2017-11-23, SHL-match 21, Skellefteå - Luleå
+27
Sportchefen #2
Ferros
kamelbullen
Lillajag
Lulefan
Urken
Donowitz
kokostrollet
Mange
ski3r
Tigerman
Rikky
Hedanders
icemask
farre
NallePhu
Pajala
Lasse Proppmätt
Redbear
rasbiologen
Anthrax
Dilox
amarule
Bamsefar
MRGHOST
MickkeJ
Admin
31 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: 2017-11-23, SHL-match 21, Skellefteå - Luleå
fy fan, o det är tio minuter kvar .
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
Nog för jag väntade mig torsk men detta..oacceptabelt.
Anthrax- Antal inlägg : 984
SAIK:s första kedja mördar oss TOTALT!
Jonken- Antal inlägg : 7057
Ja, SAIKs förstakedja är helt överlägsen. Sveriges förstakedja i OS! Men våra målvakter gör det enkelt för SAIK. Har dom tagit någon puck ens?
GustenA- Antal inlägg : 3114
Ja, Luleå leder skotten på mål. Våra målvakter har 67% i räddningsprocent
Dags att ge Grahn istid igen !
icemask- Antal inlägg : 4174
Vi vinner publikantalsmatchenJonken skrev:Det är tyvärr klasskillnad. Man kan inte skylla på något när man torskar klart två på raken mot värsta rivalen. Rent BS -att skylla bort det här.
Vi försöker med ALLT vi har; men det räcker helt enkelt inte till mot Skellefteå.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Tankeställare i alla längdriktningar kring laguppbyggnaden är det!
NallePhu- Antal inlägg : 18665
Försvarspelet som var okej i första havererade totalt idag, när skaikarna fick välja femma sist , en delförklaring men något som påverkade
Tar inte så allvarligt på detta. Det är inte mycket att göra en dag då allt SAIK kastar på mål går in, det händer ju ibland, även för LHF om än lite mer sällan.
Skillnaden idag är ju målvakter och deras förstakedja som faktiskt är så pass mycket bättre än LHFs. Men man saknar ju någon som tappar humöret helt nu.
Skillnaden idag är ju målvakter och deras förstakedja som faktiskt är så pass mycket bättre än LHFs. Men man saknar ju någon som tappar humöret helt nu.
Bamsefar skrev:Försvarspelet som var okej i första havererade totalt idag, när skaikarna fick välja femma sist , en delförklaring men något som påverkade
Går det att se vilka som har sämst +/-?
Vila Cehlin nu så vi inte åker på en skada bara
farre- Antal inlägg : 2143
GustenA skrev:Bamsefar skrev:Försvarspelet som var okej i första havererade totalt idag, när skaikarna fick välja femma sist , en delförklaring men något som påverkade
Går det att se vilka som har sämst +/-?
http://www.shl.se/gamecenter/qTJ-3n2N1Umqm/statistics/7162
Bra att Olle lite avslut också.
Snyggar till det bara och vi har fortfarande inte förlorat med mer än tre mål. Alltid något i misären.
Det är i tunga tider nya formationer tar form. Konstellationen med Cehlin som point i PP ser riktigt jävla intressant ut.
Vi förlorar denna match i första perioden. SAIK var klart bättre i två matcher.
Vi förlorar denna match i första perioden. SAIK var klart bättre i två matcher.
delphi- Antal inlägg : 400
Intressant experiment när Bulan körde fem FW i PP, pucken gick betydligt snabbare och mer variationsmässigt, kanske ngt att bygga på.
Det känns som att vi måste tänka hela tiden där ute; medans SAIK-lirarna vet vad medspelarna skall göra innan de gör det...
Anthrax skrev:Nog för jag väntade mig torsk men detta..oacceptabelt.
Bedrövligt verkligen! Obefintligt försvar och som sagt deras första femma levererade extremt. Fy fan
amarule- Antal inlägg : 1184
Kontentan av dubbelmötena mot SAIK -känns som en fet, brun fartrand i suspen. Bara för oss att dra upp brallorna -och tacka Skellefteå för hockeylektionen...
Kanske lika bra med en rejäl förlust som svider som fan så även ledningen inser att årets uppsättning kan skicka ner oss till kvalspel.
Att Osten ollade oss med menlösa förlängningar för Janne och Mikkel känns sådär och förpestar min syn på våran förra sportchef.
Nu går jag ut och skottar snö för att kyla av mig förbannad som jag är.
Att Osten ollade oss med menlösa förlängningar för Janne och Mikkel känns sådär och förpestar min syn på våran förra sportchef.
Högljudd- Antal inlägg : 1011
Högljudd skrev:Kanske lika bra med en rejäl förlust som svider som fan så även ledningen inser att årets uppsättning kan skicka ner oss till kvalspel.
Lugna ner dig lite nu. Kvalspel blir det inte tal om om laget är någorlunda helt under säsongen.
Katastrofstart. Slarv. Svagt målvaktsspel. Maxflyt i avsluten hos SAIK. Oflyt i vissa avslut från oss. Var inget snack I spelet. Men C Mores domedagsstämning köper jag inte. Pratar som om vi fått stryk med 20 mål och åkt ut. Är sjukt dåligt tycker jag.
Dilox- Antal inlägg : 742
Förväntningarna får ligga på ungefär samma nivå som förra säsongen. Play in där man inget kan ta för givet.
Topp sex? Njäe, vi lär åka på skador för eller senare och då har vi visat hur sårbara vi är. Våra backar är snarare botten tre-fyra så vi får vara nöjda med play in!
Topp sex? Njäe, vi lär åka på skador för eller senare och då har vi visat hur sårbara vi är. Våra backar är snarare botten tre-fyra så vi får vara nöjda med play in!
Anthrax- Antal inlägg : 984
Jag stirrar fan så lite på tabellen. Det jag tycker är tragiskt -är och se hur mycket efter Luleå Hockey verkligen är jämfört mot Skellefteå AIK i dessa dubbelmöten. Jag pekar inga fingrar eller söker efter ursäkter; utan endast konstaterar -samtidigt som jag bävar; för hur många snäpp Luleå Hockey behöver steppa upp för att dra mer jämnt med bla grannarna från Västerbotten....
Vi skall inte värva -eller sparka: Vi MÅSTE hitta en metod/väg; att få spelarna individuellt samt som grupp att prestera BETYDLIGT MER! Och detta ganska omgående.
Stort plus att man äntligen lirade Foppas högerspade i PP.
Vi skall inte värva -eller sparka: Vi MÅSTE hitta en metod/väg; att få spelarna individuellt samt som grupp att prestera BETYDLIGT MER! Och detta ganska omgående.
Sen, vissa kugghjul i maskineriet fungerar inte. Precis som alla säsongen, i samtliga lag är det någon spelare som behöver bytas ut/brytas kontrakt med.
Riktigt kul att exempelvis Kovacs fick göra mål i afton. Men tyvärr tycker jag att han bara håller hög allsvensk klass, om man ska försöka göra någon liknelse. Går lite för snabbt för honom och tycker även att spelsinnet brister. Han är inte värvad för att tuta och köra i fjärde formation.
Vidare finns det en handfull spelare som inte levererar som dem ska. Vilka är ingen direkt hemlighet på forumet. Om man inte vill ta in externt kan man lika gärna skeppa/hitta ekonomisk fördelaktig lösning och spela de yngre likt Grahn.
Riktigt kul att exempelvis Kovacs fick göra mål i afton. Men tyvärr tycker jag att han bara håller hög allsvensk klass, om man ska försöka göra någon liknelse. Går lite för snabbt för honom och tycker även att spelsinnet brister. Han är inte värvad för att tuta och köra i fjärde formation.
Vidare finns det en handfull spelare som inte levererar som dem ska. Vilka är ingen direkt hemlighet på forumet. Om man inte vill ta in externt kan man lika gärna skeppa/hitta ekonomisk fördelaktig lösning och spela de yngre likt Grahn.
Senast ändrad av bearjew den 2017-11-23, 22:11, ändrad totalt 3 gånger
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Jonken skrev:Jag stirrar fan så lite på tabellen. Det jag tycker är tragiskt -är och se hur mycket efter Luleå Hockey verkligen är jämfört mot Skellefteå AIK i dessa dubbelmöten. Jag pekar inga fingrar eller söker efter ursäkter; utan endast konstaterar -samtidigt som jag bävar; för hur många snäpp Luleå Hockey behöver steppa upp för att dra mer jämnt med bla grannarna från Västerbotten....
Jag tycker att laget innan matchen mot Mora och alla skador presterade över vad man kan förvänta sig. Luleå har inte SAIKs förstakedja och kommer nog inte att få en sådan bra kedja inom en snar framtid om inte Wallmark och Omark kommer hem igen. Det som är tur är att SAIKs förstakedja inte har +50% utdelning så ofta. Från förra året tycker jag ändå att det ser bättre ut.
Tydligen hade skaikvakterna, sin vana trogen bråkat med den tillresta Luleklacken, bara för att, liksom. De lämnade i andra så det var därför man hörde ngt oartikulerat pip från hemmaklacken istället för de bästa.
Trist.
Trist.
jag tippade ju oss kring plats 10 i serien, ser inget som skulle kunna ändra på det, Skellefteå slaktade oss, ett Skellefteå som inte ens spelar på topp utan har problem i laget också.
Fruktansvärt dålig inställning av grabbarna igår, tur att man är härdad och när matchen var slut var det redan glömt. kollade på en bra skräckfilm istället.
Eller var det kanske Luleåmatchen som var skräckfilmen ? kanske det
Fruktansvärt dålig inställning av grabbarna igår, tur att man är härdad och när matchen var slut var det redan glömt. kollade på en bra skräckfilm istället.
Eller var det kanske Luleåmatchen som var skräckfilmen ? kanske det
Pajala- Antal inlägg : 18747
Ja vad tippade jag 5-1, 6-1?
Lule får finna sig iatt ligga på en 1011e plats...det blir inget slutspel med detta allsvenska lag.
Saiks första kedja skulle ensam vinna mot lules hela lag.
Jag väntar bara på de klassiska " men domarn...!" kommentarerna efter varje överkörning...Lule blev fett knullade av Saik..det hade säkert kunnat bli mer mål om inte Saik slagit av på takten
Lule får finna sig iatt ligga på en 1011e plats...det blir inget slutspel med detta allsvenska lag.
Saiks första kedja skulle ensam vinna mot lules hela lag.
Jag väntar bara på de klassiska " men domarn...!" kommentarerna efter varje överkörning...Lule blev fett knullade av Saik..det hade säkert kunnat bli mer mål om inte Saik slagit av på takten
MRGHOST- Antal inlägg : 238
Patetiska ord av Stridh efter matchen som citeras i tidningarna.
Vit spelare ska passa till vit spelare...HALLÅ?????
Vad tror lagledningen att det beror på att man passar fel och tappar puck hela tiden? Visst, Lundes grej bakom mål är slarv men det finns ju 100 situationer i första perioden där man helt enkelt inte hänger med i tempot och hamnar i tidsnöd när Skellefteå sätter press.
Klumpfötter på backarna samt flera forwards och för tröga skallar är ingen bra kombination. Överkörning var ordet och tränarna bör nog vara aningen ärligare och säga som det är, att man har för begränsade spelare och inte räcker till när man möter ett tempostarkt lag.
Vad tror lagledningen att det beror på att man passar fel och tappar puck hela tiden? Visst, Lundes grej bakom mål är slarv men det finns ju 100 situationer i första perioden där man helt enkelt inte hänger med i tempot och hamnar i tidsnöd när Skellefteå sätter press.
Klumpfötter på backarna samt flera forwards och för tröga skallar är ingen bra kombination. Överkörning var ordet och tränarna bör nog vara aningen ärligare och säga som det är, att man har för begränsade spelare och inte räcker till när man möter ett tempostarkt lag.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Sportchefen #2 skrev:Patetiska ord av Stridh efter matchen som citeras i tidningarna.
Fast första perioden präglades ju av slarv, speciellt av våra ledande backar. Det hade inget med press eller tidsnöd att göra, detta gick även CMores studio igenom i pausen. Det var dåliga passningar i lägen där man varken var pressade eller stressade, passningar som på en halvmeter som satt på skridskon eller passningar som gick en-två meter bakom tilltänkt puckmottagare. Detta slarv är ju inte heller något nytt för matchen igår utan något som präglat vissa av våra backars säsong, så att det enbart hänger ihop med Skellefteås spel är ju direkt felaktigt. Däremot var Skellefteå snabba på att straffa oss för de misstag som det bjöds på igår.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Lulefan skrev:Lillajag skrev:Hjälp någon?! Har satt Pajala som ovän men ser likförbannat vad han skriver! Vad göra?
Det här är inte Lunarstorm.
Ehhh! Den kommentaren säger mig ingenting, det enda jag vet om lunarstorm är att det var oerhört populärt bland mina elever i årskurs 4-6 för 10-15 år sedan. Vad menar du?
Lillajag- Antal inlägg : 737
Ferros skrev:Sportchefen #2 skrev:Patetiska ord av Stridh efter matchen som citeras i tidningarna.
Fast första perioden präglades ju av slarv, speciellt av våra ledande backar. Det hade inget med press eller tidsnöd att göra, detta gick även CMores studio igenom i pausen. Det var dåliga passningar i lägen där man varken var pressade eller stressade, passningar som på en halvmeter som satt på skridskon eller passningar som gick en-två meter bakom tilltänkt puckmottagare. Detta slarv är ju inte heller något nytt för matchen igår utan något som präglat vissa av våra backars säsong, så att det enbart hänger ihop med Skellefteås spel är ju direkt felaktigt. Däremot var Skellefteå snabba på att straffa oss för de misstag som det bjöds på igår.
Ok, tack för input. Som jag såg matchen så sköljde Skellefteå över Luleå totalt men det kan nog ha varit en hel del slarv också. Tror nog ändå att känslan av tidsnöd är en bidragande faktor till enkla misstag.
Svagt passningsspel är definitivt ett kännetecken på Luleås backar men så här dålig kvalitet är unikt.
Som jag skrev igår, fyra av dem ser ut som Janne, 40. Att se Mikkelson hantera pucken i PP kan ju rendera i en psykos. Vilka är Luleås ledande backar? Finns väl bara en, OE.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» 2017-12-30, SHL-match 31, Skellefteå - Luleå
» 2017-11-21, SHL-match 20, Luleå - Skellefteå
» 2017-01-12, SHL-omgång 34, Luleå - Skellefteå
» 2017-09-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2019-10-22, SHL-match 13, Skellefteå - Luleå
» 2017-11-21, SHL-match 20, Luleå - Skellefteå
» 2017-01-12, SHL-omgång 34, Luleå - Skellefteå
» 2017-09-12, Träningsmatch, Luleå - Skellefteå
» 2019-10-22, SHL-match 13, Skellefteå - Luleå