JVM 2017/18
+11
Rönken
Lulefan
Tigerman
tibet
pingu
Bamsefar
Jonken
Donowitz
Ferros
Mange
rasbiologen
15 posters
Sida 1 av 1
JVM 2017/18
Hejja Lundeström och Gustavsson!
rasbiologen- Antal inlägg : 1375
Sv: JVM 2017/18
rasbiologen skrev:
Hejja Lundeström och Gustavsson!
Lundeström får ju knappt lira...
Mange- Antal inlägg : 6638
Mange skrev:
Blev väl iaf ett + i +/- på sista målet där tror jag?
rasbiologen- Antal inlägg : 1375
rasbiologen skrev:Mange skrev:
Blev väl iaf ett + i +/- på sista målet där tror jag?
Ja, han var och skymde framför mål på 3-1.
Jag missade första perioden, är Isac uppsatt som extraforward? Han får spela väldigt lite och har spelat i två olika formationer när han väl fått göra det i den andra perioden. Känns helt felanvänd, men jag är inte förvånad då jag anser att Montén är en av de absolut sämsta coacherna på "den här nivån" i Sverige. Han har ju misslyckats med det mesta han har gjort som tränare (hittills).
Ferros- Antal inlägg : 2354
Isac har dippat efter en bra start i LHF. Tror att formen kan matcha hans speltid i JVM, om än han har potential till att växla upp.
Donowitz- Antal inlägg : 4316
Lite synd om Finska små lejonen mot Kanada. Katastrof domare (tyvärr inget nytt när det gäller over there)....
-Domarna godkänner Kanadas överkörning av Luokkonen -som mål.
-Domarna ser inte att Finlands kvitteringspuck står på högkant och att hela pucken ÄR TYDLIGT över lnjen.
Jag tycker att det är förbaskat SYND att sånt här drabbar de icke transatlantiska lagen år efter år. Hade detta drabbat Sverige; hade man ju varit VANSINNIG!
Jag tycker att de är dags för de icke europeiska lagen; att gå ihop och snacka hur man tillsammans kan få tillbaka rättvisan och fairplayn i transatlantiska turneringar. Bättre i längden att markera ORDENTLIGT och gå tillbaka in i omklädningsrummet; och köra en WO om så behövs i framtiden. Sedan kan Kanada och USA själva spela sin jävla final -och tävla vem som mutat domarna fetast.
- VILKEN JÄVLA PARODI....
-Domarna ser inte att Finlands kvitteringspuck står på högkant och att hela pucken ÄR TYDLIGT över lnjen.
Jag tycker att det är förbaskat SYND att sånt här drabbar de icke transatlantiska lagen år efter år. Hade detta drabbat Sverige; hade man ju varit VANSINNIG!
Jag tycker att de är dags för de icke europeiska lagen; att gå ihop och snacka hur man tillsammans kan få tillbaka rättvisan och fairplayn i transatlantiska turneringar. Bättre i längden att markera ORDENTLIGT och gå tillbaka in i omklädningsrummet; och köra en WO om så behövs i framtiden. Sedan kan Kanada och USA själva spela sin jävla final -och tävla vem som mutat domarna fetast.
Jonken- Antal inlägg : 7092
Jonken skrev:Lite synd om Finska små lejonen mot Kanada. Katastrof domare (tyvärr inget nytt när det gäller over there)....
Kan inte annat än hålla med, Kanadas första mål är sådana som ENBART kanada/usa får med sig i Kanada/Usa. Att man skulle döma bort Finlands mål var så självklart så man orkade inte ens reflektera över det.
Bamsefar- Antal inlägg : 12265
Bamsefar skrev:Jonken skrev:Lite synd om Finska små lejonen mot Kanada. Katastrof domare (tyvärr inget nytt när det gäller over there)....
Kan inte annat än hålla med, Kanadas första mål är sådana som ENBART kanada/usa får med sig i Kanada/Usa. Att man skulle döma bort Finlands mål var så självklart så man orkade inte ens reflektera över det.
Har aldrig hållit på Kanadas landslag i någon match pga alla fördelar de ger sig själva som "Stormakt".
pingu- Antal inlägg : 2418
Jobbig kvart mot ett riktigt bra Slovakien. Pudelkloke Lundeström får hänga 2 baljor och blir matchens lirare. Flipper gör en riktigt stabil match han med. Jag förstår att Lunde har varit anonym i höst, han har press att göra bra ifrån sig i 2 lag och är knappt fyllda 18. Tror att vi får tillbaka en helt annan spelare efter Jvm. Kul att Lulespelarna gör bra reklam för vårat gäng ute i den stora vida världen
tibet- Antal inlägg : 1299
Nu är det bara att vänta på torsk nummer två ikväll: Sverige - USA i JVM. Klart att man ändå hoppas att våra grabbar har odlat en BETYDLIGT starkare ryggrad till ikväll.
- Skulle sitta skönt med en lite ljus i hockeymörkret ikväll...
- Skulle sitta skönt med en lite ljus i hockeymörkret ikväll...
ATT man är glad över denna fantastiska uppvisning från våra unga svenska stålmän. Flipper är överjävlig i kassen (än så länge peppar peppar) och Lunde ser ut som en jävla Bautasten där ute. Sjukt fina mål varav det sista från Fjällby framkallade primala hoppjuck, fantastiskt. Box igen nu då.... 8 min kvar
Shait, där blev snåpengarna överspelade, får ta det försiktigt för domarna verkar ha tagit på uncle sams glasögon
4-1 å 6 min kvar. Har spelat på 4-2 Bara så du vet Flipper *wink wink*
Stor risk för att det blir 4-3 inom kort. Spännande är ett understatement..
Final, strålande spel idag
Från att ha startat kvällen med förlust för Lhf och man är dessutom drabbad av en mansförkylning och lägg därtill minus på spelandet så vänder allt till en fullkomlig lycka iåmed Småkronornas härliga vinst..... Sen fattar Flipper galoppen och kompis-släpper sista målet så att jag jämnar ut mitt usla spelande någorlunda. LYCKA!!
Otroligt bra match av Sverige och inte minst då Filip.
Tigerman- Antal inlägg : 3433
Skönt att tvåla till filmande jänkare och grym match av Filip, får MVP välförtjänt!
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Under värmningen mot Lönnröven ( blir väl final mot dom)borde en småkrona smuggla med en Barbie och Ken och leverera dom i knät hos den Kanadensiska bänken innan matchstart. Synd att Grana inte är 12 år yngre Han hade levererat, inge snack om det
Filip var ruggigt bra idag. Även Isac var riktigt bra, han har verkligen steppat upp till slutspelet och har varit en av Sveriges bästa spelare de två senaste matcherna - riktigt skoj! Även om det kanske inte är det bästa för Luleå...
Zadina gör 1-0 till tjeckerna. Det är aningens bittert att det var så nära att vi fick hit honom....killen kan verkligen skjuta.
Fan, jävla Kanada. När Tjeckien gjorde 1-0 låg liveoddset på 5.40 gånger pengarna på tjeckisk vinst, slängde in en hundring och direkt gör Kanda två baljor.
Överdrivet firande och ett övertag som man fått genom att filma! Kanada är riktigt tragiska. Hoppas verkligen att vi tvålar till detta osportliga lag.
YES!
SKÖNT!
Erkänner att Jag hade fel!
SKÖNT!
Erkänner att Jag hade fel!
Gustavsson verkar göra en grym match igen, börjat riktigt stabilt!
Sellgren fortsätter att imponera.
Ska bli kul att se han i världens vackraste tröja nästa säsong.
Ska bli kul att se han i världens vackraste tröja nästa säsong.
Blinders- Antal inlägg : 5258
Förlust, men grym turnering av Filip och Lundeström har sett bra ut, en skridskospets ifrån att sätta 2-1 i finalen.
Gustavsson får även pris som bästa målvakt i JVM!
Gustavsson får även pris som bästa målvakt i JVM!
Filip steppade verkligen upp när det väl gällde, håller han samma nivå i SHL så får Lassi det svettigt.
Även Isac ska bli grymt kul att få se tillbaka i SHL, han var bland de absolut bästa av samtliga spelare under slutspelet.
Som redan nämnts så var även Sellgren grymt bra, hoppas vi får hit honom till nästa säsong. Känns som en potentiell megahit.
Lider såklart också med grabbarna, det måste vara väldigt jobbigt för dem att göra en sån kanonmatch och falla på målsnöret, speciellt med så många BPn som de klarade av. Men jag tycker ändå att de kan hålla huvudena högt efter den här turneringen, för Sverige har gjort det riktigt bra som lag.
Även Isac ska bli grymt kul att få se tillbaka i SHL, han var bland de absolut bästa av samtliga spelare under slutspelet.
Som redan nämnts så var även Sellgren grymt bra, hoppas vi får hit honom till nästa säsong. Känns som en potentiell megahit.
Lider såklart också med grabbarna, det måste vara väldigt jobbigt för dem att göra en sån kanonmatch och falla på målsnöret, speciellt med så många BPn som de klarade av. Men jag tycker ändå att de kan hålla huvudena högt efter den här turneringen, för Sverige har gjort det riktigt bra som lag.
Slänger in det roliga (seger o 2 Lulemål) här istf att starta ny tråd
Det blev vinst med 4-1 för Småkronorna i matchen mot Tjeckien som spelades sent igår kväll! Här är de svenska målen i matchen som gjordes av Jonatan Berggren, Nils Lundkvist, Linus Nässén och Samuel Fagemo. #Småkronorna pic.twitter.com/oiAlyClomT
— Tre Kronor (@Trekronorse) 17 februari 2018
Tony Moore skrev:Slänger in det roliga (seger o 2 Lulemål) här istf att starta ny trådDet blev vinst med 4-1 för Småkronorna i matchen mot Tjeckien som spelades sent igår kväll! Här är de svenska målen i matchen som gjordes av Jonatan Berggren, Nils Lundkvist, Linus Nässén och Samuel Fagemo. #Småkronorna pic.twitter.com/oiAlyClomT
— Tre Kronor (@Trekronorse) 17 februari 2018
Nja, ett Luleå-mål blev det bara. Linus Nässén som spelar med U18-landslaget är Frölunda-junior och inte vår spelare, antar att det var honom du tänkte på som målskytt utöver Lundkvist. Apropå Nisse så vet jag att flera scouter imponerats av hans spel, speciellt i matchen mot Tjeckien. Riktigt skoj, tycker jag.
Åhopp, trodde det var Norrtäljekillen Linus http://www.eliteprospects.com/player.php?player=240064
men det är ju denna Linus http://www.eliteprospects.com/player.php?player=300505
men det är ju denna Linus http://www.eliteprospects.com/player.php?player=300505
Suomi spöade våra grabbar i U18 VM semi http://u18worlds2018.iihf.hockey/Live-Ticker.html?url=widget_en_2018_wm18_live_ticker_game_27&path=http://stats.iihf.com/hydra/2018-wm18&gID=UA-90259401-4
http://www.hockeysverige.se/2018/05/18/filip-forsberg-jvm-2021-2022/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Hoppas man gör ett försök att få JVM till Luleå och norrbotten. Kanske dela med Piteå/Boden?
Hoppas man gör ett försök att få JVM till Luleå och norrbotten. Kanske dela med Piteå/Boden?
Dustin- Antal inlägg : 7201
Määk skrev:http://www.hockeysverige.se/2018/05/18/filip-forsberg-jvm-2021-2022/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Man kan ju alltid hoppas, men lär väl tyvärr hamna i Stockholm, som med allt annat.
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet