Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3
+61
Myrman
CKa
vanten
zacke08
Rönken
LubosC
Sir Prozac
Urken
Huselius1
Högljudd
MRGHOST
Rayko
UnSaccoDiSoldi
Mange
LuleåWinston
delphi
Lajon
Zeth
ezz
amarule
Kallepedal
rasbiologen
Midiland
PM
BodenSwe
pingu
Slapshot
hokkzorz
tibet
FruktHamster
Chris Hendrix
JayDee
storstruten
Dave Rock
Old Brooklyn
Sundance Kid
DonP
Dustin
MickkeJ
Redbear
NilsOskar
Lars158
NallePhu
JahNT
Mr Bister
Larry David
Salle
Polarbjörn
Ivanhoe
Snikne Ville
LulefanGBG
Hellcop
Jonken
Dalle
Johan__
Pickadoll
Zeb Macahan
Bamsefar
Beast.
Admin
65 posters
Sida 10 av 11
Sida 10 av 11 • 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11
Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3
Tycker det här är sjukt märkligt att man minskar bredden i truppen i det här läget av säsongen. Jag får inte ihop det tänket.
Akut ekonomisk kris??? Men varför skulle läget blivit så helt plötsligt.
Osten mörkar?? Fick inte den känslan av videon på LHF hemsida.
Lars158- Antal inlägg : 9805
Kanske lite för mycket investerat i Northland?
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Det är helt udda detta med Osten och hans filosofi, man släpper 2 spelare och inget ing ekvationen går INTE ihop för mig alls!Lars158 skrev:Tycker det här är sjukt märkligt att man minskar bredden i truppen i det här läget av säsongen. Jag får inte ihop det tänket.
Normala klubbar om man skeppar spelare så brukar man ersätta dem med bättre, men inte Osten utan spara pengar etc etc LÖS FÖR FAN någon spelare du har RÅD!
Om du inte gör något käre Ost har du satt dig i en jävligt obekväm sits, Släpper först Jacobsson sedan Hirre utan avsikt att förstärka något det är sådant som gör att det gnälls på vår käre sportchef!
NallePhu- Antal inlägg : 18665
Kan vara så att man helt enkelt fått "an offer you can't refuse" vad gäller Hirschowits. KHL-klubbarna är ju inte kända för att vara snåla likt NHL-klubbarna i vart fall så man kan ju hoppas.
Jacobsson har helt enkelt inte platsat för det mesta. Som någon sade så snackar vi trots allt en 7e - 8e -back och Brynäs är desperata efter back med tuffa skador så kanske betalade de ett överpris? Då kan det också ha varit ett klokt val.
Eller så fanns det osämja i truppen eller mellan spelarna och ledningen i vilket fall det var helt rätt att "göra sig av" med dem också. Ingen vill ha en trupp som inte är helt sammansvetsad inför slutspelet. Tror dessutom att om kritiken från fans och media växer mot Luleå efter det här så är det snarare en sak som sammansvetsar gruppen mer.
Jacobsson har helt enkelt inte platsat för det mesta. Som någon sade så snackar vi trots allt en 7e - 8e -back och Brynäs är desperata efter back med tuffa skador så kanske betalade de ett överpris? Då kan det också ha varit ett klokt val.
Eller så fanns det osämja i truppen eller mellan spelarna och ledningen i vilket fall det var helt rätt att "göra sig av" med dem också. Ingen vill ha en trupp som inte är helt sammansvetsad inför slutspelet. Tror dessutom att om kritiken från fans och media växer mot Luleå efter det här så är det snarare en sak som sammansvetsar gruppen mer.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12315
Lars158 skrev:Tycker det här är sjukt märkligt att man minskar bredden i truppen i det här läget av säsongen. Jag får inte ihop det tänket.
Skulle inte förvåna mig alls om det ekonomisk kris, Jidström avgår, dom släpper spelare o tar inte in några nya.
#96- Antal inlägg : 2192
Tror inte det, snarare dags att börja skärpa upp truppen inför slutspelet, ge speltid till de som ska spela slutspel och göra sig av med de som klagar över bänktid, helt enkelt hänga av dökött för oavsett Hirres poäng o plus/minus-stats så han alltid verkat lite frånvarande i spelet, inte riktigt vart med o Jakobsson, bortsett sina pugilistiska insatser, är inte mer än 6-7 back. Håller inte. Nä, det är deffningen av Luleå vi ser inför slutspelet.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Är nog som Osten säger, man tog in Pyörälä när tillfället uppstod och sedan dess har man haft en forward för mycket. Jag har förundrats hela säsongen över hur vi haft råd med alla dessa "namn" som vi har i år. Har aldrig varit med om den bredd som vi har i år.
NilsOskar- Antal inlägg : 441
Personligen anser jag inte att våra chanser minskat avsevärt i ett slutspel med förlusterna av Hirschowits och Jacobsson.
HIrschowits är för lat och för seg på grillorna. Jacobsson är inte en back som skall ha mycket istid. Nu har Kukan dessutom klivit fram mot slutet och visat sig vara en tillgång som kan komma att blomma ut. Då är det bättre att man ger honom speltid enligt mig.
De senaste matcherna har vi haft 3 kedjekonstellationer som fungerat bättre än några andra på hela säsongen.
Abbott, Abbot, Vihko (Persson)
Klasen, Pyörälä, Hedman
Koivisto, Olausson, Sandell
Vad skulle vi då gjort? Sparat Hirre som en spelare för 4e-kedjan där han för det första inte passar in och för det andra till en dyrt pris? En lat spelare i vår checking-line? Center förvisso med bra +/- statistik men inte en spelare som jag hellre ser i BP än Fogström. Eller skulle vi haft honom som extraforward? Där anser jag att Jacobs passar bättre både som 4e-line-spelare och som extraforward.
HIrschowits är för lat och för seg på grillorna. Jacobsson är inte en back som skall ha mycket istid. Nu har Kukan dessutom klivit fram mot slutet och visat sig vara en tillgång som kan komma att blomma ut. Då är det bättre att man ger honom speltid enligt mig.
De senaste matcherna har vi haft 3 kedjekonstellationer som fungerat bättre än några andra på hela säsongen.
Abbott, Abbot, Vihko (Persson)
Klasen, Pyörälä, Hedman
Vad skulle vi då gjort? Sparat Hirre som en spelare för 4e-kedjan där han för det första inte passar in och för det andra till en dyrt pris? En lat spelare i vår checking-line? Center förvisso med bra +/- statistik men inte en spelare som jag hellre ser i BP än Fogström. Eller skulle vi haft honom som extraforward? Där anser jag att Jacobs passar bättre både som 4e-line-spelare och som extraforward.
Jozef Stumpel (!) på g in i Timrå tydligen.
Salle- Antal inlägg : 3370
Bamsefar skrev:Tror inte det, snarare dags att börja skärpa upp truppen inför slutspelet, ge speltid till de som ska spela slutspel och göra sig av med de som klagar över bänktid, helt enkelt hänga av dökött för oavsett Hirres poäng o plus/minus-stats så han alltid verkat lite frånvarande i spelet, inte riktigt vart med o Jakobsson, bortsett sina pugilistiska insatser, är inte mer än 6-7 back. Håller inte. Nä, det är deffningen av Luleå vi ser inför slutspelet.
Håller med, vi har ju spelare utlånade som vi kan ta in ifall det skulle bli skador på slutet.
Lite synd med Kim, jag tror han hade klivit fram ytterligare ett snäpp i slutspelet... nu åt vi aldrig veta
Senast ändrad av Lajon den tor 31 jan 2013, 21:55, ändrad totalt 1 gång
Lajon- Antal inlägg : 4397
Gammalt rykte kom ut runt 1 idag att dem jagade han!Salle skrev:Jozef Stumpel (!) på g in i Timrå tydligen.
Håller med!Bamsefar skrev:Tror inte det, snarare dags att börja skärpa upp truppen inför slutspelet, ge speltid till de som ska spela slutspel och göra sig av med de som klagar över bänktid, helt enkelt hänga av dökött för oavsett Hirres poäng o plus/minus-stats så han alltid verkat lite frånvarande i spelet, inte riktigt vart med o Jakobsson, bortsett sina pugilistiska insatser, är inte mer än 6-7 back. Håller inte. Nä, det är deffningen av Luleå vi ser inför slutspelet.
Utan inbördes ordning så ser jag att samtliga av följande går före Jacobsson:
Jonsson
Sandström
Kilström
Fransson
Skrbek
Svensson
Kukan
Lånade spelare som inte håller måttet i ett slutspel det såg man förra säsongen!Lajon skrev:Bamsefar skrev:Tror inte det, snarare dags att börja skärpa upp truppen inför slutspelet, ge speltid till de som ska spela slutspel och göra sig av med de som klagar över bänktid, helt enkelt hänga av dökött för oavsett Hirres poäng o plus/minus-stats så han alltid verkat lite frånvarande i spelet, inte riktigt vart med o Jakobsson, bortsett sina pugilistiska insatser, är inte mer än 6-7 back. Håller inte. Nä, det är deffningen av Luleå vi ser inför slutspelet.
Håller med, vi har ju spelare utlånade som vi kan ta in ifall det skulle bli skador på slutet.
Lite synd med, jag tror han hade klivit fram ytterligare ett snäpp i slutspelet... nu åt vi aldrig veta
Berglund & Mannberg har sin nivå nu i Allsvenskan där dem kan ta sina kliv men nu är dem inga ES spelare!
Måste vara något väldigt speciellt om Luleå skall ta in något nytt ikväll.... Låna Omark resten av säsongen kanske ?
Kukan ruggigt bra ikväll, det hade stått mellan Jacobsson och Svensson för min del.
NallePhu skrev:Lånade spelare som inte håller måttet i ett slutspel det såg man förra säsongen!Lajon skrev:Bamsefar skrev:Tror inte det, snarare dags att börja skärpa upp truppen inför slutspelet, ge speltid till de som ska spela slutspel och göra sig av med de som klagar över bänktid, helt enkelt hänga av dökött för oavsett Hirres poäng o plus/minus-stats så han alltid verkat lite frånvarande i spelet, inte riktigt vart med o Jakobsson, bortsett sina pugilistiska insatser, är inte mer än 6-7 back. Håller inte. Nä, det är deffningen av Luleå vi ser inför slutspelet.
Lite synd med, jag tror han hade klivit fram ytterligare ett snäpp i slutspelet... nu åt vi aldrig veta
Berglund & Mannberg har sin nivå nu i Allsvenskan där dem kan ta sina kliv men nu är dem inga ES spelare!
Ja men som av lastande extra forwards i ett par matcher så funkar dom...
Robert Hedlund (han som knåprar ihop pressmeddelanden åt lhf) på sin twitter nyss:
Nu går jag och lägger mig va?
Det ÄÄÄÄÄR fan något på gång! Eller så retas han som fan......
Nu går jag och lägger mig va?
Det ÄÄÄÄÄR fan något på gång! Eller så retas han som fan......
Niinimaa ändå kanske...
Håller med.
Luleå har haft många spelare tillgängliga och visst är det bra att ha en stor trupp, men det blir ju några som får följa slutspelet från läktarhåll sen.
Kanske man vill banta ner lite inför slutspelet istället och 13 forwards är ju trots allt bra ändå att ha med sig.
Lär inte ha att göra med att man skulle ha ont om pengar. Vi har ju trots allt ett riktigt bra lag ändå.
Luleå har haft många spelare tillgängliga och visst är det bra att ha en stor trupp, men det blir ju några som får följa slutspelet från läktarhåll sen.
Kanske man vill banta ner lite inför slutspelet istället och 13 forwards är ju trots allt bra ändå att ha med sig.
Lär inte ha att göra med att man skulle ha ont om pengar. Vi har ju trots allt ett riktigt bra lag ändå.
Johan__- Antal inlägg : 941
Det enda jag kan tänka mig är just det Niinimaa, skriver kontrakt med Luleå, lånas ut och tas hem till slutspelet, om det nu är regelmässigt möjligt.
Nu går jag och lägger mig iallafall. Man får väl titta in i detta forum när man ska upp om några timmar innan jobbet.
Men känslan är att inget händer för Luleå. Tror inte man vill röra kedjorna.
Sen gällande Jacobsson så har Kukan redan visat att han förtjänade mer speltid än honom. Se till att knyta fast killen 2-3 säsonger!
En billig bra back med potential ska man inte släppa lätt.
Men känslan är att inget händer för Luleå. Tror inte man vill röra kedjorna.
Sen gällande Jacobsson så har Kukan redan visat att han förtjänade mer speltid än honom. Se till att knyta fast killen 2-3 säsonger!
En billig bra back med potential ska man inte släppa lätt.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
Tycke regentligen att det är en bra grej att ha en väldigt bred trupp över säsongen och sedan banta ner den efter förmåga sedan när man närmar sig slutspel. Då blir det ingen som måste sitta vid sidan av, inget gnäll och inga negativa tongångar under slutspelet. De som är uttagna är det för att de varit bäst under säsongen och för att de accepterat sina roller.
Lite som ett landslag som till en början består av fler spelare men som sedan bantas ner. Rent sportsligt är detta ingen dålig tanke. Sedan är ju frågan vad en sådan satsning kostar rent ekonomiskt, men har man en väldigt bred trupp där majoriteten av spelarna inte har någon högre lön och dessutom anser sig ha marginal för en sådan satsning i budgeten så varför inte?
Lite som ett landslag som till en början består av fler spelare men som sedan bantas ner. Rent sportsligt är detta ingen dålig tanke. Sedan är ju frågan vad en sådan satsning kostar rent ekonomiskt, men har man en väldigt bred trupp där majoriteten av spelarna inte har någon högre lön och dessutom anser sig ha marginal för en sådan satsning i budgeten så varför inte?
Bamsefar skrev:Tror inte det, snarare dags att börja skärpa upp truppen inför slutspelet, ge speltid till de som ska spela slutspel och göra sig av med de som klagar över bänktid, helt enkelt hänga av dökött för oavsett Hirres poäng o plus/minus-stats så han alltid verkat lite frånvarande i spelet, inte riktigt vart med o Jakobsson, bortsett sina pugilistiska insatser, är inte mer än 6-7 back. Håller inte. Nä, det är deffningen av Luleå vi ser inför slutspelet.
Mjo men en skada, 2 skador vars står LHF då? Jag kan sätta mig in i ditt resonemang men jag kan inte påminna mig om ett lag nånstans någonsin som gått för mästerskapsguld i det skede där säsongen "precis ska börja" tunnar ut sin trupp. Ja kan väl a hänt nångång att spelare hamnat i total konflikt med klubb men om nåt sånt hänt här så borde ju nån snappat upp det.
Samtidigt ger Osten känslan av att det inte kommer tas in nån.
Ekonomisk kris flyger upp som tanke. Men vi kommer ju från två ekonomiskt starka säsonger så hur skulle ett sånt läge kunnat uppstå.
Jag räknar fortfarande med att en värvning kommer till. Tycker det är märkligt annars
Inte fan är det någon ide att ens försöka sova förrän efter kl 00.00.
Man skulle inte kunna motstå att snegla på sin dator/telefon/padda stup i ett.
Fast jag tvivlar på att det händer nåt.
Man skulle inte kunna motstå att snegla på sin dator/telefon/padda stup i ett.
Fast jag tvivlar på att det händer nåt.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Lars158 skrev:Bamsefar skrev:Tror inte det, snarare dags att börja skärpa upp truppen inför slutspelet, ge speltid till de som ska spela slutspel och göra sig av med de som klagar över bänktid, helt enkelt hänga av dökött för oavsett Hirres poäng o plus/minus-stats så han alltid verkat lite frånvarande i spelet, inte riktigt vart med o Jakobsson, bortsett sina pugilistiska insatser, är inte mer än 6-7 back. Håller inte. Nä, det är deffningen av Luleå vi ser inför slutspelet.
Mjo men en skada, 2 skador vars står LHF då? Jag kan sätta mig in i ditt resonemang men jag kan inte påminna mig om ett lag nånstans någonsin som gått för mästerskapsguld i det skede där säsongen "precis ska börja" tunnar ut sin trupp. Ja kan väl a hänt nångång att spelare hamnat i total konflikt med klubb men om nåt sånt hänt här så borde ju nån snappat upp det.
Samtidigt ger Osten känslan av att det inte kommer tas in nån.
Ekonomisk kris flyger upp som tanke. Men vi kommer ju från två ekonomiskt starka säsonger så hur skulle ett sånt läge kunnat uppstå.
Jag räknar fortfarande med att en värvning kommer till. Tycker det är märkligt annars
Är det något vi lärt oss så är väl det att vare sig "Osten" eller "Rönnken" är konventionella i sitt förhållande till hockeyn, kan mycket väl tänka mig att de vill pröva något som inte testats förr o se hur det funkar att ha en hel "tryout" säsong.
Finns ju inte en chans att det är "ekonomisk kris" i föreningen. Vi har gått många miljoner plus senaste åren och publiksnittet har inte rasat på något sätt iår. Dyrare trupp ja än ifjol ja men inte så dyr så att pengarna är slut. Det är inte möjligt såvida inte några skumraskaffärer har begåtts inom föreningen(?)
Beast.- Antal inlägg : 2040
nej vad fan dags stänga silly season butiken tror jag, Kommer inte hända mycket 2st ut 0st in krafigt misslyckande av Osten1
Göra av sig med dökött det där håller inte jag riktigt med om Hirre är en fullt användbar center som gör sitt jobb om än i det tysta, Bra defensiva egenskaper än offensiva sådanda spelare växer inte på träd precis!
Så hur Osten nästlar sig ur detta vete sjutton men glorian är naggad i kanterna om inget sker sista ca 1:30!
Göra av sig med dökött det där håller inte jag riktigt med om Hirre är en fullt användbar center som gör sitt jobb om än i det tysta, Bra defensiva egenskaper än offensiva sådanda spelare växer inte på träd precis!
Så hur Osten nästlar sig ur detta vete sjutton men glorian är naggad i kanterna om inget sker sista ca 1:30!
Osten ser ju det som ett plus i kanten för Luleå att vi har spelare som är attraktiva på marknaden bland andra lag. Då har man gjort något bra resonerar han. Det säger han ju i intervjun på hemsidan. Så detta är knappast något misslyckande i Ostens ögon
Beast.- Antal inlägg : 2040
Jimmy Stålnacke @JimmyStalnacke
75 minuter kvar. Jag sitter och väntar på något med norrbottnisk anknytning. Det kan komma, det kan komma.
Det här med sista januari, valvakakvällen.. Måste ju vara den mest spännande på året
75 minuter kvar. Jag sitter och väntar på något med norrbottnisk anknytning. Det kan komma, det kan komma.
Det här med sista januari, valvakakvällen.. Måste ju vara den mest spännande på året
Nej men Osten kan ju aldrig misslyckas i sina egna ögon där är han perfektionist vågar aldrig släppa garden, Men utåt sett så naggas han i kanten tyvärr iom han släpper spelare men inte tar ersättare problemet är bara så har han vart hela tiden!Beast. skrev:Osten ser ju det som ett plus i kanten för Luleå att vi har spelare som är attraktiva på marknaden bland andra lag. Då har man gjort något bra resonerar han. Det säger han ju i intervjun på hemsidan. Så detta är knappast något misslyckande i Ostens ögon
Pengarna ska sparas + på budgeten och han får beröm på mötet!
Igen som har med Luleå att göra!Salle skrev:Jimmy Stålnacke @JimmyStalnacke
Resan som Osten har bjudit oss på de senaste fyra år sedan är fantastisk. Jag har fullt förtroende. Forwardssidan och backsidan ser bra och bred ut.
delphi- Antal inlägg : 400
KOntinuítet på den ekonomiska sidan är A och O. Ser hellre att man har god ekonomi och att styrelsen är nöjda med Osten än att vi är det så länge vi fortsätter att vara ett topplag.
Det är för övrigt fundamentalt att ha en stabil ekonomisk grund att stå på. Det är långsiktiga ekonomiska satsningar som bygger ett vinnande lag. Ser hellre att vi fortsätter att vara ett topplag de kommande 10 åren och kanske vinner ett eller två SM -gul under de åren än att vi vinner SM -guld i år och gradvis försämras därefter för att ekonomin är ostadig.
Det är för övrigt fundamentalt att ha en stabil ekonomisk grund att stå på. Det är långsiktiga ekonomiska satsningar som bygger ett vinnande lag. Ser hellre att vi fortsätter att vara ett topplag de kommande 10 åren och kanske vinner ett eller två SM -gul under de åren än att vi vinner SM -guld i år och gradvis försämras därefter för att ekonomin är ostadig.
Vem ers:delphi skrev:Resan som Osten har bjudit oss på de senaste fyra år sedan är fantastisk. Jag har fullt förtroende. Forwardssidan och backsidan ser bra och bred ut.
Olle
Chris
Klasen
Koivisto
Pyörölä
Om någon av dessa blir skadade??
Mannberg & Berglund håller inte måttet se då kvartsfinal over and out somvanligt!
NallePhu skrev:Vem ers:delphi skrev:Resan som Osten har bjudit oss på de senaste fyra år sedan är fantastisk. Jag har fullt förtroende. Forwardssidan och backsidan ser bra och bred ut.
Olle
Chris
Klasen
Koivisto
Pyörölä
Mannberg & Berglund håller inte måttet se då kvartsfinal over and out somvanligt!
Hur tror du andra lag resonerar? Så där kan man ju säga om varenda lag i elitserien. Skador är en del av spelet och alla sitter i samma båt.
So du vill inte att Luleå ska vinna ett el två sm-guld eller missuppfattar jag dig???LulefanGBG skrev:KOntinuítet på den ekonomiska sidan är A och O. Ser hellre att man har god ekonomi och att styrelsen är nöjda med Osten än att vi är det så länge vi fortsätter att vara ett topplag.
För enl dig hellre Topplag än Sm-guld.....
Dom TAR in nu en backup för ev skador som håller!delphi skrev:NallePhu skrev:Vem ers:delphi skrev:Resan som Osten har bjudit oss på de senaste fyra år sedan är fantastisk. Jag har fullt förtroende. Forwardssidan och backsidan ser bra och bred ut.
Olle
Chris
Klasen
Koivisto
Pyörölä
Hur tror du andra lag resonerar? Så där kan man ju säga om varenda lag i elitserien. Skador är en del av spelet och alla sitter i samma båt.
Se tex HV dem värvade in en back då dem är sköra på den positionen!
NallePhu skrev:Vem ers:delphi skrev:Resan som Osten har bjudit oss på de senaste fyra år sedan är fantastisk. Jag har fullt förtroende. Forwardssidan och backsidan ser bra och bred ut.
Olle
Chris
Klasen
Koivisto
Pyörölä
Om vi kör som ikväll:
Abbot,Abbot, Persson
Klasen, Pyörälä, Hedman
Jacobs, Fogström, Fabricius
Då skulle jag säga att Vihko ersätter den av de som du nämnt ovan. Spelar han med Abbotts när han kommer tillbaka så tror jag att Linus Persson ersätter den som först blir skadad.
Vem ersätter Chris??LulefanGBG skrev:NallePhu skrev:Vem ers:delphi skrev:Resan som Osten har bjudit oss på de senaste fyra år sedan är fantastisk. Jag har fullt förtroende. Forwardssidan och backsidan ser bra och bred ut.
Olle
Chris
Klasen
Koivisto
Pyörölä
Om vi kör som ikväll:
Abbot,Abbot, Persson
Klasen, Pyörälä, Hedman
Jacobs, Fogström, Fabricius
Då skulle jag säga att Vihko ersätter den av de som du nämnt ovan. Spelar han med Abbotts när han kommer tillbaka så tror jag att Linus Persson ersätter den som först blir skadad.
Vem ersätter Olle??
Vem ersätter Klasen??
Vem ersätter Koivisto??
För inte fan klarar Vhiko av det iaf han är inte klonad ännu eller???
Vem ersätter Bud Holloway och Jocke Lindström i SAIK om de åker på långtidsskador inför slutspelet?
Dem har mer klassspelare äv vad Luleå har i dags läget lite enklare där serru!delphi skrev:Vem ersätter Bud Holloway och Jocke Lindström i SAIK om de åker på långtidsskador inför slutspelet?
Men du har väl inte kollat in deras trupp eller????
Lyxproblem deluxe liksom i den föreningen!
Det har inte Luleå!
Nu loggar jag off sängen kallar betydligt intressantare än diskutera med Osten lovers
Blir lite dyrt att ha dubbla upplagor av Chris, Olle, Klasen och Koivisto. Krävs fyra nyförvärv dårå.
Alla lag har nyckelspelare som det är oerhört viktigt att de håller sig friska.
Men ska man värva för att de KAN bli skadade? Bra att ha en bred trupp, men det har vi ju också ändå.
Man får inte tänka att vi ska åka på 3-4 skador på forwards. Då hamnar vilket lag som helst i smeten.
Men ska man värva för att de KAN bli skadade? Bra att ha en bred trupp, men det har vi ju också ändå.
Man får inte tänka att vi ska åka på 3-4 skador på forwards. Då hamnar vilket lag som helst i smeten.
Johan__- Antal inlägg : 941
Så här är det nog...
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=4171576&entry=6731050
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Verkar ju verkligen inte bli nån värvning alls.
Känner mig grymt tom och besviken. Men det går över.
Sitter och funderar om jag ska köpa nån biljett till lördag.
Det får bli en. Brynäs är nere i oändligt djup svacka verkar det som och det borde kunna bli målkalas
Känner mig grymt tom och besviken. Men det går över.
Sitter och funderar om jag ska köpa nån biljett till lördag.
Det får bli en. Brynäs är nere i oändligt djup svacka verkar det som och det borde kunna bli målkalas
Snikne Ville skrev:Så här är det nog...
Lika bra följa detta till midnatt, kan ju hända nåt i andra lag, tänk om Omark dyker upp i Frölunda.... Eller ändå värre... I Brynäs... Fy fan då skulle jag kräkas över hela tangentbordet.
Luleå fick cash för Kim enligt nsd-bloggen, trevligt.
...och lite om Hirre. Matuschkin gillar Osten
http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=7127224&entry=7441224
http://www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=7127224&entry=7441224
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
NilsOskar skrev:Luleå fick cash för Kim enligt nsd-bloggen, trevligt.
Ja det räknade jag stenhårt med efter alla rykten om KHL lag som försökt få loss spelare från ES.
Sida 10 av 11 • 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2011/2012
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2011/2012
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2013/2014, Del 2