2018-03-06, SHL-match 50, HV71 - Luleå
+35
Dustin
Donten_
Lajon
amarule
Micke80
Blinders
Norrlandstoken
Hedanders
tibet
Björnpappa
GustenA
icemask
LulefanGBG
LHF96
Myrman
Mange
NallePhu
Urken
Bamsefar
Hankburger
Tigerman
Old Brooklyn
rasbiologen
Lars158
Puckad
MickkeJ
kokostrollet
Ferros
RSD555
Pajala
Lulefan
Donowitz
Rikky
Redbear
Admin
39 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: 2018-03-06, SHL-match 50, HV71 - Luleå
Jävlar vad ägda vi blev igår. Tror denna match var en viktig läropeng nu inför slutspelet.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Lite om debaklet igår:
- Visar var Luleå Hockey gemensamt i verkligheten ligger mentalt. Detta trots signaler i intervjuer; om det direkt motsatta.
- Solitt försvarsspel?! -What a fucking joke... -The team seems to allow more rubber than a 10 kr hooker nowdays. Hoppas killarna hade lubat upp före match. Så mycket som HV hyvla LHF igår; lär nog ha puttat tillbaka frukosten en aning.
- Man hade ju inte sagt någonting om att torska en borta match; mot ett bra lag. Men att ****-ihop så här fett mot ett lag i samma tabellposition: När Luleå Hockey har så mycket att spela för; samt skall steppa upp sin game inför det som komma skall.
- FY FAN VA BESVIKEN JAG FORTFARANDE ÄR! Lovade mig själv att inte skriva något igår -för att jag var JÄVLA SÅ FÖRBANNAD!
...Hockey ska inte spelas i arslet...
- Visar var Luleå Hockey gemensamt i verkligheten ligger mentalt. Detta trots signaler i intervjuer; om det direkt motsatta.
- Solitt försvarsspel?! -What a fucking joke... -The team seems to allow more rubber than a 10 kr hooker nowdays. Hoppas killarna hade lubat upp före match. Så mycket som HV hyvla LHF igår; lär nog ha puttat tillbaka frukosten en aning.
- Man hade ju inte sagt någonting om att torska en borta match; mot ett bra lag. Men att ****-ihop så här fett mot ett lag i samma tabellposition: När Luleå Hockey har så mycket att spela för; samt skall steppa upp sin game inför det som komma skall.
- FY FAN VA BESVIKEN JAG FORTFARANDE ÄR! Lovade mig själv att inte skriva något igår -för att jag var JÄVLA SÅ FÖRBANNAD!
...Hockey ska inte spelas i arslet...
Jonken- Antal inlägg : 7057
Äh.. bra att denna match kom nu och inte i slutspelet.
Man kan inte annat säga än att vi gick ju för seger i första till 100% men fick 0% utdelning, man kunde ju valt att parkerat bussen och gått för 1 poäng också men det hade vi heller inte lyckats med... så jag kan tycka det var rätt att man försökte, en normal utdelning på 21 skott brukar ju bara minst 2 mål.
När man sedan åker på två "skitmål" inom fyra sekunder är det inte konstigt at man faller ihop, det skulle alla andra lag göra också.
Man kan inte annat säga än att vi gick ju för seger i första till 100% men fick 0% utdelning, man kunde ju valt att parkerat bussen och gått för 1 poäng också men det hade vi heller inte lyckats med... så jag kan tycka det var rätt att man försökte, en normal utdelning på 21 skott brukar ju bara minst 2 mål.
När man sedan åker på två "skitmål" inom fyra sekunder är det inte konstigt at man faller ihop, det skulle alla andra lag göra också.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Tycker inte heller man ska dra alltför stora växlar på detta. Dels p.g.a. de två skitmålen, dels p.g.a. vår fantastiskt fina förstaperiod, dels p.g.a. att HV hade närapå maximal utdelning på sina chanser därefter varför siffrorna rann iväg. Men inte minst för att man redan på torsdag kan visa att det var en engångsföreteelse.Lajon skrev:När man sedan åker på två "skitmål" inom fyra sekunder är det inte konstigt at man faller ihop, det skulle alla andra lag göra också.
Är man då tillbaka till det solida försvarsspel vi visat upp efter nyår och dessutom klarar av att göra mål på några av de chanser vi skapar då borde vi ha en väldigt bra chans att klå upp SAIK.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
återigen så visar det sig att Luleå är inte redo för ett slutspel, play-in och sedan sommarlov blir det, igår föll allt som ett korthus, en så viktig match och vi viker ned oss FULLSTÄNDIGT, tror ni detta lag klarar ett play-in ? vi var som små rädda harungar igår.
Sorry men det måste ske ett mirakel, Lassi var urusel igår, en toppmålvakt släpper inte in 7 mål i en match, det får inte hända på denna nivå, Filip måste stå resterande matcher, Lassi är inte att lita på nå mer, tyvärr.
Fan så besviken man är, jag började faktiskt tro att det finns en chans att gå vidare i ett slutspel, det hoppet smulades sönder igår.
Sorry men det måste ske ett mirakel, Lassi var urusel igår, en toppmålvakt släpper inte in 7 mål i en match, det får inte hända på denna nivå, Filip måste stå resterande matcher, Lassi är inte att lita på nå mer, tyvärr.
Fan så besviken man är, jag började faktiskt tro att det finns en chans att gå vidare i ett slutspel, det hoppet smulades sönder igår.
Pajala- Antal inlägg : 18747
Håller med Tigerman, det finns både bra och dåligt att hämta från den här matchen.
Helt otroligt att vinna skotten i första med 21-5 och sedan lyckas förlora matchen med 1-7 !
Mål förtjänar man inte , men gör dom.
Helt otroligt att vinna skotten i första med 21-5 och sedan lyckas förlora matchen med 1-7 !
Mål förtjänar man inte , men gör dom.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Äh, nu är du nere i gruvhålet igen och gräver helt i onödan. Man blir inte kasserat gods bara för att man gör en dålig match.Pajala skrev:Sorry men det måste ske ett mirakel, Lassi var urusel igår, en toppmålvakt släpper inte in 7 mål i en match, det får inte hända på denna nivå, Filip måste stå resterande matcher, Lassi är inte att lita på nå mer, tyvärr.
Carey Price har släppt in 7 mål eller mer 10 gånger under sin NHL-karriär, senast i fjol, men räknas fortfarande som ligans bäste. Två gånger den här säsongen har han silat 4 puckar på en period och blivit utbytt för att sedan vara tillbaka i vanlig form nästa match. Henke Lundqvist släppte in 7 mål för två veckor sedan och har spelat 2-1-1 sedan dess. Har blivit utbytt 5 gånger i år, som värst blev det 5 mål på en enda period men i matchen efter höll han nollan (mot just Prices Montreal).
Shit happen, som det så vackert heter.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tigerman skrev:Äh, nu är du nere i gruvhålet igen och gräver helt i onödan. Man blir inte kasserat gods bara för att man gör en dålig match.Pajala skrev:Sorry men det måste ske ett mirakel, Lassi var urusel igår, en toppmålvakt släpper inte in 7 mål i en match, det får inte hända på denna nivå, Filip måste stå resterande matcher, Lassi är inte att lita på nå mer, tyvärr.
Carey Price har släppt in 7 mål eller mer 10 gånger under sin NHL-karriär, senast i fjol, men räknas fortfarande som ligans bäste. Två gånger den här säsongen har han silat 4 puckar på en period och blivit utbytt för att sedan vara tillbaka i vanlig form nästa match. Henke Lundqvist släppte in 7 mål för två veckor sedan och har spelat 2-1-1 sedan dess. Har blivit utbytt 5 gånger i år, som värst blev det 5 mål på en enda period men i matchen efter höll han nollan (mot just Prices Montreal).
Shit happen, som det så vackert heter.
jag är väl bara bitter av att se Luleå misslyckas igen, det går över .... man vänjer ju sig att ta förluster när man är en Luleå supporter
Pajala- Antal inlägg : 18747
Visst Lassi släppte 7 vilket inte var bra. Men som målen såg ut hade vi kunnat ha Filip eller nämnda Prince i mål, hade inte gjort nån större skillnad för resultatet.
ezz- Antal inlägg : 366
Tittar man lite på skott så hade vi 10 avslut från skottsektorn precis framför Hvs mål, vilket är väldigt bra, det är mer än något annat lag hade den här omgången - förutom Hv som hade 16 ( ). Det säger rätt mycket om hur urusla framförallt våra backar var igår.
Jämför vi med matchen mot Malmö så släppte vi till 3 skott från samma del av isen, mot Mora var siffran 4.
Jämför vi med matchen mot Malmö så släppte vi till 3 skott från samma del av isen, mot Mora var siffran 4.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Än finns det hopp, HVs match för en vecka sen, 28 feb. 2018 http://stats.swehockey.se/Game/Events/347544
Jag har inte sett Luleå göra en bättre förstaperiod sedan premiären mot Skaik 2010. Skillnaden är att vi gjorde mål då. Var det tre stycken?
Sedan lyckades Skellefteå kvittera men vi vann ändå till slut.
Antar att gameplanen då som nu var att ta ledningen med ett par mål i första och sedan bara försöka boxa ut motståndet.
Gör vi inte mål under en sådan hård press blir spelarna helt enkelt trötta.
När sedan HV gör både ett och två noll under bara några sekunder, så blir uppförsbacken för brant.
Mot Skaik blir det en helt ny match. Tror vi har en god chans att studsa tillbaka.
Antar att gameplanen då som nu var att ta ledningen med ett par mål i första och sedan bara försöka boxa ut motståndet.
När sedan HV gör både ett och två noll under bara några sekunder, så blir uppförsbacken för brant.
Mot Skaik blir det en helt ny match. Tror vi har en god chans att studsa tillbaka.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Myrman skrev:Jag har inte sett Luleå göra en bättre förstaperiod sedan premiären mot Skaik 2010. Skillnaden är att vi gjorde mål då. Var det tre stycken?
Vi har inte så god historia i matcherna mot SAIK , jag kan nästan garantera förlust
Mr Bister- Antal inlägg : 1505
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» 2018-09-22, SHL-match 3, HV71 - Luleå
» 2018-11-13, SHL-match 17, Luleå - HV71
» 2024-10-26, SHL-match 13, HV71 - Luleå
» 2017-12-19, SHL-match 27, HV71 - Luleå
» 2021-03-27, SHL-match 51, HV71 - Luleå
» 2018-11-13, SHL-match 17, Luleå - HV71
» 2024-10-26, SHL-match 13, HV71 - Luleå
» 2017-12-19, SHL-match 27, HV71 - Luleå
» 2021-03-27, SHL-match 51, HV71 - Luleå