2016-10-18, SHL-omgång 9, Luleå - Malmö
+34
Tony Moore
Tigerman
Donowitz
CKa
GustenA
Mange
Sportsman
Norrlandstoken
Polyfemos
JuniorX
Bamsefar
rasbiologen
Lulefan
Dustin
Kato
Donten_
Old Brooklyn
PM
Urken
Ferros
Patrik82
Puckad
NallePhu
wilmus2007
nummer 17
Pajala
LulefanGBG
GLHF
Number 69
Rönken
Qirren
Redbear
MickkeJ
Admin
38 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2016-10-18, SHL-omgång 9, Luleå - Malmö
Förstår inte varför man inte skulle få diskutera Luleås spelare med dagens match som utgångspunkt i en matchtråd?
Klart som fan man måste diskutera vissa spelare för att diskutera vad som sker i en match.
Jåaaaaaaaaaaaaa! Emanuelsson är vår sniperkung!
Klart som fan man måste diskutera vissa spelare för att diskutera vad som sker i en match.
Jåaaaaaaaaaaaaa! Emanuelsson är vår sniperkung!
LulefanGBG- Antal inlägg : 12319
skönt med 3 poäng fast spelet och PP sög rejält nu på slutet
Pajala- Antal inlägg : 18788
Skön seger trots allt, bra första period men sen gick det sakta utför även om vi hade några chanser .
En arbetsseger trots allt.
För övrigt noterar vi Christian Jaros för gwg.
En arbetsseger trots allt.
För övrigt noterar vi Christian Jaros för gwg.
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Fan att det skulle bli sådär nervöst. Trodde man inte efter första 7 minuterna av matchen.
Donten_- Antal inlägg : 2585
Satan så skönt.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Vinst! 3 poäng!
Polyfemos- Antal inlägg : 1756
Skönt med tre poäng och tur att hockey inte är fyra perioder.
Tycker ändå att grabbarna är värda tre poäng efter den fina Första perioden, men vi hade i ärlighetens namn också lite tur som klarade oss när vi tappade det i andra perioden. Skall man hitta något positivt från slutet så är det ändå Skuggans timeout och att vi redde ut det lite bättre därifrån i tredje.
Tycker ändå att grabbarna är värda tre poäng efter den fina Första perioden, men vi hade i ärlighetens namn också lite tur som klarade oss när vi tappade det i andra perioden. Skall man hitta något positivt från slutet så är det ändå Skuggans timeout och att vi redde ut det lite bättre därifrån i tredje.
Fint med seger, mot ett duktigt Malmö.
Stort plus för Gustavsson, Emanuelsson, Mastomäki, Hedman, Schira, Lundeström och Sweatt.
Minus till Kennedy, Rydahl och Lagacé.
Stort plus för Gustavsson, Emanuelsson, Mastomäki, Hedman, Schira, Lundeström och Sweatt.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Emanuelsson 2+1. Formkurvan pekar fortfarande uppåt. Skönt med en riktig seger efter snedstudsmatchen mot FBK senast.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Tycker Kennedy har kvaliteter som LHF saknar i andra spelare, han är ingen Granström, Abbott eller Lundqvist, men frågan är ju om han ska vara det? Finns redan gott om spelare som inte kan sätta en puck på bladet men som har andra kvaliteter. PP ser bättre ut men varför slutade man spela efter första 10?
Lagace har inte gjort ett rätt på två matcher snart och lider med Sweatt som måste lira med Lagace. Just nu tycker jag han är utanför laget när Molle är tillbaka.
Lagace har inte gjort ett rätt på två matcher snart och lider med Sweatt som måste lira med Lagace. Just nu tycker jag han är utanför laget när Molle är tillbaka.
GustenA- Antal inlägg : 3114
Ferros skrev:Fint med seger, mot ett duktigt Malmö.
Exakt så! Finns två riktigt bra målvakter att tillgå
Trots allt Starkt att slå formstarka Malmö.
Men man måste ju ändå kunna kritisera vissas (under)prestationer utan att de klagas på tråden...
Sportsman- Antal inlägg : 166
Lite imponerande trots allt att Harju är med i poänginsamlandet hela tiden. Rätt bra match av honom också tycker jag.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
JuniorX skrev:Lite imponerande trots allt att Harju är med i poänginsamlandet hela tiden. Rätt bra match av honom också tycker jag.
Ja, han var bra i det tysta. Tycker att han bidrar med mycket, även när han inte gör mål.
En rätt ärlig fråga ...
Varför höjs Lundeström så till skyarna?
Visst, fina räder. men hur ofta slutar de med en bra passning till en medspelare?
Jag tycker mest de slutar med rundeln och pucktapp...
Jag klagar egentligen inte, jag förväntar mig inte mycket av honom.
Visst, fina räder. men hur ofta slutar de med en bra passning till en medspelare?
Puckad- Antal inlägg : 11372
Ferros skrev:JuniorX skrev:Lite imponerande trots allt att Harju är med i poänginsamlandet hela tiden. Rätt bra match av honom också tycker jag.
Ja, han var bra i det tysta. Tycker att han bidrar med mycket, även när han inte gör mål.
Satt också och tyckte att Harju gjorde ett bra jobb ikväll.
Bra vid sargerna och jobbig att ta pucken av
PM- Antal inlägg : 1947
Ferros skrev:JuniorX skrev:Lite imponerande trots allt att Harju är med i poänginsamlandet hela tiden. Rätt bra match av honom också tycker jag.
Satt också och tyckte att Harju gjorde ett bra jobb ikväll.
Bra vid sargerna och jobbig att ta pucken av
PM- Antal inlägg : 1947
Puckad skrev:En rätt ärlig fråga ...
Hur många andra spelare i dagens Luleå är lika duktiga på att ta in puck i offensiv zon? Det är inget enkelt jobb.
Kommer inte på att vi haft någon som varit lika bra på det sedan Klasen var här.
Lundeströms passningsspel är ju, redan nu, mycket bättre än många andra forwards i laget också. Jag förstår inte hur man inte kan vara extremt imponerad av honom. Allt tekniskt som han gör är av högsta kvalité, sen har han vissa andra brister, som har med åldern att göra, men det är ju en fröjd att se killen spela.
Haha men allvarligt?
CKa- Antal inlägg : 1359
Tror det handlar om att det är kul att se en spelare med galler i luleådräkten på elitserienivå, vilket väcker tankar om att snart är vi kanske lika bra som skellefteå som kan vinna sm-guld med halva j18 truppen.
rasbiologen- Antal inlägg : 1368
Tror det handlar om vad han åstadkommer i relation till sin ålder.
16 år och har inga som helst problem att spela på seniornivå i SHL. Där han ibland rentav kan lysa klarast på isen av alla spelare. Det är imponerande och just därför tror jag att han "höjs till skyarna".
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Opps , bara det inte är ngt allvarligt.
http://www.nsd.se/sport/darfor-klev-ilari-melart-av-10272062.aspx
http://www.nsd.se/sport/darfor-klev-ilari-melart-av-10272062.aspx
Bamsefar- Antal inlägg : 12233
Han ÄR bra, men jag håller med till viss del, nämligen att man har lättare att se det positiva och glömma det negativa tack vare hans ålder. Eller som du själv säger, man förväntar sig egentligen inte mycket. Alltså, han överträffar förväntningarna med råge och då blir bilden odelat positiv.rasbiologen skrev:Puckad skrev:En rätt ärlig fråga ...
Tror det handlar om att det är kul att se en spelare med galler i luleådräkten på elitserienivå, vilket väcker tankar om att snart är vi kanske lika bra som skellefteå som kan vinna sm-guld med halva j18 truppen.
Det funkar även precis tvärtom med Harju och Kennedy. Folk (nästan, lätt överdrivet åtminstone) kräver att de ska tokdominera på isen. När de inte gör det och dessutom inte har en lika intensiv spelstil som Foppa eller Ledin så ser man istället bara det negativa och blundar för det positiva. Sedan kanske det ändå rent konkret är så att sett över 60 minuter och sammantaget samtliga enskilda små moment så gör Harju mer nytta än t.ex. Lundeström. Det är inte för inte som Harju har skrapat ihop sina nära 1 poäng/match, och får störst förtroende av tränarna bland samtliga forwards. Det syntes f.ö. ibland att Lundeström inte var riktigt samspelt med övriga i kedjan, när han lämnar över pucken och ingen medspelare är i närheten. Såna små missar kommer dock att försvinna med tiden.
Och bara för att klargöra saken: Det finns nog ingen 16-årig norrbottnisk forward som varit bättre än Lundeström, sett till det totala paketet. Och han förtjänar verkligen varenda minut på isen. Idag t.ex. är det ju inget snack om att han vida överglänser Rydahl och Lagace, som dock ska ha en eloge för att han verkligen försöker göra sitt bästa, det bara vill sig inte riktigt där.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Kolla in smällen som Melart fick precis före Jaros mål.
http://www.shl.se/gamecenter/qRh-1FupE6HAE/articles/post
0:45 in i klippet.
Urken skrev:Kolla in smällen som Melart fick precis före Jaros mål.
får som en vridning när han tacklas och far in i sargen, axel eller rygg/nacke som har skadats ... aj
+100 på den.Tigerman skrev:Och bara för att klargöra saken: Det finns nog ingen 16-årig norrbottnisk forward som varit bättre än Lundeström, sett till det totala paketet. Och han förtjänar verkligen varenda minut på isen.
T ex den offensiva tacklingen i tredje(?) ser man ju inte för många av.
Och sett till åldern, och den miljö han nu spelar i, så är han enastående.
Däremot, i mina ögon, är ett pucktapp ett pucktapp, oavsett hur många man vände bort innan.
Jag har full respekt för att andra ser att han vände bort två spelare och bortser från den sista detaljen.
Det andra kommer.
- Både den briljanta passningen och mitt höjande till skyarna!
Tycker Harju gjorde sin bästa match igår faktiskt, vann många dueller och oerhört jobbig att ta pucken ifrån...
Kennedy ser inte riktigt ut att vara en i gruppen, kollade in han igår rätt mycket, han sitter alltid själv efter byte, före match stod han nästan i sarghörnet när de andra åker in till målisen innan nedsläpp, mumlar något varje gång han byter och slår klubban i båset, inte riktigt beredd att jobba stenhårt som typ Emanuelsson. Han hade dock intentioner i matchen som var bra, bra på hålla puck, fina passningar i PP....bara det att i Luleå jobbar alla stenhårt och vi fans är vana att spelare som kommer hit gör det....
Kennedy ser inte riktigt ut att vara en i gruppen, kollade in han igår rätt mycket, han sitter alltid själv efter byte, före match stod han nästan i sarghörnet när de andra åker in till målisen innan nedsläpp, mumlar något varje gång han byter och slår klubban i båset, inte riktigt beredd att jobba stenhårt som typ Emanuelsson. Han hade dock intentioner i matchen som var bra, bra på hålla puck, fina passningar i PP....bara det att i Luleå jobbar alla stenhårt och vi fans är vana att spelare som kommer hit gör det....
wilmus2007- Antal inlägg : 627
Enligt en arenavakt igår så klagade illern på huvudvärk, befarad hjärn-skada/skakning och rehab att vänta, inte bra. Hoppas han mår bättre redan idag.
Från läktarplats fick jag den känslan, dvs att det blev dålig rörelse för huvud/nacke. Tur att vi har Själin som gör det riktigt bra igår igen. Som man skall förvänta sig av en draftad spelare.Tony Moore skrev:Enligt en arenavakt igår så klagade illern på huvudvärk, befarad hjärn-skada/skakning och rehab att vänta, inte bra. Hoppas han mår bättre redan idag.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6526
Det låter som om han är osäker och kanske blyg/timid. Den bilden förstärks av hans svar i media, som alltid verkar vara i stil med:wilmus2007 skrev:Tycker Harju gjorde sin bästa match igår faktiskt, vann många dueller och oerhört jobbig att ta pucken ifrån...
"Det är det här som coacherna vill jag skall fokusera på , så då gör jag det." har det låtit vid flera tillfällen.
Då är trygghet, tillit och tid den medicin som kan locka fram allt det bra.
Puckad skrev:Det låter som om han är osäker och kanske blyg/timid. Den bilden förstärks av hans svar i media, som alltid verkar vara i stil med:wilmus2007 skrev:Tycker Harju gjorde sin bästa match igår faktiskt, vann många dueller och oerhört jobbig att ta pucken ifrån...
"Det är det här som coacherna vill jag skall fokusera på , så då gör jag det." har det låtit vid flera tillfällen.
Då är trygghet, tillit och tid den medicin som kan locka fram allt det bra.
Känns inte det ganska mycket NHL eller amerikanskt också? Där pratas det ofta om vad coacherna vill och att coacherna vill att jag är si och spelar så etc.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Snikne Ville skrev:Från läktarplats fick jag den känslan, dvs att det blev dålig rörelse för huvud/nacke. Tur att vi har Själin som gör det riktigt bra igår igen. Som man skall förvänta sig av en draftad spelare.Tony Moore skrev:Enligt en arenavakt igår så klagade illern på huvudvärk, befarad hjärn-skada/skakning och rehab att vänta, inte bra. Hoppas han mår bättre redan idag.
Tycker inte att Själin hade någon av sin bättre matcher igår. risiga uppspel och ofta fast i egen zon. min känsla iallafall..
Patrik82- Antal inlägg : 311
Ang Harju så instämmer jag, fast jag tillhör dem som tycker han varit bra hela säsongsinledningen faktiskt. Om man ser till helheten i matcherna. Visst några missar har det varit, men däremot gör Harju väldigt många små detaljer väldigt bra. Han har ett rörelsemönster som gör att han ibland ser lite loj ut, men jag tycker att Har ju är en av dem som kämpar bäst. Fort går det inte alltid men Harju är smart och stark i sargspelet. Har på senare år också lärt sig att ligga rätt i position i egen zon mycket bättre än tidigare.
Det är väl Omark som förstört Harju för oss det där året han hjälpte Harju till 27mål. Han är en bra SHL-spelare men ingen superstar i den här ligan. Vi måste vänja oss vid det och se han som den spelare han är.
Dustin- Antal inlägg : 7176
Amen!Määk skrev:Det är väl Omark som förstört Harju för oss det där året han hjälpte Harju till 27mål. Han är en bra SHL-spelare men ingen superstar i den här ligan. Vi måste vänja oss vid det och se han som den spelare han är.
Här i ligger min största utmaning.
Määk skrev:Det är väl Omark som förstört Harju för oss det där året han hjälpte Harju till 27mål. Han är en bra SHL-spelare men ingen superstar i den här ligan. Vi måste vänja oss vid det och se han som den spelare han är.
Du har rätt. Alla tror att han ska fortsätta likadant som han gjorde med omark, men jag tror vi måste se sanningen i vitögat, harju är väl inte riktigt bra på någonting och heller ej dåligt på någonting.
Han är betydligt starkare vid sargspelet där han kan använda sin stora kropp som skydd, oftast ser man som bara det dåliga, vid spelvändningar emot oss så hamnar han oftast på efterkälken pga att han inte är alltför snabb på skridskorna, kommer ihåg så tydligt när vi spelade mot brynäs och vi snodde pucken och kontrade in ett mål, harju som då spelade i brynäs hade knappt orkat över egen blå när luleåkillarna stod och kramade om varandra och firade målet.
Sådana minnen etsar sig fast och man kan ha svårt att släppa det för att man själv har satt upp förväntningarna så högt.
Tror att kaptensrollen tynger honom en smula, känns som att han tänker för mycket på plan istället för att göra som han tidigare gjorde, gick rakt mot mål oavsett vilket läge han hade, nu försöker han hela tiden passa någon annan istället för att ge järnet mot mål och ta avslut.
Känns som att Harju börjar växa in i rollen han fått av coacherna, obekväm och kantig tidigare säsonger men nu mer och mer bekväm, hoppas samarbetet med Kennedy växer ut till nåt bra !Pajala skrev:Määk skrev:Det är väl Omark som förstört Harju för oss det där året han hjälpte Harju till 27mål. Han är en bra SHL-spelare men ingen superstar i den här ligan. Vi måste vänja oss vid det och se han som den spelare han är.
Du har rätt. Alla tror att han ska fortsätta likadant som han gjorde med omark, men jag tror vi måste se sanningen i vitögat, harju är väl inte riktigt bra på någonting och heller ej dåligt på någonting.
Han är betydligt starkare vid sargspelet där han kan använda sin stora kropp som skydd, oftast ser man som bara det dåliga, vid spelvändningar emot oss så hamnar han oftast på efterkälken pga att han inte är alltför snabb på skridskorna, kommer ihåg så tydligt när vi spelade mot brynäs och vi snodde pucken och kontrade in ett mål, harju som då spelade i brynäs hade knappt orkat över egen blå när luleåkillarna stod och kramade om varandra och firade målet.
Sådana minnen etsar sig fast och man kan ha svårt att släppa det för att man själv har satt upp förväntningarna så högt.
Tror att kaptensrollen tynger honom en smula, känns som att han tänker för mycket på plan istället för att göra som han tidigare gjorde, gick rakt mot mål oavsett vilket läge han hade, nu försöker han hela tiden passa någon annan istället för att ge järnet mot mål och ta avslut.
icemask- Antal inlägg : 4174
Så nära var Luleå 4-0 redan innan den första perioden hunnit halvvägs. Bra! )
Nils_P- Antal inlägg : 6
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2016-01-16, SHL-omgång 34, Luleå - Malmö
» 2016-11-10, SHL-omgång 15, Luleå - Malmö
» 2017-01-31, SHL-omgång 40, Malmö - Luleå
» 2015-10-13, SHL-omgång 09, Malmö - Luleå
» 2017-10-17, SHL-match 10, Malmö - Luleå
» 2016-11-10, SHL-omgång 15, Luleå - Malmö
» 2017-01-31, SHL-omgång 40, Malmö - Luleå
» 2015-10-13, SHL-omgång 09, Malmö - Luleå
» 2017-10-17, SHL-match 10, Malmö - Luleå