2017-01-31, SHL-omgång 40, Malmö - Luleå
+36
stormvägen
Hedanders
GustenA
Lajon
pingu
amarule
Norrlandstoken
Mange
Anthrax
Jonken
JuniorX
Lulefan
icemask
Kapten Haddock
Ferros
Pajala
ski3r
Norlin
Rönken
Donten_
LulefanGBG
tibet
kokostrollet
Rikky
Bamsefar
NallePhu
Urken
Redbear
Dilox
Dustin
Tigerman
hokkzorz
GLHF
Donowitz
Puckad
Admin
40 posters
Sida 6 av 6
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2017-01-31, SHL-omgång 40, Malmö - Luleå
Helvete...jag skulle ju återgå till boken. Varför är man självspäkare?
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
Vilken jävla käftsmäll.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Det här laget är så förbannat genomusla, AVGÅ HELA BUNTEN
Mange- Antal inlägg : 6617
LulefanGBG skrev:Jag hade tom kunnat tänka mig Klassen i defensiven och Robin Jonsson i offensivenUrken skrev:Ibland saknar jag Robin Jonsson i försvaret och Klasen i offensiven.
Mikko Pukka befinner sig i Sverige snart...
Rönken- Antal inlägg : 17811
icemask skrev:spelarna har ledsnat på skiten !
Ja, mer uppgivet än den här perioden får man leta efter.
Under all kritik faktiskt.
Anthrax- Antal inlägg : 984
Anthrax skrev:Hedanders skrev:Kommer bli avstängning För Falk.
Såg inte ens vad han gjorde?
Är rätt säker på att den tacklingen tar rejält i huvet... Min magkänsla, rättare sagt.
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Hur fan skall vi lyckas att ta några poäng mot Brynäs ?
Lajon- Antal inlägg : 4397
Malmö gör alltså 3 mål på 5 skott i sista perren...
Mange- Antal inlägg : 6617
På vilket sätt är det otroligt? De möter ju ett bottenlag som i vanlig ordning bränner för många chanser som bottenlag brukar göra, varför de är just bottenlag. Snarare logiskt.JuniorX skrev:Tigerman skrev:I andra var Malmö minst lika dåliga i egen zon, vi hade kalaslägen gång på gång utan att kunna förvalta dem. Vad som hände i tredje är nog mest en effekt av att Malmö gjorde 3-1, vilket i sig var en försvarstavla av gigantiska mått och inget som Lassi kan lastas för. Men det hade antagligen redan stått 0-3 till oss vid det läget om Alsenfelt haft LHF-tröja på sig, och spelet hade då också sett helt annorlunda ut.Ferros skrev:Tigerman skrev:Samtidigt måste det sägas:
Hade vi bytt målvakter idag hade vi nog vunnit. Eller åtminstone gått in i tredje i ledning, väl där skulle vi förstås tappat det ändå, men Alsenfelt har spikat igen med galna räddningar medan Lassi antagligen själv skulle vilja ha en ny chans på 1-1 och definitivt borde ha hållit ihop det vid 2-1.
Det är sällan detta stämmer, men det kan mycket väl göra det idag. Samtidigt har vår defensiv varit usel under andra och tredje perioden, så det är ju inte konstigt att vi släpper in många mål. Lassi kan inte vinna/hålla oss i alla matcher.
Malmö har ju spelat med otroligt hög risk i egen zon hela matchen och det är helt otroligt att de inte blir straffade för det.
Vi förlorar sargspelet hela tiden. Har gjort. Och gör hela tiden. Det gör inte saken lättare.
Lajon skrev:Hur fan skall vi lyckas att ta några poäng mot Brynäs ?
Är deras svacka djupare än varan? Annars nåt guds-hand-ingripande...
Dags att ngt händer för detta håller inte mer.....
Om det är så att dem tar upp junior tränare eller vad men nu måste saker hända, Spelarna verkar fan gett upp totalt ingen gaist eller energi för hela matchen!
Om det är så att dem tar upp junior tränare eller vad men nu måste saker hända, Spelarna verkar fan gett upp totalt ingen gaist eller energi för hela matchen!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Lajon skrev:Hur fan skall vi lyckas att ta några poäng mot Brynäs ?
det kan vi inte ... tyvärr
Pajala- Antal inlägg : 18788
Klubban tar i munnen inget annat!Hedanders skrev:Anthrax skrev:Hedanders skrev:Kommer bli avstängning För Falk.
Är rätt säker på att den tacklingen tar rejält i huvet... Min magkänsla, rättare sagt.
LulefanGBG skrev:På vilket sätt är det otroligt? De möter ju ett bottenlag som i vanlig ordning bränner för många chanser som bottenlag brukar göra, varför de är just bottenlag. Snarare logiskt.JuniorX skrev:Tigerman skrev:I andra var Malmö minst lika dåliga i egen zon, vi hade kalaslägen gång på gång utan att kunna förvalta dem. Vad som hände i tredje är nog mest en effekt av att Malmö gjorde 3-1, vilket i sig var en försvarstavla av gigantiska mått och inget som Lassi kan lastas för. Men det hade antagligen redan stått 0-3 till oss vid det läget om Alsenfelt haft LHF-tröja på sig, och spelet hade då också sett helt annorlunda ut.Ferros skrev:Tigerman skrev:Samtidigt måste det sägas:
Hade vi bytt målvakter idag hade vi nog vunnit. Eller åtminstone gått in i tredje i ledning, väl där skulle vi förstås tappat det ändå, men Alsenfelt har spikat igen med galna räddningar medan Lassi antagligen själv skulle vilja ha en ny chans på 1-1 och definitivt borde ha hållit ihop det vid 2-1.
Det är sällan detta stämmer, men det kan mycket väl göra det idag. Samtidigt har vår defensiv varit usel under andra och tredje perioden, så det är ju inte konstigt att vi släpper in många mål. Lassi kan inte vinna/hålla oss i alla matcher.
Malmö har ju spelat med otroligt hög risk i egen zon hela matchen och det är helt otroligt att de inte blir straffade för det.
Du menar att de väljer att spela med hög risk därför att de möter oss? Nja va...
NallePhu skrev:Klubban tar i munnen inget annat!Hedanders skrev:Anthrax skrev:Hedanders skrev:Kommer bli avstängning För Falk.
Inte den som händer med drygt 1 minut kvar...
NallePhu skrev:Klubban tar i munnen inget annat!Hedanders skrev:Anthrax skrev:Hedanders skrev:Kommer bli avstängning För Falk.
såg ut som en checking to the head men jag är inte säker.
Nej det menar jag inte. Jag menar det jag skriver. Att det är fullt logiskt att de inte blir straffade för sitt höga risktagande.JuniorX skrev:LulefanGBG skrev:På vilket sätt är det otroligt? De möter ju ett bottenlag som i vanlig ordning bränner för många chanser som bottenlag brukar göra, varför de är just bottenlag. Snarare logiskt.JuniorX skrev:Tigerman skrev:I andra var Malmö minst lika dåliga i egen zon, vi hade kalaslägen gång på gång utan att kunna förvalta dem. Vad som hände i tredje är nog mest en effekt av att Malmö gjorde 3-1, vilket i sig var en försvarstavla av gigantiska mått och inget som Lassi kan lastas för. Men det hade antagligen redan stått 0-3 till oss vid det läget om Alsenfelt haft LHF-tröja på sig, och spelet hade då också sett helt annorlunda ut.Ferros skrev:Tigerman skrev:Samtidigt måste det sägas:
Du menar att de väljer att spela med hög risk därför att de möter oss? Nja va...
Växjö låg under med 1-3, vände till vinst 4-3, ändå sågar Sam Hallam laget. Lite andra förutsättningar. förväntningar och krav där.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Alla bottenlag förlorar, vi är därmed fortfarande 9:a och lika långt från att missa play-in eller hamna i kvalet som innan matchen, bortsett från fyra friska minusmål.
Alltid något positivt man kan ta med sig från denna afton...
Alltid något positivt man kan ta med sig från denna afton...
Tigerman- Antal inlägg : 3431
LulefanGBG skrev:Nej det menar jag inte. Jag menar det jag skriver. Att det är fullt logiskt att de inte blir straffade för sitt höga risktagande.JuniorX skrev:LulefanGBG skrev:På vilket sätt är det otroligt? De möter ju ett bottenlag som i vanlig ordning bränner för många chanser som bottenlag brukar göra, varför de är just bottenlag. Snarare logiskt.JuniorX skrev:Tigerman skrev:I andra var Malmö minst lika dåliga i egen zon, vi hade kalaslägen gång på gång utan att kunna förvalta dem. Vad som hände i tredje är nog mest en effekt av att Malmö gjorde 3-1, vilket i sig var en försvarstavla av gigantiska mått och inget som Lassi kan lastas för. Men det hade antagligen redan stått 0-3 till oss vid det läget om Alsenfelt haft LHF-tröja på sig, och spelet hade då också sett helt annorlunda ut.Ferros skrev:Tigerman skrev:Samtidigt måste det sägas:
Jojo, men jag försökte förhålla mig något objektiv till deras sätt att spela i egen zon utan att blanda in vilket motstånd de möter. Men det var nog fel kontext för den analysen.
Finns ingen anledning till upprördhet, vi kan inte bättre än så här. Antingen parkerar vi bussen och gnetar till oss några oavgjorda eller så går vi för seger, missar grovt och åker på spö försvarsmässigt. I första fallet då kanske vi ändå kan skrapa ihop poäng till ett slutspel i det andra så är det totalt chanslöst. Lika bra vi spelar som KHK så slipper vi bli förnedrade.
Melart & Jaros inne på de tre sista bakåt idag. På två av dem undrade jag vad de pysslade med överhuvudtaget. Ingen bra dag på jobbet där.
TO när matchen är dygntorsk? Varför ska allt rulla på?
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Bamsefar skrev:Nä, nu går jag o skiter.
Ger förmodligen mer glädje än spelet
amarule- Antal inlägg : 1184
Testade den men fan det vart sämre spel inget fungerar mer!amarule skrev:Bamsefar skrev:Nä, nu går jag o skiter.
Ger förmodligen mer glädje än spelet
Där har vi lösningen! Värva!!!Rönken skrev:LulefanGBG skrev:Jag hade tom kunnat tänka mig Klassen i defensiven och Robin Jonsson i offensivenUrken skrev:Ibland saknar jag Robin Jonsson i försvaret och Klasen i offensiven.
amarule- Antal inlägg : 1184
Lider med fansen som åkt till arenan för att se matchen. Kan inte varit kul att se denna förnedring på plats.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Nu såg jag inte matchen men att det blev torsk har jag fattat. Matchstraffet Luleå fick kommenteras av NSD "I samband med det målet ådrog sig Luleåveteranen Andreas Falk ett matchstraff för interference.".
Matchstraff för interference låter ju rätt udda, vetesjutton om jag sett det förut men det kanske är en misstolkning eller felskrivning. Eller?
Matchstraff för interference låter ju rätt udda, vetesjutton om jag sett det förut men det kanske är en misstolkning eller felskrivning. Eller?
Rikky- Antal inlägg : 1944
Har det gått någon märklig prestige i att inte återförena Hedman-Emanuelsson-Falk?
Det är ju inte direkt så att det sprakar av kemi i kedjorna så man undrar ju vad f-n som händer.
Det är ju inte direkt så att det sprakar av kemi i kedjorna så man undrar ju vad f-n som händer.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Drömläge för Brynäs .....
... och samtidigt som SAIK till våren spelar sin trehundraförtiofjärde raka SM final så kommer vi få ett sex månader långt uppehåll till nästa tävlingsmatch.
SM-guld i att bränna chanser av notoriska sumpare som Juntila och Lagace.
Tre backar under isen (Mikkelson, Melart, Jaros).
Och tre tränare som bara låter saker rulla på och gå åt helvete.
Den här insatsen var faktiskt det sista som Luleå behövde i det här läget.
Men jag har skrivit det tidigare och skriver det igen. Vi blir elva eller tolva. Det är bara att blunda hårt och låta säsongen passera.
Tre backar under isen (Mikkelson, Melart, Jaros).
Och tre tränare som bara låter saker rulla på och gå åt helvete.
Den här insatsen var faktiskt det sista som Luleå behövde i det här läget.
Men jag har skrivit det tidigare och skriver det igen. Vi blir elva eller tolva. Det är bara att blunda hårt och låta säsongen passera.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
... för vår gratis plats i CHL är väl borta nu?
Träningsmatch mot Leksand och Modo i McDonaldscup att se fram emot då.
Jag bitter ... ?
Urken skrev:Ibland saknar jag Robin Jonsson i försvaret och Klasen i offensiven.
Jo i 52 seriematcher om året ungefär!!!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
amarule skrev:Där har vi lösningen! Värva!!!Rönken skrev:LulefanGBG skrev:Jag hade tom kunnat tänka mig Klassen i defensiven och Robin Jonsson i offensivenUrken skrev:Ibland saknar jag Robin Jonsson i försvaret och Klasen i offensiven.
Han kan nog gå in och ta 1a-centerplatsen lätt!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Tråkigt med förlust, såklart. Sen den här mannen http://www.kuriren.nu/sport/jidstrom-kanslomassigt-svart-att-lamna-6960220.aspx lämnade föreningen har det faktiskt inte blivit bättre
tibet- Antal inlägg : 1298
Tur att vi redan har förlängt med alla så vi har samma grymma lag nästa säsong!
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Sir Prozac skrev:Tur att vi redan har förlängt med alla så vi har samma grymma lag nästa säsong!
Nästa säsongs ansvariga är nog dom som valt ut vilka det skulle förlängas med.
tibet- Antal inlägg : 1298
Sir Prozac skrev:Tur att vi redan har förlängt med alla så vi har samma grymma lag nästa säsong!
Det är det jag inte fattar, ingen tränare kan få till detta lag till nästa år när man förlänger med en massa utfyllnadsspelare, det fungerar inte att bara ta in en ny center eller back, igår fanns det inte en enda spelare som fick godkänt, tyvärr.
Försökte smyga in på shls hemsida för att kolla sammanfattningen/highlights för matchen utan att bli spoilad men 5-1 lyckades jag inte undvika och reflexmässigt sökte jag efter . Aja, falk blir väl borta i 3-5 matcher, nya tag mot brynäs imorgon, man får väl hopppas på att bulan går på halvfart som våra spelare som signar för nya lag under slutet på säsongen.
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Nu var ju försvarsspelet visserligen under all kritik, men jag tycker Lassi gjorde en ganska blek insats. både 1-1 och 1-2 är puckar han tar när spelar som han brukar. Jag tycker det är dags att vi provar köra Filip lite mer, gärna några matcher på raken så kan Lassi få gå och knyta näven i fickan på träningarna ett tag.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
hokkzorz skrev:Nu var ju försvarsspelet visserligen under all kritik, men jag tycker Lassi gjorde en ganska blek insats. både 1-1 och 1-2 är puckar han tar när spelar som han brukar. Jag tycker det är dags att vi provar köra Filip lite mer, gärna några matcher på raken så kan Lassi få gå och knyta näven i fickan på träningarna ett tag.
ja Lassi är väldigt blek i år och ligger på plats 11 i målvaktsligan, sen så påverkar ju hans resultat av att alla andra lagdelar totalt har rasat ihop .... det är mycket nu
Pajala skrev:hokkzorz skrev:Nu var ju försvarsspelet visserligen under all kritik, men jag tycker Lassi gjorde en ganska blek insats. både 1-1 och 1-2 är puckar han tar när spelar som han brukar. Jag tycker det är dags att vi provar köra Filip lite mer, gärna några matcher på raken så kan Lassi få gå och knyta näven i fickan på träningarna ett tag.
ja Lassi är väldigt blek i år och ligger på plats 11 i målvaktsligan, sen så påverkar ju hans resultat av att alla andra lagdelar totalt har rasat ihop .... det är mycket nu
Resultaten ja, alltså statsen. Men han har släppt ovanligt mycket enkla puckar förbi sig i år. Ingen har väl kanske varit nån direkt tavla, men man är van vid en högre nivå på Lassi's spel. Jag tycker det är dags att låta Filip kliva fram, han har spelat grymt bra i år.
2-1 är ett väldigt billigt mål, 1-1 bör han också kunna ta även om det är ett bra skott, men det är trots allt fri sikt och utanför slottet. Nu har Lassi tur att han är just Lassi, han har ett rejält förtroendekapital att knapra på. Hade det varit Daniel Larsson eller någon annan med samma låga fans-status hade han blivit sågad med fotknölarna och därefter kölhalats efter gårdagens insats.hokkzorz skrev:Pajala skrev:hokkzorz skrev:Nu var ju försvarsspelet visserligen under all kritik, men jag tycker Lassi gjorde en ganska blek insats. både 1-1 och 1-2 är puckar han tar när spelar som han brukar. Jag tycker det är dags att vi provar köra Filip lite mer, gärna några matcher på raken så kan Lassi få gå och knyta näven i fickan på träningarna ett tag.
Resultaten ja, alltså statsen. Men han har släppt ovanligt mycket enkla puckar förbi sig i år. Ingen har väl kanske varit nån direkt tavla, men man är van vid en högre nivå på Lassi's spel. Jag tycker det är dags att låta Filip kliva fram, han har spelat grymt bra i år.
Håller med, Filip har varit stabilare senaste månaderna när han fått chansen och borde få fler matcher. Lassi var bra i sept-okt men på sistone har det slunkit in en och annan puck som egentligen inte borde.
Pajala skrev:Sir Prozac skrev:Tur att vi redan har förlängt med alla så vi har samma grymma lag nästa säsong!
Det är det jag inte fattar, ingen tränare kan få till detta lag till nästa år när man förlänger med en massa utfyllnadsspelare, det fungerar inte att bara ta in en ny center eller back, igår fanns det inte en enda spelare som fick godkänt, tyvärr.
Det sjukaste av allt är ändå att vissa här inne vill ha ytterligare förlängningar från dagens trupp!
farre- Antal inlägg : 2143
farre skrev:Pajala skrev:Sir Prozac skrev:Tur att vi redan har förlängt med alla så vi har samma grymma lag nästa säsong!
Det sjukaste av allt är ändå att vissa här inne vill ha ytterligare förlängningar från dagens trupp!
Nu är det ju bara dom bra kvar som inte har fölängt
Sida 6 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2017-10-17, SHL-match 10, Malmö - Luleå
» 2017-10-26, SHL-match 14, Luleå - Malmö
» 2017-01-14, SHL-omgång 35, Malmö - Luleå
» 2017-03-11, Play In-match 1, Malmö - Luleå
» 2017-03-13, Play In-match 2, Luleå - Malmö
» 2017-10-26, SHL-match 14, Luleå - Malmö
» 2017-01-14, SHL-omgång 35, Malmö - Luleå
» 2017-03-11, Play In-match 1, Malmö - Luleå