2017-08-24, Träningsmatch, Björklöven - Luleå
+22
Micke80
Mange
pingu
Kagen
ski3r
Norrlandstoken
Bamsefar
Jonken
NallePhu
JuniorX
Dustin
Myrman
tibet
hokkzorz
Puckad
Anthrax
Nagglio
Lillajag
GLHF
Pajala
LulefanGBG
Redbear
26 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2017-08-24, Träningsmatch, Björklöven - Luleå
Inte alls bra om ett jävla ap-gäng från Ume går skallgång i en träningsmatch
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Fy fan; vilket hjärnsläpp av Lövens Austin Farley på Cehlin. Hoppas VID GUD att Cehlin är OK.
Jonken- Antal inlägg : 7057
Hoppas det också MEN huvudet träffade plexit tyvärr om man såg rätt!Jonken skrev:Fy fan; vilket hjärnsläpp av Lövens Austin Farley på Cehlin. Hoppas VID GUD att Cehlin är OK.
NallePhu- Antal inlägg : 18665
Norrlandstoken skrev:Inte alls bra om ett jävla ap-gäng från Ume går skallgång i en träningsmatch
På lyset eller?
Anthrax- Antal inlägg : 984
För jäkla trist slut, hoppas innerligen att han bara tappade lite luft.
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
NallePhu skrev:Hoppas det också MEN huvudet träffade plexit tyvärr om man såg rätt!Jonken skrev:Fy fan; vilket hjärnsläpp av Lövens Austin Farley på Cehlin. Hoppas VID GUD att Cehlin är OK.
Inte bra om det vore så. Klev han av sen?
Redbear- Antal inlägg : 6780
Såg ut som om Cehlin fick smällen rakt i skallen. Vill det sig illa så ser vi inte honom mer på isen.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Japp raka spåret till omkl rummet!Redbear skrev:NallePhu skrev:Hoppas det också MEN huvudet träffade plexit tyvärr om man såg rätt!Jonken skrev:Fy fan; vilket hjärnsläpp av Lövens Austin Farley på Cehlin. Hoppas VID GUD att Cehlin är OK.
Tyvärr. Han låg kvar länge -och gick till omklädningsrummet direkt när han kom tillbaka till båset...Redbear skrev:
Det var huvudet som tog smällen från plexiglaset rädd att det kan vara färdig spelat för Cehlin!Myrman skrev:Såg ut som om Cehlin fick smällen rakt i skallen. Vill det sig illa så ser vi inte honom mer på isen.
Skallskador ska man inte "headhunta" efter. I synnerhet inte med den rika tradition vi har av att förtidspensionera spelare eller få dem återigen drabbas av långtidsskador.
Anthrax- Antal inlägg : 984
Det såg onekligen iinge vidare ut.....NallePhu skrev:Det var huvudet som tog smällen från plexiglaset rädd att det kan vara färdig spelat för Cehlin!
Tycker vi såg helt ok ut i anfallszonen medan vi såg anskrämliga ut i egen zon. Får vi inte bort de hjärndöda insticken i blindo framför eget mål så kommer vi inte vinna många matcher i SHL.
I tv-bilden såg man aldrig var Chelin slog i sarg/is men jag hoppas att det bara handlade om revben eller att han tappade luften och att huvudet klarade sig.
Tacklingen som sådan var idiotisk, stenhård och snett bakifrån när spelaren är 1,5 m från sargen. Synd inga långtidsavstägningar delas ut under försäsongen.
I tv-bilden såg man aldrig var Chelin slog i sarg/is men jag hoppas att det bara handlade om revben eller att han tappade luften och att huvudet klarade sig.
Tacklingen som sådan var idiotisk, stenhård och snett bakifrån när spelaren är 1,5 m från sargen. Synd inga långtidsavstägningar delas ut under försäsongen.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Jag hoppas också innerligt att det var vad som helst -UTOM huvet som Cehlin utgick för..... -Och: Ja: Skottpengar på den där jävla tomten i Löven vore inte alls fel!Micke80 skrev:Tycker vi såg helt ok ut i anfallszonen medan vi såg anskrämliga ut i egen zon. Får vi inte bort de hjärndöda insticken i blindo framför eget mål så kommer vi inte vinna många matcher i SHL.
Mange skrev:Tycker Harju sett otroligt loj ut framför motståndarmålet. Påminner om en sengångare.
Ja det är inte så en modern snabb hockey ska spelas.
pingu- Antal inlägg : 2418
Bara invänta och se får det lär komma ut om det var ngt allvarligare på Cehlin!
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fantonj85%2Fstatus%2F900795492560510976&h=ATMVShmJSIcy3N1gGIM0-6gTFq61LWy0-TuS4mUmhd12P5hchzPDMRdj03CGITMhAQ7L9MEgUXapCOKU-TIgUiTzJc9P3CX3gTKR0eaSiJ7o0VbbTjHM8ykkHaKoLZf_YygY2bBe
Ser inte bra ut, ser verkligen ut som huvudet får sig en rejäl törn.
Tror inte det är sargträffen/plexit som är boven i dramat. Tror det är överrumplingen i tacklingen som får Cehlin på knä. Dvs att huvudet skakar till duktigt.
Norrlandstoken- Antal inlägg : 2500
Bamsefar skrev:https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fantonj85%2Fstatus%2F900795492560510976&h=ATMVShmJSIcy3N1gGIM0-6gTFq61LWy0-TuS4mUmhd12P5hchzPDMRdj03CGITMhAQ7L9MEgUXapCOKU-TIgUiTzJc9P3CX3gTKR0eaSiJ7o0VbbTjHM8ykkHaKoLZf_YygY2bBe
Fast man ser fortfarande inte var det är han får smällen. Kan lika gärna vara en axel i den vinkeln det ser ut som att han far emot sargen. Däremot med tanke på att medspelarna försökte leda ut honom från isen blir jag rädd att det är huvudet.
Smällen tog bakhuvudet / sidan av huvudet hos Cehlin då han träffar Plexit, Man får hjälpa han av isen sedan så raka spåret till omkl rummet tror hade han inte kännt av smällen hade han satt sig på bänken längst ut!Micke80 skrev:Bamsefar skrev:https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fantonj85%2Fstatus%2F900795492560510976&h=ATMVShmJSIcy3N1gGIM0-6gTFq61LWy0-TuS4mUmhd12P5hchzPDMRdj03CGITMhAQ7L9MEgUXapCOKU-TIgUiTzJc9P3CX3gTKR0eaSiJ7o0VbbTjHM8ykkHaKoLZf_YygY2bBe
Fast man ser fortfarande inte var det är han får smällen. Kan lika gärna vara en axel i den vinkeln det ser ut som att han far emot sargen. Däremot med tanke på att medspelarna försökte leda ut honom från isen blir jag rädd att det är huvudet.
Det är träffen i plexit som GÖR att Cehlin stannar på knäna medans Medical/trainern kommer ut på isen för kolla av statusen!Norrlandstoken skrev:Tror inte det är sargträffen/plexit som är boven i dramat. Tror det är överrumplingen i tacklingen som får Cehlin på knä. Dvs att huvudet skakar till duktigt.
NallePhu skrev:Smällen tog bakhuvudet / sidan av huvudet hos Cehlin då han träffar Plexit, Man får hjälpa han av isen sedan så raka spåret till omkl rummet tror hade han inte kännt av smällen hade han satt sig på bänken längst ut!Micke80 skrev:Bamsefar skrev:https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fantonj85%2Fstatus%2F900795492560510976&h=ATMVShmJSIcy3N1gGIM0-6gTFq61LWy0-TuS4mUmhd12P5hchzPDMRdj03CGITMhAQ7L9MEgUXapCOKU-TIgUiTzJc9P3CX3gTKR0eaSiJ7o0VbbTjHM8ykkHaKoLZf_YygY2bBe
Det är just den detaljen med att de vill leda ut honom medan han skakar bort dom som gör mig orolig. Att han går ut i omklädningsrummet säger egentligen ingenting då det bara var 1,20 kvar av matchen. Nä, jag är riktigt orolig för honom men hoppas på det bästa.
Man såg att han VAR groggy då han gick ut tyvärr....Micke80 skrev:NallePhu skrev:Smällen tog bakhuvudet / sidan av huvudet hos Cehlin då han träffar Plexit, Man får hjälpa han av isen sedan så raka spåret till omkl rummet tror hade han inte kännt av smällen hade han satt sig på bänken längst ut!Micke80 skrev:Bamsefar skrev:https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fantonj85%2Fstatus%2F900795492560510976&h=ATMVShmJSIcy3N1gGIM0-6gTFq61LWy0-TuS4mUmhd12P5hchzPDMRdj03CGITMhAQ7L9MEgUXapCOKU-TIgUiTzJc9P3CX3gTKR0eaSiJ7o0VbbTjHM8ykkHaKoLZf_YygY2bBe
Det är just den detaljen med att de vill leda ut honom medan han skakar bort dom som gör mig orolig. Att han går ut i omklädningsrummet säger egentligen ingenting då det bara var 1,20 kvar av matchen. Nä, jag är riktigt orolig för honom men hoppas på det bästa.
Kan det vara illa så måste Skuggan/Engman ut på värvarstråt igen iofs så kan det vara enklare vänta ut NHL camps och sedan hitta rejects, MEN vi ska inte gå händelserna i förväg utan vänta och se vad som kommer ut från Luleå Hockey!
Jag tolkar det på samma sätt. I Twitter sekvensen ser jag inte att huvudet slår i. Jag tycker det ser ut som han har rätt god koll när han går in i sargen.Norrlandstoken skrev:Tror inte det är sargträffen/plexit som är boven i dramat. Tror det är överrumplingen i tacklingen som får Cehlin på knä. Dvs att huvudet skakar till duktigt.
Hoppas på det bästa.
Puckad- Antal inlägg : 11372
NallePhu skrev:Man såg att han VAR groggy då han gick ut tyvärr....Micke80 skrev:NallePhu skrev:Smällen tog bakhuvudet / sidan av huvudet hos Cehlin då han träffar Plexit, Man får hjälpa han av isen sedan så raka spåret till omkl rummet tror hade han inte kännt av smällen hade han satt sig på bänken längst ut!Micke80 skrev:Bamsefar skrev:https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2Fantonj85%2Fstatus%2F900795492560510976&h=ATMVShmJSIcy3N1gGIM0-6gTFq61LWy0-TuS4mUmhd12P5hchzPDMRdj03CGITMhAQ7L9MEgUXapCOKU-TIgUiTzJc9P3CX3gTKR0eaSiJ7o0VbbTjHM8ykkHaKoLZf_YygY2bBe
Kan det vara illa så måste Skuggan/Engman ut på värvarstråt igen iofs så kan det vara enklare vänta ut NHL camps och sedan hitta rejects, MEN vi ska inte gå händelserna i förväg utan vänta och se vad som kommer ut från Luleå Hockey!
Så är det absolut, skulle det vara så illa att han fått en ny hjärnskakning måste man börja sondera terrängen, däremot ska man inte värva nått förrän man ser hur han svarar på behandlingen. Ett problem i såna fall är ju att vi mest troligt fick han grymt billigt, så ska vi hitta en ersättare är det en chansning eller att slå ihop "Jarospengarna" och välja på en back eller forward. Om vi nu ska hålla oss inom den budget som är satt.
Men som du säger, vi vilar på hanen ett tag och hoppas på det bästa.
Jag tror inte att det rör sig om någon ny hjärnskakning. Tappad luft och en kännbar smäll på höger sida kropp gissar jag på. Fult av Farley som man ser släppa greppet om klubban för att kunna knuffa Cehlin. Hoppas verkligen att att han är ok!
tibet- Antal inlägg : 1298
Groggy av tappad luft & kännbar smäll nje nog tog den i skallen!tibet skrev:Jag tror inte att det rör sig om någon ny hjärnskakning. Tappad luft och en kännbar smäll på höger sida kropp gissar jag på. Fult av Farley som man ser släppa greppet om klubban för att kunna knuffa Cehlin. Hoppas verkligen att att han är ok!
Det som oroar mig en smula inget har kommit fram i massmedia eller Luleå Hockeys Twitter kanal kring statusen och vad som hände Cehlin, Hade inte vart ngt allvarligare så hade dem sagt vad som hände och ingen större oro!
Cehlin tar ju emot värsta smällen med armen och axeln, tycker jag. Det ska inte vara nån fara med huvudet utifrån vad jag ser av smällen på twitter.
Lillajag- Antal inlägg : 737
Kolla engång till så ser du var kraften tar mest och hur huvudrörelsen är in i plexit där är bra mycket energi i smällen!Lillajag skrev:Cehlin tar ju emot värsta smällen med armen och axeln, tycker jag. Det ska inte vara nån fara med huvudet utifrån vad jag ser av smällen på twitter.
Ishockey Nyförvärvet Patrick Cehlin blev intacklad i sargen med mindre än två minuter kvar. ”Han vet att han inte kommer möta oss igen. Då är det lätt att vara en och sextio och jävligt kaxig”, säger Luleås lagkapten Niklas Olausson.
Henrik Danielsson
22:20 | 2017-08-24
Efter 18.37 av tredje perioden blev Luleå Hockeys forward Patrick Cehlin intacklad i sargen av Björklövens Austin Farley.
Cehlin blev liggande på isen en längre stund innan han fick hjälp att lämna planen. Farley fick matchstraff.
– Jag ser inte hundra vad som hände. Men oavsett så är det så fruktansvärt onödigt. Det är 3–0, en träningsmatch och så kör man han en i ryggen. Jag blev kanske extra arg med tanke på historiken Cehlin har haft, säger Luleås lagkapten Niklas Olausson och syftar på att Cehlin missade stora delar av fjolårssäsongen på grund av en hjärnskakning.
– Cehlin har sett så bra ut och är en viktig del i laget. Men han (Farley) vet att han inte kommer möta oss igen. Då är det lätt att vara en och sextio och jävligt kaxig. Men någonstans måste det finnas en gräns. Han måste ha ett stopp i själv. Klart man blir arg, fortsätter Olausson.
Luleås tränare Thomas ”Bulan” Berglund:
– Jag har inga uppgifter nu om hur det är med honom. Vi får avvakta och se i morgon hur han känner sig.
Det sista som Bulan säger är alarmerade!
Henrik Danielsson
Efter 18.37 av tredje perioden blev Luleå Hockeys forward Patrick Cehlin intacklad i sargen av Björklövens Austin Farley.
Cehlin blev liggande på isen en längre stund innan han fick hjälp att lämna planen. Farley fick matchstraff.
– Jag ser inte hundra vad som hände. Men oavsett så är det så fruktansvärt onödigt. Det är 3–0, en träningsmatch och så kör man han en i ryggen. Jag blev kanske extra arg med tanke på historiken Cehlin har haft, säger Luleås lagkapten Niklas Olausson och syftar på att Cehlin missade stora delar av fjolårssäsongen på grund av en hjärnskakning.
– Cehlin har sett så bra ut och är en viktig del i laget. Men han (Farley) vet att han inte kommer möta oss igen. Då är det lätt att vara en och sextio och jävligt kaxig. Men någonstans måste det finnas en gräns. Han måste ha ett stopp i själv. Klart man blir arg, fortsätter Olausson.
– Jag har inga uppgifter nu om hur det är med honom. Vi får avvakta och se i morgon hur han känner sig.
Nalle puh är en av dom minst trovärdiga i denna grupp enligt mig så jag lägger inget värde i dina uttalanden om Cehlin.
NallePhu skrev:Ishockey Nyförvärvet Patrick Cehlin blev intacklad i sargen med mindre än två minuter kvar. ”Han vet att han inte kommer möta oss igen. Då är det lätt att vara en och sextio och jävligt kaxig”, säger Luleås lagkapten Niklas Olausson.
Henrik Danielsson
Jag vill verkligen inte vara nedlåtande men det var länge, länge sedan som någon spelare var rädd för hämndaktioner från våra nallebjörnar.
Bautin och Hellström men sedan dess har det oftast varit silkesvantar och titta åt andra hållet och åka och byta.
Ibland har det till och med varit så pinsamt tydligt (oftast mot FBK) som gör precis vad de behagar ute på isen utan att behöva titta över axeln.
farre- Antal inlägg : 2143
Lillajag skrev:Nalle puh är en av dom minst trovärdiga i denna grupp enligt mig så jag lägger inget värde i dina uttalanden om Cehlin.
Nja, tror att Ola tog till en rejäl utskällning i alla fall, så lite fick han minsann höra Fairley , nä, skämt åsido, visst, man vinner inga matcher i utvisningsbåset eller som avstängd men ibland saknar man den där attityden som bautin, Svensson, finnström, Lindholm, o s v visade på isen, och känslan är att då hade det inte blivit en körare på cehlin i slutminuterna på matchen, om det hade kostat mer än det smakat, men det är mina två ören.
Cehlin på motionscykel i gymmet idag. Mjukdelsskada i rygg/nacke och därmed lite stel och öm efter smällen igår. Inga symptom på hjärnskakning.
Skönt att höra. Man blev verkligen orolig.Lillajag skrev:Cehlin på motionscykel i gymmet idag. Mjukdelsskada i rygg/nacke och därmed lite stel och öm efter smällen igår. Inga symptom på hjärnskakning.
Man får nog tacka dagens sviktande plexi för att det inte blev värre.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Härligt besked! Tack!Lillajag skrev:Cehlin på motionscykel i gymmet idag. Mjukdelsskada i rygg/nacke och därmed lite stel och öm efter smällen igår. Inga symptom på hjärnskakning.
Fan vad underbart att höra om Cehlin!
Då kan man koncentrera sig på matchen igen. Om jag tolkar kommentarerna rätt så ser PP betydligt mer lovande ut och anfallsspelet fungerar skapligt. Våra nyförvärv imponerar inte stort men är ändå en positiv iaktagelse så långt.
Försvarsspelet ser fortfarande stirrigt ut och nya backen Johnston verkar ha problem i egen zon och kladda lite för mycket med pucken?
Generellt kan man önska mer av försvarsspel och uppspelsfas.
Jag är ändå försiktigt optimistisk. Hishon och Olausson kan bli grymt viktiga i vinter och Cehlin verkar vara en positiv injektion. PP ser lovande ut och bara där är mycket vunnet om man får ordning på det.
Försvarsspel och uppspelsfas måste tränas vad det verkar. Ang Johnston så låt oss nu inte göra hackkylcing av honom redan på försäsongen. Kom ihåg att transatlantbackar som inte spelat i Europa tidigare brukar ha stora nproblem med att komma in i spelet på stor rink, (större problem än forwards). Vem minns inte Schiras första månader i klubben? Helt bedrövlig för att sedan komma in i det och bli riktigt bra första året.
Då kan man koncentrera sig på matchen igen. Om jag tolkar kommentarerna rätt så ser PP betydligt mer lovande ut och anfallsspelet fungerar skapligt. Våra nyförvärv imponerar inte stort men är ändå en positiv iaktagelse så långt.
Försvarsspelet ser fortfarande stirrigt ut och nya backen Johnston verkar ha problem i egen zon och kladda lite för mycket med pucken?
Generellt kan man önska mer av försvarsspel och uppspelsfas.
Jag är ändå försiktigt optimistisk. Hishon och Olausson kan bli grymt viktiga i vinter och Cehlin verkar vara en positiv injektion. PP ser lovande ut och bara där är mycket vunnet om man får ordning på det.
Försvarsspel och uppspelsfas måste tränas vad det verkar. Ang Johnston så låt oss nu inte göra hackkylcing av honom redan på försäsongen. Kom ihåg att transatlantbackar som inte spelat i Europa tidigare brukar ha stora nproblem med att komma in i spelet på stor rink, (större problem än forwards). Vem minns inte Schiras första månader i klubben? Helt bedrövlig för att sedan komma in i det och bli riktigt bra första året.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Det borde väl vara så att backar för mer yta de måste försvara, medans
forwards får mer yta att leka med.
Finns målen att beskåda någonstans?
forwards får mer yta att leka med.
Finns målen att beskåda någonstans?
Nagglio- Antal inlägg : 8
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Skönt att höra om cehlin, tyckte han och även sondell såg intressant ut i gårdagens match och kommer o bidra ordentligt i höst
Håller men om att Johnston är slarvig och ingen klippa i egen zon men tyckte han gick in bättre i närkamperna än tidigare. Sen har han ju en fantastisk skridskoåkning och bra handleder så börjar han bara spela lite mer säkert kommer han bli riktigt nyttig.
GLHF- Antal inlägg : 217
Smällen tog mer mot axeln så det ska inte vara nån fara med Cehlin, säger Bulan!!
Sällan man blir så glad av att någon fått en mjukdelsskada.
TACK!
SÅ SKÖNT och höra att det inte var skallen på Cehlin!
- Our most humble thanks to the hockeygods.
SÅ SKÖNT och höra att det inte var skallen på Cehlin!
- Our most humble thanks to the hockeygods.
För er som inte sett målen:
http://www.vk.se/2077980/tv-har-ar-malen-fran-bjorkloven-lulea
http://www.vk.se/2077980/tv-har-ar-malen-fran-bjorkloven-lulea
Nu lackar man ur kan ngn vettig person få stopp på nicket Lillajag han verkar vara TOTALT oförmögen att klara av en konversation på en nivå som alla vi andra har, Klickar minus på allt och allting verkar som han har fullkomliga problem fatta alla har en åsikt som inte är samma som han har!
Visst jag har väl haft kontroverser men accepterar oliktänk man Lillajag verkar inte klara av om man säger det han inte tycker är i hans egen fantasi!
Visst jag har väl haft kontroverser men accepterar oliktänk man Lillajag verkar inte klara av om man säger det han inte tycker är i hans egen fantasi!
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2018-09-11, Träningsmatch, Luleå - Björklöven
» 2019-08-15, Träningsmatch, Björklöven - Luleå
» 2013-08-11, Träningsmatch, Luleå - Björklöven
» 2017-08-15, Träningsmatch, Boden - Luleå
» 2017-08-17, Träningsmatch, Luleå - Modo
» 2019-08-15, Träningsmatch, Björklöven - Luleå
» 2013-08-11, Träningsmatch, Luleå - Björklöven
» 2017-08-15, Träningsmatch, Boden - Luleå
» 2017-08-17, Träningsmatch, Luleå - Modo