Tre Kronor 2018
+24
Rikky
Micke80
Blinders
Mange
GustenA
rasbiologen
MickkeJ
hokkzorz
Hankburger
Dustin
Tigerman
Bamsefar
Norrlandstoken
Ferros
LHF96
Tony Moore
LulefanGBG
Jonken
Puckad
icemask
Kapten Haddock
Dilox
KaptenBlodskelett
Donowitz
28 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Tre Kronor 2018
Happ, så var OS-truppen offentlig.
http://www.hockeysverige.se/2018/01/16/har-ar-tre-kronors-trupp-till-os/
Lite skeptisk till uttagningen för egen del. Känns som att det finns bättre alternativ utanför NHL.
Vad säger ni?
Lite skeptisk till uttagningen för egen del. Känns som att det finns bättre alternativ utanför NHL.
Vad säger ni?
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Sv: Tre Kronor 2018
Utan att ha hunnit fundera över huruvida det finns bättre alternativ eller inte, så känns det inte som om truppen kommer skrämma slag på speciellt många.bearjew skrev:Happ, så var OS-truppen offentlig.
Vad säger ni?
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Många spelare från andra SHL-lag som därmed blir av med lite viktiga pjäser mesans vi har alla kvar. Bara hoppas att folket frisknar till också!
Dilox- Antal inlägg : 742
Dilox skrev:Många spelare från andra SHL-lag som därmed blir av med lite viktiga pjäser mesans vi har alla kvar. Bara hoppas att folket frisknar till också!
De är så att man skulle vilja möta SAIK varje match under OS. Dom kommer få ruggigt svårt under OS, när dom tappat deras klart bästa lina!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Äntligen droppar dom Nygren, dock ca 2 år försent
icemask- Antal inlägg : 4174
Kapten Haddock skrev:Dilox skrev:Många spelare från andra SHL-lag som därmed blir av med lite viktiga pjäser mesans vi har alla kvar. Bara hoppas att folket frisknar till också!
De är så att man skulle vilja möta SAIK varje match under OS. Dom kommer få ruggigt svårt under OS, när dom tappat deras klart bästa lina!
Ja hela SAIKS förstakedja kommer ju vara frånvarande och förhoppningsvis slitna när de återvänder
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Men är inte dom flesta backar valda för sina kvalitéer i offensiv zon?
Coolt mot dom sämre lagen, men sen då?
Coolt mot dom sämre lagen, men sen då?
Puckad- Antal inlägg : 11372
Sverige åter TOTALT utmanövrerade i träningsmatchen mot Kanada.
Nog förefaller det konstigt att Kanada kan ställa ett sämre lag på pappret mot oss; och ändå vinna. Vi svenskar tycker väl som vanligt att Kanada "fular" till sig en orättvis seger -med hjälp av HELT värdelösa domare. När det i verkligheten är hockey godis av lönnlöven. Det är som vanligt deras lagledning som TOTALT kör över det vi tror att vet om ishockey. Kanada är HELT JÄLA FANTASTISKA på att konstant; -läsa av, -utvärdera och -anpassa sitt spel till att vinna!
Det är i slutändan SÅ JÄKLA LOGISKT:
- Man testar/analyserar domar nivån i början -och anpassar sin egna nivå efter detta.
- Man testar/analyserar motståndarnas fysik och psykiska status genom att gruffa och fula lite.
- Man inser direkt att isen suger, och vilken typ av hockey detta gynnar.
Klockren vinnande hockey! Dom har gjort detta så länge -och ändå är resten av hockeyvärlden för o kompetenta för att förstå det. Kommentatorerna kan inte ens analysera matchen korrekt; när dom kallar detta för en "märklig match". När detta i verkligheten ÅTERIGEN är en klockren utbildning i vinnande ishockey.
- Like it or not: Kanada is ther KING of this game!
- When will the rest of the hockey world learn?
Nog förefaller det konstigt att Kanada kan ställa ett sämre lag på pappret mot oss; och ändå vinna. Vi svenskar tycker väl som vanligt att Kanada "fular" till sig en orättvis seger -med hjälp av HELT värdelösa domare. När det i verkligheten är hockey godis av lönnlöven. Det är som vanligt deras lagledning som TOTALT kör över det vi tror att vet om ishockey. Kanada är HELT JÄLA FANTASTISKA på att konstant; -läsa av, -utvärdera och -anpassa sitt spel till att vinna!
Det är i slutändan SÅ JÄKLA LOGISKT:
- Man testar/analyserar domar nivån i början -och anpassar sin egna nivå efter detta.
- Man testar/analyserar motståndarnas fysik och psykiska status genom att gruffa och fula lite.
- Man inser direkt att isen suger, och vilken typ av hockey detta gynnar.
Klockren vinnande hockey! Dom har gjort detta så länge -och ändå är resten av hockeyvärlden för o kompetenta för att förstå det. Kommentatorerna kan inte ens analysera matchen korrekt; när dom kallar detta för en "märklig match". När detta i verkligheten ÅTERIGEN är en klockren utbildning i vinnande ishockey.
- Like it or not: Kanada is ther KING of this game!
- When will the rest of the hockey world learn?
Jonken- Antal inlägg : 7057
Rätt åt Sverige att vi åkte ur. Tyskland vann mycket rättvist OS-kvarten trots svensk dominans i inledningen av matchen. Man visade prov på mycket mer kyla i avgörande lägen, såväl defensivt som offensivt och man hade kanske framförallt fan så mycket mer vilja i matchen. Svenskarna såg helt vilsna ut i två och en halv perioder efter Tysklands 2 - 0. Tyskarna spelade formidabelt defensivt och Sverige hölls för det mesta ifrån de farliga returerna medan det var precis tvärtom när de anföll och vi försvarade. De spelade mycket enklare och med mycket mer energi och frenesi och vann kampen framför vårt mål flera gånger om. Dels genom egen förmåga och dels genom uruselt försvarsspel av våra backar. Sedan får Fasth ta på sig tredje målet...
Sedan kan han gnälla hur mycket han vill om det avgörande målet, ett helt korrekt dömt och underbart viljemål av tysken värdig ett OS-avgörande . förvisso dåligt av försvaret att släppa tysken där men ändå ett jävla fint mål.
Grattis Tyskland!
Sedan kan han gnälla hur mycket han vill om det avgörande målet, ett helt korrekt dömt och underbart viljemål av tysken värdig ett OS-avgörande . förvisso dåligt av försvaret att släppa tysken där men ändå ett jävla fint mål.
Grattis Tyskland!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Är det bara jag som knappt brydde mig? Tror aldrig jag haft såhär svala känslor för tre kronor. Om inte alla de bästa är med så who cares känns det som.
Sen finns det lite glädje i att SAIK:s "OS-kedja" inte fick mycket uträttat under hela turneringen.
Sen finns det lite glädje i att SAIK:s "OS-kedja" inte fick mycket uträttat under hela turneringen.
LHF96- Antal inlägg : 3530
Gruppspelet rörde mig inte i ryggen.
Kvartsfinalen var ett mellansteg som skulle passeras innan slutspelet började.
Synd att det inte blev en längre turnering, nu kanske Fasth hinner hem till matchen mot oss.
Synd att det inte blev en längre turnering, nu kanske Fasth hinner hem till matchen mot oss.
Kanske hade man brytt sig mer om faktiskt kunnat följa alla matcher, men jobbet sätter ju käppar i hjulet för många av oss. Annars känner jag som er, mest obrydd och längtar mer efter omstarten av SHL.
Nästa gång spelas det ju i Peking och om man inte blivit arbetslös då så blir det väl svårt att följa skiten då också, med eller utan NHL-stjärnor.
Nästa gång spelas det ju i Peking och om man inte blivit arbetslös då så blir det väl svårt att följa skiten då också, med eller utan NHL-stjärnor.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Puckad skrev:Gruppspelet rörde mig inte i ryggen.
Hallam har redan sagt att Fasth inte kommer att spela på lördag.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Jag hoppades verkligen att Tre Kronor skulle ta sig hela vägen. Inte för guldet för det hade de aldrig fått, utan mer för att eleminera viss spets hos övriga topplag i SHL så vi har större chans på topp 6. Tyvärr blev det inte så. Uhh. Skönt att Fasth är Jetlaggad.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Förlust mot Tyskland känns lite lättare nu, uppenbarligen är de bättre än man tror.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Adam Larsson - vilken Kung på isen!
En våt önskedröm att ha en sådan härförare i LHF (host-host, saik född f'låt jag vet att jag svär i "kyrkan"..).
En våt önskedröm att ha en sådan härförare i LHF (host-host, saik född f'låt jag vet att jag svär i "kyrkan"..).
Fantastiskt att få chansen att se dom på plats i Danmark, och dessutom med LHF tröjan på mig!Tony Moore skrev:Adam Larsson - vilken Kung på isen!
Vilka kvalitéer de visar upp!
Återigen ser man Grönborg stå i båset och skrika åt andra lagets coach.
Tack för att du påminner mig om varför jag inte gillar dig.
Ta hand om ditt eget lag för h-vete!
Hmm.. Grönborg reagerade nog på den lilla ormen #23 LeClercs crosschecking över halsen på OEL strax innan slutet då matchen redan var körd, och slashingen på Elias P ett tag innan det, då matchen oxå var körd.. Grönborg helt inne på hämndorder från canadick coachen i franska båset för Adam Larssons propp tidigare på just #23..Puckad skrev:Återigen ser man Grönborg stå i båset och skrika åt andra lagets coach.
Var du ensam med röd LHF tröja ikväll såg vi dej garanterat i rutan
Tony Moore skrev:Hmm.. Grönborg reagerade nog på den lilla ormen #23 LeClercs crosschecking över halsen på OEL strax innan slutet då matchen redan var körd, och slashingen på Elias P ett tag innan det, då matchen oxå var körd.. Grönborg helt inne på hämndorder från canadick coachen i franska båset för Adam Larssons propp tidigare på just #23..Puckad skrev:Återigen ser man Grönborg stå i båset och skrika åt andra lagets coach.
Period 1 satt jag till höger om vår målvakt i linje med förlängda mållinjen , ca 5-10 meter upp.
Men jag hade en gul stålman på mig.
Det var rätt tydligt att fransmännen började fulspela när matchen var körd. Bara bra om Grönborg ryter till i det läget.Tony Moore skrev:Hmm.. Grönborg reagerade nog på den lilla ormen #23 LeClercs crosschecking över halsen på OEL strax innan slutet då matchen redan var körd, och slashingen på Elias P ett tag innan det, då matchen oxå var körd.. Grönborg helt inne på hämndorder från canadick coachen i franska båset för Adam Larssons propp tidigare på just #23..Puckad skrev:Återigen ser man Grönborg stå i båset och skrika åt andra lagets coach.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Varför är Wikstrand med i Tre kronor ??????
icemask- Antal inlägg : 4174
Han spelar väl i FBK ?icemask skrev:Varför är Wikstrand med i Tre kronor ??????
Tigerman skrev:Det var rätt tydligt att fransmännen började fulspela när matchen var körd. Bara bra om Grönborg ryter till i det läget.Tony Moore skrev:Hmm.. Grönborg reagerade nog på den lilla ormen #23 LeClercs crosschecking över halsen på OEL strax innan slutet då matchen redan var körd, och slashingen på Elias P ett tag innan det, då matchen oxå var körd.. Grönborg helt inne på hämndorder från canadick coachen i franska båset för Adam Larssons propp tidigare på just #23..Puckad skrev:Återigen ser man Grönborg stå i båset och skrika åt andra lagets coach.
Eller för att de surnade till på Adam Larssons armbågstackling , kanske
Jag tänkte det bara var DIF-medlemsskap som gav VIP-pass till 3kr. FBK har väl snarast frikort hos domarna. Men det kanske även gäller för 3kr i viss mån.Bamsefar skrev:Han spelar väl i FBK ?icemask skrev:Varför är Wikstrand med i Tre kronor ??????
Förvisso, men då behöver man ju inte gå loss på allt som rör sig efter detBamsefar skrev:Tigerman skrev:Det var rätt tydligt att fransmännen började fulspela när matchen var körd. Bara bra om Grönborg ryter till i det läget.Tony Moore skrev:Hmm.. Grönborg reagerade nog på den lilla ormen #23 LeClercs crosschecking över halsen på OEL strax innan slutet då matchen redan var körd, och slashingen på Elias P ett tag innan det, då matchen oxå var körd.. Grönborg helt inne på hämndorder från canadick coachen i franska båset för Adam Larssons propp tidigare på just #23..Puckad skrev:Återigen ser man Grönborg stå i båset och skrika åt andra lagets coach.
Eller för att de surnade till på Adam Larssons armbågstackling , kanske
Det var ju inte Adams fel att han inte blev utvisad.
Eller svenskarnas.
Eller svenskarnas.
Igen, Adam Larsson - vilken Kung på isen! Släpper INGEN över bron, stenhård, lugn å trygg, missar så gott som inget bakåt eller framåt. Har dessutom "glömda" offensiva talanger lika vår gamle hjälte Robert Nordmark. Snacka om kille att bygga ett lag kring.
OEL ock Klingberg flashigare men inte samma total..
08-kedjan fantastiskt duktig framåt och nu kommer benga från Pittsburgh, vart slutar detta tro
08-kedjan fantastiskt duktig framåt och nu kommer benga från Pittsburgh, vart slutar detta tro
Valde Finland-Danmark istället för tre kronor och det var ett klokt val. Häftigt att se Danmark skrälla på hemmaplan. Med det publiktrycket, Andersen i mål och krigarmentaliteten kan nog danskarna säkert skrälla i fler matcher i detta VM. Har ändå en hel del kunskap med Bjorkstrand, Boedker, Nielsen, Regin och Hansen bland annat. Ehlers kanske kommer lös från Winnipeg inatt också.
Dustin- Antal inlägg : 7168
Tony Moore skrev:Torskar Nashville, ramlar lill-foppa, Arvidsson och tuffe Ekholm in då?
Frågan är ju hur många platser man har. Forsberg skulle jag se som given.. Men Arvidsson och Ekholm inte lika mycket.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Hankburger skrev:Tony Moore skrev:Torskar Nashville, ramlar lill-foppa, Arvidsson och tuffe Ekholm in då?
Frågan är ju hur många platser man har. Forsberg skulle jag se som given.. Men Arvidsson och Ekholm inte lika mycket.
Arvidsson petar nästan samtliga ur truppen. Ekholm går före Gustafsson och Wikstrand åtminstone. Lika givna som Filip.
Dustin- Antal inlägg : 7168
Dom hade väl lämnat öppet för 2 backar och 2 forwards. Hörnqvist skall ju vara klar så då står det mellan Foppa och Arvi, lär ju bli foppa i sånt fall. Ekholm känns rätt given om han vill komma.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Nu blev det alla tre !!!Määk skrev:Hankburger skrev:Tony Moore skrev:Torskar Nashville, ramlar lill-foppa, Arvidsson och tuffe Ekholm in då?
Arvidsson petar nästan samtliga ur truppen. Ekholm går före Gustafsson och Wikstrand åtminstone. Lika givna som Filip.
Det känns som vi är på gränsen till dopade.
Kanada är bra, nästan lika bra som Schweizarna...
Mmm, Kanada kan nog bli nåt om några årPuckad skrev:Kanada är bra, nästan lika bra som Schweizarna...
MickkeJ- Antal inlägg : 2824
Kul att se Kukan igen.
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
rasbiologen skrev:Kul att se Kukan igen.
Satt och tänkte på det jag med. Jäklar vad bra han har blivit, bättre än många av de svenska NHL-stjärnorna i finalen.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Ang "kalle anka" turneringarna i EHT så är det mest för att respektive arr.lands ishockeyförbund ska tjäna en hacka. Snacket om att utveckla spelare kunde man lika gärna göra via vanliga landskamper.
Tycker däremot det är positivt att som Grönborg mest satsa på lovande oprövade kort som han tror kan bli något inom 1-2 år.
Tycker däremot det är positivt att som Grönborg mest satsa på lovande oprövade kort som han tror kan bli något inom 1-2 år.
Kollar in målet tre kronor gjorde mot ryssland, hade aldrig blivit godkänd i shl
Lundeström och Sellgren får mycket förtroende i landslaget. Sellgren spelar mycket i förlängningen.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Konstigt att inte Emil Larsson fick lägga en straff...
Mange- Antal inlägg : 6611
ilomäki i förstakedjan med nummer 15 och Juhani Tyrväinen med nummer 21 i tredjelinan.
Blinders- Antal inlägg : 5245
Matchen går på sportkanalen
I Sverige har vi Sellgren och Lundeström.
Tyrväinen med en hård tackling på Djuse.
Ilomäki har varit framme några gånger......
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Ilomäki med fin framspelning, nästan mål.
Dessutom verkar Ilomäki vara stark i kroppen och klarar av spelet framför mål på ett mycket bra sätt.
Dessutom verkar Ilomäki vara stark i kroppen och klarar av spelet framför mål på ett mycket bra sätt.
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet