte att jag vill att man ska plocka in någon panikvärvning just innan fönstret stänger. Utan man har kunnat agera tidigare då vi haft detta utgångsläge ett tag nu.
Sen är det naturligtvis svårt att veta vad som pågår bakom kulisserna. Kan ju hända att man jobbar för fullt med att försöka få loss t.ex. Holmström eller Strömwall redan nu till denna säsong men att det inte går att lösa. Om det skulle vara så att man haft det spåret dom senaste veckorna och att det inte blir någon värvning till slut så har jag inget emot det. Men om det istället är så att man sitter lugnt och inte gör någonting och är nöjda med tillvaron för att det går bättre än förväntat tycker jag man gör fel i detta läge.
Visst det är bra att ha en långsiktig plan och inte spränga spelarbudgetar. Men vi har högre publiksnitt i år än förväntat och vi bör ju rimligtvis ligga en bit under budgeten med tanke på att Cehlin ej spelat alls och Lundeström varit i Nordamerika mer än halva säsongen. Så det är underligt om man inte ens väljer att gå upp i den på förhand satta budgeten för denna säsong. Speciellt nu när vi har ett ganska bra utgångsläge där många spelare presterat över förväntan.
Det är inte säkert att vi kommer ha ett lika bra utgångsläge nästa år. Kan komma skador på nyckelspelare, importer som floppar, eller att något annat lag får ett superlag till nästa säsong.
Så om man har satt som mål inför denna säsong att gå till kvartsfinal så tycker jag att det är fel om man inte höjer målsättningen och spenderar den spelarbudget man har på att göra laget så starkt som möjligt. Det blir lite fel om man sitter och är nöjda med kvartsfinal och tänker att "det är först om några år vi ska vinna guld" när det nu öppnat upp möjligheter att gå betydligt längre.
Men det betyder inte att jag vill att man ska plocka in någon panikvärvning just innan fönstret stänger. Utan man har kunnat agera tidigare då vi haft detta utgångsläge ett tag nu.
Sen är det naturligtvis svårt att veta vad som pågår bakom kulisserna. Kan ju hända att man jobbar för fullt med att försöka få loss t.ex. Holmström eller Strömwall redan nu till denna säsong men att det inte går att lösa. Om det skulle vara så att man haft det spåret dom senaste veckorna och att det inte blir någon värvning till slut så har jag inget emot det. Men om det istället är så att man sitter lugnt och inte gör någonting och är nöjda med tillvaron för att det går bättre än förväntat tycker jag man gör fel i detta läge.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Tigerman skrev:Damsatsningen: Den är ett led i att bygga varumärket och öka intresset för sporten generellt, inte minst lokalt i stan och i länet men även nationellt. Stefan Enbom har sagt vid ett flertal tillfällen att föreningen inte bara kan rikta in sig på halva befolkningen. Med fler som engagerar sig ökar resurserna och intresset även för A-laget, alltså en ren win-win. Det är bara att gå på en herrmatch nuförtiden så ser man att där finns betydligt fler unga flickor bland publiken än tidigare, då var det mest en pojkgrej. I och med att du inte bor i stan så kan jag dock förstå om du inte hör "surret på stan". Men damlaget är på riktigt och det lyfter föreningen på ett väldigt konkret sätt bland allmänheten. Det underlättar även betydligt när det gäller samverkan med politiken.Urken skrev:Ärligt talat förstår jag inte vad damsatsningen har med det hela att göra, men i varje fall.
Långsiktig plan: Om du är medlem så får du information löpande, Enbom inte minst är väldigt duktig på att skicka ut information. Om du inte är det så rekommenderar jag att gå med, det kostar bara ett par hundra
Men det har ju även framgått i diverse mediareportage också: Att man satsar på hållbar utveckling över tid, och inte att vinna kortsiktiga segrar. Bulan har fått flera år på sig att bygga laget, han sitter säkert. Ekonomin ska stabiliseras, detta bland annat klart uttalat genom att inte plocka in legoknektar till utan stommen ska vara lokal och helst komma från det egna juniorledet, därav en rejäl höjning av fokus på J16-J20, inte minst genom en utbyggd ledarsida. Och om inte spelare kommer därifrån så från Norrbotten i andra hand (man supportar länets Div 1-lag mer än tidigare och följer dem kontinuerligt) och Sverige i tredje. Utländska spelare ska tillföra någon specifik egenskap som annars saknas. Det är väl huvuddragen i stort gällande A-laget.
Tack för ett väldigt informativt inlägg!
tibet skrev:Hankburger skrev:tibet skrev:Denne herre är ledig. Varför inte göra en Modo och skrämma slag på motståndarna med en sån här värvning. Kanske det skulle bli mindre yxhugg och höga armbågar.
Haha. Såg att jag inte var specifik med vad jag menade. 3 PPM.
Hankburger skrev:tibet skrev:Hankburger skrev:tibet skrev:Denne herre är ledig. Varför inte göra en Modo och skrämma slag på motståndarna med en sån här värvning. Kanske det skulle bli mindre yxhugg och höga armbågar.
Han skulle aktivera våran box en och annan gång, men vilket monster att parkera framför mål i pp. Han skulle få motståndarna att panikadoptera barn bara för att kunna vabba då dom möter oss.
tibet skrev:Hankburger skrev:tibet skrev:Hankburger skrev:tibet skrev:Denne herre är ledig. Varför inte göra en Modo och skrämma slag på motståndarna med en sån här värvning. Kanske det skulle bli mindre yxhugg och höga armbågar.
Han skulle aktivera våran box en och annan gång, men vilket monster att parkera framför mål i pp. Han skulle få motståndarna att panikadoptera barn bara för att kunna vabba då dom möter oss.
195 cm och 119(!) kilo??? Brashear är ju en dvärg i jämförelse... Håller isen?
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Kan tillägga att när rekordmatchen varUrken skrev:Tigerman skrev:Damsatsningen: Den är ett led i att bygga varumärket och öka intresset för sporten generellt, inte minst lokalt i stan och i länet men även nationellt. Stefan Enbom har sagt vid ett flertal tillfällen att föreningen inte bara kan rikta in sig på halva befolkningen. Med fler som engagerar sig ökar resurserna och intresset även för A-laget, alltså en ren win-win. Det är bara att gå på en herrmatch nuförtiden så ser man att där finns betydligt fler unga flickor bland publiken än tidigare, då var det mest en pojkgrej. I och med att du inte bor i stan så kan jag dock förstå om du inte hör "surret på stan". Men damlaget är på riktigt och det lyfter föreningen på ett väldigt konkret sätt bland allmänheten. Det underlättar även betydligt när det gäller samverkan med politiken.Urken skrev:Ärligt talat förstår jag inte vad damsatsningen har med det hela att göra, men i varje fall.
Tack för ett väldigt informativt inlägg!
Så var det väldigt många NYA besökare jag hörde flera säga att dom aldrig vart på en hockeymatch förut inte ens på en A-lags matcher
Och det var t.o.m gamla gubbar som sa så?
Så nog har damsatsningen ökat intresset för såna som aldrig skulle kunna tänka sig gå på en hockeymatch.
Nu tror jag inte dom lär lösa årskort till A-laget eller ens gå på en seriematch men att besöka en slutspelsmatch kan dom nog tänka sig.
Ang intro't tyckte dom allra flesta jag träffade och surrade med att det var häftigt.
Igår så lockade damlaget 1600 i en kvartsfinal mot gnaget en på förhand säker vinst ungefär som att vi skulle stöta på Boden i kvarten
Visst det var gratis inträde men ändå inget annat lag är i närheten även om dom erbjuder gratis biljetter och matchen började 18,00 man hinner ju knappt hem från jobbet så ska man till Delfinen hade den börjat 19,00 hade nog ännu mer besökt ladan.
Medlemspriset är 200
Senast ändrad av Lasse Proppmätt den tor 14 feb 2019, 08:32, ändrad totalt 2 gånger
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
+1 på det resonemanget.Sundance Kid skrev:Även om vi inte spetsar till laget något mer så tror jag ändå att det finns en liten chans på guld i år. Men tycker det är märkligt att man inte väljer att ersätta Cehlin som inför säsongen sågs som våran bästa forward. Han har väl varit sjukskriven sen september så den löneposten bör inte kosta något mer.
Det är inte självklart att man ligger i toppen på serien nästa år.
Läget är unikt och vi har inte varit här på många år.
Att plocka in en spelare behöver inte vara ett avsteg från den långa planen.
Och som du säger, det ska vara en tydlig spets.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Tycker vi ska ta i beaktning att förutsättningarna efter den 15/2 inte heller kommer vara detsamma som innan då de flesta lagen förstärker innan fönstret stänger vilket per automatik medför att det är helt andra förutsättningar och att det då inte spelar någon roll att vi lett serien 3/4 av säsongen.
farre- Antal inlägg : 2143
Ska man förstärka handlar det ju väldigt mycket om att hitta någon som passar i laget, har de kvalitéer man söker och inte spräcker budgeten. Förstnämnda är nog viktigast, någon som funkar i gruppen och man kan behålla harmonin i laget. Sedan vill man ju helst ha någon som vill till Luleå och som inte bara ser det som en pengapåse.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
"Avslöjar: Sportchefen i hemligt möte med stjärnanBlinders88 skrev:Operation övertala Holmström?Lite hockey då. @ Van Andel Arena https://t.co/fkDy2of93u
— Urban Wikberg (@UWikberg) February 10, 2019
ISHOCKEY Luleå Hockey fortsätter sin charmoffensiv mot Axel Holmström. Nu kan Sporten avslöja att sportchefen Stefan "Skuggan" Nilsson besökte den 22-årige centerstjärnan från Arvidsjaur i Grand Rapids under gångna helgen. "Det stämmer att jag har varit i USA ett par dagar", säger han.
David Olsson Jiglund Simon Jakobsson18:14 | 2019-02-14
Att Luleå Hockey är intresserat av Axel Holmström är ingen hemlighet.
Det kunde Sporten avslöja redan i september.
I förra veckan bekräftade Stefan Nilsson också det hela.
– Vi har haft en kontinuerlig dialog, främst via hans pappa (Luleå Hockeys junioransvarig Urban Wikberg), sa han – och tillade sedan:
– Det är klart att vi är intresserade. Om han nu bestämmer sig för att flytta hem till Sverige. Han är en bra spelare – och vi är ute efter en center. Isac Lundeström kommer ju inte att bli kvar här. Utan han kommer åka tillbaka dit bort och fortsätta fajtas om en plats.
Klubben ska enligt uppgifter velat ha Axel Holmström på en gång.
Men den 22-årige centern har bestämt sig för att slutföra säsongen med Detroit Red Wings farmarlag Grand Rapids Griffins.
Luleå Hockey ska däremot ligga bra till inför den kommande säsongen.
Så här kommenterar Stefan Nilsson uppgifterna:
– Det stämmer att jag har varit i USA ett par dagar. Om jag träffat honom, eller någon annan spelare, vill jag inte kommentera. Men han var med i en av de två matcher jag såg."
https://mobil.kuriren.nu/sport/100-hockey/avslojar-sportchefen-i-hemligt-mote-med-stjarnan-nm5031207.aspx
Blinders- Antal inlägg : 5253
Lulefan skrev:Ska man förstärka handlar det ju väldigt mycket om att hitta någon som passar i laget, har de kvalitéer man söker och inte spräcker budgeten. Förstnämnda är nog viktigast, någon som funkar i gruppen och man kan behålla harmonin i laget. Sedan vill man ju helst ha någon som vill till Luleå och som inte bara ser det som en pengapåse.
Helt ärligt så bryr inte jag mig om han ser Lule som pengarpåse eller inte. Så länge han levererar och hjälper oss till framgång så spelar det ingen roll om det är kortsiktigt eller inte.
Angående budget så får man ta hänsyn till att om den här värvningen hjälper oss till en endaste ytterligare hemmamatch i slutspelet så har man ju gått plus på affären. Så ekonomin är det minsta problemet om man värvar riktig spets.
+1.farre skrev:Lulefan skrev:Ska man förstärka handlar det ju väldigt mycket om att hitta någon som passar i laget, har de kvalitéer man söker och inte spräcker budgeten. Förstnämnda är nog viktigast, någon som funkar i gruppen och man kan behålla harmonin i laget. Sedan vill man ju helst ha någon som vill till Luleå och som inte bara ser det som en pengapåse.
Helt ärligt så bryr inte jag mig om han ser Lule som pengarpåse eller inte. Så länge han levererar och hjälper oss till framgång så spelar det ingen roll om det är kortsiktigt eller inte.
Angående budget så får man ta hänsyn till att om den här värvningen hjälper oss till en endaste ytterligare hemmamatch i slutspelet så har man ju gått plus på affären. Så ekonomin är det minsta problemet om man värvar riktig spets.
Idealet är ju en khl spelare som inte får speltid eller som tillhör ett lag som inte kan nå slutspel.
Alla är införstådda med att förhållandet tar slut när säsongen tar slut.
Hoppas på lite pulver innan deadline!
Mange- Antal inlägg : 6617
Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2
Kanske dags att byta namn till något mer passande för det är inte mycket namedropping här inte..
Blir lite trött på se allt tjaffs här helatiden ta det i någon annan jävla tråd istället för att fylla sillyn med massa skit som knappt hör hit , det behövs inte 120 inlägg om varför man borde eller inte borde värva..
Tycker denna tråd ska bestå av vad man hört angående spelare som kan vara påväg till klubben eller påväg bort från klubben
Kanske dags att byta namn till något mer passande för det är inte mycket namedropping här inte..
Blir lite trött på se allt tjaffs här helatiden ta det i någon annan jävla tråd istället för att fylla sillyn med massa skit som knappt hör hit , det behövs inte 120 inlägg om varför man borde eller inte borde värva..
Tycker denna tråd ska bestå av vad man hört angående spelare som kan vara påväg till klubben eller påväg bort från klubben
kamelbullen- Antal inlägg : 272
Hjärnskakning på Lundeström enligt Bulan. Kanske signa upp någon breddcenter, hmm.
kamelbullen skrev:Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2
Tråden handlar om allt som har med värvningar att göra. Vilket inkluderar diskussioner.
Blinders88 skrev:Hjärnskakning på Lundeström enligt Bulan. Kanske signa upp någon breddcenter, hmm.
Ja, om Lunde blir borta länge, vilket jag är rädd för då det är hans tredje hjärnskakning på två år, bör vi få in en forward. Helst center.
Annars lär väl Mattson få centra fjärde, Berglund tredje och vi kanske tar in en forward istället...
Men FAN så surt med Lunde!!!
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Tycker inte smällen ser jättefarlig ut även om det är en armbåge/arm i skallen.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Sundance Kid skrev:Även om vi inte spetsar till laget något mer så tror jag ändå att det finns en liten chans på guld i år. Men tycker det är märkligt att man inte väljer att ersätta Cehlin som inför säsongen sågs som våran bästa forward. Han har väl varit sjukskriven sen september så den löneposten bör inte kosta något mer.
Precis mina tankar. Tack för formuleringen.
Du verkar insatt i läget
RSD555- Antal inlägg : 723
Luleå har ju den planen att jobba långsiktigt och utbilda/utveckla spelare man tar in. Att då köpa in någon spelare/sniper som förväntas skjuta oss till sm-guld rimmar ju illa med klubbens nya policy.
Det är "vi och våran idé" som ska vinna. Är väl ledningens motto.
Det är "vi och våran idé" som ska vinna. Är väl ledningens motto.
Offensiven vinner matcher o defensiven mästerskap, defensiven har Luleå... Tudelad om det ska värvas.
#96- Antal inlägg : 2192
Om man går efter budget/planen för den här säsongen så är truppen klar. Cehlin och Guter skulle vara våra spetsar/snipers. Och Lundeström våran bärande center.
Då kan man säga att truppen är full och att pengarna är slut.
Om vi legat sämre till skulle Skuggan berättat om hur mycket vi sparat in på frånvaron av dessa förväntade toppspelare och vilket tillskott vi fått från publiksiffror och cafeteria och souvenirer.
Då hade Skuggan berättat att vi hade ekonomi för 3 spetsvärvningar.
Då kan man säga att truppen är full och att pengarna är slut.
Om vi legat sämre till skulle Skuggan berättat om hur mycket vi sparat in på frånvaron av dessa förväntade toppspelare och vilket tillskott vi fått från publiksiffror och cafeteria och souvenirer.
Då hade Skuggan berättat att vi hade ekonomi för 3 spetsvärvningar.
I min värld var Farleys plats tillgänglig. Tills igår.
Puckad skrev:I min värld var Farleys plats tillgänglig. Tills igår.
Är väl Fabbes plats kvar då
Menar inte att Fabbe ska ersättas utan att det är den platsen som i så fall kan diskuteras
En sak är dock ganska säker: Luleå Hockey kommer inte att kunna hävda sig med tre centrar. Man kan säga att Lundes skada sätter föreningen i samma situation som innan Lunde kom tillbaka: 3 centrar.
OM Luleå Hockey har hugg/kraft/möjlighet: Borde man verkligen lägga ner alla resurser man har -för att kunna plocka över Axel Holmström nu. Det är bättre att ta denna extra kostnad i nuläget. Försöka med externa finansiärer (whatever).
-4 centrar är nog en grundnyckel till hur Luleå Hockey kommer summera denna säsong....
OM Luleå Hockey har hugg/kraft/möjlighet: Borde man verkligen lägga ner alla resurser man har -för att kunna plocka över Axel Holmström nu. Det är bättre att ta denna extra kostnad i nuläget. Försöka med externa finansiärer (whatever).
-4 centrar är nog en grundnyckel till hur Luleå Hockey kommer summera denna säsong....
Jonken- Antal inlägg : 7062
Så JÄVLA SUR timing ur så många aspekter för våran del i det här. Förvånar mig inte för 5 öre -ifall det blir SAIK för Olle Liss innan transferfönstret stänger....
Jonken- Antal inlägg : 7062
Halvjobbigt läge att man antagligen inte vet hur allvarlig Isacs hjärnskakning är och att fönstret stänger i natt.
Dustin- Antal inlägg : 7178
100 000 Euro för Malte Strömwall..
#96- Antal inlägg : 2192
Gusten ska inte ha någon jäkla namngiven trea. Om Lassinantti eller Rubin går sönder, så kör han själv. Reggad och klar. pic.twitter.com/vViGkaeDAJ
— Johan Svensson (@MrMadhawk) February 15, 2019
Vi har säkrat en tredjemålvakt
Jag trodde att alla här inne var enig om att vi inte skulle värva utan att vi skulle lita på att föreningen tar rätt beslut att inte värva.
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
RSD555 skrev:Puckad skrev:I min värld var Farleys plats tillgänglig. Tills igår.
Menar inte att Fabbe ska ersättas utan att det är den platsen som i så fall kan diskuteras
Håller helt med.
Fabbe bör spela i fjärde med Berglund och Foppa i slutspelet och vi borde spetsa andralinan ytterligare.
Kedjan med Olausson, Kovacs och Fabbe har varit vår klart bästa allt sedan Fabbe placerades där. Han skapar ytor genom hårt jobb både vid sargen och framför mål, är duktig i egen zon vilket i synnerhet Kovacs inte är, och har ju t.o.m. börjat hitta målet ibland också. Som de spelar just nu tycker jag ska de hålla ihop resten av säsongen, vi behöver inte mer spets i den kedjan.farre skrev:RSD555 skrev:Puckad skrev:I min värld var Farleys plats tillgänglig. Tills igår.
Håller helt med.
Fabbe bör spela i fjärde med Berglund och Foppa i slutspelet och vi borde spetsa andralinan ytterligare.
Egentligen, om Isac kommer tillbaka snabbt så känns laget överlag välbalanserat, kvalitativt och samspelt. Man kommer att vara svårslagna i ett slutspel bara vi kan slippa undan våra 3-mål-i-baken-läckage i andraperioderna. Vi har både offensiv kraft och defensiv stabilitet. Det man möjligen kunde önska sig är en till skarp högerskytt, forward eller back spelar mindre roll, i ett PP om man vill spetsa till det inför ett slutspel. Möjligen någon mer kvalitativ spelare som 4:e center istället för Berglund, inte för att han är dålig men det är nog främst där det finns förbättringspotential.
Vi har Gunler som är vass i PP.Tigerman skrev:Kedjan med Olausson, Kovacs och Fabbe har varit vår klart bästa allt sedan Fabbe placerades där. Han skapar ytor genom hårt jobb både vid sargen och framför mål, är duktig i egen zon vilket i synnerhet Kovacs inte är, och har ju t.o.m. börjat hitta målet ibland också. Som de spelar just nu tycker jag ska de hålla ihop resten av säsongen, vi behöver inte mer spets i den kedjan.farre skrev:RSD555 skrev:Puckad skrev:I min värld var Farleys plats tillgänglig. Tills igår.
Håller helt med.
Egentligen, om Isac kommer tillbaka snabbt så känns laget överlag välbalanserat, kvalitativt och samspelt. Man kommer att vara svårslagna i ett slutspel bara vi kan slippa undan våra 3-mål-i-baken-läckage i andraperioderna. Vi har både offensiv kraft och defensiv stabilitet. Det man möjligen kunde önska sig är en till skarp högerskytt, forward eller back spelar mindre roll, i ett PP om man vill spetsa till det inför ett slutspel. Möjligen någon mer kvalitativ spelare som 4:e center istället för Berglund, inte för att han är dålig men det är nog främst där det finns förbättringspotential.
I statsen syns inte fabbe men hans agerande skapade 1-0.
Olle och Kåvax är nog nöjda med sin nya lekkamrat.
Olle och Kåvax är nog nöjda med sin nya lekkamrat.
Till 99,8% sannolikhet så kommer Luleå Hockeys trupp vara oförändrad efter midnatt. @LuleaHockey
— Ulf Engman (@UlfEngman) February 15, 2019
Blinders88 skrev:Till 99,8% sannolikhet så kommer Luleå Hockeys trupp vara oförändrad efter midnatt. @LuleaHockey
— Ulf Engman (@UlfEngman) February 15, 2019
Vilket var väntat. Har fått intrycket att marknaden är väldigt tunn för tillfället och istället för att betala överpris för chansningar så är det bättre att spela på det man har. De där 0.2% är med största sannolikhet om en spelare som Omark helt plötsligt hamnar i knät på en.
#96 skrev:100 000 Euro för Malte Strömwall..
Snacka om prisvärt....
Det är bara vad det kostar att L:ÖSA han sedan så har KooKoo som krav att klubben ska ta över kontraktet också!#96 skrev:100 000 Euro för Malte Strömwall..
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Sida 7 av 13 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4