2012-03-18, SM-Kvartsfinal 5, Luleå - AIK
+38
Mr Bister
pingu
Lajon
Myrman
Blackman
Limpan
chiII
Luleåå
Bamsefar
Black Prince
storraggarn
Snikne Ville
Tony Moore
NallePhu
Redbear
DonP
Högljudd
Urken
Tigerman
makkanmakkan
MickkeJ
Zeb Macahan
delpiero
ezz
Donten_
Sundance Kid
SPLinebacker
BodenSwe
Dave Rock
Rayko
stormvägen
INXen
Chris Hendrix
delphi
farre
Salle
Beast.
42 posters
Sida 8 av 8
Sida 8 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: 2012-03-18, SM-Kvartsfinal 5, Luleå - AIK
NallePhu skrev:Tar nu paus från allt vad sjutton hockey heter någon vecka!
Snart drar Allsvenskan i Fotboll igång så
Allsvenskan i fotboll... Puuueh.. Usch, frust.. Det skulle jag aldrig se en match tror jag! hehe. Men EM i sommar blir fint
Salle- Antal inlägg : 3370
Sett båda matcherna med DIF och de var bedrövliga båda gångerna. Känns lite lagom mysigt sådärMickkeJ skrev:Tänker du hejja på olycka för DjurgårdenSalle skrev:Plötsligt dog intresset helt för slutspelet... Det är nog inte många matcher till man ser, vad det känns nu i alla fall... Kvalserien känns mycket skojigare att följa hårt nu!
Johan__- Antal inlägg : 941
MickkeJ skrev:Tänker du hejja på olycka för DjurgårdenSalle skrev:Plötsligt dog intresset helt för slutspelet... Det är nog inte många matcher till man ser, vad det känns nu i alla fall... Kvalserien känns mycket skojigare att följa hårt nu!
Njaaaaae... Inte bestämt mig riktigt än! Vore tråkigt för serien om dom åker ur.. Men samtidigt spännande att se vad det skulle leda till.. Både för serien och för klubben.
Leksand o Örebro vore fint! Men Örebro har ju börjat förjävla dåligt.. Leksand o Djurgården kanske man får hoppas på ändå. Rögle känns tråkiga att få upp igen :/
Mmm, fast Örebro är nog också tråkigt att få upp. Inga känslor för dem, ingen historia. Ett nytt Växjö helt enkelt. Det blir för många nykomlingar, Leksand hade däremot varit kul.Salle skrev:MickkeJ skrev:Tänker du hejja på olycka för DjurgårdenSalle skrev:Plötsligt dog intresset helt för slutspelet... Det är nog inte många matcher till man ser, vad det känns nu i alla fall... Kvalserien känns mycket skojigare att följa hårt nu!
Njaaaaae... Inte bestämt mig riktigt än! Vore tråkigt för serien om dom åker ur.. Men samtidigt spännande att se vad det skulle leda till.. Både för serien och för klubben.
Leksand o Örebro vore fint! Men Örebro har ju börjat förjävla dåligt.. Leksand o Djurgården kanske man får hoppas på ändå. Rögle känns tråkiga att få upp igen :/
MickkeJ- Antal inlägg : 2825
Salle skrev:NallePhu skrev:Tar nu paus från allt vad sjutton hockey heter någon vecka!
Snart drar Allsvenskan i Fotboll igång så
Allsvenskan i fotboll... Puuueh.. Usch, frust.. Det skulle jag aldrig se en match tror jag! hehe. Men EM i sommar blir fint
Håller med. Jag var o titta på DIF-Elfsborg (tror jag att dem hette) för 2 år sedan eftersom min kompis hade gratis biljetter och man var i stort sett tvungen att gå. Har aldrig varit med om något tråkigare. Satt på riktigt och fantiserade att det hade varit så mycket bättre om det var i Globen och DIF-Luleå spelade. I andra halvlek så tjatade jag om att dra, jag stod inte ut längre, höll på somna. Aldrig mer Allsvenskan om jag inte får betalt för att gå och se, 5000 KR, där går min gräns.
EM ser jag dock fram emot.
Rayko- Antal inlägg : 740
Salle skrev:MickkeJ skrev:Tänker du hejja på olycka för DjurgårdenSalle skrev:Plötsligt dog intresset helt för slutspelet... Det är nog inte många matcher till man ser, vad det känns nu i alla fall... Kvalserien känns mycket skojigare att följa hårt nu!
Som boende i Stockholm vill man ju gärna ha tillgång till matcher på Hovet. DIF, AIK och till och med matcher mot Tälje när dom var uppe. Åker nog sällan till Leksand.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
MickkeJ skrev:Mmm, fast Örebro är nog också tråkigt att få upp. Inga känslor för dem, ingen historia. Ett nytt Växjö helt enkelt. Det blir för många nykomlingar, Leksand hade däremot varit kul.Salle skrev:MickkeJ skrev:Tänker du hejja på olycka för DjurgårdenSalle skrev:Plötsligt dog intresset helt för slutspelet... Det är nog inte många matcher till man ser, vad det känns nu i alla fall... Kvalserien känns mycket skojigare att följa hårt nu!
Sant.. Vi kan ju inte få upp för mycket lag utan historia, likt växjö o örebro.. Enda anledningen till att jag gärna ser att örebro upp är ju att jag bor där.. Så lite partisk där.. ;p Att kunna GÅ till en LHF-match, hur trevligt vore inte det.
Allsvenskan skall man ju följa när man bor i Sundsvall, Giffrana är ju med igen.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Örebro vann ju serien klart - känns det igen!?Salle skrev:MickkeJ skrev:Tänker du hejja på olycka för DjurgårdenSalle skrev:Plötsligt dog intresset helt för slutspelet... Det är nog inte många matcher till man ser, vad det känns nu i alla fall... Kvalserien känns mycket skojigare att följa hårt nu!
INXen- Antal inlägg : 57
Ha, ja bara han nu inte går All In mot Melin för då kan det sluta illa....stormvägen skrev:INXen skrev:Ja, han tänker helt enkelt fel! När han betonade det INFÖR slutspelet, att det egentligen var serien som gäller, då ger han helt enkelt spelarna fel signaler. Rönken har MYCKET MYCKET att bevisa ... Är han någonsin en vinnare?????Salle skrev:och nu snackar rönken sig varm om SERIESEGERN.. HUR FAN tänker snubben?
Han drar nog in rätt mycket kulor på toto och pyramidspel. När han sålde Leos lekland gick han också med vinst!
INXen- Antal inlägg : 57
Ja, vinna serien var tydligen inte bra varken i ES eller AS i år..
Nä, serien är bara en förlängning av försäsongen och därmed faktiskt ganska ointressant. En enda lång väntan på slutspelet, bara. Allt handlar om att ta sig till slutspel eller kvalserie om man ligger i allsvenskan. Först därefter börjar den riktiga säsongen. Lag som LHC och Växjö missar den helt. Vi vinner elitserien och ändå verkar expertisen eniga om att vi gjort ett gigantiskt fiasko och jag tycker dom har en poäng. Så mycket onödig hockey under 55 omgångar. Så många onödiga matcher man sett.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Så är det för alla lag som inte till slut vinner slutspelet, AIK kommer sitta i samma sits efter semin.Myrman skrev:Så mycket onödig hockey under 55 omgångar. Så många onödiga matcher man sett.
Finns det nåt som onödiga matcher när Luleå spelar??? Jag följer ju fan träningsmatcher
Jag följer också träningsmatcher, MickkeJ. Dessutom ser jag en hel del Elitseriematcher när Luleå inte spelar. Man har sen en tid tillbaka ökat antalet matcher till 55, så mycket hockey blir det med säsongskortet. Men alla dessa matchers betydelse har inte ökat, snarare tvärt om.
Och så är jag jäkligt sur för att jag missat alla Luleås slutspelsmatcher. Det borde ha varit några fler.
Och så är jag jäkligt sur för att jag missat alla Luleås slutspelsmatcher. Det borde ha varit några fler.
Myrman- Antal inlägg : 4663
Det förtjänas att sägas: David Rautio gjorde en j-vligt bra match idag.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Sant, och han var väl den enda.Tigerman skrev:Det förtjänas att sägas: David Rautio gjorde en j-vligt bra match idag.
Tyvärr kommer Luleå aldrig någonsin vinna ett SM-Guld igen. Ett lag fullt av småväxta veka spelare fungerar inte alls när slutspelet drar igång. Tydligen ska Luleå fortsätta i samma stil nästa säsong, känns fullständigt meningslöst.
Sen är det lika bra att bänka spelarna som redan är klar för andra klubbar. Historien upprepar sig, när en spelare är klar för annan klubb blir den spelare helt värdelös i slutspelet. Undantaget var Saravo som käkade puck ändå.
Sen är det lika bra att bänka spelarna som redan är klar för andra klubbar. Historien upprepar sig, när en spelare är klar för annan klubb blir den spelare helt värdelös i slutspelet. Undantaget var Saravo som käkade puck ändå.
Sir Prozac- Antal inlägg : 2491
Inte lika meningslöst som ditt inlägg. Vad fan surrar du om? Gick väl rätt bra förra året? 2-0 i matcher mot SkAIK tills vi fick en hel del skador på nyckelspelare. Sen att majoriteten av laget var tafatta i år mot ett lag som ska vara nöjda att de tog sig till slutspel är en annan sak. Vi har haft för många spelare som underpresterat hela säsongen, var fan ett mirakel att vi vann serien. Nu kommer vi bli av med många av dessa spelare och kan förhoppningsvis få in några bättre.Sir Prozac skrev:Tyvärr kommer Luleå aldrig någonsin vinna ett SM-Guld igen. Ett lag fullt av småväxta veka spelare fungerar inte alls när slutspelet drar igång. Tydligen ska Luleå fortsätta i samma stil nästa säsong, känns fullständigt meningslöst.
Vi hade helt enkelt den jämnaste nivån genom säsongen. Därför vann vi serien.
Men en jämn nivå räcker inte för att vinna SM Guld. Då ska man vara bäst och ha den högsta nivån.
Man borde ha sett varningstecken redan när serien var slut. Det var få matcher man var imponerad över hela laget och man kände att dem spelade en bättre hockey.
Det var alltid en liten ursäkt efter varje vinst, "Skön vinst men vi kan bättre". "Skönt att vi vann men en riktig skitmatch från vår sida".
Det var alltid prat om att laget kunde bättre. Men dem hitta aldrig det tillräckligt ofta.
Men en jämn nivå räcker inte för att vinna SM Guld. Då ska man vara bäst och ha den högsta nivån.
Man borde ha sett varningstecken redan när serien var slut. Det var få matcher man var imponerad över hela laget och man kände att dem spelade en bättre hockey.
Det var alltid en liten ursäkt efter varje vinst, "Skön vinst men vi kan bättre". "Skönt att vi vann men en riktig skitmatch från vår sida".
Det var alltid prat om att laget kunde bättre. Men dem hitta aldrig det tillräckligt ofta.
BodenSwe- Antal inlägg : 1504
BodenSwe skrev:Vi hade helt enkelt den jämnaste nivån genom säsongen. Därför vann vi serien.
Precis så, jag hoppades att det skulle finnas en nivå till, men icke. När sedan Chris försvann då var det kört.
Lajon- Antal inlägg : 4397
Så här i efterhand känns det surt att man följt hela säsongen med Luleå för att dem nu falla sig platta i en kvart, allt kämpande i onödan.
Det där med "aldrig någonsin" ska man vara försiktig med att säga. Onödigt.Sir Prozac skrev:Tyvärr kommer Luleå aldrig någonsin vinna ett SM-Guld igen. Ett lag fullt av småväxta veka spelare fungerar inte alls när slutspelet drar igång. Tydligen ska Luleå fortsätta i samma stil nästa säsong, känns fullständigt meningslöst.
Johan__- Antal inlägg : 941
BodenSwe skrev:Vi hade helt enkelt den jämnaste nivån genom säsongen. Därför vann vi serien.
En hel säsong utan att powerplay funkade! Så klart att den saken inte förändrades i ett slutspel.
stormvägen- Antal inlägg : 3073
Ojoj så tomt det känns idag, en riktig jävla baksmälla - i dubbel bemärkelse. Måste få ge ett stort cred till alla som var i Delfinen i går, vi gjorde verkligen allt som stod i vår makt för att hjälpa till!!
Bäst igår var David Rautio, även om konkurrensen inte direkt var mördande så såg han säker ut hela matchen. Avgörande blev det där 0-1 målet som O Ahlström tilläts göra på en retur på sitt eget skott, illa.
Bäst igår var David Rautio, även om konkurrensen inte direkt var mördande så såg han säker ut hela matchen. Avgörande blev det där 0-1 målet som O Ahlström tilläts göra på en retur på sitt eget skott, illa.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Skott från relativt nära håll, på benskyddet. Svårt att styra ut, det är utespelarnas jobb att ta hand om returen och framför allt se till att Ahlström inte får ta den.Zeb Macahan skrev:Ojoj så tomt det känns idag, en riktig jävla baksmälla - i dubbel bemärkelse. Måste få ge ett stort cred till alla som var i Delfinen i går, vi gjorde verkligen allt som stod i vår makt för att hjälpa till!!
Skrev det tidigare också, men i synnerhet Olausson borde testa detta då och då om han har en medspelare på bortre sidan istället för att söka pass förbi täckande back hela tiden. Skjuta lågt kan vara väldigt effektivt.
Tigerman- Antal inlägg : 3431
Japp, backens uppgift vilket inte utfördes. Ola skjuter tyvärr aldrig i två mot ett lägen och det vet backen som bara har att täcka av passet.Tigerman skrev:Skott från relativt nära håll, på benskyddet. Svårt att styra ut, det är utespelarnas jobb att ta hand om returen och framför allt se till att Ahlström inte får ta den.Zeb Macahan skrev:Ojoj så tomt det känns idag, en riktig jävla baksmälla - i dubbel bemärkelse. Måste få ge ett stort cred till alla som var i Delfinen i går, vi gjorde verkligen allt som stod i vår makt för att hjälpa till!!
Skrev det tidigare också, men i synnerhet Olausson borde testa detta då och då om han har en medspelare på bortre sidan istället för att söka pass förbi täckande back hela tiden. Skjuta lågt kan vara väldigt effektivt.
Zeb Macahan- Antal inlägg : 3287
Det känns oerhört tomt och ledsamt att logga in på forumet och inte kunna gå in i tråden för "Kvartsfinal 6"...
Beast.- Antal inlägg : 2040
Du kan göra en tråd om första matchen säsong 2012-13 inte så roligt kanske.
Ja, vad ska man säga. Riktigt tråkigt naturligtvis och besvikelsen kommer hålla i sig ett bra tag. Det är bara att konstatera att AIK var ett mycket bättre lag under den aktuella perioden. Det handlar naturligtvis inte om att Rönkens spelidé är olämplig för slutspel och ej heller att spelarna helt saknar vinnarskallar. Spelidén ställer höga krav på att varje spelare, individuellt och tillsammans, uppfyller sin roll varje sekund de befinner sig på isen och där har det brustit allt för många gånger. Vad orsaken till detta är kommer man säkert underfund med i utvärderingsarbetet som nu följer.
AIK-supportrarna slår sig för bröstet och menar att man minsann har ett lag fyllt med vinnarskallar som godtyckligt viker ner sig under grundserien men sedan aktiverar någonting "speciellt" när det väl blir slutspel. Min syn på en vinnarskalle är att man alltid ger sitt absolut yttersta i tävlingssituationer, oavsett om tävligen sker i slutspel, grundserie eller till och med träning. Det är alltså ingenting man kan slå på bara lite grann. Luleå vann seriespelet för att man varit bäst på att tävla - och vinna - sett över 55 omgångar. Tyvärr kom formsvackan helt fel.
AIK ska ändå ha väldigt stort beröm, både laget och supportrarna. En viss självgodhet hos de senare är helt klart både berättigat och välförtjänt. Jävlar vilken stämning det har varit på Hovet.
Jag tror att de spelare som blir kvar till nästa säsong kommer att växa av denna erfarenhet. Det tar tid att bygga upp en tradition kring att kliva in i slutspelet som favoriter och i det arbetet är även negativa resultat viktiga att lära sig av. Man ska inte glömma vilken fantastisk resa Luleå gjort de senaste två åren.
Avslutningsvis hoppas jag att värvningar under pågående säsong helt förbjuds. Spelare med väntande flytt påverkas naturligtvis, helt förståeligt, av vad som komma skall. I Luleås fall tycker jag sedan att de flyende spelarna lämnar med helt olika bestående intryck. Enterfelt har krigat som en galning ute på isen och verkligen försökt göra en skillnad. Visst, i några fall har detta yttrat sig genom några onödiga utvisningar, men hellre det paketet än att helt kasta stoltheten åt skogen och backa från alla situationer i rädslan över att skada sig.
Nåja, tack för en rolig säsong. Snart börjar laddningen för nästa!
AIK-supportrarna slår sig för bröstet och menar att man minsann har ett lag fyllt med vinnarskallar som godtyckligt viker ner sig under grundserien men sedan aktiverar någonting "speciellt" när det väl blir slutspel. Min syn på en vinnarskalle är att man alltid ger sitt absolut yttersta i tävlingssituationer, oavsett om tävligen sker i slutspel, grundserie eller till och med träning. Det är alltså ingenting man kan slå på bara lite grann. Luleå vann seriespelet för att man varit bäst på att tävla - och vinna - sett över 55 omgångar. Tyvärr kom formsvackan helt fel.
AIK ska ändå ha väldigt stort beröm, både laget och supportrarna. En viss självgodhet hos de senare är helt klart både berättigat och välförtjänt. Jävlar vilken stämning det har varit på Hovet.
Jag tror att de spelare som blir kvar till nästa säsong kommer att växa av denna erfarenhet. Det tar tid att bygga upp en tradition kring att kliva in i slutspelet som favoriter och i det arbetet är även negativa resultat viktiga att lära sig av. Man ska inte glömma vilken fantastisk resa Luleå gjort de senaste två åren.
Avslutningsvis hoppas jag att värvningar under pågående säsong helt förbjuds. Spelare med väntande flytt påverkas naturligtvis, helt förståeligt, av vad som komma skall. I Luleås fall tycker jag sedan att de flyende spelarna lämnar med helt olika bestående intryck. Enterfelt har krigat som en galning ute på isen och verkligen försökt göra en skillnad. Visst, i några fall har detta yttrat sig genom några onödiga utvisningar, men hellre det paketet än att helt kasta stoltheten åt skogen och backa från alla situationer i rädslan över att skada sig.
Nåja, tack för en rolig säsong. Snart börjar laddningen för nästa!
Papa Bouba Diop- Antal inlägg : 3
Märkligt att de "valde" att slå av denna fantastiska egenskap när de sen kom till semin förra året för där var de som sagt tidigare en dörrmatta FBK torkade av sig skorna på i vägen till guldetPapa Bouba Diop skrev:AIK-supportrarna slår sig för bröstet och menar att man minsann har ett lag fyllt med vinnarskallar som godtyckligt viker ner sig under grundserien men sedan aktiverar någonting "speciellt" när det väl blir slutspel.
Har lite svårt att se att i år ska bli nå annorlunda, vi hade fått stryk av Timrå med det engagemang vi hade i kvarten.
AIK åker ut med 4-0 i semi än vilket lag de möter.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Sida 8 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» 2012-03-14, SM-Kvartsfinal 3, Luleå - AIK
» 2012-03-16, SM-Kvartsfinal 4, AIK - Luleå
» 2012-03-10, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - AIK
» 2012-03-12, SM-Kvartsfinal 2, AIK - Luleå
» 2012-12-13, ET-Kvartsfinal, Luleå - Brynäs
» 2012-03-16, SM-Kvartsfinal 4, AIK - Luleå
» 2012-03-10, SM-Kvartsfinal 1, Luleå - AIK
» 2012-03-12, SM-Kvartsfinal 2, AIK - Luleå
» 2012-12-13, ET-Kvartsfinal, Luleå - Brynäs