2015-02-06, SHL-omgång 42, Rögle - Luleå
+31
Donten_
Lajon
Chris Hendrix
Tigerman
JohanO
PelleK
nummer 17
Myrman
stormvägen
Slapshot
LulefanGBG
Lars158
Kagen
Kato
Old Brooklyn
KaptenBlodskelett
icemask
Lasse Proppmätt
Patrik82
Bamsefar
Urken
Mickeee
JuniorX
amarule
NallePhu
Puckad
Rönken
Micke80
Mange
Redbear
Admin
35 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: 2015-02-06, SHL-omgång 42, Rögle - Luleå
Näst sista SHL-etappen nu avklarad. 3:a tabellen. Nu hänger avslutningen på hur LHF går sista delen. Jag hoppas nu att man använder uppehållet till att försäkra sig över att man kommer VÄL förberedda till det som återstår för att nå målet man satt upp.
10 matcher kvar av grundserien:
- Malmö (h)
- Skellefteå (b)
- MoDo (h)
- Örebro (h)
- Karlskrona (b)
- Djurgården (b)
- Frölunda (h)
- HV71 (b)
- Djurgården (h)
- Frölunda (b)
Nu gäller det att grunda rätt för lagledningen -samt för föreningen; att se till att man har/får de bästa möjliga förutsättningarna; för slutspurten! och det är dessa 10 matcher + slutspelet.
- KOM IGEN NU LHF!
- GÖR ALLT "RÄTT" NU!
- Malmö (h)
- Skellefteå (b)
- MoDo (h)
- Örebro (h)
- Karlskrona (b)
- Djurgården (b)
- Frölunda (h)
- HV71 (b)
- Djurgården (h)
- Frölunda (b)
Nu gäller det att grunda rätt för lagledningen -samt för föreningen; att se till att man har/får de bästa möjliga förutsättningarna; för slutspurten! och det är dessa 10 matcher + slutspelet.
- KOM IGEN NU LHF!
- GÖR ALLT "RÄTT" NU!
Jonken- Antal inlägg : 7062
Jag räknar med full pott i de matcherna. Möjligen att vi tar någon efter sudden, så.. en match får falla bort. Inte merJonken skrev:Näst sista SHL-etappen nu avklarad. 3:a tabellen. Nu hänger avslutningen på hur LHF går sista delen. Jag hoppas nu att man använder uppehållet till att försäkra sig över att man kommer VÄL förberedda till det som återstår för att nå målet man satt upp.
- Malmö (h)
- Skellefteå (b)
- MoDo (h)
- Örebro (h)
- Karlskrona (b)
- Djurgården (b)
- Frölunda (h)
- HV71 (b)
- Djurgården (h)
- Frölunda (b)
Nu gäller det att grunda rätt för lagledningen -samt för föreningen att se till att man har/får de bästa möjliga förutsättningarna; för slutspurten! och det är dessa 10 matcher + slutspelet.
- KOM IGEN NU LHF!
- GÖR ALLT "RÄTT" NU!
TOK-GILLAR din entusiasm!Urken skrev:
Jag räknar med full pott i de matcherna. Möjligen att vi tar någon efter sudden, så.. en match får falla bort. Inte mer
Du GÄRNA ha rätt!
Jonken- Antal inlägg : 7062
- Malmö, 3 poäng
- Skellefteå, 0 poäng
- MoDo, 3 poäng
- Örebro, 2 poäng
- Karlskrona, 3 poäng
- Djurgården, 3 poäng
- Frölunda, 1 poäng
- HV71, 0 poäng
- Djurgården, 3 poäng
- Frölunda, 0 poäng pga fusk. Vi på forumet blir skogstokiga på hemmakommentatorn.
Sanna mina ord!!
- Skellefteå, 0 poäng
- MoDo, 3 poäng
- Örebro, 2 poäng
- Karlskrona, 3 poäng
- Djurgården, 3 poäng
- Frölunda, 1 poäng
- HV71, 0 poäng
- Djurgården, 3 poäng
- Frölunda, 0 poäng pga fusk. Vi på forumet blir skogstokiga på hemmakommentatorn.
Sanna mina ord!!
Mange- Antal inlägg : 6617
8 pinnar upp till Fiskrenset. Svårt men inte omöjligt, för ca 8 matcher sedan var det det dubbla vilket jag då tyckte var närmast osannolikt att kunna ta igen.Urken skrev:Jag räknar med full pott i de matcherna. Möjligen att vi tar någon efter sudden, så.. en match får falla bort. Inte merJonken skrev:Näst sista SHL-etappen nu avklarad. 3:a tabellen. Nu hänger avslutningen på hur LHF går sista delen. Jag hoppas nu att man använder uppehållet till att försäkra sig över att man kommer VÄL förberedda till det som återstår för att nå målet man satt upp.
- Malmö (h)
- Skellefteå (b)
- MoDo (h)
- Örebro (h)
- Karlskrona (b)
- Djurgården (b)
- Frölunda (h)
- HV71 (b)
- Djurgården (h)
- Frölunda (b)
Nu gäller det att grunda rätt för lagledningen -samt för föreningen att se till att man har/får de bästa möjliga förutsättningarna; för slutspurten! och det är dessa 10 matcher + slutspelet.
- KOM IGEN NU LHF!
- GÖR ALLT "RÄTT" NU!
Undrar förresten hur långt från 1-2:a platserna vi var efter första 1/4-delen, och efter halva serien???
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Det är oklart om man kan sparka Skuggan pga dålig taktik i PP, eftersom det inte verkar finnas nån taktik alls !
Känslan är lite "gå in o kör lite grabbar så ser vi hur det går" !
icemask- Antal inlägg : 4174
Sista omgången är borta mot Växjö, inte Fusklunda.
Kato- Antal inlägg : 1413
Skuggan är en kvarleva från guldåret -96 som inte har uppdaterat sin hård disc med en programvara för 2016, Laget skulle må bra av att få in en ny på Skuggans position som kan förädla upp PP med tempo etc etc!icemask skrev:Det är oklart om man kan sparka Skuggan pga dålig taktik i PP, eftersom det inte verkar finnas nån taktik alls !
Men vad fan 3p är inte illa pinkat om man ser från den andra sidan!
NallePhu- Antal inlägg : 18671
Att tippa 3-2 eller 2-3 i tipstävlingen är ju som att välja 0 i plump. Man borde bara få halv poäng för det oxo
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
hokkzorz skrev:Att tippa 3-2 eller 2-3 i tipstävlingen är ju som att välja 0 i plump. Man borde bara få halv poäng för det oxo
Haha, jag ville ju som sagt bara täppa till luckan som Redbear försökt skapa sista omgångarna Inte mitt fel alltså. Sen att Urken kopierar kan inte jag hjälpa
Rönken- Antal inlägg : 17811
Oavsett taktik så borde det inte se ut som det gör. Släpp ut 5 spelare som aldrig sett en taktiktavla så kommer de ändå att lyckas bättre än vi gör just nu.NallePhu skrev:Skuggan är en kvarleva från guldåret -96 som inte har uppdaterat sin hård disc med en programvara för 2016, Laget skulle må bra av att få in en ny på Skuggans position som kan förädla upp PP med tempo etc etc!icemask skrev:Det är oklart om man kan sparka Skuggan pga dålig taktik i PP, eftersom det inte verkar finnas nån taktik alls !
Felet som jag kan se är att man drar ner på speltempot enormt, och det är knappast något som står på taktiktavlan att man ska göra. Det ser hyfsat ut om vi vinner första tekningen, men uppspelen går i ultrarapid och kommer vi väl in i zon så är det nästan alltid med dump vilket blir ett 50/50-läge. Sedan saknar vi en riktigt bra PP-back som kan mata på med one-timers. Ingen av de vi har just nu klarar av att göra det med någon slags konsekvens. Därför försöker våra spelfördelare oftast lägga pass centralt eller måste ta skott själv i taskig vinkel, och det blir för lättläst för motståndaren.
Nä om man vinner trots obefintligt PP så borde det ju finnas mer att hämtaNallePhu skrev:Skuggan är en kvarleva från guldåret -96 som inte har uppdaterat sin hård disc med en programvara för 2016, Laget skulle må bra av att få in en ny på Skuggans position som kan förädla upp PP med tempo etc etc!icemask skrev:Det är oklart om man kan sparka Skuggan pga dålig taktik i PP, eftersom det inte verkar finnas nån taktik alls !
Spelar ingen roll om vi skaffar en ny PP back om vi ändå inte sätter upp honom för skott !Tigerman skrev:Oavsett taktik så borde det inte se ut som det gör. Släpp ut 5 spelare som aldrig sett en taktiktavla så kommer de ändå att lyckas bättre än vi gör just nu.NallePhu skrev:Skuggan är en kvarleva från guldåret -96 som inte har uppdaterat sin hård disc med en programvara för 2016, Laget skulle må bra av att få in en ny på Skuggans position som kan förädla upp PP med tempo etc etc!icemask skrev:Det är oklart om man kan sparka Skuggan pga dålig taktik i PP, eftersom det inte verkar finnas nån taktik alls !
Felet som jag kan se är att man drar ner på speltempot enormt, och det är knappast något som står på taktiktavlan att man ska göra. Det ser hyfsat ut om vi vinner första tekningen, men uppspelen går i ultrarapid och kommer vi väl in i zon så är det nästan alltid med dump vilket blir ett 50/50-läge. Sedan saknar vi en riktigt bra PP-back som kan mata på med one-timers. Ingen av de vi har just nu klarar av att göra det med någon slags konsekvens. Därför försöker våra spelfördelare oftast lägga pass centralt eller måste ta skott själv i taskig vinkel, och det blir för lättläst för motståndaren.
Är ju inte ofta man sätter upp Schira för direktskott, var väl det han gjorde bra i Finland ?
icemask skrev:Nä om man vinner trots obefintligt PP så borde det ju finnas mer att hämtaNallePhu skrev:Skuggan är en kvarleva från guldåret -96 som inte har uppdaterat sin hård disc med en programvara för 2016, Laget skulle må bra av att få in en ny på Skuggans position som kan förädla upp PP med tempo etc etc!icemask skrev:Det är oklart om man kan sparka Skuggan pga dålig taktik i PP, eftersom det inte verkar finnas nån taktik alls !
Det sura är att det snarare känns som att pp-spelet blir sämre just nu. Inte så många matcher kvar nu heller, 10 stycken sedan är det slutspel. Skapligt handikapp om pp inte kommer upp i nivå
Kuriosa: matchen fick 5+ i aftonbladet..
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/rogle/article22219502.ab
Nog för att jag tyckte att första perioden var rätt underhållande och fick adrenalinet att pumpa, så hade jag nog bara gett det en fyra i slutbetyg - om samma matchbild varat matchen ut. Nu fick vi bara se det en enda period, så jag frågar mig själv.. vad kan göra att Eric Persson på aftonbladet anser att matchen var värd full pott?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/rogle/article22219502.ab
Nog för att jag tyckte att första perioden var rätt underhållande och fick adrenalinet att pumpa, så hade jag nog bara gett det en fyra i slutbetyg - om samma matchbild varat matchen ut. Nu fick vi bara se det en enda period, så jag frågar mig själv.. vad kan göra att Eric Persson på aftonbladet anser att matchen var värd full pott?
Tja, Schira får ett plus med omdömet "stor och stark" .
Puckad- Antal inlägg : 11372
Mickeee skrev:Bra surr från sanny och studion att detta gnäll på domarna måste bort från spelare och ledare. Höga böter är enda receptet
jag vill också se 5 min utv + game och avstängning i några matcher t.e.x så man sänker både sina lagkamrater och sig själv stackars Saik
Lasse Proppmätt- Antal inlägg : 2144
LulefanGBG skrev:Det här är inte bara ett gnälligt inlägg, med en skopa överdrift, utan det är ett konstaterande av faktum.
Inget lag har sämre PP än oss den här säsongen. (Oavsett vad statistiken säger).
Frågan är om något lag i modern tid haft ett sämre PP?
Vi lyckas så gott som aldrig komma in i zon och ställa upp ett bra PP, vi kommer nästan aldrig till avslut och om vi gör mål så är det nästan uteslutande på flygande anfall. Vi kontrar in fler mål i PP än vad vi lyckas åstadkomma med uppställt spel.
Makalöst dåligt.
Om man ser till manskapet så finns det inget lag i svensk historia som haft så uselt PP.
Statistiken är någorlunda hyfsad p.g.a att vi hade flyt ett tag och gjorde mål med en man mer på banan inte p.g.a bra PP spel.
Tigerman skrev:8 pinnar upp till Fiskrenset. Svårt men inte omöjligt, för ca 8 matcher sedan var det det dubbla vilket jag då tyckte var närmast osannolikt att kunna ta igen.Urken skrev:Jag räknar med full pott i de matcherna. Möjligen att vi tar någon efter sudden, så.. en match får falla bort. Inte merJonken skrev:Näst sista SHL-etappen nu avklarad. 3:a tabellen. Nu hänger avslutningen på hur LHF går sista delen. Jag hoppas nu att man använder uppehållet till att försäkra sig över att man kommer VÄL förberedda till det som återstår för att nå målet man satt upp.
- Malmö (h)
- Skellefteå (b)
- MoDo (h)
- Örebro (h)
- Karlskrona (b)
- Djurgården (b)
- Frölunda (h)
- HV71 (b)
- Djurgården (h)
- Frölunda (b)
- KOM IGEN NU LHF!
- GÖR ALLT "RÄTT" NU!
Undrar förresten hur långt från 1-2:a platserna vi var efter första 1/4-delen, och efter halva serien???
Ett tag var det 26p upp till Frölunda vad det var exakt efter 1/4 del vet jag inte då idioterna som gör hemsidan på SHL tagit bort möjligheten att se från en viss omg, säg omg, 1 till en annan omg, typ omg, 12..
Det fanns på gamla sidan då serien hette Elitserien (på den fanns statistik ända från 1975) sen gjorde man om hela sidan och nästan all statistik försvann..Man kan t.e.x bara gå bak till 2006 och en massa andra nördfakta är borttaget också reklamen har dock mer än fördubblats på sidan jävla slipsnissar.
Har sett print screen på nån app till mobiler som har den möjligheten men vet inte vilken app.
Nehepp ingen Eldebrink på denna PK heller. Satan vilken butter människa
Mange- Antal inlägg : 6617
Blir lite OT men lik förbaskat: Till och med Allsvenskan har bättre statistik i många avseenden än SHL. På stats.swehockey.se finns fullständiga matchprotokoll med individuell spelarstatistik att hämta för varje match, men inget för SHL.Lasse Proppmätt skrev:Tigerman skrev:8 pinnar upp till Fiskrenset. Svårt men inte omöjligt, för ca 8 matcher sedan var det det dubbla vilket jag då tyckte var närmast osannolikt att kunna ta igen.Urken skrev:Jag räknar med full pott i de matcherna. Möjligen att vi tar någon efter sudden, så.. en match får falla bort. Inte merJonken skrev:Näst sista SHL-etappen nu avklarad. 3:a tabellen. Nu hänger avslutningen på hur LHF går sista delen. Jag hoppas nu att man använder uppehållet till att försäkra sig över att man kommer VÄL förberedda till det som återstår för att nå målet man satt upp.
- Malmö (h)
- Skellefteå (b)
- MoDo (h)
- Örebro (h)
- Karlskrona (b)
- Djurgården (b)
- Frölunda (h)
- HV71 (b)
- Djurgården (h)
- Frölunda (b)
- KOM IGEN NU LHF!
- GÖR ALLT "RÄTT" NU!
Ett tag var det 26p upp till Frölunda vad det var exakt efter 1/4 del vet jag inte då idioterna som gör hemsidan på SHL tagit bort möjligheten att se från en viss omg, säg omg, 1 till en annan omg, typ omg, 12..
Det fanns på gamla sidan då serien hette Elitserien (på den fanns statistik ända från 1975) sen gjorde man om hela sidan och nästan all statistik försvann..Man kan t.e.x bara gå bak till 2006 och en massa andra nördfakta är borttaget också reklamen har dock mer än fördubblats på sidan jävla slipsnissar.
Har sett print screen på nån app till mobiler som har den möjligheten men vet inte vilken app.
Apropå så finns på swehockey en hel del statistik från förr, men man hittar det under Historical DB: http://historical.stats.swehockey.se/
Duger inte den här infon, finns för varje SHL match http://stats.swehockey.se/Game/Reports/253253 klicka på någon av rapporterna så öppnas en pdf.
Satans så värdelösa Luleå var igår, pp gör ju en magsjuk direkt, men 3 poäng tack vare lassi i mål var härligt
Pajala- Antal inlägg : 18788
Lasse Proppmätt skrev:Mickeee skrev:Bra surr från sanny och studion att detta gnäll på domarna måste bort från spelare och ledare. Höga böter är enda receptet
jag vill också se 5 min utv + game och avstängning i några matcher t.e.x så man sänker både sina lagkamrater och sig själv stackars Saik
Man har provat det för nått år sedan men det går stick i stäv med svensk lag. Man får inte straffa folk för det dom säger till journalisterna då vi har yttrandefrihet. Hade han däremot, som ecempel, sagt det på isen till dommaren hade han kunnat straffas. Sen håller jag med om att dessa toksågningar efter matcherna inte ska få gå obemärkt förbi, men jag vet inte hur man ska komma till rätta med det förutom att sätta hårdare tryck på sina lagkamrater så folk håller sig på mattan.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Micke80 skrev:Lasse Proppmätt skrev:Mickeee skrev:Bra surr från sanny och studion att detta gnäll på domarna måste bort från spelare och ledare. Höga böter är enda receptet
Man har provat det för nått år sedan men det går stick i stäv med svensk lag. Man får inte straffa folk för det dom säger till journalisterna då vi har yttrandefrihet. Hade han däremot, som ecempel, sagt det på isen till dommaren hade han kunnat straffas. Sen håller jag med om att dessa toksågningar efter matcherna inte ska få gå obemärkt förbi, men jag vet inte hur man ska komma till rätta med det förutom att sätta hårdare tryck på sina lagkamrater så folk håller sig på mattan.
Kan väl börja med att införa det man haft i Allsvenskan med ViaSat. Var rätt trevligt när domarna kom till studion efter match. Samt då att SHL.se börjar visa upp granskade mål återigen och ger motivering med hänvisning till paragraf i regelverket.
Jocke använder nästan alltid samma fras:
"Domaren sa att spelaren gjorde , och då är det ju utvisning."
Ingen egen värdering, inget om vad han själv såg.
Utom efter FBK matchen! Men även där, utan ilska. det pratade ju mest om sprit!
Jag gillade verkligen Viasats sändningar från allsvenskan! Just dom diskussionerna med domarna och tränarna runt bordet.
Och det visade sig att domarna kunde säga, "det blev fel" utan att någon dog.
Och studion är ett mycket bättre forum för den sansade dialogen, än en PK med rubrikhungriga journalister.
"Domaren sa att spelaren gjorde
Ingen egen värdering, inget om vad han själv såg.
Utom efter FBK matchen! Men även där, utan ilska. det pratade ju mest om sprit!
Jag gillade verkligen Viasats sändningar från allsvenskan! Just dom diskussionerna med domarna och tränarna runt bordet.
Och det visade sig att domarna kunde säga, "det blev fel" utan att någon dog.
Och studion är ett mycket bättre forum för den sansade dialogen, än en PK med rubrikhungriga journalister.
Puckad- Antal inlägg : 11372
Rönken skrev:Micke80 skrev:Lasse Proppmätt skrev:Mickeee skrev:Bra surr från sanny och studion att detta gnäll på domarna måste bort från spelare och ledare. Höga böter är enda receptet
Kan väl börja med att införa det man haft i Allsvenskan med ViaSat. Var rätt trevligt när domarna kom till studion efter match. Samt då att SHL.se börjar visa upp granskade mål återigen och ger motivering med hänvisning till paragraf i regelverket.
Jo det har jag också uppskattat de gånger man intervjuat dommaren efter matcherna. Det ger bättre förståelse för deras situation och lättare att glömma och förlåta för de fel de gör.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Urken skrev:Var är nästa matchtråd, @Redbear?
Jag då?
(min - max poäng) eller (i sämsta fall - i bästa fall)
- Malmö (h) 3 -3
- Skellefteå (b) 0 - 1
- MoDo (h) 3 - 3
- Örebro (h) 2 -3
- Karlskrona (b) 2 -3
- Djurgården (b) 1- 3
- Frölunda (h) 2- 3
- HV71 (b) 0 - 0
- Djurgården (h) 2 -3
- Frölunda (b) 0 - 3
summa 15 - 26 (av 30)
slutpoäng : 92 - 103 p
92 räcker knappt till en topp 4 medan 102 säkerligen räcker till topp 3, kanske 2.
- Malmö (h) 3 -3
- Skellefteå (b) 0 - 1
- MoDo (h) 3 - 3
- Örebro (h) 2 -3
- Karlskrona (b) 2 -3
- Djurgården (b) 1- 3
- Frölunda (h) 2- 3
- HV71 (b) 0 - 0
- Djurgården (h) 2 -3
- Frölunda (b) 0 - 3
summa 15 - 26 (av 30)
slutpoäng : 92 - 103 p
92 räcker knappt till en topp 4 medan 102 säkerligen räcker till topp 3, kanske 2.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Jämför det med vad som presenteras för HA: http://stats.swehockey.se/Game/Reports/253777Tony Moore skrev:Duger inte den här infon, finns för varje SHL match http://stats.swehockey.se/Game/Reports/253253 klicka på någon av rapporterna så öppnas en pdf.
Ni får väl slåss om uppgiften! Du som hade så mycket att göra på jobbet, schas!Rönken skrev:Urken skrev:Var är nästa matchtråd, @Redbear?
Jag då?
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» 2015-12-10, SHL-omgång 26, Luleå - Rögle
» 2015-10-22, SHL-omgång 12, Luleå - Rögle
» 2017-03-09, SHL-omgång 28, Luleå - Rögle
» 2017-10-12, SHL-match 9, Luleå - Rögle
» 2017-02-28, SHL-omgång 49, Luleå - Rögle
» 2015-10-22, SHL-omgång 12, Luleå - Rögle
» 2017-03-09, SHL-omgång 28, Luleå - Rögle
» 2017-10-12, SHL-match 9, Luleå - Rögle
» 2017-02-28, SHL-omgång 49, Luleå - Rögle