2016-10-01, SHL-omgång 4, Växjö - Luleå
+28
NallePhu
Norrlandstoken
Lasse Proppmätt
Kapten Haddock
Sportsman
Hankburger
Norlin
Donowitz
MickkeJ
Donten_
delpiero
HarryHaffa
Mange
Urken
Redbear
Myrman
nummer 17
icemask
JuniorX
Patrik82
Old Brooklyn
Snikne Ville
Number 69
Puckad
Pajala
Qirren
Rönken
Admin
32 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2016-10-01, SHL-omgång 4, Växjö - Luleå
Vi är laget som bryter Växjös trend att inte förlora under ordinarie tid!
Annars så brukar vi vara laget som andra lag bryter sin trend mot.
Annars så brukar vi vara laget som andra lag bryter sin trend mot.
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Spoke the truth.Urken skrev:JuniorX skrev:Andra plats i ligan. Det kan bara gå uppåt!
Vad gjorde du precis?
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Fan, en andra-assist. Man är tydligen ingen Nostradamus.Old Brooklyn skrev:Nej. Han blir poänglös.Rönken skrev:Everberg, hänger han två i kväll eller?
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
Urken skrev:Move the skates, pass the puck, shoot the puck!
du glömde slutklämmen "Let´s go boys!"
Pajala- Antal inlägg : 18817
Pajala skrev:Urken skrev:Move the skates, pass the puck, shoot the puck!
du glömde slutklämmen "Let´s go boys!"
Let's go boys!
Så min vänner recap av matchen please!
Suttit i utebastun och njutit hela aftonen!
Suttit i utebastun och njutit hela aftonen!
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Pajala skrev:Dumpa puck dumpa puck, fan det här håller inte.
Du hade fel.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
hokkzorz skrev:Pajala skrev:Dumpa puck dumpa puck, fan det här håller inte.
Du hade fel.
ja Luleå vann men inte såg spelet bra ut, Lassi räddade oss med sin grymma insats i målet, PP var som vanligt uselt, men 3 poäng är alltid 3 poäng
Puckad skrev:Det blir ingen panik!Pajala skrev:Det blir århundradets utklassning, 5-0 till Växjö och paniken på forumet börjar visa sitt otäcka ansikte
Hedman åker på matchstraff och avancerar i utvisningstabellen, skuggan tappar allt hår (igen) efter att det mirakulöst hade återvänt efter Leksands matchen.
En fullspäckad lördag verkar det bli
Men rimligen sansad dialog om valet av trådstartare, men @Rönken kommer att ta sitt ansvar.
Två av två är väl duglig utdelning?
Redbear skrev:
Rönken- Antal inlägg : 17811
Urken skrev:nummer 17 skrev:Tidigt på säsongen men borde det borde börja pudlas snart? Osten kan inte bygga lag! Skuggan är en dålig tränare. Juntilla är inte bra, lever på en bra omgivning. M m, m m
@Rönken
Vadå, #SparkaSkuggan var @Puckad som drog igång!
Härligt styrkebesked att vinna en sånhär match, att kunna kämpa ner ett lag av Växjös kaliber, trots att spelet inte riktigt stämmer, är grymt imponerande. Sen har Lassi såklart en stor del i det också, men han är ju en del av laget han med.
Något som dock börjar att bli mer och mer uppenbart är att Kennedy inte borde lira med Bill och Kael, han drar ned både tempot och intensiteten i den kedjan. Bill och Kael skapar massor med lägen på egen hand, trots att de har en center som bara glider och sällan ligger rätt i banan eller bidrar offensivt, tänk om de kunde få en lekkamrat som var lika arg och förbannad som de är i varje byte, vi hade haft en toppkedja i SHL då.
Kennedy känns varken arg, förbannad eller ens lite irriterad, det ser rätt mjäkigt ut för det mesta och han har inte alls samma vilja att offra sig för att skapa målchanser. Bill och Kael kan kasta sig in i varje närkamp, som två brunstiga pitbulls, för att få loss en puck, eller för att trycka sig förbi en försvarare eller för att ta sig in framför motståndarmålvakten. Kennedy har blixtrat till någon gång men ser för det mesta bara loj ut. Det gör sig inte alls rätt i den omgivningen han är placerad i.
Visst ska man ha tålamod, men jag tycker det känns mer som en inställningsfråga än faktiskt kunnande, när det kommer till Tim Kennedy och hur han, just nu, drar ner vår förstakedja. Tror han skulle passa bättre i en annan miljö.
Något som dock börjar att bli mer och mer uppenbart är att Kennedy inte borde lira med Bill och Kael, han drar ned både tempot och intensiteten i den kedjan. Bill och Kael skapar massor med lägen på egen hand, trots att de har en center som bara glider och sällan ligger rätt i banan eller bidrar offensivt, tänk om de kunde få en lekkamrat som var lika arg och förbannad som de är i varje byte, vi hade haft en toppkedja i SHL då.
Kennedy känns varken arg, förbannad eller ens lite irriterad, det ser rätt mjäkigt ut för det mesta och han har inte alls samma vilja att offra sig för att skapa målchanser. Bill och Kael kan kasta sig in i varje närkamp, som två brunstiga pitbulls, för att få loss en puck, eller för att trycka sig förbi en försvarare eller för att ta sig in framför motståndarmålvakten. Kennedy har blixtrat till någon gång men ser för det mesta bara loj ut. Det gör sig inte alls rätt i den omgivningen han är placerad i.
Visst ska man ha tålamod, men jag tycker det känns mer som en inställningsfråga än faktiskt kunnande, när det kommer till Tim Kennedy och hur han, just nu, drar ner vår förstakedja. Tror han skulle passa bättre i en annan miljö.
Ferros- Antal inlägg : 2354
Ferros skrev:Härligt styrkebesked att vinna en sånhär match, att kunna kämpa ner ett lag av Växjös kaliber, trots att spelet inte riktigt stämmer, är grymt imponerande. Sen har Lassi såklart en stor del i det också, men han är ju en del av laget han med.
Jag missade ungefär 98 % av matchen dessvärre. Men låter inte direkt bra att Kennedy är på isen så som han är vid sidan om, det lilla jag sett honom i intervjuer. Däremot hörde jag Arto (?), om jag uppfattade det korrekt - påpeka att Sweatt rev sår i Växjös försvar flertalet gånger.
Edit: Fast å andra sidan, hur många matcher är Presidenten upp i nu, är det tre stycken? Fortfarande ganska få. Kliva in hårt i situationer nu och totalbomma är kanske inte hans melodi? Är han känd att vara rivig?
Rönken skrev:Ferros skrev:Härligt styrkebesked att vinna en sånhär match, att kunna kämpa ner ett lag av Växjös kaliber, trots att spelet inte riktigt stämmer, är grymt imponerande. Sen har Lassi såklart en stor del i det också, men han är ju en del av laget han med.
Jag missade ungefär 98 % av matchen dessvärre. Men låter inte direkt bra att Kennedy är på isen så som han är vid sidan om, det lilla jag sett honom i intervjuer. Däremot hörde jag Arto (?), om jag uppfattade det korrekt - påpeka att Sweatt rev sår i Växjös försvar flertalet gånger.
Edit: Fast å andra sidan, hur många matcher är Presidenten upp i nu, är det tre stycken? Fortfarande ganska få. Kliva in hårt i situationer nu och totalbomma är kanske inte hans melodi? Är han känd att vara rivig?
Sweatt var grymt bra, bäst i Luleå efter Lassi. Han förtjänade verkligen det beröm han fick, det börjar att se ut som samma Sweatt som vi såg i Brynäs nu, fast argare - vilket jag ser som positivt. Kael var också riktigt bra. Men, som sagt, ofta jobbade de som två istället för tre i den kedjan. Men de skapade ändå mycket.
Jag tycker egentligen inte att Kennedy är dålig, men han passar inte riktigt in i den kedjan. Han känns inte riktigt bekväm med "kedjans" spelsätt. Jag tror att det inte har något alls att göra med matchvana, utan att hans spelstil helt enkelt inte gör sig bra i den miljön. Tror han hade gjort sig bättre i en annan kedja och jag tror framförallt att Kael och Bill mått bättre av att få en till tung spelare som kan bidra som tredjelänk. Tror man var rätt inne när man körde Kael som center med Hedman som vinge, det var en jobbig kedja att möta. Även om jag hellre ser Kael på kanten, men det finns inte riktigt någon center som, enligt mig, passar den profil som förstakedjan han, förutom möjligt Falk, men det finns så många skäl till att ha honom på andra positioner så det känns inte ens aktuellt att testa.
Ferros skrev:Rönken skrev:Ferros skrev:Härligt styrkebesked att vinna en sånhär match, att kunna kämpa ner ett lag av Växjös kaliber, trots att spelet inte riktigt stämmer, är grymt imponerande. Sen har Lassi såklart en stor del i det också, men han är ju en del av laget han med.
Sweatt var grymt bra, bäst i Luleå efter Lassi. Han förtjänade verkligen det beröm han fick, det börjar att se ut som samma Sweatt som vi såg i Brynäs nu, fast argare - vilket jag ser som positivt. Kael var också riktigt bra. Men, som sagt, ofta jobbade de som två istället för tre i den kedjan. Men de skapade ändå mycket.
Jag tycker egentligen inte att Kennedy är dålig, men han passar inte riktigt in i den kedjan. Han känns inte riktigt bekväm med "kedjans" spelsätt. Jag tror att det inte har något alls att göra med matchvana, utan att hans spelstil helt enkelt inte gör sig bra i den miljön. Tror han hade gjort sig bättre i en annan kedja och jag tror framförallt att Kael och Bill mått bättre av att få en till tung spelare som kan bidra som tredjelänk. Tror man var rätt inne när man körde Kael som center med Hedman som vinge, det var en jobbig kedja att möta. Även om jag hellre ser Kael på kanten, men det finns inte riktigt någon center som, enligt mig, passar den profil som förstakedjan han, förutom möjligt Falk, men det finns så många skäl till att ha honom på andra positioner så det känns inte ens aktuellt att testa.
Hedman låter intressant, annars skulle jag kunna se Emanuelsson där. Eller för mycket av det goda? Många som kraschar nätet och slottet då.
Vi ligger redan 5 poäng efter MalmöRönken skrev:Urken skrev:nummer 17 skrev:Tidigt på säsongen men borde det borde börja pudlas snart? Osten kan inte bygga lag! Skuggan är en dålig tränare. Juntilla är inte bra, lever på en bra omgivning. M m, m m
@Rönken
Vadå, #SparkaSkuggan var @Puckad som drog igång!
I 20 års tid har det betytt katastrofinledning, ingen ska luras att tro att grisar plötsligt börjat flyga. Kvalserien nästa!
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Karaktären i vårat lag verkar vara riktigt bra. Det måste vara en mardröm att möta oss, varje centimeter på isen kostar kalorier att erövra för våra motståndare. Om vi skulle vara en veckodag för våra motståndare hade vi varit Måndag. Otroligt viktigt att dra in poäng i början av serien så man kan ägna sig åt att förädla sitt spel istället för att i halvpanik "släcka bränder". Skönt för oss supportrar att kunna vara glad trots att det är mörkt och halvdeppigt så här innan snön anländer med sin värme i form av vitt.
Columbus-kedjan behöver uppenbarligen mera tid för att komma till sin rätt. Läste nånstans att Kennedy ser loj ut ibland och det gör han, det ingår i hans sätt att spela hockey. Jag tycker att han rör sig jävligt smart och slösar sin energi på ett bra sätt. När han blivit fulltränad ser jag gärna att han bidrar med mera "lagenergi" dvs slösar energi på sånt som inte alltid kanske ger nåt mer än suger musten ur motståndarna och skapar tidsbrist för dom. Jag hoppas verkligen att vi kan få han att trivas i våran omgivning här i Luleå, tycker mig kunna se en potentiell trissvinst i han. Hoppas hoppas...
Jag har funderat en del på varför våra tränare inte ser lika aktiva ut som vissa andra tränare under match. Det kan uppfattas som att dom är oengagerade och tafatta, jag tror dock att man har gameplanen spikad och spelarna vet redan vad dom ska göra. Är vi kanske proffsigare än andra? Jag vill gärna tro det..
Växjö är ett lag som är svårt att tycka illa om och jag är då imponerad av deras förmåga att ligga på topp. Att tvåla till dom som vi gjorde ikväll trots att vi inte riktigt har trimmat in laget ordentligt än är imponerande, man får så klart lyfta på hatten för Lassi som är fantastisk!
Härligt med nästan full omgång ikväll, mera sånt!
Fortsätter att sörpla på min Rom och att njuta av kvällens vinst. Skål!
Columbus-kedjan behöver uppenbarligen mera tid för att komma till sin rätt. Läste nånstans att Kennedy ser loj ut ibland och det gör han, det ingår i hans sätt att spela hockey. Jag tycker att han rör sig jävligt smart och slösar sin energi på ett bra sätt. När han blivit fulltränad ser jag gärna att han bidrar med mera "lagenergi" dvs slösar energi på sånt som inte alltid kanske ger nåt mer än suger musten ur motståndarna och skapar tidsbrist för dom. Jag hoppas verkligen att vi kan få han att trivas i våran omgivning här i Luleå, tycker mig kunna se en potentiell trissvinst i han. Hoppas hoppas...
Jag har funderat en del på varför våra tränare inte ser lika aktiva ut som vissa andra tränare under match. Det kan uppfattas som att dom är oengagerade och tafatta, jag tror dock att man har gameplanen spikad och spelarna vet redan vad dom ska göra. Är vi kanske proffsigare än andra? Jag vill gärna tro det..
Växjö är ett lag som är svårt att tycka illa om och jag är då imponerad av deras förmåga att ligga på topp. Att tvåla till dom som vi gjorde ikväll trots att vi inte riktigt har trimmat in laget ordentligt än är imponerande, man får så klart lyfta på hatten för Lassi som är fantastisk!
Härligt med nästan full omgång ikväll, mera sånt!
Fortsätter att sörpla på min Rom och att njuta av kvällens vinst. Skål!
tibet- Antal inlägg : 1298
Ferros skrev:Härligt styrkebesked att vinna en sånhär match, att kunna kämpa ner ett lag av Växjös kaliber, trots att spelet inte riktigt stämmer, är grymt imponerande. Sen har Lassi såklart en stor del i det också, men han är ju en del av laget han med.
Jag hade lirat följande.
Sweatt - Mouillierat - Hedman
Junttila - Lagace - Harju
Lundenström - Kennedy/Falk - Emanuelsson
Fabricius/Rydahl - Mastomäki - Forsberg
3 av 4 vet vi fungerar.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Brendan o Masto, check!Snikne Ville skrev:Den här matchen blir riktigt intressant, kul med den känslan redan i omg 4.
Spelare jag vill se steppa upp är Brendan, Hajen, Kennedy o Masto.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6533
Snikne Ville skrev:.Snikne Ville skrev:Den här matchen blir riktigt intressant, kul med den känslan redan i omg 4.
Brendan o Masto, check!
Brendan check? tyckte han hinkade icing, spelade fast sig i egen zon eller låg och simmade mest hela matchen
edit : då tyckte jag att Hajen var närmare att steppa upp denna match
Patrik82- Antal inlägg : 311
Hankburger skrev:JuniorX skrev:Hankburger skrev:Urken skrev:nummer 17 skrev:Växjö-Luleå 0-3 och här klagas det! Suck!!
Harju filmar och vårt PP klaffar inte. Klart man inte är helt nöjd.
Ja, vi leder med 3-0. Tjohej.
Det märks att min definition och experternas inte riktigt stämmer överens. Det är inte en filmning det Harju gör.. Det är en solklar kontakt.. däremot så överdriver han. Vilket är förkastligt.
Jag tycker det ser ut som om Harju söker upp kontakten och sedan faller när den kommer. Inte bra gjort.
Kanske det. Däremot är det fortfarande ingen filmning eftersom en filmning betyder att man lägger sig utan kontakt (enligt min definition). Inom fotbollen så brukar det istället kallas för att förstärka.
Filma förstärka kalla det vad du vill fortfarande inte ok i min bok.
Påminner om Jimmie Jump.
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
Bra bortamatch även om vi var illa ute flera ggr.
Växjö är nog bästa laget vi mött för dom var mycket bättre och vi fick ägna oss åt att freda målet med lobb ut ur zon eller panik icing och när vi väl vann puck och kom ut ur zon så orkade vi inte gå till anfall för vi var för trötta så det blev att dumpa och åka och byta.
Tur att vi har snabba forwards som kunde ge oss andrum i början av matchen med psykologiskt viktiga mål på kontringar som gav oss energi och Växjö gamnacke.
Ska bli spännande och se hur vi klarar av BIF på torsdag.
Växjö är nog bästa laget vi mött för dom var mycket bättre och vi fick ägna oss åt att freda målet med lobb ut ur zon eller panik icing och när vi väl vann puck och kom ut ur zon så orkade vi inte gå till anfall för vi var för trötta så det blev att dumpa och åka och byta.
Tur att vi har snabba forwards som kunde ge oss andrum i början av matchen med psykologiskt viktiga mål på kontringar som gav oss energi och Växjö gamnacke.
Ska bli spännande och se hur vi klarar av BIF på torsdag.
Patrik82 skrev:Snikne Ville skrev:.Snikne Ville skrev:Den här matchen blir riktigt intressant, kul med den känslan redan i omg 4.
Brendan o Masto, check!
Brendan check? tyckte han hinkade icing, spelade fast sig i egen zon eller låg och simmade mest hela matchen
Håller med dig, Mikkelson var katastrof igår. Han tappade massor med puck, hade problem med skridskoåkningen, slog massor icings och gick bort sig flera gånger i positionsspelet i egen zon. Klart sämsta Luleåspelare igår - igen.
Ferros skrev:Patrik82 skrev:Snikne Ville skrev:.Snikne Ville skrev:Den här matchen blir riktigt intressant, kul med den känslan redan i omg 4.
Brendan o Masto, check!
Håller med dig, Mikkelson var katastrof igår. Han tappade massor med puck, hade problem med skridskoåkningen, slog massor icings och gick bort sig flera gånger i positionsspelet i egen zon. Klart sämsta Luleåspelare igår - igen.
Åtminstone den första halvan av matchen, då han till och med stack ut med sina misstag. Ett tag kunde han inte ens stå på skridskorna själv. Den andra halvan gick han under radarn - brukar vara en indikation på att han gör ett dugligt jobb.
Ferros skrev:Patrik82 skrev:Snikne Ville skrev:.Snikne Ville skrev:Den här matchen blir riktigt intressant, kul med den känslan redan i omg 4.
Brendan o Masto, check!
Det fina i kråksången är iaf att vi vet att han kan bättre. bara frågan hur man ska få ur honom det? kanske kommer av sig själv med tiden? kanske krävs ett wakeupcall?(bänk) Själlin och Amner lär nog känna vittring när de ser hans nuvarande spel. det ska de göra om skuggans uttalanden ska bära trovärdighet (konkurrens)
Urken skrev:Ferros skrev:Patrik82 skrev:Snikne Ville skrev:.Snikne Ville skrev:Den här matchen blir riktigt intressant, kul med den känslan redan i omg 4.
Brendan o Masto, check!
Åtminstone den första halvan av matchen, då han till och med stack ut med sina misstag. Ett tag kunde han inte ens stå på skridskorna själv. Den andra halvan gick han under radarn - brukar vara en indikation på att han gör ett dugligt jobb.
Han slutade simma på isen men fortsatte hänga i def zon och se virrig ut
Pajala skrev:hokkzorz skrev:Pajala skrev:Dumpa puck dumpa puck, fan det här håller inte.
Du hade fel.
ja Luleå vann men inte såg spelet bra ut, Lassi räddade oss med sin grymma insats i målet, PP var som vanligt uselt, men 3 poäng är alltid 3 poäng
Vad trodde du? att vi skulle gå in och dominiera och föra matchen på bortaplan mot VHC? var det därför du tippade 5-0 i hemmavinst?
Visst växjö pressade på men som oftast fick dom hålla till efter kanterna i våran zon, dom hade några bra spel men då klev lassi fram och räddade oss, men så kasst var inte spelet, taktiken i matchen var nog just det att vara kompakta i egen zon och sen gå hårt i spelvändningarna när vi vann puck. Vi hade perioder i matchen då vi spelade riktigt bra (tänkte mest efter Fabbe's 2-0) men det fanns andra perioder i spelet då vi lyfte upp laget istället för att bara backa hem.
Sen har i alla fall jag inga problem med att man dumpar ut eller lyfter ut i mittzonen om man har jobbat hårt i 1+ minut i egen zon, man måste få byta spelare.
Men som du säger 3p är alltid 3p det var det viktigaste så laget kan fokusera på att fortsätta utveckla spelet istället för att börja fundera på om spelsystemet håller eller inte.
Bra start på årets SHL (trots dom resultatmässiga plumparna mot SAIK trots bra spel) men som jag sagt tidigare, jag återkommer med min dom efter omgång 12
hokkzorz skrev:Pajala skrev:hokkzorz skrev:Pajala skrev:Dumpa puck dumpa puck, fan det här håller inte.
Du hade fel.
Vad trodde du? att vi skulle gå in och dominiera och föra matchen på bortaplan mot VHC? var det därför du tippade 5-0 i hemmavinst?
hokkzorz skrev:Pajala skrev:hokkzorz skrev:Pajala skrev:Dumpa puck dumpa puck, fan det här håller inte.
Du hade fel.
Visst växjö pressade på men som oftast fick dom hålla till efter kanterna i våran zon, dom hade några bra spel men då klev lassi fram och räddade oss, men så kasst var inte spelet, taktiken i matchen var nog just det att vara kompakta i egen zon och sen gå hårt i spelvändningarna när vi vann puck. Vi hade perioder i matchen då vi spelade riktigt bra (tänkte mest efter Fabbe's 2-0) men det fanns andra perioder i spelet då vi lyfte upp laget istället för att bara backa hem.
Sen har i alla fall jag inga problem med att man dumpar ut eller lyfter ut i mittzonen om man har jobbat hårt i 1+ minut i egen zon, man måste få byta spelare.
Men som du säger 3p är alltid 3p det var det viktigaste så laget kan fokusera på att fortsätta utveckla spelet istället för att börja fundera på om spelsystemet håller eller inte.
Bra start på årets SHL (trots dom resultatmässiga plumparna mot SAIK trots bra spel) men som jag sagt tidigare, jag återkommer med min dom efter omgång 12
klart jag tippade vinst för Växjö, jag tror dom vinner SM guldet också, ser inte hur Luleå skulle orka vinna mot dom i en matchserie om 7 matcher .... Luleå är ett konstigt lag, vi spelade bra mot Saik men förlorade, vi spelade sämre mot ett mycket bra Växjö men vann på 3 kontringar som gav utdelning.
Att lita på Lassi och försöka kontra in några mål kan väl fungera i ett par matcher men det håller inte i längden, Luleå hade enorma problem med Växjö och tvingades dumpa puck flera gånger, PP funkar återigen inte och vi slog väl 3 icingar i PP ... katastrof .... och några av våra tongivande spelare som Kennedy och Mikkelson ser inte bra ut.
Det positiva är att försvaret fungerar bra och BP är bäst i ligan med 100%.
Vi vann tack vare SHLs bästa målvakt, Lassi betyder allt för Luleå, han vann matchen åt oss, tror inte Filip hade fixat det, han gör ännu misstag och står ibland lite fel i målet.
Jag tippar nästan alltid förlust för Luleå, sen kan jag inte hjälpa att du tar åt dig personligen för att jag lite ironiskt tippar 5-0, lite omvänd jinx
Så hokkzorz och bearjew ...läs om mitt första inlägg i tråden, om ni tror att det inlägget hade någon seriösare mening så kan jag inte hjälpa er angående ironi
Pajala: Ser du någon skillnad på spel hemmaplan kontra bortaplan? Tror du att prestationen kan påverkas av att man möter seriens förmodade bästa lag och på deras hemmaplan? De flesta ser nog inte lika becksvart på gårdagens prestation som dig. Även om det fortfarande finns flertalet saker som bör förbättras, på individ som lagnivå.
Ja visst. Allt du skriver är ironi. Du är aldrig med mening negativ eller en sjukligt pessimistisk person
Ja visst. Allt du skriver är ironi. Du är aldrig med mening negativ eller en sjukligt pessimistisk person
bearjew skrev:Pajala: Ser du någon skillnad på spel hemmaplan kontra bortaplan? Tror du att prestationen kan påverkas av att man möter seriens förmodade bästa lag och på deras hemmaplan? De flesta ser nog inte lika becksvart på gårdagens prestation som dig. Även om det fortfarande finns flertalet saker som bör förbättras, på individ som lagnivå.
nej, det är jag inte, kanske du som tolkar det fel, jag är en jävligt glad person
Tja det året vi vann SM guld och året före det också så fanns det en viss Myllys som rädda LHF match efter match när spelet krackelerade..
Och före hans tid hade vi en viss Blomman som kunde spika igen å efter han ibland också Robert Skoog eller Javeblad även om dessa var mycket mera ojämna och bara kunde vinna matcher åt laget ibland när utespelarna var sämre.
I Skaik hade dom en viss Svensson som var rena väggen i jämna matcher eller när spelet inte alltid funkade.
I FBK fanns det en viss Salak sist dom vann SM Guld
I HV Stefan Liv alla dessa har vart tungan på vågen i många matcher både i serie och slutspel och ska vi gå långt tillbaka i tiden så har det alltid varit laget med bästa målvakten som vunnit Guld.
Det var väl när Brynäs och Leksand å Dif härja som mest på 50 till slutet av 70 talet som målvakten inte hade nån egentlig betydelse p.g.a att dessa lag var så överlägsna alla andra lagen.
Det ska väl vara Växjö senast som stack ut och inte hade bästa målisen (Men att spela Steen en match å han spika igen var ju ett genidrag) fast dom hade å andra sidan bäst försvar och var tyngre än Skaik.
Och före hans tid hade vi en viss Blomman som kunde spika igen å efter han ibland också Robert Skoog eller Javeblad även om dessa var mycket mera ojämna och bara kunde vinna matcher åt laget ibland när utespelarna var sämre.
I Skaik hade dom en viss Svensson som var rena väggen i jämna matcher eller när spelet inte alltid funkade.
I FBK fanns det en viss Salak sist dom vann SM Guld
I HV Stefan Liv alla dessa har vart tungan på vågen i många matcher både i serie och slutspel och ska vi gå långt tillbaka i tiden så har det alltid varit laget med bästa målvakten som vunnit Guld.
Det var väl när Brynäs och Leksand å Dif härja som mest på 50 till slutet av 70 talet som målvakten inte hade nån egentlig betydelse p.g.a att dessa lag var så överlägsna alla andra lagen.
Det ska väl vara Växjö senast som stack ut och inte hade bästa målisen (Men att spela Steen en match å han spika igen var ju ett genidrag) fast dom hade å andra sidan bäst försvar och var tyngre än Skaik.
Pajala skrev:Så hokkzorz och bearjew ...läs om mitt första inlägg i tråden, om ni tror att det inlägget hade någon seriösare mening så kan jag inte hjälpa er angående ironi
Inget fel med lite ironi emallanåt. Men du är jämnt så ironisk så ibland undrar man vad som är ironi eller inte
Jag tog väl inte åt mig personligt, men jag tycker det är så onödigt att hela tiden se lagets insatser genom neggo glasögonen. Jag tänker inte frozza laget insatser, och börja dra massa slutsatser bara för att vi vinner några matcher, men jag försöker hålla en possitiv syn och leta efter det possitiva i spelet istället för att jämnt leta efter det som är dåligt.
Jag håller med till 100% att Lassi (och försvaret) var det som vann matchen åt oss plus ett ruggigt effektivt kontringsspel. Är det nått jag vill att vi skall spela på hela tiden? Absolut inte. Jag vill se mer av spelet vi hade mot SAIK och LHC, men ibland så måste man spela smart efter och förutsättningarna eller hur matcherna utvecklar sig.
Hade tex VHC gjort första målet hade vi nog torskat eftersom det hade blivit en helt annan matchbild då där vi tvingats gå framåt betydligt mer.
hokkzorz skrev:
Hade tex VHC gjort första målet hade vi nog torskat eftersom det hade blivit en helt annan matchbild då där vi tvingats gå framåt betydligt mer.
Det där tror jag har stor effekt på hur spelet blir. Hade Växjö gjort målet hade matchen förmodligen sett ut som mot SAIK, dvs det hade sett ut som om vi hade fört spelet och vi hade varit hyggligt nöjda med en förlust men rätt bra spel.
I mina ögon kändes det som om vi löste Växjös presspel genom att spela enkelt och vi kunde göra det eftersom vi hade ledningen. Vi behövde inte försöka vara kreativa och hitta lösningar eftersom vi ändå kunde vinna.
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2016-03-08, SHL-omgång 52, Växjö - Luleå
» 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö
» 2014-02-08, SHL-omgång 49, Luleå - Växjö
» 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå
» 2015-12-28, SHL-omgång 29, Luleå - Växjö
» 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö
» 2014-02-08, SHL-omgång 49, Luleå - Växjö
» 2014-12-28, SHL-omgång 32, Växjö - Luleå
» 2015-12-28, SHL-omgång 29, Luleå - Växjö