Einar Emanuelsson
Sida 5 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Einar Emanuelsson
Precis, är bäst för hans framtida utveckling att byta lag. Skellefteås spelstil kan nog passa honom bra, med mycket fart.Lulefan skrev:Ta det lugnt, det är väl knappast en bomb att Einar ryktas bort eller att han ryktas till Skellefteå, både han och Petter har ju spelat där, om än Einar bara en viss del av juniortiden. Vore väl annorlunda om han var den spelare han varit tidigare säsonger, men med säsongen han har i ryggen så är det verkligen inget konstigt att hans framtid i LHF är oviss.
Blinders- Antal inlägg : 5245
Witchfinder77 skrev:Nu ryktas Einar gå till Sixfingers nästa säsong. Det vore tragiskt.
Hoppas för Einars skull att han lyckas nästa år, oavsett klubb. I år har han floppat, big time.
Wolfhunter likes this post
Jojjan- Antal inlägg : 404
Bamsefar, Norlin, Donowitz, Puckad, Wolfhunter, Kanellängd and Blitzwagen like this post
Jojjan skrev:Einar dementerar Skellefteå
Var?
Norlin- Antal inlägg : 4515
Expressen kopplade tidigare i veckan samman dig med Skellefteå. Vill du säga något om det?Norlin skrev:Jojjan skrev:Einar dementerar Skellefteå
Var?
– Det där förvånade verkligen mig. Jag vet inte var det kommer från, jag har inte hört ett ord om att de ska vara intresserade av mig. Jag har ju dessutom kontrakt över nästa säsong.
Och du har inga som helst tankar på att bryta det?
– Nej, nej, nej.
Sedan tillägger han:
– Absolut inte.
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/emanuelsson-gjorde-efterlangtat-mal-och-hyllades-sedan-bemotte-han-uppgifterna-om-skelleftea-nej-nej-nej-absolut-inte/l6n116er
Bamsefar, Högljudd, Norlin, Donowitz and Blitzwagen like this post
Vilken jävla torka det varit men vad händer; Finalmatch 1 och då kommer andra målet för säsongen, ett klassiskt Einar-mål. Snipern. Matchavgörande 3-1. Såväl publiken som lagkompisarna hyllade honom.
– Första känslan för egen del var lättnad över att jag äntligen gjorde mål igen. Det som sedan hände är svårt att beskriva, men man blev väldigt rörd, säger Einar en kort stund efter slutsignalen i den första SM-finalen som Luleå vann med 4–1.
– Först för stödet från laget – det var jätteroligt och fint av dem – men när sedan hela hallen börjar skrika mitt namn var det nästan svårt att ta in. Det är nog det mäktigaste som jag har varit med om, fortsätter han.
Forza Einar!!!
Jokerman ll- Antal inlägg : 1466
Bamsefar, Högljudd, Metheuz and Blitzwagen like this post
ski3r- Antal inlägg : 1992
Som sagt blev fan tårögd igår när hela publiken och laget firar honom som om att SM-guldet vore klart. Tror också att detta är beviset på hur homogen och välsmord gruppen är där alla kämpar tillsammans och för varandra.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Pajala likes this post
Vi gör det tillsammansLulefanGBG skrev:Snacka om en spelare som INTE är större än laget. Han har kämpat i ständig motgång hela säsongen, men accepterat varenda liten roll han fått och kämpat vidare med bravur. Tänk om det kunde lossna för honom här i finalserien och bygga lite självförtroende inför nästa säsong.
Som sagt blev fan tårögd igår när hela publiken och laget firar honom som om att SM-guldet vore klart. Tror också att detta är beviset på hur homogen och välsmord gruppen är där alla kämpar tillsammans och för varandra.
Vi är Luleå
LulefanGBG likes this post
Härligt att höra från Einar själv att SKE ryktet just bara var ett rykte.
Pajala- Antal inlägg : 18747
Sunderbyare likes this post
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Högljudd likes this post
bearjew skrev:Förlåt men kan inte låta bli. Du Pajala är förmodligen den som skrikit allra högst om giljotinen. Stunder då Einar snarare har behövt oss fans som mest i ryggen.
Jadå, en spelare som har levererat kring 30 poäng fick ihop 2 poäng bara, så det är upp till honom att visa det nu, det kanske släpper nu, hoppas det annars kanske han ryker.
Urken likes this post
Ska du hänvisa till statistik så hänvisa till korrekt statistik dvs hur många mål har einar gjort på alla slutspel han medverkat i, vet du det?Pajala skrev:bearjew skrev:Förlåt men kan inte låta bli. Du Pajala är förmodligen den som skrikit allra högst om giljotinen. Stunder då Einar snarare har behövt oss fans som mest i ryggen.
Jadå, en spelare som har levererat kring 30 poäng fick ihop 2 poäng bara, så det är upp till honom att visa det nu, det kanske släpper nu, hoppas det annars kanske han ryker.
icemask- Antal inlägg : 4174
icemask skrev:Ska du hänvisa till statistik så hänvisa till korrekt statistik dvs hur många mål har einar gjort på alla slutspel han medverkat i, vet du det?Pajala skrev:bearjew skrev:Förlåt men kan inte låta bli. Du Pajala är förmodligen den som skrikit allra högst om giljotinen. Stunder då Einar snarare har behövt oss fans som mest i ryggen.
fyra stycken men det är inte det jag menade med trettio poäng, det var under grundserien, eftersom hans poängskörd uteblev så hoppas man att han får igen den retroaktivt i finalen.
Blitzwagen- Antal inlägg : 138
Sundance Kid and Kanellängd like this post
Blitzwagen likes this post
Blinders88 skrev:Expressen kopplade tidigare i veckan samman dig med Skellefteå. Vill du säga något om det?Norlin skrev:Jojjan skrev:Einar dementerar Skellefteå
Var?
– Det där förvånade verkligen mig. Jag vet inte var det kommer från, jag har inte hört ett ord om att de ska vara intresserade av mig. Jag har ju dessutom kontrakt över nästa säsong.
Och du har inga som helst tankar på att bryta det?
– Nej, nej, nej.
Sedan tillägger han:
– Absolut inte.
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/emanuelsson-gjorde-efterlangtat-mal-och-hyllades-sedan-bemotte-han-uppgifterna-om-skelleftea-nej-nej-nej-absolut-inte/l6n116er
Helt rätt. Med tanke på hur SkAIK behandlade honom innan han gick till Luleå och det faktum att han lyckades fly det dårhuset till att börja med så är det väl självklart att han hellre väljer klubben som satsade på honom och som slåss om SM-guld varje säsong istället för klubben som bara spelar kvartsfinal.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Bamsefar likes this post
Forza Einar!
Redbear likes this post
Norlin and Hankburger like this post
Bamsefar, Jonken and Danneja like this post
PM likes this post
Hur har han sätt ut under matcherna?
Jonsey78- Antal inlägg : 103
Ganska osynlig, som stora delar av förra säsongen.Jonsey78 skrev:3 matcher inga poäng av Einar Hoppas det inte sätter sig i huvudet igen.
Hur har han sätt ut under matcherna?
pingu likes this post
pingu likes this post
ezz- Antal inlägg : 366
Hedanders likes this post
Hedanders- Antal inlägg : 2092
Hoppas för grabbens skull att det händer nått snart han behöver det!
Danneja- Antal inlägg : 745
Hoppas för grabbens skull att det händer nått snart han behöver det!
Annars tror jag vi ser han i Finska ligan nästa säsong som brorsan
pingu likes this post
Hedanders skrev:Jag hade gärna sett en kedja med Einar och Komarek. Kanske med Shinnimin som tredje länk?
Både Einar och Komarek verkar ha svårt att producera kontinuerligt. Båda behöver nog exakt rätt kedjekompisar och spelsystem för att få spelet att fungera.
Säsongen har knappt börjat men om dessa herrar inte får igång sitt spel så tycker jag vi ska försöka byta ut dessa. Vi är i behov av producerande spelare.
pingu- Antal inlägg : 2418
Minnet är kort?pingu skrev:Hedanders skrev:Jag hade gärna sett en kedja med Einar och Komarek. Kanske med Shinnimin som tredje länk?
Både Einar och Komarek verkar ha svårt att producera kontinuerligt. Båda behöver nog exakt rätt kedjekompisar och spelsystem för att få spelet att fungera.
Säsongen har knappt börjat men om dessa herrar inte får igång sitt spel så tycker jag vi ska försöka byta ut dessa. Vi är i behov av producerande spelare.
chiII- Antal inlägg : 1038
JohanO likes this post
Andra matchen tillsammans med Tyrre och Brännis så spräcks målnollan. Skööönt för Einar och man såg glädjen i laget efter målet. Tyrre såg också ut att trivas, han var så där dominant som vi är vana att se.
0-2 Einar Emanuelsson #shl #lhfgifs #luleahockey #våratgäng
— Luleå Hockey GIFs (@LHFGIFs) October 6, 2022
C More pic.twitter.com/WtuzH5JaC5
Bamsefar, PM, Jonken and LulefanGBG like this post
Fan vad roligt.
https://www.luleahockey.se/article/3b63alav1-30c4d/einar-forlanger-med-varat-gang
Tony Moore, kokostrollet, LulefanGBG, Puckad, Kneten, Kanellängd, Blitzwagen and Serkan122 like this post
Hedanders- Antal inlägg : 2092
Kanellängd and Blitzwagen like this post
Danneja likes this post
Man blir glad han ska aldrig spela i några andra SHL färger än våra!
Snälla leverera Engsund och Honka på förlängning nu också!
Blinders and Kneten like this post
Snikne Ville- Antal inlägg : 6525
Tony Moore likes this post
Vad säger du om den här nyheten då?https://t.co/Zl3xREyI5M
— Luleå Hockey (@LuleaHockey) November 24, 2022
Einar Emanuelsson har förlängt med Luleå Hockey. Och kontraktet sträcker sig över ytterligare fem säsonger tillsammans. pic.twitter.com/QSXvDAt6mc
-Tack Einar & Luleå Hockey
Jonken- Antal inlägg : 7057
Nu hoppas vi att han firar förlängningen med att återgå till finalformen från i våras!
Kanellängd- Antal inlägg : 871
Bamsefar and Danneja like this post
evanovich- Antal inlägg : 158
LinusFröbergsMustasch- Antal inlägg : 358
Bamsefar- Antal inlägg : 12230
ski3r- Antal inlägg : 1992
Färjestad se upp! 🤪
Nämen skämt åsido en grym förlängning tycker jag.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12313
Braun likes this post
BulanFanClub- Antal inlägg : 644
Dustin- Antal inlägg : 7169
Men nu är det lite lunk igen. Det är svårt. Som en skevhet. Ett gnissel i skridskoskären. En hundradels sekund med eftertanke som spolar bort en möjlighet. Han är lite av ett mysterium, våran Einar.
I det perspektivet så är fem år en överraskning för mig. Klubben måste fortfarande tänka att det finns potential att plocka ut. Och det tror jag också på. Och kanske är det så att ett så långt kontrakt är precis den gnista som kommer att få himlen att spraka igen. Jag hoppas på det.
JuniorX- Antal inlägg : 4185
Redbear likes this post
Och fem år dödar så mycket snack!
Puckad- Antal inlägg : 11372
Nä men nu jävlar får vi hoppas att han slappnar av och börjar ösa in lite poäng, Einar har mycket hockey i sig och nu kanske det släpper när han vet att det blir Luleå i många år till.
Sida 5 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8