Ramsor
+10
Nr10
Jokerman ll
NallePhu
Björnpappa
pelle
Micke80
Donowitz
Lulefan
Murveln
Jokerman
14 posters
Sida 1 av 1
Ramsor
Längtar redan till matcherna när storebror visar SAIK var skåpet ska stå och hur vi fans dominerar på/utanför läktarn både i delfinen och på skellefte kraft men vi måste göra något åt ramsan som vi ska ta hem matcherna med.
Den nuvarande Guldet ska hem-ramsan är ingen vinnarramsa http://www.luleafans.se/ramsor/guldet-ska-hem/
ett förslag
Hem! Guldet ska hem!
Guldet ska hem till Norrbotten!
Vi kyler Chaampaaagnen och Tooyne Caavaan
(x 2)
Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Luuuleååå
(x 2)
Hem! Guldet ska hem!
Vi dricker Chaampaaagnen och Tooyne Caavaan (på bortamatcherna: vi dricker medhavd Chaaampaaagne och Tooyne Caavaan)
(x 2)
Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Chaaampaaagnen
(x 1)
Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Caavaa
(x 1)
Ja, Cava ska också kylas. Alla Cava viner bör kylas ordentligt innan de serveras; de måste ha en temperatur mellan 7,7 och 8,8. Många tycker att man bör kyla ned glaset i frysen före servering eftersom detta hjälper till att hålla Cava ordentligt kyld medan man avnjuter det. Det här med kylningen blir nog inget problem
Den nuvarande Guldet ska hem-ramsan är ingen vinnarramsa http://www.luleafans.se/ramsor/guldet-ska-hem/
ett förslag
Hem! Guldet ska hem!
Vi kyler Chaampaaagnen och Tooyne Caavaan
(x 2)
Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Luuuleååå
(x 2)
Hem! Guldet ska hem!
Vi dricker Chaampaaagnen och Tooyne Caavaan (på bortamatcherna: vi dricker medhavd Chaaampaaagne och Tooyne Caavaan)
(x 2)
Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Chaaampaaagnen
(x 1)
Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Caavaa
(x 1)
Ja, Cava ska också kylas. Alla Cava viner bör kylas ordentligt innan de serveras; de måste ha en temperatur mellan 7,7 och 8,8. Många tycker att man bör kyla ned glaset i frysen före servering eftersom detta hjälper till att hålla Cava ordentligt kyld medan man avnjuter det. Det här med kylningen blir nog inget problem
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Sv: Ramsor
andra
Hem! Guldet ska hem!
Stålhen och legender
(x 2)
Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Luuuleååå
Hem! Guldet ska hem!
Visa era händer
(x 2)
Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Luuuleååå
valfritt om man vill byta ut ordet stålhen mot stålmän
Hem! Guldet ska hem!
Stålhen och legender
(x 2)
Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Luuuleååå
Hem! Guldet ska hem!
Visa era händer
(x 2)
Åhhhåhhhåhhh
Åhhhåhhhåhhh
Luuuleååå
valfritt om man vill byta ut ordet stålhen mot stålmän
En hyllning till spelaren, 34:an från Måttsund, som förhoppningsvis blir ett spöke för SAIK och andra utmanare.
Så vänder vi på bladet och vad hittar vi väl där, ja vad hittar vi där?
Titta på Joel, titta på Joel, hur han spelar igen! Ha-ha
Men lilla sumparn, men lilla sumparn bara missar alla lägen. Varför det då?
För han har väl inget annat för sej, kan man tänka.
Huvudsaken är väl att han rör sej, kan man tänka.
Och Joel Joel här och Joel Joel där och Joel Joel Joel får ni se, och Joel Joel här och Joel Joel där och Joel Joel får ni se,
och Joel Joel får ni se....... Och Joel Joel får ni se....... Och Joel Joel får ni se....... Och Joel Joel får ni se.......
Så vänder vi på bladet…
Så vänder vi på bladet och vad hittar vi väl där, ja vad hittar vi där?
Titta på Joel, titta på Joel, hur han spelar igen! Ha-ha
Men lilla sumparn, men lilla sumparn bara missar alla lägen. Varför det då?
För han har väl inget annat för sej, kan man tänka.
Huvudsaken är väl att han rör sej, kan man tänka.
Och Joel Joel här och Joel Joel där och Joel Joel Joel får ni se, och Joel Joel här och Joel Joel där och Joel Joel får ni se,
och Joel Joel får ni se....... Och Joel Joel får ni se....... Och Joel Joel får ni se....... Och Joel Joel får ni se.......
Så vänder vi på bladet…
Jag har ändrat mig.
Vi hatar Skellefte.
Vilka pajasar.
Vi hatar Skellefte.
Vilka pajasar.
Är det bara jag som tröttnat på ramsan "För länge sen så var vi nummer ett"?
Förstår inte varför den nöts så ofta, den var konstig redan då vi låg etta i serien och den passar inte alls nu när vi ligger i nedre delen.
Förstår inte varför den nöts så ofta, den var konstig redan då vi låg etta i serien och den passar inte alls nu när vi ligger i nedre delen.
Lulefan- Antal inlägg : 2285
Håller helt klart med.
Fokus borde också ligga på ramsor som lyfter fram Luleå och GER energi. Har många gånger tyckt att allt skrålande bara tröttar ut en och ger huvudvärk. Knappast något som tänder igång laget.
Fokus borde också ligga på ramsor som lyfter fram Luleå och GER energi. Har många gånger tyckt att allt skrålande bara tröttar ut en och ger huvudvärk. Knappast något som tänder igång laget.
Donowitz- Antal inlägg : 4312
Det absolut viktigaste är att det låter, det skapar en härlig inramning. Däremot tycker jag personligen att de ramsor som är lätta att klappa takten till är de bästa då alla i arenan inte är bekväm med att skrika men klappa händerna funkar för de flesta.
Nått jag tycker är enormt viktigt och som jag tycker att klacken gör rätt bra är att sällan gå över gränsen för vad som är ok att skrika.
Vid nått tillfälle hag jag hört dem håna en spelare som legat skadad men oftast blir det mer aplåder då denne reser sig upp istället.
Det är få hata ramsor numera vilket jag uppskattar.
De uttrycken som var vanligare förr så som "bög*****", "****" mm är ju helt borta vilket också känns bra.
Ska hockey bli en familjeunderhållning är det viktigt att ramsorna är "barntillåtna".
Sen säger jag det igen, de ramsor sittplats klarar av att klappa med till är de absolut bästa.
Nått jag tycker är enormt viktigt och som jag tycker att klacken gör rätt bra är att sällan gå över gränsen för vad som är ok att skrika.
Vid nått tillfälle hag jag hört dem håna en spelare som legat skadad men oftast blir det mer aplåder då denne reser sig upp istället.
Det är få hata ramsor numera vilket jag uppskattar.
De uttrycken som var vanligare förr så som "bög*****", "****" mm är ju helt borta vilket också känns bra.
Ska hockey bli en familjeunderhållning är det viktigt att ramsorna är "barntillåtna".
Sen säger jag det igen, de ramsor sittplats klarar av att klappa med till är de absolut bästa.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Problemet med åsikter om ramsor är att klacken inte är en jukebox, vill man höra en ramsa får man ställa sig där och starta den. Alternativt starta en från sittplats.
Från vårt perspektiv är sittplats det stora problemet. Och det är inte "vårt jobb" att fixa det, utan det behöver ni bidra med själva.
Från vårt perspektiv är sittplats det stora problemet. Och det är inte "vårt jobb" att fixa det, utan det behöver ni bidra med själva.
pelle- Antal inlägg : 41
pelle skrev:Problemet med åsikter om ramsor är att klacken inte är en jukebox, vill man höra en ramsa får man ställa sig där och starta den. Alternativt starta en från sittplats.
Varför är det ett problem att man har åsikter om ramsor? Måste man väl få ha även om man inte själv står i klacken. Vissa av oss bor dessutom 100+ mil bort och kan inte direkt ställa oss i klacken varje match.
Jag förstår inte varför man pratar om att sittplats skulle vara ett problem, om man nu tar på sig att vara klackledare osv får man ju se till att dra igång ramsor det är lätt för hela hallen att sjunga/klappa med i istället för att sitta och klaga när sittplats inte startar egna ramsor.
Det är mest irriterande, var min subtila poäng. På ett sätt är det kul att du är brydd och vill förbättra, men det gör du genom att delta och bidra när du kan.
Det finns inga förhoppningar eller förväntningar på sittplats. Men det kanske blir bättre genom en ombyggnation av Delfinen.
Det finns inga förhoppningar eller förväntningar på sittplats. Men det kanske blir bättre genom en ombyggnation av Delfinen.
pelle skrev:Det är mest irriterande, var min subtila poäng. På ett sätt är det kul att du är brydd och vill förbättra, men det gör du genom att delta och bidra när du kan.
Oavsett om man bidrar i ramsor eller ej har man rätt till en åsikt om de ramsor som sjungs. Eller vad ska man göra när det sjungs ramsor man inte gillar, gå och hålla för munnen på dem? Man måste kunna ta kritik.
Ja, det hade varit enklare för mig att inte skriva något. Istället för att försöka förklara för dig varför det du skrev inte bidrar med något. Och det säger jag för att jag hoppas att du riktar den välviljan till något som gör det.
Vi är väl medvetna om problemet.
Vi är väl medvetna om problemet.
Det finns en stad Det finns ett lag...
Älskar den ramsan - har allt!!!!
Älskar den ramsan - har allt!!!!
"Ååå Luleå! Vi ska vinna SM-guld i år! Ja hela jävla vägen ska vi gå. Inget halvvägs Luleå!"
— Johan Sjökvist (@seekvist) October 26, 2019
En fin sväng på Movits! och Zackes "Halvvägs". Luleås stoltheter. @LuleaFans pic.twitter.com/M6DDOqhblr
Nu tar vi dom jävlarna - ramsan enligt lulefans
Nu tar vi dom jävlarna
Nu tar vi dom jävlarna
Så hugg å slå
För Luleå
Nu tar vi dom jävlarna
Ändra till Stå upp på stå istället för hugg å slå.
Nu tar vi dom jävlarna
Nu tar vi dom jävlarna
Så hugg å slå
För Luleå
Nu tar vi dom jävlarna
Ändra till Stå upp på stå istället för hugg å slå.
Joope likes this post
Varför inte bara mot Brynäs. Tillbaka till originalet
Björnpappa- Antal inlägg : 283
Ååå Luleå!
Vi ska vinna SM-guld i år!
Vi ska vinna SM-guld i år!
Inge jävla CHL i år!
Inge halvvägs Luleå!
LÄNGE HAR VI VÄNTAT
Text
Länge har vi väntat, nu är det dags igen
Guldet ska tillbaka, hem till Norrbotten
Vi som bor här uppe, i Norrbottens län
Är inte så pigga på ligga å tigga på våra bara knän (NEJ!)
Melodi
Euskefeurat – Länge har vi väntat
Ursprung
Började sjungas säsongen 2010/2011, då Luleå för första gången på länge såg ut som ett lag med chans på guldet. En klockren ramsa på alla sätt och vis. Vad vi vet så använder inga andra klackar i världen melodin.
Dåligt TV-klipp från en av första gångerna den kördes på hemmaplan:
Jokerman ll likes this post
Helvete så du spamar i trådarna att du orkar bara hålla på....Jokerman skrev:
LÄNGE HAR VI VÄNTAT
Text
Länge har vi väntat, nu är det dags igen
Guldet ska tillbaka, hem till Norrbotten
Vi som bor här uppe, i Norrbottens län
Är inte så pigga på ligga å tigga på våra bara knän (NEJ!)
Melodi
Euskefeurat – Länge har vi väntat
Ursprung
Började sjungas säsongen 2010/2011, då Luleå för första gången på länge såg ut som ett lag med chans på guldet. En klockren ramsa på alla sätt och vis. Vad vi vet så använder inga andra klackar i världen melodin.
Dåligt TV-klipp från en av första gångerna den kördes på hemmaplan:
NallePhu- Antal inlägg : 18664
Vissa ramsor har passerat bäst före datumet. ”Bäras ut på bår”- ”Röda ska döda”- ”Slå han på käften”-”H**a”-, ”Kärring”- ”Bomba Stockholm”-, ”ja dom är pundarna på plattan”och ”Hata” ramsan” håller lika bra som 80- och 90-talets inkilningar.
Vi kan bättre, jimmy jump är superfin, na-na-na-na-na-na är rent av fantastisk, rocky hymnen likaså. Man blir fan glad när man får sjunga såna grejer. Tyrre ramsan med crescendo är magisk.
Janne Sandströms Dra den hårt från blålinjen så vi får höra nätet rassla är en klassiker numera.
Vi kan bättre, jimmy jump är superfin, na-na-na-na-na-na är rent av fantastisk, rocky hymnen likaså. Man blir fan glad när man får sjunga såna grejer. Tyrre ramsan med crescendo är magisk.
Janne Sandströms Dra den hårt från blålinjen så vi får höra nätet rassla är en klassiker numera.
Jokerman ll- Antal inlägg : 1466
ezz and Nr10 like this post
Jokerman ll skrev:Vissa ramsor har passerat bäst före datumet. ”Bäras ut på bår”- ”Röda ska döda”- ”Slå han på käften”-”H**a”-, ”Kärring”- ”Bomba Stockholm”-, ”ja dom är pundarna på plattan”och ”Hata” ramsan” håller lika bra som 80- och 90-talets inkilningar.
Håller med. Tycker det är rätt att hetsa men det finns gränser också. Att ropa "silen" åt Svedberg är klockrent. Likaså att sjunga "Sämre än gnaget" och "Allsvenskan". Riktigt bra.
Att däremot sjunga att spelare ska bäras ut på bår osv kan vi skippa...
Nr10- Antal inlägg : 110
Blitzwagen and Joope like this post
Blev faktiskt riktigt förvånad när jag för någon match sedan hörde "Slå han på käften"... Liksom what? Hur KAN "VI" ens sitta å skrika det när Styrman precis typ matchen innan blivit slagen på käften och fått uppsöka sjukhus och rejäl hjärnskakning så står våran egen klack å raljerar "Slå han på käften". Nä jag blev faktiskt lite illaberörd å då är jag verkligen inte den personen som är lätt stött eller kränkt...
Lehto- Antal inlägg : 783
Blitzwagen and Joope like this post
För att inte tala om den där med "då ska vi fira o dricka bira". Så jäkla pubertal och fjantig att jag bara vill sjunka ned genom läktargolvet...
Hjalmar_Vuopio- Antal inlägg : 207
”Tobbe L Tobbe L en vacker kväll han gör poäng ååh Tobbe L Tobbe L…”
Får ståpäls av den, den har lulehjärta.
Samma med na-na-na-na-na-na, unik och med lulehjärta
Arméramsan med att hinka bira kan man ha åsikter om men…., jag gillar den! ”när Luleå marscherar in då blir det jubel i Delfinen” stämmer ju verkligen, ”ta tre poäng” är ju vad det handlar om och det pumpas upp en vinnarkänsla av den.
Får ståpäls av den, den har lulehjärta.
Samma med na-na-na-na-na-na, unik och med lulehjärta
Arméramsan med att hinka bira kan man ha åsikter om men…., jag gillar den! ”när Luleå marscherar in då blir det jubel i Delfinen” stämmer ju verkligen, ”ta tre poäng” är ju vad det handlar om och det pumpas upp en vinnarkänsla av den.
Hur går Vi är Luleå Hockey du och jag?
Vi hatar djurgården och alla andra lagJokerman ll skrev:Hur går Vi är Luleå Hockey du och jag?
Panikvärvning- Antal inlägg : 661
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet