2017-01-14, SHL-omgång 35, Malmö - Luleå
+28
kokostrollet
Puckad
Sportsman
Hedanders
Dustin
Lajon
Urken
Rikky
Tigerman
Donten_
Davidoff
Bamsefar
Pontaking
Kapten Haddock
Polyfemos
delpiero
Myrman
JuniorX
Kato
Lars158
NallePhu
PM
Ferros
Pajala
Anthrax
Jonken
Redbear
Admin
32 posters
Sida 5 av 6
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: 2017-01-14, SHL-omgång 35, Malmö - Luleå
Och Dif leder med 3-0 mot Pölsan. Nog fan behöver vi poäng!
Myrman- Antal inlägg : 4663
Och Hilding, är inte det en jäkla blek värvning?
Sportsman- Antal inlägg : 166
Timeout vad fan......
Ge Malmö få fördelen att rita upp ngt vid tekning jisses......
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Riktigt svag avslutning på matchen från vår sida, Malmö kommer att göra mål om vi inte kommer upp någon nivå snarast.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Sportsman skrev:Och Hilding, är inte det en jäkla blek värvning?
inte undra på att Växjö supportrar jublade när vi signade honom.
Återigen en sopslut kille som Luleå plockar upp
Pajala- Antal inlägg : 18817
Se där! En pinne säkrad efter 3 x 20!
Jonken- Antal inlägg : 7091
Det räcker inte... Det räcker inte! DET RÄCKER INTE!!!
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Vi räckte till en pinne i alla fall. Tack vare ungdomarna.
Förlängning.. Lär väl bli 0-0 där som vanligt. Jaja, hoppas på att straffar kan ge poäng.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Pajala skrev:Sportsman skrev:Och Hilding, är inte det en jäkla blek värvning?
inte undra på att Växjö supportrar jublade när vi signade honom.
Återigen en sopslut kille som Luleå plockar upp
Ja Osten bara bygger högar av för dåliga värvningar!
pingu- Antal inlägg : 2418
sweatt ? he he he
Hedanders- Antal inlägg : 2093
Ta i trä!!!
Puckad- Antal inlägg : 11374
JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!! Sweatt!!!!!
Jonken- Antal inlägg : 7091
SWEATTIGT SKOTT där my friends 1-2
Jaaa!!! Två pinnar!!!
JAAAAAAAAAAAA
SWEATTTTTTTTTT
Härligt, den poängen behövde vi.
SWEATTTTTTTTTT
Härligt, den poängen behövde vi.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Jaaaa.
Sweatt!!
Sweatt!!
Rikky- Antal inlägg : 1944
2P, starkt!
Sportsman- Antal inlägg : 166
Yeehaaa!!!!!
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Härligt! Sweatt var en av få som faktiskt var bra idag, så det känns bra att han får avgöra. Grymt fint förarbete av Melart innan också.
Det luktade desperation.NallePhu skrev:Timeout vad fan......
Puckad- Antal inlägg : 11374
Redbear- Antal inlägg : 6781
Se där. Till slut fick vi seger i OT. Sett till spelet får man vara nöjd idag till skillnad från förra matchen.
Kato- Antal inlägg : 1413
Jäkla vasst skott han har första smet utanför sedan så var siktet inställt smackebonk och extra pinnen klar!
Hårt snutet men det föll åt rätt håll till slut. Återtåget är påbörjat. Tio poäng kvar att spela in i januari.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Ferros skrev:Härligt! Sweatt var en av få som faktiskt var bra idag, så det känns bra att han får avgöra. Grymt fint förarbete av Melart innan också.
sweatt tappade ju pucken 10 sekunder innan slutet och gav en målchans till malmö .... nä han fick inte godkänt idag, Harju lagace och hillding var outstanding ... dåliga idag.
Pajala skrev:Ferros skrev:Härligt! Sweatt var en av få som faktiskt var bra idag, så det känns bra att han får avgöra. Grymt fint förarbete av Melart innan också.
sweatt tappade ju pucken 10 sekunder innan slutet och gav en målchans till malmö .... nä han fick inte godkänt idag, Harju lagace och hillding var outstanding ... dåliga idag.
Fast han var ju nästan den enda som vaskade fram målchanser offensivt också.
Nog för att Dif tog in på oss, men vi tog in på Mif och KHK!
Ferros skrev:Pajala skrev:Ferros skrev:Härligt! Sweatt var en av få som faktiskt var bra idag, så det känns bra att han får avgöra. Grymt fint förarbete av Melart innan också.
Fast han var ju nästan den enda som vaskade fram målchanser offensivt också.
det betyget ger jag till juniorerna .... sweatt ska vara vår bästa spelare och en av dom bästa i hela SHL ... nä han får inte godkänt fast han hängde sista jävligt snyggt.
Kapten Haddock skrev:Nog för att Dif tog in på oss, men vi tog in på Mif och KHK!
Innan den här matchen hade vi sex poäng ner och sex poäng upp. Nu har vi fyra upp och fem ner. Det måste ju vara ett steg åt rätt håll? Ett myrsteg, men ett steg.
Pajala skrev:Ferros skrev:Härligt! Sweatt var en av få som faktiskt var bra idag, så det känns bra att han får avgöra. Grymt fint förarbete av Melart innan också.
Sweatt dräller så fördjävla mycket med pucken också. Han är verkligen inte vän med den. Trots att han avgör i SD så tycker jag definitivt att man kan förvänta sig mer av honom.
Urken skrev:Pajala skrev:Ferros skrev:Härligt! Sweatt var en av få som faktiskt var bra idag, så det känns bra att han får avgöra. Grymt fint förarbete av Melart innan också.
Sweatt dräller så fördjävla mycket med pucken också. Han är verkligen inte vän med den. Trots att han avgör i SD så tycker jag definitivt att man kan förvänta sig mer av honom.
Sweatt hade dessutom en utav de där fördömda diagonalpassen i egen zon precis på slutet som höll på att kosta oss hela jävla kalaset.
Urken skrev:Pajala skrev:Ferros skrev:Härligt! Sweatt var en av få som faktiskt var bra idag, så det känns bra att han får avgöra. Grymt fint förarbete av Melart innan också.
Ja, att döma av hur spelet ser ut i spel 3-3 är det inget man tränar värst mycket på och således ser det ut som det gör där, nästan mer chansartat och ovisst än de där förbennade straffarna är det.
Anthrax- Antal inlägg : 984
Folk är så bajsnödiga för att DIF skall hinna ifatt oss, jag är 95% säker att vi kommer passera både KHK och MIF innan serien är över så det blir akademiskt om DIF skulle gå förbi eller inte
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
pingu skrev:Myrman skrev:Jag minns en tid när Harju var klinisk i avsluten. Nu är det inte ofta.
Harju är för seeg och bekväm för att vara en toppspelare i SHL. Tyvärr får han hur mycket förtroende som helst och långt kontrakt. Hoppas vi slipper Harju när hans kontrakt går ut.
Nu förklarar det ju inte hans uppträdande i alla matcher jag tycker oxo han har vart seg, men sa inte kommentatorn att Harju har haft ljumskproblem och var osäkert kort inför dagens match? skulle ju förklara att han föll bort helt i tredje mot SKAIK. han var faktiskt ok första halvan av matchen.
Pajala skrev:Donten_ skrev:Skuggan hade ingen riktig förklaring till vårt dåliga BP. Konstiga situationer eller något sådant var hans svar.
han skyllde på oflyt ... sen hostade han ... sån där hosta man får när man ljuger
Vad skall man göra på BP målet vi åker på idag tycker du? Skott i ribban (via filip tror jag) returen rakt ut på bladet på en MIF'are som skjuter direkt, sandström blockar, pucken studsar ut på bladet till nästa MIF'are som skjuter i mål. Visst, vi kanske måste vara hetare framför egen kasse men när det studsar med motståndarna på det viset så är det inte lätt.
Jonken skrev:LHF visar upp ett passningsspel -som kan jämföras med att inte lyckas pricka hålet i den gula postlådan.
Vad beror det på tycker du? att spelarna är för dåliga/oskickliga eller avsaknad av spelsystem?
hokkzorz skrev:Jonken skrev:LHF visar upp ett passningsspel -som kan jämföras med att inte lyckas pricka hålet i den gula postlådan.
Vad beror det på tycker du? att spelarna är för dåliga/oskickliga eller avsaknad av spelsystem?
Den ena, att de helt enkelt inte håller måttet, är en del. Helt klart. Sedan kan förvirring kring spelsystem göra så att man inte befinner sig på rätt plats vid rätt tillfälle. Brist i kommunikation? Spelidé? Ja, ni kan kalla det vad ni vill. Men något är det ju som inte stämmer. För Sweatt till exempel. Såhär spelade han inte i Brynäs. Då fick han mycket puckar i slottet där han fick avsluta. Eller som hans avgörande mål idag.
I Luleå använder vi honom på .. ja, jag vet inte vilket sätt. Fast sedan har vi inga superstars eller bra speluppläggare som kan skapa dessa lägen åt honom heller. Det ena ger det andra, osv.
En sak som jag reflekterar över gång på gång. Det märks att självförtroendet är riktigt lågt i laget just nu. Vi står i princip aldrig upp på blålinjen när motståndarna anfaller, vi faller ner djupt i knät på våran målis och dom får vända ifrån och spela upp till släpande spelare som har fritt skottläge.
Samma sak när vi hamnar under press i egen zon, vi blir så sjukt små och alla faller in mot målet vilket gör att motståndarna bara kan kasta pucken upp mot blå om dom vinner en sarg duell så kan dom hålla kvar spelet i vår zon. Det är största anledningen till att vi får långa anfall emot oss.
Samma sak när vi hamnar under press i egen zon, vi blir så sjukt små och alla faller in mot målet vilket gör att motståndarna bara kan kasta pucken upp mot blå om dom vinner en sarg duell så kan dom hålla kvar spelet i vår zon. Det är största anledningen till att vi får långa anfall emot oss.
Senast ändrad av hokkzorz den lör 14 jan 2017, 20:32, ändrad totalt 1 gång
Urken skrev:hokkzorz skrev:Jonken skrev:LHF visar upp ett passningsspel -som kan jämföras med att inte lyckas pricka hålet i den gula postlådan.
Den ena, att de helt enkelt inte håller måttet, är en del. Helt klart. Sedan kan förvirring kring spelsystem göra så att man inte befinner sig på rätt plats vid rätt tillfälle. Brist i kommunikation? Spelidé? Ja, ni kan kalla det vad ni vill. Men något är det ju som inte stämmer. För Sweatt till exempel. Såhär spelade han inte i Brynäs. Då fick han mycket puckar i slottet där han fick avsluta. Eller som hans avgörande mål idag.
I Luleå använder vi honom på .. ja, jag vet inte vilket sätt. Fast sedan har vi inga superstars eller bra speluppläggare som kan skapa dessa lägen åt honom heller. Det ena ger det andra, osv.
Som jag ser det så om avsaknaden av spelsystem skulle vara det största problemet så skulle vi aldrig kunna spela oss ur zonen med fart, vilket vi ändå gör hyffsat ofta, men sen slarvas det med passningarna så vi blir av med pucken. Även om spelarna inte befinner sig på rätt plats vid rätt tillfälle så måste man väl ändå kunna kräva att spelarna skall kunna slå en passning blad till blad på elitnivå. Juniorerna har sjukt mycket bättre passningar än många av seniorerna. Kolla på Einars pass till Lundeströms mål OCH friläge. Engsund's pass till Foppa i första var helt brilljant oxo.
hokkzorz skrev:En sak som jag reflekterar över gång på gång. Det märks att självförtroendet är riktigt lågt i laget just nu. Vi står i princoå aldrig upp på blålinjen när motståndarna anfaller, vi faller nej djupt i knät på våran målis och dom får vända ifrån och spela upp till släpande spelare som har fritt skottläge.
vi blir små för att vi har ett dåligt lag, vi tillhör botten av tabellen och därför ser det ut som det gör, 34 omgångar ljuger inte ... vi är urusla
Pajala skrev:hokkzorz skrev:En sak som jag reflekterar över gång på gång. Det märks att självförtroendet är riktigt lågt i laget just nu. Vi står i princoå aldrig upp på blålinjen när motståndarna anfaller, vi faller nej djupt i knät på våran målis och dom får vända ifrån och spela upp till släpande spelare som har fritt skottläge.
vi blir små för att vi har ett dåligt lag, vi tillhör botten av tabellen och därför ser det ut som det gör, 34 omgångar ljuger inte ... vi är urusla
tur vi inte ligger 13-14'e plats, vet inte om jag hade klarat av att se vad du skulle skriva då
hokkzorz skrev:Urken skrev:hokkzorz skrev:Jonken skrev:LHF visar upp ett passningsspel -som kan jämföras med att inte lyckas pricka hålet i den gula postlådan.
Som jag ser det så om avsaknaden av spelsystem skulle vara det största problemet så skulle vi aldrig kunna spela oss ur zonen med fart, vilket vi ändå gör hyffsat ofta, men sen slarvas det med passningarna så vi blir av med pucken. Även om spelarna inte befinner sig på rätt plats vid rätt tillfälle så måste man väl ändå kunna kräva att spelarna skall kunna slå en passning blad till blad på elitnivå. Juniorerna har sjukt mycket bättre passningar än många av seniorerna. Kolla på Einars pass till Lundeströms mål OCH friläge. Engsund's pass till Foppa i första var helt brilljant oxo.
Fast brister i spelsystem behöver inte nödvändigtvis betyda att vi skulle fastna även i uppspelen/spel ur egen zon. Ett spelsystem för mig är mycket mer komplicerat än att man reducerar det till EN sak. Det består i massvis av beståndsdelar, där de allra flesta måste klaffa för att det ska fungera någorlunda bra. En del skulle exempelvis kunna vara uppspelen, som fungerar lite bättre än andra delar.
Sedan hävdar jag att vi har ett oerhört trubbigt lag. Många motsatte Olausson. Jag hade gärna sett honom i Luleå. Nu har jag dålig koll på hans status, men han hade inte gjort det sämre än exempelvis Kennedy. Han hade garanterat kunnat mata många fina pass till flera av våra spelare.
Det som är så frustrerande är att vi större delen av våra matcher har spelat riktigt dåligt: en majoritet av de beståndsdelar som spelsystemet är uppbyggt av, har inte alls fungerat. Men när vi väl får till det och vi spelar bra, som mot Skellefteå i förrgår, så får vi jobba så oerhört hårt för att vaska fram de vassa målchanserna. Oftast får vi inte ens de lägena, utan får böka in pucken. Det är få spelmål (tolkningsfråga, vad som anses vara spelmål, men enligt min tolkning) vi gör.
Här tror jag att det största problemet är spetsen.
Spetsen hade också gett oss några "gratismål", "enkla mål" om ni så vill, där exempelvis Klasen på egen hand hade kvitterat en match. Sådant har vi inte nu. Detta i samband med att vi bevisligen inte behärskar spelformerna som special teams medför, gör att vi även där ligger steget efter motståndarna. Alla dessa moment gör att vi får slita arslet av oss i spel fem mot fem för att hinna med. Och det gör vi inte.
Alla de saker jag tar upp nu skulle jag vilja bryta ned i ännu mindre beståndsdelar och ägna några A4-sidor åt, men den tiden tänker jag inte lägga ner. Jag är så oerhört less på vad vår förening genomgår just nu, så hälften vore nog. Jag mår på riktigt dåligt av det.
Anledningen att jag överhuvudtaget tar upp mitt egna mående i förra stycket, är för peka på en av de potentiella orsaker som kan ligga bakom att folk är så otroligt negativa/ger så mycket negativ kritik till Luleå Hockey. Detta är ämnat för båda sidor, de som anses vara pessimister och de som anses vara frozare. Vi reagerar alla olika, och uttrycker oss också därefter, på olika händelser.
Slutligen skulle jag vilja säga att jag ser fram emot nästa säsong, där jag tror att Einar och Lundeström kommer att växa ytterligare. Har drömmar om att de ska blomma ut likt Silfverberg och Järnkrok gjorde i Brynäs, året då de vann sitt senaste guld. Dessa spelare ska såklart kompletteras med ordentlig spets, som ska ledas av en tränare som kan förmedla sin spelidé (Bulan). Satan vad jag längtar. Slippa denna misär.
Både Lundeström & Einar kommer bli bättre nästa säsong bara vi får in kompetensen i båset dvs Bulan el liknande, Tror att dessa kommer dominera SHL så länge vi får behålla dem inom laget och förädla dem till dem är SHL stjärnor!
Man ser avsaknaden av ett grundspel är A & O spelarna famlar lite i blindo kommer på hälarna och sedan är cirkusen igång totalt tyvärr, 90tals hockeyn fungerar inte den är en kvarleva som sitter fortf hos Osten & Skuggan den ena vill ha tillbaka tex red line offsiden medans den andre tror man kan kötta sig till ett SM guld båda varianterna fungerar inte!
Tror att hela föreningen måste gå igenom ett nytt stålbad tyvärr för att få bort de element som är bakåtsträvande och ersätta med folk som ser framtiden i förarsätet, Känslan är mer och mer att händer inget nu så är risken mer att det inte blir slutspel för kvalserien känns avlägsen men forts det se ut likt det gör då går 3p systemet snabbt utför tyvärr!
Spelet i afton är en kombo av allt som sker inom föreningen det smittar av sig ned i leden tyvärr tvivlar att spelarna vill ha denna typ av hockey som lirats de senaste säsongerna, Spelare som Rajala - Sweatt och viss mån Flix hämmades av det mer dump and chase samt denna 90tals hockey tror att skulle det vart en offesiv hockey med snabba uppspel på FW skulle tex Rajala smällt in betydligt fler mål än vi såg förra säsongen!
Har bara att säga BYGG OM BYGG NYTT och framförallt rensa i alla led där det ska in nytt blod!
Man ser avsaknaden av ett grundspel är A & O spelarna famlar lite i blindo kommer på hälarna och sedan är cirkusen igång totalt tyvärr, 90tals hockeyn fungerar inte den är en kvarleva som sitter fortf hos Osten & Skuggan den ena vill ha tillbaka tex red line offsiden medans den andre tror man kan kötta sig till ett SM guld båda varianterna fungerar inte!
Tror att hela föreningen måste gå igenom ett nytt stålbad tyvärr för att få bort de element som är bakåtsträvande och ersätta med folk som ser framtiden i förarsätet, Känslan är mer och mer att händer inget nu så är risken mer att det inte blir slutspel för kvalserien känns avlägsen men forts det se ut likt det gör då går 3p systemet snabbt utför tyvärr!
Spelet i afton är en kombo av allt som sker inom föreningen det smittar av sig ned i leden tyvärr tvivlar att spelarna vill ha denna typ av hockey som lirats de senaste säsongerna, Spelare som Rajala - Sweatt och viss mån Flix hämmades av det mer dump and chase samt denna 90tals hockey tror att skulle det vart en offesiv hockey med snabba uppspel på FW skulle tex Rajala smällt in betydligt fler mål än vi såg förra säsongen!
Har bara att säga BYGG OM BYGG NYTT och framförallt rensa i alla led där det ska in nytt blod!
Sitter och kollar på reprisen, missade första 13 minuterna och det var väl då det var riktigt risigt vad jag förstått, men därefter så har det varit en ganska jämn match där Malmö haft lite mer puck men LHF haft de klart vassaste chanserna. Ganska rättvist med 1-1 efter två perioder.
Spelet i 5 mot 5 ser överlag rätt OK ut, det händer att vi slår bort puckar ibland (främst Lagacé och Sweatt så här långt, Masto har också gjort ett par enkla felpass) när vi kommer högre upp i banan men vändningarna från egen zon funkar oftast bra.
Våra BP:n tenderar dock att krympa ihop istället för att jobba med ordentlig press, det hände vid 1-0 men är även rätt konsekvent i de övriga. Och det PP vi fick i andra blev totalt pannkaka. Så Special Teams är absolut inget vidare så här långt.
Spelet i 5 mot 5 ser överlag rätt OK ut, det händer att vi slår bort puckar ibland (främst Lagacé och Sweatt så här långt, Masto har också gjort ett par enkla felpass) när vi kommer högre upp i banan men vändningarna från egen zon funkar oftast bra.
Våra BP:n tenderar dock att krympa ihop istället för att jobba med ordentlig press, det hände vid 1-0 men är även rätt konsekvent i de övriga. Och det PP vi fick i andra blev totalt pannkaka. Så Special Teams är absolut inget vidare så här långt.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Att komma efter F-lunda- Skaik, Färjestad OCH Djurgården är fan inte "akademiskt", det är katastrof!hokkzorz skrev:Folk är så bajsnödiga för att DIF skall hinna ifatt oss, jag är 95% säker att vi kommer passera både KHK och MIF innan serien är över så det blir akademiskt om DIF skulle gå förbi eller inte
I så fall får vi se till att slå ut ett eller ett par av dom lagen i slutspelet. Det skulle rädda säsongen
hokkzorz skrev:Folk är så bajsnödiga för att DIF skall hinna ifatt oss, jag är 95% säker att vi kommer passera både KHK och MIF innan serien är över så det blir akademiskt om DIF skulle gå förbi eller inte
Så då är du nöjd med säsongen? , speciellt om man hade de ambitionerna innan säsongen började. Själv anser jag årets säsong, sedd till ambition och resurser vara den sämsta Luleå presterat sen vi gick upp och oavsett hur den slutar så måste det tas till radikala åtgärder .
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Bamsefar skrev:hokkzorz skrev:Folk är så bajsnödiga för att DIF skall hinna ifatt oss, jag är 95% säker att vi kommer passera både KHK och MIF innan serien är över så det blir akademiskt om DIF skulle gå förbi eller inte
Så då är du nöjd med säsongen? , speciellt om man hade de ambitionerna innan säsongen började. Själv anser jag årets säsong, sedd till ambition och resurser vara den sämsta Luleå presterat sen vi gick upp och oavsett hur den slutar så måste det tas till radikala åtgärder .
De skulle vara om vi gjorde liknande vändning som i fjol, men utan dumphockey och med ett vägvinnande deffesivt spel samt ett effektivt klingande offensivt spel och många poäng!
MEN de kan vi nog bara drömma om
Bamsefar skrev:hokkzorz skrev:Folk är så bajsnödiga för att DIF skall hinna ifatt oss, jag är 95% säker att vi kommer passera både KHK och MIF innan serien är över så det blir akademiskt om DIF skulle gå förbi eller inte
Nej jag är inte nöjd, det blir man väl aldrig. Men om man _nyktert_ tittar på våran trupp så ligger vi där vi skall sett till spelarmaterialet. Visst, jag hade önskat att alla våra nyförvärv hade vart i toppen av skytteoch poängligan och det är ett misslyckande i sig. Men med tanke på att båda våra tilltänkta spetspelare inte hade nån SHL erfarenhet och var en chansning på att dom skulle leverera, så är det inte så konstigt att dom floppade (oavsett spelsystem, tränare eller sportchef). Det får Osten och sportrådet ta på sig.
Redanpå förhand så var det ganska givet att med tur och om alla våra nyförvärv skulle slå väl ut så skulle vi kunna vara med och tampas om en top 6 placering, nu vart det inte så. Ja, föreningen har misslyckats, det suger och det finns flera orsaker bakom varför det går så kasst för oss i år men det största är att vi inte har tillräckligt bra spelarmaterial. Jag säger det igen, vi har just nu ett lag för plats 7-10 varken mer eller mindre. JA det är ett misslyckande, NEJ jag är inte nöjd. Men man måste kunna se det längre än "sparka skuggan", "bänka harju". Folk här på forumet letar så in i helvete efter syndabockar, nån som skall hängas ut, nån som måste "take the fall". Kan vi vänta med det till efter säsongen har avslutats. Folk verkar tro att vi är i fritt fall, att vi kommer missa slutspelet. En del verkar till och med tro att vi kommer hamna i kvalspel. Inte ens i det värsta mardrömsscenariot så kommer vi missa plats 7-10. På nått magiskt vis så kommer ALLA andra lag få poäng medans vi kommer få noll i varje match, skärp er nu för fan.
Att läsa pajjkastningen här inne efter varje match är fan tragiskt. Folk påstår sig ha "luleåhjärta" för att man bryr sig, för att man är engagerad. Engagera er då i att försöka vara possitiva, att stötta föreningen som ni säger er vara så stolta över att representera.
Jag hoppas innerligt inte att spelarna är inne och läser här, hur fan skall dom kunna vända nånting negativt till nått bra så länge dom som skall vara deras fans, deras ryggrad bara skriver massa skit bakom deras ryggar.
JA, vi har underpresterat, JA vi ligger inte bra till, NEJ jag är inte nöjd. MEN loppet är inte kört än. ALLA omgångar skall spelas klart och playin och slutspelet spelas först innan vi kan summera säsongen och börja avstampet mot nästa säsong. Kan vi lägga dommedagsprofesiorna på hyllan tills dess att säsongen är över? Eller tror ni att konstant gnälla på laget, spelare, ledare kommer leda till nått positivt? Att det kommer få laget att känna "oj, bäst vi skärper oss och spelar bra, fansen kräver det". Tror ni inte dom fattar det redan. Dom känner nog en enorm press redan, spelare, tränare, ledare, alla känner pressen. Kan vi minska på det trycket som media och allmänheten redan ställer på dem genom att som fans stötta och tro på dem? Det tänker jag göra iaf.
Sida 5 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Liknande ämnen
» 2017-01-31, SHL-omgång 40, Malmö - Luleå
» 2017-10-17, SHL-match 10, Malmö - Luleå
» 2017-10-26, SHL-match 14, Luleå - Malmö
» 2017-03-13, Play In-match 2, Luleå - Malmö
» 2017-03-11, Play In-match 1, Malmö - Luleå
» 2017-10-17, SHL-match 10, Malmö - Luleå
» 2017-10-26, SHL-match 14, Luleå - Malmö
» 2017-03-13, Play In-match 2, Luleå - Malmö
» 2017-03-11, Play In-match 1, Malmö - Luleå