2018-12-06, SHL-match 23, Färjestad - Luleå
+26
Jonken
Lars158
Puckad
Sir Prozac
Hedanders
kokostrollet
amarule
LHF96
Ferros
ski3r
Dustin
Urken
Norrlandstoken
Old Brooklyn
PM
NallePhu
Mange
Diktatorn
Tony Moore
Bamsefar
Hankburger
Rikky
Blinders
Pajala
Redbear
Admin
30 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: 2018-12-06, SHL-match 23, Färjestad - Luleå
Inte ens vi spelade så här tråkigt när vi kallades för "Tråk-Luleå"
Mange- Antal inlägg : 6611
Norrlandstoken skrev:FBK spelar inte särskilt bra alls. Vi spelar sämre
Ser du ens på matchen? Luleå är bättre i alla perioder men ett misstag och Luleås oförmåga att ta vara på chanser fäller Luleå. Inte att FBK på något sätt är bättre.
NallePhu skrev:Förvisso men saknar man ngn som kan göra det där extra som kan öppna upp spelet i PP och den saknar vi i dags läget, Sondell saknar nje tycker Sellgren löser uppgiften på ett bra sätt!Määk skrev:NallePhu skrev:Nehä inte detta PP resultera i ngt produktivt heller....
Dags att GM x2 löser frågan för det ser inte så bra ut....
Snarare tränarnas uppgift. Vi har material till att kunna ha ett vasst PP. Idag saknar jag Sondell där faktiskt.
Du har alltså missat att notera att problemet är systematiskt och inte brist på kvalité? Problemet är taktiken.. inte spelarna.
Senast ändrad av Hankburger den tor 06 dec 2018, 21:17, ändrad totalt 1 gång
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Skitmatch resultatmässigt, domarmässigt, men Sellgren var imponerande idag.
Senast ändrad av Bamsefar den tor 06 dec 2018, 21:15, ändrad totalt 1 gång
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
0 poäng mot Fbk borta, inget nytt mao
Pajala- Antal inlägg : 18747
PM skrev:Tänker inte försvara domarna, men Luleå måste för fan våga sig in i slottet och framför allt göra mål!NallePhu skrev:Som sagt vid vinst FBK leder serien ser bättre ut för SHL än om Luleå leder.....
Tyvärr så saknar vi en Granström/Ledin-typ i laget.
Mange- Antal inlägg : 6611
Vi är ändå bättre än serieledarna på bortaplan trots att vi förlorar med 1-0. Vi är riktigt bra i år. Vi får straffa DIF på Lördag.
Dustin- Antal inlägg : 7170
Vi var bättre men vi är lite trubbiga framåt. Inte mycket skönspel till lägena utan det är mycket bök, stök och viftande med klubborna. Nåja, nya tag nästa match och hoppas att vi har turen med oss då istället.
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Ganska besviken på killarna trots att Svensson storspelade. Ingen som riktigt var sugen ikväll.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Vi hade den på gång, vår första nolla på länge.
Nåväl, nya tag till på lördag.
Nåväl, nya tag till på lördag.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Hyfsad match. Men ingen i LHF ville verkligen kriga och ta kassen. Matchen var som malande utan någon riktig edge
Lars158- Antal inlägg : 9805
Vi hade lägen. Tyvärr var det inte rätt händer på de klubborna. Typ Fabbe / Styrman... Gahh. Bittert
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Förbannade helvetes Suuuuuuuuuuuuuuuuuug…..
Fuck…
Nu är det "deppen" till lördag... (Bara bita ihop och njuta).
Fuck…
Nu är det "deppen" till lördag... (Bara bita ihop och njuta).
Jonken- Antal inlägg : 7057
Förstår mig inte på folk härinne ibland.
Vi äger matchen totalt och har totalt oflyt med avsluten. Sånt som händer då och då.
Det var inget fel på taktiken eller inställningen. Vi var ljusår bättre idag än vi varit ett flertal gånger tidigare under säsongen trots att vi då fått med oss segern.
Det här matchen var ett kvitto för mig att vi faktiskt är på riktiga i år.
Vi äger matchen totalt och har totalt oflyt med avsluten. Sånt som händer då och då.
Det var inget fel på taktiken eller inställningen. Vi var ljusår bättre idag än vi varit ett flertal gånger tidigare under säsongen trots att vi då fått med oss segern.
Det här matchen var ett kvitto för mig att vi faktiskt är på riktiga i år.
farre- Antal inlägg : 2143
Undra vilket lag Penneborn har studerat; när han styrt upp FBK:s "nya" defensiva spelstil.....?
Jag har personligen inte varit något fan av Penneborns ledarskap; men man måste ändå ge cred här -för att man lyckats planka Luleå Hockey så framgångsrikt; under pågående säsong.
Jag har personligen inte varit något fan av Penneborns ledarskap; men man måste ändå ge cred här -för att man lyckats planka Luleå Hockey så framgångsrikt; under pågående säsong.
Jonken skrev:Undra vilket lag Penneborn har studerat; när han styrt upp FBK:s "nya" defensiva spelstil.....?
Vad vet du om Penneborns ledarskap? Seriöst alltså?
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
Ännu mer seriöst: Vad ska jag svara på detta?kokostrollet skrev:
Jonken skrev:Ännu mer seriöst: Vad ska jag svara på detta?kokostrollet skrev:
Du skriver "har personligen inte varit något fan av Penneborns ledarskap" så då undrar jag ju vad du baserar det på. Blev bara lite fascinerad över att du anser dig kunna uttala dig om hur han är som ledare.
Men vad vet jag? Du kanske spelat i ett lag som han coachat?
2 raka 1+0 matcher. När ska Roos och co. börja påstå att FBK spelar tråkigt?
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Med denna typ av kommentarer; kan man väl i fortsättningen utgå ifrån; att allt du skriver om individer inom SHLkokostrollet skrev:
Du skriver "har personligen inte varit något fan av Penneborns ledarskap" så då undrar jag ju vad du baserar det på. Blev bara lite fascinerad över att du anser dig kunna uttala dig om hur han är som ledare.
-hockeyn: innebär att du antingen spelat, lirat under -eller dömt tillsammans med personerna du kommenterar.
- Själv är man nog både förvånad och fascinerad över denna nivå här...…
- Törs man fråga vad du personligen tycker om Jack Connolly i LHF? (-Jepp; bäst att vara försiktig med den -om du inte lirat med honom.)
Jonken skrev:Med denna typ av kommentarer; kan man väl i fortsättningen utgå ifrån; att allt du skriver om individer inom SHLkokostrollet skrev:
-hockeyn: innebär att du antingen spelat, lirat under -eller dömt tillsammans med personerna du kommenterar.
- Törs man fråga vad du personligen tycker om Jack Connolly i LHF? (-Jepp; bäst att vara försiktig med den -om du inte lirat med honom.)
Om man bara får kommentera spelare man spelat med så blir det väl snart krav på att man måste haft intimt umgänge med dom man kommenterar. Kommer inte hålla i längden. Blir mer ett sexforum då.
RSD555- Antal inlägg : 721
Fast ledarskap kan ju vara lite svårare att bedöma utifrån, om det så är en ledare eller en spelare. Mycket, framförallt från en ledare, sker ju bakom kulisserna. Lite lättare att bedöma hur en spelare presterar på isen
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Jonken skrev:Med denna typ av kommentarer; kan man väl i fortsättningen utgå ifrån; att allt du skriver om individer inom SHLkokostrollet skrev:
Trist att du tog det på fel sätt.
Självklart kan man som utomstående bedöma hur en spelare spelar genom att betrakta spelet. Det du kommenterade var Penneborns ledarskap. Knappast något du kan utvärdera utan att vet hur hans ledarskap är eller hur? Och för att veta det, bör du ha mer insikt än att bara titta på honom på tv.
Jag har ingen aning om hur Jack är som person annat än vad andra säger om honom. Vad jag däremot kan bedöma, är hans klubbteknik, hur bra han är på att teka och back-checka.
Försök inse den skillnaden.
"Trist att du tog det på fel sätt"..? Men; hålla...? Exakt på vilket sätt trodde du att man skulle "ta" det...?kokostrollet skrev:
Självklart kan man som utomstående bedöma hur en spelare spelar genom att betrakta spelet. Det du kommenterade var Penneborns ledarskap. Knappast något du kan utvärdera utan att vet hur hans ledarskap är eller hur? Och för att veta det, bör du ha mer insikt än att bara titta på honom på tv.
Jag har ingen aning om hur Jack är som person annat än vad andra säger om honom. Vad jag däremot kan bedöma, är hans klubbteknik, hur bra han är på att teka och back-checka.
Att du nu väljer att vara väldigt försiktig gällande Jack; ändrar liksom ingenting. Enligt dig så måste man ju vara BETYDLIG MER insatt; innan man klottrar på detta forum. Och; det är du ju inte. Exakt vad är skillnaden på det du skriver ovan om Jack; jämfört med vad jag skrev om Penneborn?
-Någonstans måste du ju börja fatta vad det egentligen är som kommer ur dig....
Jag skulle också vilja veta vad det är med Penneborns ledarskap som du ogillar, och varför. Av ett genuint hockeyintresse. No offense.Jonken skrev:"Trist att du tog det på fel sätt"..? Men; hålla...? Exakt på vilket sätt trodde du att man skulle "ta" det...?kokostrollet skrev:
Att du nu väljer att vara väldigt försiktig gällande Jack; ändrar liksom ingenting. Enligt dig så måste man ju vara BETYDLIG MER insatt; innan man klottrar på detta forum. Och; det är du ju inte. Exakt vad är skillnaden på det du skriver ovan om Jack; jämfört med vad jag skrev om Penneborn?
-Någonstans måste du ju börja fatta vad det egentligen är som kommer ur dig....
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Jonken skrev:kokostrollet skrev:
Exakt vad är skillnaden på det du skriver ovan om Jack; jämfört med vad jag skrev om Penneborn?
Jag skrev om exempel på vilka saker som går att bedöma om en spelare som åskådare. Du skrev om saker man absolut inte kan bedöma utan att vara i omklädningsrummet, dvs. hur en tränares ledarskap är. Du har lika stor koll på Penneborns ledarskap som jag har om hur duktig du är på att laga potatismos. Dvs. ingen koll alls.
Lägger ner den här diskussionen nu, vi kommer inte längre.
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 2018-01-28, SHL-match 41, Färjestad - Luleå
» 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad
» 2018-01-25, SHL-match 39, Luleå - Färjestad
» 2017-11-14, SHL-match 17, Luleå - Färjestad
» 2019-12-07, SHL-match 24, Luleå - Färjestad
» 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad
» 2018-01-25, SHL-match 39, Luleå - Färjestad
» 2017-11-14, SHL-match 17, Luleå - Färjestad
» 2019-12-07, SHL-match 24, Luleå - Färjestad