Matchtråd för direktkvalet 2015/2016
+19
Redbear
Puckad
rasbiologen
KaptenBlodskelett
Kapten Haddock
Homer96
Bamsefar
JuniorX
Pajala
tibet
icemask
Qirren
Snikne Ville
Jonken
Slapshot
Urken
Lars158
NallePhu
Rönken
23 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Matchtråd för direktkvalet 2015/2016
Där ser man hur mycket en erfaren kompetent tränare kan betyda !
icemask- Antal inlägg : 4174
Alltså.. Man är mållös..
Redbear- Antal inlägg : 6781
Är Foppa nere och spöar upp AJ?
Rönken- Antal inlägg : 17811
Undra om Foppa gått lös på inredningen eller fått en hjärtinfarkt !
Kan se två senarion för MoDo Hockey till nästa år.
1. Foppa, Näslund och resten av MoDoNHLeliten går in med fetslantar i föreningen för att ta sig upp medans de går.
Eller
2. Hela packet gamla MoDostjärnor har lessnat och lämnar allt engagemang, ger upp och sviker allt de har ståttt upp för.
1. Foppa, Näslund och resten av MoDoNHLeliten går in med fetslantar i föreningen för att ta sig upp medans de går.
Eller
2. Hela packet gamla MoDostjärnor har lessnat och lämnar allt engagemang, ger upp och sviker allt de har ståttt upp för.
Kapten Haddock- Antal inlägg : 2527
Sist efter halva säsongen, lyckas precis få en sista chans om de vinner hemma mot Mora med 6-0, gör det! Tar sig till kvalserien, torskar två raka, men vänder och får gå till direktkval. Blir överkörda av Modo de två första matcherna och torskar två raka, vänder och vinner.. alltså, det är lika magiskt som Leksands tränare vill få det att framstå som!
Leksands IF är verklighetens motsvarighet till filmvärldens Rocky Balboa!
Leksands IF är verklighetens motsvarighet till filmvärldens Rocky Balboa!
MoDo sköt 50 skott PÅ mål, och dessutom 26 utanför. Leksand mäktade med 18 på mål och 6 utanför. Helt galet att ändå behöva förlora, och dessutom i en 7:e och avgörande.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
De kommer inte att lämna Modo i sticket, de har klubben att tacka för sina miljonerKapten Haddock skrev:Kan se två senarion för MoDo Hockey till nästa år.
Eller
Får AJ förnyat förtroende nu då?
JuniorX- Antal inlägg : 4191
Rönken skrev:Är Foppa nere och spöar upp AJ?
Tänkte precis samma tanke!
De lär inte bli nån efterfest i Ö.vik ikväll! I alla fall inte för MoDoismens folk.
Leksingarna lär väl precis nyktra till till första dopingprovet innan SHLstarten!!!
Senast ändrad av Kapten Haddock den fre 01 apr 2016, 22:31, ändrad totalt 1 gång
JuniorX skrev:Får AJ förnyat förtroende nu då?
Har någon fått fram en mikrofon under näsan på mannen?
Jo, nu ser jag honom, ganska samlad ändå.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
stormvägen skrev:JuniorX skrev:Får AJ förnyat förtroende nu då?
Spelar ingen roll om dom hinner hala fram den framför näbben på AJ, de lär vara vakum där!
"BUMP"
Kommer Andreas Johansson stå vid sitt ord? #twittpuck https://t.co/hvtNotAgEX
— TV4 Sport (@TV4Sport) 1 april 2016
stormvägen skrev:JuniorX skrev:Får AJ förnyat förtroende nu då?
Skulle bli förvånad om någon vågar dra upp det där 10 000 kr citatet. Då flippar han nog ur.
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
JuniorX skrev:Får AJ förnyat förtroende nu då?
Jag tror Foppa, Näslund och AJ sitter och skriver ett fetkontrakt för AJ just nu
Några tankar:
1. MoDo behöver tänka om helt, och rensa ut oantastliga klubbikoner vars verklighetsförankring är obefintlig. Det borde gjorts för länge sedan, närmare bestämt när resten av världen förstod att de var inne på fel väg för några år sedan. Man städar en trappa uppifrån.
2. Det var så typiskt att laget med en positiv känsla tog hem de matcher som blev jämna. MoDo var egentligen bättre, men vad hjälper det dem? Att de skulle bränna lägen i förlängningen och släppa in ett skitmål i helt fel läge förstod jag i samma ögonblick som Leksand kvitterade. Vinner man tre matcher stort, men lyckas förlora fyra jämna, så har man inte det som krävs.
3. All heder åt Leksand. Uträknade, bespottade, men vinnare. Perra är en riktig hedersknyffel som visar sympati för sin motståndare.
4. Hoppas nu verkligen att Modo tar tillfället i akt och rensar rejält, för det är inte bra med en "sydligfiering" av svensk hockey.
5. Jag har blivit mer och mer övertygad om att allt AJ rör vid blir till bajs. En slags antites till Kung Midas. Det är inget personligt, men han har sannerligen inte lyckats. Detta är kronan på verket.
6. Undrar vad Rantakari tycker om sitt klubbval just nu... Han kunde ha varit på en helt annan plats...
7. Med en slogan som "Losing stops now" kan det bara gå åt helvete...
1. MoDo behöver tänka om helt, och rensa ut oantastliga klubbikoner vars verklighetsförankring är obefintlig. Det borde gjorts för länge sedan, närmare bestämt när resten av världen förstod att de var inne på fel väg för några år sedan. Man städar en trappa uppifrån.
2. Det var så typiskt att laget med en positiv känsla tog hem de matcher som blev jämna. MoDo var egentligen bättre, men vad hjälper det dem? Att de skulle bränna lägen i förlängningen och släppa in ett skitmål i helt fel läge förstod jag i samma ögonblick som Leksand kvitterade. Vinner man tre matcher stort, men lyckas förlora fyra jämna, så har man inte det som krävs.
3. All heder åt Leksand. Uträknade, bespottade, men vinnare. Perra är en riktig hedersknyffel som visar sympati för sin motståndare.
4. Hoppas nu verkligen att Modo tar tillfället i akt och rensar rejält, för det är inte bra med en "sydligfiering" av svensk hockey.
5. Jag har blivit mer och mer övertygad om att allt AJ rör vid blir till bajs. En slags antites till Kung Midas. Det är inget personligt, men han har sannerligen inte lyckats. Detta är kronan på verket.
6. Undrar vad Rantakari tycker om sitt klubbval just nu... Han kunde ha varit på en helt annan plats...
7. Med en slogan som "Losing stops now" kan det bara gå åt helvete...
Senast ändrad av KaptenBlodskelett den fre 01 apr 2016, 22:40, ändrad totalt 3 gånger (Orsak för redigering : Glömde AJ... Och Otso... Och numreringen...)
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Äsch AJ gav ju inget. Jag som hoppades på bananas
Lars158- Antal inlägg : 9806
Lars158 skrev:Äsch AJ gav ju inget. Jag som hoppades på bananas
Lite för samlad för min smak ja
Rönken skrev:Lars158 skrev:Äsch AJ gav ju inget. Jag som hoppades på bananas
Lugn grabbar och tjejer. AJ lär bli hämtad av blåljusen och få prova den riktigt trånga pyjamasen ikväll efter att ha städat av halva Ö.vik i ren frustration!
Modofansen lär tycka att det här är det största skämtet på länge. Extra roligt är datumet som de åkte ur
Foppa har väl den på sig redan ellerKapten Haddock skrev:Rönken skrev:Lars158 skrev:Äsch AJ gav ju inget. Jag som hoppades på bananas
Lugn grabbar och tjejer. AJ lär bli hämtad av blåljusen och få prova den riktigt trånga pyjamasen ikväll efter att ha städat av halva Ö.vik i ren frustration!
NallePhu- Antal inlägg : 18683
Urken skrev:Modofansen lär tycka att det här är det största skämtet på länge. Extra roligt är datumet som de åkte ur
De är nog inget som låssasfansen kommer att skratta åt, men de kommer bli ett datum som dom kommer ihåg en LÅÅÅÅNG tid framöver!!!
Lelsand är bättre för SHL som produkt. Ett lag som drar mycket folk vilken match det än är i princip. Modo är mellanmjölk.
Jag lider dock med modo-supportrarna som tvingas se sitt lag vara överlägset i 7 matcher men ändå förlora 4.
Jag lider dock med modo-supportrarna som tvingas se sitt lag vara överlägset i 7 matcher men ändå förlora 4.
Norlin- Antal inlägg : 4518
Norlin skrev:Lelsand är bättre för SHL som produkt. Ett lag som drar mycket folk vilken match det än är i princip. Modo är mellanmjölk.
Så är det. Klassiskt lag som har fans över hela Sverige.
Ähh det är bara dalmasar, gamlingar och pölsasupportrar som tycker att Lif är bra för SHLNorlin skrev:Lelsand är bättre för SHL som produkt. Ett lag som drar mycket folk vilken match det än är i princip. Modo är mellanmjölk.
Leksand har en förbannat stor bas av fans i hela jäkla Sverige, Så där håller jag med dig att det kommer finnas mycket fans nästa säsong då dem kommer till Coop Arena och lirar!Norlin skrev:Lelsand är bättre för SHL som produkt. Ett lag som drar mycket folk vilken match det än är i princip. Modo är mellanmjölk.
MoDo var INTE rustat för denna matchserie mot Leksand för spel om SHL plats så var det bara, AJ lyckades inte få laget att dra mot samma mål liksom för många legoknäcktar som inte riktigt gjorde sitt sedan så ser man stolpar och ribbor tar knäcken på spelarna i MoDo då dem fick läget i sudden öppen kasse prickar Haukelands benskydd säger väl den hel del om MoDo & hur ineffektiva dem var i afton!
Hörni, vad tror ni om det här då?
UT: Fagervall
IN: Andreas Johansson
icemask skrev:Ähh det är bara dalmasar, gamlingar och pölsasupportrar som tycker att Lif är bra för SHLNorlin skrev:Lelsand är bättre för SHL som produkt. Ett lag som drar mycket folk vilken match det än är i princip. Modo är mellanmjölk.
Oavsett vem som tycker vad, så tycker Jag att Leksand har väldigt trevliga supportar. Alltid trevliga att konversera med
Tur det är 1:a April ännu 1 timme tillNorlin skrev:Hörni, vad tror ni om det här då?
Norlin skrev:Hörni, vad tror ni om det här då?
Schas, annars blir det ett dygn med munkavel!
NallePhu skrev:Foppa har väl den på sig redan ellerKapten Haddock skrev:Rönken skrev:Lars158 skrev:Äsch AJ gav ju inget. Jag som hoppades på bananas
Hehe, de är nog risk för de!
Tror akuten i Ö.vi lär ha fullt upp ikväll. De kanske blir att hyra buss för Landstinget för att få plats med alla som ska till samma avdelning?
Att jag nu med mitt 1000:e inlägg på detta forum får skriva om MoDos begravning, med Foppa, Näslund, AJ och Svartvadet på första parkett den 1:a April 2016 är ju ett skämt i sig, men kunde inte i min vildaste fantasi tro att de skulle kunna hända!
Tänk att klubben som klämt fram flest stora NHL-stjärnor i modern tid får lämna Sveriges finrum och slåss för sin överlevnad mor lag som Västervik och Tingsryd i Allsvenskan! Helt otroligt!!!
Norlin skrev:Hörni, vad tror ni om det här då?
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Kapten Haddock skrev:NallePhu skrev:Foppa har väl den på sig redan ellerKapten Haddock skrev:Rönken skrev:Lars158 skrev:Äsch AJ gav ju inget. Jag som hoppades på bananas
Hehe, de är nog risk för de!
Tror akuten i Ö.vi lär ha fullt upp ikväll. De kanske blir att hyra buss för Landstinget för att få plats med alla som ska till samma avdelning?
Att jag nu med mitt 1000:e inlägg på detta forum får skriva om MoDos begravning, med Foppa, Näslund, AJ och Svartvadet på första parkett den 1:a April 2016 är ju ett skämt i sig, men kunde inte i min vildaste fantasi tro att de skulle kunna hända!
Tänk att klubben som klämt fram flest stora NHL-stjärnor i modern tid får lämna Sveriges finrum och slåss för sin överlevnad mor lag som Västervik och Tingsryd i Allsvenskan! Helt otroligt!!!
Grattis till 1000! Blir en publikmagnet i AS som alla vill knäppa på näsan.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Bamsefarsan; med all din vishet. Upplys oss dödliga vad det är vi precis har bevittnat
Känns konstigt med Modo i Allsvenskan även om man har varit nere och kvalat en del sista åren.
Känns konstigt med Modo i Allsvenskan även om man har varit nere och kvalat en del sista åren.
Senast ändrad av Rönken den fre 01 apr 2016, 23:11, ändrad totalt 1 gång
Urken skrev:Norlin skrev:Hörni, vad tror ni om det här då?
Schas, annars blir det ett dygn med munkavel!
Då kommer jag få sitta på samma buss som MoDismen som är påväg till den trånga avdelningen ikväll!
They had it coming, tror foppa o Näslund påbörjat försäsongsträningen nu enligt devisen, ska man få ngt gjort får man göra det själv.
Bamsefar- Antal inlägg : 12243
Bamsefar skrev:They had it coming, tror foppa o Näslund påbörjat försäsongsträningen nu enligt devisen, ska man få ngt gjort får man göra det själv.
Säkert! Foppa sitter nog och formgjuter Skridskor nu, för att klara ispremiären! Jaja, de lär ju hända saker på isen i alla fall trots att han är "gammal" och slutat med hockeyn för länge sedan.
Bytet vid Leksands avgörande mål (uppe i vänstra hörnet), för er som vill diskutera offside/icke offside #moritzgifs pic.twitter.com/vce144LkAP
— Daniel Moritz (@moritzdaniel) April 1, 2016
Oj oj.
Rönken skrev:Bytet vid Leksands avgörande mål (uppe i vänstra hörnet), för er som vill diskutera offside/icke offside #moritzgifs pic.twitter.com/vce144LkAP
Oj oj.
Är väl på håret och närmsta (halv)metern brukar väl räknas som utbytt (om det inte är nära spelet)?
rasbiologen- Antal inlägg : 1370
rasbiologen skrev:Rönken skrev:Bytet vid Leksands avgörande mål (uppe i vänstra hörnet), för er som vill diskutera offside/icke offside #moritzgifs pic.twitter.com/vce144LkAP
Oj oj.
Är väl på håret och närmsta (halv)metern brukar väl räknas som utbytt (om det inte är nära spelet)?
Nej känns ju som mål utan något snack i min bok, sedan vet jag inte vad reglerna säger. Men ändå lite kul spår med tanke på utgången.
Fast i och för sig, i och med att Leksands-spelaren är i offensiv zon hela tiden så är det väl lite mer klurigt?
Rönken skrev:rasbiologen skrev:Rönken skrev:Bytet vid Leksands avgörande mål (uppe i vänstra hörnet), för er som vill diskutera offside/icke offside #moritzgifs pic.twitter.com/vce144LkAP
Oj oj.
Nej känns ju som mål utan något snack i min bok, sedan vet jag inte vad reglerna säger. Men ändå lite kul spår med tanke på utgången.
Fast i och för sig, i och med att Leksands-spelaren är i offensiv zon hela tiden så är det väl lite mer klurigt?
Har varit flera avblåsningar för offside vid sådana där situationer tidigare. Ser man på när Leksandsspelaren har pucken under kontroll (när han kommer ifatt den), så är det väl ingen offside. Det är dock en tolkningsfråga: när har han den under kontroll? När han slår den förbi Modospelaren och har fri gata framför sig? Jag tycker det är offside.
Jag är glad att det inte blev någon offside och mål istället, men hade det hänt mot oss..
Citerar rakt av ett kunnigt svar från Aftonbladets kommentarer
Aftonbladet-kommentar skrev:Nu säger ju reglerna iof att spelaren skall anses vara av banan.
"En spelare som har en skridsko på isen och en skridsko av isen vid spelarbåset (i båset eller över
sargen) ska anses vara tagen av banan förutsatt att han inte interagerar med någon
motståndare eller spelar pucken."
Hänvisar till Ishockeyförbundets regelbok, sida 63.
http://www.swehockey.se/.../id_83340/cf_78/Regelbok14-18.PDF
På samma sida finns även det här att läsa
"Om en anfallande spelare byts ut under en avvaktande offside och lämnar banan inne i
anfallszonen då spelarbåset sträcker sig in dit, ska han anses vara tagen av banan förutsatt att
ersättaren inträder på banan i den neutrala zonen. Om ersättaren inträder inne i anfallszonen
och den avvaktande offsiden fortfarande är aktiv, måste han rensa zonen. Om de övriga
anfallande spelarna redan har rensat zonen och linjemannen därför har upphört att signalera
avvaktande offside, ska spelaren anses vara onside."
Norlin skrev:Citerar rakt av ett kunnigt svar från Aftonbladets kommentarerAftonbladet-kommentar skrev:Nu säger ju reglerna iof att spelaren skall anses vara av banan.
"En spelare som har en skridsko på isen och en skridsko av isen vid spelarbåset (i båset eller över
sargen) ska anses vara tagen av banan förutsatt att han inte interagerar med någon
motståndare eller spelar pucken."
Hänvisar till Ishockeyförbundets regelbok, sida 63.
http://www.swehockey.se/.../id_83340/cf_78/Regelbok14-18.PDF
På samma sida finns även det här att läsa
"Om en anfallande spelare byts ut under en avvaktande offside och lämnar banan inne i
anfallszonen då spelarbåset sträcker sig in dit, ska han anses vara tagen av banan förutsatt att
ersättaren inträder på banan i den neutrala zonen. Om ersättaren inträder inne i anfallszonen
och den avvaktande offsiden fortfarande är aktiv, måste han rensa zonen. Om de övriga
anfallande spelarna redan har rensat zonen och linjemannen därför har upphört att signalera
avvaktande offside, ska spelaren anses vara onside."
Den där regeln är glasklar, om man endast beaktar vad som händer vid bytet. Frågan som uppkommer är självklart huruvida målskytten räknas som puckförare när pucken passerar blålinjen/när han börjar räknas som detsamma. För när pucken passerar blålinjen (inslagen av Leksing) står mannen som är på väg att byta med båda skridskorna i isen, i zon.
Jaja, detta kan diskuteras till det oändliga. Det blir till slut en tolkningsfråga. Mål blev det, och glad är jag för det!
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2014/2015
» Matchtråd för övriga SHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2015/2016
» Matchtråd för övriga slutspelsmatcher 2016/2017
» Matchtråd för övriga CHL-matcher 2014/2015
Sida 3 av 3