2016-01-29, SHL-omgång 38, Brynäs - Luleå

+42
Qirren
Luleå84
KaptenBlodskelett
MickkeJ
Mickeee
CKa
Sir Prozac
Chris Hendrix
nummer 17
Bamsefar
Kato
icemask
pingu
stormvägen
Kapten Haddock
Pajala
Slapshot
Jonken
Myrman
LulefanGBG
Lars158
delphi
Diktatorn
Puckad
Dentos
amarule
Kagen
Mange
Tigerman
FruktHamster
Redbear
ski3r
Pickadoll
Patrik82
Lasse Proppmätt
UnSaccoDiSoldi
Norlin
Lajon
Old Brooklyn
NallePhu
Rönken
Admin
46 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2016-01-29, SHL-omgång 38, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-01-29, SHL-omgång 38, Brynäs - Luleå

Inlägg av Urken fre 29 jan 2016, 23:58

Tigerman skrev:
Urken skrev:15/16 förlorade vi 2/2
14/15 förlorade vi 2/2.
13/14 förlorade vi 3/3.
12/13 förlorade vi 1/2.
11/12 förlorade vi 1/3.
10/11 förlorade vi 2/2.
09/10 förlorade vi 3/3.
08/09 förlorade vi 1/2.

Vi har alltså ett track record på: 15 förluster på 19 matcher i Gävle. Och vi måste gå tillbaka 3 år för att minnas den senaste vinsten. Nu är det så länge sedan så jag inte kommer ihåg om detta stämmer, men känslan är väl att vi inte vinner där alltför ofta i varje fall.
Här finns grunden till varför jag i fortsättningen bojkottar den där jävla arenan.

Källa:

http://shl.se/statistics/teams/results/W/2012/SHL/LHF/BIF/All/Road/dec
Borde inte du ha visat ut dig själv åtminstone som senast efter säsongen 13/14?
Jag förstår uppenbarligen inte bättre än att plåga mig själv. I fortsättningen blir det att åka ned till Hovet och se DIF-LHF. Där slipper man åtminstone klappor och får höra på lite sång. En bra dag kanske man får en vinst med sig också.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-01-29, SHL-omgång 38, Brynäs - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-01-29, SHL-omgång 38, Brynäs - Luleå

Inlägg av Puckad lör 30 jan 2016, 09:49

Urken skrev:
stormvägen skrev:
Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article22174913.ab

Utan att ha läst hela artikeln, så kan jag tycka att det är hårt att gå åt det "egna laget" (spelarna) när man konstant spelar Melart i PP, som ett exempel.

Kanske känner att insatsen som tränare så långt räckt till nytt kontrakt?
Skrev ett längre inlägg som jag sedan raderade, av uppenbara skäl..

Hur som: hur fan kan vi vika ned oss så mot Brynäs gång efter annan? Vad är det vi är så jävla rädda för? Inte nog med att det ser ut som en jävla hönsgård på isen, så leker tränarna bort våra PP-tillfällen. Jag vill ha ett konkret svar: vem styr PP? Är det Skuggan som majoriteten tror? I så fall kan han leta efter en ny arbetsgivare, trots att vi ligger trea i tabellen. Med det spelarmaterial vi har, finns det absolut inget annat att skylla på än spelidén i just powerplay.

För den blir upprörd över att jag går så hårt åt laget, trots att vi är inne i en poängmässigt god trend, så måste man vara ärlig och medge att vi inte spelat särskilt bra de senaste 4 matcherna. Tendenserna blir tydligare och tydligare och idag var vi tillbaka på ruta ett, där vi stod i oktober. För så illa såg det ut i andra perioden.

Fagervall får gå runt med ammoniak före nedsläpp imorgon om vi ska ha en chans att ta poäng av ett mycket ettrigare och hårdare jobbande lag.

Först, cred till Brynäs som verkligen var bålgetingar och spelade sitt försvarsspel i vår zon under stora delar. Det gör ju inget att de saknar backar om forwards gör försvarsjobbet i vår zon.
Men i bl a tredje lyckades vi spela fast oss i egen zon trots att inga kaffebönor var där. Deja vu från i höstas.

Men PP ... - Jag har inga tårar kvar. Ibland är det riktigt bra, med högt pucktempo. Men ibland, suck.
Jag stör mig inte på Melart. Jag stör mig på EN back, EN spelfördelare, ståendes till höger i fickan.
Spikar vi fast två personer där i bestämda roller och bestämda positioner så finns det inga möjligheter till rörelser, platsbyten och kreativitet. I stället står alla och tittar var Den Store Spelfördelaren skall göra (om hen får pucken under kontroll dvs).
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11372

Inlägg av Jonken lör 30 jan 2016, 10:05

Tycker hela matchen var en parodi i dålig inställning av för många Luleå Hockey spelare. Det var det som grundlade torsken. Ovanpå det:

- Domarna verkar ha någonting väldigt otalt med Anton. (Resten blir osäkra på pajas-nivån; och...)
- Passningsspelet = Hoppande, studsande puckar... (Är det sämre is än vanligt i Gävle...?)

Idag MÅSTE ju den större delen av truppen kollat sig i spegeln. Och; då förhoppningsvis även själv fattat: Att det man pysslade med igår bara var SÅ JÄVLA DÅLIGT! Bara att bryta ihop -och komma igen. BOKSTAVLIGEN nu när det är back-to-back. Torskar Luleå Hockey idag; är det inte tillfälligheter längre. Då är det bekräftat att vi åter är på väg in i en svacka formmässigt.

- Få var värda tröjan senast.....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 7057

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 30 jan 2016, 10:16

Puckad skrev:
Urken skrev:
stormvägen skrev:
Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article22174913.ab

Utan att ha läst hela artikeln, så kan jag tycka att det är hårt att gå åt det "egna laget" (spelarna) när man konstant spelar Melart i PP, som ett exempel.

Kanske känner att insatsen som tränare så långt räckt till nytt kontrakt?
Skrev ett längre inlägg som jag sedan raderade, av uppenbara skäl..

Hur som: hur fan kan vi vika ned oss så mot Brynäs gång efter annan? Vad är det vi är så jävla rädda för? Inte nog med att det ser ut som en jävla hönsgård på isen, så leker tränarna bort våra PP-tillfällen. Jag vill ha ett konkret svar: vem styr PP? Är det Skuggan som majoriteten tror? I så fall kan han leta efter en ny arbetsgivare, trots att vi ligger trea i tabellen. Med det spelarmaterial vi har, finns det absolut inget annat att skylla på än spelidén i just powerplay.

För den blir upprörd över att jag går så hårt åt laget, trots att vi är inne i en poängmässigt god trend, så måste man vara ärlig och medge att vi inte spelat särskilt bra de senaste 4 matcherna. Tendenserna blir tydligare och tydligare och idag var vi tillbaka på ruta ett, där vi stod i oktober. För så illa såg det ut i andra perioden.

Fagervall får gå runt med ammoniak före nedsläpp imorgon om vi ska ha en chans att ta poäng av ett mycket ettrigare och hårdare jobbande lag.

Först, cred till Brynäs som verkligen var bålgetingar och spelade sitt försvarsspel i vår zon under stora delar. Det gör ju inget att de saknar backar om forwards gör försvarsjobbet i vår zon.
Men i bl a tredje lyckades vi spela fast oss i egen zon trots att inga kaffebönor var där. Deja vu från i höstas.

Men PP ... - Jag har inga tårar kvar. Ibland är det riktigt bra, med högt pucktempo. Men ibland, suck.
Jag stör mig inte på Melart. Jag stör mig på EN back, EN spelfördelare, ståendes till höger i fickan.
Spikar vi fast två personer där i bestämda roller och bestämda positioner så finns det inga möjligheter till rörelser, platsbyten och kreativitet. I stället står alla och tittar var Den Store Spelfördelaren skall göra (om hen får pucken under kontroll dvs).

Ang PP
Du menar väl väldigt sällan är det bra och väldigt OFTA "suck" ?

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2144

Inlägg av NallePhu lör 30 jan 2016, 10:19

Skuggan har hand om offensiven + PP det stämmer nog om det!

Vi har verktygen att få ihop SHL:s vassaste PP bara vi skulle ha en vettig coach som kan peta i hop ett snabbt dyl, I dagsläget så kladdar vi med pucken mer än skapar ett pucktempo iom det så är det enkelt för motståndarna att läsa av det hela och döda vårt PP!

Jag är mer förundrad över varför inte Osten gör ngt åt det hela än låter det hela fortgå för vi behöver INTE mer spelare eg vare sig backar el forwrads det laget behöver mer el mindre är en ass coach som kan få i hop offensiven & PP, Sedan så såg man att det var 2st nötter som var domare Holm & Öhlund ingen av dem har väl rosat marknaden men likväl så måste man acceptera att skiten kan bli än sämre än vad man håller annars tyvärr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18665

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 30 jan 2016, 10:21

Ny match nya förutsättningar hade på känn att vi skulle torska igår
Det är nu vi ska visa att vi kan hoppa tillbaka på vinnarspåret igen och inte hamna i en förluststreak.

Jag tror och hoppas att man som mål har att få in en vinnarkultur i laget..
För det är det som kännetecknar Skaik
Dom kan förlora 1-2 matcher ofta bara 1 sen vinner man igen.
Sen har dom ju alltid sin svaga månad i Jan el Feb då dom hårdtränar inför slutspelet och ett år torska dom ju 6 raka det lär inte hända i år..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2144

Inlägg av Urken lör 30 jan 2016, 12:59

@Puckad, nej, jag stör mig inte heller på spelaren Melart. Däremot förstår jag inte vad han gör inne i vår första PP-uppställning. Speciellt då han fick vara inne 60-80/120 sekunder.
Urken
Urken

Inlägg av nummer 17 lör 30 jan 2016, 13:37

Därför att Sigalet är borta och Schira, Mikkel spelar i andra pp. Dom vill inte göra om båda pp för att en spelare är borta, det enklaste är att sätta in någon back på Sigalets plats dom matcher han är borta. Dom valde antagligen Melart för att man vill ha en snabb back på blå då man bara har en ifall det blir kontringar. Helst vill man att han skall vara spelskicklig också men med tanke på vad som fanns att välja på så förstår jag valet.

nummer 17

Antal inlägg : 1214

Inlägg av Urken lör 30 jan 2016, 13:39

nummer 17 skrev:Därför att Sigalet är borta och Schira, Mikkel spelar i andra pp. Dom vill inte göra om båda pp för att en spelare är borta, det enklaste är att sätta in någon back på Sigalets plats dom matcher han är borta. Dom valde antagligen Melart för att man vill ha en snabb back på blå då man bara har en ifall det blir kontringar. Helst vill man att han skall vara spelskicklig också men med tanke på vad som fanns att välja på så förstår jag valet.
Förstår resonemanget, men köper inte idén. Men nu är jag ingen tränare heller.

Hoppas verkligen att något görs åt powerplayspelet, för det är stundtals horribelt.
Urken
Urken

Inlägg av ski3r lör 30 jan 2016, 14:06

PP är horribelt, men det har det varit utan Melart också.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1992

Inlägg av Urken lör 30 jan 2016, 14:11

ski3r skrev:PP är horribelt, men det har det varit utan Melart också.
Så är det. Vad jag hela tiden syftar på är spelidén i powerplay. Med den trupp vi har ska vi kunna prestera så mycket bättre. Men det är svårt att göra något konstruktivt när alla står cementerade på sina platser och väntar på pass från spelfördelaren eller backen.

Varför inte bara säga: strunta i allt vi gått igenom rörande powerplay, fortsätt istället att köra på som i 5 mot 5. Det kan ju inte bli sämre? Vi spelar bra i 5 mot 5, så det kan omöjligtvis bli sämre genom att möta en motståndare mindre.

Vidare: uppspelen, där vi dumpar puck alldeles för ofta.. varför inte köra på en enkel variant likt den Pölsan körde på igår? Skicka upp puck till forward i rörelse, som åker ned hyfsat djupt i offensiv zon, för att sedan lägga tillbaka den efter sargen till back. Vips, så är man inne i zon. Klarar man inte av uppåkningar likt Fransson/Klasen, så ska man inte göra dem heller, men att hela tiden dumpa puck..  Puke
Urken
Urken

Inlägg av ski3r lör 30 jan 2016, 14:36

Är också sjukt less på puckdumpen som dessutom är sönderlästa sedan länge. Det blev nästan komik när Hudacek gång på gång stod och bollade tillbaka pucken i senaste matchen mot Örebro.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1992

Inlägg av Pajala lör 30 jan 2016, 14:38

ski3r skrev:Är också sjukt less på puckdumpen som dessutom är sönderlästa sedan länge. Det blev nästan komik när Hudacek gång på gång stod och bollade tillbaka pucken i senaste matchen mot Örebro.

+1

En tränare som anser att dump and chase är vägen till SM guld måste sparkas direkt, så jävla icke konstruktiv hockey.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18747

Inlägg av Urken lör 30 jan 2016, 15:06

http://www.nsd.se/sport/han-var-den-enda-fyran-i-lulea-9831279.aspx

"Så var matchen
Ett komplett och fullständigt slöseri med tid. Drygt två timmar som vi aldrig får tillbaka."
Urken
Urken

Inlägg av KaptenBlodskelett lör 30 jan 2016, 15:56

Urken skrev:http://www.nsd.se/sport/han-var-den-enda-fyran-i-lulea-9831279.aspx

"Så var matchen
Ett komplett och fullständigt slöseri med tid. Drygt två timmar som vi aldrig får tillbaka."
Låst...
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet