Matchtråd för övriga SHL-matcher 2018/2019
+34
rasbiologen
hokkzorz
farre
NallePhu
amarule
Redbear
Micke80
Norrlandstoken
Rikky
Diktatorn
Lehto
Jokerman
Myrman
CKa
NilsOskar
Sundance Kid
Urken
Blinders
Lasse Proppmätt
Jonken
Donowitz
Dilox
Sportchefen #2
Bamsefar
kokostrollet
ski3r
GustenA
Tigerman
Tony Moore
Lajon
LulefanGBG
Hankburger
Puckad
Old Brooklyn
38 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2018/2019
Färjestad helt under isen.
Blinders- Antal inlägg : 5253
Rögle faller ihop och Färjestad reducerar två gånger om.
Rögle leder just nu med 4-3.
Rögle är kanske inte ett topplag än men attans så intensiv underhållande hockey de spelar. Ibland helt lysande. Tyckte Rögle var astråkiga förut men Cam och Chris har skapat något riktigt intressant tillsammans. Är Rögle slutspelsbubblaren tro?
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Man blir ju provocerad av att förlora mot Färjestad. När Svensson inte står på huvudet ser det inte bra ut. Snyggt zorromål av Rögle!
GustenA- Antal inlägg : 3114
5-3 till Rögle nu.
Rögle spelar riktigt bra det blir en tuff match på lördag.
Bra att Öret mörar Växjö och Rögle mosar FBK hemma i kaffebryggaren. Vinner vi imorgon får vi då lite distans igen. Hehe. Svensson tog ut sig fullständigt i Luleå. Hans stirrblick får du bara med hjälp av tejplim på ögonlocken.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Norrlandstoken skrev:Rögle är kanske inte ett topplag än men attans så intensiv underhållande hockey de spelar. Ibland helt lysande. Tyckte Rögle var astråkiga förut men Cam och Chris har skapat något riktigt intressant tillsammans. Är Rögle slutspelsbubblaren tro?
Njae. Känns som Rögle är allt för ojämna. När de går bra så går det bra men allt för ofta tar något emot och då faller man ihop. Sett till truppen så tycker man även att Chris kanske borde få ut mer av truppen än man fått sett till tabelläget.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Garrison blir nog nyttig för Skansen
Skansen är till skillnad från oss hyfsat skotteffektiva , 3-13 i skott , 1-5 i mål mot fiskrenset
Bamsefar- Antal inlägg : 12232
Undrar om Röde Roger är lila i pausen?
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Inte så att man gillar DIF men man fullkomligt njuter av att Frölunda har 1-5 hemma mot DIF.
Ungefär så Gusten.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Jag såg reprisen av Örebro-Frölunda (dock inte hela). Med tanke på diskussionen som pågått här inne tog jag mig an att kika på om något, och i såna fall vilket, lag som blev förfördelat under matchen.
Frölunda hade oflyt med bedömningen vid ett insläppt mål.
I slutskedet missade domarna en spark i skrevet på Hjalmarsson av Näkyvä, Näkyvä blev sedan avstängd. Istället för 5 min PP så gnällde de till sig en egen tvåa istället.
I PP kommer Ebert i ryggen på en Frölundait och tacklar honom så han flyger över JG oeh landar på honom, delvis på huvudet. Domaren står just bredvid men dömmer inget men blåser efter en stund av spelet då JG ser tagen ut efter smällen i huvudet.
Tar man bara dessa sista minuter av matchen som stod 3-3 så missade domarna 7 solklara minuter på Örebro men hittade en tvåa på Frölunda och sedan avgjorde Örebro i förlängning.
Med det sagt, jag förstår om det just nu knorras efter var och varannan match över insatsen från de randiga.
I slutskedet missade domarna en spark i skrevet på Hjalmarsson av Näkyvä, Näkyvä blev sedan avstängd. Istället för 5 min PP så gnällde de till sig en egen tvåa istället.
I PP kommer Ebert i ryggen på en Frölundait och tacklar honom så han flyger över JG oeh landar på honom, delvis på huvudet. Domaren står just bredvid men dömmer inget men blåser efter en stund av spelet då JG ser tagen ut efter smällen i huvudet.
Tar man bara dessa sista minuter av matchen som stod 3-3 så missade domarna 7 solklara minuter på Örebro men hittade en tvåa på Frölunda och sedan avgjorde Örebro i förlängning.
Med det sagt, jag förstår om det just nu knorras efter var och varannan match över insatsen från de randiga.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Micke80 skrev:Jag såg reprisen av Örebro-Frölunda (dock inte hela). Med tanke på diskussionen som pågått här inne tog jag mig an att kika på om något, och i såna fall vilket, lag som blev förfördelat under matchen.
Det är js så, det år inte bara vi som "drabbas" , så ser det ut i SHL idag, Det är en oerhört låg kvalitet på dömmeriet idag överlag.
Njuter i fulla drag av VFs överkörning av SAIK. 5-0 efter första perioden.
kokostrollet- Antal inlägg : 2684
kokostrollet skrev:Njuter i fulla drag av VFs överkörning av SAIK. 5-0 efter första perioden.
Ja, man mår lite gott
Redbear- Antal inlägg : 6780
Personligen vässar jag inte alls på; när ett lag från Götaland kölhalar ett lag från Västerbotten. 5-0 efter första är ganska stora siffror. ...Hoppsan: Där kom 6-0 för VF!
Jonken- Antal inlägg : 7062
Jonken skrev:Personligen vässar jag inte alls på; när ett lag från Götaland kölhalar ett lag från Västerbotten. 5-0 efter första är ganska stora siffror. ...Hoppsan: Där kom 6-0 för VF!
SAIKs försvar har varit klappkast i ett antal år vid det här laget och laget har varit beroende av sin offensiv. När offensiven inte fungerar så åker man på däng så här också. Vilket är roligt att se.. lika roligt som att se alla SAIK fans skrika halsen av sig och skylla på andra på SHLs facebook efteråt.
Dessutom är det ganska lägligt i och med att Luleå möter SAIK i nästa omgång och Armalis verkar vara i horribel form.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Absolut. Men det kan bli vi som får sota för detta på torsdagRedbear skrev:kokostrollet skrev:Njuter i fulla drag av VFs överkörning av SAIK. 5-0 efter första perioden.
Ja, man mår lite gott
amarule- Antal inlägg : 1184
Ähh! FHC skulle ju få sota för kollapsen mot Mora i torsdags..
Varför börjar FBK-LHC kl 20 ikväll? Punka på bussen eller..?
Det är en tyst protest. Tydligen ingen dansbandslåt med i kvällens Mello. Värmland markerar.Tony Moore skrev:Varför börjar FBK-LHC kl 20 ikväll? Punka på bussen eller..?
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Tony Moore skrev:Varför börjar FBK-LHC kl 20 ikväll? Punka på bussen eller..?
FBK spelade igår o deras "back to back" har dom ju alltid hemma o mot olika lag, shl är lite snällare mot vissa lag
Det var svenska rally't som gjorde att matchtiden flyttades fram dom gillar rally i VärmlandTony Moore skrev:Varför börjar FBK-LHC kl 20 ikväll? Punka på bussen eller..?
Såg f.ö delar av matchen efter att matchen mot Mora var slut
Oj va bra FBK är just nu och det var ingen ryggsäckshockey utan fyndigt snabbt framåt även lite fysik samt täta bakåt krydda med bra målvaktsspel och det blir en svår nöt att knacka i slutspelet om dom spelar som dom gjort på slutet
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Så är det. "Skellefteå pulkan" har helt klart haft båda stödbenen nere ett bra tag nu. Att det nu är "buhu" i ögat på alla som vässar på Solbackens AIK: Må vara smått uppfriskande.Hankburger skrev:
SAIKs försvar har varit klappkast i ett antal år vid det här laget och laget har varit beroende av sin offensiv. När offensiven inte fungerar så åker man på däng så här också. Vilket är roligt att se.. lika roligt som att se alla SAIK fans skrika halsen av sig och skylla på andra på SHLs facebook efteråt.
Dessutom är det ganska lägligt i och med att Luleå möter SAIK i nästa omgång och Armalis verkar vara i horribel form.
Jag ser dock hellre följande: Ska Solbackens upp -och nerförsbacke förnedras: Är det vi som gör detta: Inte Fuskelunda. I Scandalium smäller tre saker högre i min bok:
A.) Att sekretariatet där ÄR TVUGNA att anteckna förlust för Indianerna.
B.) Det räcker med att bara dra ner den där VF-filten en gång per kväll i Scandalium; då har redan alla under den samma löss... Problem solved! (Skulle älska om något lag skulle förnedra VF i Scandalium: Typ att det stod 0-8 med en minut kvar. Sedan skulle borta klacken börja sjunga: "Drar Ni ner den om bjuder på en?").
C.) Samtliga inblandade domare + situationsrum förlorar på sina bongar.
Synd f.ö; att Timrå återigen lyckades hitta ett sätt att torska en hockeymatch. Det börjar rinna iväg lite väl mycket längst där nere nu....
Markus Svensson lär bli obehaglig att möta i ett slutspel.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Inte det gäller bara göra det jävligt OBEKVÄMT för han i kassen och inte låta han jobba ostört, So far har vi inte gjort det obekvämt för han utan varit rätt mjuka i attityden bara göra det tvärtom så kommer han vara mänsklig!bearjew skrev:Markus Svensson lär bli obehaglig att möta i ett slutspel.
NallePhu- Antal inlägg : 18670
NallePhu skrev:Inte det gäller bara göra det jävligt OBEKVÄMT för han i kassen och inte låta han jobba ostört, So far har vi inte gjort det obekvämt för han utan varit rätt mjuka i attityden bara göra det tvärtom så kommer han vara mänsklig!bearjew skrev:Markus Svensson lär bli obehaglig att möta i ett slutspel.
Vi har väl genom åren haft sjukt svårt att överlista Markus Svensson oavsett om han stått i Skellefteå eller nu i FBK. Så inget nytt där tycker jag. Han är riktigt, riktigt duktig faktiskt.
farre- Antal inlägg : 2143
Starkt av Timrå att ta med sig en poäng från Karlstad!
Borde kanske haft alla 3!?Jonken skrev:Starkt av Timrå att ta med sig en poäng från Karlstad!
Timrås ledningsmål döms bort, rätt eller fel? #twittpuck #shl pic.twitter.com/nMXegoQ9rs
— C More Sport (@cmoresport) 23 februari 2019
Jag hade ju inte direkt grinat -om TIK hade tagit hem alla tre. Men det flexar/bågar ganska fett på Gallos klubba -när han trycker. om det kan vara puckkontakt först; finns det ingen anledning att trycka på så hårt efter den samma. Dock samtidigt: Vilmos har ju lite kraft/fart/rörelse med sig där...Tony Moore skrev:
Borde kanske haft alla 3!?
- Nä: Nu är bara att gå vidare -och hoppas på att SAIK smular FBK hemma på tisdag. Jag hoppas verkligen på 9-0 till SAIK.
För ovanlighetens skull ett korrekt bortdömt mål. Men det kanske var för att det gynnade FBK, konspirationsteoretikern i en vaknar till lite...Jonken skrev:Jag hade ju inte direkt grinat -om TIK hade tagit hem alla tre. Men det flexar/bågar ganska fett på Gallos klubba -när han trycker. om det kan vara puckkontakt först; finns det ingen anledning att trycka på så hårt efter den samma. Dock samtidigt: Vilmos har ju lite kraft/fart/rörelse med sig där...Tony Moore skrev:
- Nä: Nu är bara att gå vidare -och hoppas på att SAIK smular FBK hemma på tisdag. Jag hoppas verkligen på 9-0 till SAIK.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:För ovanlighetens skull ett korrekt bortdömt mål. Men det kanske var för att det gynnade FBK, konspirationsteoretikern i en vaknar till lite...Jonken skrev:Jag hade ju inte direkt grinat -om TIK hade tagit hem alla tre. Men det flexar/bågar ganska fett på Gallos klubba -när han trycker. om det kan vara puckkontakt först; finns det ingen anledning att trycka på så hårt efter den samma. Dock samtidigt: Vilmos har ju lite kraft/fart/rörelse med sig där...Tony Moore skrev:
Jag ser hellre att SAIK torskar, FBK kan få förlora nån annan match istället, tex då vi möter dem nere i Karlstad.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Någon annan som kommer att följa Mora - Färjestad ikväll...?
1-0 till Mora än så länge iaf.
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
rasbiologen skrev:1-0 till Mora än så länge iaf.
2-0
Pajala- Antal inlägg : 18787
3-0 till och med, kan mycket väl vara +/- som avgör i slutändan.
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Egentligen spelar det noll roll att FBK nollas borta mot Mora i Jalas Arena och Luleå återtar serieledningen. Det är liksom omgång 46 och det är inte nu det avgörs. Men ändå. Luleå bortabesegrar Djurgården medan Färjestad kammar noll i en ganska slitig tillställning borta mot Mora. Det betyder ändå liiite. För mig räcker det bra så. Man blir glad.
Kagen- Antal inlägg : 1776
Kagen skrev:Egentligen spelar det noll roll att FBK nollas borta mot Mora i Jalas Arena och Luleå återtar serieledningen. Det är liksom omgång 46 och det är inte nu det avgörs. Men ändå. Luleå bortabesegrar Djurgården medan Färjestad kammar noll i en ganska slitig tillställning borta mot Mora. Det betyder ändå liiite. För mig räcker det bra så. Man blir glad.
Felfelfel, en poäng i omgång 46 är lika mycket värd som en poäng i omgång 1 eller omgång 52.
CKa- Antal inlägg : 1359
Kort fråga angående tabellplacering. Vilka är det som kvalar in till CHL nuförtiden?
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
SHL har fem platser. Frölunda är redan klara som regerande CHL-mästare. Övriga delas ut enligt följande:hokkzorz skrev:Kort fråga angående tabellplacering. Vilka är det som kvalar in till CHL nuförtiden?
- Svenska mästarna
- Seriesegrarna
- 2:an i serien
- 3:an i serien
Om Frölunda och/eller SM-vinnarna även är bland de tre topplagen i serien så fyller man på med 4:an och 5:an i serien. Så om tabellen håller i sig och SM-segrarna är något av topplagen är DIF just nu sista laget in i CHL.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
hokkzorz skrev:Kort fråga angående tabellplacering. Vilka är det som kvalar in till CHL nuförtiden?
1:an å 2:an i serien är jag ganska säker på. Sm-vinnaren såklart, se är väl Fiskrenset i kraft av vinnare klara. Kan det vara så att Silvermedaljören får plats med.. 5 platser har Shl 19-20 hursom.
tibet- Antal inlägg : 1298
tibet skrev:hokkzorz skrev:Kort fråga angående tabellplacering. Vilka är det som kvalar in till CHL nuförtiden?
1:an å 2:an i serien är jag ganska säker på. Sm-vinnaren såklart, se är väl Fiskrenset i kraft av vinnare klara. Kan det vara så att Silvermedaljören får plats med.. 5 platser har Shl 19-20 hursom.
Jag var ganska nära
Missade matchen ikväll. Man kan hoppas att Fbk:s hysteriska form är på väg att vika. Det vore ju riktigt bra att ta hem miljonen som seriesegern ger. Sen skulle det inte kännas mer än rätt då vi legat överst under lång tid.
De är BTB-match, så de är FBK-Mora igen ikväll. Hoppas Dalmasarna fortsätter på den inslagna vägen från gårdagen.
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Såg/följde matchen igår. Kanon-jobbat av Mora! FANTASTISKT att kunna nolla FBK. Moras målvakt Janne Juvonen var grym igår.
Hoppas att Mora kan prestera på en lika hög nivå ikväll i Karlstad. Skulle vara UNDERBART om Dalmasarna kunde sno 3 till ikväll.
- GO MIK!!!!
Hoppas att Mora kan prestera på en lika hög nivå ikväll i Karlstad. Skulle vara UNDERBART om Dalmasarna kunde sno 3 till ikväll.
- GO MIK!!!!
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2017/2018
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2019/2020
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher, 2018/2019
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2021/2022
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2019/2020
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher, 2018/2019
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2016/2017