2012-08-08, Träningsmatch, Asplöven - Luleå
+20
Jovi
FruktHamster
Bamsefar
Myrman
Urken
Pickadoll
Mange
Dustin
kralle
Larry David
JahNT
Redbear
GMG
ollle
NallePhu
Salle
Zeb Macahan
Slapshot
Beast.
Lars158
24 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2012-08-08, Träningsmatch, Asplöven - Luleå
Puurula var ju bra i andra period. En drömräddning och flera hyffsade ingripanden.
Lars158- Antal inlägg : 9806
Asplöven början få bort lite av rosten i andra. Bara effektiviteten som saknas. Hos oss ser det stabilt och säkert ut. Rätt så bra tempo i matchen också, eller så det bara jag som är lite trög.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Om Cam bara inte psykiskt är hämmad av hur han haft det kommer han göra en kanon säsong. Men en Cam som inte går 100% i närkamper är bara en medelmåtta.
Vem lirar med nr 2 i LHF?
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
En del riktigt feta chanser från Luleå just nu..
FruktHamster skrev:Vem lirar med nr 2 i LHF?
Dean Kukan
Beast.- Antal inlägg : 2040
Jag älskar hockey, men ikväll slår handbollen hockeyn. Sverige till semi i OS
Senast ändrad av Redbear den ons 08 aug 2012, 20:36, ändrad totalt 1 gång
Redbear- Antal inlägg : 6780
Beast. skrev:FruktHamster skrev:Vem lirar med nr 2 i LHF?
Dean Kukan
Misstänkte det..
Att se backar med nr 2 på rygger får mig att sakna Pierre Jonsson för övrigt.. *snyft*.
Yes, 4-0 av Captain Chris
Hoppsan.. Missade 4-0 målet när jag skrev i forumet.. kan itne vart många hurrarop av den..
Härligt Chris! Tycker Luleå spelar stabilt
Bara bra att Asplöven haft lite chanser för att testa oss åt andra hållet också.
Bara bra att Asplöven haft lite chanser för att testa oss åt andra hållet också.
Jovi- Antal inlägg : 59
Chris o Cam, och inte för sista gången i vinter
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Oj vilken chans för Mannberg. Krutet i bössan är dock lika blött som ifjol...
JAAAAAAAAAAAA!!! VI VANN!
SM-GULD SM-GULD SM-GULD
SM-GULD SM-GULD SM-GUUUUUUUUUUUUUUUUUULD..
Anyways, kul att se lite hockey igen.. Även om det var försäsongsmatch ut i fingerspetsarna.
SM-GULD SM-GULD SM-GULD
SM-GULD SM-GULD SM-GUUUUUUUUUUUUUUUUUULD..
Anyways, kul att se lite hockey igen.. Även om det var försäsongsmatch ut i fingerspetsarna.
Ser ej matchen, men verkar stabilt
Johan__- Antal inlägg : 941
Synd att matchen börja så där. LHF släppte ju av mycket på farten.
Det var en helt ok träningsmatch av oss. Asplöven måste förbättra sig en hel del. Sån här stor skillnad ska det inte vara om man vill stanna i allsvenskan.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Lars158 skrev:JahNT skrev:Har betalt min sms biljett men inte fått koden ännu, va faan jag missar ju en del! :O Nån som haft samma strul, eller tar det bara ett tag innan den kommer?
Fått igång det?
Jodå jag fick se slutet av 1a, och hela resten så tack för hjälpen än en gång! =)
JahNT- Antal inlägg : 162
Frallan, som nån frågade om, vilar ljumskarna enligt kuriren.
Redbear- Antal inlägg : 6780
NallePhu skrev:Nix en tvättäkta openice hit så det sjöng om det hela!Lars158 skrev:Var inte "tacklingen" en ben tackling nästan?
Var på plats i hallen, det var en bentackling. Den som säger något annat ljuger. Schilken är blind som vanligt och missar den.
GMG- Antal inlägg : 1204
GMG skrev:NallePhu skrev:Nix en tvättäkta openice hit så det sjöng om det hela!Lars158 skrev:Var inte "tacklingen" en ben tackling nästan?
Var på plats i hallen, det var en bentackling. Den som säger något annat ljuger. Schilken är blind som vanligt och missar den.
Var vad jag fick för mig när jag såg den.
Intressant match uppe i Haparanda. Svårt att göra några direkt värderingar av en sån här match men lite tendenser ser man ju.
Mest positivt överraskad blev jag av Jacobsson. Nu var ju inte motståndet det allra bästa men han visade upp fina egenskaper med puck och även att yan är rörlig och rätt duktig på skridskorna. Delade däremot ut en ful bentackling på BÅGs grabb som hade kunnat sluta riktigt illa, helt otroligt att domarna missade den. Inte det enda dom missade idag heller, massvis med slashingar och hakningar. Var dock konsekvent och nivån är väl en annan i div 1.
Anton Hedman kändes däremot inge vidare men fortfarande, första matchen och man ska inte dra för stora växlar. Klasen snurrade friskt stundtals med lövenspelare men Mannberg och Fabbe är ju inte kända för att hitta nät direkt.
Kul att Asplöven spottade upp sig trots den tunga starten och gick därifrån med hedern i behåll. Puurula hade en intressant spelstil och såg lite ut som Jarmo ibland mellan stolparna, kan nog bli mycket upp och ner under säsongen där men gjorde några fina räddningar.
Arrangemanget runt omkring måste höjas för att nå Allsvensk kvalite i Haparanda, men mycket trevligt folk däruppe.
Mest positivt överraskad blev jag av Jacobsson. Nu var ju inte motståndet det allra bästa men han visade upp fina egenskaper med puck och även att yan är rörlig och rätt duktig på skridskorna. Delade däremot ut en ful bentackling på BÅGs grabb som hade kunnat sluta riktigt illa, helt otroligt att domarna missade den. Inte det enda dom missade idag heller, massvis med slashingar och hakningar. Var dock konsekvent och nivån är väl en annan i div 1.
Anton Hedman kändes däremot inge vidare men fortfarande, första matchen och man ska inte dra för stora växlar. Klasen snurrade friskt stundtals med lövenspelare men Mannberg och Fabbe är ju inte kända för att hitta nät direkt.
Kul att Asplöven spottade upp sig trots den tunga starten och gick därifrån med hedern i behåll. Puurula hade en intressant spelstil och såg lite ut som Jarmo ibland mellan stolparna, kan nog bli mycket upp och ner under säsongen där men gjorde några fina räddningar.
Arrangemanget runt omkring måste höjas för att nå Allsvensk kvalite i Haparanda, men mycket trevligt folk däruppe.
Dustin- Antal inlägg : 7176
Var på plats igår och det var hur kul som helst att matcherna äntligen kör igång!
* Gunnarsson bäst på rinken tycker jag.
* Hedman gick in fint med Abbotts, jobbar som idioter alla tre, tuuunga att få över sig, kommer ihåg ett hemjobb av Hedman som var grymt
* Klasen osynlig från början, visade lite finesser därefter, hemjobbet var ok så länge han var i närheten av pucken men annars bedrövligt lojt.
* Olausson var på dåligt humör flera ggr när han bytte, svor och domderade.
* Blir spännande att se Jakobsson, spelade lugnt å tryggt, satan vad stor han är. Tacklingen på B-Å:s grabb bommade jag.
* Kukan bra, nära att få sätta en också, tog väl i stolpen hans friläge va?
* Rautio fick göra ett par riktigt fina räddningar.
* Asplövens målvakt fick ju en mardrömsstart men gjorde sedan ett par riktiga idioträddningar.
* Röst från en Asplövensupporter "Schilken, du är lika jävla dålig som du brukar vara". Kommentaren kom efter den där smällen på Gustafsson som jag missade helt.
* Asplöven gör en riktigt bra 2:a period där Luleå var alldeles för passiva.
* Hyfsat med folk, trodde det skulle vara "lapp på luckan" men var väl kanske 6-700.
* Gunnarsson bäst på rinken tycker jag.
* Hedman gick in fint med Abbotts, jobbar som idioter alla tre, tuuunga att få över sig, kommer ihåg ett hemjobb av Hedman som var grymt
* Klasen osynlig från början, visade lite finesser därefter, hemjobbet var ok så länge han var i närheten av pucken men annars bedrövligt lojt.
* Olausson var på dåligt humör flera ggr när han bytte, svor och domderade.
* Blir spännande att se Jakobsson, spelade lugnt å tryggt, satan vad stor han är. Tacklingen på B-Å:s grabb bommade jag.
* Kukan bra, nära att få sätta en också, tog väl i stolpen hans friläge va?
* Rautio fick göra ett par riktigt fina räddningar.
* Asplövens målvakt fick ju en mardrömsstart men gjorde sedan ett par riktiga idioträddningar.
* Röst från en Asplövensupporter "Schilken, du är lika jävla dålig som du brukar vara". Kommentaren kom efter den där smällen på Gustafsson som jag missade helt.
* Asplöven gör en riktigt bra 2:a period där Luleå var alldeles för passiva.
* Hyfsat med folk, trodde det skulle vara "lapp på luckan" men var väl kanske 6-700.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Var synd inte Asplöven haft nån match före. Och starten blev som den blev. Visste man ju på förhand att Luleå skulle tok dominera men. Siffrorna blev ändå inte stora.
Snart har vi matcher som ger oss mer. Var väl Onsdag mot Saik sen ET.
Snart har vi matcher som ger oss mer. Var väl Onsdag mot Saik sen ET.
Salle skrev:Vips.. Osynk i bytena.. Klasen hamnar med Olausson och det gnistrar till..
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=4171576&entry=6507702#forum ;p
Salle- Antal inlägg : 3370
Zeb Macahan skrev:
Vilken tur att det finns ett klipp på det då https://www.youtube.com/watch?v=WeUTXcMhT2E&feature=player_embedded#!
Pickadoll- Antal inlägg : 194
Jaha, där ser man, inte snygg alls tycker jag i alla fall. De som tidigare snackat om en open-ice kan inte ha sett detta klipp.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Var benen som krocka tyckte jag direkt när jag såg det på live-streamen. Nu ser jag att det definitivt var så. Inte vacker "tackling". Men det var nog inte meningen det skulle bli så där.
Robin sträcker ju ut benet först men försöker hinna dit med överkroppen men fel tajmar ju totalt. Händer en sån där situation i ES tycker jag det gott hade varit några matchers avstängning. Man får fan inte häva ut benet så där!
Interferance dessutom då han förlorat pucken till Klasen.
Sett slowmotion nu flera ggr.
Syns tydligt att Robin ändå verkligen i sista stund när han märker att miss tajmat gör sitt bästa för att lindra så mycket som möjligt. Lättar skridskon från isen för att det inte ska bli så stumt när dom slår ihop.
Sett slowmotion nu flera ggr.
Syns tydligt att Robin ändå verkligen i sista stund när han märker att miss tajmat gör sitt bästa för att lindra så mycket som möjligt. Lättar skridskon från isen för att det inte ska bli så stumt när dom slår ihop.
NallePhu skrev:Nix en tvättäkta openice hit så det sjöng om det hela!Lars158 skrev:Var inte "tacklingen" en ben tackling nästan?
Jacbosson har sänkt mer än en spelare i Dackehallen under sin tid i Tingsryd så motståndarna vet vem Jacobsson är!
Bra hockeyöga du har NallePhu =)
apa19- Antal inlägg : 17
Såg reprisen och det är ju en solklar bentackling. Förmodligen ville Jacobsson inte smälla på en fet open ice när det bara är träningsmatch, tveksamheter uppstod som ledde till att båda spelarna hamnade snett och det bara blev värre av situationen
Kan inte tänka mig att det var meningen att gå in på det sättet men det är ändå en ful tackling
Kan inte tänka mig att det var meningen att gå in på det sättet men det är ändå en ful tackling
Jacobsson säger ju själv, indirekt, att det var en smutsig tackling.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
Här är den på film.
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=4171576&entry=6508555#forum
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=4171576&entry=6508555#forum
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
ja tacklingen var inte fin, träningsmatch och allt. Men dock tror jag inte att Jacobsson skulle gå in för att skada nån i en träningsmatch. Var nog ett försök till en openice som gick snett, snabba beslut på isen och då kan sånt här inträffa. Dock är jag mest besviken (som man alltid får vara och varit alltid han dömt) på schilken som lyckas missa såna här grejor, alltid Schilken som dömer när det är sånt på isen.
Inte undra på man inte tycker om Schilken här i Haparanda som han dömer!
Förresten tycker Kedjan Abbott x2 och Hedman var grymma gillar fysisk spelstil och dom blir nog jobbiga att möta i ES. Skulle vilja ha en sån Kedja i löven också
Inte undra på man inte tycker om Schilken här i Haparanda som han dömer!
Förresten tycker Kedjan Abbott x2 och Hedman var grymma gillar fysisk spelstil och dom blir nog jobbiga att möta i ES. Skulle vilja ha en sån Kedja i löven också
Dominator- Antal inlägg : 20
Ser ut som att Jacobsson får en felskärning :p
Mange- Antal inlägg : 6617
Gustacsson ska båga åt ena hållet Jacobsson ser man försöker gå åt andra så¨det är mer otur än att det är med meningen smällen!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Hajlajts från matchen.
https://www.youtube.com/watch?v=UCIZDW2l3SM&feature=em-uploademail
https://www.youtube.com/watch?v=UCIZDW2l3SM&feature=em-uploademail
GMG- Antal inlägg : 1204
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2015-08-06, Träningsmatch, Asplöven - Luleå
» 2013-08-08, Träningsmatch, Asplöven - Luleå
» 2016-08-13, Träningsmatch, Asplöven - Luleå
» 2012-08-15, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå