Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2
+89
Rocksolid
Patrik82
Sir Prozac
Monco
farsan
MrScout
CKa
Simon90
oggskar
Antwon
Pingis 11
GLHF
Kraftkung
Björnkäften
Shlbloggen
tibet
lhffan
jejoe
Groggen79
Lulefan
Rakapuckar
MiCCe
Urken
Blinders
kniba
LHF96
MttG
Old Brooklyn
Davidoff
Ekbor
Niinimaa
Kapten Haddock
Lillajag
Rikky
Dentos
Norrlandstoken
Sportchefen #2
jessen
farre
Pajala
PM
Jonken
JuniorX
Micke80
KaptenBlodskelett
Polyfemos
Murveln
Qirren
Mr Bister
Admin
Ivanhoe
Kagen
Puckad
Sundance Kid
LulefanGBG
NallePhu
ski3r
amarule
GustenA
Bamsefar
hokkzorz
Gpa
Donowitz
Ferros
Hedanders
Dilox
Hankburger
keevvs
Thorsten55
JayDee
wilmus2007
Redbear
Wolfhunter
Number 69
Tigerman
makkanmakkan
Rönken
Nr10
kamelbullen
Tony Moore
Hellcop
Dustin
kokostrollet
icemask
Lars158
pingu
Anthrax
MrRumor10
93 posters
Sida 12 av 20
Sida 12 av 20 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20
Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2
Har svårt att ta det där om Concent, Fahlander och Lehto på allvar. Lehto är i alla fall en riktig skojare. Och jag hoppas verkligen att Luleå Hockey är försiktiga.
Nog om det.
Det vore förstås jävligt häftigt om Klasen återvände. Och om han gör det så tror jag inte det är omöjligt att locka till sig Videll (som efter vad jag har förstått har lirat center mycket de senaste åren). Skulle gärna se dem tillsammans med Hedman i förstakedjan nästa säsong.
Sedan skulle man kunna köra bröderna Emanuelsson och Olausson i andrakedjan. Tror de skulle kunna fungera bra tillsammans. Alternativt flytta ner Einar ett hack och köra Forsberg där. För han förtjänar en bättre omgivning.
Vad man ska göra av resten är svårare.
Tycker Falk borde dumpas. Förstår inte alls de som hyllar honom. Tyckte han var kass andra halvan av förra säsongen. Om man nu inte är beredda att ge Lundeström chansen som center borde man ringa HV och höra om de kan tänka sig att byta honom mot Abbott. Förutsatt att Abbott är beredd att gå ner i lön.
Junttila är jag också skeptisk till. Hans hockey-iq verkar väldigt begränsat. Men Bulan kanske kan hjälpa honom.
Och Harju... Vad ska vi göra av honom? Tycker kritiken mot honom har varit orättvis. På en del låter det som att han knappt håller allsvensk klass. Och så är det förstås inte. Han har absolut kvaliteter. Men nog borde han kunna bidra med mer. De få gånger han blir förbannad och bara kör är han ju riktigt bra. En tanke som lockar mig är honom tillsammans med Lundeström och Einar Emanuelsson. Kanske skulle deras ungdomliga entusiasm smitta av sig på honom?
Själv hade jag jublat om våra ledande kedjor hade sett ut så här:
Anton Hedman-Linus Videll-Linus Klasen
Johan Forsberg-Niklas Olausson-Petter Emanuelsson
Einar Emanuelsson-Isac Lundeström-Johan Harju
Nog om det.
Det vore förstås jävligt häftigt om Klasen återvände. Och om han gör det så tror jag inte det är omöjligt att locka till sig Videll (som efter vad jag har förstått har lirat center mycket de senaste åren). Skulle gärna se dem tillsammans med Hedman i förstakedjan nästa säsong.
Sedan skulle man kunna köra bröderna Emanuelsson och Olausson i andrakedjan. Tror de skulle kunna fungera bra tillsammans. Alternativt flytta ner Einar ett hack och köra Forsberg där. För han förtjänar en bättre omgivning.
Tycker Falk borde dumpas. Förstår inte alls de som hyllar honom. Tyckte han var kass andra halvan av förra säsongen. Om man nu inte är beredda att ge Lundeström chansen som center borde man ringa HV och höra om de kan tänka sig att byta honom mot Abbott. Förutsatt att Abbott är beredd att gå ner i lön.
Junttila är jag också skeptisk till. Hans hockey-iq verkar väldigt begränsat. Men Bulan kanske kan hjälpa honom.
Och Harju... Vad ska vi göra av honom? Tycker kritiken mot honom har varit orättvis. På en del låter det som att han knappt håller allsvensk klass. Och så är det förstås inte. Han har absolut kvaliteter. Men nog borde han kunna bidra med mer. De få gånger han blir förbannad och bara kör är han ju riktigt bra. En tanke som lockar mig är honom tillsammans med Lundeström och Einar Emanuelsson. Kanske skulle deras ungdomliga entusiasm smitta av sig på honom?
Murveln- Antal inlägg : 112
Byt Harju mot Lundeström så är jag på det tåget!Murveln skrev:Har svårt att ta det där om Concent, Fahlander och Lehto på allvar. Lehto är i alla fall en riktig skojare. Och jag hoppas verkligen att Luleå Hockey är försiktiga.
Nog om det.
NallePhu- Antal inlägg : 18671
NallePhu skrev:Byt Harju mot Lundeström så är jag på det tåget!Murveln skrev:Har svårt att ta det där om Concent, Fahlander och Lehto på allvar. Lehto är i alla fall en riktig skojare. Och jag hoppas verkligen att Luleå Hockey är försiktiga.
Nog om det.
Så du menar att Harju ska centra?
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Äh! Tycker man ska ge Lundeström chansen på hans naturliga position. Hade varit spännande att se vad han hade kunnat hitta på med snabbe Emanuelsson vid sin sida. Och Harju tänker jag får ta det defensiva ansvaret, och smyga med i anfallen och försöka peta in puckar.
Skulle inte haft något emot att låta Harju spela med Klasen. Allt fokus på Klasen, medan Harju kan vara gubben i lådan, peta in lite puckar och vara stark runt kassen, förövrigt enda stället man bitvis kunde se honom visa lite styrka förra säsongen. Toppcenter mellan dessa två och vi skulle kunna få en riktigt bärande förstalina
Antwon- Antal inlägg : 28
Klasen? - Toppcenter - Harju
Petter - Olausson - Hedman
Junttila - Abbott? - Einar
Foppa - Lundeström - Dahlén?
Extra: Fabbe, Rydahl, juniorer
Petter - Olausson - Hedman
Junttila - Abbott? - Einar
Foppa - Lundeström - Dahlén?
Antwon- Antal inlägg : 28
Jag ser gärna min gamla favoritspelare #17 Nobbe ta över Burströms roll.
Nobbe, Bulan och Petter hade bara det varit värd entrepengen när det blir lite hett på isen.
Nobbe, Bulan och Petter hade bara det varit värd entrepengen när det blir lite hett på isen.
farre- Antal inlägg : 2143
Nobbe kommer inte lämna Boden som HC det är klart redanfarre skrev:Jag ser gärna min gamla favoritspelare #17 Nobbe ta över Burströms roll.
Apropå pådrivare. Kommer Klasen tillbaka har vi en riktigt bra pådrivare. Kanske inte den som går ut och åker fortast, tacklar hårdast och täcker skott med huvudet, men han klarar av att ryta till, han klarar av att ta ton och han visar när han inte är nöjd med spelet och insatsen och vågar påtala detta.
Sen behöver ju inte det utesluta en hårt jobbande pådrivare så klart, men räknar vi in honom och Bulan i laget så ser jag dessa pådrivare:
Bulan, Klasen och Olausson verbalt
Fabbe, Foppa, Petter, Einar med arbetskapacitet.
På backsidan har jag svårare att läsa ut dessa egenskaper, men det skulle vara Mikkelson som i vart fall ser ut att prata otroligt mycket med sina medspelare undermatcherna.
Sen behöver ju inte det utesluta en hårt jobbande pådrivare så klart, men räknar vi in honom och Bulan i laget så ser jag dessa pådrivare:
Bulan, Klasen och Olausson verbalt
Fabbe, Foppa, Petter, Einar med arbetskapacitet.
På backsidan har jag svårare att läsa ut dessa egenskaper, men det skulle vara Mikkelson som i vart fall ser ut att prata otroligt mycket med sina medspelare undermatcherna.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Klasen - Toppcenter - Petter
Junttila-Olausson-Harju
Foppa - Falk - Hedman
Lundeström - Abbott - Einar
Junttila-Olausson-Harju
Foppa - Falk - Hedman
Lundeström - Abbott - Einar
Pingis 11- Antal inlägg : 133
nog fan måste vi få in lite bättre spelare, just nu är laget ännu sämre än tidigare, vi saknar spelare som kan göra mål, nu när sweatt lämnar så har vi ett enormt tomrum att fylla, visst kan olle servera fina pass men vem ska göra målen ?
Just nu känns slutspel långt borta snarare ett steg längre ned på stegen.
Hoppas bulan får till försvaret som faktisk har varit uruselt, backsidan ser otroligt dålig ut nu när melart och troligtvis jaros lämnar.
Det måste ske ett mirakel om detta lag verkligen ska kunna ta sig till ett slutspel, ja Bulan får verkligen en tuff uppgift, kudos att han vågar ta över ett lag/förening i spillror.
Hoppas bulan får till försvaret som faktisk har varit uruselt, backsidan ser otroligt dålig ut nu när melart och troligtvis jaros lämnar.
Det måste ske ett mirakel om detta lag verkligen ska kunna ta sig till ett slutspel, ja Bulan får verkligen en tuff uppgift, kudos att han vågar ta över ett lag/förening i spillror.
Pajala- Antal inlägg : 18788
Pajala skrev:nog fan måste vi få in lite bättre spelare, just nu är laget ännu sämre än tidigare, vi saknar spelare som kan göra mål, nu när sweatt lämnar så har vi ett enormt tomrum att fylla, visst kan olle servera fina pass men vem ska göra målen ?
Bättre än Klasen och toppcenter?
Pajala skrev:nog fan måste vi få in lite bättre spelare, just nu är laget ännu sämre än tidigare, vi saknar spelare som kan göra mål, nu när sweatt lämnar så har vi ett enormt tomrum att fylla, visst kan olle servera fina pass men vem ska göra målen ?
Toppcenter, Petter, Klasen, Harju plus Junttila/Foppa eller kanske någon från allsvenskan ska göra målen.
Klasen ersätter Kennedy
Olausson ersätter Mouillierat
Toppcentern ersätter Sweatt
Lagacé: Ny liknande från allsvenskan
Juniorerna blir förmodligen bättre till nästa år
målen.
Problemet förra sillyn var väl att Osten var för rädd om/snål med klubbens pengar. Och att han försökte landa spelare som var för bra för shl. Gapade efter för mycket till för bra pris och gick miste om hela stycket.
Till hans försvar så hade han en extrem otur med förstavalen då alla fick "dröm"kontrakt i bättre ligor.
Till hans försvar så hade han en extrem otur med förstavalen då alla fick "dröm"kontrakt i bättre ligor.
klasen och toppcenter är just nu ingen verklighet .. men hoppas kan man juPingis 11 skrev:Pajala skrev:nog fan måste vi få in lite bättre spelare, just nu är laget ännu sämre än tidigare, vi saknar spelare som kan göra mål, nu när sweatt lämnar så har vi ett enormt tomrum att fylla, visst kan olle servera fina pass men vem ska göra målen ?
Jag vill gärna se svenska spetsvärvningar -istället för utländska dito. Och sedan är det fan ETT KRAV -att SAMTLIGA personer som står bakom bänken är av RIKTIGT HÖG kvalitet -och en har en äckligt bra vinnande mentalitet! Jag är faktiskt inte heller främmande till att en av rösterna bakom bänken är transatlantisk.
Visst skulle även jag jubla om LHF skulle lyckas landa ex Linus Klasen. Men i sanningens namn; tror jag inte att spetsvärvningarna är nyckeln till hur bra Luleå Hockey kommer att konkurrera i SHL nästa säsong. Här tycker jag att vi många som tappar bollen lite.
Det största nyckeln för Luleå Hockey att lirka upp -kommer att vara hur föreningen nya lagledning ska:
- Planterat in ett stabilt spelsystem som alla spelare verkligen tror på i ALLA situationer på isen.
- Att få de unga killarna att fullt ut ta steget till att bli stabila och producerande ishockeyspelare på SHL-nivå.
- Även lyckas få de redan etablerade spelarna leverera mer i närheten av det de har betalt av föreningen.
- Få spelare och inse att man i längden inte vinner något i ishockey -genom att vara rolig och lattjo. För att plocka ut max prestation ur individer -KRÄVS att spelarna är lite mer griniga och lite mer småförbannade. Dock på rätt sätt.
- Rutin är bra. Men att glida omkring på gamla meriter -utan att leverera sin del sportsligt och prestationsmässigt där ute: håller inte.
Med rätt typ av lagledning kommer GARANTERAT göra de flesta spelare i laget -till BETYDLIGT BÄTTRE ishockeyspelare. Spelarnas personliga prestationer skall hela tiden växa från tryggheten i spelsystemet. Det är viktigt att få spelarna att förstå gränsen/linjen: Att i ett väl fungerande spelsystem: MÅSTE ÄVEN spelarnas individuella nivå succesivt höjas inom deras egna position i laget. Dvs: Att spelare peakar under försäsongen -och i början av seriespelet; när tempot i ligan fortfarande är under medel; -för att sedan helt falla ihop när nivån gåt upp: Är endast ett bevis på att den individuella nivån på en spelare har en begränsning. -Och att denna nivå är för låg -sett till målen och kravbilderna man gemensamt satt upp. Det är föreningens ansvar att ENDAST ha kontrakterade spelare -som besitter egenskaperna till att kunna hänga med och bidra hela vägen. Under ett fungerande spelsystem finns det inga ursäkter: OAVSETT vad namn heter och allt har gjort för föreningen förut. Är målet att vinna; måste man bidra hela vägen -Så är det!
Visst skulle även jag jubla om LHF skulle lyckas landa ex Linus Klasen. Men i sanningens namn; tror jag inte att spetsvärvningarna är nyckeln till hur bra Luleå Hockey kommer att konkurrera i SHL nästa säsong. Här tycker jag att vi många som tappar bollen lite.
Det största nyckeln för Luleå Hockey att lirka upp -kommer att vara hur föreningen nya lagledning ska:
- Planterat in ett stabilt spelsystem som alla spelare verkligen tror på i ALLA situationer på isen.
- Att få de unga killarna att fullt ut ta steget till att bli stabila och producerande ishockeyspelare på SHL-nivå.
- Även lyckas få de redan etablerade spelarna leverera mer i närheten av det de har betalt av föreningen.
- Få spelare och inse att man i längden inte vinner något i ishockey -genom att vara rolig och lattjo. För att plocka ut max prestation ur individer -KRÄVS att spelarna är lite mer griniga och lite mer småförbannade. Dock på rätt sätt.
- Rutin är bra. Men att glida omkring på gamla meriter -utan att leverera sin del sportsligt och prestationsmässigt där ute: håller inte.
Med rätt typ av lagledning kommer GARANTERAT göra de flesta spelare i laget -till BETYDLIGT BÄTTRE ishockeyspelare. Spelarnas personliga prestationer skall hela tiden växa från tryggheten i spelsystemet. Det är viktigt att få spelarna att förstå gränsen/linjen: Att i ett väl fungerande spelsystem: MÅSTE ÄVEN spelarnas individuella nivå succesivt höjas inom deras egna position i laget. Dvs: Att spelare peakar under försäsongen -och i början av seriespelet; när tempot i ligan fortfarande är under medel; -för att sedan helt falla ihop när nivån gåt upp: Är endast ett bevis på att den individuella nivån på en spelare har en begränsning. -Och att denna nivå är för låg -sett till målen och kravbilderna man gemensamt satt upp. Det är föreningens ansvar att ENDAST ha kontrakterade spelare -som besitter egenskaperna till att kunna hänga med och bidra hela vägen. Under ett fungerande spelsystem finns det inga ursäkter: OAVSETT vad namn heter och allt har gjort för föreningen förut. Är målet att vinna; måste man bidra hela vägen -Så är det!
Jonken- Antal inlägg : 7062
Pajala skrev:klasen och toppcenter är just nu ingen verklighet .. men hoppas kan man juPingis 11 skrev:Pajala skrev:nog fan måste vi få in lite bättre spelare, just nu är laget ännu sämre än tidigare, vi saknar spelare som kan göra mål, nu när sweatt lämnar så har vi ett enormt tomrum att fylla, visst kan olle servera fina pass men vem ska göra målen ?
Så hoppas eller ingen verklighet? Lite paradoxalt att säga båda och. Dessutom så verkar det stämma att Lugano vill göra sig av med Klasen, Mårtensson och Zackrisson vilket ökar chanserna enormt att han spelar i Luleå nästa säsong.
Hankburger skrev:Pajala skrev:klasen och toppcenter är just nu ingen verklighet .. men hoppas kan man juPingis 11 skrev:Pajala skrev:nog fan måste vi få in lite bättre spelare, just nu är laget ännu sämre än tidigare, vi saknar spelare som kan göra mål, nu när sweatt lämnar så har vi ett enormt tomrum att fylla, visst kan olle servera fina pass men vem ska göra målen ?
Så hoppas eller ingen verklighet? Lite paradoxalt att säga båda och. Dessutom så verkar det stämma att Lugano vill göra sig av med Klasen, Mårtensson och Zackrisson vilket ökar chanserna enormt att han spelar i Luleå nästa säsong.
Så länge det inte finns ett kontrakt så är det bara spekulationer, just nu så har vi inte värvat några spelare som kan lyfta oss ur avgrunden vi har hamnat i, dom som vi har kontrakt på och är värda att behålla kan man räkna på en hand, finns det ens pengar att värva för efter denna fiaskosäsong ?
Pajala skrev:Hankburger skrev:Pajala skrev:klasen och toppcenter är just nu ingen verklighet .. men hoppas kan man juPingis 11 skrev:Pajala skrev:nog fan måste vi få in lite bättre spelare, just nu är laget ännu sämre än tidigare, vi saknar spelare som kan göra mål, nu när sweatt lämnar så har vi ett enormt tomrum att fylla, visst kan olle servera fina pass men vem ska göra målen ?
Så länge det inte finns ett kontrakt så är det bara spekulationer, just nu så har vi inte värvat några spelare som kan lyfta oss ur avgrunden vi har hamnat i, dom som vi har kontrakt på och är värda att behålla kan man räkna på en hand, finns det ens pengar att värva för efter denna fiaskosäsong ?
Avgrunden? Snälla. Avgrunden är något Leksand hamnat i.. Inte Luleå. Men du har rätt i att det är enbart spekulationer.. vilket dock denna tråd handlar om.
aldrig en silly utan cervenka han skulle jag tacka och bocka om vi värvar han http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/04/04/meriterade-tjecker-pa-shl-marknaden/
oggskar- Antal inlägg : 45
oggskar skrev:aldrig en silly utan cervenka han skulle jag tacka och bocka om vi värvar han http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/04/04/meriterade-tjecker-pa-shl-marknaden/
Birner vore ju ett hyfsat nyförvärv han med. Om han hade varit lika bra i SHL som han varit tjeckiska landslaget så är det en av SHLs bästa forwards.
Ferros- Antal inlägg : 2354
såklart säger inte nej till någon av demFerros skrev:oggskar skrev:aldrig en silly utan cervenka han skulle jag tacka och bocka om vi värvar han http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/04/04/meriterade-tjecker-pa-shl-marknaden/
Birner vore ju ett hyfsat nyförvärv han med. Om han hade varit lika bra i SHL som han varit tjeckiska landslaget så är det en av SHLs bästa forwards.
oggskar- Antal inlägg : 45
Cervenka till Luleå!
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/04/04/meriterade-tjecker-pa-shl-marknaden/
Behövs både ett Cervenka-rykte och ett Klasen-rykte för en äkta Silly Season
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/04/04/meriterade-tjecker-pa-shl-marknaden/
Simon90- Antal inlägg : 57
oggskar skrev:aldrig en silly utan cervenka han skulle jag tacka och bocka om vi värvar han http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2017/04/04/meriterade-tjecker-pa-shl-marknaden/
Det hade varit spetsen och framförallt förstacentern vi saknat. Tjecker och Slovaker har i regel lyckats bra i LHF och trivts bra i Luleå. Kucera, Hostak, Skrbek, Obsut, Bartecko, Chabada, Surovy, Orzagh, Jaros. Hade gärna lagt till Cervenka och Birner. Sen hade Pelle J fått lite upprättelse.
Dustin- Antal inlägg : 7176
Vet inte hur mycket pengar Luleå har, men här är det ju bara att lasta in på Cervenka och Klasen. Skulle ju lyfta oss något grymt.
För att inte tala om vad dessa båda skulle göra i ett PP. Herregud.
Petter-Cervenka-Junttila
Klasen-Ola-Harju
Einar-Abbott-Hedman
Foppa-Falk-Fabbe
Extra: Isac.
JA TACK!
Petter-Cervenka-Junttila
Klasen-Ola-Harju
Einar-Abbott-Hedman
Foppa-Falk-Fabbe
JA TACK!
Dilox- Antal inlägg : 742
Simon90 skrev:Cervenka till Luleå!
Tusan. Du var först.. Hade faktiskt tänkt länka och skratta.
Inte en sommar utan Cervenka.
Dilox skrev:Vet inte hur mycket pengar Luleå har, men här är det ju bara att lasta in på Cervenka och Klasen. Skulle ju lyfta oss något grymt.
Petter-Cervenka-Junttila
Klasen-Ola-Harju
Einar-Abbott-Hedman
Foppa-Falk-Fabbe
JA TACK!
Tänk om vi hade haft Birner istället för Junttila också. Det luktar SM-Guld om den uppställningen. Tyvärr så luktar den även tom plånbok.
Ferros skrev:Dilox skrev:Vet inte hur mycket pengar Luleå har, men här är det ju bara att lasta in på Cervenka och Klasen. Skulle ju lyfta oss något grymt.
Petter-Cervenka-Junttila
Klasen-Ola-Harju
Einar-Abbott-Hedman
Foppa-Falk-Fabbe
JA TACK!
Tänk om vi hade haft Birner istället för Junttila också. Det luktar SM-Guld om den uppställningen. Tyvärr så luktar den även tom plånbok.
Birner verkar snarare vara en pass-först spelare. Cervenka kan lätt leda en förstaline och en PP-kedja. Tänk er Harju med Cervenka? Kan lätt bli flera tunga strutar med den uppställningen.
Då kom alltså Cervenkaryktet.
Rykte om Klasen CHECK
Rykte om Cervenka CHECK
Hade varit så sjukt nöjd om dessa två kom in. Men jag tror att det inte blir någon av dem. För bra för att vara sant.
Men har SJUKT gärna fel!!!
Rykte om Klasen CHECK
Rykte om Cervenka CHECK
Hade varit så sjukt nöjd om dessa två kom in. Men jag tror att det inte blir någon av dem. För bra för att vara sant.
Men har SJUKT gärna fel!!!
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Ny ass tränare?
http://kuriren.nu/sport/avslojar-doldisen-hogaktuell-for-lulea-hockey-nm4512096.aspx
http://kuriren.nu/sport/avslojar-doldisen-hogaktuell-for-lulea-hockey-nm4512096.aspx
Redbear- Antal inlägg : 6780
Om nu det stämmer kan vi nog avskriva Cam som ass med andra ord, Sedan kan det vara en bra lösning då har vi en fördel om vi är med i racet kring DahlénRedbear skrev:Ny ass tränare?
Väldigt spännande med Henrik Stridh som assisterande.
En erfaren tränare samt att Timrå spelar en väldigt rolig hockey.
Roligt med dessa tjeck rykten. Som Määk nämner så har det fungerat oftast riktigt bra med Tjecker och Slovaker i Luleå.
Fundersam varför man inte satsat mer på Tjecker och Slovaker än transatlanter.
Cervenka vore såklart en enorm bomb till SHL.
Om Bulan inte är klar, kanske jag har fel? Nu visar det sig att Färjestad satsar på Johan Pennerborn som första tränare.
Och eftersom Fredrik Söderström ryktades ett tag till Färjestad så nämnde han också att det blir norrut för hans del. Det kan såklart också vara Brynäs.
Verkar dock vara en riktigt kompetent tränare och gjort en fin resa med Oskarshamn.
Om inte Bulan kommer så varför inte?
Flera bomber då, idag blir det bekräftat att Vladimir Sobotka lämnar Avantgard Omsk.
Sett han en hel del i år och måste säga att detta är en grym spelare.
Gjorde en starkt slutspel också. Verkar vara lite av en ledare också då han fått vara kapten för det tjeckiska landslaget.
Sen efterlyser vi ettriga och tuffa spelare, den bilden passar in fint på Vladimir Sobotka.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9227
https://www.youtube.com/watch?v=eugll_Wl9NM
En erfaren tränare samt att Timrå spelar en väldigt rolig hockey.
Roligt med dessa tjeck rykten. Som Määk nämner så har det fungerat oftast riktigt bra med Tjecker och Slovaker i Luleå.
Fundersam varför man inte satsat mer på Tjecker och Slovaker än transatlanter.
Cervenka vore såklart en enorm bomb till SHL.
Om Bulan inte är klar, kanske jag har fel? Nu visar det sig att Färjestad satsar på Johan Pennerborn som första tränare.
Och eftersom Fredrik Söderström ryktades ett tag till Färjestad så nämnde han också att det blir norrut för hans del. Det kan såklart också vara Brynäs.
Verkar dock vara en riktigt kompetent tränare och gjort en fin resa med Oskarshamn.
Om inte Bulan kommer så varför inte?
Flera bomber då, idag blir det bekräftat att Vladimir Sobotka lämnar Avantgard Omsk.
Gjorde en starkt slutspel också. Verkar vara lite av en ledare också då han fått vara kapten för det tjeckiska landslaget.
Sen efterlyser vi ettriga och tuffa spelare, den bilden passar in fint på Vladimir Sobotka.
makkanmakkan- Antal inlägg : 746
makkanmakkan skrev:Flera bomber då, idag blir det bekräftat att Vladimir Sobotka lämnar Avantgard Omsk.
Ja, det där är en grym spelare. Inte så stor, men han spelar med ett jävla hjärta, och borde kunna producera en hel del i elitserien. Men han kommer naturligtvis inte gå till Luleå. Lär få ett fett kontrakt i Ryssland eller Schweiz. Om han nu inte återvänder till Nordamerika.
Är det bara jag som är orolig över backuppsättningen? Just nu ser den riktig svag ut. Gillar Engsund, och tycker Grahn och Själin ser lovande ut. Men Mikkelson har inte alls imponerat på mig. Todd har mycket i sig, men är skadad hela tiden. Och Sondell är jag mycket skeptisk till.
Redbear skrev:Ny ass tränare?
Fräscht och hoppas att det stämmer. Tror vår förening minst sagt mår bra av lite nytt blod och influenser.
Murveln skrev:Är det bara jag som är orolig över backuppsättningen? Just nu ser den riktig svag ut. Gillar Engsund, och tycker Grahn och Själin ser lovande ut. Men Mikkelson har inte alls imponerat på mig. Todd har mycket i sig, men är skadad hela tiden. Och Sondell är jag mycket skeptisk till.
Är alltid en chansning men om de yngre backarna någonsin ska få chansen till att utvecklas, ja då måste man chansa lite. Samtidigt hade det kunnat se betydligt värre ut. Kommer segla förbi backar under pågående säsong (som ex. kickats från KHL) som man har möjlighet att signa om det visar sig att behövas. Gillar för övrigt att spela ungt (så länge det håller) för att sedan förstärka med något dunder-tungt namn (som man då har råd med) mot slutspel.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Murveln skrev:Är det bara jag som är orolig över backuppsättningen? Just nu ser den riktig svag ut. Gillar Engsund, och tycker Grahn och Själin ser lovande ut. Men Mikkelson har inte alls imponerat på mig. Todd har mycket i sig, men är skadad hela tiden. Och Sondell är jag mycket skeptisk till.
Backuppsättningen är inte sämre än den varit tidigare år.
Får man vara lite naiv, och hoppfull, så kan man ju se det så här:
Engsund 2017 > Engsund 2016
Grahn 2017 > Grahn 2016
Jaros 2017 > Jaros 2016
Mikkelson 2017 = Mikkelson 2016
Nässén 2017 > Nässén 2016
Sandström 2017 < Sandström 2016
Själlin 2017 > Själlin 2016
Sondell 2017 > Schira 2016
Todd 2017 > Todd 2016
Sen har vi luckan efter Melart kvar, den blir det nog minus på. Men vi har många unga lovande backar, som såg riktigt bra ut när de fick chansen under förra säsongen. Det räcker med att de tar något steg per skalle så har vi en klart bättre, och jämnare, backuppsättning än vad vi hade förra året. Ett minus för mig är att Mikkelson kommer att vara en bärande back i år igen, han är bra när han är bra men är på tok för ojämn och lägstanivån måste vara bland de lägre i laget, vilken han spelar lite för ofta på.
Personligen så ser jag gärna att såväl Själlin som Nässén får rejäla chanser, bägge var bra när de spelade i A-laget under förra säsongen. Även Grahn var bra de matcher han fick spela, även om det kunde se rätt valpigt ut ibland med.
Grahn 2017 > Grahn 2016
Jaros 2017 > Jaros 2016
Todd 2017 > Todd 2016
Sen har vi luckan efter Melart kvar, den blir det nog minus på. Men vi har många unga lovande backar, som såg riktigt bra ut när de fick chansen under förra säsongen. Det räcker med att de tar något steg per skalle så har vi en klart bättre, och jämnare, backuppsättning än vad vi hade förra året. Ett minus för mig är att Mikkelson kommer att vara en bärande back i år igen, han är bra när han är bra men är på tok för ojämn och lägstanivån måste vara bland de lägre i laget, vilken han spelar lite för ofta på.
Personligen så ser jag gärna att såväl Själlin som Nässén får rejäla chanser, bägge var bra när de spelade i A-laget under förra säsongen. Även Grahn var bra de matcher han fick spela, även om det kunde se rätt valpigt ut ibland med.
icemask skrev:Får man inte ha synpunkter som går emot andras ?bearjew skrev:icemask skrev:Det heter framtid !bearjew skrev:icemask skrev:Lukas Zetterberg
Framtidsnamn ?
Både Örebro Och Dif rycker i honom !
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=212396
Förstår inte riktigt. Du är väl en av dem som skrikit högst om att vi måste få in spets och inte utfyllnad.
Eller är detta ett sätt att kunna få fortsätta klaga?
Om det ska dumpas Masto och Rydahl så kan vi inte ersätta dem med 35 åriga föredettingar som vill softa sista åren !
Dessutom är Bulan en som kan utveckla de unga till bra spets om han får grunden att jobba med !
Bara för stt jag är skeptisk till om Olausson´s rygg håller håller på denna nivå så innebär det inte att jag är helt emot resten av LHF, men du får gärna tolka det hur du vill !
Hehe nejdu, det handlade inte om enbart Olausson. Tror det funnits en hel del synpunkter från din sida tidigare.
Vart tänkte du att Lukas skulle få plats, när du radar upp de spelare som finns på kontrakt inkluderat de juniorer som signat A-lagskontrakt och som givetvis också ska få chansen?
Spets är inte samma sak som 35-åriga föredettingar, i min värld iaf.
Är inte detta ett diskussionsforum ?
Ifjol fick jag skit för att jag var positiv, nu för att man är negativ, jävligt svårt att ha en slätstruken nivå, hur man än gör så kastar någon skit !
MEN VET NI VAD, JAG LÄMNAR ÖVER FORUMET TILL ER FORUMFACISTER OCH TACKAR DE SOM KUNNAT FÖRA EN SERIÖS DEBATT, NI ANDRA KAN DRA ÅT HELVETE !
Jag applåderar detta beslut och tackar för ragequitten. Hadeee
CKa- Antal inlägg : 1359
Pajala skrev:Pingis 11 skrev:Pajala skrev:nog fan måste vi få in lite bättre spelare, just nu är laget ännu sämre än tidigare, vi saknar spelare som kan göra mål, nu när sweatt lämnar så har vi ett enormt tomrum att fylla, visst kan olle servera fina pass men vem ska göra målen ?
klasen och toppcenter är just nu ingen verklighet .. men hoppas kan man ju
Ook ditt inlägg hängde inte inte ihop med mitt ovan. Hoppas kan man eller utgå från vad klubben säger. Att det bllir samma spelarbudget trots årets sportsliga och ekonomiska fiasko.
Ferros skrev:Får man vara lite naiv, och hoppfull, så kan man ju se det så här:
Grahn 2017 > Grahn 2016
Jaros 2017 > Jaros 2016
Todd 2017 > Todd 2016
Tycker också backidan ser lite sämre ut i år än förra året, och jag tror inte heller vi kommer ersätta Melart under sommaren och sparar den platsen till vi vet hur spelarna håller sig hela, utvecklas och vem som lämnar. Däremot tror jag att man hoppas på att:
-Todd håller sig mer hel efter sin operation och rehab under somamren.
-Mikkelson fortsätter tugga många minuter i viktiga lägen.
-Engsund hittar en stabil nivå från start då han slipper jaga stora tacklingar.
-Sandström inte tappar så mycket mot förra året.
-Jaros blir kvar.
-Sondell hittar en acceptabel defensiv nivå och fortsätter vara farlig i PP
-Själin växlar upp och blir den tvåvägsback han har visat att han kan vara.
-Nässén utvecklades bra av att spela seniorhockey i AIK
-Grahn fortsätter ta kliv.
Om allt detta slår väl ut tycker jag inte vi har en sämre uppställning än i fjol, även om vi skulle behöva bli lite bättre än i fjol. Om Jaros lämnar så är jag övertygad om att dom försöker hitta en ersättare, däremot Melarts lön sätter man nog i samma pott som Sweatts, Mouillierats och Kennedys som går till en center och en Forward istället.
Micke80- Antal inlägg : 3038
•Luleå Hockey 17/18•
Forwards:
Klasen-Olausson-Hedman
Porsberger-Harju-Cehlin
Junttila-Falk-P.Emanuelsson
E.Emanuelsson-Abbott-Foppa
Extra:
Lundeström,Fabbe & Rydahl (Möjligtvis släppa)
Ute på lån: Levander & möjligtvis även Lundeström
———————————————————————
Backar:
Mikkelson-Todd
Sondell-Engsund
Rahimi-Jaros
Extra: Janne & Själin
Ute på lån: Nässén,Grahn & Johansson
———————————————————————
Målvakter:
Joel (Filip)
Ute på lån: Masiello
———————————————————————
Tränare:
HC: Bulan
AC: Stridh
AC: Ca.Abbott
Kort kommentar:
Mycket högerskyttar bland FWD:s, så ni får väl sprida ut dom hur ni skulle ha ställt upp laget om vi hade detta att tillgå
Vad skulle ni tycka om detta?
Forwards:
Klasen-Olausson-Hedman
Porsberger-Harju-Cehlin
Junttila-Falk-P.Emanuelsson
E.Emanuelsson-Abbott-Foppa
Extra:
Lundeström,Fabbe & Rydahl (Möjligtvis släppa)
Ute på lån: Levander & möjligtvis även Lundeström
———————————————————————
Backar:
Mikkelson-Todd
Sondell-Engsund
Rahimi-Jaros
Extra: Janne & Själin
Ute på lån: Nässén,Grahn & Johansson
———————————————————————
Målvakter:
Joel (Filip)
Ute på lån: Masiello
———————————————————————
Tränare:
HC: Bulan
AC: Stridh
AC: Ca.Abbott
Kort kommentar:
Mycket högerskyttar bland FWD:s, så ni får väl sprida ut dom hur ni skulle ha ställt upp laget om vi hade detta att tillgå
Vad skulle ni tycka om detta?
MrScout- Antal inlägg : 148
Allt verkar stå och falla med att spelarna ska "lyfta" sig ett par snäpp, vi såg ju vad som hände denna säsong, nästan alla gick ned sig rejält, och på precis alla punkter, det är länge sedan man såg ett så uselt försvar som Luleå hade, det var en riktig hönsgård där ute, BP eller 5 mot 5 spelade ingen roll .... lika uselt oavsett.
Jaros drar ju enligt Ottawas GM, han ska över oavsett det blir NHL eller AHL, Melart är ju borta och resten av backarna blev sämre, nä det ser verkligen dåligt ut inför 2017/18.
Forwards sidan ser faktiskt lika dålig ut om inte sämre, hur ska detta hålla ?
Hoppas att denna silly levererar mer än skuggans ord angående guldkorn i allsvenskan, det håller inte för en sådan tight liga som SHL är, blir det ingen klasen eller supercenter så är vi riktigt illa ute till nästa säsong
Jaros drar ju enligt Ottawas GM, han ska över oavsett det blir NHL eller AHL, Melart är ju borta och resten av backarna blev sämre, nä det ser verkligen dåligt ut inför 2017/18.
Hoppas att denna silly levererar mer än skuggans ord angående guldkorn i allsvenskan, det håller inte för en sådan tight liga som SHL är, blir det ingen klasen eller supercenter så är vi riktigt illa ute till nästa säsong
Detta har jag själv länge funderat på: Om det finns en koppling mellan att bli bra på att skjuta direktskott i ishockey -kontra svinga baseboll från kastare (pitch):
Baseboll träning
Spontant så borde det ju vara så. Det handlar ju om att beräkna och synka i princip på samma gång. Den stora skillnaden är ju att den som kastar/pitchar/levererar bollen till slagmannen; gör ju sitt yttersta för att göra det så svårt som möjligt. I hockey försöker ju passningsläggaren till ett direktskott leverera pucken så perfekt som möjligt -till den som skall skjuta.
Problemet (som jag iaf ser det) -är ju att de flesta spelarna i SHL har oftast ett på tok för "laggat sync" för detta. Man är ofta beroende av för mycket tid -för att få till ett rättvist avslut som träffar nätet. Framgångsnyckeln är givetvis en ökad förmåga att kunna direktskjuta på betydligt hårdare passningar. Passningar; gärna över central linjen förövrigt. När sånt här funkar; är det i princip livsfarligt effektivt.
Tittar man exempelvis på NHL; så ser man att de professionellaste ishockeyspelarna synkar dessa saker på en helt annan nivå. Man syncar snabba pass och stenhårda avslut under extremt hård tidspress och över betydligt mindre isyta.
Spontant känns det som att det skulle vara riktigt intressant och se vad Luleå Hockey spelare skulle kunna åstadkomma med en ett slagträ och automatisk baseboll pitchmaskin. För det måste finnas en naturlig koppling mellan att träffa en baseboll och en puck. Ju snabbare hastighet på pitchen/passet = Ju effektivare över tid borde syncet också bli på träffarna.
Pitch machine
Det handlar om nötning av teknik -i kombination med koordination att få bra träffbilder på snabbare rörliga objekt.
Som sagt: Det skulle vara intressant och se ren statistik över samtliga LHF spelarnas direktskott: Före och efter en tid med återkommande träning -med denna typ av maskin. Misstänker att man ganska snabbt skulle kunna urskilja tydliga resultat -där spelarna inte längre är beroende av att hålla igen på kraften i sina direktavslut; för att träffa pucken rent -samt få iväg den innanför stolparna.
Baseboll träning
Spontant så borde det ju vara så. Det handlar ju om att beräkna och synka i princip på samma gång. Den stora skillnaden är ju att den som kastar/pitchar/levererar bollen till slagmannen; gör ju sitt yttersta för att göra det så svårt som möjligt. I hockey försöker ju passningsläggaren till ett direktskott leverera pucken så perfekt som möjligt -till den som skall skjuta.
Problemet (som jag iaf ser det) -är ju att de flesta spelarna i SHL har oftast ett på tok för "laggat sync" för detta. Man är ofta beroende av för mycket tid -för att få till ett rättvist avslut som träffar nätet. Framgångsnyckeln är givetvis en ökad förmåga att kunna direktskjuta på betydligt hårdare passningar. Passningar; gärna över central linjen förövrigt. När sånt här funkar; är det i princip livsfarligt effektivt.
Tittar man exempelvis på NHL; så ser man att de professionellaste ishockeyspelarna synkar dessa saker på en helt annan nivå. Man syncar snabba pass och stenhårda avslut under extremt hård tidspress och över betydligt mindre isyta.
Spontant känns det som att det skulle vara riktigt intressant och se vad Luleå Hockey spelare skulle kunna åstadkomma med en ett slagträ och automatisk baseboll pitchmaskin. För det måste finnas en naturlig koppling mellan att träffa en baseboll och en puck. Ju snabbare hastighet på pitchen/passet = Ju effektivare över tid borde syncet också bli på träffarna.
Pitch machine
Det handlar om nötning av teknik -i kombination med koordination att få bra träffbilder på snabbare rörliga objekt.
Som sagt: Det skulle vara intressant och se ren statistik över samtliga LHF spelarnas direktskott: Före och efter en tid med återkommande träning -med denna typ av maskin. Misstänker att man ganska snabbt skulle kunna urskilja tydliga resultat -där spelarna inte längre är beroende av att hålla igen på kraften i sina direktavslut; för att träffa pucken rent -samt få iväg den innanför stolparna.
Senast ändrad av Jonken den ons 05 apr 2017, 11:11, ändrad totalt 2 gånger
Jonken- Antal inlägg : 7062
Är det inte vår ungdomsverksamhet han ska jobba med då? Engman har ju blivit sportchef och minst en av våra juniortränare ska väl (eller har) slutat.Redbear skrev:Ny ass tränare?
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Old Brooklyn skrev:Är det inte vår ungdomsverksamhet han ska jobba med då? Engman har ju blivit sportchef och minst en av våra juniortränare ska väl (eller har) slutat.Redbear skrev:Ny ass tränare?
ersätter PLN som har avgått efter sin "mörda" skandal
ja klasen kan vi ju glömma direkt http://www.kuriren.nu/sport/klasen-uppges-stanna-i-lugano-nm4512471.aspx
Vet inte trovärdigheten men vad jag hört så finns det inte mycket pengar kvar att värva för. Två forwards ska in varav en kommer det läggas krut på och den andra bli typ en Bromé. Vi får sätta hoppet till att utvecklingen av befintliga spelare överträffar förväntningarna och att man hittar en förstacenter.
Dustin- Antal inlägg : 7176
Määk skrev:Vet inte trovärdigheten men vad jag hört så finns det inte mycket pengar kvar att värva för. Två forwards ska in varav en kommer det läggas krut på och den andra bli typ en Bromé. Vi får sätta hoppet till att utvecklingen av befintliga spelare överträffar förväntningarna och att man hittar en förstacenter.
Om så är fallet ligger vi pyrt till....
ski3r- Antal inlägg : 1992
Määk skrev:Vet inte trovärdigheten men vad jag hört så finns det inte mycket pengar kvar att värva för. Två forwards ska in varav en kommer det läggas krut på och den andra bli typ en Bromé. Vi får sätta hoppet till att utvecklingen av befintliga spelare överträffar förväntningarna och att man hittar en förstacenter.
Precis, Luleås ekonomi är inte på topp och skuggan sa att det är allsvenska spelare som gäller, bara bita i det sura äpplet och hoppas att några spelare plötsligt blir bättre (och som vanligt blir dom inte det).
Tror krutet läggs på någon föredetting som har varit bra för ett x antal säsonger sedan, fan jag orkar inte med en Hillding/Kennedy typ som ser ut att vantrivas på isen och levererar NADA.
Nä nu letar jag fram grillen och inväntar sommaren, fan så skönt det ska bli med no-hockey i flera månader
Pajala skrev:Allt verkar stå och falla med att spelarna ska "lyfta" sig ett par snäpp, vi såg ju vad som hände denna säsong, nästan alla gick ned sig rejält, och på precis alla punkter, det är länge sedan man såg ett så uselt försvar som Luleå hade, det var en riktig hönsgård där ute, BP eller 5 mot 5 spelade ingen roll .... lika uselt oavsett.
Vad Ottawas GM säger nu och vad som blir i Oktober brukar inte alltid vara samma sak. Forwardssidan ser riktigt dålig ut? Vad jämför du egentligen med? NHL? Luleås forwardssida är långt ifrån riktigt dålig däremot är det ingen SM-guld trupp ännu.. däremot så ska det in minst en center och en forward till enligt Skuggan. Att man hoppas på att spelare trappar upp sitt spel är bara en del av sporten.. Eller du kanske menar att man ska skita i t.ex. Juniorer som inte är A-lagsmässiga direkt de kommer till klubben?
Pajala skrev:ja klasen kan vi ju glömma direkt http://www.kuriren.nu/sport/klasen-uppges-stanna-i-lugano-nm4512471.aspx
Nu är det väl så att det inte bara handlar om vad sportchefer säger utan vad spelaren vill, vad ekonomin tillåter samt vad man har för planer för laget. Allt är inte svart och vitt herr Pajala.
ski3r skrev:Määk skrev:Vet inte trovärdigheten men vad jag hört så finns det inte mycket pengar kvar att värva för. Två forwards ska in varav en kommer det läggas krut på och den andra bli typ en Bromé. Vi får sätta hoppet till att utvecklingen av befintliga spelare överträffar förväntningarna och att man hittar en förstacenter.
Om så är fallet ligger vi pyrt till....
Titta på Malmö. Inte är det några superspelare direkt man har i truppen. De lag som värvat bäst inför säsongen (Växjö och Linköping) åkte ut väldigt tidigt i slutspelet. SAIK värvade hem stjärnor och blev utslagna i kvarten redan. De lag som är kvar är tre lag som spelar som just lag (HV71, Malmö och Brynäs) och genom detta kompenserar för den lite sämre truppen samt ett Frölunda som satsat ungt igen. Faktum är att ett lag slår oftast klass.. Och om det är Bulan som ska stå i båset nästa säsong så har Luleå någon som verkligen vet hur man sammanfogar ett lag. Kolla på vad han gjort i Brynäs de senaste två säsongerna t.ex.
Pajala skrev:Määk skrev:Vet inte trovärdigheten men vad jag hört så finns det inte mycket pengar kvar att värva för. Två forwards ska in varav en kommer det läggas krut på och den andra bli typ en Bromé. Vi får sätta hoppet till att utvecklingen av befintliga spelare överträffar förväntningarna och att man hittar en förstacenter.
Precis, Luleås ekonomi är inte på topp och skuggan sa att det är allsvenska spelare som gäller, bara bita i det sura äpplet och hoppas att några spelare plötsligt blir bättre (och som vanligt blir dom inte det).
Tror krutet läggs på någon föredetting som har varit bra för ett x antal säsonger sedan, fan jag orkar inte med en Hillding/Kennedy typ som ser ut att vantrivas på isen och levererar NADA.
Nä nu letar jag fram grillen och inväntar sommaren, fan så skönt det ska bli med no-hockey i flera månader
Han har aldrig sagt att det är allsvenska spelare som gäller.. så där sitter du och talar osanning alt. gissar dig till saker. Är du alltid så här negativ eller är det bara när du inser att NHL 17 inte kan appliceras på verkligheten?
Sida 12 av 20 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20
Liknande ämnen
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 5
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 3
» Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 4
» Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2