2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

+44
jimpa99
Tigerman
stormvägen
knutten
Myrman
Slapshot
cavenn
LubosC
MickkeJ
Kato
hatasaik
BjörnGapet
dannyh111
Högljudd
#96
Old Brooklyn
Mange
BodenSwe
Mr Bister
Sir Prozac
Hartford_Whalers
dubstep
Norlin
JohanO
pingu
FruktHamster
PM
NallePhu
Lulefan
Lajon
rasbiologen
hokkzorz
Lars158
Lasse Proppmätt
Bamsefar
kjell
Rönken
icemask
Urken
Kallepedal
Pajala
amarule
Donten_
Admin
48 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Lajon ons 26 mar 2014, 22:22

Sedan kan man ju precis som alla andra slutspel dom senaste åren.. titta på matcherna och snabbt pricka av vilka som redan kommit överens med andra lag till nästa säsong, man blir så JÄÄÄÄVLA less på detta. Twisted Evil 
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Lajon ons 26 mar 2014, 22:23

Donten_ skrev:
Lajon skrev:Tittar man på pappret så har vi haft den bästa truppen på många år... det vara bara en post som kändes osäker och det visade sig vara ganska avgörande.. målvakter....

- Bellisimo, vad fan tänkte dom där?

Det första Osten måste göra imorgon när han klämmer sin första dammsugare på kansliet är att börja bygga laget från rätt håll.. med Målvakterna!

Truppen vi hade förra året var bättre. Denna trupp är alldeles för ojämn.

på pappret....
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Lajon ons 26 mar 2014, 22:25

Rönken skrev:
Lajon skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
MickkeJ skrev:
dubstep skrev:Hoppas nu att Luleå kan frångå den här ineffektiva och tråkiga spelidèn som Rönken har infört. Två raka 0-1 matcher talar sitt tydliga språk.  Mer speed, fysik och fantasi tack.
Jag skulle snarare förespråka en tillbakagång till förra samt Rönkens första säsong då vi VERKLIGEN hade den spelidén. Det Luleå gjort denna säsong är ju bara en misslyckad version av Rönken hockey och det blev just "misslyckat". Jag saknar dagarna då vi kunde gå in i tredje perioden med en ett-måls ledning och hålla den utan problem. I år har vi inte ens lyckat hålla en tre-måls ledning mot ett mediokert lag.


Men du såg ju rönken hockey idag dubstep den stod ju Växjö för rönken hockey har inte Luleå spelat på 2 år

Precis, men för at den typen av rönken hockey skall fungera krävs en målvakt av rang. David har varit bra men hamnade i en svag ungefär samtidigt som Mark kom in och flaxade i fem omgångar, vet inte om David varit skadad eller något, men sedan dessa har han varvat med lysande och direkt dåliga insatser...

När det gäller Mark så har han inte varit helt kass i alla matcher, men i vissa längtade man tom tillbaka till Bellisimo (bara nästan). Det går väl inte att skylla dom två sista matcherna på honom, men det är fortfarande ett faktum: Inte en seger efter dom fem inledande raka vinsterna med honom i målet.

Kan inte tänka mig att han blir kvar nästa år..

Kan fortfarande inte släppa att man byter ut en målvakt som vann två raka matcher. Det känns som under säsongerna när man byter en målvakt som varit stekhet och hållt nollan. Jag förstår inte det alls, Owuya vann ingen match i slutspelet. Sedan det att han var bra i början är väl också en kombination med att det blev en injektion och att försvaret såg bättre ut än på länge, möjligen för att man spelade för Owuya och skärpte till sig där? Sedan har det ju visat sig att ingen av målvakterna är en matchvinnare som vinner matcher åt laget. 

Jag hade förhoppningar på Rautio efter att han ändå visade sig vara bra då när laget som helhet gick ner sig efter Bellissimo sjabblat och Rautio stod 10 matcher och vann några matcher åt laget trots allt. Men han har gått ner sig sen dess och undrar vad som hänt.

Nä helt obegripligt att inte David fick stå femte matchen efter två raka vinster... jag trodde jag läste fel när jag såg laguppställningen i måndags..... då kände jag precis som jag skrev på detta forum att våra chanser minskade radikalt...
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av stormvägen ons 26 mar 2014, 22:26

Lajon skrev:
Donten_ skrev:
Lajon skrev:Tittar man på pappret så har vi haft den bästa truppen på många år... det vara bara en post som kändes osäker och det visade sig vara ganska avgörande.. målvakter....

- Bellisimo, vad fan tänkte dom där?

Det första Osten måste göra imorgon när han klämmer sin första dammsugare på kansliet är att börja bygga laget från rätt håll.. med Målvakterna!

Truppen vi hade förra året var bättre. Denna trupp är alldeles för ojämn.

på pappret....

Vann Troffyn,!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Lajon ons 26 mar 2014, 22:30

Kan vara någon skada på Rautio också som spökar, eller ett kontrakt hos ett annat lag...
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken ons 26 mar 2014, 22:34

Lajon skrev:Kan vara någon skada på Rautio också som spökar, eller ett kontrakt hos ett annat lag...

Jag funderade lite på hur nöjda Linköping är med värvningen av Rautio när man såg honom i slutet av säsongen. Samtidigt är han en habil seriemålvakt som nog blir bra om dom väljer att satsa på att Högberg kan kliva upp och axla förstaspaden mot ett slutspel.

Sedan en sån som Persson, undrar om Loob suttit med magsår eller så? Visst kanske han blommar ut och blir en fantastisk målskyll där, vem vet, men det har då f-n inte sett något vidare ut på hela säsongen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Myrman ons 26 mar 2014, 22:39

Man kan inte bara skylla på målvakten när laget inte gör ett enda mål. Vi hade lite otur, lite gummiarmar och så mötte vi ett bra lag. Eller rättare sagt, ett lag som var bättre än oss. Det räckte för dom. Bara att säga Grattis Växjö! När jag tänker på vilka andra lag som är kvar, hoppas jag dom vinner hela skiten.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Lajon ons 26 mar 2014, 22:39

Har svårt att känna någon större besvikelse nu, den har redan kommit ut tidigare i förskott.

Ända fram till OS uppehållet så har man längtat som fan efter att slutspelet skulle börja, allt har varit en lååååång transportsträcka fram dit.

Och så ansluter Omark och längtan och förhoppningarna ökar..... och....

- Pyspunka totalt, fem raka förluster i slutet av serien och en sjätteplats i serien, där försvann mina förhoppningar om en lång slutspelsvår.... en poängjävel till på fem matcher och vi hade blivit fyra, fått hemmafördel och fått möta Brynäs som jag måste säga varit allra sämsta av alla åtta lag i kvartsfinalspelet. Men icke...

Säger det igen... vad fan hände där? Kan ju inte vara oflyt och otur och snestuds att vi inte lyckats ta 1 av 15 möjliga poäng där...
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Lajon ons 26 mar 2014, 22:42

Myrman skrev:Man kan inte bara skylla på målvakten när laget inte gör ett enda mål. Vi hade lite otur, lite gummiarmar och så mötte vi ett bra lag. Eller rättare sagt, ett lag som var bättre än oss. Det räckte för dom. Bara att säga Grattis Växjö! När jag tänker på vilka andra lag som är kvar, hoppas jag dom vinner hela skiten.

Nä tyvärr, allt talar för Skellefteå nu...

Jag hoppas nästan LHC tar det, vore ju snyggt att nian i serien tar SM-guldet Smile

Jo, viss kan man skylla på målvakten även om vi inte gör mål, 0-0 och vi hade varit med fortfarande, istället sitter vi här och deppar. Sad 


Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Tigerman ons 26 mar 2014, 23:50

Det mesta har väl redan sagts här men jag upprepar det ändå:

1. Backskadorna försvagade oss alldeles infernaliskt. Men jag tycker ändå att det kunde hade sett annorlunda ut om bara Rönken hade coachat bättre. Att man vägrar spela in Fagerudd före slutspelet är ett rent tjänstefel, och att man inte använder sig av honom i slutspelet ens några få stunder borde vara ett ändå större sådant. Nu tappade vi alla former av hot från blålinjen, först när Frallan och sedan dessutom Gunnarsson också blev skadad. För det var väldigt uppenbart i den här matchserien att snabb release från backsidan hade givit helt andra möjligheter i och med Lassilas totala oförmåga att hålla returerna ut i hörnen. Vi gav honom en väldigt enkel resa till tre nollor.

2. "Crash the net" heter det. Men jag anser vi gör det lite konstigt hela tiden. Man hamnar hela tiden i knät på målisen utan att göra någon vidare nytta. Samtidigt förlorar man kampen i slottet, mellan tekningscirklarna, där Växjö gång på gång kan plocka upp lösa puckar på halvdistans. En gubbe högt hade varit bättre.

3. Ostens scouting av två spelare innan säsongen. Hjelm: Får hybris när han hamnar under press och är totalt värdelös man-man. Passningarna hamnar dessutom precis överallt, med lite tur kan de träffa en medspelare. Pite-Foppa: Han är nog en kul och trevlig kille. Men skridskor kan han inte åka och spelsinnet är nära noll.

4. Rönkens matchning av vissa spelare är totalt obegriplig, och dessutom kortsiktig. Persson borde ha hamnat på läktaren för länge sedan, och att han får spela PP är ändå märkligare. Cehlarik och Bryggman borde ha fått större utrymme på bekostnad av honom. Nu får vi börja nästa säsong från scratch med dem (och Fagerudd) istället för att ha unga spelare med rutin som kan ta en större roll redan från början.

5. Den höga pressen fallerade mot Växjö. Allt skedde på halvdistans och en och en varför Växjö tämligen enkelt kunde spela sig ur zon och dessutom ta sig upp till offensiv blå i ett nafs. Det vara bara i match 3 eller 4 (minns inte vilken) som det klickade bra under större delen av matchen.

Kan fortsätta med nedlägg i offensiv zon som man försöker åka ensam på istället för med 2 spelare, att man faller ner djupt i egen zon så Växjöbackarna kan fånga upp puckar och spela/skjuta ostört o.s.v. men det får räcka så långt. Det man kan konstatera är dock att kopian Växjö var betydligt bättre än originalet Luleå på att spela riktig Rönkenhockey. Och därför förlorade vi. Det bättre laget vann, välförtjänt. Samtidigt är det riktigt surt att förlora när man vet att det är relativt lite extra som krävs för att kunna ta hem det. Åtminstone match 6 kunde ha sett betydligt bättre ut om bara tränare och spelare hade gjort sitt jobb lite lite noggrannare, i synnerhet offensivt. För Växjö hade ju ärligt talat inte många målchanser i matchen, men precis som tidigare var de extremt effektiva på att utnyttja dem.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av jimpa99 tor 27 mar 2014, 00:08

Känns som om detta blir antingen himmel eller helvete för Luleå.
"Rönnkens" hockey har inte gett Guld. "Bara" ett silver. Men European trophy är inte dåligt att vinna. Tror Luleå måste välja väg nu när "Rönnken försvinner" (Det gör han väl ? ). Fortsätta "Rönnken hockey" eller sadla om och bli ett tokoffensivt lag där man går stenhårt mot motståndarnas kasse i varje byte. Friare roller för spelarna ? Hur kul är det för spelarna att köra max max i massa korta byten matcherna igenom ? Var finns kreativiteten och spelglädjen ?

Tack för denna säsong Luleå boys!
jimpa99
jimpa99

Antal inlägg : 37
Join date : 13-04-14
Ort : SheLeftYou

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 27 mar 2014, 04:19

Myrman skrev:Man kan inte bara skylla på målvakten när laget inte gör ett enda mål. Vi hade lite otur, lite gummiarmar och så mötte vi ett bra lag. Eller rättare sagt, ett lag som var bättre än oss. Det räckte för dom. Bara att säga Grattis Växjö! När jag tänker på vilka andra lag som är kvar, hoppas jag dom vinner hela skiten.

Måste hålla med om detta man kan ju spekulera hur länge som helst OM vi hade fått ett mål OM han inte släppt in ett mål mm mm

Det som ändå grämer mig mest är att när vi ska vara som piggast i ben och skalle så är vi tröttast av alla lag som gått till slutspel.

Ska vi köra en Saik och skylla på förgiftat vatten?
Magsjuka?Skador bla bla..

Nej vi ska sparka fystränaren förra året kom vi till final och där tog bensinen slut denna säsong tog bensinen slut redan innan slutspelet och då läser jag att han gjort vissa förändringar till detta år.


Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 27 mar 2014, 04:27

Tigerman skrev:Det mesta har väl redan sagts här men jag upprepar det ändå:

1. Backskadorna försvagade oss alldeles infernaliskt. Men jag tycker ändå att det kunde hade sett annorlunda ut om bara Rönken hade coachat bättre. Att man vägrar spela in Fagerudd före slutspelet är ett rent tjänstefel, och att man inte använder sig av honom i slutspelet ens några få stunder borde vara ett ändå större sådant. Nu tappade vi alla former av hot från blålinjen, först när Frallan och sedan dessutom Gunnarsson också blev skadad. För det var väldigt uppenbart i den här matchserien att snabb release från backsidan hade givit helt andra möjligheter i och med Lassilas totala oförmåga att hålla returerna ut i hörnen. Vi gav honom en väldigt enkel resa till tre nollor.

2. "Crash the net" heter det. Men jag anser vi gör det lite konstigt hela tiden. Man hamnar hela tiden i knät på målisen utan att göra någon vidare nytta. Samtidigt förlorar man kampen i slottet, mellan tekningscirklarna, där Växjö gång på gång kan plocka upp lösa puckar på halvdistans. En gubbe högt hade varit bättre.

3. Ostens scouting av två spelare innan säsongen. Hjelm: Får hybris när han hamnar under press och är totalt värdelös man-man. Passningarna hamnar dessutom precis överallt, med lite tur kan de träffa en medspelare. Pite-Foppa: Han är nog en kul och trevlig kille. Men skridskor kan han inte åka och spelsinnet är nära noll.

4. Rönkens matchning av vissa spelare är totalt obegriplig, och dessutom kortsiktig. Persson borde ha hamnat på läktaren för länge sedan, och att han får spela PP är ändå märkligare. Cehlarik och Bryggman borde ha fått större utrymme på bekostnad av honom. Nu får vi börja nästa säsong från scratch med dem (och Fagerudd) istället för att ha unga spelare med rutin som kan ta en större roll redan från början.

5. Den höga pressen fallerade mot Växjö. Allt skedde på halvdistans och en och en varför Växjö tämligen enkelt kunde spela sig ur zon och dessutom ta sig upp till offensiv blå i ett nafs. Det vara bara i match 3 eller 4 (minns inte vilken) som det klickade bra under större delen av matchen.

Kan fortsätta med nedlägg i offensiv zon som man försöker åka ensam på istället för med 2 spelare, att man faller ner djupt i egen zon så Växjöbackarna kan fånga upp puckar och spela/skjuta ostört o.s.v. men det får räcka så långt. Det man kan konstatera är dock att kopian Växjö var betydligt bättre än originalet Luleå på att spela riktig Rönkenhockey. Och därför förlorade vi. Det bättre laget vann, välförtjänt. Samtidigt är det riktigt surt att förlora när man vet att det är relativt lite extra som krävs för att kunna ta hem det. Åtminstone match 6 kunde ha sett betydligt bättre ut om bara tränare och spelare hade gjort sitt jobb lite lite noggrannare, i synnerhet offensivt. För Växjö hade ju ärligt talat inte många målchanser i matchen, men precis som tidigare var de extremt effektiva på att utnyttja dem.


Precis bra analyserat tillägger att vi sett trötta ut i flera veckor ingen ork i varken skalle eller ben trots veckovilan under OS..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av kjell tor 27 mar 2014, 05:17

Osten och Rönken får unisont ta på sig skulden. Rönken får absolut inte vara kvar i Luleå hockey,det är ett som är säkert. Han har uppvisat ett upprörande hån mot alla supportar genom sin totala brist på förändringsbenägenhet. Kommer bulan ta sitt ansvar för den misslyckade säsongen och lämna laget också? Osten bör dessutom ställa sin stol till förfogande,han har inte gjort många rätt.

kjell

Antal inlägg : 85
Join date : 13-10-01
Ort : Bangkok

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Pajala tor 27 mar 2014, 05:51

nästa säsong lär bli härlig, kval till allsvenskan ? mycket möjligt .... röv också
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av amarule tor 27 mar 2014, 08:25

JohanO skrev:Matchens bästa spelare: Hemmaklacken. Berörande sportslig. Hatten av 10 gånger om!
Absolut bäst hela säsongen. tack Toyne och alla ni andra king  som stöttar laget i vått och torrt trots att det inte gått som vi velat denna säsong. Sad 
Angående lagets prestationer är allt redan sagt No
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av amarule tor 27 mar 2014, 08:27

Lajon skrev:Nu vill jag veta vad i helvete dom höll på med under OS uppehållet.....
Vilade eller vad? Wink . medan andra lag tränade hårt
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Snikne Ville tor 27 mar 2014, 08:31

Ja, det är en gåta hur ett lag kan dö på det sätt som skedde efter OS.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Bilderberg tor 27 mar 2014, 09:33

Tycker inte Mark Owuya skulle ha tagit den där styrningen!

Annars förlorade inte Luleå Hockey för att man var det sämre laget igår kväll. Som jag ser det: Otur med marginalerna vid målchanserna. Växjö släppte till gott om målchanser för Luleå att både göra 1-2 och kanske 3 mål. Det hade räckt.

Vid bättre utdelning med exakt samma spel hade Luleå varit hyllade just nu.

Bilderberg

Antal inlägg : 53
Join date : 12-03-30

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Lajon tor 27 mar 2014, 10:12

Bilderberg skrev:Tycker inte Mark Owuya skulle ha tagit den där styrningen!

Annars förlorade inte Luleå Hockey för att man var det sämre laget igår kväll. Som jag ser det: Otur med marginalerna vid målchanserna. Växjö släppte till gott om målchanser för Luleå att både göra 1-2 och kanske 3 mål. Det hade räckt.

Vid bättre utdelning med exakt samma spel hade Luleå varit hyllade just nu.

Ja men så är det alltid, men jämför på det sätt vi vann kvarten förra året, skall man gå långt i ett slutspel kan man inte lite till om det studsar rätt eller inte, man måste ha större marginal än så. Det hade vi inte nu, Växjö var för bra helt enkelt, marginaler förtjänar man genom att vara snäppet bättre, starkare och snabbare.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Snikne Ville tor 27 mar 2014, 10:22

För att gå långt i slutspel behöver man att målvakten kan vinna nån match åt laget, det är inget nytt. Ta de där "extra" puckarna. Den målvkaten tycker jag inte vi haft samtidigt som laget som helhet helt enkelt varit för dåliga. Vi var inte värda någon semifinalplats i år.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av hokkzorz tor 27 mar 2014, 10:29

Jag blir inte klok på Rönken ibland. vad han ser i LP är en gåta för mig, men vad som gjorde mig ännu mera upprörd igår är att man tar ut Fagerudd som 7'e back, vi ligger under med 1-0 efter första och man väljer att spela den defensivare av de två Asplöven backarna. Jag fattar ingenting. Fagerudd har gjort massor med mål från blålinjen i AS med sitt skott som är riktigt hyffsat men han får inte chansen, va fan lixom?

Det går inte att spela för att inte förlora när man ligger under med 3-2 i matcher i bäst av 7, fatta.

Grymt besviken på säsongen, den enda ljusglimten har varit Linus Klasens spel och utveckling som spelare. Tack Linus!

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Slapshot tor 27 mar 2014, 11:13

PP specialisten Fagerudd satt på bänken när laget spelade PP med Skrbek och Sandström på blå. Han måste ju lukta illa eller nåt?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av LuleåWinston tor 27 mar 2014, 11:30

hokkzorz skrev:Jag blir inte klok på Rönken ibland. vad han ser i LP är en gåta för mig, men vad som gjorde mig ännu mera upprörd igår är att man tar ut Fagerudd som 7'e back, vi ligger under med 1-0 efter första och man väljer att spela den defensivare av de två Asplöven backarna. Jag fattar ingenting. Fagerudd har gjort massor med mål från blålinjen i AS med sitt skott som är riktigt hyffsat men han får inte chansen, va fan lixom?

Det går inte att spela för att inte förlora när man ligger under med 3-2 i matcher i bäst av 7, fatta.

Grymt besviken på säsongen, den enda ljusglimten har varit Linus Klasens spel och utveckling som spelare. Tack Linus!

Nu i besvikelsen håller jag med, men ett tillägg: En annan ljusglimt är Anton Hedmans spel, inställning och utveckling. När han kom var han ratad av Modo. Nu är han sa pass bra att han han t.o.m hade varit nyttig i en fjärdekedja i Tre Kronor under VM.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Bilderberg tor 27 mar 2014, 12:39

Lajon skrev:Ja men så är det alltid, men jämför på det sätt vi vann kvarten förra året, skall man gå långt i ett slutspel kan man inte lite till om det studsar rätt eller inte, man måste ha större marginal än så. Det hade vi inte nu, Växjö var för bra helt enkelt, marginaler förtjänar man genom att vara snäppet bättre, starkare och snabbare.

Växjö var högst mediokra igår. 2-3 i matcher för Luleå, hemmaplan, men Växjö var "för bra"? Rekommenderar alla att kolla igenom matchen en gång till och räkna målchanser för Luleå kontra Växjö. Summering: Växjö hade marginalerna på sin sida! Var de också dåliga då de inte kunde vinna mer övertygande än såhär? För Luleå var just "bättre, starkare och snabbare" igår.

Frölunda-Linköping: vilket lag förtjänar att gå vidare därifrån? Eller måste man spela lika övertygande som Skellefteå för att förtjäna att gå vidare?!

Ramträffarna för Luleå omvandlades snabbt till miljonregn för Växjö...

Bilderberg

Antal inlägg : 53
Join date : 12-03-30

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tor 27 mar 2014, 13:07

Bilderberg skrev:
Lajon skrev:Ja men så är det alltid, men jämför på det sätt vi vann kvarten förra året, skall man gå långt i ett slutspel kan man inte lite till om det studsar rätt eller inte, man måste ha större marginal än så. Det hade vi inte nu, Växjö var för bra helt enkelt, marginaler förtjänar man genom att vara snäppet bättre, starkare och snabbare.

Växjö var högst mediokra igår. 2-3 i matcher för Luleå, hemmaplan, men Växjö var "för bra"? Rekommenderar alla att kolla igenom matchen en gång till och räkna målchanser för Luleå kontra Växjö. Summering: Växjö hade marginalerna på sin sida! Var de också dåliga då de inte kunde vinna mer övertygande än såhär? För Luleå var just "bättre, starkare och snabbare" igår.

Frölunda-Linköping: vilket lag förtjänar att gå vidare därifrån? Eller måste man spela lika övertygande som Skellefteå för att förtjäna att gå vidare?!

Ramträffarna för Luleå omvandlades snabbt till miljonregn för Växjö...

Hockey är en grym sport, men sett över 60 minuter hade Luleå inte mycket att komma med. Första perioden och halva andra perioden var inget vidare. Tredje kändes inte Luleå som ett hot, inte ens när det var två minuter 6 mot 5 kändes man som ett hot. Sedan att det blir chanser händer så klart och Växjö blev på tok för defensiva för tidigt men sett till hur usla Luleå var spelar det ingen roll i efterhand. Hade hockey varit en bedömningssport så kanske Luleå hade vunnit matchen på poäng och Växjö diskats. Men hur många såna här matcher har inte vi sett fast för Luleå tidigare där man totalt stänger ner efter 1-0 eller 2-0?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Bilderberg tor 27 mar 2014, 13:33

Att Luleå stängt ner matcher totalt han man ju sett. Till den milda grad att motståndarna inte skapat någonting alls (Till skillnad mot Växjö igår)

Om Växjö hade varit lika bra defensivt som Luleå från tidigare säsonger så skulle man inte heller tillåtit Luleå att komma fram till heta målchanser. Nu misslyckades Växjö med det, men turligt nog för Växjö så passade Luleå också på att misslyckas med att förvalta chanserna man bjöds på.


Bilderberg

Antal inlägg : 53
Join date : 12-03-30

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av LulefanGBG tor 27 mar 2014, 15:29

Vi åkte ut mot ett bätter lag helt enkelt. Defensiven var för dålig i år och vi mötte ett lag vars defensiv var så gott som felfri förutom i en match. Välförtjänt Växjö-seger men samtidigt är det såklart underkänt för Luleå.

Med de spelare vi har i laget skall vi minst gå till semifinal.

Nya tag nästa år! Blir väl storstädning och nybygge och allt vad det innebär. Såhär någon dag efter blickar man ändå med spänning på framtiden! Vi vår roa oss med Silly Season-rykten medan övriga lag spelar klart.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tor 27 mar 2014, 15:55

LulefanGBG skrev:Vi åkte ut mot ett bätter lag helt enkelt. Defensiven var för dålig i år och  vi mötte ett lag vars defensiv var så gott som felfri förutom i en match. Välförtjänt Växjö-seger men samtidigt är det såklart underkänt för Luleå.

Med de spelare vi har i laget skall vi minst gå till semifinal.

Nya tag nästa år! Blir väl storstädning och nybygge och allt vad det innebär. Såhär någon dag efter blickar man ändå med spänning på framtiden! Vi vår roa oss med Silly Season-rykten medan övriga lag spelar klart.

Ja allt bottnar väl egentligen i backlinjen? Uppspelsfasen blev lidande av kladdande och allmänt dålig pass, sedan i offensiv zon så blev det mest puckar ner i sarghörnen från backarna. Detta i kombination med att forwards gärna sökte sig ut i sarghörnen.

Tycker att Rönnqvist gick ut med flaggan i topp vad gäller intervjun på C More åtminstone. Det var inte vanliga tugget om "bra prestation" och "orättvist resultat sett till målchanser" utan var tycker åtminstone jag en rätt rak Växjö-var-bättre.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö - Sida 6 Empty Sv: 2014-03-26, SM-Kvartsfinal 6, Luleå - Växjö

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet